Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 30 din 15 ianuarie 2004  pentru aprobarea modificărilor la Procedurile de implementare, monitorizare şi evaluare a subprogramului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 30 din 15 ianuarie 2004 pentru aprobarea modificărilor la Procedurile de implementare, monitorizare şi evaluare a subprogramului "Dezvoltarea oraşelor prin stimularea activităţilor întreprinderilor mici şi mijlocii", aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării şi prognozei nr. 101/2003

EMITENT: Ministerul Integrării Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 102 din 3 februarie 2004
    În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 734/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Integrării Europene,
    având în vedere prevederile:
    - Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 322/2003 pentru aprobarea structurii, indicatorilor şi fondurilor aferente subprogramului "Dezvoltarea oraşelor prin stimularea activităţilor întreprinderilor mici şi mijlocii", care se finanţează de la bugetul de stat pe anul 2003 prin bugetul Ministerului Dezvoltării şi Prognozei în cadrul programelor regionale specifice;
    – Ordinului ministrului dezvoltării şi prognozei nr. 101/2003 privind aprobarea Procedurilor de implementare, monitorizare şi evaluare a subprogramului "Dezvoltarea oraşelor prin stimularea activităţilor întreprinderilor mici şi mijlocii",

    ministrul integrării europene emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se aprobă modificările la Procedurile de implementare, monitorizare şi evaluare a subprogramului "Dezvoltarea oraşelor prin stimularea activităţilor întreprinderilor mici şi mijlocii", licitaţia a II-a, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării şi prognozei nr. 101/2003, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 3
    Direcţia implementare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.



                    Ministrul integrării europene,
                    Alexandru Fărcaş

    Bucureşti, 15 ianuarie 2004.
    Nr. 30.
    ANEXA 1

    MODIFICĂRI
    la Procedurile de implementare şi monitorizare a subprogramului "Dezvoltarea oraşelor prin stimularea activităţilor întreprinderilor mici şi mijlocii"
    1. Ministerul Dezvoltării şi Prognozei (MDP) se înlocuieşte cu Ministerul Integrării Europene (MIE).
    2. Pe tot parcursul procedurilor, adresa web: www.mdp.ro se înlocuieşte cu www.mie.ro.
    3. Bumbul al doilea din capitolul 3 "Cadrul instituţional al Subprogramului" va avea următorul cuprins:
    "● În cadrul Direcţiei generale politici şi programe de dezvoltare regională din cadrul Ministerului Integrării Europene funcţionează Unitatea de management a Subprogramului (UMS). Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile sunt stabilite prin ordin al ministrului."

    4. Alineatul 1 din capitolul 4 "Bugetul Subprogramului" va avea următorul cuprins:
    "Bugetul total estimat al Subprogramului aferent celei de-a II-a licitaţii este de 286.724.395.663 lei, din care:
    - suma de 142.165.130.079 lei este alocată de la bugetul de stat sprijinului financiar nerambursabil;
    – suma de 2.394.135.505 lei reprezintă asistenţă tehnică în cadrul Subprogramului."

    5. Primul paragraf al alineatului 5 din capitolul 4 "Bugetul Subprogramului" va avea următorul cuprins:
    "Finanţarea nerambursabilă nu poate depăşi 50% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenţa trebuie să fie finanţată din resursele proprii ale solicitantului sau din alte surse decât cele provenind de la prezentul Subprogram. Fiecare solicitant trebuie să contribuie cu un aport propriu de cel puţin 50% din costurile totale eligibile ale proiectului, integral în numerar, corespunzător fiecărei linii bugetare."

    6. Alineatul 9 din capitolul 4 "Bugetul Subprogramului" va avea următorul cuprins:
    "Ajutorul financiar nerambursabil se limitează exclusiv la achiziţionarea de utilaje, instalaţii sau echipamente (cu excepţia mijloacelor de transport: autovehicule, ambarcaţiuni, precum şi a hotelurilor plutitoare, pontoanelor sau altor active similare) şi la cheltuielile aferente reabilitării clădirilor."

    7. Alineatul 2 din capitolul 5 "Promovarea Subprogramului" va avea următorul cuprins:
    "Pentru susţinerea campaniei de promovare a Subprogramului, Ministerul Integrării Europene încheie cu Agenţiile pentru Dezvoltare Regională acte adiţionale la contractele de prestări de servicii. Suma acordată pentru activitatea de promovare realizată de o agenţie este în valoare de 75 milioane lei. Suma alocată Ministerului Integrării Europene din bugetul Subprogramului, pentru promovarea subprogramului în mass-media, este de 120 milioane lei."

    8. Litera c) a alineatului 1 din subcapitolul 7.1.1 "Eligibilitatea solicitantului - cine poate participa la licitaţie" va avea următorul cuprins:
    "c) Pot participa la această licitaţie societăţile comerciale cu sediul principal în afara oraşelor ţintă, care au fost constituite înainte de 3.04.2003, data publicării în Monitorul Oficial a H.G. nr. 322/2003. În cazul selecţiei proiectelor în vederea finanţării, societăţile comerciale trebuie să facă dovada deschiderii filialelor în oraşele pentru care au depus Cereri de finanţare, până la data încheierii Contractelor de finanţare. Filialele trebuie să aibă 100% asociat societatea care a fost declarată câştigătoare în cadrul licitaţiei."

    9. Litera d) a alineatului 1 din subcapitolul 7.1.1 "Eligibilitatea solicitantului - cine poate participa la licitaţie" va avea următorul cuprins:
    "d) Să demonstreze că nu a înregistrat pierderi operaţionale conform raportării contabile de la 30 iunie 2003, înregistrată la Administraţia financiară."

    10. La subcapitolul 7.1.1 "Eligibilitatea solicitantului - cine poate participa la licitaţie", la paragraful "Potenţialii solicitanţi nu sunt în drept să participe la licitaţia deschisă sau să primească finanţare nerambursabilă dacă", se adaugă litera j) cu următorul cuprins:
    "j) Au printre acţionari/asociaţi cetăţeni străini sau persoane juridice străine care deţin mai mult de 25% din capitalul social."

    11. Ultimele două alineate ale paragrafului "Mărimea proiectelor" de la subcapitolul 7.1.2 "Eligibilitatea proiectelor" au următorul cuprins:
    "Durata: durata de execuţie a unui proiect nu poate să depăşească 7 luni.
    - Termene limită:
    – semnarea contractelor de finanţare se face în maximum două luni de la notificarea beneficiarului de către ADR;
    – data limită pentru plata ajutoarelor financiare nerambursabile, în cadrul Subprogramului, este 10 decembrie 2004, atât pentru prima, cât şi pentru a doua licitaţie."

    12. Paragraful "Notă" de la subcapitolul 7.1.3 "Eligibilitatea costurilor" va avea următorul cuprins:
    "Valoarea de achiziţie (din facturi) a bunurilor pentru care se solicită ajutor financiar nerambursabil poate fi mai mare faţă de cea care s-a menţionat în proiect, situaţie în care diferenţa va fi suportată de beneficiar.
    Dacă procentul minim (50%) din total costuri eligibile, privind contribuţia solicitantului, nu este respectat, proiectul va fi respins ca neeligibil."

    13. La paragraful "Costuri neeligibile" de la subcapitolul 7.1.3 "Eligibilitatea costurilor" se introduce următoarea poziţie:
    " costuri legate de achiziţionarea mijloacelor de transport de orice fel, incluzând autovehicule, ambarcaţiuni, pontoane, hoteluri plutitoare sau alte active similare."

    14. La subcapitolul 8.1 "Cererea de finanţare şi documentele justificative", la titlul "Cererea de finanţare" se introduce alineatul 3, după cum urmează:
    "● Bugetul trebuie să fie clar şi detaliat pe linii bugetare (componentele esenţiale). În buget trebuie trecută o sumă asiguratorie, pentru că suma o dată aprobată nu mai poate fi suplimentată. Pentru fiecare linie bugetară valorile vor fi exprimate în mii lei, iar procentele corespunzătoare vor fi cifre întregi. Fiecare linie bugetară trebuie să cuprindă sume aferente valorii totale a bunului ce urmează a fi achiziţionat, respectiv a sumei care trebuie transferată din Subprogram, precum şi a sumei care reprezintă contribuţia privată, în limita de maximum 50%, respectiv minimum 50% din valoarea totală a bunului."

    15. Punctul 5 de la titlul "Documente justificative" din subcapitolul 8.1 "Cererea de finanţare şi documentele justificative" va avea următorul cuprins:
    "5. Raportarea contabilă la 30 iunie 2003, avizată de Administraţia financiară;
    sau
    document justificativ în sensul că solicitantul nu a întreprins nici o activitate anterioară depunerii proiectului, avizat cu cel mult o lună înainte de data depunerii proiectului, de către Administraţia financiară."

    16. La finalul subcapitolului 8.1 "Cererea de finanţare şi documentele justificative" se introduc următoarele paragrafe:
    "Dacă solicitantul nu a întreprins nici o activitate anterioară depunerii proiectului, nu este obligat să depună documentele solicitate la pct. 3, 4, 6 şi 7.
    Atenţie!
    Documentul solicitat la pct. 16, Confirmarea solicitantului şi Declaraţia solicitantului prevăzută la lit. F a Cererii de finanţare sunt documente distincte."

    17. Alineatul 1 al subcapitolului 8.2 "Unde şi cum se depun Cererile de finanţare" va avea următorul cuprins:
    "Cererile de finanţare nerambursabilă şi anexele se transmit prin poştă cu confirmare de primire sau se depun la Ministerul Integrării Europene, Str. Libertăţii nr. 12, et. 4, camera 409, sectorul 5, Bucureşti (aducătorului i se va elibera o confirmare de primire cu dată şi semnătură)."

    18. Subcapitolul 8.3 "Termenul limită pentru depunerea Cererii de finanţare" va avea următorul cuprins:
    "● termenul limită de depunere este 20 martie 2004, ora 16,00. Orice cerere primită după termenul limită va fi respinsă în mod automat şi nu va fi deschisă chiar dacă ştampila poştei indică o dată anterioară datei limită."

    19. Alineatul 4 al subcapitolului 10.2 "Evaluarea calităţii proiectelor" va avea următorul cuprins:
    "Punctajul maxim care poate fi acordat unui proiect este de 95 de puncte.
    Punctajul minim pentru ca un proiect să fie aprobat este de 60 de puncte."

    20. Capitolul 11 "Evaluare ex-ante" şi capitolul 12 "Aprobarea proiectelor" se înlocuiesc cu capitolul 11, denumit "Raportul de evaluare", cu următorul cuprins:
    "11. Raportul de evaluare
    Raportul de evaluare se întocmeşte de către secretarul comisiei de evaluare, se semnează de toţi membrii comisiei şi se aprobă de ministrul integrării europene. Raportul de evaluare trebuie să conţină descrierea clară şi argumentată a motivaţiei acordării sprijinului financiar, a legăturilor între proiecte şi impactul aşteptat în termenii obiectivelor Subprogramului.
    Principalele obiective ale raportului sunt:
    ● identificarea relevanţei şi eficienţei acordării sprijinului financiar;
    ● identificarea grupului ţintă şi a numărului de beneficiari potenţiali;
    ● evaluarea nivelului maxim al realizării obiectivelor Subprogramului;
    ● definirea indicatorilor care se folosesc pentru monitorizarea implementării şi evaluarea rezultatelor Subprogramului şi schiţarea sistemului de colectare a datelor monitorizate.
    Raportul va cuprinde următorii indicatori:
    ● numărul total al proiectelor şi lista lungă a acestora, din care:
    - eligibile - număr şi procentaj;
    – propuse pentru finanţare - număr şi procentaj;
    ● bugetul total al Subprogramului, din care:
    - suma solicitată prin proiecte - din bugetul Subprogramului;
    – suma alocată din surse proprii ale beneficiarilor;
    ● media suportului financiar solicitat - sumă şi procentaj;
    ● media contribuţiei beneficiarilor - sumă şi procentaj;
    ● volumul de investiţii private directe în societăţile comerciale sprijinite financiar (total şi media/proiect);
    ● numărul total de locuri de muncă nou-create conform proiectelor (număr total şi media/proiect).
    Aprobarea proiectelor va fi dată în limita fondului alocat din bugetul Subprogramului pentru cofinanţarea proiectelor, începând de la scorul maxim acordat fiecărui proiect.
    Raportul de evaluare va fi însoţit de:
    ● Lista lungă a proiectelor;
    ● Lista finală a proiectelor propuse spre finanţare;
    ● Lista de rezervă.
    Decizia de a respinge o cerere sau de a nu acorda o finanţare nerambursabilă este finală.
    Solicitanţii ale căror proiecte se află pe Lista finală a proiectelor propuse spre finanţare vor fi înştiinţaţi de către Agenţiile pentru dezvoltare regională în vederea încheierii Contractelor de finanţare."

    21. Alineatul 1 al subcapitolului 13.1 "Contractul de finanţare a proiectului" va avea următorul cuprins:
    "După aprobarea raportului de evaluare de către ministrul integrării europene, între Agenţia pentru Dezvoltare Regională şi solicitanţii ale căror proiecte au fost selectate spre a fi finanţate prin Subprogram se încheie câte un Contract de finanţare a proiectului, care va fi avizat de către Ministerul Integrării Europene, iar proiectul beneficiarului va fi anexă a contractului."

    22. Alineatul 2 al titlului "Termene limită" de la subcapitolul 13.1 "Contractul de finanţare a proiectului" va avea următorul cuprins:
    " 10 decembrie 2004 este termenul maxim de finalizare a execuţiei investiţiei (plăţi, achiziţii);"

    23. Alineatul 3 al capitolului 14 "Achiziţii" va avea următorul cuprins:
    "Notă: Prin noţiunea de echipamente se înţelege: aparate, dispozitive, unelte sau orice alte mijloace necesare în procesul muncii, care nu sunt încorporate în construcţia clădirilor. În cazul proiectelor din cadrul turismului, prin expresia «alte mijloace necesare» se înţelege: mobilier, aparate de iluminat, obiecte ale grupului sanitar, aparate pentru pregătirea şi păstrarea hranei, instalaţii termice, precum şi alte bunuri necesare funcţionării activităţilor propuse prin proiect. Geamurile termopan sunt incluse în reabilitarea clădirilor."

    24. Punctul 4 din anexa nr. 1 "Bugetul Subprogramului" va avea următorul cuprins:
    "4. În vederea acordării de ajutoare financiare nerambursabile beneficiarilor Subprogramului, MIE şi ADR efectuează plăţi din fondurile alocate la capitolul 1 al bugetului Subprogramului până la 10 decembrie 2004."

    25. Titlul "Depunerea Cererii de finanţare" din anexa nr. 2 va avea următorul cuprins:
    " Termenul limită de depunere este 20 martie 2004"

    26. Anexa nr. 3 "Ghidul solicitantului" derivă din Procedurile privind implementarea, monitorizarea şi evaluarea Subprogramului, cu modificările aferente celei de-a II-a licitaţii de proiecte.
    27. Punctul 5 din anexa nr. 4 "Cererea de finanţare" va avea următorul cuprins:
    "5. Date financiare despre organizaţie (30 iunie 2003):
    Cifra de afaceri: (mii lei)
    Profit net (mii lei)
    Pierderi (separat notă explicativă însoţită de o declaraţie financiară referitoare la raportarea contabilă de la 30 iunie 2003, care demonstrează că situaţia pierderilor a fost depăşită) (mii lei)
    Total active (ultimul bilanţ): (mii lei)"

    28. Punctul 5 de la litera E "Documente de anexat la cerere" din anexa nr. 4 "Cererea de finanţare" va avea următorul cuprins:
    "5. Raportarea contabilă la 30 iunie 2003, avizată de Administraţia financiară;
    sau
    document justificativ în sensul că solicitantul nu a întreprins nici o activitate anterioară depunerii proiectului, avizat cu cel mult o lună înainte de data depunerii proiectului, de către Administraţia financiară."

    29. Capitolul "Avizat MDP" din anexele nr. 8 şi 19, "Contract de finanţare", respectiv "Contract de prestări servicii", va cuprinde următoarele semnături:
    "AVIZAT
    MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE
    Gheorghe Pleşa,
    secretar general
    Iulian Dobroţeanu,
    secretar general adjunct
    Doina Surcel,
    director Direcţia plăţi programe
    Mihai Bălănescu,
    consilier juridic"

    30. Anexa nr. 14 "Criterii de eligibilitate şi de selecţie" va cuprinde aceleaşi modificări ca la punctele 9, 10, 11, 12, 13 şi 14.
    31. Se introduce anexa nr. 21 "Confirmarea solicitantului cu privire la cofinanţare" cu următorul cuprins:
    "    ANEXA 21

    CONFIRMAREA SOLICITANTULUI CU PRIVIRE LA COFINANŢARE Subsemnatul .............................., în calitate de ................ al societăţii, declar pe propria răspundere că în cazul în care proiectul.............. (denumire) depus în cadrul Subprogramului «Dezvoltarea oraşelor prin stimularea activităţilor întreprinderilor mici şi mijlocii» va fi propus spre finanţare voi asigura cofinanţarea activităţilor prevăzute în cererea de finanţare, în valoare de ........................... (suma).
    Semnătura ............
    Data ................."


    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016