Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3 din 4 ianuarie 2010  pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3 din 4 ianuarie 2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010
ORDIN nr. 3 din 4 ianuarie 2010
pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de cãtre persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE - AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 15 ianuarie 2010


În temeiul <>art. 12 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 5 alin. (4) teza a II-a , al <>art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>pct. 49^1 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Codul fiscal , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 228 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã, republicatã , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de cãtre persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã modelul şi conţinutul urmãtoarelor formulare:
a) "(318) Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusã potrivit <>art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal ", cod MFP 14.13.03.02/18, prevãzutã în anexa nr. 2;
b) "(319) Declaraţie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispoziţiilor <>art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal şi ale <>pct. 49^1 alin. (8) din normele metodologice ", cod MFP 14.13.03.02/19, prevãzutã în anexa nr. 3.
ART. 3
Instrucţiunile de completare a formularelor menţionate la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 4
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularelor menţionate la art. 2 sunt prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 5
(1) Referirile la <>Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezintã trimiteri la <>Normele metodologice de aplicare a titlului VI din <>Codul fiscal , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Referirile la Codul de procedurã fiscalã din cuprinsul prezentului ordin reprezintã trimiteri la <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pune la dispoziţia persoanelor impozabile suportul informatic necesar transmiterii în format electronic a cererii de rambursare şi a informaţiilor solicitate.
ART. 8
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã cererilor de rambursare depuse începând cu 1 ianuarie 2010.
ART. 9
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor şi Direcţia generalã de tehnologia informaţiei vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar

Bucureşti, 4 ianuarie 2010.
Nr. 3.


ANEXA 1

PROCEDURA
de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de
cãtre persoanele impozabile stabilite în România pentru
importuri şi achiziţii de bunuri/servicii
efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene

I. Primirea cererilor de rambursare depuse de persoane impozabile stabilite în România şi transmiterea acestor cereri statelor membre cãrora le sunt adresate
1. Potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din acelaşi act normativ, persoana impozabilã stabilitã în România, denumitã în continuare solicitant, poate beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adãugatã achitate pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru, denumit în continuare stat membru de rambursare.
2.1. Pentru a obţine o rambursare a taxei pe valoarea adãugatã în statul membru de rambursare, solicitantul adreseazã o cerere, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2 la ordin, pe cale electronicã, respectivului stat membru, pe care o înainteazã organului fiscal competent din România, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
2.2. Cererea de rambursare se depune, în format electronic, la organul fiscal competent din România, pânã la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeazã perioadei de rambursare, în condiţiile prevãzute la pct. 49^1 alin. (15)-(18) din normele metodologice.
2.3. Informaţiile din cererea de rambursare şi eventualele informaţii suplimentare trebuie furnizate de solicitant în limba stabilitã de statul membru de rambursare.
3. Dupã primirea cererii adresate statului membru de rambursare, organul fiscal competent din România trimite solicitantului, de îndatã, o confirmare electronicã de primire a acesteia.
4.1. Organul fiscal competent din România verificã, cu ajutorul aplicaţiei informatice, dacã în perioada de rambursare înscrisã în cerere solicitantul a fost persoanã înregistratã în scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul fiscal, precum şi dacã documentele înscrise în secţiunea "Lista operaţiunilor pentru care se solicitã rambursarea TVA" sunt emise în perioada de validitate a codului de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile stabilite în România.
4.2. Dacã solicitantul nu a fost în perioada de rambursare persoanã înregistratã în scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul fiscal, sau dacã documentele înscrise în secţiunea "Lista operaţiunilor pentru care se solicitã rambursarea TVA" nu au fost emise în perioada de validitate a codului de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile stabilite în România, organul fiscal competent din România nu înainteazã cererea de rambursare statului membru de rambursare şi comunicã solicitantului, pe cale electronicã, aceastã decizie.
4.3. Dacã solicitantul a fost în perioada de rambursare persoanã înregistratã în scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul fiscal, şi dacã documentele menţionate la punctul precedent au fost emise în perioada de validitate a codului de înregistrare în scopuri de TVA, organul fiscal competent din România atribuie un numãr de referinţã cererii şi transmite, electronic, autoritãţii competente din statul membru de rambursare cererea de rambursare, împreunã cu toate documentele care însoţesc respectiva cerere. Numãrul de referinţã al cererii se comunicã solicitantului pentru a fi înscris pe toate documentele referitoare la cererea respectivã.
5. Operaţiunile descrise la pct. 2.1-4.3 se realizeazã cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei.
II. Corectarea cererii de rambursare şi rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive
1.1. Cererea depusã iniţial se rectificã prin depunerea unei noi cereri, pe acelaşi format, bifând cãsuţa corespunzãtoare de pe formular. În cazul în care o cerere iniţialã se rectificã, se înscrie în cãsuţa corespunzãtoare numãrul de referinţã al cererii iniţiale.
1.2. În cererea rectificativã se rectificã facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedentã. Cererea rectificativã nu trebuie sã conţinã facturi/documente de import noi.
1.3. Se completeazã câte o cerere rectificativã pentru fiecare perioadã de raportare pentru care se opereazã rectificãri.
2.1. Dacã, ulterior depunerii cererii de rambursare, pro-rata de deducere se modificã, solicitantul trebuie sã rectifice suma solicitatã la rambursare sau suma deja rambursatã. Rectificarea se poate face printr-o cerere de rambursare, dacã solicitantul depune respectiva cerere pe parcursul anului care urmeazã perioadei de rambursare pentru care s-a solicitat rambursarea taxei sau pentru care taxa a fost deja rambursatã sau printr-o declaraţie de ajustare a pro-ratei, dacã solicitantul nu depune o altã cerere de rambursare pe parcursul respectivului an calendaristic.
2.2. Declaraţia de ajustare a pro-ratei se completeazã potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 3 la ordin.


ANEXA 2






┌───────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │ Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru │ 318 │
│ SIGLÃ │ persoanele impozabile stabilite în România, │ Nr. de înregistrare │
│ ANAF │ depusã potrivit art. 147^2; alin. (2) din codul fiscal │ ca operator de date │
│ │ │cu caracter personal 759 │
└───────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│STATUL MEMBRU ÎN CARE A FOST ACHITATÃ TAXA PE VALOAREA ADÃUGATÃ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┼───────────────────────────┤
│Limba oficialã │ │
├──────────────────┼───────────────────────────┤
│Moneda │ │
└──────────────────┴───────────────────────────┘
┌────────┬───┬───┬───┬───┬─────────────┬───┬───┬───┬───┬───┐ ┌─────────────────┬───────┐
│ANUL: │ │ │ │ │PERIOADA │ │ │ - │ │ │ │Cerere anualã │ │
└────────┴───┴───┴───┴───┴─────────────┴───┴───┴───┴───┴───┘ └─────────────────┴───────┘

┌────────────────────────────────────┬──────┐
│Cerere iniţialã │ │
├────────────────────────────────────┼──────┼─────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│Cerere rectificativã │ │Numãr de referinţã a cererii anterioare │ │
└────────────────────────────────────┴──────┴─────────────────────────────────────────┴─────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│AJUSTAREA PRO-RATEI │
├─────────────┬───┬───┬───┬───┬─────────────────┬─────────────────────────────────┬───┬───┬───┬─┬───┬───┤
│ANUL: │ │ │ │ │ │PRO-RATA DEFINITIVÃ: │ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴───┴───┴───┴───┘ └─────────────────────────────────┴───┴───┴───┘ └───┴───┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────────────┬────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA │ RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│DOMICILIUL FISCAL │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────┬──────────────────────┬─────────┬─────────────────────────┬────────┬──────────────────────┤
│COD POŞTAL │ │TELEFON │ │E-MAIL │ │
├────────────┴──────────────────────┴─────────┴─────────────────────────┴────────┴──────┬───┬───┬───┬───┤
│OBIECTUL DE ACTIVITATE (se pot completa mai multe coduri de activitate) │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┤
│REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DATE DE IDENTIFICARE ALE ÎMPUTERNICITULUI │
├────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────────┴──────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALÃ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│DOMICILIUL FISCAL │ │
├───────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────┬──────────────────────┬─────────┬─────────────────────────┬────────┬──────────────────────┤
│COD POŞTAL │ │TELEFON │ │E-MAIL │ │
└────────────┴──────────────────────┴─────────┴─────────────────────────┴────────┴──────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│INFORMAŢII FINANCIARE │
├─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────────┤
│SUMA SOLICITATÃ LA RAMBURSARE│ │MONEDA │ │
├───────────────────┬─────────┴───────────────────────────────────────┬───────────┼───┬────┴────────┬───┤
│TITULARUL CONTULUI │ │SOLICITANT │ │ÎMPUTERNICIT │ │
├─────────┬─────────┴──────────────────────────────────┬──────────────┼───────────┴───┴─────────────┴───┤
│COD IBAN │ │COD BIC/SWIFT │ │
└─────────┴────────────────────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐

│ LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITÃ RAMBURSAREA TVA │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ACHIZIŢII BUNURI/SERVICII │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. crt.│Referinţã facturã │
├────────┼──────────────────────────┬───┬───┬───────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┤
│ │Facturã simplificatã │ D │ N │Numãr facturã │ │Data facturã │ │
│ ├──────────────────────────┴───┴───┴───────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┤
│ │Natura bunurilor/serviciilor (se pot completa mai multe categorii de coduri şi sub-coduri) │
│ ├───┬──────────────────┬───────┬─────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────┤
│ │Cod│ │Sub-cod│ │Descriere │ │
│ ├───┴──────────────────┴───────┴─────────────┴──────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │Total facturã │
│ ├───────────────┬──────────┬───────┬───────────┬──────────┬─────────┬───────────────┬──────────┤
│ │Baza impozabilã│ │ TVA │ │ Pro-rata │ │TVA deductibilã│ │
𗈕 .... m├───────────────┴──────────┴───────┴───────────┴──────────┴─────────┴───────────────┴──────────┤
│ │Furnizor/Prestator │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┤
│ │Cod de înregistrare în scopuri de TVA/cod de înregistrare fiscalã │ │
│ ├───────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┤
│ │Denumire │ │
│ ├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresã │ │
│ ├───────────────┼──────────────────────────────────┬──────────┬────────────────────────────────┤
│ │Ţara │ │ Telefon │ │
├────────┴───────────────┴──────────────────────────────────┴──────────┴────────────────────────────────┤
│ Se completeazã câte un tabel pentru fiecare facturã │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ IMPORTURI │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. crt.│Referinţã document de import │
├────────┼──────────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────┤
│ │Numãr document de import │ │Data document de import│ │
│ ├───────────┬──────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────┴──────────────┤
│ │Descriere │ │
│ ├───────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Natura bunurilor (se pot completa mai multe categorii de coduri şi sub-coduri) │
│ ├───┬──────────────────┬───────┬─────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────┤
│ │Cod│ │Sub-cod│ │Descriere │ │
│ ├───┴──────────────────┴───────┴─────────────┴──────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │Total document de import │
│ ├───────────────┬──────────┬───────┬──────────┬──────────┬─────────┬───────────────┬───────────┤
│m+1...n │Baza impozabilã│ │ TVA │ │ Pro-rata │ │TVA deductibilã│ │
│ ├───────────────┴──────────┴───────┴──────────┴──────────┴─────────┴───────────────┴───────────┤
│ │Exportator │
│ ├───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┤
│ │Denumire │ │
│ ├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresã │ │
│ ├───────────────┼──────────────────────────────────┬──────────┬────────────────────────────────┤
│ │Ţara │ │ Telefon │ │
├────────┴───────────────┴──────────────────────────────────┴──────────┴────────────────────────────────┤
│ Se completeazã câte un tabel pentru fiecare document de import │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DOCUMENTE ATAŞATE │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────┬───────────────────────┬────────────┬──────────────────┬───────────┬─────────────────────┐
│Nume Fişier │ │Tip fişier │ │ Descriere │ │
└─────────────┴───────────────────────┴────────────┴──────────────────┴───────────┴─────────────────────┘

┌──────────────────────┬──┬──┬──┬────────────────────┬──┬──┬──┬────────────────────────────────┬──┬──┬──┐
│NR. ANEXE │ │ │ │NR. FACTURI │ │ │ │NR. DOCUMENT DE IMPORT │ │ │ │
└──────────────────────┴──┴──┴──┴────────────────────┴──┴──┴──┴────────────────────────────────┴──┴──┴──┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Mã angajez sã returnez orice sumã mi-ar putea fi rambursatã din greşealã │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar cã nu am efectuat livrãri de bunuri sau│
│prestãri de servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul statului membru de rambursare │
│pe parcursul perioadei de rambursare, cu excepţia: │
│ - serviciilor de transport şi a serviciilor auxiliare transportului, scutite în temeiul art. 144, │
│ 146, 148, 149, 151, 153, 159 sau 160 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse în │
│ legislaţia statului membru de rambursare; │
│ - livrãrilor de bunuri şi a prestãrilor de servicii cãtre o persoanã care are obligaţia de a plãti │
│ TVA în conformitate cu art. 194-197 şi 199 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse│
│ în legislaţia statului membru de rambursare. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaraţia │ │
├─────────┬─────────────────────────────────────────────┴──┬─────────────┬──────────────────────────────┤
│Funcţia │ │Semnãtura │ │
└─────────┴────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴──────────────────────────────┘


┌───────────────────────┐
│Cod MFP: 14.13.03.02/18│
└───────────────────────┘




ANEXA 3





┌─────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ │ Declaraţie de ajustare a pro-ratei, potrivit │ 319 │
│ SIGLÃ │ dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din │ Nr. de înregistrare │
│ ANAF │ codul fiscal şi ale pct. 49^1 alin. (8) din normele metodologice │ ca operator de date │
│ │ │cu caracter personal 759 │
└─────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────┴─────────────────────────────────┬────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA │ RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│DOMICILIUL FISCAL │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────┬────────────────────┬─────────┬───────────────────────┬────────┬──────────────────────────┤
│COD POŞTAL │ │ TELEFON │ │ E-MAIL │ │
└────────────┴────────────────────┴─────────┴───────────────────────┴────────┴──────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│AJUSTAREA PRO-RATEI │
├──────────┬───┬───┬───┬───┬──────────────────┬───────────────────────────────────┬───┬───┬───┬─┬───┬───┤
│ANUL: │ │ │ │ │ │PRO-RATA DEFINITIVÃ: │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴───┴───┴───┴───┘ └───────────────────────────────────┴───┴───┴───┘ └───┴───┘

┌───────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Numele persoanei care face declaraţia │ │
├─────────┬─────────────────────────────────────────────┴──┬─────────────┬──────────────────────────────┤
│Funcţia │ │Semnãtura │ │
└─────────┴────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴──────────────────────────────┘


┌───────────────────────┐
│Cod MFP: 14.13.03.02/19│
└───────────────────────┘




ANEXA 4

INSTRUCŢIUNI
pentru completarea formularului "(318)
Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã
pentru persoanele impozabile stabilite în România,
depusã potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal"

1.1. Cererea de rambursare se depune de cãtre persoanele impozabile stabilite în România, pentru rambursarea taxei pe valoarea adãugatã achitate de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile care au fost prestate în beneficiul lor în statul membru în care taxa a fost încasatã, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în respectivul stat membru.
1.2. Cererea se depune pânã cel târziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeazã perioadei de rambursare.
2.1. Cererea adresatã statului membru de rambursare se completeazã în format electronic şi se înainteazã, pe cale electronicã, organului fiscal competent din România, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
2.2. Formatul electronic al cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
2.3. Programul de asistenţã poate fi descãrcat de pe pagina web a Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, la adresa www.anaf.ro - "Declaraţii electronice".
Modul de completare
Secţiunea 1
Statul membru în care a fost achitatã TVA - se înscrie numele statului membru al Uniunii Europene în care taxa a fost achitatã pentru bunurile mobile livrate sau pentru serviciile prestate, precum şi pentru importul bunurilor în respectivul stat membru.
Limba oficialã - se alege cu ajutorul aplicaţiei informatice din limbile oficiale în care solicitantul are obligaţia sã furnizeze informaţiile din cererea de rambursare.
Moneda - se înscrie moneda oficialã a ţãrii în care taxa pe valoarea adãugatã a fost achitatã.
Anul la care se referã cererea - se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2010).
Perioada aferentã operaţiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va înscrie 02-06).
Cerere anualã - pentru facturile sau documentele de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente şi care privesc operaţiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic în cauzã se va completa şi depune o cerere de rambursare anualã.
Cerere iniţialã - se bifeazã dacã solicitantul completeazã şi depune o cerere iniţialã.
Cerere rectificativã - cererea depusã iniţial se rectificã prin depunerea unei noi cereri, pe acelaşi format, bifând cãsuţa corespunzãtoare din formular.
În cererea rectificativã se rectificã facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedentã. Cererea rectificativã nu trebuie sã conţinã facturi/documente de import noi.
Se completeazã câte o cerere rectificativã pentru fiecare perioadã de raportare pentru care se opereazã rectificãri.
Numãr de referinţã a cererii anterioare - în cazul în care o cerere iniţialã se rectificã, se înscrie în cãsuţa corespunzãtoare nr. de referinţã a cererii iniţiale.
Pro-rata definitivã - se completeazã numai dacã pro-rata de deducere este modificatã, ca urmare a calculului pro-ratei definitive. Prin înscrierea pro-ratei definitive, solicitantul procedeazã la rectificarea sumei solicitate sau a sumei deja rambursate.
Cartuşul "Date de identificare a solicitantului" conţine:
- denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile stabilite în România;
- cod de înregistrare în scopuri de TVA - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA în România, înscris în certificatul de înregistrare în scopuri de TVA. Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeazã datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile stabilite în România;
- e-mail - se completeazã adresa de e-mail la care solicitantul primeşte de la organul fiscal competent din statul membru de rambursare solicitãri de informaţii;
- obiectul de activitate - pentru descrierea activitãţii economice pentru care sunt achiziţionate bunurile şi serviciile se pot înscrie mai multe coduri CAEN diferite.
Cartuşul "Reprezentare prin împuternicit" - în cazul în care depunerea cererii se realizeazã printr-un împuternicit, se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare.
Cartuşul "Date de identificare ale împuternicitului" se completeazã doar în cazul în care depunerea cererii se realizeazã printr-un împuternicit şi conţine:
- denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului;
- cod de identificare fiscalã - se înscrie codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã, sau codul numeric personal, în cazul în care împuternicitul este persoanã fizicã.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al împuternicitului.
Cartuşul "Informaţii financiare" conţine:
- suma solicitatã la rambursare - se înscrie suma solicitatã exprimatã în moneda statului membru de rambursare. Înscrierea cifrelor în casetã se realizeazã cu aliniere la dreapta;
- titularul contului - se înscrie numele complet al titularului contului bancar şi se bifeazã în cãsuţa corespunzãtoare calitatea acestei persoane, respectiv solicitant sau împuternicit, dupã caz;
- cod IBAN - se va înscrie codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferatã suma solicitatã;
- cod BIC/SWIFT - se înscrie codul SWIFT (codul unic internaţional de identificare a instituţiilor bancare).
Secţiunea a 2-a
Cuprinde operaţiunile ce stau la baza sumei solicitate şi vor fi introduse nominal toate achiziţiile/prestãrile de servicii ce i-au fost efectuate, precum şi importurile de bunuri.
Cartuşul "Achiziţii bunuri/servicii"
Se completeazã câte un tabel pentru fiecare facturã.
Facturã simplificatã - se selecteazã, dupã caz, D/N.
Numãr facturã - se înscrie numãrul facturii din care reiese suma solicitatã la rambursare.
Datã facturã - se înscrie data facturii.
Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de coduri şi subcoduri.
Descriere - se înscrie natura bunurilor achiziţionate/serviciilor de care a beneficiat.
Baza impozabilã - se înscrie baza impozabilã din facturã.
TVA - se înscrie cuantumul TVA din facturã.
Pro-rata - partea TVA aferentã operaţiunilor care dau drept de deducere în România, exprimatã ca procent.
TVA deductibilã - se înscrie TVA deductibilã rezultatã prin înmulţirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare fiscalã al furnizorului/prestatorului - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA sau codul de înregistrare fiscalã atribuit furnizorului/prestatorului de cãtre autoritatea competentã din statul membru de rambursare. Se completeazã opţional dacã la rubrica "Facturã simplificatã" a fost selectat "D".
Denumirea furnizorului/prestatorului - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului/prestatorului.
Adresa furnizorului/prestatorului - se înscrie adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al furnizorului/prestatorului.
Toate sumele se înscriu în moneda statului membru de rambursare.
Cartuşul "Importuri"
Se completeazã câte un tabel pentru fiecare document de import.
Numãr document de import - se înscrie numãrul documentului de import din care reiese suma solicitatã la rambursare.
Data document de import - se înscrie data documentului de import.
Descriere - se completeazã cu alte informaţii pentru a identifica documentul de import.
Cod/Subcod - se pot completa mai multe categorii de coduri şi subcoduri.
Descriere - se înscrie natura bunurilor importate.
Baza impozabilã - se înscrie baza impozabilã din facturã.
TVA - se înscrie cuantumul TVA din facturã.
Pro-rata - partea TVA aferentã operaţiunilor care dau drept de deducere în România, exprimatã ca procent.
TVA deductibilã - se înscrie TVA deductibilã rezultatã prin înmulţirea cuantumului TVA cu pro-rata.
Denumirea exportatorului - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea exportatorului.
Adresa exportatorului - se înscrie adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al exportatorului.
Toate sumele se înscriu în moneda statului membru de rambursare.
Cartuşul "Documente ataşate": conform listei de preferinţe a statelor membre, se vor ataşa copii de pe facturi/documente de import în cazul în care:
● baza de impozitare de pe o facturã/un document de import este de cel puţin 1.000 euro sau echivalentul în moneda naţionalã;
● baza de impozitare de pe o facturã/un document de import este de cel puţin 250 euro sau echivalentul în moneda naţionalã, dacã factura/documentul de import se referã la combustibil (cod = 1)
Nume fişier - trebuie sa fie un nume valid pentru sistemele de operare Unix şi Windows 2000 (sau mai mare) nu trebuie sã conţinã "o cale".
Tip fişier - se vor ataşa fişiere în urmãtoarele formate: "PDF", "JPEG" sau "TIFF".
Un fişier poate conţine copii de pe mai multe facturi/documente de import.
Nr. anexe - se înscrie numãrul anexelor ce însoţesc cererea.
Nr. facturi - se înscrie numãrul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import - se înscrie numãrul documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.


INSTRUCŢIUNI
pentru completarea formularului "(319)
Declaraţie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispoziţiilor
art. 147^2 alin. (2) din codul fiscal şi ale pct. 49^1
alin. (8) din normele metodologice"

Declaraţia de ajustare a pro-ratei se depune, potrivit pct. 49^1 alin. (8) din normele metodologice, în cazul în care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere se modificã, ca urmare a calculului pro-ratei definitive conform art. 147 alin. (8) din Codul fiscal, pentru a rectifica suma solicitatã sau deja rambursatã.
Rectificarea sumei se efectueazã pe parcursul anului calendaristic care urmeazã perioadei de rambursare în cauzã, prin declaraţie de ajustare a pro-ratei, în cazul în care solicitantul nu înainteazã nicio cerere de rambursare pe parcursul respectivului an calendaristic.
Cartuşul "Date de identificare a solicitantului" conţine:
- denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile stabilite în România;
- cod de înregistrare în scopuri de TVA - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA în România, înscris în certificatul de înregistrare în scopuri de TVA. Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta;
- domiciliul fiscal - se completeazã datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile stabilite în România;
- e-mail - se completeazã adresa de e-mail la care solicitantul primeşte de la organul fiscal competent din statul membru de rambursare solicitãri de informaţii.
Cartuşul "Ajustarea pro-ratei conţine":
- anul - se înscrie, cu cifre arabe cu 4 caractere, anul pentru care se determinã pro-rata definitivã (exemplu: 2010);
- pro-rata definitivã - se completeazã pro-rata definitivã, calculatã potrivit art. 147 alin. (8) din Codul fiscal.


ANEXA 5

Caracteristici de tipãrire, modul de
difuzare, utilizare şi pãstrare a formularelor

I. Formularul "(318) Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusã potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal"
Denumirea formularului: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusã potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal
Cod MFP: 14.13.03.02/18
Format: A4/t1
Caracteristici de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit.
Se difuzeazã: gratuit.
Se utilizeazã la: solicitarea rambursãrii taxei pe valoarea adãugatã din alte state membre de cãtre persoane impozabile stabilite în România.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România.
Circulã: în format electronic, la autoritatea fiscalã competentã din statul membru de rambursare.
Se pãstreazã: în arhiva de documente electronice.
II. Formularul "(319) Declaraţie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din codul fiscal şi ale pct. 49^1 alin. (8) din normele metodologice"
Denumirea formularului: Declaraţie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din codul fiscal şi ale pct. 49^1 alin. (8) din normele metodologice
Cod MFP: 14.13.03.02/19
Format: A4/t1
Caracteristici de tipãrire: se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit.
Se difuzeazã: gratuit.
Se utilizeazã la: declararea pro-ratei definitive, pentru rectificarea sumei solicitate sau deja rambursate din alte state membre, de cãtre persoane impozabile stabilite în România.
Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România.
Circulã: în format electronic, la autoritatea fiscalã competentã din statul membru de rambursare.
Se pãstreazã: în arhiva de documente electronice.


------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016