Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.850 din 2 mai 2017  pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare a programelor de formare psihopedagogică în cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.850 din 2 mai 2017 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare a programelor de formare psihopedagogică în cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică

EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 361 din 16 mai 2017
    Având în vedere prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.841/2012 pentru aprobarea condiţiilor privind organizarea masterului didactic,
    în temeiul art. 236 şi 237 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale,
    ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se aprobă Metodologia-cadru de organizare a programelor de formare psihopedagogică prin departamentele de specialitate din cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    (1) Furnizorii de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor didactice obligatorii pentru profesia didactică sunt:
    a) liceele pedagogice pentru funcţiile didactice din învăţământul antepreşcolar, preşcolar şi primar de educator-puericultor, educatoare/educator, învăţător/învăţătoare, şi unităţile de învăţământ terţiar nonuniversitar, pentru formarea maiştrilor-instructori şi a antrenorilor;
    b) instituţiile de învăţământ superior acreditate, prin departamente de specialitate cu profil psihopedagogic înfiinţate în condiţiile legii, pentru funcţiile didactice din învăţământul antepreşcolar, preşcolar, primar, gimnazial, liceal şi postliceal.

    (2) Instituţiile de învăţământ superior acreditate elaborează metodologia proprie de organizare a programelor de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică, denumită în continuare metodologia proprie, cu respectarea prevederilor metodologiei-cadru prevăzute la art. 1.
    (3) Metodologia proprie este aprobată de către senatul universitar şi publicată pe pagina web a instituţiei de învăţământ superior.
    (4) Condiţiile de admitere la programele de formare psihopedagogică, inclusiv lista documentelor necesare înscrierii, trebuie făcute publice în fiecare an de către universitate, cu cel puţin 6 luni înainte de susţinerea concursului de admitere.

    ART. 3
    (1) Programele de formare psihopedagogică sunt acreditate şi evaluate periodic de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin intermediul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior sau de către o altă agenţie de asigurare a calităţii, din ţară sau din străinătate, înregistrată în Registrul European pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (EQAR).
    (2) Instituţiile de învăţământ superior acreditate pot organiza programe de formare psihopedagogică înfiinţate în condiţiile legii, cu respectarea prevederilor metodologiei-cadru prevăzute la art. 1, ale metodologiei proprii şi ale legislaţiei în vigoare.
    (3) Acreditarea şi evaluarea periodică a programelor de formare psihopedagogică se realizează distinct pentru fiecare limbă de predare, pentru fiecare locaţie geografică în care se desfăşoară şi pentru numărul maxim de studenţi care pot fi şcolarizaţi, propus de către agenţiile de evaluare a calităţii care au evaluat fiecare program de formare psihopedagogică, cu asigurarea practicii pedagogice de specialitate în unităţi în care procesul de învăţământ se desfăşoară în aceeaşi limbă, pe bază de acorduri-cadru încheiate între unităţile/instituţiile de învăţământ care asigură formarea iniţială şi inspectoratele şcolare la care sunt arondate unităţile de învăţământ.

    ART. 4
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice prevedere contrară.

    ART. 5
    Direcţia generală învăţământ universitar, Direcţia generală management preuniversitar, Direcţia generală evaluare şi monitorizare învăţământ preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, precum şi toate instituţiile de învăţământ superior acreditate duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei naţionale,
                    Pavel Năstase

    Bucureşti, 2 mai 2017.
    Nr. 3.850.
    ANEXA

    METODOLOGIE-CADRU din 2 mai 2017

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016