Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.951 din 28 decembrie 2022  privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.286/2022 pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.951 din 28 decembrie 2022 privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.286/2022 pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 29 din 10 ianuarie 2023
    Văzând Referatul de aprobare nr. A.R. 23.690/2022 al Direcţiei generale sănătate publică şi programe de sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile art. 157^2 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.286/2022 pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 17 mai 2022, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Comisia prevăzută la art. 1 este formată din:
    1. preşedinte: directorul executiv al direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;
    2. 3 membri, după cum urmează:
    a) consilier juridic din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau persoană cu studii juridice, după caz;
    b) medic primar/specialist de medicina muncii din direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti sau conducătorul Compartimentului de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţă şi de muncă, după caz;
    c) medic primar/specialist de medicina muncii din cadrul unităţilor sanitare din judeţul respectiv;
    3. secretar - persoană desemnată de directorul executiv din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti.
    (2) Directorul executiv poate desemna prin decizie supleanţi pentru membrii Comisiei şi pentru secretar.
    (3) Prin excepţie de la alin. (1) lit. b), în situaţia în care în cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti nu există încadrat medic primar/specialist de medicina muncii sau conducătorul Compartimentului de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţă şi de muncă este aceeaşi persoană cu medicul primar/specialist de medicina muncii care a efectuat cercetarea cazului, în componenţa Comisiei poate fi desemnat orice medic primar/specialist din structura direcţiei de sănătate publică sau a municipiului Bucureşti."

    2. La anexa nr. 1, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor procesuluiverbal de cercetare a cazului de boală profesională (Comisia) are următoarele atribuţii:
    a) analizează fiecare contestaţie în parte, urmărind aplicarea corectă a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare, privind cercetarea cazului de boală profesională;
    b) solicită medicului de medicina muncii din direcţia de sănătate publică judeţeană şi a municipiului Bucureşti care a efectuat cercetarea reluarea procedurii de cercetare a cazului de boală profesională;
    c) soluţionează, întocmeşte şi eliberează decizia privind contestaţia procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, cu concluzia «admis/respins"

    3. La anexa nr. 1, articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Decizia prin care se soluţionează contestaţia se întocmeşte în 3 exemplare, semnate olograf sau electronic de toţi membrii prezenţi ai Comisiei, şi se păstrează după cum urmează: un exemplar se transmite contestatarului prin poştă cu confirmare de primire, un exemplar se ataşează la dosarul de cercetare, iar un exemplar rămâne în arhiva instituţiei."

    4. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Adriana Pistol,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 28 decembrie 2022.
    Nr. 3.951.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.286/2022)
    Direcţia de Sănătate Publică ...........................
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională
    Către
    – Contestatar .....................
    DECIZIE
    În temeiul art. 1 lit. b) din anexa nr 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.286/2022 pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, cu modificările ulterioare, şi al art. 157^2 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    prin prezenta, Comisia de soluţionare a contestaţiilor procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, denumită în continuare Comisia, reprezentată prin:
    - preşedinte: - ....................., director executiv al direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;
    – membri: - ........................., consilier juridic din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau persoană cu studii juridice, după caz;
    – ........................, medic primar/specialist de medicina muncii din direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti sau conducătorul Compartimentului de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţă şi de muncă, după caz;
    – ........................, medic primar/specialist de medicina muncii din cadrul unităţilor sanitare din judeţ;
    – secretar: - ....................., persoană desemnată de directorul executiv din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti,

    a analizat la data de ...................... Contestaţia nr. ........, formulată de către ..................................... împotriva Procesului-verbal nr. ...........din data ......................., întocmit de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti ......................................., care infirmă/confirmă ......................... caracterul profesional al bolii semnalate prin fişa de semnalare BP1 nr. ...... din data ..........................., şi, în temeiul art. 157^2 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare, a constatat următoarele:
    1. TERMEN DE DEPUNERE A CONTESTAŢIEI
    În temeiul art. 157^1 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare, contestaţia a fost înregistrată la Comisie în termen de .......... zile de la data de la care a luat cunoştinţă de conţinutul procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională.

    2. DOSARUL DE CERCETARE
    În temeiul art. 159 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare, dosarul de cercetare care a stat la baza emiterii procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională nr. ....... din data ................, eliberat de către direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti ..........................................., îndeplineşte/nu îndeplineşte ............................................ prevederile art. 159 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:

┌───────────────────────────┬──────────┐
│ │Observaţii│
│ │(document │
│Dosarul de cercetare │prezent/ │
│ │lipsă/ │
│ │incomplet)│
├───────────────────────────┼──────────┤
│a) opisul documentelor din │ │
│dosar; │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│b) fişa de semnalare BP1; │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│c) documente care certifică│ │
│ruta profesională, precum: │ │
│copie de pe carnetul de │ │
│muncă, extrase din │ │
│Registrul general de │ │
│evidenţă a salariaţilor, │ │
│adeverinţe; │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│d) documente care atestă │ │
│expunerea profesională, │ │
│precum: copie de pe fişa de│ │
│identificare a factorilor │ │
│de risc profesional, │ │
│adeverinţe şi, după caz, │ │
│nivelul măsurat al noxelor │ │
│sau noxa identificată; │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│e) istoricul stării de │ │
│sănătate la locul de muncă,│ │
│cum ar fi: documentul │ │
│eliberat de medicul de │ │
│medicina muncii care │ │
│asigură asistenţa de │ │
│medicina muncii la unitatea│ │
│respectivă, după caz; │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│f) document medical care │ │
│precizează diagnosticul │ │
│prezumtiv de boală │ │
│profesională, respectiv: │ │
│biletul de ieşire emis de │ │
│clinica/secţia de medicina │ │
│muncii din structura │ │
│spitalelor sau referat │ │
│medical în cazul în care │ │
│bolnavul nu a fost │ │
│internat; │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│g) documente care să ateste│ │
│statusul socioprofesional, │ │
│de exemplu: pensionar de │ │
│invaliditate, pensionar de │ │
│vârstă, persoană cu │ │
│handicap, angajat cu unul │ │
│sau mai multe contracte de │ │
│muncă; │ │
├───────────────────────────┼──────────┤
│h) procesul-verbal de │ │
│cercetare a cazului de │ │
│boală profesională │ │
└───────────────────────────┴──────────┘



    Comisia a constatat că dosarul de cercetare este/nu este ............................ întocmit conform procedurilor legale în vigoare.

    3. CONTESTAŢIE
    În temeiul art. 157^1 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    Comisia ia act de:
    1. Motivele contestaţiei: sustenabile/nesustenabile ...................................
    Observaţii
    .......................................................................


    2. Documentele depuse ca anexă la contestaţie: sustenabile/nesustenabile ....................................
    Observaţii:
    .......................................................




    CONCLUZII:
    Comisia admite contestaţia formulată de ....................................... şi dispune anularea Procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională cu nr. ............ din data ................................ şi reluarea procedurii de semnalare şi cercetare a cazului de boală profesională.
    Prezenta decizie se va transmite către: angajator, lucrător, asigurator, medicul în specialitatea medicina muncii din direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti care a făcut cercetarea, după caz.
    Comisia respinge contestaţia formulată de ............................................ .
    Prezenta decizie se transmite contestatarului.
    Direcţia de Sănătate Publică .........................................
    Reprezentată prin
    Director executiv,
    ...............................................
         (semnătura şi stampila unităţii)
    Membrii Comisiei:
    - .........................................
    – .........................................
    – .........................................


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016