Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 307 din 16 mai 2005  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 307 din 16 mai 2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National de Formare Profesionala a Adultilor

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 11 august 2005
Având în vedere:
- <>Legea nr. 132/1999 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, republicatã, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 559/2004 ;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi ministrul educaţiei şi cercetãrii emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Consiliului
Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, denumit în continuare CNFPA, înfiinţat în temeiul prevederilor <>Legii nr. 132/1999 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, republicatã, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 559/2004 , este o autoritate administrativã autonomã, cu personalitate juridicã, cu sediul în municipiul Bucureşti, piaţa Valter Mãrãcineanu nr. 1-3, sectorul 1.
ART. 2
CNFPA se constituie şi funcţioneazã în sistem tripartit şi are în componenţã reprezentanţi ai administraţiei publice centrale, ai organizaţiilor sindicale şi ai organizaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional.
ART. 3
(1) CNFPA are rol consultativ în fundamentarea şi promovarea politicilor şi strategiilor de formare profesionalã a adulţilor.
(2) CNFPA coordoneazã şi controleazã la nivel naţional urmãtoarele activitãţi:
a) autorizarea furnizorilor de formare profesionalã, prin comisiile de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
b) elaborarea standardelor ocupaţionale;
c) evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale dobândite de adulţi prin formare profesionalã continuã.
(3) CNFPA îndeplineşte rolul de autoritate naţionalã pentru calificãri.

CAP. II
Structura CNFPA

ART. 4
(1) CNFPA este constituit din 15 membri, dupã cum urmeazã:
a) 5 membri, reprezentanţi ai administraţiei publice centrale, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei şi cercetãrii;
b) 5 membri desemnaţi prin consens de organizaţiile patronale reprezentative la nivel naţional;
c) 5 membri desemnaţi prin consens de organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional.
(2) Sunt reprezentative la nivel naţional organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege.
ART. 5
În CNFPA poate fi desemnatã persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenie românã şi domiciliul în România;
b) are capacitate de exerciţiu;
c) nu a suferit condamnãri pentru infracţiuni sãvârşite cu intenţie.
ART. 6
(1) CNFPA este condus de un preşedinte, numit din rândul membrilor CNFPA, prin decizie a primului-ministru, la propunerea comunã a ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei şi cercetãrii. Plenul CNFPA face propuneri celor doi miniştri privind alegerea preşedintelui.
(2) Numirea preşedintelui se face pentru un mandat de 4 ani.
(3) Mandatul preşedintelui înceteazã prin demisie, prin deces sau prin decizie de revocare emisã de primul-ministru, la propunerea comunã a ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 7
(1) Mandatul membrilor CNFPA este de 4 ani şi poate fi reînnoit.
(2) La încheierea mandatului, procedura de numire, respectiv de desemnare, se reia pentru toţi membrii CNFPA, inclusiv pentru membrii înlocuiţi pe parcurs.
(3) Mandatul membrilor CNFPA, inclusiv al preşedintelui, se prelungeşte pânã la numirea noilor membri. Mandatul noilor membri începe la data la care toate cele trei pãrţi şi-au numit, respectiv desemnat, reprezentanţii.
(4) Cu 60 de zile înainte de data încheierii mandatului, CNFPA va declanşa procedura de numire, respectiv de desemnare, a noilor membri, conform art. 4.
(5) În timpul mandatului lor, membrii CNFPA pot fi revocaţi de cei care i-au numit sau i-au desemnat, dupã caz.
ART. 8
(1) Administraţia publicã centralã, organizaţiile patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional au obligaţia sã numeascã sau sã-şi desemneze noii reprezentanţi cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea mandatului membrilor în activitate.
(2) În cazul vacantãrii locurilor în CNFPA, ca urmare a demisiei, revocãrii sau decesului, în termen de o lunã vor fi numite ori desemnate alte persoane pentru durata restantã a mandatului.
ART. 9
Membrii CNFPA îşi pãstreazã calitatea de angajaţi ai instituţiilor sau unitãţilor din care provin, pãstrându-şi drepturile şi obligaţiile care decurg din aceastã calitate.
ART. 10
Pentru exercitarea atribuţiilor ce îi revin, CNFPA este ajutat de un secretariat tehnic care cuprinde 40 de posturi în 2005, 60 de posturi în 2006 şi 75 de posturi în 2007. Structura organizatoricã a Secretariatului tehnic se aprobã, la propunerea plenului CNFPA, prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 11
(1) Secretariatul tehnic este condus de un director general, numit de preşedintele CNFPA pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii.
(2) Condiţiile şi criteriile de ocupare a postului de director general sunt stabilite de plenul CNFPA.
ART. 12
Personalul Secretariatului tehnic este angajat, în funcţie de nevoile instituţiei, prin concurs organizat în condiţiile legii, pe baza unor criterii stabilite de directorul general.

CAP. III
Funcţionarea CNFPA

ART. 13
Plenul CNFPA se întruneşte în şedinţe ordinare, de regulã lunar, sau în şedinţe extraordinare, ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a douã treimi din numãrul membrilor sãi.
ART. 14
(1) Şedinţele CNFPA se desfãşoarã numai în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi, cu condiţia ca fiecare parte sã fie reprezentatã.
(2) Dacã un membru este absent la trei şedinţe consecutive, CNFPA solicitã organizaţiei pe care acest membru o reprezintã sã nominalizeze, respectiv sã desemneze, o altã persoanã.
(3) Şedinţele CNFPA nu sunt publice.
(4) La şedinţele CNFPA participã directorul general al Secretariatului tehnic.
(5) La şedinţele CNFPA pot fi invitaţi, de cãtre membrii CNFPA, angajaţi ai Secretariatului tehnic, reprezentanţi ai altor instituţii, organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale.
(6) Procesul-verbal al şedinţei este întocmit de un angajat al Secretariatului tehnic.
ART. 15
(1) Hotãrârile CNFPA se adoptã cu votul a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor prezenţi, cu condiţia ca fiecare parte sã fie reprezentatã.
(2) Votul se exprimã în mod deschis.
ART. 16
(1) În vederea unor situaţii de indisponibilitate a preşedintelui pe perioade de cel mult 60 de zile, plenul CNFPA desemneazã un înlocuitor, care îndeplineşte atribuţiile preşedintelui.
(2) Înlocuitorul va fi desemnat dintre reprezentanţii pãrţilor din care nu face parte preşedintele.
(3) Înlocuitorul are dreptul numai la indemnizaţia de membru.
ART. 17
În caz de indisponibilitate a preşedintelui pe o perioadã ce depãşeşte 60 de zile consecutive, CNFPA iniţiazã procedura de înlocuire a preşedintelui.
ART. 18
Preşedintele conduce şedinţele plenului CNFPA.
ART. 19
(1) Ordinea de zi, stabilitã de preşedinte, şi materialele aferente şedinţei se transmit de Secretariatul tehnic membrilor CNFPA cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei.
(2) În situaţii deosebite convocarea şedinţei CNFPA şi transmiterea materialelor aferente se pot face cu 48 de ore înainte de data şedinţei.
ART. 20
(1) Procesul-verbal întocmit cu ocazia şedinţei CNFPA cuprinde: data şedinţei, numele participanţilor, stabilirea legalitãţii şedinţei, ordinea de zi aprobatã de CNFPA, înscrierile la cuvânt, principalele probleme dezbãtute, hotãrârile adoptate şi rezultatul voturilor. La cererea membrilor, se vor consemna în procesul-verbal diverse observaţii.
(2) Procesul-verbal se distribuie membrilor la şedinţa urmãtoare, iar aceştia pot prezenta obiecţiuni pânã la viitoarea şedinţã.
(3) Procesul-verbal, în formã finalã, semnat de persoana care l-a întocmit şi de preşedinte, se îndosariazã împreunã cu toate documentele aferente şedinţei.
(4) Hotãrârile adoptate se redacteazã şi se numeroteazã pe parcursul fiecãrui an calendaristic.

CAP. IV
Atribuţiile plenului CNFPA

ART. 21
Plenul asigurã conducerea generalã a CNFPA, având urmãtoarele atribuţii:
a) propune Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii elemente de politici şi de strategii naţionale privind dezvoltarea resurselor umane, inclusiv formarea profesionalã a adulţilor;
b) participã la elaborarea unor planuri sau programe de interes naţional în domeniul formãrii profesionale a adulţilor;
c) promoveazã dialogul social, sprijinã înfiinţarea comitetelor sectoriale; avizeazã, conform rolului sãu consultativ, proiectele de acte normative care au ca obiect formarea profesionalã a adulţilor;
d) colaboreazã, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate, cu ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţi administrative autonome, cu organizaţii neguvernamentale naţionale şi internaţionale, cu furnizorii de formare profesionalã şi cu alte instituţii publice;
e) solicitã autoritãţilor şi instituţiilor publice informaţii, date statistice şi studii referitoare la formarea profesionalã a adulţilor;
f) promoveazã şi aprobã acorduri de colaborare cu instituţii similare din ţarã şi din strãinãtate în vederea implementãrii directivelor şi recomandãrilor Uniunii Europene în domeniul formãrii profesionale a adulţilor;
g) aprobã participarea şi contribuie la realizarea unor programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul formãrii profesionale a adulţilor;
h) aprobã metodologii şi regulamente, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate, în limitele prevederilor legale;
i) aprobã programele-cadru de formare profesionalã în baza cãrora furnizorii de formare profesionalã elaboreazã programele de formare profesionalã;
j) înfiinţeazã comisii de autorizare a furnizorilor de formare profesionalã la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti;
k) analizeazã problemele deosebite care apar în activitatea comisiilor de autorizare; semnaleazã Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, organizaţiilor patronale şi organizaţiilor sindicale care au desemnat membri în comisiile de autorizare deficienţele constatate în activitatea acestora;
l) aprobã modelul de ştampilã pentru comisiile de autorizare şi modelele de timbru sec care se aplicã pe certificatele de calificare şi pe certificatele de competenţe profesionale;
m) hotãrãşte admiterea sau respingerea contestaţiilor depuse de furnizorii de formare profesionalã în procesul de autorizare;
n) aprobã tarifele pentru: serviciile de asistenţã tehnicã privind elaborarea, verificarea şi aprobarea standardelor ocupaţionale, a serviciilor de formare, evaluare şi autorizare a centrelor de evaluare a competenţelor profesionale, precum şi pentru indemnizaţiile membrilor comisiilor de autorizare a furnizorilor de formare profesionalã, specialiştilor pe domenii ocupaţionale, a verificatorilor interni şi verificatorilor externi, care nu sunt salariaţi ai Secretariatului tehnic al CNFPA;
o) aprobã criterii specifice şi proceduri unitare privind realizarea standardelor ocupaţionale;
p) aprobã standarde ocupaţionale noi şi actualizate, conform evoluţiilor pe piaţa muncii;
q) autorizeazã centrele de evaluare a competenţelor profesionale;
r) aprobã planul de activitate semestrial al CNFPA;
s) analizeazã semestrial activitatea Secretariatului tehnic şi aprobã raportul de activitate pe semestrul I şi raportul anual, prezentate de directorul general;
t) avizeazã şi propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli; aprobã defalcarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe articole bugetare;
u) avizeazã şi propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei investiţiile ce urmeazã a fi realizate;
v) avizeazã propunerea de scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar, pe care o înainteazã spre aprobare Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
w) aprobã planul de audit public intern, precum şi raportul anual;
x) aprobã anual statul de funcţii al Secretariatului tehnic şi modificãrile necesare pe parcursul anului, ce sunt înaintate Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei pentru a fi avizate;
y) aprobã condiţiile de ocupare a postului de director general al Secretariatului tehnic;
z) desemneazã reprezentanţii CNFPA în comisiile de concurs, dupã caz;
) aprobã deplasãrile în strãinãtate ale membrilor CNFPA şi ale personalului Secretariatului tehnic cu ocazia reprezentãrii CNFPA la manifestãri internaţionale din domeniul formãrii profesionale;
bb) membrii CNFPA care se deplaseazã, în numele CNFPA, la evenimente internaţionale au obligaţia ca la urmãtoarea şedinţã a CNFPA sã prezinte, în scris, o informare care se înregistreazã şi se îndosariazã pentru consultare;
cc) soluţioneazã contestaţiile personalului referitoare la hotãrârile preşedintelui;
dd) în situaţii excepţionale, poate mandata preşedintele sau directorul general sã preia pe o perioadã limitatã o parte din atribuţiile plenului CNFPA;
ee) aprobã Registrul naţional al calificãrilor;
ff) asigurã respectarea prevederilor acordului naţional tripartit asupra cadrului naţional al calificãrilor, referitoare la înfiinţarea comitetelor sectoriale;
gg) desemneazã membri ai CNFPA pentru analizarea aspectelor invocate în contestaţii, dacã este cazul;
hh) alte atribuţii ce rezultã din îndeplinirea obiectului de activitate al CNFPA.

CAP. V
Atribuţiile preşedintelui, directorului general şi directorilor

ART. 22
Preşedintele are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã conducerea CNFPA în intervalul dintre şedinţe;
b) reprezintã CNFPA în relaţiile cu Guvernul, Parlamentul, cu alte persoane juridice sau fizice, precum şi în justiţie;
c) asigurã promovarea imaginii CNFPA;
d) convoacã şedinţele CNFPA şi propune ordinea de zi;
e) conduce şedinţele CNFPA şi modereazã discuţiile, dând cuvântul participanţilor în ordinea înscrierilor, sintetizeazã şi supune la vot hotãrârile, comunicând rezultatele votului;
f) rãspunde de îndeplinirea hotãrârilor luate de plenul CNFPA şi dispune luarea mãsurilor necesare în acest sens de cãtre Secretariatul tehnic;
g) poate dispune controlul activitãţii Secretariatului tehnic;
h) aprobã fişa postului pentru directorul general al Secretariatului tehnic;
i) numeşte directorul general al Secretariatului tehnic;
j) aprobã evaluarea anualã a performanţelor profesionale ale directorului general al Secretariatului tehnic;
k) soluţioneazã contestaţiile personalului referitoare la deciziile directorului general;
l) aprobã deplasãrile în ţarã ale directorului general;
m) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de plenul CNFPA.
ART. 23
Preşedintele semneazã hotãrârile adoptate de CNFPA, hotãrârile pentru reglementarea unor mãsuri cu caracter administrativ, precum şi alte documente rezultate din exercitarea atribuţiilor sale.
ART. 24
Directorul general al Secretariatului tehnic are urmãtoarele atribuţii:
a) aplicã hotãrârile plenului CNFPA şi ale preşedintelui şi rãspunde de îndeplinirea lor întocmai şi la timp, raportând în acest sens plenului;
b) participã la şedinţele CNFPA;
c) propune proiectul planului de activitate semestrial al CNFPA;
d) întocmeşte raportul de activitate al CNFPA pe semestrul I şi raportul de activitate anual;
e) rãspunde în faţa plenului CNFPA şi a preşedintelui de întreaga activitate desfãşuratã de Secretariatul tehnic;
f) organizeazã şi coordoneazã activitatea Secretariatului tehnic, în conformitate cu planurile de activitate aprobate de CNFPA;
g) poate fi mandatat de plenul CNFPA sau de preşedinte sã reprezinte CNFPA în diverse structuri, comitete, consilii, din ţarã şi din strãinãtate;
h) înregistreazã şi prezintã propuneri de colaborare cu organizaţii interne sau internaţionale; propune încheierea de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri de cooperare internã şi externã în domeniul formãrii profesionale a adulţilor;
i) propune participarea CNFPA la proiecte interne şi internaţionale în domeniul formãrii profesionale;
j) susţine iniţiativele partenerilor sociali privind promovarea dialogului social şi dezvoltarea parteneriatului în domeniul formãrii profesionale a adulţilor, precum şi colaborarea internã şi internaţionalã în domeniul formãrii profesionale;
k) sprijinã înfiinţarea comitetelor sectoriale şi coordoneazã activitatea acestora;
l) coordoneazã şi participã la realizarea lucrãrilor de complexitate sau importanţã deosebitã;
m) elaboreazã materiale de sintezã privind activitatea CNFPA şi a Secretariatului tehnic;
n) prezintã plenului CNFPA, spre avizare, proiectul bugetului CNFPA;
o) are calitatea de ordonator terţiar de credite;
p) propune anual plenului CNFPA statul de funcţii al Secretariatului tehnic;
q) aprobã fişele posturilor pentru personalul Secretariatului tehnic;
r) evalueazã anual performanţele profesionale ale personalului din Secretariatul tehnic;
s) aprobã tematicile şi programul de pregãtire şi perfecţionare profesionalã pentru personalul Secretariatului tehnic;
t) aprobã scoaterea la concurs a posturilor vacante din statul de funcţii al Secretariatului tehnic;
u) aprobã încadrarea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului Secretariatului tehnic;
v) aprobã deplasãrile în ţarã, în interes de serviciu, pentru personalul Secretariatului tehnic;
w) propune deplasãrile în strãinãtate, în interes de serviciu, în vederea reprezentãrii CNFPA la lucrãrile unor organisme internaţionale, participãrii la schimburi de experienţã, vizite de studii, cursuri de perfecţionare, seminarii, conferinţe sau alte manifestãri din domeniul formãrii profesionale, pe care le supune spre aprobare CNFPA;
x) aprobã Regulamentul de ordine interioarã, asigurã respectarea acestuia de cãtre personalul Secretariatului tehnic şi ia mãsuri de sancţionare a abaterilor;
y) desemneazã specialişti şi/sau membri ai Secretariatului tehnic al CNFPA pentru analizarea aspectelor invocate în contestaţii;
z) aprobã folosirea specialiştilor pe domenii ocupaţionale, verificatori interni şi verificatori externi;
) certificã evaluatorii de competenţe profesionale;
bb) aprobã planul de audit public intern, precum şi raportul anual;
cc) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de plenul CNFPA sau de preşedinte.
ART. 25
În exercitarea conducerii operative a Secretariatului tehnic, directorul general emite decizii.
ART. 26
Directorii asigurã organizarea şi coordonarea activitãţilor desfãşurate de direcţiile de specialitate şi aplicarea deciziilor directorului general.
ART. 27
Directorii au urmãtoarele atribuţii:
a) fac propuneri privind planul de activitate, organizeazã activitatea direcţiilor în baza planului anual aprobat, controleazã şi rãspund de realizarea întocmai şi la timp a obiectivelor şi sarcinilor ce revin direcţiei;
b) rãspund de încãrcarea echilibratã a salariaţilor;
c) rãspund de buna colaborare cu celelalte direcţii din Secretariatul tehnic;
d) participã la şedinţele CNFPA atunci când li se solicitã acest lucru;
e) participã la realizarea lucrãrilor de complexitate sau importanţã deosebitã;
f) îndrumã personalul din subordine în vederea rezolvãrii sarcinilor curente;
g) asigurã elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, analizelor, rapoartelor cerute de directorul general;
h) propun deplasãrile în interes de serviciu în ţarã şi în strãinãtate ale personalului din subordine;
i) întocmesc fişele posturilor pentru personalul din cadrul direcţiei;
j) fac propuneri privind necesarul de personal şi condiţiile de angajare, evaluarea anualã a performanţelor profesionale, promovarea şi alte forme de motivare a personalului direcţiei;
k) fac propuneri privind necesarul de specialişti pe domenii ocupaţionale, de verificatori interni şi externi;
l) propun tematicile şi programul de pregãtire şi perfecţionare a personalului din subordine;
m) asigurã respectarea normelor de ordine şi disciplinã de cãtre personalul direcţiei şi propun mãsuri de sancţionare a abaterilor;
n) propun şi ordonanţeazã, în calitate de iniţiatori, cheltuielile pentru bunurile necesare desfãşurãrii activitãţii direcţiei;
o) pot fi mandataţi de preşedinte sau de directorul general sã reprezinte CNFPA în relaţia cu alte instituţii;
p) rãspund în faţa preşedintelui şi a directorului general pentru activitatea proprie şi pentru activitatea personalului direcţiei.

CAP. VI
Atribuţiile direcţiilor şi compartimentelor din cadrul Secretariatului tehnic

ART. 28
Direcţia metodologie din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã studii şi analize, în vederea fundamentãrii elementelor de politici şi strategii în domeniul dezvoltãrii resurselor umane, inclusiv al formãrii profesionale a adulţilor;
b) analizeazã şi formuleazã observaţii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;
c) elaboreazã şi actualizeazã metodologii, regulamente şi instrucţiuni necesare pentru coordonarea, la nivel naţional, a activitãţii de autorizare a furnizorilor de formare profesionalã sau pentru alte activitãţi privind formarea profesionalã a adulţilor, în limitele prevederilor legale;
d) realizeazã activitãţi de pregãtire a actorilor implicaţi în procesul de autorizare, în vederea aplicãrii unitare a metodologiilor, regulamentelor şi instrucţiunilor elaborate;
e) participã la elaborarea Registrului naţional al calificãrilor profesionale din România;
f) propune tarifele pentru stabilirea indemnizaţiilor membrilor comisiilor de autorizare şi ale specialiştilor pe domenii ocupaţionale folosiţi în cadrul procesului de autorizare a furnizorilor de formare;
g) îndrumã metodologic, coordoneazã şi controleazã activitatea comisiilor de autorizare şi a secretariatelor tehnice ale acestora, centralizeazã datele privind activitatea de autorizare;
h) colaboreazã cu organizaţiile care au reprezentanţi în comisiile de autorizare, în scopul asigurãrii unei bune desfãşurãri a procesului de autorizare;
i) participã la rezolvarea contestaţiilor depuse de furnizorii de formare profesionalã în legãturã cu activitatea comisiilor de autorizare;
j) coordoneazã şi participã la monitorizarea furnizorilor de formare profesionalã, propunând soluţii pentru rezolvarea problemelor apãrute în activitatea comisiilor de autorizare;
k) colaboreazã la elaborarea metodologiei de realizare a cercetãrii statistice aferente formãrii profesionale a adulţilor;
l) întocmeşte şi actualizeazã lista profesiilor sau ocupaţiilor pentru care existã cerinţe speciale la organizarea pregãtirii profesionale, colaborând în acest scop cu autoritãţile de reglementare, în condiţiile legii;
m) colaboreazã cu compartimentul de informaticã la actualizarea şi validarea datelor cuprinse în Registrul naţional al furnizorilor de formare profesionalã autorizaţi şi în alte baze de date cu informaţii referitoare la activitatea direcţiei;
n) acordã instituţiilor şi persoanelor interesate consultanţã de specialitate privind formarea profesionalã a adulţilor;
o) promoveazã calitatea şi inovaţia în domeniul formãrii profesionale a adulţilor;
p) propune modalitãţi de implicare a partenerilor sociali şi de dezvoltare a parteneriatului în domeniul formãrii profesionale a adulţilor şi colaboreazã cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formãrii profesionale a adulţilor, corespunzãtor atribuţiilor direcţiei; sprijinã înfiinţarea comitetelor sectoriale şi contribuie la coordonarea activitãţii acestora;
q) propune modalitãţi de cooperare şi colaboreazã cu organizaţii din ţarã şi din strãinãtate, corespunzãtor atribuţiilor direcţiei;
r) organizeazã conferinţe, seminarii, consultãri de specialitate, naţionale şi internaţionale, în scopul realizãrii atribuţiilor direcţiei;
s) propune şi participã la realizarea unor programe şi proiecte interne şi internaţionale, corespunzãtor atribuţiilor direcţiei;
t) propune, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfãşurãrii propriei activitãţi;
u) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
ART. 29
Direcţia pentru standarde ocupaţionale şi atestare din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã studii şi analize, în vederea fundamentãrii elementelor de politici şi strategii în domeniul dezvoltãrii resurselor umane, inclusiv al formãrii profesionale a adulţilor;
b) analizeazã şi formuleazã observaţii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;
c) elaboreazã criterii specifice şi proceduri unitare privind elaborarea standardelor ocupaţionale;
d) analizeazã şi avizeazã standarde ocupaţionale noi sau actualizate şi le anuleazã, dupã caz, pe cele existente;
e) propune plenului CNFPA aprobarea standardelor ocupaţionale;
f) elaboreazã şi actualizeazã procedura de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale dobândite pe alte cãi decât cele formale;
g) verificã, în vederea autorizãrii, instituţiile care pot sã efectueze evaluarea şi certificarea competenţelor profesionale obţinute pe alte cãi decât cele formale;
h) propune plenului CNFPA autorizarea centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale;
i) evalueazã evaluatorii de competenţe profesionale, verificatori interni şi verificatori externi, în vederea certificãrii;
j) monitorizezã activitatea centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale;
k) propune tarife pentru serviciile de asistenţã tehnicã privind elaborarea, verificarea şi aprobarea standardelor ocupaţionale şi a serviciilor de formare, de evaluare şi autorizare a centrelor de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale, precum şi pentru plata verificatorilor interni şi externi care pot fi angajaţi de CNFPA pentru îndeplinirea atribuţiilor direcţiei;
l) dezvoltã şi gestioneazã, împreunã cu compartimentul de informaticã, bãnci de date privind: standardele ocupaţionale, centrele de evaluare autorizate, evaluatorii, verificatorii interni, verificatorii externi certificaţi;
m) efectueazã activitãţi de pregãtire, transfer de cunoştinţe şi asistenţã tehnicã în domeniul sãu de activitate, oferã asistenţã metodologicã privind elaborarea standardelor ocupaţionale şi aplicarea procedurii de evaluare a competenţelor profesionale dobândite pe alte cãi decât cele formale;
n) promoveazã calitatea procesului de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale;
o) colaboreazã cu Direcţia metodologie la elaborarea şi actualizarea metodologiilor, regulamentelor şi instrucţiunilor privind formarea profesionalã a adulţilor;
p) participã la rezolvarea contestaţiilor în cadrul procesului de autorizare şi monitorizare a centrelor de evaluare, precum şi de autorizare şi monitorizare a furnizorilor de formare, pentru aspecte referitoare la standardele ocupaţionale;
q) propune modalitãţi de implicare a partenerilor sociali şi de dezvoltare a parteneriatului în domeniul formãrii profesionale a adulţilor şi colaboreazã cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formãrii profesionale a adulţilor, corespunzãtor atribuţiilor direcţiei;
r) propune modalitãţi de cooperare şi colaboreazã cu organizaţii din ţarã şi din strãinãtate, corespunzãtor atribuţiilor direcţiei;
s) organizeazã conferinţe, seminarii, consultãri de specialitate, naţionale şi internaţionale, în scopul realizãrii atribuţiilor direcţiei;
t) propune şi participã la realizarea unor programe şi proiecte interne şi internaţionale, corespunzãtor atribuţiilor direcţiei;
u) propune, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfãşurãrii propriei activitãţi;
v) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
ART. 30
(1) Unitatea de implementare a programelor PHARE din structura Secretariatului tehnic al CNFPA, denumitã în continuare UIP, este coordonatã de un director şi are atribuţii generale conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 869/2002 pentru perfecţionarea activitãţii unitãţilor de implementare a programelor PHARE.
(2) Atribuţiile specifice ale UIP, structura organizatoricã, locul UIP în organigrama CNFPA, spaţiul afectat şi dotarea minimã necesarã exercitãrii atribuţiilor UIP se stabilesc prin hotãrâre a CNFPA.
ART. 31
Direcţia economico-financiarã din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi asigurã evidenţa contabilã şi financiarã a CNFPA, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
b) întocmeşte proiectul de buget de venituri şi cheltuieli, conform legii, pe care îl supune aprobãrii plenului CNFPA, dupã care îl înainteazã Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
c) asigurã execuţia bugetului propriu al CNFPA;
d) elaboreazã lunar cererea de credite pentru nevoile proprii ale CNFPA;
e) efectueazã plãţile şi încasãrile, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
f) întocmeşte documentaţia necesarã în vederea achiziţionãrii valutei pentru deplasãrile externe;
g) întocmeşte trimestrial şi anual darea de seamã contabilã a CNFPA şi o depune la Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
h) asigurã şi ţine evidenţa contabilã a valorilor materiale şi bãneşti, a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a salariilor, precum şi a operaţiunilor financiare ale CNFPA;
i) ţine evidenţa contabilã a veniturilor provenite din taxele de autorizare şi din vânzarea certificatelor de compentenţe profesionale, precum şi a altor venituri extrabugetare, dupã caz, pe care le vireazã la bugetul de stat;
j) organizeazã inventarierea patrimoniului CNFPA la perioadele prevãzute de legislaţia în vigoare;
k) întocmeşte documentaţia necesarã şi efectueazã achiziţiile de bunuri materiale necesare desfãşurãrii activitãţii instituţiei;
l) exercitã controlul financiar preventiv propriu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
m) organizeazã şi pãstreazã arhiva în cadrul CNFPA;
n) propune scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
o) urmãreşte recuperarea creanţelor şi lichidarea arieratelor, în condiţiile şi la termenele prevãzute de reglementãrile în vigoare;
p) propune, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfãşurãrii propriei activitãţi;
q) colaboreazã cu celelalte compartimente ale instituţiei pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;
r) efectueazã plata specialiştilor pe domenii ocupaţionale, a verificatorilor interni şi a verificatorilor externi;
s) deconteazã cheltuielile de transport, cazare şi indemnizaţii de delegare pentru specialiştii pe domenii ocupaţionale, verificatorii interni şi verificatorii externi, pe perioada în care aceştia se deplaseazã în altã localitate din ţarã decât cea de domiciliu;
t) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
ART. 32
Compartimentul audit public intern din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectul planului de audit public intern pe care îl supune spre aprobare directorului general şi plenului CNFPA;
b) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale instituţiei sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
c) informeazã compartimentul de audit public intern din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei despre recomandãrile neînsuşite de cãtre directorul general, precum şi despre consecinţele acestora;
d) prezintã rapoarte periodice directorului general privind constatãrile, concluziile şi recomandãrile rezultate din activitãţile sale de audit;
e) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern, care va fi avizat de cãtre directorul general şi de plenul CNFPA;
f) în cazul identificãrii unor iregularitãţi sau posibile prejudicii, raporteazã imediat directorului general;
g) propune şi ordonanţeazã, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfãşurãrii propriei activitãţi;
h) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de legislaţia în vigoare, precum şi sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.
ART. 33
Compartimentul juridic din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã şi contrasemneazã actele cu caracter juridic în condiţiile legii;
b) verificã legalitatea actelor cu caracter juridic şi administrativ primite spre avizare;
c) apãrã drepturile şi interesele legitime ale CNFPA în raporturile cu autoritãţile publice, instituţiile de orice naturã, precum şi cu orice persoanã fizicã sau juridicã, românã ori strãinã;
d) asigurã consultanţã, asistenţã şi reprezentarea CNFPA în faţa instanţelor judecãtoreşti, organelor de urmãrire penalã ori altor instituţii;
e) ţine evidenţele cerute de legislaţia în vigoare şi de regulamentele corpului profesional;
f) redacteazã opinii juridice cu privire la aspectele legale ce privesc activitatea profesionalã a consilierului juridic;
g) redacteazã proiectele de contracte, negociazã clauzele legale contractuale;
h) redacteazã acte juridice, emise de CNFPA;
i) atestã identitatea pãrţilor, a consimţãmântului, a conţinutului şi a datei actelor încheiate, care privesc CNFPA.
ART. 34
Compartimentul resurse umane din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte statul de funcţii al Secretariatului tehnic al CNFPA, îl supune spre aprobare plenului CNFPA şi îl transmite Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei spre avizare;
b) organizeazã concursurile pentru ocuparea posturilor vacante, în conformitate cu prevederile legale;
c) elaboreazã documentele necesare pentru încadrarea, promovarea, pensionarea şi încetarea contractelor de muncã ale personalului Secretariatului tehnic al CNFPA;
d) întocmeşte şi gestioneazã dosarele de personal ale salariaţilor Secretariatului tehnic al CNFPA;
e) gestioneazã şi completeazã carnetele de muncã şi registrul de evidenţã a salariaţilor Secretariatului tehnic al CNFPA;
f) calculeazã şi rãspunde de aplicarea corectã a reglementãrilor legale privind acordarea drepturilor salariale pentru salariaţii Secretariatului tehnic al CNFPA şi membrii CNFPA;
g) elaboreazã bugetul de venituri şi cheltuieli al CNFPA pentru cheltuielile cu salariile şi îl transmite Direcţiei economico-financiare;
h) întocmeşte şi actualizeazã, în colaborare cu celelalte direcţii şi compartimente, Regulamentul de organizare şi funcţionare al CNFPA, îl supune spre aprobare plenului CNFPA şi îl transmite Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii spre aprobare;
i) întocmeşte şi actualizeazã, în colaborare cu celelalte direcţii şi compartimente, Regulamentul de ordine interioarã al Secretariatului tehnic al CNFPA şi îl supune spre aprobare directorului general;
j) îndeplineşte atribuţiile în domeniul protecţiei muncii;
k) coordoneazã activitatea de evaluare anualã individualã a angajaţilor Secretariatului tehnic al CNFPA;
l) propune şi ordonanţeazã, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfãşurãrii propriei activitãţi;
m) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de legislaţia în vigoare, precum şi sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.
ART. 35
Compartimentul de informaticã din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte lista de echipamente electronice necesare CNFPA;
b) stabileşte şi aplicã politici de securizare a datelor CNFPA;
c) asigurã buna funcţionare a sistemelor de calcul folosite de CNFPA;
d) asigurã funcţionarea programelor software de bazã folosite de CNFPA;
e) asigurã funcţionarea reţelei CNFPA;
f) administreazã serverele CNFPA;
g) stabileşte drepturile (nivelul de acces) în reţeaua CNFPA pentru fiecare angajat, în concordanţã cu nevoile acestuia;
h) dezvoltã şi întreţine programele software necesare CNFPA;
i) dezvoltã şi întreţine site-ul CNFPA;
j) realizeazã materiale pentru promovarea imaginii CNFPA şi a evenimentelor organizate de acesta;
k) stabileşte politici de promovare a imaginii CNFPA prin intermediul Internetului;
l) participã la proiectele în care este implicat CNFPA (componenta IT);
m) dezvoltã relaţii cu departamentele IT ale partenerilor CNFPA (ministere, agenţii, sindicate, patronate, organizaţii neguvernamentale etc.)
n) propune şi ordonanţeazã, în calitate de iniţiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfãşurãrii propriei activitãţi;
o) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de legislaţia în vigoare, precum şi sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.
ART. 36
Compartimentul informare şi relaţii publice din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are urmãtoarele atribuţii:
a) furnizeazã informaţiile de interes public oricãrei persoane care solicitã acest lucru în condiţiile <>Legii nr. 544/2001 sau direcţioneazã solicitãrile de informare cãtre compartimentele/persoanele în mãsurã sã le furnizeze;
b) primeşte, înregistreazã, urmãreşte rezolvarea petiţiilor şi expediazã rãspunsurile cãtre petiţionari;
c) înainteazã petiţiile înregistrate cãtre compartimentele de specialitate, în funcţie de obiectul acestora, şi precizeazã termenul de trimitere a rãspunsului;
d) urmãreşte soluţionarea şi redactarea în termen a rãspunsului;
e) claseazã şi arhiveazã petiţiile;
f) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de legislaţia în vigoare, precum şi alte sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.

CAP. VII
Relaţia cu comitetele sectoriale

ART. 37
(1) Comitetele sectoriale sunt structuri de dialog social, organizate la nivelul sectoarelor de activitate stabilite de CNFPA.
(2) Pentru îndeplinirea rolului sãu de autoritate naţionalã pentru calificãri şi fiind abilitat prin lege sã sprijine înfiinţarea comitetelor sectoriale şi sã coordoneze activitatea acestora, CNFPA:
a) propune Acordul naţional tripartit privind cadrul naţional al calificãrilor şi revizuirea acestuia;
b) iniţiazã înfiinţarea de comitete sectoriale;
c) asigurã respectarea prevederilor Acordului naţional tripartit referitoare la înfiinţarea comitetelor sectoriale;
d) înregistreazã acordurile sectoriale de înfiinţare a comitetelor sectoriale;
e) poate convoca membrii comitetelor sectoriale la reuniuni de lucru;
f) coordoneazã activitatea comitetelor sectoriale şi a specialiştilor propuşi de comitetele sectoriale pentru dezvoltarea calificãrilor;
g) efectueazã plata pentru contravaloarea lucrãrilor realizate de specialişti şi recepţionate de comitetele sectoriale.

CAP. VIII
Dispoziţii tranzitorii finale

ART. 38
Toate compartimentele şi personalul Secretariatului tehnic al CNFPA au obligaţia:
a) sã asigure realizarea la timp şi de calitate a tuturor sarcinilor stabilite de conducerea instituţiei;
b) sã manifeste fermitate în aplicarea legilor şi solicitudine faţã de autoritãţile publice centrale sau judeţene/locale cu care colaboreazã ori care cer sprijin pentru rezolvarea unor probleme din domeniul de activitate al CNFPA;
c) sã manifeste solicitudine faţã de toţi cetãţenii care se adreseazã CNFPA prin audienţe, cereri, sesizãri sau reclamaţii, în vederea tratãrii problemelor ridicate de cãtre aceştia, în cadrul dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 39
Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament, în cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA pot fi angajate persoane cu contract individual de muncã cu timp parţial, în limita bugetului aprobat.
ART. 40
Atribuţiile stabilite prin prezentul regulament se detaliazã pentru fiecare post din structura organizatoricã, prin fişa postului.
ART. 41
Încadrarea pe posturi, conform noii structuri organizatorice, se face dupã aprobarea prezentului regulament şi avizarea statului de funcţii de cãtre Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 42
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile CNFPA.
ART. 43
Conducãtorii tuturor compartimentelor sunt obligaţi sã asigure cunoaşterea şi respectarea de cãtre întregul personal din subordine a prezentului regulament.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016