Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 30 din 14 ianuarie 2003  pentru aprobarea unui formular specific cu regim special privind activitatea financiara si contabila    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 30 din 14 ianuarie 2003 pentru aprobarea unui formular specific cu regim special privind activitatea financiara si contabila

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 24 ianuarie 2003
În temeiul prevederilor <>art. 14 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice,
în temeiul prevederilor <>art. 1 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiarã şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, potrivit cãrora, la propunerea principalilor utilizatori, Ministerul Finanţelor Publice aproba introducerea de noi formulare tipizate cu regim special, comune şi specifice, precum şi modificarea sau eliminarea celor aflate în uz,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba modelul de Factura fiscalã cod IBM 14-4-10/A, formular specific cu regim special privind activitatea financiarã şi contabila, precum şi normele privind întocmirea şi utilizarea acestuia pentru Societatea Comercialã "IBM România" - S.R.L., prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia de reglementãri contabile va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 14 ianuarie 2003.
Nr. 30.


ANEXA 1

IBM România S.R.L.

IBM World Trade Center, Bd. Expoziţiei nr. 2, 78334 Bucureşti,
România, codul fiscal R378660; RCJ/40/5106/1991

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Raifessen Bank România S.A. - cont lei:2405964; cont în USD:2405963;
cont în EUR:2405966
ING Barings Bucureşti - cont lei:010-526-8916; cont în USD:010-526-4014

F ┌───────────────────────────────┐
a │ │
c │ │ Factura fiscalã
t │ │
u │ │
r │ │
a │ │ Întocmit:
t │ │
│ │
l │ │
a └───────────────────────────────┘
Seria nr.

┌───────────────────────────────┐ ┌───────────────┬───────────────┐
L │ │ │ │ │
i │ │ │ Nr. facturii │ Data facturii:│
v │ │ │ │ │
r │ │ └───────────────┴───────────────┘
a │ │
t │ │ ┌───────────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │
l │ │ │ Contract nr. │ Nr. client: │
a │ │ │ │ │
└───────────────────────────────┘ └───────────────┴───────────────┘

Livrat de: Data livrãrii/serviciului Termen de livrare: Referinta dvs:
┌────────────────────────────────────────────────────────┬───┬────┬─────────┐
│ Tipul Mod/opt serie U.M. Cantitatea Preţul unitar│ D │ │Valoarea │
│ Descriere - lei - │ │ │ - lei - │
├────────────────────────────────────────────────────────┼───┼────┼─────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │


│ Total valoare│ │ │ │
│ TVA 19% │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ Termen de plata │ │ │ │
│ │ │ │ │
│Semnatura şi Date privind expediţia: Nr. trimitere│ │ │ │
│ ştampila Numele delegatului ....... poştalã: │ │ │ │
│IBM România: Buletinul/cartea de ident. │ │ │ │
│ seria ... nr. ... eliberat/a... │ │ │ │
│ Mijlocul de transport ....... │ │ │ │
│ nr. ........................ │ │ │ │
│ Expedierea s-a efectuat în │ │ │ │
│ prezenta noastrã la data de │ │ │ │
│ ........... ora ........... │ │ │ │
│ Semnãturile ............... │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │


│ └───┘ ├─────────┤
│ Total plata │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘
IBM 14-4-10/A


FACTURA FISCALĂ
(cod IBM 14-4-10/A)

Formular cu regim special de tipãrire, inseriere şi de numerotare

Este tipãrit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi a câte 3 file, în culori diferite, astfel: albastru - exemplarul 1, roşu - exemplarul 2, verde - exemplarul 3.
1. Serveşte ca:
- document pe baza cãruia se întocmeşte instrumentul de decontare a produselor şi mãrfurilor livrate, a lucrãrilor executate sau a serviciilor prestate;
- document de însoţire a mãrfii pe timpul transportului;
- document de încãrcare în gestiunea primitorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului şi a cumpãrãtorului.
2. Se întocmeşte manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, la livrarea produselor şi a mãrfurilor, la executarea lucrãrilor şi la prestarea serviciilor, pe baza dispoziţiei de livrare, a avizului de însoţire a mãrfii sau a altor documente tipizate care atesta executarea lucrãrilor şi prestarea serviciilor, şi se semneazã de compartimentul emitent.
Atunci când factura nu se poate întocmi în momentul livrãrii, datoritã unor condiţii obiective şi cu totul excepţionale, produsele şi mãrfurile livrate sunt însoţite pe timpul transportului de avizul de însoţire a mãrfii. În vederea corelãrii documentelor de livrare, numãrul şi data avizului de însoţire a mãrfii se înscriu în formularul de factura.
3. Circula:
● la furnizor:
- la compartimentul în care se efectueazã operaţiunea de control financiar preventiv pentru acordarea vizei (toate exemplarele); viza de control financiar preventiv se acorda numai pe exemplarul 3;
- la persoanele autorizate sa dispunã încasãri în contul de la banca al unitãţii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere, în vederea înregistrãrii în evidentele operative şi pentru eventualele reclamaţii ale clienţilor (exemplarul 2 al facturii, la care se anexeazã dispoziţia de livrare);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 3);
● la cumpãrãtor:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operaţiunii, având atasat exemplarul din avizul de însoţire a mãrfii care a însoţit produsul sau marfa, dacã este cazul, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, în cazul în care marfa nu a fost însoţitã de factura pe timpul transportului (exemplarul 1);
- la compartimentul care efectueazã operaţiunea de control financiar preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, împreunã cu avizul de însoţire a mãrfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, dupã caz);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plãţii, precum şi pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1, împreunã cu avizul de însoţire a mãrfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, dupã caz).
4. Se arhiveaza:
● la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);
● la cumpãrãtor:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).
5. Descrierea datelor din factura:
- rubrica "facturat la" se completeazã cu denumirea şi adresa cumpãrãtorului;
- rubrica "seria ... nr. ..." se completeazã cu seria şi numãrul acordate de Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.;
- rubrica "livrat la" se completeazã cu denumirea şi adresa cumpãrãtorului;
- rubrica "nr. facturii" se completeazã cu numãrul intern acordat facturii, în ordine crescatoare;
- rubrica "data facturii" se completeazã cu data la care este emisã factura;
- rubrica "contract nr." se completeazã cu numãrul contractului în baza cãruia se factureaza clientului;
- rubrica "nr. client" se completeazã cu numãrul acordat clientului de Societatea Comercialã "IBM România" - S.R.L.;
- coloana "tipul" se completeazã cu codul corespunzãtor tranzacţiei respective;
- coloana "mod/opt serie descriere" se completeazã cu explicaţiile necesare identificarii produsului, respectiv serviciului;
- coloana "preţul unitar" se completeazã cu preţul unitar în lei al produsului livrat sau al serviciului prestat;
- coloana "D" se completeazã cu discontul acordat clientului;
- coloana "TVA" se completeazã cu procentul şi valoarea taxei pe valoarea adãugatã;
- coloana "valoarea" se completeazã cu valoarea în lei a articolului;
- rubrica "termen de plata" se completeazã cu data pana la care clientul are obligaţia sa achite contravaloarea facturii emise;
- rubrica "semnatura şi ştampila IBM România" se completeazã cu semnatura persoanei emitente, dupã care se aplica ştampila IBM;
- rubrica "numele delegatului" se completeazã doar în cazul în care originalul facturii este înmânat clientului;
- rubrica "nr. trimitere poştalã" se completeazã cu modalitatea de trimitere a documentului, iar confirmarea primirii acestuia de cãtre client va fi anexatã la exemplarul roşu al facturii;
- rubrica "total de plata" se completeazã cu valoarea totalã a facturii, calculatã ca suma a tuturor valorilor din coloana "valoarea - lei -".
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016