Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 327 din 8 septembrie 1994  pentru aprobarea Metodologiei privind evidenta, inmatricularea si scoaterea din evidenta a navelor sub pavilion roman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 327 din 8 septembrie 1994 pentru aprobarea Metodologiei privind evidenta, inmatricularea si scoaterea din evidenta a navelor sub pavilion roman

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 289 din 12 octombrie 1994
În conformitate cu prevederile din Cartea a II-a din Codul comercial, ale Decretului nr. 443/1972 privind navigaţia civilã şi al H.C.M. nr. 40/1973,
în temeiul Hotãrîrii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin :
1. Se aproba Metodologia privind evidenta, înmatricularea şi scoaterea din evidenta a navelor sub pavilion roman, prevãzutã în anexa la prezentul ordin.
2. Dispoziţiile cuprinse în prezenta metodologie sînt obligatorii pentru toate persoanele juridice şi fizice care construiesc, deţin sau închiriazã nave sub pavilion roman.
Nu sînt supuse prevederilor prezentului ordin navele Ministerului Apãrãrii Naţionale şi ale Ministerului de Interne.
3. Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României.

Ministrul transporturilor,
Aurel Novac

ANEXA 1
METODOLOGIE
privind evidenta, înmatricularea şi scoaterea din evidenta a navelor sub pavilion roman
CAP. 1
Evidenta navelor de categoria I în construcţie
1. Persoanele juridice şi fizice care construiesc, reconstruiesc sau modifica o nava în România trebuie sa obţinã, înaintea începerii lucrãrilor, Autorizaţia de construcţie, reconstrucţie, modificare, care va fi emisã de cãpitãnia portului în raza cãreia se executa aceasta lucrare.
Nici o alta avizare sau aprobare nu poate absolvi persoanele fizice şi juridice prevãzute în alineatul precedent de obţinerea autorizaţiei de construcţie, reconstrucţie, modificare.
La cãpitãnia portului se vor depune în dublu exemplar, cu 30 de zile înaintea începerii construcţiei, reconstructiei, modificãrii, urmãtoarelor acte:
- cererea de obţinere a autorizaţiei de construcţie, reconstrucţie, modificare;
- avizul tehnic emis de Registrul Naval roman sau alt registru naval, dacã documentaţia dupã care se efectueazã construcţia nu este întocmitã de Registrul Naval Roman;
- copia contractului de construcţie;
- în cazul în care s-a obţinut un credit prin gajarea (ipotecarea) navei sau a unei pãrţi din nava, se va depune o copie a actului de constituire a gajului (ipotecii). În cazul în care creditul a fost obţinut de la o banca din strãinãtate, actele vor fi traduse şi legalizate.
În aceste cazuri noul titular de contract va depune, la cãpitãnia portului care a emis autorizaţia de construcţie, reconstrucţie, modificare, acordul fostului titular de renunţare la construcţie, actul de constituire a gajului (ipotecii) - dacã este cazul, în traducere legalizatã -, însoţit de documentul emis de şantierul de construcţie pentru suma achitatã pînã la momentul încheierii contractului de gaj (ipoteca).
2. În cazul în care pentru o nava se continua construcţia, reconstructia, modificarea în alte santiere care nu sînt în raza de jurisdicţie a cãpitãniei portului care a emis autorizaţia, se procedeazã astfel:
- cãpitãnia portului în a carei raza de jurisdicţie se afla noul şantier ia nava în evidenta în momentul în care titulari de contract de construcţie prezintã autorizaţia de construcţie, reconstrucţie, modificare şi contractul de construcţie.
Orice modificare în situaţia juridicã a navei - transmiteri de proprietate, constituiri şi stingeri de drepturi reale asupra navelor - vor fi aduse la cunostinta cãpitãniei portului care a emis autorizaţia de construcţie, reconstrucţie, modificare.
Sînt opozabile fata de terţi numai înscrisurile din registrul navelor în construcţie al cãpitãniei portului care emite autorizaţia de construcţie, reconstrucţie, modificare.
3. Inspectoratul navigaţiei Civile va tine o evidenta centralizata a navelor în construcţie în registrul navelor în construcţie.
Cãpitãnia portului care emite autorizaţia de construcţie, reconstrucţie, modificate transmise la Inspectoratul Navigaţiei Civile urmãtoarele date:
- numãrul autorizaţiei de construcţie, reconstrucţie, modificare;
- tipul navei;
- şantierul de construcţie;
- numele titularului de contract;
- numãrul contractului;
- gajuri (ipoteci) asupra navei.
De asemenea, va comunica eventualele transmiteri de proprietãţi, constituiri sau stingeri de drepturi reale asupra navelor, intervenite pînã la semnarea actelor prin care se certifica intrarea navei în posesia proprietarului.
CAP. 2
Înmatricularea navelor de categoria I
4. Înmatricularea navelor (maritime şi fluviale) de categoria I se face prezentind urmãtoarele documente:
- cererea proprietarului prin care acesta solicita înmatricularea navei la cãpitãnia portului;
- actele din care rezulta cetãţenia sau naţionalitatea romana a proprietarului, persoana fizica sau juridicã romana, cu domiciliul sau sediul în România, în vederea arborarii pavilionului roman;
- actul de dobîndire a proprietãţii navei (contract de vînzare - cumpãrare, donaţie, contract joint-venture în care se menţioneazã ca nava reprezintã aportul în natura la capitalul societãţii mixte, factura, contractul de construcţie şi altele asemenea), inclusiv actul de radiere a inscrierilor anterioare - dacã este cazul;
- actul doveditor al scoaterii din evidenta, emis de autoritatea portuara competenta a tarii în care s-a construit sau a fost înmatriculatã nava, dacã nava nu a fost construitã în România sau nu a fost dobindita de la un proprietar roman;
- certificatul emis de autoritatea statului unde s-a aflat înmatriculatã nava sau unde a fost construitã, care dovedeşte ca aceasta nu este gravata de sarcini. În caz contrar, se vor prezenta documentele din care reies aceste sarcini şi acceptul noului proprietar de a prelua în aceste condiţii;
- certificatele care sa ateste starea tehnica a navei, emise de Registrul naval de clasificare;
- fotografia navei format 13 x 18 cm.
Pentru cazurile în care navele au fost dobîndite sau construite în strãinãtate, actele menţionate mai sus, referitoare la situaţia lor juridicã, se vor prezenta în copii traduse şi legalizate.
5. În momentul primirii acestor documente, cãpitãnia portului unde se înmatriculeazã nava completeazã foaia matricola din Registrul de evidenta şi înainteazã Inspectorului Navigaţiei Civile un set din documentele menţionate mai sus.
6. Inspectoratul Navigaţiei Civile înregistreazã nava în Registrul de evidenta centralizat, întocmeşte ordinul ministrului transporturilor pron care se acorda dreptul de arborare a pavilionului roman şi elibereazã certificatul de naţionalitate/atestatul de bord.
Acolo unde este cazul, se opereazã şi transferul de proprietate pe baza documentelor prevãzute la cap. III.
7. Dupã semnarea certificatului de naţionalitate/atestatului de bord, Inspectoratul Navigaţiei Civile îl preda cãpitãniei portului de înmatriculare unde a fost înmatriculatã nava, împreunã cu documentele necesare eliberãrii.
8. Cãpitãnia portului preda, sub semnatura, comandantului sau armatorului, actul de naţionalitate/atestatul de bord, pentru a fi atasat la celelalte acte de bord.
Dovada de primire se ataşeazã la dosarul cazier.
CAP. 3
Modificarea certificatului de naţionalitate/atestatului de bord în cazul transmiterii proprietãţii unei persoane fizice sau juridice romane
9. În cazul schimbãrii navei, noul proprietar este obligat sa se prezinte, într-un termen de maximum 30 de zile la cãpitãnia portului unde se afla înmatriculatã nava şi se solicita modificarea certificatului de naţionalitate/atestatului de bord.
Pentru modificarea certificatului de naţionalitate/atestatului de bord, proprietarul va prezenta o cerere prin care va solicita un nou certificat de naţionalitate/atestat de bord, la care se anexeazã, în dublu exemplar, urmãtoarele acte:
- copie dupã actul de dobîndire a dreptului de proprietate: contract de vînzare-cumpãrare, donaţie, contract joint-venture (în care se menţioneazã ca nava reprezintã aportul în natura la capitalul societãţii mixte), factura şi altele asemenea.
În cazul societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat, este necesar sa se prezinte şi o copie dupã hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor (imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat) prin care s-a aprobat vînzarea, donatia, contractul de joint-venture (în care se menţioneazã faptul ca nava reprezintã aportul în natura la capitalul societãţii mixte);
- dovada ca nava este libera de orice fel de creanţe sau documentele referitoare la aceste creanţe, dacã ele exista, şi în acest ultim caz, acceptul noului proprietar de a o prelua în aceste condiţii.
10. Cãpitãnia portului care a primit actele va inainta la Inspectoratul Navigaţiei Civile cîte un set din documentele menţionate, pentru aprobarea schimbãrii certificatului de naţionalitate/atestatului de bord.
Inspectoratul Navigaţiei Civile elibereazã noile certificate de naţionalitate/atestate de bord şi le transmite cãpitãniei portului unde se afla înmatriculatã nava.
11. La primirea noilor certificate de naţionalitate/atestate de bord, cãpitãnia portului va înscrie modificãrile survenite în Registrul matricol.
Cãpitãnia portului va preda noile certificate de naţionalitate/atestate de bord numai la primirea şi la anularea vechilor certificate de naţionalitate/ atestate de bord şi la prezentarea celorlalte documente de bord care sa ateste starea tehnica a navei, în cazurile în care navele se afla în porturile româneşti.
CAP. 4
Scoaterea din evidenta a navelor
12. Scoaterea din evidenta a navelor se face în urmãtoarele situaţii:
1. pierderea naţionalitãţii romane prin transmiterea dreptului de proprietate cãtre o persoana fizica sau juridicã strãinã
1.1. Armatorul roman care a vîndut nava unei persoane fizice sau juridice strãine prezintã cãpitãniei portului o cerere privind radierea navei din Registrul matricol, precum şi urmãtoarele acte:
- copie dupã actul de înstrãinare a navei: contract de vînzare-cumpãrare, donaţie, contract joint-ventue (în care se menţioneazã ca nava reprezintã aportul în natura la capitalul societãţii mixte), factura şi altele asemenea.
În cazul societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat este necesar sa se prezinte şi o copie dupã hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor (imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat) prin care s-a aprobat înstrãinarea navei prin vînzare, donaţie, contract joint-venture;
- dovada ca nava este libera de orice fel de creanţe sau documente referitoare la aceste creanţe, dacã ele exista, şi în acest ultim caz, acceptul noului proprietar de a o prelua în aceste condiţii.
În cazul în care transmiterea proprietãţii se face în strãinãtate, se vor respecta prevederile alin. 2 al art. 493 din Codul comercial, în sensul înregistrãrii vinzarii în registrele oficiului consular, iar actele prevãzute la alineatele de mai sus vor fi traduse şi legalizate.
Se vor prezenta copii traduse şi legalizate numai ale partii din contract în care se prezintã clauzele referitoare strict la situaţia juridicã a navei [transferul de proprietate, schimbarea numelui, aportul la capital, gajul (ipoteca) etc.].
1.2. Inspectoratul Navigaţiei Civile întocmeşte ordinul ministerului transporturilor pentru retragerea dreptului de arborare a pavilionului roman, în vederea arborarii altui pavilion.
Inspectoratul Navigaţiei Civile transmite ordinul ministrului transporturilor de radiere şi restituie dosarul cazier al navei la cãpitãnia portului unde a fost înmatriculatã nava, menţionînd anularea şi arhivarea vechiului certificat de naţionalitate/atestat de bord.
Cãpitãnia portului nu va permite plecarea navei decît dupã predarea certificatului de naţionalitate/atestatului de bord, precum şi a celorlalte acte de bord. Plecarea navei se face pe baza unui nou certificat de naţionalitate/atestat de bord, eliberat de autoritatea portuara a tarii în care urmeazã sa se inmatriculeze nava sau pe baza unui permis provizoriu.
2. casarea, dezmembrarea şi pierderea navei în urma unui naufragiu, incendiu, eşuare sau altor împrejurãri
2.1. Armatorul depune la cãpitãnia portului de înmatriculare urmãtoarele acte:
- cererea de scoatere din evidenta a navei;
- copie dupã actul prin care se certifica casarea navei şi procesul-verbal de dezmembrare (unde este cazul).
În cazul pierderii navei în urma unui naufragiu, incendiu, eşuate sau altor împrejurãri, se prezintã:
- actul de abandon;
- copie dupã actul de cercetare, rãmas definitiv;
- certificatul de naţionalitate/atestatul de bord sau celelalte acte de bord, dacã au fost recuperate;
- actul oficial al autoritãţilor romane sau strãine competente prin care se constata (se certifica) incendiul, naufragiul, esuarea.
2.2. La primirea acestor documente, Inspectoratul Navigaţiei Civile emite decizia de scoatere din evidenta, care va fi transmisã cãpitãniei portului unde a fost înmatriculatã nava.

NOTA:
1. Pentru toate cazurile - înmatriculãri, scoateri din evidenta, transmiteri de proprietate, reînmatriculãri -, data emiterii ordinului ministrului transporturilor sau a deciziei Inspectoratului Navigaţiei Civile reprezintã momentul efectiv al intrãrii în vigoare a operaţiunii respective, indiferent de data la care se opereazã în Registrul centralizat de evidenta a navelor la Inspectoratul Navigaţiei Civile s în Registrul matricol la cãpitãnia portului.
2. Orice document în care se face referire la situaţia juridicã a navei, încheiat în strãinãtate sau emis de alte autoritãţi decît cele romane, va fi prezentat în copie tradusa şi legalizatã.
--------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016