Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 309 din 25 iulie 2023  pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a ecvideelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 309 din 25 iulie 2023 pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a ecvideelor

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 852 din 21 septembrie 2023
    Văzând Referatul de aprobare al Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu“ nr. 8.874 din 11.07.2023,
    având în vedere prevederile:
    - Regulamentului (UE) 2016/429 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2016 privind bolile transmisibile ale animalelor şi de modificare şi de abrogare a anumitor acte din domeniul sănătăţii animalelor („Legea privind sănătatea animală“), cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963 al Comisiei din 10 iunie 2021 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentelor (UE) 2016/429, (UE) 2016/1.012 şi (UE) 2019/6 ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte identificarea şi înregistrarea ecvinelor şi de stabilire a unor modele de documente de identificare pentru aceste animale;
    – Regulamentului delegat (UE) 2019/2.035 al Comisiei din 28 iunie 2019 de completare a Regulamentului (UE) 2016/429 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele pentru unităţile care deţin animale terestre şi incubatoare, precum şi pentru trasabilitatea anumitor animale terestre deţinute şi a ouălor pentru incubaţie;
    – art. 19 din Legea zootehniei nr. 32/2019, cu modificările ulterioare;
    – art. 2, art. 6^6 alin. (2) şi ale art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.188/2014 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie „Prof. dr. G.K. Constantinescu“, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 18^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2010 privind identificarea şi înregistrarea suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 191/2012, cu modificările ulterioare;
    – art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 3 alin. (3) şi ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emit următorul ordin:
    CAP. I
    Prevederi generale
    ART. 1
    În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) unitate/exploataţie - orice incintă, structură sau, în cazul agriculturii în aer liber, orice mediu sau loc în care sunt deţinute animale sau material germinativ, temporar sau permanent, cu următoarele excepţii:
    (i) gospodăriile care deţin animale de companie;
    (ii) cabinetele sau clinicile veterinare;

    b) operator/deţinător - orice persoană fizică sau juridică care are în responsabilitatea sa ecvidee, inclusiv pentru o perioadă limitată, dar excluzând medicii veterinari;
    c) proprietar - orice persoană fizică sau juridică care are în proprietate un ecvideu;
    d) bază naţională de date - baza de date electronică constituită din informaţiile privind proprietarul animalului şi din date despre animal şi exploataţie;
    e) medic veterinar de liberă practică împuternicit - medicul veterinar de liberă practică organizat conform legii şi împuternicit de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pe bază de contract, să efectueze unele activităţi sanitar-veterinare publice, în condiţiile legii;
    f) ecvidee/ecvine - mamifere solipede sălbatice sau domestice din toate speciile genului Equus al familiei ecvideelor şi încrucişările acestora;
    g) cabalină de rasă/ecvideu înregistrat - cai cu origine cunoscută şi recunoscută oficial, înscrişi în registre genealogice; animal ecvin înregistrat sau ecvideu înregistrat înseamnă:
    (i) un animal de reproducţie de rasă pură din speciile Equus caballus şi Equus asinus, înscris sau eligibil pentru înscrierea în secţiunea principală a unui registru genealogic înfiinţat de o societate de ameliorare recunoscută în conformitate cu art. 4 din Regulamentul (UE) 2016/1.012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 8 iunie 2016 privind condiţiile zootehnice şi genealogice aplicabile ameliorării animalelor de reproducţie de rasă pură, a porcilor de reproducţie hibrizi şi a materialului germinativ provenit de la acestea, comerţului cu acestea şi introducerii lor în Uniune şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 652/2014 şi a Directivelor 89/608/CEE şi 90/425/CEE ale Consiliului, precum şi de abrogare a anumitor acte în sectorul ameliorării animalelor sau de un organism de ameliorare recunoscut în conformitate cu art. 34 din acelaşi regulament;
    (ii) un animal ecvin din specia Equus caballus înregistrat la o asociaţie sau organizaţie internaţională, fie în mod direct, fie prin intermediul federaţiei sale naţionale sau al sucursalelor sale, care gestionează cai de competiţie sau de curse („cal înregistrat“);

    h) ecvidee cu origine necunoscută - ecvidee ai căror ascendenţi sunt parţial sau în totalitate necunoscuţi;
    i) paşaportul pentru ecvideu - documentul unic pe viaţă cu ajutorul căruia operatorii de ecvidee îşi îndeplinesc obligaţia de a asigura faptul că animalele respective sunt identificate în mod individual, emis de Agenţia Naţională pentru Zootehnie „Prof. dr. G.K. Constantinescu“, denumită în continuare ANZ/Oficiul Judeţean de Zootehnie, denumit în continuare OJZ/Centrul Regional de Zootehnie, denumit în continuare CRZ, care se eliberează la solicitarea proprietarului ecvideului;
    j) paşaport duplicat - paşaport marcat ca atare în mod distinct „paşaport duplicat“, emis de către organismul emitent, după cum urmează:
    (i) atunci când documentul de identificare original este pierdut, dar identitatea ecvideului poate fi stabilită cu ajutorul codului transmis de transponder sau al metodei alternative de verificare a identităţii cu o trimitere la numărul unic de identificare pe viaţă înregistrat în baza de date a organismului emitent;
    (ii) pentru ecvideele care au depăşit termenele de identificare prevăzute în prezentul ordin.
    În cazul emiterii unui paşaport duplicat, organismul emitent clasifică ireversibil ecvideul, în secţiunea II, partea II din documentul de identificare duplicat şi în baza de date electronică, ca nefiind destinat sacrificării pentru consumul uman, dacă proprietarul/deţinătorul nu a făcut dovada prin formularele prevăzute la anexele nr. 8 şi 9 că ecvideul, a cărui identitate a putut fi stabilită cu ajutorul codului transmis de transponder sau al metodei alternative de verificare a identităţii cu o trimitere la numărul unic de identificare pe viaţă înregistrat în baza de date a organismului emitent, nu a fost tratat cu produse medicinale pe o perioadă de 30 de zile de la data pierderii declarate şi dovedite a documentului unic de identificare pe viaţă;

    k) paşaport înlocuitor - paşaport marcat ca atare în mod distinct cu sintagma „paşaport înlocuitor“, emis de către organismul emitent, atunci când:
    1. documentul de identificare original este pierdut şi
    (i) identitatea ecvideului nu poate fi stabilită;
    (ii) nu există niciun indiciu sau nicio dovadă care să ateste că, pentru animalul în cauză, a fost anterior emis un document de identificare de către un organism emitent;

    2. dispozitivul fizic de identificare sau documentul unic de identificare pe viaţă a fost îndepărtat, modificat sau înlocuit fără permisiunea autorităţii competente.
    În cazul emiterii unui paşaport înlocuitor, organismul emitent va clasifica ireversibil ecvideul, în secţiunea II, partea II din documentul de identificare înlocuitor şi în baza de date electronică, ca nefiind destinat sacrificării pentru consumul uman;


    l) paşapoarte neconforme - toate paşapoartele noi care au fost emise în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 651/60/2013*) pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a ecvideelor, în perioada 1.01.2016-14.08.2017, pentru ecvideele care au depăşit vârsta de 1 an, inclusiv toate paşapoartele duplicat emise în perioada menţionată, şi nu au fost scoase din lanţul alimentar conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/262 al Comisiei de stabilire, în temeiul Directivelor 90/427/CEE şi 2009/156/CE ale Consiliului, a unor norme privind metodele de identificare a ecvideelor;
    *) Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 651/60/2013 a fost abrogat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 248/79/2017.

    m) transponder/microcip - dispozitiv pasiv de identificare cu ajutorul frecvenţei radio, numai pentru citire, care respectă standardul ISO 11784 şi aplică tehnologia HDX sau FDX-B şi poate fi citit de un dispozitiv de citire compatibil cu standardul ISO 11785, la o distanţă minimă de 12 cm;
    n) Stud Book - Cartea crescătoriei naţionale - documentul oficial în care se înregistrează cronologic datele privind originea, produşii şi performanţele cabalinelor de rasă în vederea publicării;
    o) număr unic de identificare pe viaţă - UELN - cod alfanumeric unic, alcătuit din 15 caractere, care cuprinde toate informaţiile privind fiecare ecvideu, baza de date şi ţara în care au fost înregistrate pentru prima dată aceste informaţii conform sistemului de codare al Universal Equine Life Number şi care conţine un cod de identificare compatibil cu UELN, din 6 caractere, pentru baza de date, urmat de un număr de identificare individual din 9 caractere, alocat ecvideului;
    p) dispozitiv de citire transponder/microcip - dispozitiv de citire compatibil cu standardul ISO 11785;
    q) mişcarea ecvideelor - creşterea sau descreşterea numărului de animale aflate într-o exploataţie, din oricare motiv, inclusiv naşterea sau moartea unui animal;
    r) identificare - acţiunea de implantare a transponderului la ecvidee;
    s) înregistrare - acţiunea de completare a fişei de identificare şi înregistrare a ecvideelor, de predare a acesteia la ANZ/OJZ şi de operare a datelor în Sistemul de identificare şi înregistrare a ecvideelor;
    t) acces şi vizualizare - deţinerea de nume de utilizator şi parolă în vederea vizualizării de date în Sistemul de identificare şi înregistrare a ecvideelor;
    u) utilizator - persoană fizică sau juridică cu drept de acces, vizualizare şi/sau operare a datelor în Sistemul de identificare şi înregistrare a ecvideelor;
    v) societate de ameliorare - orice asociaţie de crescători, organizaţie de ameliorare sau organism public recunoscut de autoritatea competentă a statului în zootehnie în scopul desfăşurării unui program de ameliorare cu animale de reproducţie de rasă pură înscrise în registrul genealogic înfiinţat sau menţinut de aceasta;
    w) registru genealogic - orice registru genealogic pentru animale din specia ecvină, orice arhivă sau suport de date, care este condus de o societate de ameliorare;
    x) certificat zootehnic - certificate de reproducţie, atestate sau documentaţii comerciale eliberate pe hârtie sau în format electronic pentru animalele de reproducţie şi materialul germinativ provenit de la ecvidee care oferă informaţii privind pedigriul, identificarea şi, dacă sunt disponibile, rezultatele testării performanţei sau ale evaluării genetice;
    y) marcă de validare - o menţiune înscrisă în documentul unic de identificare pe viaţă efectuată de autoritatea competentă în conformitate cu prevederile art. 92 alin. (2) lit. (a) din Regulamentul delegat (UE) 2020/688 al Comisiei de completare a Regulamentului (UE) 2016/429 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele de sănătate animală pentru circulaţia în interiorul Uniunii a animalelor terestre şi a ouălor pentru incubaţie şi în sensul lor;
    z) licenţă - o menţiune înscrisă în documentul unic de identificare pe viaţă efectuată pentru participarea la competiţii ecvestre la nivel local, regional, naţional sau internaţional de către federaţia naţională a Federaţiei Ecvestre Internaţionale (FEI) sau pentru participarea la curse de către autoritatea competentă pentru curse în conformitate cu şi în scopul menţionat la art. 92 alin. (2) lit. (b) din Regulamentul delegat (UE) 2020/688.


    ART. 2
    (1) Prezentul ordin stabileşte activităţile, atribuţiile, responsabilităţile, regulile şi documentele referitoare la activitatea de identificare şi înregistrare a ecvideelor, prin înregistrarea utilizatorilor şi a exploataţiilor, identificarea individuală a fiecărui animal şi înregistrarea fiecărei mişcări a acestuia, în vederea stabilirii trasabilităţii.
    (2) Ecvideele circulă pe teritoriul României numai dacă sunt identificate şi înregistrate potrivit prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentelor (UE) 2016/429,(UE) 2016/1012 şi (UE) 2019/6 ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte identificarea şi înregistrarea ecvinelor şi de stabilire a unor modele de documente de identificare pentru aceste animale, precum şi ale prezentului ordin; circulaţia pe teritoriul României a ecvideelor neidentificate în sensul prezentului ordin şi/sau fără a fi însoţite de paşaport şi de documentele prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv certificatul de sănătate, iar, în cazul transportului la abator, şi de documentul de lanţ alimentar, este interzisă.
    (3) Identificarea şi înregistrarea ecvideelor, cu excepţia cabalinelor de rasă, se efectuează de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, organizaţi potrivit legii.
    (4) Utilizatorii implicaţi în activităţile Sistemului de identificare şi înregistrare a ecvideelor, denumit în continuare SIIE, garantează confidenţialitatea tuturor datelor colectate, inclusiv a datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
    (5) Toate ecvideele din România sunt identificate utilizându-se un transponder care îndeplineşte condiţiile stabilite prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013 pentru aprobarea cerinţelor tehnice care trebuie îndeplinite de mijloacele oficiale de identificare a ecvideelor existente pe teritoriul României, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Acordarea de premii, de ajutoare de stat sau de despăgubiri este interzisă în cazul ecvideelor neidentificate şi neînregistrate în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare şi fără paşaport.
    (7) Implantarea transponderului la cabalinele de rasă/ecvideele înregistrate se efectuează de către medicii veterinari de liberă practică, organizaţi potrivit legii, iar completarea fişei de identificare şi înregistrare a cabalinelor de rasă, prelevarea probelor biologice pentru testul ADN, precum şi operarea în SIIE se efectuează de către ANZ/OJZ.
    (8) Proprietarul de cabaline de rasă, la solicitarea paşaportului, trebuie să prezinte certificatul zootehnic, eliberat de societăţile de ameliorare conducătoare de registru genealogic sau de ANZ, în calitate de autoritate competentă în zootehnie, în condiţiile prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/1.012; în cazul în care proprietarul de cabaline nu prezintă certificatul zootehnic care atestă rasa şi originea, cabalinele respective vor fi înregistrate în categoria „ecvidee de rasă necunoscută“.
    (9) Certificatul zootehnic pentru cabalinele de rasă ca parte integrantă din actul de identificare se face prin completarea secţiunii V din paşaport cu informaţiile din părţile I şi II ale certificatului zootehnic prevăzut în Regulamentul delegat (UE) 2017/1.940 al Comisiei de completare a Regulamentului (UE) 2016/1.012 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte conţinutul şi formatul certificatelor zootehnice emise pentru animalele de reproducţie de rasă pură din specia ecvideelor incluse într-un document de identificare unic valabil pe durata vieţii ecvideelor emis de societăţile de ameliorare sau de ANZ, în calitate de autoritate competentă în zootehnie în condiţiile prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/1.012 care a înfiinţat un registru genealogic în care cabalina respectivă este eligibilă pentru introducere.
    (10) În paşapoartele ecvideelor care au implantate mai multe transpondere se completează toate codurile emise la citirea acestora.
    (11) Ecvideele sunt considerate ca fiind destinate sacrificării în vederea consumului uman exceptând cazul în care sunt excluse ireversibil de la sacrificarea în vederea consumului uman prin completarea şi semnarea rubricii relevante din partea II a secţiunii II din paşaportul ecvideului de către:
    a) medicul veterinar responsabil înainte de administrarea unui tratament în conformitate cu art. 39 alin. (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963;
    b) autoritatea competentă:
    (i) în cazul emiterii unui nou document unic de identificare pe viaţă în conformitate cu art. 21 alin. (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963 pentru un ecvideu în cazul căruia a fost înregistrată excluderea anterioară de la sacrificarea în vederea consumului uman fie în documentul unic de identificare pe viaţă, fie în baza de date electronică;
    (ii) în cazul emiterii unui document unic de identificare pe viaţă duplicat pentru depăşirea termenelor de identificare;
    (iii) în cazul emiterii unui document unic de identificare pe viaţă duplicat pentru pierdere, furt, deteriorare şi proprietarul/deţinătorul nu a făcut dovada prin formularele prevăzute la anexele nr. 8 şi 9 că ecvideul, a cărui identitate a putut fi stabilită cu ajutorul codului transmis de transponder sau al metodei alternative de verificare a identităţii cu o trimitere la numărul unic de identificare pe viaţă înregistrat în baza de date a organismului emitent, nu a fost tratat cu produse medicinale;
    (iv) în cazul emiterii unui document unic de identificare pe viaţă înlocuitor;
    (v) în cazul ecvideelor care au intrat în Uniunea Europeană dintr-o ţară terţă sau un teritoriu care nu este listat pentru ecvidee în anexa la Decizia 2011/163/UE sau pentru care atestatul de sănătate publică de la punctul II.6 din certificatul oficial pentru intrarea în Uniune a ecvinelor care nu sunt destinate sacrificării (Modelul „EQUI-X“), care însoţeşte ecvideul la frontieră, prevăzut în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/403, nu a fost certificat din alte motive.


    (12) Sacrificarea unui ecvideu de la care se obţin alimente se amână cu cel puţin şase luni:
    a) de către medicul veterinar responsabil înainte de administrarea unui tratament cu un produs medicinal veterinar care conţine o substanţă inclusă în lista de substanţe prevăzută în Regulamentul (CE) nr. 1.950/2006 al Comisiei de stabilire, în conformitate cu Directiva 2001/82/CE a Parlamentului European şi a Consiliului de instituire a unui cod comunitar cu privire la produsele medicamentoase veterinare, a unei liste a substanţelor esenţiale pentru tratamentul ecvideelor şi documentată în partea III a secţiunii II din paşaportul ecvideului;
    b) conform art. 38 alin. (2) lit. (b) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963, prin derogare de la alin. (1) lit. b) pct. (ii) din acelaşi regulament şi prin decizia autorităţii competente, documentată în partea V a secţiunii II din paşaportul ecvideului, în cazul emiterii unui document de identificare duplicat într-o perioadă de 30 de zile de la data pierderii declarate şi dovedite a documentului unic de identificare pe viaţă, dacă proprietarul/deţinătorul face dovada prin formularele prevăzute la anexele nr. 8 şi 9 faptul că statutul ecvideului ca fiind destinat sacrificării în vederea consumului uman nu a fost compromis de niciun tratament cu produse medicinale.


    ART. 3
    Fondurile necesare procesului integrat de identificare şi înregistrare a ecvideelor se asigură după cum urmează:
    a) din bugetul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, denumită în continuare ANSVSA, tipărirea şi eliberarea formularelor de identificare şi înregistrare a ecvideelor, cu excepţia cabalinelor de rasă, în limita bugetului aprobat; fiecare fişă de identificare şi înregistrare a ecvideelor se emite în 3 exemplare autocopiative: unul pentru medicul veterinar de liberă practică împuternicit, unul pentru ANZ/OJZ şi unul pentru proprietarul animalului; seriile fişelor de identificare şi înregistrare a ecvideelor sunt alocate de către ANSVSA, în baza solicitărilor direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
    b) din bugetul ANZ, următoarele:
    (i) formularele de identificare şi înregistrare a ecvideelor pentru cabalinele de rasă, furnizarea, la cerere, a formularului de cumpărare/donaţie/moştenire a ecvideului, a formularului pentru schimbarea adresei de domiciliu/sediului social al proprietarului/deţinătorului - schimbarea exploataţiei ecvideului, a formularului pentru declararea morţii/dispariţiei - găsirii unui ecvideu, a formularului de eliberare a unui paşaport duplicat/înlocuitor pentru ecvideu;
    (ii) întocmirea, eliberarea şi expedierea paşapoartelor pentru ecvidee, administrarea bazei naţionale de date pentru ecvidee, softul şi mentenanţa softului, echipamentele necesare pentru administrarea şi asigurarea funcţionalităţii bazei naţionale de date pentru ecvidee care se află în proprietatea ANZ;

    c) de către proprietarul/deţinătorul ecvideelor - costul transponderului, costul manoperei de implantare a microcipului, costul aferent completării şi predării la ANZ/OJZ a fişei de identificare şi înregistrare a ecvideelor, precum şi costul paşapoartelor duplicat şi înlocuitor.


    CAP. II
    Identificarea şi înregistrarea ecvideelor, operarea datelor în SIIE, emiterea şi distribuirea paşapoartelor
    ART. 4
    (1) Identificarea şi înregistrarea ecvideelor se efectuează în exploataţii înregistrate conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
    (2) Ecvideele trebuie să fie identificate, să fie înregistrate şi să deţină paşaport în termen de maximum 12 luni de la data fătării şi, în orice caz, înainte de a părăsi definitiv exploataţia în care au fost fătate, inclusiv în cazul schimbării proprietarului cu excepţiile prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963.
    (3) Un nou document de identificare poate fi emis în conformitate cu prevederile art. 21 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963.

    ART. 5
    (1) Identificarea şi înregistrarea ecvideelor sunt în responsabilitatea proprietarilor/deţinătorilor animalelor şi se realizează de către medicii veterinari de liberă practică organizaţi în condiţiile legii, cu excepţia cabalinelor de rasă.
    (2) Operarea în baza naţională de date a ecvideelor se efectuează de către reprezentanţii ANZ, CRZ şi OJZ.
    (3) Acordarea UELN şi emiterea paşapoartelor pentru ecvidee se realizează de către ANZ/CRZ/OJZ.
    (4) Implantarea transponderului la caii de rasă se efectuează de către medicii veterinari de liberă practică, organizaţi în condiţiile legii, în prezenţa reprezentantului OJZ care completează fişa de identificare şi înregistrare a ecvideului, verifică adeverinţa de montă şi declaraţia de fătare, recoltează probe biologice pentru efectuarea testului ADN şi care fotografiază caii respectivi şi dangalele, dacă acestea există.
    (5) Pentru evitarea multiplei identificări se efectuează o verificare, prin scanarea cu cititorul de transpondere, a întregii suprafeţe a corpului ecvideului pentru a se vedea dacă nu există un transponder implantat anterior; în urma verificării pot fi identificate trei situaţii:
    a) ecvideul are unul sau mai multe transpondere implantate anterior, dar nu deţine paşaport şi nu se regăseşte înregistrat în SIIE, caz în care se completează fişa de identificare şi înregistrare a ecvideului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, în care se menţionează numărul microcipului sau microcipurilor depistate, şi se emite un document de identificare înlocuitor în conformitate cu prevederile Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963;
    b) ecvideul a depăşit vârsta de identificare sau a părăsit exploataţia în care s-a născut şi nu are un transponder implantat anterior, situaţie în care se implantează un transponder în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza căruia se completează fişa de identificare şi înregistrare a ecvideelor şi se emite un document de identificare duplicat sau înlocuitor în funcţie de faptul dacă identitatea şi trasabilitatea pot fi sau nu pot fi stabilite în conformitate cu prevederile Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963;
    c) există semne clinice că microcipul a fost îndepărtat fără respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare, situaţie în care se implantează un transponder aprobat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza căruia se completează fişa de identificare şi înregistrare a ecvideului şi se emite un document de identificare înlocuitor în conformitate cu prevederile Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963.

    (6) În vederea obţinerii paşaportului pentru ecvideu, fişa de identificare şi înregistrare completată de medicul veterinar de liberă practică împuternicit poate fi depusă la sediul ANZ sau OJZ şi de către proprietarul/deţinătorul ecvideului. În cazul în care în diagrama cuprinsă în fişa de identificare şi înregistrare nu sunt completate semne de identificare sau nu sunt completate minimum trei vârtejuri, trebuie ataşat la fişa de identificare şi înregistrare şi desenul castanelor, prevăzut la secţiunea X din paşaport, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10.
    (7) În cazul în care ecvideul are implantat un transponder din altă ţară sau un transponder cu cod de fabricant şi nu are paşaport, nu se implantează un alt transponder. Fişa de identificare şi înregistrare a ecvideului se întocmeşte pe baza transponderului existent. Dacă are implantat un microcip din altă ţară, atunci fişa de identificare este trimisă la ANZ, pentru a se verifica dacă în ţara respectivă a fost emis un paşaport pentru acel ecvideu, iar în situaţia în care paşaportul original a fost emis în altă ţară, proprietarul trebuie să solicite un paşaport duplicat la organismul emitent din ţara respectivă, conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963, iar în cazul în care nu este înregistrat în altă ţară se emite un paşaport înlocuitor.
    (8) În situaţia în care ecvideul are implantat un transponder din altă ţară şi are un paşaport emis în ţara respectivă, se întocmeşte fişa de identificare şi înregistrare a ecvideelor, care se transmite la ANZ sau OJZ, împreună cu paşaportul ecvideului, în vederea operării în SIIE şi în paşaportul ecvideului.
    (9) În situaţia în care ecvideul nu are implantat un transponder din altă ţară, dar are un paşaport emis în altă ţară, în cazul în care identitatea poate fi stabilită prin metode alternative (dangale, culoare, semne particulare, test ADN etc.), se implantează un transponder aprobat pentru identificarea ecvideelor în România, se întocmeşte fişa de identificare şi înregistrare a ecvideelor şi se transmite la ANZ sau OJZ împreună cu paşaportul ecvideului, în vederea operării în SIIE şi în paşaportul ecvideului.
    (10) În situaţia în care un ecvideu nu are implantat un transponder şi nu a depăşit vârsta de identificare, se implantează un transponder aprobat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza căruia se completează fişa de identificare şi înregistrare a ecvideelor şi se emite un paşaport.
    (11) Dacă ecvideul identificat a depăşit vârsta de identificare, se emite un paşaport duplicat, iar costul paşaportului duplicat/înlocuitor se achită la sediul ANZ/OJZ sau prin virare de numerar în contul ANZ, deschis la trezorerie.
    (12) În situaţia în care un ecvideu deţine un paşaport care nu respectă cerinţele minime prevăzute de Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963 sau deţine un paşaport în care anumite detalii de identificare nu au fost înregistrate cu acurateţe sau este un cal reclasificat din categoria „ecvideu de rasă necunoscută“ în categoria „cal de rasă/ecvideu înregistrat“, reclasificare făcută în urma efectuării testului ADN, se poate emite un paşaport nou în care trebuie specificate data emiterii primului paşaport şi data eliberării celui de-al doilea paşaport, iar primul paşaport trebuie predat la ANZ în vederea anulării.
    (13) Sunt strict interzise îndepărtarea sau distrugerea transponderului cu care este identificat un ecvideu în altă situaţie decât a morţii, respectiv a uciderii sau sacrificării acestuia sub supravegherea medicului veterinar oficial, precum şi completarea neautorizată a oricăror date în paşaport.
    (14) Transponderul aprobat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013, cu modificările şi completările ulterioare, este singurul mijloc de identificare acceptat pentru identificarea ecvideelor şi se implantează parenteral prin injectare, în condiţii aseptice, pe latura stângă a gâtului, la limita dintre treimea superioară şi treimea mijlocie a acestuia.
    (15) Dangalizarea în România este o metodă complementară de identificare pentru cabalinele de rasă şi trebuie realizată până la împlinirea vârstei de 6 luni. Însemnele pentru dangalizarea cabalinelor de rasă din sectorul de stat şi privat sunt aprobate de ANZ şi se fac în prezenţa unui reprezentat al ANZ/OJZ.

    ART. 6
    (1) Emiterea paşaportului pentru ecvideu se efectuează de către ANZ/CRZ/OJZ.
    (2) Distribuirea paşapoartelor către proprietarii/deţinătorii de ecvidee se efectuează după cum urmează:
    a) direct proprietarului/deţinătorului ecvideului, la sediul ANZ sau OJZ;
    b) prin poştă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire.

    (3) Completarea paşaportului ecvideului se efectuează conform prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963, după cum urmează:
    a) secţiunea I partea A şi B şi, atunci când este cazul, partea C, secţiunea II partea I, atunci când este cazul, şi partea a II-a doar la emiterea paşaportului duplicat/înlocuitor sau când există dovadă că ecvideul nu a fost tratat cu produse medicinale veterinare; în caz de emitere paşaport duplicat pentru pierdere paşaport se completează partea V, precum şi secţiunile IV, V şi X, de către autoritatea emitentă, respectiv de către ANZ/OJZ/CRZ;
    b) secţiunea III în ce priveşte emiterea unei licenţe menţionate la art. 92 alin. (2) lit. (b) din Regulamentul delegat (UE) 2020/688, de către Federaţia Ecvestră Română sau autoritatea competentă în domeniul curselor responsabilă de participarea la curse;
    c) secţiunea VI, de către organele de control abilitate, cu menţionarea calităţii acestora;
    d) secţiunea I partea C, atunci când este cazul, părţile II, III şi IV din secţiunea II, precum şi secţiunile III în ce priveşte furnizarea unei mărci de validare menţionate la art. 92 alin. (2) lit. (a) din Regulamentul delegat (UE) 2020/688, VII, VIII şi IX, de către medicul veterinar oficial sau de liberă practică împuternicit, organizat conform legii, după caz.

    (4) Marca de validare sau, în cazul cailor înregistraţi, licenţa care să ateste un statut sanitar superior al animalului, prevăzute la secţiunea III, se acordă numai ecvideelor deţinute de unităţile sau exploataţiile înregistrate/autorizate sanitar-veterinar în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, care sunt supuse acţiunilor sanitar-veterinare obligatorii prevăzute de legislaţia Uniunii Europene şi naţionale în vigoare; marca de validare sau licenţa se acordă pentru o perioadă care nu depăşeşte patru ani.
    (5) Marca de validare sau licenţa se acordă la solicitarea scrisă a operatorului, în condiţiile prevăzute la art. 32 şi 33 ale Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963, pentru unul sau mai multe animale deţinute; în acest sens, operatorul pune la dispoziţie:
    a) pentru obţinerea mărcii de validare - documente care atestă faptul că animalul locuieşte în mod obişnuit într-o unitate recunoscută de autoritatea competentă ca fiind o unitate cu risc mic pentru sănătate, datorită examinărilor frecvente ale stării de sănătate a animalelor, verificărilor suplimentare ale identităţii şi testelor vizând starea de sănătate şi absenţei reproducerii naturale în unitate, exceptând spaţiile dedicate şi separate;
    b) pentru obţinerea licenţei - documente care atestă faptul că au fost efectuate cel puţin două examinări pe an de către un medic veterinar, inclusiv cele necesare pentru efectuarea vaccinărilor şi examinărilor periodice împotriva gripei ecvine în scop de transport în alte state membre sau ţări terţe.

    (6) În cazul paşapoartelor emise anterior intrării în vigoare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963, se completează secţiunile corespunzătoare domeniului de competenţă.
    (7) În cazul pierderii, furtului sau deteriorării paşaportului ecvideului, proprietarul solicită eliberarea unui paşaport duplicat/înlocuitor pentru ecvideu la ANZ/CRZ/OJZ.

    ART. 7
    (1) Obligaţiile proprietarului/deţinătorului sunt următoarele:
    a) anunţă medicul veterinar de liberă practică împuternicit cu privire la fătarea fiecărui ecvideu, în vederea identificării până la vârsta de 12 luni de la fătare, înainte de a părăsi definitiv exploataţia în care au fost fătaţi, inclusiv în cazul schimbării proprietarului, în funcţie de data care survine mai devreme;
    b) anunţă medicul veterinar de liberă practică împuternicit cu privire la intenţia de vânzare/cumpărare sau donaţia ecvideelor în vederea eliberării documentelor sanitar-veterinare necesare;
    c) permite medicului veterinar de liberă practică împuternicit/medicului veterinar oficial accesul în exploataţie, în vederea efectuării acţiunilor de identificare şi înregistrare, precum şi a acţiunilor sanitar-veterinare pentru toate ecvideele;
    d) permite medicului veterinar oficial accesul în exploataţie, în vederea desfăşurării controalelor şi inspecţiilor sanitar-veterinare pentru toate ecvideele;
    e) achiziţionează transpondere aprobate în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013, cu modificările şi completările ulterioare, de la furnizorii primari sau de la medicul veterinar de liberă practică împuternicit, în calitate de furnizor secundar; lista furnizorilor primari şi secundari este publicată la adresa de internet: www.anarz.eu;
    f) completează cererea adresată ANZ/OJZ pentru eliberarea paşaportului pentru ecvidee, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2;
    g) în vederea obţinerii paşaportului pentru ecvideu, depune la sediul ANZ/OJZ cererea prevăzută la lit. f); de asemenea, proprietarul/deţinătorul de ecvidee poate depune la sediul ANZ/OJZ şi fişa de identificare şi înregistrare completată de medicul veterinar de liberă practică organizat în condiţiile legii;
    h) oferă medicului veterinar de liberă practică împuternicit toate datele necesare în vederea completării fişei de identificare şi înregistrare a ecvideelor;
    i) pentru identificarea şi înregistrarea cabalinelor de rasă/ecvideelor înregistrate prezintă la ANZ/OJZ certificatul zootehnic; în cazul în care proprietarul/deţinătorul de cabaline nu prezintă certificatul zootehnic care atestă rasa şi originea, cabalinele/ecvideele respective sunt înregistrate în categoria „ecvideu de rasă necunoscută“;
    j) pentru obţinerea certificatului zootehnic trebuie să depună la societăţile de ameliorare conducătoare de registru genealogic sau la ANZ în calitate de autoritate competentă în zootehnie în condiţiile prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/1.012 adeverinţa de montă, declaraţia de fătare, copii ale paşapoartelor părinţilor, testul de paternitate valid care atestă ambii părinţi, autorizaţia la montă a reproducătorilor;
    k) notifică medicului veterinar de liberă practică împuternicit toate informaţiile referitoare la mişcările şi evenimentele intervenite cu privire la ecvideele din exploataţia proprie;
    l) deţine asupra sa paşaportul ecvideului în cazul în care acesta efectuează o mişcare în afara exploataţiei; nu este necesar ca documentul de identificare să însoţească ecvideele înregistrate şi ecvideele destinate reproducţiei şi producţiei, atunci când acestea:
    (i) se află pe păşuni, iar paşaportul poate fi prezentat fără întârziere de către proprietar/deţinător;
    (ii) sunt călărite, conduse, duse sau preluate temporar fie în vecinătatea exploataţiei, pe teritoriul României, astfel încât paşaportul să poată fi prezentat fără întârziere; fie în perioada de transhumanţă a ecvideelor înspre şi dinspre zonele de păşune de vară înregistrate, cu condiţia ca paşapoartele să poată fi prezentate la exploataţia de plecare;
    (iii) nu sunt înţărcate şi însoţesc iapa-mamă sau iapa-surogat;
    (iv) participă la un antrenament sau la un test pentru o competiţie ecvestră sau la un eveniment pentru care este necesar să părăsească temporar locul antrenamentului, al competiţiei sau al evenimentului;
    (v) sunt deplasate sau transportate într-o situaţie de urgenţă legată de ecvideele însele sau de exploataţia în care sunt ţinute;

    m) în cazul cumpărării/donaţiei/moştenirii ecvideului, noul deţinător are obligaţia de a preda paşaportul la ANZ/OJZ în termen de maximum 7 zile lucrătoare, în vederea operării în paşaportul ecvideului a datelor noului deţinător, aceasta urmând a fi efectuată atât în cazul în care ecvideul rămâne în aceeaşi localitate, cât şi în cazul schimbării localităţii sau judeţului; totodată, noul deţinător are obligaţia să completeze şi să depună formularul de cumpărare/donaţie/moştenire a ecvideului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, împreună cu documentele solicitate în acesta;
    n) în cazul schimbării adresei de domiciliu/sediului, proprietarul/deţinătorul ecvideului are obligaţia de a prezenta la ANZ/OJZ paşaportul acestuia, precum şi o copie a actului din care să reiasă noua adresă a proprietarului/deţinătorului, în vederea operării datelor în paşaportul ecvideului şi în baza naţională de date, iar în cazul schimbării exploataţiei ecvideului, proprietarul/deţinătorul are obligaţia de a depune la ANZ/OJZ o copie a actului din care reiese noua exploataţie, în vederea operării datelor în baza naţională de date; totodată, proprietarul/deţinătorul are obligaţia să completeze şi să depună formularul pentru schimbarea adresei de domiciliu/sediului social, respectiv pentru schimbarea exploataţiei ecvideului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5, împreună cu documentele solicitate în acesta;
    o) în cazul morţii/dispariţiei unui ecvideu, trebuie să predea paşaportul acestuia la ANZ/OJZ, în termen de 7 zile lucrătoare de la moartea/dispariţia animalului; în cazul găsirii ecvideului dispărut, deţinătorul trebuie să se prezinte la ANZ/OJZ în termen de 7 zile lucrătoare pentru ridicarea paşaportului acestuia; totodată, are obligaţia să completeze şi să depună formularul pentru declararea morţii/dispariţiei/găsirii unui ecvideu, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6, împreună cu documentele solicitate în acesta;
    p) în cazul pierderii, furtului, deteriorării paşaportului ecvideului sau în cazul altui motiv din cauza căruia deţinătorul nu mai posedă paşaportul acestuia, solicită eliberarea pentru animalul în cauză a unui paşaport duplicat/înlocuitor la ANZ/OJZ sau în ţara unde acesta a fost emis; totodată, are obligaţia să completeze şi să depună formularul de eliberare a unui paşaport duplicat/înlocuitor pentru ecvideu, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7, împreună cu documentele solicitate în acesta. În cazul solicitării de paşaport duplicat pentru un ecvideu care nu este deja exclus din lanţul alimentar, proprietarul/deţinătorul trebuie să ataşeze şi dovada menţionată la art. 2 alin. (11) lit. b) pct. (iii), respectiv formularele prevăzute la anexele nr. 8 şi 9; în caz contrar, ecvideul va fi exclus permanent din consumul uman;
    q) depune documentul de identificare la ANZ/OJZ, în termen de cel mult 14 zile de la data clasificării ecvideului ca nefiind destinat sacrificării pentru consumul uman, în conformitate cu secţiunea II partea II din documentul de identificare, de către medicul veterinar organizat în condiţiile legii, în vederea operării în baza naţională de date, în cazul în care nu a fost operat în SIIE de medicul veterinar care a făcut clasificarea, lucru despre care proprietarul a fost informat de către acesta;
    r) în scopul obţinerii mărcii de validare pentru unul sau mai multe animale deţinute, adresează o solicitare scrisă către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a municipiului Bucureşti şi pune la dispoziţie documente care atestă faptul că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (4) şi alin. (5) lit. a);
    s) în scopul obţinerii licenţei pentru unul sau mai multe animale deţinute, adresează o solicitare scrisă către Federaţia Ecvestră Română/autoritatea competentă în domeniul curselor responsabilă de participarea la curse şi pune la dispoziţie documente care atestă faptul că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (4) şi alin. (5) lit. b).

    (2) Obligaţiile medicului veterinar de liberă practică împuternicit sunt următoarele:
    a) să deţină cititor de transpondere conform standardului ISO 11785;
    b) să implanteze, la ecvideele neidentificate, transpondere aprobate pentru identificarea ecvideelor pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 7 zile de la primirea solicitării din partea proprietarului, după asigurarea prealabilă că ecvideul este neidentificat, prin scanarea cu cititorul de transpondere a întregii suprafeţe a corpului ecvideului;
    c) să completeze şi să depună la ANZ/OJZ, în termen de maximum 30 de zile, în condiţiile prevăzute la art. 3 lit. c) pe baza procesului-verbal de predare-primire al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3, fişa de identificare şi înregistrare a ecvideelor, iar în cazul în care în diagramă - pagina a doua din fişa de identificare şi înregistrare a ecvideelor - nu sunt completate semne de identificare sau nu sunt completate minimum trei vârtejuri, atunci va trebui să ataşeze şi desenul castanelor prevăzut în secţiunea X în paşaport, conform modelului prezentat în anexa nr. 10; de asemenea, medicul veterinar de liberă practică împuternicit poate depune la sediul ANZ/OJZ şi cererea adresată ANZ/OJZ pentru eliberarea paşaportului pentru ecvidee completată de proprietarul/deţinătorul ecvideelor;
    d) să utilizeze pentru identificarea ecvideelor transpondere aprobate în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013, cu modificările şi completările ulterioare, care sunt prevăzute cu 6 etichete autocolante cu numărul emis de transponder; cele 6 etichete autocolante sunt utilizate după cum urmează:
    (i) se aplică trei etichete, câte una pe prima pagină a fiecăruia dintre cele trei exemplare autocopiative ale fişei de identificare şi înregistrare a ecvideelor;
    (ii) se aplică trei etichete, câte una pe a doua pagină a fiecăruia dintre exemplarele fişei de identificare şi înregistrare a ecvideelor - diagrama, la rubrica corespunzătoare;

    e) se asigură că proprietarul ecvideului este cel înscris în paşaport sau că există documente care justifică prezenţa ecvideului în locul respectiv şi la deţinătorul în cauză, iar transponderul înscris în paşaportul ecvideului este identic cu codul emis de transponder la citirea acestuia, cu ocazia mişcării animalului sau a diferitelor acţiuni sanitar-veterinare;
    f) să completeze secţiunea I partea C, părţile II, III şi IV din secţiunea II, precum şi secţiunile VII, VIII şi IX din paşaport;
    g) să înregistreze în Registrul naţional al exploataţiilor proprietarii de ecvidee, alocându-le cod de exploataţie în cazul în care nu deţin unul;
    h) să nu elibereze certificate sanitare veterinare de sănătate de la exploataţie către abator şi să opereze în paşapoartele neconforme emise în perioada 1.01.2016-14.08.2017, respectiv în secţiunea IX partea II din acestea, menţiunea „nedestinat sacrificării pentru consum uman“, cu fiecare ocazie când un paşaport le este prezentat pentru dovedirea identităţii ecvideului;
    i) să extragă din SIIE tabelul de prelevare a probelor/vaccinare, conform modelului prevăzut la anexa nr. 13, în vederea efectuării acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.156/2013 pentru aprobarea acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, a acţiunilor prevăzute în Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, precum şi a tarifelor aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare; tabelul generat conţine date despre ecvidee şi proprietarii/deţinătorii acestora, din localitatea/unitatea administrativ-teritorială respectivă; ecvideele regăsite pe teren, dar neînscrise în tabelele generate din SIIE se înscriu suplimentar de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi cu ocazia efectuării acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute mai sus, cu menţionarea codului de identificare şi datelor proprietarului/deţinătorului;
    j) în cazul în care a solicitat şi a obţinut drepturi de operare în SIIE, să opereze în SIIE ecvideul ca fiind nedestinat pentru sacrificare pentru consum uman;
    k) în cazul în care nu a operat în SIIE, să informeze direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti despre ecvideele clasificate ca nefiind destinate sacrificării pentru consumul uman în conformitate cu secţiunea II partea II din documentul de identificare, în termen de cel mult 14 zile de la data semnării în secţiunea corespunzătoare din paşaport.

    (3) Obligaţiile unităţii de sacrificare sunt următoarele:
    a) se asigură că transponderul înscris în paşaportul ecvideului este identic cu codul emis de transponder la citirea acestuia;
    b) respinge de la sacrificare pentru consum uman ecvideele pentru care au fost emise paşapoarte înlocuitoare;
    c) respinge de la sacrificare pentru consum uman ecvideele care deţin paşapoarte duplicat emise în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/262, dacă invaliditatea paşapoartelor pentru sacrificarea ecvideelor pentru consum uman nu a fost suspendată, sau în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963 dacă a fost completată secţiunea II partea II;
    d) nu achiziţionează spre sacrificare şi respinge de la sacrificare ecvideele pentru care s-au eliberat paşapoarte neconforme în perioada 1.01.2016-14.08.2017 şi nu respectă cerinţele Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/262;
    e) respinge de la sacrificare ecvideele care au implantate şi alte microcipuri care nu sunt menţionate în paşaport şi în baza naţională de date;
    f) verifică, atât în paşaport, cât şi în aplicaţia SIIE disponibilă pe site-ul ANZ, utilizând modulul „căutare ecvidee“, dacă ecvideele aduse spre abatorizare sunt scoase din lanţul alimentar pentru paşapoarte neconforme, pentru paşapoarte duplicat/înlocuitor sau pentru că le-au fost administrate produse medicinale veterinare prevăzute la art. 39 alin. (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963 sau pentru că nu au fost respectate perioadele de aşteptare, în vederea respingerii acestora;
    g) notifică ANZ, în termen de cel mult 72 de ore, toate codurile de identificare a microcipurilor implantate, în cazul constatării mai multor microcipuri implantate ecvideului sacrificat, care nu se regăsesc în paşaport, cu ocazia îndepărtării microcipului înscris în paşaport;
    h) după recuperarea transponderelor în urma sacrificării ecvideelor indiferent de motiv (destinate sau nedestinate consumului uman, AIE, necesitate) se va face din nou citirea transponderelor, operaţiune care va fi înregistrată video prin evidenţierea fiecărui număr de transponder citit. Înregistrările se vor arhiva pe zile de sacrificare minimum 12 luni, după care vor fi predate inspectorilor ANZ pe bază de proces-verbal de predare-primire. Înregistrările vor fi puse la dispoziţia inspectorilor ANZ ori de câte ori este necesar înainte de termenul de predare la solicitarea acestora;
    i) întocmeşte procesul-verbal de distrugere a transponderelor către OJZ, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 11;
    j) trimite, în termen de 48 de ore de la sacrificarea ecvideelor, paşapoartele acestora însoţite de un proces-verbal de predare-primire a paşapoartelor la OJZ din judeţul unde este înregistrat ecvideul, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 12, şi procesul-verbal de distrugere a transponderelor prevăzut în anexa nr. 11;
    k) se asigură că în paşaportul ecvideului este înregistrată persoana care prezintă ecvideul la sacrificare/ucidere;
    l) la sfârşitul fiecărei luni comunică ANZ rapoartele cu ecvideele sacrificate în luna respectivă.

    (4) Obligaţiile medicului veterinar oficial sunt următoarele:
    a) se asigură că proprietarul/deţinătorul ecvideului corespunde cu cel înscris în paşaport sau că există documente care justifică prezenţa ecvideului în locul respectiv şi la deţinătorul în cauză, iar transponderul înscris în paşaportul ecvideului este identic cu codul emis de transponder la citirea acestuia, cu ocazia controalelor oficiale sau a diferitelor acţiuni sanitar-veterinare;
    b) completează secţiunea III în ce priveşte emiterea unei mărci de validare menţionate la art. 92 alin. (2) lit. (a) din Regulamentul delegat (UE) 2020/688, iar, atunci când este cazul, secţiunile VI, VII, VIII şi IX din paşaport;
    c) în cazul eliminării ecvideului prin sacrificare/ucidere:
    (i) la locul de debarcare se asigură că ecvideele sunt însoţite de documentele sanitar-veterinare prevăzute de legislaţia în vigoare şi corespund cu datele din paşaport şi că transponderul înscris în paşaportul ecvideului este identic cu codul emis de transponder la citirea acestuia;
    (ii) se asigură că după sacrificare şi recuperarea transponderelor s-a făcut citirea transponderelor cu evidenţierea fiecărui număr, iar operaţiunea este filmată video şi înregistrarea este arhivată; se asigură că transponderele sunt distruse şi completează în paşaport, pe toate paginile, „ANULAT“, motivul eliminării şi data eliminării ecvideului;
    (iii) se asigură că nu sunt admise la sacrificare ecvideele ce deţin paşapoarte înlocuitoare şi nici ecvideele ce deţin paşapoarte sau paşapoarte duplicat şi la care nu a fost suspendat statutul de invaliditate privind sacrificarea ecvideelor pentru consumul uman conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/262 sau au fost scoase din lanţul alimentar prin completarea secţiunii II partea II conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963;
    (iv) declară improprie pentru consumul uman carnea sau porţiunea din carcasă care conţine transponderul, în conformitate cu prevederile art. 45 lit. m) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/627 al Comisiei din 15 martie 2019 de stabilire a unor modalităţi practice uniforme pentru efectuarea controalelor oficiale asupra produselor de origine animală destinate consumului uman în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/625 al Parlamentului European şi al Consiliului şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2.074/2005 al Comisiei în ceea ce priveşte controalele oficiale, în cazul în care transponderul nu poate fi recuperat de la ecvideul sacrificat pentru consum uman;
    (v) verifică, atât în paşaport, cât şi în baza naţională de date, dacă animalele sunt scoase din lanţul alimentar pentru:
    - paşapoarte neconforme;
    – paşapoarte duplicat/înlocuitor;
    – administrarea de produse medicinale veterinare care nu sunt autorizate pentru ecvideele de la care se obţin alimente [produse medicinale veterinare prevăzute la art. 39 alin. (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963];
    – nerespectarea perioadelor de aşteptare prevăzute în specificaţiile aprobate ale produselor medicinale veterinare utilizate în tratamentul acestora, în vederea respingerii de la sacrificare pentru consumul uman şi a excluderii administrative în cazul emiterii de paşaport duplicat;

    (vi) respinge de la sacrificare ecvideele pentru care s-au eliberat paşapoarte neconforme în perioada 1.01.2016-14.08.2017 şi nu respectă cerinţele Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963;
    (vii) respinge de la sacrificare ecvideele care au implantate şi alte microcipuri care nu sunt menţionate în paşaport şi în baza naţională de date şi se asigură de respectarea prevederilor art. 7 alin. (3) lit. g);
    (viii) în scopul furnizării mărcii de validare menţionate la art. 92 alin. (2) lit. (a) din Regulamentul delegat (UE) 2020/688, efectuează controlul documentar şi la faţa locului pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor specifice.


    (5) Obligaţiile direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sunt următoarele:
    a) coordonează activitatea persoanelor desemnate prin decizie a directorului executiv, responsabile cu verificarea activităţii de identificare a ecvideelor, cu excepţia cabalinelor de rasă;
    b) tipăresc şi acordă, cu titlu gratuit, medicilor veterinari de liberă practică împuterniciţi formularele de identificare şi înregistrare a ecvideelor;
    c) alocă electronic formularele de identificare şi înregistrare a ecvideelor care au fost distribuite medicilor veterinari de liberă practică împuterniciţi;
    d) în cazul în care constată încălcarea prevederilor prezentului ordin, notifică ANZ/OJZ cu privire la aceasta şi aplică sancţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare pentru domeniul de competenţă, care vizează deţinătorii de ecvidee sau personalul implicat în activitatea de identificare şi înregistrare a ecvideelor;
    e) după încheierea acţiunilor sanitar-veterinare, înaintează, în copie, cu adresă de înaintare, către OJZ tabelele prevăzute în anexa nr. 13, completate de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi;
    f) în baza informaţiilor primite din partea medicilor veterinari de liberă practică împuterniciţi, informează OJZ despre ecvideele clasificate ca nefiind destinate sacrificării pentru consumul uman, în conformitate cu secţiunea II partea II din documentul de identificare, în vederea operării în baza naţională de date;
    g) organizează instruiri privind modul de completare a paşaportului conform domeniului de competenţă.

    (6) Obligaţiile ANSVSA sunt următoarele:
    a) coordonează activitatea persoanelor responsabile cu verificarea activităţii de identificare a ecvideelor, cu excepţia cabalinelor de rasă;
    b) asigură fondurile necesare pentru tipărirea şi eliberarea formularelor de identificare şi înregistrare a ecvideelor, în limita bugetului aprobat;
    c) acordă acces gratuit în Sistemul Naţional de Identificare şi Înregistrare a Animalelor angajaţilor ANZ;
    d) în cazul în care constată încălcarea prevederilor prezentului ordin, aplică sancţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare pentru domeniul de competenţă, care vizează proprietarii de ecvidee sau personalul implicat în activitatea de identificare şi înregistrare a ecvideelor, inclusiv a unităţilor de sacrificare.

    (7) Obligaţiile ANZ/CRZ/OJZ sunt următoarele:
    a) identifică şi înregistrează cabalinele de rasă, monitorizează activitatea de identificare şi înregistrare a ecvideelor;
    b) preia de la proprietarul/deţinătorul animalului sau de la medicul veterinar de liberă practică, organizat conform legii, documentele prevăzute la alin. (1) lit. g) şi la alin. (2) lit. c);
    c) acordă UELN;
    d) emite paşapoartele pentru ecvidee în conformitate cu prevederile Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963;
    e) la identificarea cabalinelor de rasă, alături de completarea fişei de identificare, acestea trebuie fotografiate, cu evidenţierea dangalelor, dacă acestea există, prelevarea probelor biologice pentru testul ADN, verificarea celorlalte documente necesare pentru emiterea certificatului zootehnic;
    f) operează în SIIE datele privind:
    (i) înregistrarea fişei de identificare a ecvideelor, înregistrarea diagramei pentru toate ecvideele identificate;
    (ii) cumpărarea, moştenirea, donaţia ecvideelor pe baza formularului prevăzut în anexa nr. 4;
    (iii) schimbarea exploataţiei ecvideului, schimbarea adresei proprietarului/deţinătorului ecvideului pe baza formularului prevăzut în anexa nr. 5;
    (iv) moartea, dispariţia şi găsirea ecvideelor, pe baza formularului prevăzut în anexa nr. 6;

    g) eliberează paşaportul duplicat/înlocuitor pentru ecvidee pe baza formularului prevăzut în anexa nr. 7 şi pe baza fişei de identificare la ecvideele pentru care s-au depăşit termenele de identificare, conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/963;
    h) efectuează controale şi aplică sancţiuni care vizează proprietarii/deţinătorii de ecvidee sau personalul implicat în activitatea de identificare şi înregistrare a ecvideelor, în cazul încălcării prevederilor prezentului ordin;
    i) acordă drepturile de acces şi operare în SIIE proprietarilor exploataţiilor, medicilor veterinari de liberă practică organizaţi în condiţiile legii şi/sau medicilor veterinari oficiali care efectuează acţiunile sanitar-veterinare prevăzute în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.156/2013, cu modificările şi completările ulterioare, sau controale oficiale, după caz, precum şi medicilor veterinari organizaţi în condiţiile legii care efectuează tratamente sau alte acţiuni sanitar-veterinare la ecvidee, pe baza unei proceduri aprobate prin decizie a directorului general al ANZ;
    j) organizează instruiri ale medicilor veterinari de liberă practică organizaţi în condiţiile legii şi ale medicilor veterinari oficiali, cu privire la modul de completare a fişei de identificare şi înregistrare a ecvideelor şi modul de accesare şi vizualizare a datelor privind identificarea şi înregistrarea ecvideelor în SIIE;
    k) acordă dreptul de acces în SIIE societăţilor de ameliorare recunoscute de ANZ în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2016/1.012 pentru rasa al cărei registru genealogic îl conduce;
    l) costul pentru accesul la SIIE al societăţilor de ameliorare recunoscute de ANZ se stabileşte prin decizie a directorului general al ANZ pe baza notei de fundamentare pentru justificarea valorii estimate;
    m) furnizează, la cerere, proprietarilor/deţinătorilor şi instituţiilor publice informaţii din SIIE;
    n) elaborează în SIIE un formular care conţine date de identificare ale ecvideelor, în conformitate cu modelul de tabel de prelevare a probelor/vaccinare prevăzut la anexa nr. 13; acest formular este utilizat de medicul veterinar de liberă practică organizat în condiţiile legii în cadrul acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.156/2013, cu modificările şi completările ulterioare.

    (8) Formularele prevăzute în anexele nr. 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, precum şi desenul castanelor prevăzut la anexa nr. 10 se pot descărca de pe adresa www.anarz.eu sau se pot obţine de la sediile ANZ/CRZ/OJZ.

    ART. 8
    (1) Sunt declarate neeligibile pentru sacrificare pentru consum uman toate ecvideele care au fost identificate şi au primit paşapoarte neconforme după vârsta de 1 an în perioada 1.01.2016-14.08.2017.
    (2) Se interzice abatoarelor să sacrifice pentru consum uman ecvideele care, în baza naţională de date, figurează ca fiind scoase din lanţul alimentar.
    (3) Toate paşapoartele neconforme emise în perioada 1.01.2016-14.08.2017 sunt marcate cu ştampila „Duplicat“ sau „Înlocuitor“, în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/262, în funcţie de caz, cu prima ocazie în care paşaportul ajunge la OJZ.
    (4) Ecvideele înscrise în tabelele prevăzute în anexa nr. 13, completate de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi şi transmise de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti cu adresă de înaintare, sunt operate în SIIE în starea „situaţie neclară“, dacă este menţionat motivul neprelevării probelor; nu sunt operate în SIIE ecvideele la care nu s-au recoltat probe de sânge, dar pentru care nu există specificat motivul lipsei ecvideului, asumat sub semnătură de către proprietarul acestuia.

    CAP. III
    Prevederi tranzitorii şi finale
    ART. 9
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, datele cu privire la ecvideele neidentificate care deţin un microcip neautorizat sau cărora li se va implanta un transponder care nu corespunde specificaţiilor stabilite de Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 114/2013, cu modificările şi completările ulterioare, sunt operate în SIIE doar după implantarea unui microcip aprobat.
    (2) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sancţionează potrivit prevederilor legale în vigoare.
    (3) Paşapoartele emise în condiţiile legii, anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, rămân valabile.
    (4) Fără a aduce atingere prevederilor art. 7 alin. (2), medicii veterinari organizaţi conform legii, care tratează ecvidee eligibile pentru sacrificare cu destinaţia consum uman sunt obligaţi să consemneze tratamentul administrat în paşaport la secţiunea II partea III şi IV, precum şi în baza naţională de date.
    (5) În cazul în care se administrează la ecvidee produse medicinale veterinare prevăzute la art. 39 alin. (2) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/963, medicul veterinar organizat conform legii exclude ireversibil animalul din lanţul alimentar şi înregistrează acest fapt în paşaport în secţiunea II partea II şi în baza naţională de date.

    ART. 10
    Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 11
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 248/79/2017 pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a ecvideelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 637 din 4 august 2017, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

    ART. 12
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în 10 zile de la data publicării.



                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Florin-Ionuţ Barbu
                    Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
                    Alexandru Nicolae Bociu

    ANEXA 1





    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    FIŞA
    de identificare şi înregistrare a ecvideelor
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2





    CERERE
    privind eliberarea unui paşaport pentru ecvidee
    Către Agenţia Naţională pentru Zootehnie „Prof. dr. G.K. Constantinescu“ - Oficiul Judeţean de Zootehnie ..................... .
    Subsemnatul/Subsemnata, ..........................., domiciliat(ă) în .........................., nr. telefon ..................., solicit eliberarea unui/unor paşaport/paşapoarte pentru ecvideul/ecvideele deţinut(e).

┌─────────────────────┬──────────────────────┐
│Data │Semnătura │
│.....................│......................│
└─────────────────────┴──────────────────────┘


    ANEXA 3





    PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE
    a fişelor de identificare şi înregistrare a ecvideelor
    Încheiat astăzi, ..............................................
    Subsemnaţii, ...................................................., medic veterinar de liberă practică împuternicit în Circumscripţia sanitar-veterinară de asistenţă, şi ................................., salariat al Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie „Prof. dr. G.K. Constantinescu“ - Oficiul Judeţean de Zootehnie ............................, am procedat astăzi, data de mai sus, primul la predarea, iar secundul la primirea unui număr de ......... fişe de identificare şi înregistrare a ecvideelor*), cu serii de la .......... până la .......... sau cu următoarele serii: ............... şi a unui număr de .................. cereri pentru eliberarea unui paşaport de ecvidee, după cum urmează:
    *) În cazul în care în diagrama cuprinsă în fişa de identificare şi înregistrare nu sunt completate semne de identificare sau nu sunt completate minimum trei vârtejuri, trebuie ataşat la fişa de identificare şi înregistrare şi desenul castanelor, prevăzut la secţiunea X din paşaport.
    .....................................................................................................................................................................................................
    (Se vor înscrie numele şi prenumele proprietarului/deţinătorului de ecvidee şi numărul de microcip al ecvideelor pentru care se solicită eliberarea paşaportului.)


┌──────────────────────────┬─────────────────────┐
│Am predat. │Am primit. │
│..........................│.....................│
└──────────────────────────┴─────────────────────┘


    ANEXA 4





    FORMULAR
    de cumpărare/donaţie/moştenire a ecvideului
    SOLICITANT
    (Se completează cu majuscule.)
    Numele şi prenumele/Denumirea ...................................................
    CNP/CUI ..................................................................................
    Adresa domiciliului/Sediul social ....................................................
    Codul exploataţiei ......................................................................
    Adresa exploataţiei ........................./(Se completează doar dacă diferă de adresa de domiciliu/sediul social.)......
    Solicit înregistrarea ca proprietar/deţinător în baza de date şi în paşaportul ecvideului/paşapoartele ecvideelor din tabelul de mai jos:

┌────┬──────┬────┬───┬────────┬──────┬────────┬────────┐
│Nr. │Specia│Rasa│Sex│Culoarea│Numele│Microcip│Nr. │
│crt.│ │ │ │ │ │/Dangale│paşaport│
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│5. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│… │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────┴───┴────────┴──────┴────────┴────────┘


    Menţionez că ecvideul/ecvideele a/au fost obţinute prin:
    Cumpărare []
    Donaţie []
    Moştenire []

    Ataşez: paşaportul/paşapoartele ecvideului/ecvideelor, copie B.I./C.I., CUI, copie card de exploataţie sau adeverinţă cod exploataţie.
    DECLARAŢIE DE PROPRIETATE
    Declar pe propria răspundere că sunt proprietarul legal al animalului/animalelor menţionat(e) în tabelul de mai sus şi declar că informaţiile din acest formular sunt adevărate şi cunosc faptul că falsul în declaraţii constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.
    Data
    .............................
    Semnătura proprietarului/Semnătura reprezentantului legal şi ştampila
    ......................................................................................
    Această secţiune trebuie completată de către persoana autorizată.
    În urma verificării prin citirea microcipului/dangalelor confirm identitatea ecvideului/ecvideelor din tabelul anterior.
    Numele şi prenumele persoanei autorizate ................./(Se completează cu majuscule.)................
    Semnătura persoanei autorizate ..................................
    Ştampila oficială a persoanei autorizate
    Data ...........................

    ANEXA 5





    FORMULAR
    pentru schimbarea adresei de domiciliu/a sediului social al
    proprietarului/deţinătorului,
    respectiv pentru schimbarea exploataţiei ecvideului
    SOLICITANT
    (Se completează cu majuscule.)
    Numele şi prenumele/Denumirea .................................................
    CNP/CUI ...............................................................................
    Adresa veche (dacă este cazul) ................................................
    Adresa domiciliului/Sediul social .................................................
    Exploataţia veche (dacă este cazul) ..........................................
    Codul exploataţiei ...................................................................
    Adresa exploataţiei ......./(Se completează doar dacă diferă de adresa de domiciliu/sediul social.)................
    Adresa nouă (dacă este cazul) .................................................
    Adresa domiciliului/Sediul social ................................................
    Exploataţia nouă (dacă este cazul) ...........................................
    Codul exploataţiei ..................................................................
    Adresa exploataţiei ......./(Se completează doar dacă diferă de adresa de domiciliu/sediul social.)................
    Pentru ecvideul/ecvideele din tabelul de mai jos

┌────┬──────┬────┬───┬────────┬──────┬────────┬────────┐
│Nr. │Specia│Rasa│Sex│Culoarea│Numele│Microcip│Nr. │
│crt.│ │ │ │ │ │/Dangale│paşaport│
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│5. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│… │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────┴───┴────────┴──────┴────────┴────────┘


    [] Solicit schimbarea adresei de domiciliu/adresei sediului a proprietarului/deţinătorului.
    [] Solicit schimbarea exploataţiei pe care este/sunt înregistrat/înregistrate ecvideul/ecvideele.
    Ataşez: paşaportul/paşapoartele ecvideului/ecvideelor (în cazul schimbării adresei de domiciliu/sediului social), copia B.I./C.I./CUI, copia cardului de exploataţie sau adeverinţă cod exploataţie.
    DECLARAŢIE DE PROPRIETATE
    Declar pe propria răspundere că sunt proprietarul legal al animalului/animalelor menţionat(e) în tabelul de mai sus şi declar că informaţiile din acest formular sunt adevărate şi cunosc faptul că falsul în declaraţii constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.

┌───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Data │Semnătura/Semnătura reprezentantului legal şi ştampila │
│...................│...........................................................................................│
└───────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 6





    FORMULAR
    pentru declararea morţii/dispariţiei/găsirii unui ecvideu
    SOLICITANT
    (Se completează cu majuscule.)
    Numele şi prenumele/Denumirea .................................
    CNP/CUI ...............................................................
    Adresa domiciliului/Sediul social .................................
    Codul de exploataţie ...............................................
    Adresa exploataţiei ......./(Se completează doar dacă diferă de adresa de domiciliu/sediul social.)............
    Pentru ecvideul/ecvideele din tabelul de mai jos

┌────┬──────┬────┬───┬────────┬──────┬────────┬────────┐
│Nr. │Specia│Rasa│Sex│Culoarea│Numele│Microcip│Nr. │
│crt.│ │ │ │ │ │/Dangale│paşaport│
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│5. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│… │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────┴───┴────────┴──────┴────────┴────────┘


    [] Declar pe propria răspundere moartea ecvideului/ecvideelor.
    [] Declar pe propria răspundere că ecvideul/ecvideele a/au dispărut.
    [] Declar pe propria răspundere că ecvideul/ecvideele pe care l-am/le-am declarat dispărut/dispărute a/au fost găsit/găsite.
    Data morţii/dispariţiei/găsirii: .............................
    Ataşez: paşaportul/paşapoartele ecvideului/ecvideelor (în cazul morţii/dispariţiei), copia B.I./C.I./CUI, copia cardului de exploataţie sau adeverinţă cod exploataţie.
    DECLARAŢIE DE PROPRIETATE
    Declar pe propria răspundere că sunt proprietarul legal al animalului/animalelor menţionat(e) în tabelul de mai sus şi declar că informaţiile din acest formular sunt adevărate şi cunosc faptul că falsul în declaraţii constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.

┌───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Data │Semnătura/Semnătura reprezentantului legal şi ştampila │
│...................│...........................................................................................│
└───────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    SE COMPLETEAZĂ DOAR ÎN CAZUL GĂSIRII ECVIDEULUI/ECVIDEELOR.
    Această secţiune trebuie completată de către persoana autorizată.
    În urma verificării prin citirea microcipului/dangalelor confirm identitatea ecvideului/ecvideelor din tabelul anterior.
    Numele şi prenumele persoanei autorizate .........../(Se completează cu majuscule.).........
    Semnătura persoanei autorizate ......................
    Ştampila oficială a persoanei autorizate ............
    Data ....................

    ANEXA 7





    FORMULAR
    de eliberare a unui paşaport duplicat/înlocuitor pentru ecvideu
    SOLICITANT
    (Se completează cu majuscule.)
    Numele şi prenumele/Denumirea ....................
    CNP/CUI ....................
    Adresa domiciliului/Sediul social ....................
    Codul de exploataţie ....................
    Adresa exploataţiei ........../(Se completează doar dacă diferă de adresa de domiciliu/sediul social.).................
    Solicit eliberarea unui duplicat/înlocuitor al paşaportului/paşapoartelor pentru ecvideul/ecvideele din tabelul de mai jos:

┌────┬──────┬────┬───┬────────┬──────┬────────┬────────┐
│Nr. │Specia│Rasa│Sex│Culoarea│Numele│Microcip│Nr. │
│crt.│ │ │ │ │ │/Dangale│paşaport│
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│5. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────┼───┼────────┼──────┼────────┼────────┤
│… │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────┴───┴────────┴──────┴────────┴────────┘


    Declar pe propria răspundere că NU mai deţin paşaportul/paşapoartele ecvideului/ecvideelor din următorul motiv:
    Pierdere []
    Furt []
    Deteriorare []
    Altele []
    Dacă motivul este altul, detaliaţi: ...............................
    Ataşez: copia B.I./C.I./CUI, copia cardului de exploataţie sau adeverinţă cod exploataţie.
    DECLARAŢIE DE PROPRIETATE
    Declar pe propria răspundere că sunt proprietarul legal al animalului/animalelor menţionat(e) în tabelul de mai sus şi declar că informaţiile din acest formular sunt adevărate şi cunosc faptul că falsul în declaraţii constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.

┌───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Data │Semnătura/Semnătura reprezentantului legal şi ştampila │
│...................│...........................................................................................│
└───────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Această secţiune trebuie completată de către persoana autorizată.
    În urma verificării prin citirea microcipului/dangalelor confirm identitatea ecvideului/ecvideelor din tabelul anterior.
    []
    În urma verificării prin citirea microcipului/dangalelor nu se poate confirma identitatea ecvideului/ecvideelor din tabelul anterior.
    []
    Numele şi prenumele persoanei autorizate ......./(Se completează cu majuscule.)........
    Semnătura persoanei autorizate .....................................
    Ştampila oficială a persoanei autorizate ...........................
    Data ...................

    ANEXA 8





    DECLARAŢIE
    proprietar/deţinător privind administrarea de produse
    medicinale ce exclud temporar sau definitiv ecvideul din lanţul alimentar
    Subsemnatul, ………………….., CNP……………….., declar pe propria răspundere că sunt proprietarul legal al ecvideului cu numărul de microcip…..………. care:
    A intrat în exploataţie prin:
    [] Fătare
    [] Cumpărare

    La intrarea în exploataţie ecvideul deţinea paşaport?
    [] Da
    [] Nu

    Ecvideul a fost tratat cu produse medicinale ce îl exclud din lanţul alimentar?
    [] Da
    [] Nu
    [] Nu ştiu

    Paşaportul a fost pierdut la data de ……………… .
    Declar că informaţiile din acest formular sunt adevărate şi cunosc faptul că falsul în declaraţii constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.

┌───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Data │Proprietar/Deţinător, │
│...................│Nume, prenume şi semnătură │
│ │...............................................................│
└───────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 9





    DECLARAŢIE
    medic veterinar responsabil privind administrarea
    de produse medicinale ce exclud temporar
    sau definitiv ecvideul din lanţul alimentar
    Subsemnatul, ........................, medic veterinar din localitatea ......./(adresa).........., judeţul ………………, declar că ecvideul cu numărul de microcip ……..........…………., înregistrat pe codul de exploataţie nr. …..........…………., a fost tratat cu produse medicinale ce îl exclud permanent din lanţul alimentar sau în paşaportul pierdut erau înregistrate astfel de produse medicinale:
    [] Da
    [] Nu
    [] Nu ştiu


┌───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┐
│Data │Medic veterinar, │
│...................│Nume, prenume şi semnătură │
│ │...........................................................│
└───────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 10

    DESENUL
     castanelor prevăzut în secţiunea X din paşaport
    Pentru toţi caii fără marcaje şi care au mai puţin de trei vârtejuri trebuie desenat conturul fiecărei castane în pătratul corespunzător/The outline of each horse must be drawn in appropriate square for all horses without markings and with less than three whorls/Pour tous les chevaux ne présentant aucune marque et ayant moins de trois épis, le contour de chaque châtaigne doit ętre dessiné dans le carré correspondant.

┌──────────────────┬───────────────────┐
│MEMBRU ANTERIOR │MEMBRU POSTERIOR │
│DREPT/RIGHT │DREPT/RIGHT HINDLEG│
│FORELEG/ANTÉRIEUR │/POSTÉRIEUR DROIT │
│DROIT │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│MEMBRU ANTERIOR │MEMBRU POSTERIOR │
│STÂNG/LEFT FORELEG│STÂNG/LEFT HINDLEG/│
│/ANTÉRIEUR GAUCHE │POSTÉRIEUR GAUCHE │
└──────────────────┴───────────────────┘



    ANEXA 11





    S.C. ...........................................
    ABATORUL ..............................
    LOCALITATEA ........................
    JUDEŢUL .................................
    E-mail ........................................
    Tel./Fax .................................
    Nr. ........ din ..............................
    PROCES-VERBAL
    de distrugere a transponderelor
    Încheiat astăzi, .......................................
    Subsemnaţii, ........................................, medic veterinar oficial din cadrul DSVSA ............................................................., şi ........................................................., reprezentant legal al unităţii de sacrificare ecvidee .............................., am procedat astăzi, data de mai sus, la distrugerea transponderelor pentru ecvideele sacrificate conform tabelului:

┌───────┬─────────────┬────────────────┐
│Nr. │Număr │Număr │
│crt. │paşaport │transponder │
├───────┼─────────────┼────────────────┤
│1. │ │ │
├───────┼─────────────┼────────────────┤
│2. │ │ │
├───────┼─────────────┼────────────────┤
│… │ │ │
└───────┴─────────────┴────────────────┘



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Semnătura reprezentantului legal al unităţii, │
│Semnătura şi parafa medicului veterinar oficial, │...................................................................... │
│..............................................................................│Ştampila unităţii │
│ │................................................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 12






┌────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐
│S.C. │ │
│....................................................│ │
│ABATORUL ......................................... │ │
│LOCALITATEA ..................................... │OJZ │
│JUDEŢUL ............................................│.......................................................│
│E-mail │JUDEŢUL .............................................. │
│................................................ │Nr. ............... din │
│Tel./Fax │.................................. │
│............................................. │ │
│Nr. ............. din │ │
│................................. │ │
└────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┘

    PROCES-VERBAL
    de predare-primire a paşapoartelor
    Încheiat astăzi, .......................................
    Subsemnatul, .................................................., reprezentant al abatorului .........................................................................., autorizat pentru sacrificarea ecvideelor, am predat către OJZ ..............................................................................................................., reprezentat de ........................................, un număr de ............. paşapoarte ale ecvideelor, conform tabelului:

┌───────┬─────────────┬────────────────┐
│Nr. │Număr │Număr │
│crt. │paşaport │transponder │
├───────┼─────────────┼────────────────┤
│1. │ │ │
├───────┼─────────────┼────────────────┤
│2. │ │ │
├───────┼─────────────┼────────────────┤
│… │ │ │
└───────┴─────────────┴────────────────┘


    Prezentul proces-verbal a fost încheiat în două exemplare.

┌───────────────────────────┬────────────────────┐
│Am predat. │Am primit. │
│...........................│....................│
└───────────────────────────┴────────────────────┘


    ANEXA 13






┌────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Cabinet medical veterinar/Societatea │Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru │
│............................ │Siguranţa Alimentelor ....... │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │Verificat şi avizat │
│Judeţul ....................... │Serviciul │
│Nr. ......../.................. │.........................................│
│ │Nume şi prenume │
│ │........................... │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Circumscripţia Sanitar-Veterinară şi pentru │ │
│Siguranţa Alimentelor Oficială │Semnătura │
│.................................................. │...................................... │
│Nr. ........../................................. │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Verificat/Avizat │ │
│Medic veterinar oficial al circumscripţiei │ │
│sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor │ │
│oficiale, │ │
│....................................................│ │
│(semnătura, ştampila, parafa) │ │
└────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘

    *) Tabel prelevare probe ......../efectuarea vaccinării profilactice/necesitate .......
    **) Prelevare probe-investigaţii solicitate:

┌──────┬──────────────────┬────────────┐
│Nr. │Investigaţii de │Cod │
│crt. │laborator │investigaţie│
├──────┼──────────────────┼────────────┤
│ │ │I.1. │
├──────┼──────────────────┼────────────┤
│ │ │I.2. │
├──────┼──────────────────┼────────────┤
├──────┼──────────────────┼────────────┤
└──────┴──────────────────┴────────────┘




┌────────────────────────┬─────────────────────┐
│Specia: │**) Tip probe: │
│........................│.....................│
│Localitatea │**) Tip vaccin │
│................... │.......... Seria │
│ │..... │
├────────────────────────┼─────────────────────┤
│Data început acţiune: │...../..../........ │
│Data sfârşit acţiune: │...../..../........ │
└────────────────────────┴─────────────────────┘

    Tabel animale:

┌────┬────────────┬────────────┬───┬──────┬───────────┬──────┬──────────┬─────┬──────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬────────┬───────────┬──────────┐
│ │Nr. │Cod │ │Vârstă│ │Adresă│ │ │ │ │ │ │ │ │Ecvideu │ │
│Nr. │prelevare/ │identificare│Sex│(în │Cod │(str./│Localitate│Judeţ│Proprietar│I1**)│I2**)│I3**)│I4**)│Detalii │lipsă din │Semnătură │
│crt.│Nr. │animal │ │luni) │exploataţie│nr.) │ │ │ │ │ │ │ │probă**)│exploataţie│proprietar│
│ │vaccinare**)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼───┼──────┼───────────┼──────┼──────────┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼──────────┤
├────┼────────────┼────────────┼───┼──────┼───────────┼──────┼──────────┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼──────────┤
├────┼────────────┼────────────┼───┼──────┼───────────┼──────┼──────────┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼──────────┤
├────┼────────────┼────────────┼───┼──────┼───────────┼──────┼──────────┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┼───────────┼──────────┤
└────┴────────────┴────────────┴───┴──────┴───────────┴──────┴──────────┴─────┴──────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴────────┴───────────┴──────────┘


    *) A se bifa opţiunea corespunzătoare activităţii sanitar-veterinare.
    **) A se completa, după caz.

    Responsabil acţiune prelevare probe/vaccinare ........../(nume şi prenume, semnătura).........
    Reprezentant legal ........................../(nume şi prenume, semnătura)..............................
    Ştampila .......................
    Parafa ............

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016