Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 307 din 26 iunie 2001  pentru aprobarea Strategiei generale de organizare si dezvoltare a activitatii de educatie fizica si sport din Romania pe perioada 2001-2004    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 307 din 26 iunie 2001 pentru aprobarea Strategiei generale de organizare si dezvoltare a activitatii de educatie fizica si sport din Romania pe perioada 2001-2004

EMITENT: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 559 din 7 septembrie 2001

Ministrul tineretului şi sportului,
având în vedere Referatul Direcţiei generale coordonare programe, relaţii cu ministerele şi Comitetul Olimpic Roman nr. 299/2001,
în conformitate cu <>art. 18 alin. (1) lit. a) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 ,
în baza <>art. 4 lit. a) din Hotãrârea Guvernului nr. 6/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului,
emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Strategia generalã de organizare şi dezvoltare a activitãţii de educaţie fizica şi sport din România pe perioada 2001-2004, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se difuzeazã direcţiilor pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, federaţiilor sportive naţionale, cluburilor sportive, complexurilor sportive naţionale, Centrului Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor şi Centrului de Cercetãri pentru Probleme de Sport.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul tineretului şi sportului,
Georgiu Gingaras


ANEXA 1

STRATEGIA GENERALĂ
de organizare şi dezvoltare a activitãţii de educaţie fizica şi sport din România pe perioada 2001-2004

I. Organizarea, funcţionarea şi conducerea sistemului naţional de educaţie fizica şi sport

Realizarea obiectivelor strategice ale perioadei 200-2004 se bazeazã pe finalizarea procesului de reforma şi asigurarea functionalitatii sistemului naţional de educaţie fizica şi sport prin aplicarea prevederilor <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , care constituie baza legislativã pentru reorganizarea şi modernizarea structurilor sportive, în scopul obţinerii unor progrese substanţiale în interiorul fiecãrei componente a domeniului.
1. Continuarea şi finalizarea procesului de reforma structuralã a sistemului, aplicarea principiilor moderne de organizare şi conducere pe baze democratice, crearea unui mediu sportiv bazat pe regulile vieţii asociative şi realizarea unui management performant se vor realiza avându-se în vedere:
a) respectarea şi asigurarea condiţiilor de exercitare a dreptului garantat de stat al persoanei de a practica exerciţiile fizice şi sportul fãrã nici o discriminare, în mod liber şi voluntar, independent sau în cadrul structurilor asociative;
b) asigurarea şi aplicarea normelor privind exercitarea dreptului persoanei fizice sau juridice la libera asociere, în vederea constituirii structurilor sportive, în condiţiile legii;
c) armonizarea şi apropierea de sistemul de organizare şi management al structurilor sportive din ţãrile Uniunii Europene, studierea experienţei altor tari din Europa şi de pe alte continente, în condiţiile largirii şi diversificãrii relaţiilor de colaborare şi schimburilor pe plan sportiv, în interes reciproc;
d) realizarea procesului de descentralizare, reducere a birocratiei, sporire a autonomiei şi rãspunderii federaţiilor sportive naţionale, asociaţiilor şi cluburilor sportive, ale celorlalte structuri sportive pentru îndeplinirea obiectivelor strategice ale activitãţii de educaţie fizica şi sport;
e) creşterea gradului de implicare a administraţiei publice locale în susţinerea organizatoricã şi financiarã a desfãşurãrii şi dezvoltãrii activitãţii de educaţie fizica şi sport.
2. Perfecţionarea structurii organizatorice a Ministerului Tineretului şi Sportului în concordanta cu competentele şi atribuţiile stabilite prin <>Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , cu necesitatea creşterii eficientei sale ca structura a administraţiei publice centrale de specialitate, imputernicita sa coordoneze activitatea din domeniul educaţiei fizice şi sportului, avându-se în vedere urmãtoarele direcţii:
a) eliminarea suprapunerilor şi paralelismelor din activitatea structurilor sportive;
b) evitarea paralelismelor între organismele cu atribuţii în domeniu şi structurile sportive, concomitent cu sporirea autonomiei şi responsabilitãţii acestora;
c) asigurarea unei mai bune functionalitati în relaţiile dintre direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi structurile sportive, respectiv administraţiile publice locale, evidentiindu-se rolul statului în domeniul educaţiei fizice şi sportului;
d) supravegherea şi controlul permanent privind respectarea de cãtre structurile sportive a dispoziţiilor legale în vigoare şi a prevederilor cuprinse în statutele, regulamentele şi actele constitutive proprii.
3. Realizarea unui sistem stabil şi eficient de colaborare a Ministerului Tineretului şi Sportului cu:
a) Comitetul Olimpic Roman - pentru îndeplinirea la un nivel superior a programelor de selecţie, pregãtire şi participare a sportivilor romani la Jocurile Olimpice, de pregãtire a sperantelor olimpice - sportivi de perspectiva, precum şi pentru promovarea acţiunilor educative, a fair-play-ului şi a spiritului olimpic în activitatea sportiva şi în viata socialã;
b) celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile de cercetare, de învãţãmânt etc., pentru organizarea, dezvoltarea şi susţinerea sistemului naţional de educaţie fizica şi sport;
c) celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniu, pentru organizarea şi desfãşurarea la un nivel ridicat de exigenta a activitãţii de educaţie fizica, pentru susţinerea sportului pentru toţi şi a sportului de performanta, pentru asigurarea unei eficiente sporite pe linia supravegherii şi controlului, a exercitãrii autoritãţii disciplinare, a formãrii şi perfecţionãrii specialiştilor, pentru corelarea surselor de finanţare, pentru prevenirea violenţei şi combaterea dopajului în sport.
4. În vederea sustinerii şi realizãrii procesului de finalizare a reformei structurale, pentru dezvoltarea şi perfecţionarea educaţiei fizice şi sportului ca activitãţi de interes naţional, sprijinite de stat, se va acţiona pentru:
a) actualizarea şi perfecţionarea normelor generale de folosire a mijloacelor materiale şi financiare în concordanta cu prevederile <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 şi ale altor acte normative;
b) sprijinirea acţiunii de transformare, reorganizare şi constituire a structurilor sportive în conformitate cu prevederile legale, pe baza dreptului la libera asociere în scopul organizãrii şi administrãrii activitãţii sportive, prin:
- asociaţiile sportive - structuri sportive fãrã personalitate juridicã, constituite ca societãţi civile particulare în cadrul instituţiilor publice sau private;
- cluburile sportive - structuri sportive cu personalitate juridicã de drept privat, fãrã scop lucrativ;
- cluburile sportive - structuri sportive de drept privat, societãţi comerciale sportive pe acţiuni;
- cluburile sportive - structuri sportive, persoane juridice de drept public;
- asociaţiile judeţene şi ale municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport - persoane juridice de drept privat, fãrã scop lucrativ, având ca scop organizarea activitãţii într-o ramura de sport la nivel judeţean, conform competentelor şi puterii delegate ce decurg din statutele federaţiilor sportive naţionale corespondente;
- federaţiile sportive naţionale - structuri sportive de interes naţional, persoane juridice de drept privat, de utilitate publica, autonome, neguvernamentale, apolitice, fãrã scop lucrativ;
- ligile profesioniste - structuri sportive, persoane juridice de drept privat, autonome, neguvernamentale, apolitice, fãrã scop lucrativ, subordonate federaţiilor sportive naţionale corespondente;
- Comitetul Olimpic Roman - asociaţie de interes naţional, persoana juridicã de drept privat, de utilitate publica, autonomã, nonprofit, neguvernamentala, apolitica şi fãrã scop lucrativ;
c) elaborarea statutelor şi regulamentelor proprii de funcţionare şi a documentelor constitutive, potrivit prevederilor <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , ale regulamentului de aplicare a acesteia şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile;
d) organizarea Registrului sportiv, declanşarea procedurilor de recunoaştere şi de înregistrare a tuturor structurilor sportive, atribuirea certificatului de identitate sportiva şi a numãrului de identificare.
5. Promovarea proiectelor de hotãrâri ale Guvernului privind înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile urmãtoarelor organisme şi instituţii:
a) Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar - instituţie cu personalitate juridicã care funcţioneazã în subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
b) Comitetul Activitãţilor Fizice Sportive pentru Sãnãtate, Educaţie şi Recreare - organism consultativ pe lângã Secretariatul General al Guvernului;
c) Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport instituţie publica în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului;
d) Federaţia Sporturilor Aplicativ-Militare - organism sportiv în subordinea Ministerului Apãrãrii Naţionale.
6. Dezvoltarea acţiunilor de voluntariat în activitatea de educaţie fizica şi sport; stabilirea relaţiilor dintre voluntar şi beneficiarul voluntariatului, pe baza de contract, în conformitate cu prevederile <>Legii voluntariatului nr. 195/2001
7. Asigurarea unui sistem informativ performant în scopul optimizarii procesului de culegere, prelucrare, transmitere şi stocare a informaţiilor din domeniul educaţiei fizice şi sportului
8. Instituirea unui sistem operativ şi eficient de comunicare şi informare între Ministerul Tineretului şi Sportului, direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, structurile sportive, alte structuri ale administraţiei publice centrale şi locale; editarea Anuarului sportiv naţional.
II. Educaţia fizica
Abordarea obiectivului strategic se bazeazã pe realizarea unei strânse colaborãri între autoritãţile administraţiei publice, organismele neguvernamentale cu activitate în domeniu, structurile sportive şi toate instituţiile interesate, în scopul îndeplinirii obiectivelor şi atribuţiilor ce le revin pe linia promovãrii educaţiei fizice şi sportului în instituţiile de învãţãmânt, în structuri ale apãrãrii naţionale, ordinii publice, siguranţei naţionale, în sistemul de sãnãtate publica, precum şi în alte sectoare ale vieţii sociale
1. Sprijinirea acţiunilor Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii în vederea promovãrii şi modernizãrii educaţiei fizice şcolare, ca disciplina obligatorie, în învãţãmântul preuniversitar, cuprinsã în planurile de învãţãmânt cu un numãr de 3 ore în trunchiul comun. Educaţia fizica şi sportul în universitãţi se va regasi în planurile de învãţãmânt ca disciplina de învãţãmânt cu frecventa saptamanala, peste numãrul de ore alocat pe profiluri, pe parcursul a 4 semestre, optional pe ramura de sport sau grupe sportive.
2. Realizarea la un nivel superior a obiectivelor educaţiei fizice privind asigurarea unei stãri optime de sãnãtate şi a condiţiei fizice a tineretului şcolar, însuşirea cunoştinţelor şi deprinderilor necesare pentru practicarea independenta a exerciţiilor fizice, a sportului, precum şi pentru promovarea valentelor educative şi stabilirea unor relaţii asociative civilizate
3. Reglementarea, împreunã cu factorii implicaţi, a modalitãţilor de acces la bazele şi instalaţiile sportive, pentru desfãşurarea activitãţilor sportive zilnice în învãţãmântul preşcolar, precum şi a lectiilor de educaţie fizica în celelalte cicluri de învãţãmânt
4. Realizarea la un nivel superior a obiectivelor educaţiei fizice militare privind creşterea potenţialului psihobiomotric în concordanta cu cerinţele diverselor arme, specificul şi formele instrucţiei pentru lupta şi valorificarea acestora în misiuni de cãtre militarii din trupe, militarii de profesie şi comandamente
5. Stimularea şi sprijinirea dezvoltãrii educaţiei fizice profesionale în domeniile care reclama promovarea unor forme specifice de practicare a exerciţiilor fizice; elaborarea unor acte normative pentru reglementarea promovãrii educaţiei fizice profesionale în domeniile interesate
6. Stimularea şi promovarea practicãrii exerciţiilor fizice în scop de întreţinere, profilactic sau terapeutic. Se va acţiona pentru implicarea medicilor de familie, a cadrelor medicale din instituţiile sanitare, din staţiunile turistice balneoclimaterice şi de tratament. Autoritãţile publice locale vor stimula initiativele private vizând susţinerea acestor activitãţi.
III. Sportul pentru toţi
Sportul pentru toţi se va organiza ca un domeniu complex de activitãţi, susţinut de stat, de organizaţiile neguvernamentale şi de structurile administraţiei locale, care vor acţiona pentru stimularea şi sprijinirea practicãrii exerciţiilor fizice şi sportului de cãtre toate categoriile de cetãţeni, fãrã nici o discriminare, în mod liber şi voluntar, independent sau în cadrul unor structuri sportive, în vederea menţinerii sãnãtãţii, a recrearii şi socializarii cetãţenilor.
1. Acordarea unei atentii deosebite promovãrii şi organizãrii acţiunilor vizând stimularea practicãrii exerciţiilor fizice de cãtre ţinerii din învãţãmântul preuniversitar şi universitar, independent sau în cadrul asociaţiilor sportive şcolare ori universitare
2. Concretizarea modalitãţilor de aplicare a prevederilor <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , referitoare la obligaţia autoritãţilor administraţiei publice, unitãţilor şi instituţiilor de învãţãmânt, structurilor sportive, organismelor neguvernamentale de a sprijini sportul pentru toţi şi de a asigura condiţii organizatorice şi materiale corespunzãtoare de practicare a exerciţiilor fizice şi a sportului în comunitatile locale, astfel:
a) direcţiile, formele şi mijloacele privind dezvoltarea acestui domeniu vor fi definite în subprogramele ce alcãtuiesc Programul naţional "Sportul pentru toţi";
b) coordonarea Programului naţional "Sportul pentru toţi" va fi asigurata de Comitetul Activitãţilor Fizice Sportive pentru Sãnãtate, Educaţie şi Recreare, organism consultativ constituit pe lângã Secretariatul General al Guvernului;
c) asigurarea cu prioritate a condiţiilor de practicare a exerciţiilor fizice de cãtre copiii de varsta prescolara, tineri şi persoane în varsta.
3. Eficientizarea activitãţii Federaţiei Sportive Naţionale "Sportul pentru toţi", prin derularea şi susţinerea subprogramelor care vor fi finanţate de la bugetul de stat, sub forma de subventie acordatã suplimentar Ministerului Tineretului şi Sportului
4. Instituţiile cu atribuţii în domeniul sportului pentru toţi vor elabora subprograme proprii, specifice domeniului, care vor fi aprobate anual de Comitetul Activitãţilor Fizice Sportive pentru Sãnãtate, Educaţie şi Recreare. Aceste subprograme vor fi finanţate de la bugetele locale, din fonduri primite de la organisme internaţionale, din sponsorizãri, donaţii sau legate, precum şi din fonduri de la bugetul de stat destinate activitãţii sportive şi de tineret.
5. Direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor asigura în colaborare cu administraţiile publice locale derularea programelor naţionale, precum şi a programelor departamentale şi locale, având ca obiective:
- stimularea practicãrii exerciţiilor fizice şi sportului pentru toţi, extinderea şi diversificarea ofertei de servicii sportive cãtre populaţie, specifice sportului pentru toţi;
- crearea condiţiilor materiale şi organizatorice corespunzãtoare de practicare a sportului pentru toţi, amenajarea şi dezvoltarea unor centre polisportive la nivelul localitãţilor;
- sporirea preocuparilor pentru producerea unor materiale, aparate şi instalaţii, precum şi a echipamentului specific sportului pentru toţi;
- sprijinirea activitãţii Federaţiei Sportului Şcolar şi Universitar în îndeplinirea atribuţiilor privind atragerea elevilor şi studenţilor la practicarea exerciţiilor fizice şi sportului, dezvoltarea activitãţii competitionale şcolare şi universitare, promovarea valentelor educative ale sportului, precum şi selecţionarea tinerilor pentru sportul de performanta.
6. Stabilirea modalitãţilor de punere în aplicare a prevederilor programelor din cadrul sportului pentru toţi, conform competentelor legale ale autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale de a asigura condiţii pentru practicarea exerciţiilor fizice şi sportului de cãtre persoane cu handicap fizic, senzorial, psihic şi mixt, în scopul dezvoltãrii personalitãţii acestora şi integrãrii lor sociale, precum şi mijloacele care sa permitã sportivilor cu handicap participarea la competitiile naţionale şi internaţionale destinate lor
7. Federaţia Sportiva Nationala "Sportul pentru persoanele cu handicap", în colaborare cu instituţiile şi organizaţiile naţionale şi teritoriale specializate, va elabora programe de activitãţi sportiv-recreative adecvate persoanelor cu diferite tipuri de handicap.
IV. Sportul de performanta
Obiectivul principal al strategiei generale de dezvoltare a activitãţii sportive de performanta este menţinerea României printre primele 15 natiuni ale lumii la Jocurile Olimpice de vara din anul 2004, precum şi obţinerea unor rezultate de prestigiu la campionatele mondiale şi europene în perioada 2001-2004.
Pentru sporturile de iarna se vor urmãri o participare corespunzãtoare la Jocurile Olimpice din anul 2002, îmbunãtãţirea actualei cote scãzute a valorii performantelor pana la Jocurile Olimpice din anul 2006, precum şi obţinerea unor rezultate bune la campionatele mondiale şi europene desfãşurate în perioada 2001-2006.
Pentru îndeplinirea acestor obiective se va acţiona în urmãtoarele direcţii:
a) creşterea potenţialului de reprezentare olimpica, mondialã şi europeanã prin consolidarea performantelor la ramurile de sport şi probele în care sportivii romani s-au afirmat la Jocurile Olimpice şi la campionatele mondiale; ridicarea nivelului valoric de reprezentare la alte ramuri de sport şi probe sportive cu potenţial încã nevalorificat;
b) susţinerea pregãtirii speciale a sportivilor cu reale perspective de calificare şi participare corespunzãtoare la Jocurile Olimpice de iarna;
c) susţinerea refacerii potenţialului de reprezentare internationala la jocurile sportive cu tradiţie prin adoptarea de mãsuri pentru eficientizarea cadrului structural, organizatoric şi ştiinţific, capabil sa asigure dezvoltarea şi sa genereze marea performanta.
1. Creşterea contribuţiei structurilor sportive la punerea în aplicare a prevederilor <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , referitoare la sportul de performanta, factor esenţial pentru dezvoltarea sportiva pe plan naţional, care îndeplineşte, de asemenea, o importanta funcţie de reprezentare internationala pentru România
2. Amplificarea rolului şi responsabilitãţilor specifice, ca rezultat al descentralizãrii şi ridicãrii gradului de autonomie, se impune sa fie materializata în realizarea principalelor obiective ale sportului de performanta, prin:
a) valorificarea aptitudinilor tinerilor într-un sistem organizat de selecţie, pregãtire şi competiţie, având ca scop ameliorarea rezultatelor sportive şi obţinerea victoriei;
b) perfecţionarea de cãtre federaţiile sportive naţionale a sistemului naţional de selecţie, pregãtire şi competitional pentru fiecare ramura de sport, precum şi creşterea preocuparii şi responsabilitãţii structurilor sportive pentru asigurarea cadrului organizatoric şi tehnic necesar afirmarii sportivilor de performanta;
c) organizarea, în condiţiile legii, pentru elevii cu aptitudini sportive, a noi unitãţi de învãţãmânt cu program sportiv, care sa contribuie la sporirea potenţialului ramurilor de sport prin lãrgirea esalonului de perspectiva al sportului de performanta;
d) valorificarea cadrului legal, a condiţiilor locale specifice pentru organizarea structurilor sportive, consolidarea şi/sau înfiinţarea unor cluburi sportive puternice, din sectorul public şi privat, care sa contribuie constant şi eficient la pregãtirea şi promovarea sportivilor de performanta în loturile naţionale;
e) îmbunãtãţirea şi actualizarea orientarii metodice, în concordanta cu cerinţele activitãţii sportive de performanta, precum şi a regulamentelor de organizare şi competitionale, care sa vizeze afilierea, statutul sportivilor de performanta, legitimarea, transferarea, clasificarea, precum şi alte reglementãri specifice fiecãrei ramuri de sport;
f) intensificarea acţiunilor privind interesul manifestat de structurile sportive pentru integrarea socialã a sportivilor de performanta.
3. Elaborarea unui plan comun de acţiuni, având la baza programele de dezvoltare proprii ale fiecãrei ramuri sportive, elaborate de federaţiile sportive naţionale, cu participarea reprezentanţilor administraţiei publice centrale şi locale cu atribuţii în activitatea sportiva, în care se vor stabili cadrul general, soluţiile şi responsabilitãţile privind redresarea şi afirmarea jocurilor sportive, prin:
- adoptarea de mãsuri speciale pentru selecţia celor mai valorosi jucatori care vor forma loturile largite de seniori şi juniori şi care, printr-o pregãtire susţinutã, pot sa realizeze calificarea şi participarea la campionatele europene, mondiale şi la Jocurile Olimpice, în perioada 2001- 2004;
- pregãtirea susţinutã a loturilor de perspectiva pentru ciclul olimpic 2005-2008; susţinerea pregãtirii organizate şi desfãşurate în cadrul centrelor olimpice naţionale de pregãtire a juniorilor;
- creşterea ariei de practicare a jocurilor sportive la nivelul copiilor şi juniorilor, în special în unitãţile de învãţãmânt, pentru baschet, handbal şi volei;
- organizarea campionatelor şcolare interne interscoli, pe localitãţi, judeţe, zone şi finale naţionale;
- promovarea celor mai valorosi copii şi juniori în structuri sportive capabile sa asigure un nivel superior de pregãtire şi educaţie sportiva - unitãţi de învãţãmânt cu profil sportiv, cluburi sportive şcolare, secţii de juniori ale cluburilor sportive şi centrele olimpice naţionale de pregãtire a juniorilor;
- extinderea sistemului de cooperare între structurile sportive de juniori şi cele de seniori, în care vor putea fi promovati, cu dubla legitimare, cei mai valorosi juniori, în vederea perfecţionãrii pregãtirii individuale şi a constituirii de echipe valoroase.
4. Elaborarea unui plan comun de acţiuni având la baza programele de dezvoltare ale federaţiilor naţionale de sporturi de iarna, cu participarea reprezentanţilor administraţiei publice centrale şi locale cu atribuţii în activitatea sportiva, în care se vor stabili soluţii şi responsabilitãţi pentru redresarea sporturilor de iarna, prin:
- mãsuri speciale de selecţie şi pregãtire a unor loturi naţionale capabile sa se califice şi sa obţinã rezultate corespunzãtoare la cupele mondiale, campionatele mondiale şi europene în perioada 2001-2006 şi la Jocurile Olimpice din anul 2006;
- pregãtirea loturilor de perspectiva pentru ciclul olimpic 2007-2010;
- creşterea ariei de practicare a sporturilor de iarna în România, pe baza dezvoltãrii calendarelor sportive locale şi judeţene;
- mãsuri pentru lichidarea decalajului privind atât numãrul, cat şi facilitãţile oferite de baza materialã destinatã sporturilor de iarna, comparativ cu nivelul atins pe plan internaţional, prin contribuţia substantiala a administraţiei publice locale.
5. Ministerul Tineretului şi Sportului, împreunã cu organele administraţiei publice centrale cu atribuţii în sport, autoritãţile administraţiei publice locale, Comitetul Olimpic Roman, federaţiile sportive naţionale, Institutul Naţional de Medicina Sportiva, Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport:
- vor asigura mijloacele financiare pentru pregãtirea sportivilor de performanta;
- vor acorda sprijinul ştiinţific şi medical specific marii performanţe;
- vor asigura condiţii speciale în sistemul de învãţãmânt sportivilor elevi şi studenţi prin acordarea facilitãţilor privind scutirea de frecventa, sesiuni de examene deschise, condiţii speciale de înscriere în învãţãmântul superior etc.;
- vor sprijini integrarea socialã şi profesionalã a sportivilor de performanta pe intreaga perioada a carierei sportive.
V. Formarea şi perfecţionarea specialiştilor în educaţie fizica şi sport
1. Evaluarea necesarului de specialişti pe categorii, profiluri şi domenii ale educaţiei fizice, sportului pentru toţi, sportului de performanta şi acoperirea acestuia prin programe specializate sectorial
2. Diversificarea formelor de şcolarizare în cadrul instituţiilor de profil postliceale şi universitare, precum şi îmbunãtãţirea planurilor, conţinutului şi metodologiei acţiunilor de pregãtire şi perfecţionare profesionalã a tuturor categoriilor de specialişti
3. Organizarea unor cursuri speciale pentru personalul din conducerile federaţiilor sportive naţionale, ale direcţiilor pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ale cluburilor şi ale altor structuri sportive, având ca obiect aplicarea prevederilor <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , finalizarea procesului de reforma şi necesitatea creşterii contribuţiei şi eficientei acestora la dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului, la reprezentarea sportului romanesc pe plan internaţional
4. Organizarea de cãtre federaţiile sportive naţionale a cursurilor de perfecţionare şi a stagiilor de pregãtire pentru antrenori, arbitri, alţi specialişti şi voluntari, diferenţiat, în funcţie de categorie şi nivelul pregãtirii, în vederea perfecţionãrii profesionale a acestora în raport cu cerinţele realizãrii marii performanţe
5. Continuarea organizãrii unor cursuri de management şi marketing în sport, precum şi a altor forme de perfecţionare pentru alte categorii profesionale care îşi desfãşoarã activitatea în domeniile educaţiei fizice, sportului pentru toţi, sportului pentru persoanele cu handicap, sportului de performanta
6. Sporirea preocuparilor pentru organizarea la nivel local a acţiunilor de atragere, pregãtire şi promovare a cadrelor sportive voluntare - instructori, organizatori, monitori, arbitri - în vederea largirii preocuparilor pentru organizarea şi dezvoltarea activitãţii sportive pe plan teritorial şi la nivelul structurilor sportive
7. Creşterea numãrului de instructori sportivi formati în cadrul liceelor cu program sportiv şi prin cursurile organizate de direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi de alte instituţii şi organizaţii interesate, în condiţiile legii
8. Elaborarea unor planuri şi programe de studii orientative pentru diferite categorii de cursuri şi stagii de pregãtire şi perfecţionare; editarea unor cursuri pentru materiile de baza şi a unor recomandãri privind bibliografia care poate fi studiata pentru aprofundarea cunoştinţelor la toate obiectele cuprinse în planurile de învãţãmânt; atragerea celor mai valorosi specialişti în calitate de lectori ai cursurilor de formare şi perfecţionare
9. Actualizarea prevederilor Statutului antrenorului care urmeazã sa fie aprobat prin hotãrâre a Guvernului privind sistemul de formare, perfecţionare, clasificare şi promovare, precum şi cerinţele fata de practicarea acestei ocupaţii
10. Aplicarea prevederilor <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , referitoare la protecţia şi integrarea socialã şi profesionalã a sportivilor de performanta, prin stimularea şi sprijinirea formãrii acestora ca specialişti pentru diferite domenii ale activitãţii sportive.
VI. Cercetarea ştiinţificã în domeniul educaţiei fizice şi sportului
1. Stimularea şi susţinerea instituţiilor şi nucleelor de cercetare ştiinţificã în domeniul educaţiei fizice şi sportului pentru concretizarea şi abordarea unor teme şi programe care au în vedere urmãtoarele direcţii stabilite în <>Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 :
a) ameliorarea programelor de educaţie fizica şi creşterea eficientei sociale a sportului pentru toţi;
b) ridicarea nivelului performantei sportive prin mijloacele specifice cercetãrii ştiinţifice;
c) fundamentarea metodico-ştiinţificã şi medico-biologica a selecţiei, antrenamentului şi participãrii sportivilor la competitii;
d) valorificarea rezultatelor cercetãrii ştiinţifice în educaţie fizica şi sport, în folosul tuturor categoriilor populaţiei.
2. Iniţierea şi susţinerea unor programe de cercetare ştiinţificã de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, care sa abordeze, în special, probleme ale educaţiei fizice şcolare, universitare, profesionale, profilactice sau terapeutice, precum şi cele ale sportului pentru toţi, pentru fundamentarea ştiinţificã a unor activitãţi care se adreseazã diferitelor categorii ale populaţiei
3. Iniţierea unor studii şi editarea unor manuale care sa cuprindã complexe de exercitii şi recomandãri tehnice, metodice, medicale, igienice şi de alimentaţie pentru diferite categorii de practicanti ai exerciţiilor fizice şi sportului
4. Realizarea unui program de cercetare ştiinţificã cu participarea unor specialişti din toate ştiinţele implicate în selecţia şi pregãtirea sportivilor de inalta performanta, care va contura orientãrile, direcţiile principale şi conţinutul acestui proces pentru urmãtoarele 2-3 cicluri olimpice. La solicitarea federaţiilor sportive naţionale vor fi realizate astfel de studii şi cercetãri pentru ramurile de sport respective.
5. Efectuarea unui studiu complex privind problematica redresarii şi creşterii competitivitatii pe plan olimpic şi mondial a jocurilor sportive. În acest scop vor fi solicitati cei mai valorosi specialişti colaboratori din toate domeniile ştiinţei şi din alte domenii, care pot contribui la clarificarea şi gãsirea soluţiilor pentru aceasta problematica complexa, cu specific deosebit
6. Programele de cercetare ştiinţificã pentru educaţie fizica şi sport, de interes naţional, vor fi incluse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare
7. Perfecţionarea activitãţii şi creşterea rolului Consiliului Ştiinţei Sportului din România în realizarea programelor de cercetare ştiinţificã, sprijinirea nucleelor de cercetare existente, atragerea unor noi specialişti şi constituirea unor colective de cercetare şi expertiza ştiinţificã, în special în centrele universitare, în extinderea colaborãrii cu institutele ştiinţifice din ţara şi de peste hotare, precum şi în difuzarea informaţiilor de specialitate
8. Înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare pentru Sport ca instituţie publica în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile acestuia fiind stabilite prin hotãrâre a Guvernului. Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport va constitui cadrul profesional de dezvoltare a cercetãrii şi asistenţei ştiinţifice pentru educaţie fizica şi sport, iar activitatea sa va fi finanţatã din venituri extrabugetare şi din alocaţii acordate de la bugetul de stat, având ca scop realizarea unor programe proprii ale Ministerului Tineretului şi Sportului. Se va stabili un plan de modernizare a sediului şi laboratoarelor, în special a Laboratorului de control doping, de dezvoltare a bazei materiale şi inzestrare cu instalaţii şi aparatura performanta, necesare pentru realizarea unei activitãţi de cercetare aplicativa de nivel mondial.
9. Organizarea periodicã, pe plan judeţean, zonal şi naţional, a unor sesiuni ştiinţifice, simpozioane şi a altor manifestãri pentru prezentarea rezultatelor şi concluziilor unor studii şi cercetãri ştiinţifice în domeniile educaţiei fizice, sportului pentru toţi şi al sportului de performanta
10. Perfecţionarea sistemului de informare şi documentare integrat, cuprinzând toate domeniile şi structurile sportive
11. Editarea şi difuzarea de cãtre Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport a unor publicaţii de specialitate care sa vina în sprijinul antrenorilor, tehnicienilor şi conducerilor structurilor sportive.
VII. Medicina sportiva
1. Îmbunãtãţirea calitativã a controlului medical şi a asistenţei medico-sportive asigurate de Institutul Naţional de Medicina Sportiva şi de unitãţile specializate de medicina sportiva în realizarea procesului de selecţie şi pregãtire a sportivilor la cluburi şi la loturile naţionale, în asigurarea asistenţei medicale la bazele sportive şi la competitii, precum şi pentru efectuarea în condiţii optime a refacerii, recuperãrii sportivilor şi asigurãrii unei alimentatii rationale
2. Creşterea responsabilitãţii tuturor structurilor sportive, a tehnicienilor, antrenorilor, arbitrilor, organizatorilor de competitii şi a celorlalţi factori implicaţi prin respectarea fãrã nici o excepţie a concluziilor şi prescripţiilor medicale, existenta avizului medical fiind absolut obligatorie pentru acceptarea participãrii sportivilor la antrenamente şi competitii
3. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei vor elabora normele privind acordarea avizului medical necesar elevilor şi studenţilor în vederea participãrii la lectiile de educaţie fizica.
4. Ministerul Tineretului şi Sportului în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei vor elabora normele tehnice privind controlul medical şi asistenta medicalã a sportivilor.
5. Adoptarea de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Ministerul Tineretului şi Sportului a unor mãsuri pentru dezvoltarea bazei materiale, dotarea cu aparatura performanta şi modernizarea Institutului Naţional de Medicina Sportiva unitate medicalã etalon de asistenta şi cercetare medicosportiva, chematã sa rezolve la cel mai înalt nivel problemele complexe medico-biologice ale selecţiei, pregãtirii şi participãrii în competitii de nivel olimpic şi mondial a sportivilor din loturile reprezentative
6. Sprijinirea activitãţii şi dotarea cu aparatura specifica a reţelei unitãţilor de medicina sportiva judeţene şi a cabinetelor medicale organizate în cadrul complexurilor sportive naţionale şi cluburilor sportive
7. Extinderea reţelei unitãţilor de medicina sportiva, avându-se în vedere dezvoltarea domeniului şi necesitatea acordãrii asistenţei medicale de specialitate unui numãr mai mare de practicanti ai exerciţiilor fizice şi sportului, de sportivi şi ramuri de sport, pe întregul teritoriu al tarii
8. Desfãşurarea unei activitãţi susţinute pentru excluderea utilizãrii mijloacelor şi metodelor care prejudiciazã sãnãtatea sportivilor şi etica sportiva
9. Ministerul Tineretului şi Sportului va promova mãsurile de prevenire, control şi reprimare a folosirii substanţelor interzise şi a metodelor neregulamentare destinate sa mãreascã în mod artificial capacitatea fizica a sportivilor.
10. Pentru prevenirea utilizãrii şi pentru eliminarea dopajului din activitatea sportiva Ministerul Tineretului şi Sportului şi Comitetul Olimpic Roman susţin Programul naţional antidoping conform prevederilor Convenţiei antidoping a Consiliului Europei.
VIII. Finanţarea activitãţii de educaţie fizica şi sport
1. Valorificarea integrala a posibilitãţilor oferite de prevederile <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 şi ale altor reglementãri legislative privind constituirea bugetelor Ministerului Tineretului şi Sportului, altor instituţii ale administraţiei centrale şi locale, Comitetului Olimpic Roman, federaţiilor sportive naţionale şi altor structuri sportive pentru asigurarea resurselor financiare necesare în vederea acoperirii cheltuielilor specifice organizãrii şi desfãşurãrii activitãţii sportive
1.1. Structurile sportive vor putea beneficia de sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale pentru finanţarea programelor sportive de utilitate publica, pe baza de contracte care se constituie în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ.
1.2. Structurile sportive pot realiza acorduri de colaborare cu reprezentanţii autoritãţilor centrale şi locale, prin care, în spiritul prevederilor legale, sa se convinã asupra sustinerii financiare a activitãţii sportive şi a unor programe.
2. Extinderea preocuparilor tuturor structurilor sportive pentru atragerea unor agenţi economici, a unor persoane fizice şi juridice din sectorul privat în susţinerea financiarã a activitãţii sportive şi în sponsorizarea unor acţiuni, cum ar fi: pregãtirea unor sportivi de perspectiva sau a unor componenţi ai loturilor naţionale; promovarea sau dezvoltarea unor ramuri de sport; organizarea şi/sau participarea la unele competitii interne şi internaţionale; formarea şi perfecţionarea specialiştilor; valorificarea dreptului asupra imaginii, siglei şi emblemei, a drepturilor de reclama, publicitate şi de televiziune; dezvoltarea bazei materiale specifice
3. Continuarea şi extinderea relaţiilor de colaborare cu Compania Nationala "Loteria Romana" şi sprijinirea acţiunilor organizate de aceasta în vederea creşterii contribuţiei la susţinerea financiarã a activitãţii sportive
4. Alocaţia de la bugetul de stat va fi repartizata în concordanta cu obiectivele strategice şi cu cerinţele programelor naţionale elaborate de Ministerul Tineretului şi Sportului în colaborare cu instituţiile administraţiei centrale cu atribuţii în domeniu, cu instituţiile şi structurile sportive care au competente la nivel naţional
5. Se vor stabili norme de aplicare şi gestionare pentru urmãtoarele programe naţionale de utilitate publica:
5.1. programul privind dezvoltarea activitãţii sportive de performanta, structurat pe urmãtoarele subprograme:
a) subprogramul privind selecţia, pregãtirea şi participarea sportivilor romani la Jocurile Olimpice;
b) subprogramul privind selecţia, pregãtirea şi participarea sportivilor romani la campionatele mondiale şi europene, atât în cadrul probelor olimpice, cat şi al probelor neolimpice;
c) subprogramul privind selecţia, pregãtirea şi promovarea sportivilor (de perspectiva) din categoriile copii, juniori şi tineret, precum şi participarea acestora la campionatele mondiale şi europene corespunzãtoare categoriilor de varsta;
d) subprogramul privind activitatea sportiva de performanta pe plan naţional;
5.2. programul "Sportul pentru toţi - România Mileniul III un alt mod de viata";
5.3. programul privind creşterea contribuţiei cercetãrii ştiinţifice la modernizarea procesului de selecţie şi pregãtire sportiva, creşterea potenţialului biomotric al populaţiei, precum şi dezvoltarea informãrii şi documentãrii în acest domeniu;
5.4. programul privind creşterea contribuţiei medicinei sportive la dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului, structurat pe urmãtoarele subprograme:
a) subprogramul privind dirijarea medico-biologica a efortului presupus de diferite forme de manifestare ale exerciţiului fizic (lectia de educaţie fizica, antrenamentul sportiv, sportul pentru toţi etc.);
b) subprogramul privind formularea şi promovarea unor date obiective privind alimentaţia, refacerea şi recuperarea;
c) subprogramul privind susţinerea mãsurilor de prevenire a folosirii substanţelor şi metodelor care sporesc în mod artificial capacitatea de efort, precum şi a controlului doping;
5.5. programul privind formarea şi perfecţionarea specialiştilor;
5.6. programul privind promovarea valorilor culturale, etice şi morale ale educaţiei fizice şi sportului; imaginea şi publicitatea sportiva;
5.7. programul privind asigurarea bazei materiale pentru desfãşurarea activitãţii la nivelul standardelor prevãzute, diferenţiat, pentru educaţie fizica, sportul pentru toţi, sportul de performanta, sportul pentru persoane cu handicap;
5.8. programul privind coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţii de educaţie fizica şi sport;
5.9. programul privind cooperarea sportiva internationala
6. Administrarea şi punerea în practica a programelor naţionale se vor asigura de cãtre Ministerul Tineretului şi Sportului în colaborare cu instituţiile administraţiei publice centrale implicate, Comitetul Olimpic Roman, autoritãţile administraţiei publice locale, federaţiile sportive naţionale şi cu celelalte structuri sportive
7. În vederea respectãrii legalitãţii, rezolvarii unitare a problemelor financiare, cheltuirii judicioase şi eficiente a fondurilor se va elabora, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu alte instituţii implicate, un pachet de acte normative privind finanţarea activitãţii sportive, elaborarea şi administrarea bugetului de venituri şi cheltuieli în funcţie de sursa de provenienta, obligaţiile şi responsabilitãţile ordonatorilor de credite, finanţarea programelor sportive de utilitate publica pe baza de contracte, plata impozitelor şi taxelor, sistemul avizelor şi controlului financiar.
IX. Baza materialã a activitãţii de educaţie fizica şi sport
1. Elaborarea unui program naţional şi a unor planuri la nivelul judeţelor şi localitãţilor pentru construirea şi modernizarea bazelor şi instalaţiilor sportive în concordanta cu <>Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 care prevede ca autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia sa includã în planurile de urbanism şi amenajare ruralã suprafeţe de teren pentru construirea de baze sportive destinate educaţiei fizice şi sportului comunitar, în condiţiile protecţiei mediului, precum şi faptul ca aceste autoritãţi pot contribui la întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale pentru activitatea sportiva
Pentru realizarea investiţiilor aprobate în scopul largirii bazei materiale a activitãţii de educaţie fizica şi sport Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, prin organele de specialitate, va sprijini angajarea personalului necesar, cu precãdere din rândul persoanelor aflate în cãutarea unui loc de munca.
1.1. Construirea a 100 de sali de sport în unitãţile de învãţãmânt
1.2. Creşterea contribuţiei la întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale pentru activitatea sportiva
2. Continuarea acţiunii de modernizare şi dotare cu aparatura de nivel mondial a complexurilor sportive naţionale şi a bazelor de pregãtire a loturilor naţionale
2.1. Construirea unui hotel pentru sportivi în Complexul Sportiv Naţional "Lia Manoliu" din Bucureşti
2.2. Construirea unei sali de sport în Complexul Sportiv Naţional "Poiana Braşov"
3. Reglementarea condiţiilor şi a cadrului de acces la bazele şi instalaţiile sportive pentru practicarea sportului şi desfãşurarea lectiilor de educaţie fizica cu elevii şi studenţii, precum şi punerea la dispoziţie, gratuit sau cu plata, a bazelor şi instalaţiilor sportive comunitãţilor locale, persoanelor fizice sau juridice interesate
4. Supravegherea menţinerii destinaţiei bazelor sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi a celor care au aparţinut domeniului public şi au intrat în circuitul privat dupã anul 1989
5. Elaborarea de cãtre Ministerul Tineretului şi Sportului a normelor generale de folosire a mijloacelor materiale aflate în administrarea sa
6. Elaborarea unui ordin al ministrului tineretului şi sportului privind metodologia de închiriere, pe baza de contract, a bunurilor, inclusiv a terenurilor disponibile temporar, aflate în patrimoniul Ministerului Tineretului şi Sportului
7. Reglementarea modalitãţilor de soluţionare a problemelor privind baza materialã şi patrimoniul sportului, în conformitate cu prevederile <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , referitoare la: administrarea bazei materiale şi a patrimoniului; schimbarea destinaţiei sau desfiinţarea unor baze sportive aparţinând domeniului public sau privat al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale; reintegrarea în patrimoniul Ministerului Tineretului şi Sportului a bazei materiale pentru activitatea sportiva, aflatã în folosinta fostului Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport la data de 22 decembrie 1989; preluarea documentelor de proprietate, a evidentelor contabile şi a documentelor necesare în vederea înregistrãrii; înscrierea dreptului de proprietate în cartea funciarã; introducerea de acţiuni în justiţie pentru reintegrarea bazelor sportive proprii în patrimoniu; condiţiile de transferare în domeniul public al comunelor, oraşelor sau judeţelor, dupã caz, a patrimoniului din domeniul public al statului
8. Continuarea acţiunilor de stimulare a interesului agenţilor economici pentru proiectarea, experimentarea, producerea şi comercializarea aparaturii, instalaţiilor, echipamentului şi materialelor necesare pentru practicarea unor ramuri de sport, pentru dotarea bazelor sportive destinate activitãţii competitionale, precum şi pentru populaţie.
X. Valorile etice, imaginea sportivului şi publicitatea sportiva
1. Pãstrarea şi promovarea valorilor etice şi a principiilor fundamentale ale olimpismului în toate domeniile educaţiei fizice şi sportului, în rândul practicantilor, iubitorilor şi susţinãtorilor sportului; intensificarea activitãţilor de informare publica, de prevenire şi combatere a faptelor care contravin spiritului de sportivitate; combaterea violenţei, coruptiei şi dopajului în sport
2. Asigurarea unui cadru adecvat de organizare şi desfãşurare a activitãţilor sportive, a procesului de pregãtire şi a competiţiilor, pentru valorificarea şi afirmarea rolului educativ al sportului, extinderea formelor şi mijloacelor de publicitate, de mediatizare a evenimentelor sportive, care sa prezinte laturile pozitive ale sportului, o imagine corecta privind importanta socialã, valentele educative şi morale ale acestuia, care sa stimuleze un curent de opinie favorabil practicãrii şi participãrii cetãţenilor la activitãţile sportive, precum şi atragerii sprijinului financiar pentru susţinerea şi dezvoltarea sportului
3. În cadrul mãsurilor de promovare a valentelor educative ale sportului, a spiritului de toleranta şi fair-play se va acţiona pentru:
a) aplicarea Programului naţional pentru promovarea tolerantei şi fair-play-ului în sportul romanesc;
b) asigurarea unui cadru civilizat şi stimulativ de desfãşurare a competiţiilor, pentru respectarea ceremonialelor de deschidere şi închidere, a momentelor de acordare a trofeelor şi de premiere a sportivilor;
c) acordarea unei atentii sporite pentru desemnarea celor mai buni sportivi, antrenori, arbitri, a altor specialişti, precum şi acordarea unor trofee pentru fair-play, pe plan naţional, la nivelul federaţiilor, judeţelor, localitãţilor şi cluburilor.
4. Intensificarea preocuparilor tuturor structurilor sportive pentru includerea sportivilor în sistemul de educaţie şi învãţãmânt, pentru deplina lor integrare socialã şi profesionalã
5. Realizarea sistematica a unor acţiuni de publicitate şi popularizare, în ţara şi peste hotare, a specificului, traditiilor şi realizarilor sportului romanesc, ca parte integrantã a fenomenului cultural naţional şi mondial, precum şi pentru popularizarea personalitatilor care s-au afirmat pe plan olimpic şi mondial
6. Reglementarea modalitãţilor de aplicare a prevederilor <>Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , privind deţinerea exclusivitatii dreptului asupra imaginii sportivilor, a dreptului de folosinta a siglei şi a emblemei, precum şi a drepturilor de reclama, publicitate şi televiziune
7. Continuarea acţiunilor de dezvoltare a Muzeului Sportului, de achizitionare, restaurare şi conservare a valorilor muzeale de interes naţional, de organizare a unor expoziţii interne şi externe. Vor fi sensibilizate autoritãţile locale pentru organizarea unor filiale ale Muzeului Sportului acolo unde condiţiile permit acest lucru.
8. Promovarea principiilor fundamentale ale olimpismului de cãtre Academia Olimpica Romana
9. Stimularea şi sprijinirea elaborãrii şi editãrii publicaţiilor de specialitate şi de informare în domeniul sportului, precum şi a unor lucrãri tehnice şi beletristice cu tematica sportiva. Editarea "Enciclopediei educaţiei fizice şi sportului din România"
10. Actualizarea şi completarea statutelor şi regulamentelor federaţiilor sportive naţionale şi ale tuturor structurilor sportive în vederea îmbunãtãţirii stãrii disciplinare, acordându-se prioritate mãsurilor preventive, acţiunilor pentru combaterea faptelor antisportive, promovãrii spiritului de fair-play şi a tolerantei în intreaga activitate sportiva, precum şi stabilirii unui sistem coerent de sancţiuni, corespunzãtor domeniilor respective, şi a unui cadru unitar privind acţiunea şi instanţele disciplinare, mãsuri care vor fi concretizate în regulamentele de disciplina proprii
11. Se va acţiona pentru îmbunãtãţirea activitãţii Comisiei Naţionale de Acţiune Impotriva Violenţei în Sport şi a Comisiei Naţionale Antidoping, precum şi pentru realizarea programelor educative ale acestora.
XI. Relaţiile şi schimburile sportive internaţionale
1. Continuarea acţiunilor pentru dezvoltarea relaţiilor de cooperare sportiva internationala şi integrarea în structurile Consiliului Europei şi ale Uniunii Europene
2. Extinderea şi diversificarea relaţiilor de colaborare bilaterale şi multilaterale, negocierea şi încheierea unor acorduri, înţelegeri, protocoale şi a altor documente de schimburi sportive cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale din alte tari, care sa contribuie la dezvoltarea sportului din ţara noastrã şi la afirmarea sa pe plan internaţional
3. Participarea activa la promovarea ferma a intereselor sportului romanesc pe plan internaţional, la activitatea federaţiilor, asociaţiilor şi a altor organizaţii sportive internaţionale; promovarea unor reprezentanţi competenţi şi dinamici în organismele internaţionale, precum şi a unor arbitri cu inalta calificare care sa oficieze la competitiile olimpice, mondiale şi europene
4. Angajarea susţinutã în activitãţile organismelor şi organizaţiilor europene şi mondiale îndreptate spre promovarea valorilor şi eticii sportului, spre combaterea dopajului, violenţei, spre eliminarea oricãror discriminãri care afecteazã caracterul universal al intrecerilor sportive
5. Lãrgirea ariei de colaborare şi consolidarea relaţiilor sportive cu Republica Moldova
6. Dezvoltarea relaţiilor sportive cu celelalte state vecine şi a cooperãrii regionale - în Balcani, în zona Marii Negre şi în bazinul Dunãrii
7. Dezvoltarea relaţiilor sportive şi a cooperãrii cu ţãrile francofone, cu precãdere în cadrul Conferintei Ministrilor Tineretului şi Sportului din Ţãrile de Expresie Franceza (CONFEIES)
8. Dezvoltarea relaţiilor sportive dintre organismele naţionale care reprezintã sportul şcolar şi universitar şi organizaţiile şi organismele internaţionale corespondente
9. Dezvoltarea relaţiilor sportive dintre organismele naţionale care reprezintã sportul militar şi organismele internaţionale corespondente
10. Cuprinderea unor sportivi şi tehnicieni ai sportului din diaspora româneascã în activitãţile multiple generate de sport şi pentru susţinerea acestuia în România şi în strãinãtate, pe baze de solidaritate şi patriotism
11. Realizarea pe plan internaţional, prin diferite forme, a unor acţiuni şi evenimente de imagine pentru mediatizarea realizarilor sportului romanesc şi ale sportivilor romani, care sa evidentieze contribuţia României la zestrea de spiritualitate şi de performanta a omenirii la acest început de mileniu.



───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016