Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 300 din 15 aprilie 2010  privind aprobarea modelului de contract de finantare necesar implementarii Programului operational sectorial Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 300 din 15 aprilie 2010 privind aprobarea modelului de contract de finantare necesar implementarii Programului operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010
ORDIN nr. 300 din 15 aprilie 2010
privind aprobarea modelului de contract de finanţare necesar implementãrii Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010


Având în vedere:
- Decizia CE nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operaţional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul "Convergenţã" în România;
- Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", cu modificãrile ulterioare;
- <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/1991 privind aprobarea Normelor de organizare şi exercitare a controlului financiar elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor;
- <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 362/2009 ;
- <>Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind implementarea Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" între Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" şi organismele intermediare,
în baza <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul de contract de finanţare pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
________
*) Anexa se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.

ART. 2
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generalã Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", precum şi organismele intermediare responsabile cu implementarea POSDRU vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan


Bucureşti, 15 aprilie 2010.
Nr. 300.


ANEXÃ

[SIGLÃ] [SIGLÃ] [SIGLÃ] [SIGLÃ]
UNIUNEA GUVERNUL ROMÂNIEI Fondul Social European Instrumente
EUROPEANÃ MINISTERUL MUNCII, POSDRU 2007-2013 Structurale
FAMILIEI ŞI 2007-2013
PROTECŢIEI SOCIALE
AMPOSDRU

--------------
NOTÃ(CTCE)
Siglele se gãsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 bis din 11 mai 2010, la pagina 70 (a se vedea imaginea asociatã)


Investeşte în oameni!
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013
Axa prioritarã ... "..."
Domeniul major de intervenţie ... "..."


CONTRACT DE FINANŢARE

Numãrul de identificare al contractului:
POSDRU/CPP/DMI/S/ID proiect
Titlul proiectului: Nr. de înregistrare AMPOSDRU:

"........................"

Cererea de finanţare nr. ..., din data de ...., a fost aprobatã în data de ... pentru o finanţare nerambursabilã în valoare de ... Lei.

Preambul
Baza legalã pentru acordarea finanţãrii:
● Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, aprobat prin Decizia CE nr. 5811/22.11.2007, denumit în continuare POSDRU;
● Regulamentul CE nr. 1083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale pentru Fondul European pentru Dezvoltarea Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● Regulamentul CE nr. 1081/2006 privind Fondul Social European (FSE);
● Regulamentul CE nr. 1828/2006 pentru stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului CE nr. 1083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale pentru Fondul European pentru Dezvoltarea Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi a Regulamentului CE nr. 1080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã;
● Regulamentul financiar CE nr. 1605/2002 aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● Regulamentul CE nr. 2342/2002 privind stabilirea normelor de aplicare a Regulamentului financiar CE nr. 1605/2002 cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordonanţa de Urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã;
● <>Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale;
● <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind implementarea Programului Operaţional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordinul comun MMFES/MEF nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgentã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 31/2010 privind aprobarea Manualului de identitate vizualã pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România;
● Celelalte reglementãri comunitare şi naţionale aplicabile.
Delegare de funcţii
(1) În conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind implementarea Programului Operaţional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", cu modificãrile şi completãrile ulterioare, AMPOSDRU a delegat o parte dintre competenţele, atribuţiile, angajamentele, obligaţiile şi/sau drepturile sale prevãzute de prezentul Contract cãtre Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane" delegat, denumit în continuare "OIPOSDRU delegat",
(2) AMPOSDRU este responsabil cu gestionarea proiectelor strategice din cadrul urmãtoarelor axe prioritare şi domenii majore de intervenţie din POSDRU:
● Axa Prioritarã 3 "Creşterea adaptabilitãţii lucrãtorilor şi a întreprinderilor", respectiv: Domeniul Major de Intervenţie 3.3 "Dezvoltarea parteneriatelor şi încurajarea iniţiativelor pentru partenerii sociali şi societatea civilã"
● Axa Prioritarã 5 "Promovarea mãsurilor active de ocupare", respectiv: Domeniul Major de Intervenţie 5.2 "Promovarea sustenabilitãţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncã"
● Axa Prioritarã 6 "Promovarea incluziunii sociale", respectiv: Domeniul Major de Intervenţie 6.1 "Dezvoltarea economiei sociale" şi Domeniul Major de Intervenţie 6.4 "Iniţiative trans-naţionale pentru o piaţã inclusivã a muncii"
(3) Expresia "AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz" se va citi AMPOSDRU sau OIPOSDRU delegat, în funcţie de încadrarea, respectiv neîncadrarea, într-unul dintre Domeniile Majore de Intervenţie precizate la alin. (2).
În considerarea acestei delegãri de funcţii dintre AMPOSDRU şi OIPOSDRU delegat, OIPOSDRU delegat va exercita o parte din atribuţiile, competenţele, drepturile, obligaţiile sau angajamentele prevãzute în prezentul Contract, care au legãtura cu monitorizarea şi derularea Contractului.

CONDIŢII GENERALE ŞI SPECIALE

Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS), Direcţia Generalã Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane" denumitã în continuare AMPOSDRU, cu sediul în strada Calea Plevnei, nr. 46-48, sector 1, Bucureşti, România, cod poştal: 010222, telefon: (+40) 0213150209, fax: (+40) 0213150206, poşta electronicã: posdru@fseromania.ro, cod fiscal 4266669, prin reprezentant legal, Anca Cristina ZEVEDEI, Director General, în calitate de ordonator de credite, pe de o parte
şi
.............., cu sediul în localitatea ....., strada ....., nr. ....., ...., sectorul/judeţul....., România, tel: ...., fax: ......., poştã electronicã: ......., cod de identificare fiscalã ......, înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângã Tribunalul ........ sub nr. ...../....../....., în calitate de beneficiar al finanţãrii, denumit în continuare Beneficiar, prin reprezentant legal ......, ......, pe de altã parte, au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Obiectul contractului
(1) Obiectul acestui contract îl reprezintã acordarea finanţãrii nerambursabile de cãtre AMPOSDRU pentru implementarea Proiectului intitulat "...", aşa cum este descris în Anexa 1 - Cererea de finanţare, denumit în continuare "Proiect"
(2) Beneficiarului i se va acorda finanţarea nerambursabilã în termenii şi condiţiile stabilite în prezentul contract şi anexele acestuia pe care Beneficiarul declarã cã le cunoaşte şi le acceptã.
(3) Cererea de finanţare depusã de Beneficiar, aprobatã ca urmare a procesului de evaluare şi selecţie, devine Anexa 1 la prezentul contract.
(4) Beneficiarul acceptã finanţarea nerambursabilã şi se angajeazã sã implementeze Proiectul pe propria rãspundere, în conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul contract şi cu legislaţia comunitarã şi naţionalã.
ART. 2
Durata contractului
(1) Prezentul contract de finanţare intrã în vigoare la data semnãrii de cãtre reprezentantul legal al AMPOSDRU, dupã ce contractul a fost semnat, în prealabil, de cãtre reprezentantul legal al Beneficiarului şi înceteazã la data executãrii integrale a oricãreia şi a tuturor obligaţiilor pe care Contractul şi/sau legislaţia aplicabilã le stabilesc în sarcina pãrţilor contractante, în legãturã cu sau decurgând din implementarea proiectului şi/sau din acordarea finanţãrii nerambursabile prevãzute la Articolul 1.
(2) Data de începere a perioadei de implementare a Proiectului va fi prima zi lucrãtoare a lunii urmãtoare datei intrãrii în vigoare a contractului. În situaţii bine justificate, ca urmare a solicitãrii Beneficiarului depuse în termen de cel mult 3 luni de la data semnãrii contractului, AMPOSDRU poate decide prelungirea acestui termen
(3) Perioada maximã de implementare a Proiectului este de 36 (treizecişişase) luni.
(4) Dupã expirarea perioadei de implementare se menţine obligaţia beneficiarului, în conformitate cu art. 90 din Regulamentul CE 1083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale privind Fondul European pentru Dezvoltarea Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, de a pãstra pânã la data de 31.12.2021 şi de a pune la dispoziţia AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, Autoritãţii de Certificare şi Platã, Autoritãţii de Audit, Comisiei Europene, Oficiului European de Luptã AntiFraudã, Curţii Europene de Conturi, precum şi oricãrui alt organism abilitat sã efectueze verificãri asupra modului de utilizare a finanţãrii nerambursabile, toate documentele corespunzãtoare utilizãrii finanţãrii, cu posibilitatea prelungirii acestui termen pânã la închiderea oficialã a Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
ART. 3
Finanţarea Proiectului
(1) Valoarea totalã eligibilã a Proiectului este estimatã la ...... Lei (fãrã TVA), dupã cum urmeazã:




┌───────────┬────────────────┬──────────────────┬──────────────────┬──────────────┬───────────┐
│ Valoarea │ Valoarea │Valoarea eligibilã│Valoarea eligibilã│ Contribuţia │ Valoarea │
│ totalã a │totalã eligibilã│ a finanţãrii │ a finanţãrii │ eligibilã a │neeligibilã│
│proiectului│ a Proiectului, │ nerambursabile │ nerambursabile │Beneficiarului│ a │
│ │ din care: │ acordate din │ acordate din │ │Proiectului│
│ │ │ FSE │ Bugetul Naţional │ │ │
├───────────┼────────────────┼──────────┬───────┼─────────┬────────┼───────┬──────┼───────────┤
│ (lei) │ (lei) │ (lei) │ (%) │ (lei) │ (%) │ (lei) │ (%) │ (lei) │
├───────────┼────────────────┼──────────┼───────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼───────────┤
│ 1 = 2 + 9 │ 2 = 3 + 5 + 7 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├───────────┼────────────────┼──────────┼───────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼───────────┤
├───────────┼────────────────┼──────────┼───────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼───────────┤
├───────────┼────────────────┼──────────┼───────┼─────────┼────────┼───────┼──────┼───────────┤
└───────────┴────────────────┴──────────┴───────┴─────────┴────────┴───────┴──────┴───────────┘



(2) AMPOSDRU acordã o finanţare nerambursabilã în sumã maximã de ....... Lei (fãrã TVA), echivalentã cu ...% din valoarea totalã eligibilã prevãzutã la art. 3 alin. (1).
(3) Valoarea cheltuielilor generale de administraţie va fi acordatã în procent de ......% din valoarea totalã a costurilor directe eligibile, mai puţin cheltuielile de tip FEDR.
(4) La finalizarea perioadei de implementare a Proiectului, finanţarea nerambursabilã acordatã de AMPOSDRU va fi limitatã la valoarea obţinutã prin aplicarea procentului prevãzut la art. 3 alin. (2) cheltuielilor totale eligibile validate.
ART. 4
Eligibilitatea cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului
Cheltuielile angajate pe perioada de implementare a Proiectului sunt eligibile în condiţiile stabilite de: <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de Ordinul comun al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de Ghidul Solicitantului, de prezentul contract, de instrucţiunile AMPOSDRU, precum şi de alte dispoziţii legale aplicabile.
ART. 5
Acordarea prefinanţãrii
(1) Beneficiarul poate depune o cerere de prefinanţare a OIPOSDRU delegat, în nume propriu, potrivit formatului standard stabilit în Ghidul Solicitantului, însoţitã de documentele precizate la alin. (3) de mai jos. Cererile de prefinanţare în cazul contractelor cu o duratã de pânã la un an, inclusiv, şi cele aferente primului an de implementare, în cazul contractelor cu o duratã mai mare de un an, se depun în termen de maxim 30 zile de la data începerii Perioadei de implementare a Proiectului aşa cum este aceasta stabilitã prin art. 2 alin. (3) de mai sus. În cazul contractelor cu o duratã mai mare de 1 an, cererile de prefinanţare aferente anului 2, respectiv anului 3 de implementare se vor depune în maxim 30 de zile de la data începerii celui de-al doilea, respectiv al treilea an de implementare.
(2) Beneficiarii care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entitãţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora, nu pot solicita sume cu titlu de prefinanţare, aceste fonduri fiind asigurate integral din bugetul propriu, în conformitate cu dispoziţiile <>OUG nr. 64/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Sumele aferente prefinanţãrii se transferã Beneficiarului, care nu face parte din categoriile prevãzute la art. 5 alin. (2), în baza urmãtoarelor documente:
a) Cererea de prefinanţare (conform Ghidului Solicitantului);
b) Formularul de identificare financiarã (conform Ghidului Solicitantului) şi comunicarea/convenţia emisã de Trezoreria Statului/banca comercialã privind deschiderea unui cont special al Proiectului.
(4) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, Beneficiarii menţionaţi la art. 5 alin. 2 pot solicita acordarea de prefinanţare în numele partenerilor care sunt îndreptãţiţi sã solicite prefinanţare, conform <>art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Sumele primite, conform art. 5 alin. (4) sunt virate de cãtre Beneficiar, partenerului/partenerilor, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data încasãrii, în conturile partenerului/partenerilor. Beneficiarul are obligaţia transmiterii unei notificãri scrise atât partenerilor, AMPOSDRU cât şi OIPOSDRU delegat, cu privire la efectuarea viramentului în conturile partenerilor, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data virãrii, notificare la care anexeazã o copie a ordinului de platã şi a extrasului de cont.
(6) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarul (liderul de parteneriat) are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilitãţi în vederea primirii de la AMPOSDRU atât a sumelor aferente prefinanţãrii, cât şi a celor aferente rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului şi restituirii contravalorii TVA plãtite. În situaţia în care partenerul transnaţional este o persoanã juridicã înregistratã fiscal într-un alt stat membru al Uniunii Europene şi nu are un cont deschis la o instituţie de credit din România, aceste sume sunt virate de cãtre beneficiar (liderul de parteneriat) în termen de maximum 6 zile lucrãtoare de la data încasãrii, într-un cont deschis pe numele partenerului la o instituţie de credit din strãinãtate prin intermediul unui cont propriu al liderului de parteneriat deschis la o instituţie de credit din România.
(7) În cazul contractelor cu o duratã mai mare de 1 an, în situaţia în care Beneficiarului i s-au acordat sume cu titlu de prefinanţare, în termen de cel mult un an de la data semnãrii contractului de finanţare, Beneficiarul are obligaţia prezentãrii unui contract de achiziţie de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri încheiat cu un operator economic. În cazul contractelor cu o duratã de implementare de pânã la 1 an dar nu mai puţin de 6 luni, în situaţia în care Beneficiarului i s-au acordat sume cu titlu de prefinanţare, în termen de cel mult 6 luni de la data semnãrii contractului de finanţare, Beneficiarul are obligaţia prezentãrii unui contract de achiziţie de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri încheiat cu un operator economic.
(8) În cazul în care Beneficiarul, din motive imputabile acestuia, nu a încheiat şi nu face dovada încheierii unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri cu un operator economic, în termenul stabilit la art. 5 alin. (7), acesta are obligaţia de a restitui, la împlinirea termenului şi de îndatã, întreaga prefinanţare primitã, urmând sã plãteascã şi penalitãţi de întârziere în cuantum de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere pânã la restituirea integralã a prefinanţãrii, penalitãţi calculate la valoarea prefinanţãrii primite.
(9) În cazul proiectelor finanţate din cadrul axelor prioritare 1-5 ale POSDRU, prefinanţarea se acordã într-o singurã tranşã sau în mai multe, în funcţie de durata de implementare a proiectului, în procent de maxim 30% din valoarea totalã eligibilã a contractului de finanţare excluzând contribuţia proprie a Beneficiarului aferentã fiecãrui an de implementare al Proiectului stabilit în Anexa 2 - Bugetul proiectului.
(10) În cazul proiectelor finanţate din cadrul axei prioritare 6 a POSDRU, prefinanţarea se acordã într-o singurã tranşã sau în mai multe, în funcţie de durata de implementare a proiectului, în procent de maxim 40% din valoarea totalã eligibilã a contractului de finanţare excluzând contribuţia proprie a Beneficiarului aferentã fiecãrui an de implementare al proiectului stabilit în Anexa 2 - Bugetul proiectului.
(11) Numãrul tranşelor de prefinanţare acordate conform art. 5 alin. (9) şi art. 5 alin. (10) sunt stabilite dupã cum urmeazã:
a) proiect cu duratã de implementare de pânã la 1 an, inclusiv: o tranşã de prefinanţare;
b) proiect cu duratã de implementare între 1 an şi 2 ani, inclusiv: douã tranşe de prefinanţare;
c) proiect cu duratã de implementare între 2 ani şi 3 ani, inclusiv: trei tranşe de prefinanţare.
(12) Prefinanţarea se va plãti în lei în contul special deschis în conformitate cu prevederile prezentului contract, a prevederilor <>O.U.G. nr. 64/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi ale <>Ordinului M.F.P. nr. 2548/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi va fi utilizat exclusiv pentru Proiect, de cãtre beneficiar şi partenerii sãi.
Beneficiarul şi partenerii sãi au obligaţia sã deschidã conturi dedicate pentru primirea sumelor aferente prefinanţãrii, precum şi conturi pentru primirea rambursãrii cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (2) - (4), respectiv <>art. 34 şi 35 ale Ordinului M.F.P. nr. 2548/2009 cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(13) O nouã tranşã anualã de prefinanţare va putea fi acordatã dupã recuperarea a cel puţin 70% din tranşa anualã de prefinanţare anterioarã. Dacã la momentul depunerii cererii aferente unei noi tranşe de prefinanţare aceasta nu a fost recuperatã în procentul stabilit, beneficiarul poate primi o nouã tranşã de prefinanţare, diminuatã cu suma rãmasã de recuperat din prefinanţarea anterioarã.
ART. 6
Recuperarea prefinanţãrii
(1) Sumele acordate cu titlu de prefinanţare se vor recupera prin deducerea din fiecare cerere de rambursare intermediarã solicitatã a unui procent de 35% din valoarea cheltuielilor eligibile validate de AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz (excluzând contribuţia proprie a Beneficiarului şi contravaloarea TVA).
Cu ocazia transmiterii ultimei cereri de rambursare intermediarã AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz va putea aplica un procent de recuperare a prefinanţãrii diferit de cel menţionat anterior, astfel încât suma aferentã prefinanţãrii sã fie recuperatã integral înainte de depunerea cererii finale de rambursare.
(2) La data prezentãrii fiecãrei cereri de rambursare intermediarã, Beneficiarul va trebui sã previzioneze fondurile disponibile care sã acopere necesarul de finanţare al activitãţilor prevãzute în cererea de finanţare punct 1.5 "Graficul activitãţilor" pentru urmãtoarele 3 luni de implementare a Proiectului, luând în considerare prevederile art. 7 alin. (1).
(3) Dacã prefinanţarea nu a fost recuperatã integral înainte de depunerea cererii finale de rambursare, diferenţa rãmasã nerecuperatã trebuie plãtitã de cãtre Beneficiar în contul AMPOSDRU, în termen de 15 zile calendaristice de la notificarea transmisã de cãtre AMPOSDRU. Beneficiarul este obligat sã transmitã o copie a ordinului de platã şi a extrasului de cont aferent cãtre AMPOSDRU, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data efectuãrii plãţii.
În situaţia în care Beneficiarul nu efectueazã plata diferenţei rãmasã de recuperat din prefinanţare în termenul menţionat sau nu transmite la AMPOSDRU o copie de pe ordinul de platã în termenul menţionat anterior, acesta nu va depune cererea finalã de rambursare, sau, dacã depune aceastã cerere, termenul de platã al cererii finale de rambursare nu va începe sã curgã pânã la îndeplinirea acestor obligaţii de cãtre Beneficiar.
În situaţia în care valoarea diferenţei de recuperat din prefinanţare este mai micã sau egalã cu valoarea cererii finale de rambursare, AMPOSDRU are posibilitatea sã opereze compensarea sumelor pânã la concurenţa diferenţei de recuperat din prefinanţare, urmând a rambursa Beneficiarului restul rãmas în urma compensãrii.
(4) Prefinanţarea transferatã se va restitui de cãtre Beneficiar în contul AMPOSDRU dacã nicio cerere de rambursare intermediarã nu a fost depusã în termen de 6 (şase) luni de la data primirii acesteia de cãtre Beneficiar sau de cãtre Partener/Parteneri. Prefinanţarea se va restitui în termen de maxim 10 zile de la împlinirea termenului de 6 luni menţionat anterior, fãrã a fi necesarã o notificare în acest sens din partea AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz.
(5) Prefinanţarea va fi utilizatã exclusiv pentru implementarea activitãţilor din cadrul Proiectului în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale eventualelor acte adiţionale ulterioare.
ART. 7
Rambursarea cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului şi rambursarea finalã
(1) Beneficiarul are obligaţia de a completa şi transmite OIPOSDRU delegat graficul estimativ privind depunerea cererilor de rambursare (conform Ghidului Solicitantului), în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de prefinanţare sau în termen de maxim 90 de zile de la data prevãzutã la art. 2 alin. 2 în cazul în care Beneficiarul nu depune cererea de prefinanţare, dar în nici un caz mai târziu de 30 de zile înainte de depunerea primei cereri de rambursare. Nerespectarea acestui termen de 30 de zile poate atrage prorogarea termenului de efectuare a plãţii aferente cererii de rambursare intermediarã, dar nu mai mult de 30 de zile.
(2) Beneficiarul are obligaţia, în cazul modificãrii graficului estimativ privind depunerea cererilor de rambursare transmis iniţial, sã transmitã în scris AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz cu celeritate noile sale previziuni. În situaţia în care Beneficiarul nu depune noile previziuni în cazul modificãrii graficului estimativ privind depunerea cererilor de rambursare, iar cererile de rambursare intermediare depuse nu se încadreazã în graficul depus conform art. 7 alin. 1, AMPOSDRU are dreptul sã proroge termenul de efectuare a plãţii aferente cererii de rambursare în cauzã, dar nu mai mult de 30 de zile.
(3) Beneficiarul va transmite prima cerere de rambursare intermediarã în maxim 6 luni de la data primirii prefinanţãrii sau în maxim 6 luni de la data începerii perioadei de implementare a Proiectului. În caz contrar, AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, are dreptul sã rezilieze prezentul Contract de plin drept, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi şi fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti, cu excepţia unei simple notificãri de informare a Beneficiarului asupra rezilierii contractului de finanţare.
(4) Luând în considerare prevederile art. 7, alin. (3), cererile de rambursare intermediarã vor fi transmise la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz atunci când valoarea cheltuielilor angajate şi plãtite de Beneficiar şi Partenerii sãi, reprezintã cel puţin:
a) pentru proiectele cu durata de pânã la un an, inclusiv: 15% din valoarea totalã eligibilã a proiectului;
b) pentru proiectele cu durata între un an şi doi ani, inclusiv: 10% din valoarea totalã eligibilã a proiectului;
c) pentru proiectele cu durata între doi ani şi trei ani, inclusiv: 5% din valoarea totalã eligibilã a proiectului, luând în considerare prevederile articolului 6, alineatul (1).
(5) Cererea de rambursare intermediarã a cheltuielilor va fi transmisã la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, conform formatului standard prezentat în Ghidul Solicitantului.
(6) În cazuri excepţionale, ce vizeazã implementarea continuã şi fãrã întrerupere a Proiectului, Beneficiarul va putea transmite la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz o cerere de rambursare intermediarã şi atunci când cheltuielile declarate reprezintã un procent mai mic decât cel stabilit din valoarea totalã eligibilã a Proiectului conform art. 7 alin. (4), cu o justificare adecvatã privind condiţiile de implementare ale Proiectului, în conformitate cu art. 7 alin. (1). AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz îşi rezervã dreptul de a nu accepta cererea de rambursare respectivã dacã va considera cã justificarea transmisã de Beneficiar privind condiţiile de implementare ale Proiectului nu este fundamentatã suficient.
(7) AMPOSDRU va face transferul sumelor aferente plãţilor în contul deschis de cãtre Beneficiar, în sistemul Trezoreriei Statului, în cazul în care Beneficiarul are calitatea de instituţie publicã, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, sau în contul special deschis de cãtre Beneficiar în sistemul Trezoreriei Statului sau la banca comercialã pentru care a optat, pentru celelalte categorii de beneficiari.
(8) Suma prefinanţãrii/prefinanţãrilor şi a plãţilor intermediare nu poate sã depãşeascã 95% din valoarea eligibilã a contractului.
(9) Beneficiarul va transmite la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, cererile de rambursare însoţite de Evidenţa cheltuielilor (conform Ghidului Solicitantului), de Raportul tehnico-financiar (conform Ghidului Solicitantului), precum şi de Raportul de verificare a cheltuielilor emis de auditorul financiar independent.
(10) În funcţie de categoria de risc stabilitã pentru proiect de cãtre AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, Beneficiarul, pe baza solicitãrilor AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, va transmite documentele suport justificative solicitate. Prin excepţie, pentru prima cerere de rambursare intermediarã, Beneficiarul va transmite toate documentele suport justificative de naturã financiarã.
(11) Toate documentele suport justificative aferente activitãţilor derulate în cadrul Proiectului vor avea aplicatã de cãtre responsabilul financiar ştampila cu menţiunea "Solicitat rambursare FSE - POSDRU ID nr. xxxx" şi "Numãrul de identificare al contractului, în vederea evitãrii dublei finanţãri."
(12) Cererea de rambursare finalã va fi transmisã la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz în termen de 30 zile de la finalizarea perioadei de implementare a Proiectului aşa cum a fost definitã în cadrul art. 2.
(13) Odatã cu transmiterea fiecãrei cereri de rambursare intermediarã sau finalã, Beneficiarul va transmite la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz un raport de verificare a cheltuielilor aferente cererilor de rambursare respective, emis de cãtre un auditor financiar independent şi autorizat în condiţiile legii. Cererea de rambursare va purta menţiunea "Transmis spre auditare" şi va fi semnatã şi datatã de cãtre auditorul financiar independent.
(14) Auditorul financiar independent şi autorizat în condiţiile legii, verificã faptul cã toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediarã sau finalã sunt reale, înregistrate corect şi eligibile în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi emite un raport de verificare a cheltuielilor în conformitate cu formatul standard furnizat de AMPOSDRU. Sunt exceptate de la verificare cheltuielile aferente valorilor forfetare şi a finanţãrilor la rate forfetare.
(15) Raportul de verificare a cheltuielilor întocmit de cãtre auditor şi transmis odatã cu cererea de rambursare intermediarã sau finalã, va viza toate cheltuielile declarate de Beneficiar care nu au fost verificate prin raportul/rapoartele anterior/anterioare de verificare a cheltuielilor.
(16) Beneficiarul trebuie sã punã la dispoziţia auditorului financiar independent şi autorizat în condiţiile legii toate documentele şi/sau informaţiile solicitate şi sã asigure toate condiţiile pentru verificarea cheltuielilor de cãtre acesta.
(17) Auditorul financiar independent va fi selectat cu respectarea condiţiilor prevederilor legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice sau ale instrucţiunilor emise de AMPOSDRU în cazul în care Beneficiarul nu reprezintã Autoritate Contractantã în sensul legislaţiei naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã.
Prin excepţie, pentru beneficiarii instituţii publice care au constituit la nivelul instituţiei o structurã specializatã de audit intern, auditorul financiar poate fi reprezentat de cãtre şeful/auditorul intern desemnat din cadrul acestei structuri pentru a verifica faptul cã toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediarã şi finalã sunt reale, înregistrate corect şi eligibile în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.
Prin decizia administrativã a conducãtorului instituţiei publice se poate angaja şi un auditor financiar independent, care va fi selectat din cadrul membrilor activi ai Camerei Auditorilor Financiari din România, pentru a verifica faptul cã toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediarã şi finalã au fost efectuate în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.
(18) Auditorul financiar va fi selectat din cadrul membrilor activi ai Camerei Auditorilor Financiari din România cu o conduitã profesionalã corespunzãtoare respectiv, sã nu fi fost sancţionat pentru abateri disciplinare în ultimii 3 ani.
(19) În situaţia rezilierii contractului de servicii încheiat cu auditorul financiar independent, Beneficiarul va transmite la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz o notificare, conform art. 9.A alin. (14) litera g) şi va justifica motivele care au condus la luarea acestei decizii. Pânã la încheierea unui nou contract cu un auditor financiar independent, toate plãţile aferente cererilor de rambursare intermediare/finale se suspendã.
(20) În cazul în care activitãţile proiectului necesitã efectuarea de plãţi în valutã, Beneficiarul va solicita spre rambursare contravaloarea în lei a plãţii, la cursul Bãncii Naţionale a României din data întocmirii documentelor de platã în valutã.
(21) AMPOSDRU poate restitui, categoriilor de beneficiari prevãzuţi la art. 15(1) din O.U.G. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sumele aferente contravalorii TVA plãtite, aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, dupã încheierea unui act adiţional la prezentul contract de finanţare.
ART. 8
Informarea şi publicitatea Proiectului
(1) Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile regulamentelor comunitare şi legislaţiei naţionale în vigoare cu privire la mãsurile de informare şi publicitate, precum şi prevederile Manualului de Identitate Vizualã pentru POSDRU 2007-2013.
(2) Beneficiarul are obligaţia de a:
a) asigura vizibilitatea adecvatã, transparenţa şi promovarea corespunzãtoare a Proiectului, a obiectivelor şi rezultatelor obţinute;
b) asigura informarea opiniei publice prin mijloace de informare adecvate privind asistenţa financiarã nerambursabilã obţinutã din fondurile europene;
c) asigura, la demararea şi la finalizarea Proiectului, informarea tuturor pãrţilor implicate în proiect cu privire la finanţarea obţinutã şi la rezultatele proiectului, cu menţionarea faptului cã acordarea cofinanţãrii s-a realizat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, din Fondul Social European; Obligativitatea asigurãrii de cãtre beneficiari a publicitãţii proiectelor este prevãzutã în RCE1828/2006 şi se aplicã oricãrui tip de proiect (lucrãri, achiziţii, asistenţã tehnicã, etc.). În cazul proiectelor în care contribuţia publicã depãşeşte 500.000 euro şi în cazul în care cheltuielile cu informarea şi publicitatea sunt eligibile, beneficiarul are obligaţia de a asigura acţiuni de comunicare mai mult decât cerinţele minime obligatorii. Mijloacele de informare rãmân la alegerea beneficiarului, cu condiţia sã se pãstreze o dovadã a îndeplinirii acestei obligaţii.
d) notifica în mod clar şi prin mijloace adecvate faptul cã Proiectul implementat a fost selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 cofinanţat din Fondul Social European;
e) asigura cã orice document, inclusiv certificatele de participare sau diplomele, obţinute în cadrul Proiectului, vor include un paragraf sau o menţiune care sã facã referire la faptul cã Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 însoţitã de expresia "Investeşte în oameni!";
f) asigura resursele bugetare corespunzãtoare pentru activitãţile şi produsele de informare şi comunicare.
(3) Toate mãsurile de informare şi publicitate care vor fi implementate în cadrul Proiectului, vor respecta prevederile Manualului de Identitate Vizualã pentru POSDRU 2007-2013 şi vor include urmãtoarele:
a) sigla, Uniunii Europene, în conformitate cu standardele grafice prevãzute de regulamentele comunitare, însoţit de textul "UNIUNEA EUROPEANÃ" (cu majuscule);
b) sigla Guvernului României, însoţit de textul GUVERNUL ROMÂNIEI, MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE - AMPOSDRU (cu majuscule);
c) sigla Instrumentelor Structurale în România cu textul "Instrumente Structurale 2007 - 2013";
d) sigla Fondului Social European cu textul "Fondul Social European - POSDRU 2007 - 2013";
e) declaraţia "Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013" însoţitã de expresia "Investeşte în oameni!".
ART. 9
Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile Beneficiarului
(1) Beneficiarul trebuie sã asigure managementul şi implementarea Proiectului în concordanţã cu prevederile acestui contract, ale legislaţiei comunitare şi naţionale şi cu instrucţiunile emise de AMPOSDRU, cu maximum de profesionalism, eficienţã şi în conformitate cu cele mai bune practici în domeniu.
(2) Beneficiarul va fi singurul rãspunzãtor în faţa AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz pentru implementarea Proiectului atât pentru acţiunile sau inacţiunile sale, cât şi ale partenerului/partenerilor.
(3) Beneficiarul are obligaţia de a solicita punctul de vedere oficial al AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, cu privire la orice aspect survenit în implementarea Proiectului de naturã sã afecteze buna implementare a acestuia, precum şi în orice situaţie în care apar neclaritãţi cu privire la clauzele prezentului contract.
(4) Beneficiarul este obligat sã respecte prevederile cuprinse în cererea de finanţare şi sã asigure conformitatea cu legislaţia şi politicile Uniunii Europene şi naţionale, în special cele privind achiziţiile publice, egalitatea de şanse şi nediscriminarea, informarea şi publicitatea, concurenţa loialã, dezvoltarea durabilã, acolo unde este cazul.
(5) Beneficiarul are obligaţia de a deschide un cont special de proiect prin care va efectua plãţile aferente implementãrii Proiectului, excluzând pe cele din contribuţia proprie.
(6) Beneficiarul va deschide contul/conturile de proiect în sistemul Trezoreriei Statului, în cazul în care face parte din categoria instituţii publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare. Celelalte categorii de beneficiari pot opta pentru deschiderea contului special de proiect în sistemul Trezoreriei Statului sau la o bancã comercialã.
(7) Beneficiarul este obligat sã utilizeze fondurile din contul/conturile Proiectului exclusiv pentru plãţile necesare implementãrii activitãţilor Proiectului, în conformitate cu Anexa 1 - Cererea de finanţare.
(8) Beneficiarul trebuie sã ţinã o evidenţã contabilã analiticã a Proiectului, utilizând conturi analitice pentru reflectarea tuturor operaţiunilor referitoare la implementarea Proiectului, în conformitate cu dispoziţiile legale. Înregistrãrile contabile aferente Proiectului vor fi realizate de cãtre un expert contabil în condiţiile legii care va semna şi data documentele contabile aferente operaţiunilor din cadrul Proiectului.
Documentele originale pe baza cãrora se înregistreazã în contabilitatea Beneficiarului cheltuielile efectuate în cadrul Proiectului vor fi ştampilate cu menţiunea "Solicitat rambursare FSE - POSDRU ID nr. xxxx" şi Numãrul de identificare al contractului în vederea evitãrii dublei finanţãri.
(9) Expertul contabil, în cazul achiziţionãrii de servicii, va fi selectat cu respectarea condiţiilor prevederilor legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice sau ale instrucţiunilor emise de AMPOSDRU în cazul în care Beneficiarul nu reprezintã Autoritate Contractantã în sensul legislaţiei naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţii publice.
Prin excepţie, pentru beneficiarii instituţii publice care au constituit la nivelul instituţiei un compartiment de contabilitate, expertul contabil poate fi reprezentat de cãtre şeful compartimentului contabilitate/contabilul desemnat sã asigure evidenţa contabilã a Proiectului.
Conducãtorul instituţiei publice va putea angaja şi un expert contabil/contabil autorizat, membru activ al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, pentru a asigura contabilitatea Proiectului, în conformitate cu prevederile prezentului contract de finanţare.
(10) Expertul contabil, în cazul achiziţionãrii de servicii, va fi selectat de cãtre Beneficiar din cadrul membrilor activi ai Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.
În vederea efectuãrii reconcilierii contabile între conturile contabile ale AMPOSDRU şi cele ale beneficiarului pentru operaţiunile gestionate în cadrul proiectului, beneficiarii au obligaţia transmiterii unei notificãrii cu privire la reconcilierea contabilã conform formularului standard prevãzut în legislaţia în vigoare în termen de 30 de zile de la plata cererii de rambursare finale.
(11) Beneficiarul are obligaţia de a include în echipa de management a Proiectului un expert cu studii juridice aflat în raporturi juridice de muncã sau civile cu Beneficiarul sau un consilier juridic angajat al Beneficiarului sau de cãtre Beneficiar, cu contract individual de muncã sau numit în funcţie publicã sau angajat temporar cu contract individual de muncã cu normã întreagã sau cu timp parţial în cadrul Proiectului, care sã asigure suport specializat Beneficiarului în vederea conformãrii cu toate prevederile legale aplicabile, aferente implementãrii activitãţilor Proiectului.
(12) Beneficiarul are obligaţia transmiterii tuturor datelor şi informaţiilor la solicitarea de cãtre AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, în vederea efectuãrii reconcilierii contabile dintre conturile sale contabile şi cele ale AMPOSDRU pentru operaţiunile gestionate în cadrul Proiectului finanţat din POSDRU. Reconcilierea contabilã dintre AMPOSDRU şi Beneficiar va viza numai sumele care au fost transferate ca prefinanţare şi rambursare.
(13) În situaţia în care implementarea Proiectului presupune achiziţionarea de bunuri, servicii sau execuţia de lucrãri, Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei naţionale în vigoare în domeniul achiziţiilor publice sau ale instrucţiunilor emise de AMPOSDRU, în cazul în care Beneficiarul nu reprezintã Autoritate Contractantã în sensul legislaţiei naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţii publice.
(14) Beneficiarul are obligaţia de a notifica în scris la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înainte de data la care doreşte ca modificarea sã producã efecte, în urmãtoarele situaţii:
a) modificãri intervenite în bugetul estimat al proiectului, în limita a 15% între capitole bugetare, cu excepţia cheltuielilor generale de administraţie şi a cheltuielilor de tip FEDR, cu justificarea detaliatã a motivelor care au condus la aceasta;
b) schimbarea adresei sediului social al beneficiarului;
c) schimbarea contului special deschis pentru Proiect;
d) înlocuirea sau introducerea de membri în echipa de management sau a experţilor pe termen lung din cadrul echipei de implementare a Proiectului;
e) înlocuirea reprezentantului legal;
f) modificarea planului de implementare a activitãţilor;
g) înlocuirea auditorului.
(15) Orice notificare transmisã de Beneficiar cãtre AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, în conformitate cu art. 9 A (14) va fi consideratã valabilã numai dacã a fost fãcutã în scris în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului, semnatã de cãtre reprezentantul legal şi ştampilatã corespunzãtor. Beneficiarul va considera notificarea aprobatã tacit dacã în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data înregistrãrii la sediul AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, nu sunt formulate obiecţiuni cu privire la modificarea solicitatã. Dacã sunt formulate obiecţiuni cu privire la modificarea solicitatã, Beneficiarul va proceda conform instrucţiunilor AMPOSDRU.
(16) Beneficiarul are obligaţia de a solicita încheierea unui act adiţional, în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului, în urmãtoarele situaţii:
a) orice modificare a bugetului estimat al proiectului, generatã de:
- redistribuiri de sume care depãşesc limita a 15% între capitolele bugetare aferente costurilor eligibile ale proiectului, în condiţiile în care se pãstreazã nemodificatã valoarea totalã eligibilã a Proiectului, cu justificarea detaliatã a motivelor care au condus la aceasta;
- modificarea cheltuielilor de tip FEDR, cu respectarea procentului maxim permis, conform Ghidului Solicitantului, cu justificarea detaliatã a motivelor care au condus la aceasta;
- modificarea cheltuielilor generale de administraţie, cu respectarea procentului fix stabilit, conform Ghidului Solicitantului cu justificarea detaliatã a motivelor care au condus la aceasta;
- orice modificare care are ca efect scãderea valorii totale eligibile a Proiectului, faţã de varianta iniţialã, cu justificarea detaliatã a motivelor care au condus la aceasta;
b) includerea de noi activitãţi eligibile şi/sau introducerea unor categorii de participanţi în conformitate cu Ghidul solicitantului aferent proiectului finanţat care sã contribuie la atingerea rezultatelor şi obiectivului specific al proiectului;
c) modificarea duratei de implementare a proiectului în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3).
d) suspendarea executãrii contractului.
(17) Beneficiarul va solicita la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, încheierea unui act adiţional pentru aspectele menţionate la art. 9 A (16) cu cel puţin 30 (treizeci) de zile înainte de data la care doreşte ca modificarea sã producã efecte, cu excepţia solicitãrii de încheiere a unui act adiţional privind prelungirea perioadei de implementare prevãzutã la art. 2 alin. (3) care va fi realizatã cu respectarea termenului prevãzut la art. (12) alin. (2). Actul adiţional va fi considerat valabil încheiat, va intra în vigoare şi va produce efecte numai dacã a fost fãcut în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului, a fost semnat şi ştampilat de cãtre reprezentantul legal al Beneficiarului şi, ulterior, semnat şi ştampilat şi de cãtre reprezentantul legal al AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz. Un act adiţional nu poate avea scopul sau efectul de a produce schimbãri în contract care ar pune în discuţie decizia de acordare a finanţãrii nerambursabile sau care ar fi contrare principiului tratamentului egal al solicitanţilor.
(18) În orice altã situaţie care nu a fost enunţatã la art. 9 A(14) şi art. 9 A(16), Beneficiarul are obligaţia de a solicita la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, un punct de vedere oficial şi de a nu lua nicio mãsurã înainte de primirea din partea la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz a punctului de vedere solicitat.
(19) Beneficiarul are obligaţia de a raporta stadiul implementãrii Proiectului prin transmiterea de Rapoarte tehnico-financiare (conform Ghidului Solicitantului), în conformitate cu art. 7 alin. (8) din prezentul contract. Raportul tehnico-financiar va fi însoţit de Formularul individual de înregistrare a grupului ţintã (conform Ghidului Solicitantului) actualizat în funcţie de modificãrile survenite în perioada raportatã, în format electronic.
(20) Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusã în legislaţia naţionalã prin <>Legea nr. 677/2001 , precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusã în legislaţia naţionalã prin <>Legea nr. 506/2004 . Beneficiarul va informa persoanele din grupul ţintã al proiectului despre obligativitatea sa de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate. În acest sens, participanţii sau reprezentanţii lor legali vor semna o declaraţie de consimţãmânt prin care îşi dau acordul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor personale.
(21) Pe toatã perioada de implementare a proiectului, Beneficiarul va transmite la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, la fiecare 3 (trei) luni, previziuni actualizate privind cheltuielile care urmeazã a fi efectuate în trimestrul urmãtor, în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului, luând în considerare şi prevederile art. 7 alin. (1), art. 7 alin. (3) şi art. 7 alin. (4) de mai sus, privind termenele estimate de rambursare a cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului.
(22) Beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, Autoritãţii de Certificare şi Platã, Autoritãţii de Audit, Departamentului de Luptã AntiFraudã, Comisiei Europene, Curţii Europene de Conturi şi/sau oricãrui alt organism abilitat sã verifice modul de utilizare a finanţãrii nerambursabile, la cerere şi în termen, documentele şi/sau informaţiile solicitate şi sã asigure toate condiţiile pentru efectuarea verificãrilor la faţa locului.
(23) În vederea efectuãrii verificãrilor prevãzute la art. 9.A alin. (22), Beneficiarul se angajeazã sã acorde dreptul de acces la locurile şi spaţiile unde se implementeazã sau a fost implementat proiectul în conformitate cu art. 2 alin. (2), art. 9.A alin. (24) şi art. 9.A alin. (27) de mai sus, inclusiv acces la sistemele informatice şi sã punã la dispoziţie documentele solicitate privind gestiunea tehnicã şi financiarã a proiectului, atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic. Documentele trebuie sã fie uşor accesibile şi arhivate astfel încât sã permitã verificarea lor. Beneficiarul este obligat sã informeze la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, cu privire la locaţia arhivãrii documentelor, în termen de 3 (trei) zile de la transmiterea solicitãrii.
(24) Beneficiarul are obligaţia de a pãstra toate documentele originale, inclusiv documentele contabile, privind activitãţile şi cheltuielile eligibile în vederea asigurãrii unei piste de audit adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare şi naţionale. Toate documentele vor fi pãstrate pânã la 31.12.2021 cu posibilitatea prelungirii acestui termen pânã la închiderea oficialã a POSDRU.
(25) În cazul nerespectãrii prevederilor art. 9.A, alin. (24) de mai sus, Beneficiarul este obligat sã restituie întreaga sumã primitã, aferentã Proiectului, reprezentând asistenţa financiarã nerambursabilã din cofinanţarea FSE, precum şi cofinanţarea aferentã alocatã din fonduri de la bugetul de stat, inclusiv dobânzile şi/sau penalitãţile aferente calculate conform legislaţiei în vigoare.
(26) Beneficiarul este obligat sã declare pe propria rãspundere cã finanţarea obţinutã pentru implementarea proiectului nu se suprapune cu alte finanţãri primite din bugetul de stat sau alte bugete ale Comunitãţii Europene, conform prevederilor Ghidului Solicitantului.
(27) Beneficiarul se obligã sã menţinã destinaţia şi sã asigure exploatarea şi mentenanţa echipamentelor achiziţionate şi lucrãrilor efectuate în cadrul Proiectului pe o perioadã de cel puţin 3 (trei) ani dupã împlinirea perioadei de implementare a Proiectului. În cazul nerespectãrii acestei obligaţii, Beneficiarul se obligã sã restituie AMPOSDRU contravaloarea echipamentelor achiziţionate şi lucrãrilor efectuate în cadrul Proiectului, în termen de maxim 30 de zile de la data constatãrii de cãtre AMPOSDRU a încãlcãrii acestei obligaţii de cãtre Beneficiar.
(28) Beneficiarul îşi va asuma integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul implementãrii Proiectului. AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz va fi degrevatã de orice responsabilitate pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa Beneficiarului.
(29) Beneficiarul va asigura în implementarea proiectului respectarea prevederilor privind mãsurile de informare şi publicitate în conformitate cu prevederile art. 8 al prezentului contract.
(30) Beneficiarul declarã pe propria rãspundere şi garanteazã cã situaţia sa existentã la momentul depunerii cererii de finanţare şi susţinutã cu documentele suport depuse pentru a dovedi îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate impuse în cadrul Programului Operaţional Sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007 - 2013" pentru categoria beneficiarilor în care se încadreazã şi Beneficiarul nu s-a schimbat şi este aceeaşi şi la data semnãrii prezentului contract de finanţare.
B. Obligaţiile AMPOSDRU şi OIPOSDRU delegat
(1) AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz are obligaţia de a informa Beneficiarul, în timp util, cu privire la orice decizie luatã care poate afecta implementarea proiectului.
(2) AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz are obligaţia de a informa Beneficiarul cu privire la rapoartele, concluziile şi recomandãrile care au impact asupra proiectului acestuia, formulate de cãtre Comisia Europeanã şi orice altã autoritate competentã.
(3) AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz are obligaţia de a sprijini Beneficiarul prin furnizarea informaţiilor sau clarificãrilor pe care acesta le considerã necesare pentru implementarea proiectului.
(4) AMPOSDRU va efectua transferul prefinanţãrii, în condiţiile prevãzute în prezentul contract de finanţare, în termen de maxim 15 (cincisprezece) zile de la data înregistrãrii cererii de prefinanţare la AMPOSDRU, însoţitã de toate documentele solicitate prin prezentul Contract. În situaţia nedepunerii acestor documente, AMPOSDRU nu va efectua plata prefinanţãrii.
(5) AMPOSDRU va efectua rambursarea cheltuielilor în termen de maxim 45 (patruzecişicinci) de zile de la data înregistrãrii cererii de rambursare la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, însoţitã de toate documentele solicitate prin prezentul Contract. Termenul de 45 (patruzecişicinci) de zile se suspendã în cazul în care Beneficiarul nu trimite cererea de rambursare cu respectarea condiţiilor din prezentul contract. Beneficiarul care are calitatea de ordonator de credite al bugetului de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau al bugetelor fondurilor speciale şi beneficiarul care reprezintã o entitate aflatã în subordinea sau în coordonarea acestuia şi care este finanţat integral de la bugetele acestuia, va primi din partea AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz o notificare privind validarea cheltuielilor privind contribuţia comunitarã la finanţarea acordatã şi care au fost declarate prin cererile de rambursare, iar ulterior virate de cãtre AMPOSDRU ca venit la bugetul din care a fost finanţat proiectul respectiv.
(6) În vederea validãrii cheltuielilor, AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz are obligaţia verificãrii tuturor operaţiunilor efectuate pentru implementarea proiectului pe care le considerã necesare, a cererilor de prefinanţare/rambursare intermediarã/rambursare finalã şi a rapoartelor tehnico-financiare transmise de cãtre Beneficiar.
Documentele suport justificative privind cheltuielile declarate vor fi prezentate de cãtre Beneficiar la solicitarea AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz, în conformitate cu prevederile art. 7 al prezentului contract.
(7) AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz monitorizeazã din punct de vedere tehnic şi financiar în vederea asigurãrii legalitãţii, regularitãţii, conformitãţii şi realitãţii tuturor activitãţilor aferente implementãrii proiectului care face obiectul prezentului contract de finanţare.
(8) AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz are obligaţia de a efectua verificarea la faţa locului a activitãţilor aferente implementãrii proiectului, în conformitate cu prevederile art. 9 B, alin. (7), asigurând cel puţin o vizitã de monitorizare pentru fiecare an de implementare a proiectului.
(9) AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz are obligaţia de a rãspunde la o solicitare prevãzutã la art. 9 A(18) în termen de maxim 15 (cincisprezece) zile de la primirea acesteia. În cazuri urgente justificate de cãtre Beneficiar, OIPOSDRU delegat va rãspunde solicitãrii Beneficiarului în termen de 5 zile de la primirea solicitãrii.
(10) AMPOSDRU va informa despre data închiderii oficiale/parţiale a POSDRU prin intermediul mijloacelor publice de informare.
ART. 10
Subcontractarea şi cesiunea
(1) În cazul subcontractãrii unor activitãţi din cadrul proiectului, responsabilitatea totalã revine în exclusivitate Beneficiarului, în conformitate cu dispoziţiile legale.
(2) Valoarea maximã care va face obiectul subcontractãrii nu poate depãşi 30% din valoarea contractului.
(3) Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din implementarea acestuia nu pot face obiectul cesiunii totale sau parţiale, novaţiei, subrogaţiei sau a oricãrui alt mecanism de transmisiune şi/sau transformare a obligaţiilor şi drepturilor din Contract.
ART. 11
Nereguli
(1) Prin "neregulã" se înţelege orice abatere de la legalitate, regularitate şi conformitate în raport cu dispoziţiile legale naţionale şi/sau comunitare, precum şi cu prevederile contractelor ori ale altor angajamente legale încheiate în baza acestor dispoziţii, care prejudiciazã bugetul general al Comunitãţii Europene şi/sau bugetele administrate de aceasta ori în numele ei, precum şi bugetele din care provine cofinanţarea aferentã printr-o cheltuialã necuvenitã
(2) Constatarea neregulilor şi recuperarea sumelor plãtite necorespunzãtor se realizeazã conform prevederilor legale în domeniu, respectiv <>Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 1306/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 .
(3) În cazul sumelor plãtite necorespunzãtor de cãtre AMPOSDRU, Beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele respective în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data transmiterii referatului de restituire de cãtre AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat în conformitate cu dispoziţiile legale. Începând cu ziua a 16-a (şaisprezecea) se vor calcula majorãri de întârziere în procentul stabilit conform dispoziţiilor legale în vigoare la data respectivã pentru fiecare zi de întârziere.
ART. 11^1
Conflictul de interese
(1) Reprezintã conflict de interese orice situaţie care împiedicã pãrţile contractante de a avea o atitudine profesionistã, obiectivã şi imparţialã, sau care le împiedicã sã execute activitãţile prevãzute în prezentul Contract într-o manierã profesionistã, obiectivã şi imparţialã, din motive referitoare la familie, viaţã personalã, afinitãţi politice sau naţionale, interese economice sau orice alte interese. Interesele anterior menţionate includ orice avantaj pentru persoana în cauzã, soţul/soţia, rude ori afini, pânã la gradul 4 inclusiv.
(2) Pãrţile contractante se obligã sã întreprindã toate diligenţele necesare pentru a evita orice conflict de interese şi sã se informeze reciproc, cu celeritate, în legãturã cu orice situaţie care dã naştere sau este posibil sã dea naştere unui astfel de conflict.
(3) Dispoziţiile menţionate la alineatele (1) şi (2) ale prezentului articol se aplicã partenerilor, subcontractanţilor, angajaţilor Beneficiarului, precum şi angajaţilor AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz implicaţi în realizarea prevederilor prezentului Contract.
(4) AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz îşi rezervã dreptul de a verifica dacã mãsurile luate de Beneficiar sunt potrivite şi are dreptul de a solicita Beneficiarului sã ia mãsuri suplimentare, dacã este necesar, pentru evitarea conflictului de interese.
ART. 12
Modificãri şi completãri la contract
(1) Orice modificare a Contractului se va face cu acordul ambelor pãrţi prin aprobarea unei notificãri sau prin încheierea unui act adiţional, cu excepţia modificãrilor determinate de schimbãri în legislaţia naţionalã şi/sau europeanã care vor intra în vigoare la data menţionatã în actul normativ respectiv, fãrã a fi necesar în prealabil acordul Beneficiarului.
În situaţia modificãrilor determinate de schimbãri în legislaţia naţionalã, AMPOSDRU va notifica Beneficiarul în acest sens. Modelul cadru de notificare ce vizeazã modificãri determinate de schimbãri în legislaţia naţionalã şi/sau europeanã va fi elaborat şi aprobat prin ordin la nivelul AMPOSDRU.
(2) Beneficiarul trebuie sã informeze AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz despre orice situaţie care poate determina întârzierea executãrii Contractului în termen de 5 (cinci) zile de la data luãrii la cunoştinţã despre aceasta. Beneficiarul poate solicita, cu cel puţin 60 de zile înainte de sfârşitul perioadei de implementare a Proiectului, prelungirea duratei de implementare a Proiectului cu respectarea duratei maxime de implementare a proiectului specificatã în Ghidul Solicitantului fãrã a afecta bugetul proiectului. Beneficiarul va transmite solicitarea însoţitã de documente justificative.
(3) Orice modificare a valorii totale a Proiectului nu poate conduce la creşterea valorii totale eligibile a Proiectului, menţionatã la art. 3, efectuându-se exclusiv prin majorarea valorii neeligibile a Proiectului.
(4) Beneficiarul este obligat sã transmitã, împreunã cu solicitarea de modificare a Contractului, şi documentele din care sã reiasã angajamentul acestuia cã va asigura, din resurse proprii pe toatã durata implementãrii Proiectului, fondurile suplimentare necesare, rezultate din majorarea valorii neeligibile a Proiectului, precum şi disponibilitatea acestor fonduri.
(5) În situaţii bine justificate, atunci când existã dificultãţi în selectarea numãrului de persoane propus de Beneficiar în cadrul grupului/grupurilor ţintã, aşa cum a fost specificat în cadrul Cererii de finanţare, Anexa 1 a prezentului contract, Beneficiarul va putea solicita o reducere a indicatorilor propuşi pentru grupul/grupurile ţintã într-un procent de maxim 25% din valoarea stabilitã iniţial pentru fiecare grup ţintã, acolo unde este cazul. Aceastã reducere a numãrului de persoane din cadrul grupului/grupurilor ţintã va determina şi o reducere corespunzãtoare a valorii totale eligibile a Proiectului.
ART. 13
Forţa majorã
(1) Prin forţã majorã se înţelege acel eveniment imprevizibil, insurmontabil şi imposibil de înlãturat independent de voinţa pãrţilor intervenit dupã data semnãrii Contractului, care împiedicã executarea în tot sau în parte a Contractului şi care exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
(2) Pot constitui cauze de forţã majorã evenimente cum ar fi: calamitãţile naturale (cutremure, inundaţii, alunecãri de teren), rãzboi, revoluţie, embargo.
(3) Partea care invocã forţã majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi cazul de forţã majorã, în termen de 5 (cinci) zile de la data apariţiei şi de a dovedi existenţa situaţiei de forţã majorã, în termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile în baza unui certificat eliberat de autoritãţile competente. De asemenea, are obligaţia de a comunica data încetãrii situaţiei de forţã majorã, în termen de 5 (cinci) zile.
(4) Pãrţile au obligaţia de a lua orice mãsuri care le stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor acţiunii de forţã majorã.
(5) Dacã partea care invocã forţa majorã nu procedeazã la notificarea începerii şi încetãrii cazului de forţa majorã, în condiţiile şi termenele prevãzute, va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa de notificare.
(6) Executarea Contractului va fi suspendatã de la data apariţiei cazului de forţã majorã pe perioada de acţiune a acesteia, fãrã a prejudicia drepturile ce se cuvin pãrţilor.
(7) În cazul în care forţa majorã şi/sau efectele acesteia obligã la suspendarea executãrii prezentului Contract pe o perioada mai mare de 3 (trei) luni, pãrţile se vor întâlni într-un termen de cel mult 10 (zece) zile de la expirarea acestei perioade, pentru a conveni asupra modului de continuare, modificare sau reziliere a Contractului.
ART. 14
Încetarea şi suspendarea contractului
(1) În situaţia în care Beneficiarul, din motive imputabile acestuia, nu a început implementarea Proiectului în termen de 3 (trei) luni de la data precizatã la art. 2 alin. (2), contractul se considerã reziliat de plin drept, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi şi fãrã intervenţia instanţei, cu excepţia unei simple notificãri de informare a Beneficiarului asupra rezilierii Contractului de finanţare.
(2) AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz va rezilia Contractul de plin drept, fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti şi fãrã îndeplinirea altor formalitãţi, cu excepţia unei simple notificãri de informare a Beneficiarului asupra rezilierii Contractului de finanţare dacã se constatã neconcordanţa între starea de fapt doveditã şi cele declarate de cãtre Beneficiar în cererea de finanţare, referitor la faptul cã proiectul nu face obiectul unei alte finanţãri din fonduri publice naţionale şi/sau comunitare şi/sau nu a mai beneficiat de finanţare din alte programe naţionale sau comunitare. În acest caz, Beneficiarul este obligat sã restituie integral sumele primite, în termen de 10 zile de la data constatãrii neconcordanţei referite anterior. De asemenea, dupã împlinirea termenului de 10 zile referit anterior, Beneficiarul va plãti şi penalitãţi în cuantum de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere pânã la restituirea integralã a sumelor primite, penalitãţi calculate la valoarea sumelor primite de Beneficiar.
(3) În cazul nerespectãrii prevederilor prezentului Contract de cãtre Beneficiar, inclusiv în situaţia prevãzutã la alin. (1) de mai sus, dupã notificarea prealabilã a Beneficiarului, AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz poate dispune rezilierea de plin drept a contractului fãrã intervenţia instanţei şi fãrã îndeplinirea altor formalitãţi, cu excepţia unei simple notificãri de informare a Beneficiarului asupra rezilierii contractului de finanţare. În situaţia rezilierii, Beneficiarul va fi obligat la restituirea în întregime a sumelor deja primite în cadrul contractului din asistenţa financiarã nerambursabilã, la plata de majorãri de întârziere şi/sau daune interese.
(4) Anterior rezilierii contractului, AMPOSDRU poate suspenda plãţile ca o mãsurã de precauţie, dupã notificarea prealabilã a Beneficiarului.
(5) În cazul în care prezentul contract este reziliat din culpa Beneficiarului, acesta poate fi exclus de la participarea la selecţia publicã de proiecte şi neacordarea finanţãrii nerambursabile pentru o perioadã de 2 (doi) ani.
(6) Dacã partenerul transnaţional nu furnizeazã documentele suport solicitate în timp de 30 de zile de la data semnãrii contractului, AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz poate decide sã declare contractul de finanţare reziliat de plin drept, fãrã intervenţia instanţei şi fãrã îndeplinirea altor formalitãţi, cu excepţia unei simple notificãri de informare a Beneficiarului asupra rezilierii contractului de finanţare.
ART. 15
Legea aplicabilã
(1) Prevederile prezentului Contract vor fi interpretate, înţelese şi aplicate în conformitate cu legislaţia comunitarã şi/sau cea naţionalã în vigoare.
(2) Contractul este guvernat de legea românã.
ART. 16
Anexele contractului
(1) Urmãtoarele documente sunt anexate la prezentul Contract şi constituie parte integrantã a Contractului:
Anexa 1 Cererea de finanţare
Anexa 2 Bugetul proiectului
Anexa 3 Acord de Parteneriat
Anexa 4 CV-urile echipei de management
(2) În cazul unui conflict între prevederile Anexelor şi cele din Contract, prevederile Contractului prevaleazã.
(3) AMPOSDRU va comunica prin Instrucţiuni modele şi formate de formulare pentru aplicarea prevederilor prezentului Contract. În situaţia în care aceste modele nu existã sau nu sunt comunicate, se vor utiliza modelele anexã la Ghidul Solicitantului aprobat. În situaţia în care se vor constata diferenţe între modelele anexã la Ghidul Solicitantului şi cele comunicate de AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz prin Instrucţiuni, pentru executarea prezentului contract se vor utiliza modelele şi formatele comunicate prin Instrucţiuni.
ART. 17
Dispoziţii finale
(1) Proprietatea, titlurile şi drepturile de proprietate intelectualã şi industrialã privind rezultatele Proiectului, raportãrile şi alte documente legate de acesta vor rãmâne Beneficiarului. Beneficiarul va acorda AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz dreptul de a utiliza gratuit şi dupã cum considerã necesar toate documentele rezultate în urma Proiectului, oricare ar fi forma acestora, dacã nu se încalcã drepturile existente de proprietate industrialã şi intelectualã.
(2) AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a aproba o solicitare de modificare a procentului stabilit la art. 10 alin. (2) numai în situaţia în care considerã acest lucru ca fiind oportun.
(3) AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a reduce parţial sau total finanţarea dacã aceastã diminuare este cauzatã de dificultãţi în cadrul bugetului de stat. În acest sens, semnarea contractului de finanţare nu reprezintã în mod automat obligaţia necondiţionatã a AMPOSDRU de a finanţa, pânã la finalizarea proiectului, valoarea angajatã în cazul menţionat mai sus. Riscul financiar asumat de beneficiar va fi luat în calcul la semnarea contractului, la modificarea sau prelungirea acestuia. Acordarea prezentei finanţãri nu presupune obligaţia AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz de a acorda şi alte finanţãri similare în viitor.
(4) AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a diminua corespunzãtor finanţarea acordatã în situaţia în care indicatorii tehnici ai Proiectului prevãzuţi în cererea de finanţare sunt neîndepliniţi şi/sau nerealizaţi conform cererii de finanţare aprobate.
(5) În cazul în care una dintre prevederile prezentului Contract nu mai produce efecte juridice, celelalte prevederi rãmân valabile, iar pãrţile semnatare vor proceda în aşa fel încât sã înlocuiascã clauza fãrã efecte juridice cu una permisã de lege, care sã aibã scopul avut de clauza ce nu mai produce efecte juridice.
(6) Termenul de "zi" reprezintã zi calendaristicã dacã nu se specificã în mod distinct.
(7) În situaţia în care pe parcursul implementãrii prezentului Contract, competenţele, atribuţiile, angajamentele, obligaţiile şi/sau drepturile delegate OIPOSDRU ce vizeazã implementarea sau monitorizarea derulãrii Contractului sunt suspendate sau restrânse, acestea vor fi preluate în mod automat de cãtre AMPOSDRU, fãrã a fi necesarã vreo formalitate prealabilã în raporturile cu Beneficiarul.
(8) În eventualitatea unui litigiu între AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupã caz şi Beneficiar, survenit în executarea sau în legãturã cu executarea, interpretarea şi în orice mod aplicarea acestui Contract, se vor depune toate diligenţele pentru soluţionarea acestuia pe cale amiabilã. În situaţia în care nu se poate ajunge la o înţelegere pe cale amiabilã în termen de 30 zile de la data solicitãrii uneia dintre pãrţile contractante, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente din România.
(9) Prezentul Contract constituie titlu executoriu.
(10) Prezentul contract a fost încheiat în 2 (douã) exemplare originale în limba românã, un exemplar pentru AMPOSDRU şi un exemplar pentru Beneficiar.

Autoritatea de Management Beneficiar
pentru Programul Operaţional Sectorial
"Dezvoltarea Resurselor Umane"

Reprezentant legal Reprezentant legal

Anca Cristina ZEVEDEI

Director General

Semnãtura Semnãtura

Data Data

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016