Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 310 din 16 martie 2009  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1.706/2007 privind conducerea si organizarea unitatilor si compartimentelor de primire a urgentelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 310 din 16 martie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1.706/2007 privind conducerea si organizarea unitatilor si compartimentelor de primire a urgentelor

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 180 din 23 martie 2009

Vãzând Referatul de aprobare al Centrului operativ pentru situaţii de urgenţã şi al Direcţiei generale de sãnãtate publicã, asistenţã medicalã şi programe nr. I.B. 1.954/2009,
în conformitate cu prevederile art. 101 alin. (4) din titlul IV "Sistemul naţional de asistenţã medicalã de urgenţã şi de prim ajutor calificat" din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.706/2007 privind conducerea şi organizarea unitãţilor şi compartimentelor de primire a urgenţelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 25 octombrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - UPU au urmãtoarele spaţii funcţionale, organizate şi dotate în conformitate cu anexa nr. 1:
1. spaţiul de primire/triaj a/al pacienţilor;
2. biroul de informare/documentare al UPU;
3. camera de resuscitare;
4. spaţiul pentru evaluare şi tratament imediat;
5. spaţiul pentru evaluarea şi tratamentul urgenţelor minore care nu necesitã monitorizare;
6. spaţiul pentru ghipsare/pregãtirea atelelor ghipsate;
7. spaţii de consultaţii specifice;
8. salon de observaţie;
9. spaţii de izolare;
10. spaţii de depozitare;
11. spaţii de aşteptare;
12. spaţiul de prelucrãri sanitare/deparazitare;
13. spaţiul de decontaminare;
14. spaţii destinate investigaţiilor paraclinice şi radiologice;
15. spaţii administrative;
16. spaţiul destinat întâlnirilor colective ale personalului UPU, precum şi instruirii personalului şi, dupã caz, a rezidenţilor din cadrul UPU."
2. Articolul 40 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - CPU au urmãtoarele spaţii minime funcţionale organizate şi dotate în conformitate cu dispoziţiile prevãzute în anexa nr. 1:
1. spaţiul de primire/triaj a/al pacienţilor;
2. biroul de informare/documentare al CPU;
3. camera de resuscitare;
4. spaţiul pentru evaluare şi tratament imediat;
5. salon de observaţie;
6. spaţiul pentru ghipsare/pregãtirea atelelor ghipsate;
7. spaţii de depozitare;
8. spaţii de aşteptare;
9. spaţiul de igienizare/deparazitare;
10. spaţii administrative."
3. La articolul 69, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
"(5) În condiţiile îndeplinirii unuia sau mai multora dintre criteriile de internare prevãzute la art. 68, medicul de gardã din UPU sau CPU are dreptul de a interna pacientul într-o secţie de specialitate a spitalului, în urmãtoarele situaţii excepţionale:
a) medicul de gardã din UPU sau CPU apreciazã cã trimiterea pacientului la domiciliu sau internarea acestuia într-un salon de observaţie din cadrul UPU sau CPU este în detrimentul stãrii de sãnãtate a pacientului;
b) medicul de gardã din secţia de specialitate a spitalului nu se prezintã la consultul de specialitate solicitat de cãtre medicul de gardã din UPU sau CPU, în condiţiile prevãzute în prezentul ordin;
c) starea pacientului necesitã o abordare multidisciplinarã şi niciunul dintre medicii de gardã din secţiile de specialitate ale spitalului nu doreşte internarea acestuia în secţia respectivã;
d) orice altã situaţie bine justificatã în care medicul de gardã din UPU sau CPU considerã necesarã internarea pacientului, cu acordul medicului şef al UPU sau CPU şi cu informarea conducerii spitalului.
(6) În situaţiile prevãzute la alin. (5), în cazul lipsei temporare de locuri în secţia de specialitate a spitalului în care medicul de gardã din UPU sau CPU considerã necesarã internarea pacientului, acesta poate fi internat într-o secţie cu profil înrudit, urmând a fi transferat în secţia de specialitate corespunzãtoare patologiei prezentate la eliberarea unui loc. În aceste situaţii, internarea se face cu informarea medicului de gardã din specialitatea în care se considerã necesarã internarea pacientului."
4. Articolul 72 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 72. - (1) Pacienţii aflaţi în stare criticã, necesitând monitorizare şi ventilaţie, vor fi preluaţi de secţiile de ATI în urma stabilizãrii şi investigãrii lor.
(2) Internarea pacienţilor politraumatizaţi în primele 24 de ore se realizeazã, dupã caz, la secţiile de chirurgie generalã sau la secţiile de ATI, prin secţiile de chirurgie generalã."
5. Articolul 89 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 89. - (1) Colaborarea dintre UPU şi CPU şi secţiile din spitalul din care fac parte se realizeazã în condiţii de egalitate între structurile respective, UPU şi CPU nefiind subordonate altor secţii din spital.
(2) Spitalele care au în structura lor UPU sau CPU au obligaţia de a asigura un procent de 5-10% din numãrul total de paturi ale spitalului pentru internarea în regim de urgenţã a pacienţilor proveniţi din UPU sau CPU. La stabilirea numãrului de paturi necesar internãrii pacienţilor proveniţi din UPU sau CPU se are în vedere media internãrilor zilnice în regim de urgenţã pe o perioadã de cel puţin 6 luni. Responsabilitatea asigurãrii paturilor libere revine şefilor de secţie.
(3) În situaţia în care secţiile de specialitate ale spitalului nu pot asigura numãrul de paturi libere prevãzut la alin. (2), se reconsiderã programul de internare a pacienţilor planificaţi.
(4) În cazul în care secţiile de ATI nu pot asigura numãrul de paturi libere pentru internarea în regim de urgenţã a pacienţilor proveniţi din UPU sau CPU, în cadrul spitalului se va lua în considerare replanificarea operaţiilor elective pentru care au fost rezervate paturi în aceste secţii; secţiile de terapie intensivã au obligaţia de a prelua în mod prioritar pacienţii ventilaţi aflaţi în UPU sau CPU.
(5) Internarea pacienţilor pe paturile prevãzute la alin. (2) se face doar prin UPU sau CPU.
(6) Lista paturilor libere care se asigurã pentru internarea în regim de urgenţã a pacienţilor proveniţi din UPU sau CPU se predã conducerii UPU sau CPU, zilnic, inclusiv în zilele de sâmbãtã şi duminicã, precum şi de sãrbãtori legale, pânã cel târziu la ora 12,00.
(7) Lista paturilor libere prevãzutã la alin. (6) include şi paturile de terapie intensivã cu capacitate de ventilaţie.
(8) Spitalele de specialitate sau spitalele generale, precum şi spitalele pavilionare care nu au în structura organizatoricã UPU sau CPU, dar care prin activitatea lor participã la acordarea asistenţei medicale de urgenţã, au obligaţia de a asigura un procent variabil din numãrul total de paturi ale spitalului pentru internarea în regim de urgenţã a pacienţilor proveniţi din UPU sau CPU, dupã cum urmeazã:
a) 5-10% din numãrul total de paturi ale spitalului, în situaţia în care spitalul respectiv este singura unitate sanitarã cu paturi de profil din localitate. La stabilirea numãrului de paturi necesar internãrii pacienţilor proveniţi din UPU sau CPU se are în vedere media internãrilor zilnice în regim de urgenţã pe o perioadã de cel puţin 6 luni;
b) 5-10% din numãrul total de paturi ale spitalului, dacã în localitatea respectivã existã şi alte unitãţi sanitare cu paturi de acelaşi profil. În aceastã situaţie, pentru stabilirea numãrului de paturi necesar internãrii pacienţilor proveniţi din UPU sau CPU se are în vedere media internãrilor de urgenţã prin UPU sau CPU în ultimele 6 luni pentru toate secţiile cu acelaşi profil, fiecare secţie de specialitate din cadrul fiecãrui spital urmând sã asigure un procent din numãrul paturilor necesare, procent care nu se va stabili sub 5% din numãrul total al paturilor din secţia respectivã.
(9) Prevederile alin. (3)-(7) sunt aplicabile şi în situaţiile prevãzute la alin. (8)."
ART. II
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin se înfiinţeazã dispeceratul unic pentru centralizarea paturilor libere care se asigurã de cãtre spitalele de urgenţã din municipiul Bucureşti pentru internarea pacienţilor proveniţi din UPU sau CPU. Locaţia amplasãrii dispeceratului unic, modalitatea de organizare şi funcţionare a acestuia, precum şi termenul de operaţionalizare se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Ion Bazac

Bucureşti, 16 martie 2009.
Nr. 310.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016