Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 304 din 29 august 2007  pentru aprobarea Ghidului privind protectia preventiva a instalatiilor nucleare    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. 304 din 29 august 2007 pentru aprobarea Ghidului privind protectia preventiva a instalatiilor nucleare

EMITENT: COMISIA NATIONALA PENTRU CONTROLOLUL ACTIVITATILOR NUCLEARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 636 din 17 septembrie 2007
În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 111/1996 privind desfãşurarea în siguranţã, reglementarea, autorizarea şi controlul activitãţilor nucleare, republicatã, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.627/2003 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>art. 5 din Legea nr. 111/1996 , republicatã,

preşedintele Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Ghidul privind protecţia preventivã a instalaţiilor nucleare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Ordinul intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
Direcţia materiale speciale din cadrul Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei Naţionale
pentru Controlul Activitãţilor Nucleare,
Vilmos Zsombori

Bucureşti, 29 august 2007.
Nr. 304.

ANEXĂ

GHID
privind protecţia preventivã a instalaţiilor nucleare

1. Domeniu
ART. 1
Prezentul ghid este destinat utilizãrii de cãtre titularul de autorizaţie ca bazã pentru evaluarea mãsurilor suplimentare de protecţie fizicã în cazul unor situaţii speciale.

2. Principii
ART. 2
Mãsurile suplimentare luate de cãtre titularul de autorizaţie trebuie sã aibã în vedere caracteristicile construcţiei, problemele tehnice, administrativ-organizatorice, planurile de alarmare şi analiza de risc şi vulnerabilitate.

3. Obiective
ART. 3
Asigurarea mãsurilor suplimentare care completeazã planul de protecţie fizicã în funcţie de gradul de pericol al instalaţiilor nucleare.
ART. 4
Asigurarea unei notificãri în timp real a Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare (CNCAN), a forţelor de intervenţie şi a persoanelor din conducerea instalaţiei nucleare prevãzute a fi anunţate în planul de urgenţã conceput de titularul de autorizaţie şi avizat de CNCAN pentru fiecare instalaţie. Titularul de autorizaţie va emite o schemã care va conţine instituţiile şi punctele de contact care trebuie anunţate, precum şi ordinea în care se realizeazã acest lucru.
ART. 5
Transmiterea de cãtre o structurã unicã a acestor notificãri.

4. Cerinţe generale
ART. 6
Titularul de autorizaţie trebuie sã asigure transmiterea notificãrilor şi în afara timpului normal de lucru.
ART. 7
Titularul de autorizaţie trebuie sã emitã proceduri specifice, care vor fi transmise la CNCAN spre avizare, privind notificarea în cazul unor situaţii în care se semnaleazã prezenţa unei ameninţãri.
ART. 8
Notificãrile vor conţine minimum urmãtoarele informaţii:
a) instituţia care face anunţul;
b) instalaţia nuclearã afectatã;
c) tipul notificãrii (de pericol, de avertizare, de alarmã, de încetarea alarmei etc.);
d) sursa care a furnizat informaţia;
e) în cazul notificãrilor fãcute pe baza informaţiilor primite de la terţi (de exemplu, apel telefonic anonim) se vor oferi pe cât posibil aceleaşi informaţii referitoare la timp şi loc, precum şi cele referitoare la surse (când este posibil);
f) date despre: momentul, locul şi tipul atacului (de exemplu, demonstraţii care nu sunt paşnice, ocuparea instalaţiei nucleare, atac cu materiale explozive, utilizare de materiale explozive, luare de ostatici), persoanele care efectueazã atacul (numãrul şi, dacã este posibil, numele grupãrii cãreia îi aparţin), modul de acţiune al atacatorilor, înarmarea şi alte dotãri, obiectivul şi motivul atacului, cerinţele atacatorilor, situaţia în momentul notificãrii (de exemplu, starea instalaţiei nucleare) şi mãsuri suplimentare luate de cãtre titularul de autorizaţie pentru împiedicarea reuşitei atacului.

5. Mãsuri suplimentare
ART. 9
Mãsurile suplimentare ce trebuie luate de cãtre titularul de autorizaţie pentru situaţia în care instalaţia nuclearã este supusã unui atac şi este periclitatã:
a) verificarea fãrã excepţie a întregului personal la intrarea şi ieşirea din instalaţia nuclearã, conform procedurilor de acces, pentru a nu fi introduse arme sau materiale explozive şi pentru a nu fi sustrase materiale radioactive;
b) verificarea respectãrii procedurilor de acces;
c) introducerea principiului 2 - "oameni pentru zone extrem de sensibile în care se gãsesc materiale nucleare", conform prevederilor art. 82 din Normele de protecţie fizicã în domeniul nuclear, aprobate prin ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare nr. 382/2001;
d) supravegherea suplimentarã a spaţiului interior din zonele periclitate cu ajutorul unor posturi de supraveghere suplimentare;
e) menţinerea dreptului de acces în instalaţie numai pentru personalul a cãrui prezenţã este motivatã de funcţionarea în siguranţã a instalaţiei;
f) supravegherea suplimentarã a accesului;
g) excluderea vizitatorilor şi a personalului contractanţilor.
ART. 10
Mãsuri suplimentare ce trebuie luate de titularul de autorizaţie pentru situaţia în care instalaţia nuclearã este supusã unui atac, dar nu este periclitatã:
a) verificãri suplimentare, conform procedurilor de acces, ale persoanelor şi ale materialelor, pentru a nu fi introduse arme ori materiale explozive şi pentru a nu fi sustrase materiale radioactive;
b) verificarea respectãrii procedurilor de acces;
c) menţinerea dreptului de acces în instalaţie numai pentru personalul a cãrui prezenţã este motivatã de funcţionarea instalaţiei nucleare;
d) supravegherea suplimentarã a accesului;
e) excluderea vizitatorilor şi a personalului contractanţilor.
ART. 11
Proceduri emise de cãtre titularul de autorizaţie pentru situaţia în care se semnaleazã prezenţa unei ameninţãri:
a) procedura de împãrţire suplimentarã pe zone;
b) procedura de asigurare suplimentarã a punctelor de acces;
c) procedura de supraveghere suplimentarã a zonelor vitale ale instalaţiei;
d) procedura de limitare a accesului pentru personalul contractor şi pentru vizitatori;
e) procedura de însoţire a personalului contractor şi a vizitatorilor de cãtre personalul propriu în timpul evacuãrii acestora din incinta instalaţiei nucleare;
f) procedura de verificare suplimentarã a personalului contractor şi a vizitatorilor la evacuarea acestora din incinta instalaţiei nucleare.
ART. 12
Mãsurile suplimentare care vor fi luate de cãtre personalul de protecţie fizicã trebuie sã fie în concordanţã cu Normele de protecţie fizicã în domeniul nuclear şi cu planul de urgenţã şi trebuie sã fie aprobate de cãtre CNCAN.

6. Definiţii
a) instalaţie nuclearã:
- orice reactor nuclear, cu excepţia aceluia cu care este echipat un mijloc de transport maritim ori aerian spre a fi folosit ca sursã de putere, dacã este pentru propulsie sau în orice alt scop;
- orice uzinã care foloseşte combustibil nuclear pentru producerea de materiale nucleare, inclusiv orice uzinã de retratare a combustibilului nuclear iradiat;
- orice instalaţie în care sunt stocate materiale nucleare, cu excepţia depozitãrilor în vederea transportului de materiale nucleare. Instalaţiile nucleare aparţinând unui singur operator, care se aflã pe acelaşi amplasament, vor fi considerate o singurã instalaţie nuclearã;
b) material nuclear - orice materie primã nuclearã şi orice material fisionabil special;
c) material radioactiv - orice material, în orice stare de agregare, care prezintã fenomenul de radioactivitate, inclusiv deşeurile radioactive;
d) personalul contractanţilor - personal angajat al persoanelor juridice cu care instalaţia nuclearã are încheiate contracte de prestãri de servicii şi care are acces în instalaţia nuclearã;
e) sabotaj - orice act premeditat îndreptat împotriva unei instalaţii nucleare sau material nuclear în folosinţã, depozitare ori transport, care poate pune direct sau indirect în pericol sãnãtatea ori siguranţa personalului, populaţiei şi mediului înconjurãtor prin expunerea la radiaţii sau prin eliberarea substanţelor radioactive;
f) zonã protejatã - zona supravegheatã în permanenţã de cãtre personalul de pazã şi/sau prin mijloace tehnice, înconjuratã de o barierã fizicã şi cu un numãr limitat de cãi de acces controlate;
g) zonã vitalã - zona în care se aflã materiale nucleare, echipamente, dispozitive sau sisteme care pot fi vulnerabile la acţiuni de sabotaj, furt ori act terorist.

--------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice