Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 328 din 18 septembrie 2025  privind constituirea Corpului experţilor din poliţia penitenciară şi organizarea  şi funcţionarea Registrului experţilor din poliţia penitenciară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 328 din 18 septembrie 2025 privind constituirea Corpului experţilor din poliţia penitenciară şi organizarea şi funcţionarea Registrului experţilor din poliţia penitenciară

EMITENT: Administraţia Naţională a Penitenciarelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 884 din 26 septembrie 2025
    În temeiul prevederilor art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1518/2024 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
    directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) În scopul asigurării unei gestionări eficiente şi valorizării expertizei profesionale de specialitate a poliţiştilor de penitenciare, la nivelul sistemului administraţiei penitenciare se constituie Corpul experţilor din poliţia penitenciară.
    (2) Prezentul ordin stabileşte criteriile de selecţie, procedura de înscriere a poliţiştilor de penitenciare în Registrul experţilor din poliţia penitenciară şi modul de organizare şi actualizare a acestuia ca formă de evidenţă a poliţiştilor de penitenciare care deţin expertiză într-un domeniu specific de activitate profesională.
    (3) În sensul prezentului ordin, următorii termeni se definesc astfel:
    a) expert din poliţia penitenciară - poliţist de penitenciare care deţine cunoştinţe, abilităţi şi experienţă superioare în domeniul său profesional;
    b) registrul experţilor din poliţia penitenciară - evidenţă oficială, administrată de Direcţia management resurse umane din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, care conţine informaţii privind poliţiştii de penitenciare recunoscuţi ca experţi.


    ART. 2
    Registrul experţilor din poliţia penitenciară, denumit în continuare Registru, reprezintă o formă de evidenţă a poliţiştilor de penitenciare cu experienţă profesională, rezultate profesionale remarcabile sau contribuţie la dezvoltarea şi modernizarea sistemului penitenciar, în scopul valorizării expertizei acestora în domeniile de activitate specifice poliţiei penitenciare şi implicării acestora în procesul decizional sau de reglementare.

    ART. 3
    (1) Criteriile cumulative de selecţie a poliţiştilor de penitenciare pentru includerea în Corpul experţilor din poliţia penitenciară şi, respectiv, înscrierea în Registru sunt următoarele:
    a) să fie apreciaţi, după caz, la nivelul conducerii unităţii/Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, sectorului de activitate/structurii de specialitate din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, respectiv de un expert din poliţia penitenciară din domeniul de resort, ca fiind persoane cu bogate cunoştinţe teoretice, aspecte evidenţiate printr-o scrisoare de recomandare;
    b) să fie recunoscuţi ca buni practicieni, fiind cooptaţi să ofere expertiză/soluţii la diverse speţe de specialitate din domeniul în care îşi desfăşoară activitatea, de către orice persoană, printr-o scrisoare de recomandare;
    c) să fie apreciaţi în ultimii 3 ani cu calificativul de cel puţin „Foarte bun“;
    d) să nu fie sub efectul unei sancţiuni pentru abateri disciplinare care au legătură cu activitatea profesională.

    (2) Constituie un avantaj absolvirea unor formări de specialitate/cursuri în domeniul de activitate.

    ART. 4
    (1) Înscrierea poliţiştilor de penitenciare în Registru se realizează cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (1), după cum urmează:
    a) la cerere, conform anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin;
    b) la propunerea conducerii unităţii/sectorului de activitate/ structurii de specialitate din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, a organizaţiilor sindicale, respectiv a unui alt expert din domeniul de resort, cu acordul scris al poliţistului de penitenciare nominalizat.

    (2) Ambele situaţii prevăzute la alin. (1) se analizează în cadrul consiliilor de conducere, după care se transmit spre validare comisiei prevăzute la art. 5.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), pentru personalul încadrat la nivelul sectorului prevenirea criminalităţii şi terorismului, propunerile se formulează de către Direcţia prevenirea criminalităţii şi terorismului şi se supun analizei Consiliului de conducere al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
    (4) Înscrierea în Registru se aprobă prin ordin al directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, cu avizul comisiei prevăzute la art. 5.
    (5) Registrul se constituie electronic, la nivel naţional, şi este gestionat de către Direcţia management resurse umane.
    (6) Registrul cuprinde, după caz, pentru fiecare expert:
    a) numele şi prenumele;
    b) gradul profesional şi funcţia ocupată;
    c) unitatea de încadrare;
    d) domeniul de expertiză;
    e) certificările/formările relevante;
    f) data şi numărul ordinului directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor prevăzut la alin. (4).

    (7) Radierea din Registru se face în următoarele cazuri:
    a) la cerere;
    b) când nu mai sunt îndeplinite criteriile de la art. 3 alin. (1) lit. c) şi d);
    c) la încetarea raporturilor de serviciu, cu excepţia cazurilor în care experţii îşi exprimă acordul scris pentru a rămâne înregistraţi în Registru;
    d) în cazul prevăzut la art. 7 alin. (3).

    (8) Experţilor din poliţia penitenciară înscrişi în Registru li se pot acorda insigne specifice, în condiţiile legii.

    ART. 5
    (1) Prin ordin al directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, la propunerea Direcţiei management resurse umane, se numeşte o comisie care analizează cererile şi propunerile aprobate în consiliile de conducere, în condiţiile art. 4 alin. (2), şi, după caz, le validează şi le supune spre aprobare directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor în vederea înscrierii poliţiştilor de penitenciare în Registru.
    (2) Comisia prevăzută la alin. (1) este compusă din preşedinte - directorul general adjunct şi trei membri, dintre care doi sunt din structura de specialitate a persoanei care este analizată şi un membru este din structura de resurse umane.
    (3) Ulterior validării, hotărârea comisiei se transmite, spre informare, organizaţiilor sindicale reprezentative.

    ART. 6
    (1) Comisia se numeşte ori de câte ori este nevoie, conform art. 5 alin. (1).
    (2) Lucrările comisiei sunt consemnate într-un proces-verbal.
    (3) Propunerile de validare se adoptă cu majoritate simplă. În caz de egalitate, votul preşedintelui este decisiv.
    (4) Secretariatul tehnic este asigurat de Direcţia management resurse umane.
    (5) Membrii comisiei au obligaţia de a declara orice conflict de interese, aşa cum este definit în legislaţia naţională, şi de a se abţine de la vot în asemenea situaţii.

    ART. 7
    (1) Experţii din poliţia penitenciară înscrişi în Registru pot fi:
    a) desemnaţi ca specialişti/formatori pentru desfăşurarea activităţilor de pregătire iniţială/continuă, în măsura în care îndeplinesc condiţiile prevăzute prin reglementări specifice;
    b) consultaţi în proceduri de elaborare a unor politici interne;
    c) implicaţi în grupuri de lucru, comisii de concurs sau de examen, comisii tehnice sau de evaluare.

    (2) Experţii din poliţia penitenciară înscrişi în Registru au obligaţia de a-şi menţine nivelul de pregătire, de a participa la activităţi de formare şi de a oferi sprijin profesional la solicitarea instituţiei.
    (3) Anual, în baza datelor furnizate de către şefii ierarhici ai specialiştilor înscrişi în Registru, comisia prevăzută la art. 5 realizează o evaluare cu privire la gradul de îndeplinire a activităţilor desfăşurate în calitate de expert. În cazul în care se constată că, din motive imputabile, experţii nu şi-au desfăşurat activităţile stabilite la alin. (1) pentru anul anterior, comisia va formula propuneri pentru excluderea lor din Registru.
    (4) Excluderea din Registru se aprobă prin ordin al directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
    (5) Pentru activitatea desfăşurată în calitate de expert, în măsura în care lucrările astfel desfăşurate se încadrează în prevederile art. 29 şi 30 din Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.415/C/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administraţiei penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, poliţistul de penitenciare poate face obiectul acordării majorării de până la 50% pentru lucrări de excepţie sau misiuni speciale.

    ART. 8
    Domeniile în care poliţiştilor de penitenciare li se poate recunoaşte expertiza în domeniu, potrivit prevederilor prezentului ordin, în vederea înscrierii în Registru, se regăsesc în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor,
                    Geo-Bogdan Burcu

    Bucureşti, 18 septembrie 2025.
    Nr. 328.
    ANEXA 1

    CERERE
    de înscriere în Registrul experţilor din poliţia penitenciară
    Subsemnata/Subsemnatul, ......................................., ocupând funcţia de .......................
                                                                             (gradul, numele/prenumele)
    în cadrul Direcţiei/Serviciului/Biroului/Compartimentului ................................. din cadrul ..............................., domeniul de expertiză ..........................., vă rog să îmi aprobaţi înscrierea în Registrul experţilor din poliţia penitenciară.
    Depun alăturat următoarele documente:

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Nr. crt. │Documente │
├─────────────────┼────────────────────┤
│1. │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│2. │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│3. │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│4. │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│5. │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│... │ │
└─────────────────┴────────────────────┘



    Data
    ................
    Semnătura
    ................

    ANEXA 2

    DOMENIILE
    în care poliţiştilor de penitenciare li se poate recunoaşte expertiza
    în domeniu, în vederea înscrierii în Registrul experţilor din poliţia penitenciară
    1. Management
    2. Siguranţa deţinerii
    3. Regim penitenciar
    4. Supraveghere
    5. Vizită
    6. Recompense
    7. Disciplină
    8. Grupă de intervenţie
    9. Evidenţă deţinuţi
    10. Organizarea muncii
    11. Escortare instanţe de judecată
    12. Escortare puncte de lucru exterioare
    13. Construcţii
    14. Hrănire
    15. Salarizare
    16. Buget
    17. Contabilitate
    18. Auto
    19. Producţie
    20. Producţie agricolă
    21. Achiziţii
    22. Servicii şi întreţinere
    23. Armament, geniu - chimic
    24. Juridic
    25. Securitate şi sănătate în muncă şi protecţia mediului
    26. Management situaţii de urgenţă
    27. Informaţii clasificate
    28. Control intern managerial
    29. Secretariat
    30. Arhivă
    31. Protecţia datelor cu caracter personal
    32. Comunicare şi relaţii publice
    33. Resurse umane
    34. Recrutare personal
    35. Evidenţă şi acordare drepturi personal
    36. Formare profesională
    37. Mobilizare
    38. Psihologia personalului
    39. Accesare programe
    40. Cooperare internaţională
    41. Software
    42. Hardware
    43. Securitate reţele
    44. Educaţie
    45. Asistenţă socială
    46. Asistenţă religioasă
    47. Psihologie
    48. Monitor sportiv
    49. Medicină
    50. Farmacie
    51. Biolog/Biochimist
    52. Asistenţă medicală
    53. Prevenirea criminalităţii - operativ
    54. Radicalizare, extremism violent şi terorism
    55. Criminalitate organizată
    56. Politici anticorupţie
    57. Limbi străine - engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană, alte limbi străine
    58. Audit
    59. Inspecţie penitenciară
    60. Profesor
    61. Gospodar
    62. Echipament
    63. Cazarmare
    64. Bucătar
    65. Popotă
    66. Fochist
    67. Tâmplar
    68. Armurier
    69. Servicii şi utilităţi
    70. Asigurare tehnico-materială

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016