Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.771 din 23 decembrie 2015  privind aprobarea modelului şi conţinutului unor documente utilizate în cadrul inspecţiei fiscale la persoane fizice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.771 din 23 decembrie 2015 privind aprobarea modelului şi conţinutului unor documente utilizate în cadrul inspecţiei fiscale la persoane fizice

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 980 din 30 decembrie 2015

    În temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi al prevederilor art. 46, 95, 97, 131 şi art. 342 alin. (1) şi art. 352 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se aprobă modelul şi conţinutul formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice", prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) Instrucţiunile de completare a formularului prevăzut la alin. (1) sunt prezentate în anexa nr. 2.
    (3) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului prevăzut la alin. (1) sunt prezentate în anexa nr. 3.
    ART. 2
    Actul administrativ fiscal prevăzut la art. 1 alin. (1) se emite pentru fiecare persoană fizică plătitoare de impozit pe venit pentru care s-au stabilit diferenţe ale bazelor de impozitare pentru impozitul pe venit şi contribuţiile sociale.
    ART. 3
    (1) Se aprobă modelul şi conţinutul formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice", prevăzut în anexa nr. 4.
    (2) Instrucţiunile de completare a formularului prevăzut la alin. (1) sunt prezentate în anexa nr. 5.
    (3) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului prevăzut la alin. (1) sunt prezentate în anexa nr. 6.
    ART. 4
    Actul administrativ fiscal prevăzut la art. 3 alin. (1) se emite pentru alte obligaţii fiscale principale decât impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoana fizică în calitatea sa de contribuabil la sistemul public de pensii şi la cel de asigurări sociale de sănătate, aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale efectuate de organele de inspecţie fiscală.
    ART. 5
    Prevederile prezentului ordin se aplică pentru inspecţiile fiscale începute după data de 1 ianuarie 2016.
    ART. 6
    Direcţia generală coordonare inspecţie fiscală, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi structurile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 7
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.


               Preşedintele Agenţiei Naţionale
                   de Administrare Fiscală,
                     Gelu-Ştefan Diaconu


    Bucureşti, 23 decembrie 2015.
    Nr. 3.771.


    ANEXA 1

┌────────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┐
│SIGLA D.G.R.F.P. │Direcţia ................│Nr. înregistrare ......│
│ │.........................│Data ..../...../.......│
│ │.........................│ │
└────────────────────────────┴─────────────────────────┴───────────────────────┘



                                 DECIZIE DE IMPUNERE
               privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente
       diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor
                              fiscale la persoane fizice

    1. Date de identificare ale contribuabilului/plătitorului
    1.1. Numele, iniţiala tatălui, prenumele contribuabilului/plătitorului:
    ...................................................................
    Denumire ..........................................................
    1.2. Cod de identificare fiscală: .................................

    ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘


    1.3. Domiciliul fiscal: localitatea ......, str. ..... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ..........
    1.4 Date privind sediul activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale
    Judeţul ......, localitatea ......., sectorul ..., str. ...... nr. ...., bl. ....., sc. ......, et. ...., ap. ...., codul poştal ........, telefon ......., fax ........, e-mail ..............
    2. Date privind obligaţia fiscală
    2.1. Impozit pe venit stabilit suplimentar



    Anul verificat: ┌────┬────┬────┬────┐
                    │ │ │ │ │
                    └────┴────┴────┴────┘

┌────┬────────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┬────────┬────────┐
│Nr. │Impozit pe venit│Venit net anual│ Diferenţa de │Venit net │Impozit pe venitul net │Impozit pe venitul net │Cod cont│Nr. de │
│crt.│ │ impozabil │venit net anual│ anual │anual impozabil stabilit:│ anual stabilit │bugetar │evidenţă│
│ │ │evidenţiat în │ stabilită │impozabil │ │suplimentar de organele│ │a plăţii│
│ │ │ decizia de │suplimentar de │recalculat/│ │ de inspecţie fiscală │ │ │
│ │ │ impunere │ organele de │stabilit de├────────────┬────────────┼───────────┬───────────┤ │ │
│ │ │ anuală │ inspecţie │organele de│prin decizia│de organele │ În plus │ În minus │ │ │
│ │ │ │ fiscală │inspecţie │de impunere │de inspecţie│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ fiscală │anuală │fiscală │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┤
│ 1 │Impozit pe venit│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┤
│ 2 │Impozit pe venit│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │din Decizia de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │impunere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │provizorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. ......../ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │data ........ │ x │ │ │ x │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┤
│ 3 │Impozit pe venit│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de regularizat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(rd. 1-rd. 2)*) │ x │ │ │ x │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────┴───────────────┴───────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┘


──────────
    *) Impozitul pe venit de regularizat se stabileşte astfel: rd. 3 = rd. 1 - rd. 2.
──────────


    2.2. Motivul de fapt
    ....................................................................
    ....................................................................
    2.3. Temeiul de drept
    ....................................................................
    ....................................................................
    2.4. Contribuţii sociale stabilite suplimentar


┌────┬─────────────────────────────┬────────────────────┬─────────────────────┬─────────────────────┬────────┬────────┐
│Nr. │ │Perioada verificată │ Baza de impozitare │Contribuţie socială │Cod cont│Nr. de │
│crt.│ Denumire contribuţie socială├─────────┬──────────┤stabilită suplimentar│stabilită suplimentar│bugetar │evidenţă│
│ │ │ De la │ Până la │ (+/-) lei │ (+/-) lei │ │a plăţii│
│ │ │ data │ data │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼─────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────┼────────┤
│ 1 │Contribuţie socială │ │ │ │ │ │ │
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────┼────────┤
│ 2 │Contribuţie socială din │ │ │ │ │ │ │
│ │Decizia de impunere │ │ │ │ │ │ │
│ │provizorie │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. ....../data ....... │ x │ x │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────┼────────┤
│ 3 │Contribuţie socială de │ │ │ │ │ │ │
│ │regularizat │ │ │ │ │ │ │
│ │(rd. 1 - rd. 2)*) │ x │ x │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────────┴─────────┴──────────┴─────────────────────┴─────────────────────┴────────┴────────┘


──────────
    *) Contribuţia socială de regularizat se stabileşte astfel: rd. 3 = rd. 1 - rd. 2.
──────────


    2.5. Motivul de fapt
    ....................................................................
    ....................................................................
    2.6. Temeiul de drept
    ....................................................................
    ....................................................................
    3. Data comunicării
   Data comunicării reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ-fiscal în condiţiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    - data semnării de primire, dacă se asigură remiterea acestuia contribuabilului/împuternicitului, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", dacă a fost transmis prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 47 alin. (5)-(7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Termenul de plată
    Impozitul pe venit şi/sau contribuţiile sociale stabilite de organele de inspecţie fiscală se plătesc, potrivit art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
    - până la data de 5 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
    - până la data de 20 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
    5. Menţiuni privind audierea contribuabilului şi, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate şi consecinţele fiscale
    Se vor înscrie menţiuni care se regăsesc la capitolul "Discuţia finală" din raportul de inspecţie fiscală anexat.
    6. Dispoziţii finale
    La prezenta decizie se anexează o situaţie privind termenul scadent al diferenţelor de obligaţii fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală, în care sunt stabilite, pentru fiecare obligaţie fiscală principală, în baza prevederilor art. 154 şi 155 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, componenţa debitelor suplimentare şi termenele scadente aferente acestora, prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, sau alte legi care le reglementează, în vederea calculării şi comunicării ulterioare a obligaţiilor fiscale accesorii datorate.
    În conformitate cu prevederile art. 268 şi 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului act administrativ-fiscal se poate formula contestaţie, care se depune, în termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.
    La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine ....... pagini.
    Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă.


┌────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│Aprobat │Avizat │Întocmit │
├────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┬─────────────────┤
│Conducătorul structurii │Şef de serviciu │Organ de inspecţie fiscală│Semnătura │
│de inspecţie fiscală │ │ │ │
│Funcţia │ │ │ │
├────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┤
│Numele şi prenumele │Numele şi prenumele │1. Numele şi prenumele │ │
├────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │2. │ │
├────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┤
│Semnătura şi ştampila*) │Semnătura │3. │ │
└────────────────────────┴────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────┘


──────────
    *) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "Aprobat".

──────────


    ANEXA 2

                          INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
         a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi
          contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare
            stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice"

    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice" reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea impozitului pe venit şi/sau a contribuţiilor sociale, aferente diferenţelor bazelor de impozitare, datorate de persoana fizică în calitatea sa de contribuabil la sistemul public de pensii şi la cel de asigurări sociale de sănătate.
    Acesta se va completa la încheierea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a constatării de diferenţe de baze de impozitare stabilite suplimentar, pentru impozitul pe venit şi/sau contribuţiile sociale aferente, înscrise în Raportul de inspecţie fiscală.
    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice" se emite pentru fiecare contribuabil/plătitor persoană fizică care realizează, în mod individual şi/sau într-o formă de asociere, venituri din surse corespunzătoare categoriilor de venituri supuse impozitului pe venit, prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în baza constatărilor din Raportul de inspecţie fiscală.
    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu şi se aprobă de conducătorul structurii de inspecţie fiscală.
    Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice" se completează după cum urmează:
    1. "Date de identificare ale contribuabilului/plătitorului" va cuprinde:
    1.1. "Numele, iniţiala tatălui şi prenumele contribuabilului/ plătitorului" - se va completa cu numele, iniţiala tatălui şi prenumele persoanei fizice verificate din punctul de vedere al veniturilor proprii în baza cărora se calculează impozitului pe venit.
    Denumire" - denumirea completă a contribuabilului/ plătitorului de unde provine sursa de venit; se completează dacă este cazul.
    1.2. "Cod de identificare fiscală" - se completează cu codul numeric personal/numărul de identificare fiscală, definit conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
    a) pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
    b) pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal, numărul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal competent.
    1.3. "Domiciliul fiscal" se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa unde îşi are domiciliul persoana fizică, potrivit legii.
    1.4. "Date privind sediul activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale" se va completa cu toate informaţiile care definesc complet sediul activităţii sau locul de desfăşurare a activităţii economice autorizate sau a profesiei libere exercitate, dacă este cazul.
    2. Date privind obligaţia fiscală
    2.1. Impozitul pe venit stabilit suplimentar
    Pentru fiecare an verificat se completează câte un tabel, dacă au fost stabilite de organul de inspecţie fiscală diferenţe suplimentare de impozit pe venit.
    În situaţia în care a fost emisă decizia de impunere anuală de către organul fiscal competent pe baza declaraţiei privind venitul realizat, aceste diferenţe se vor stabili faţă de impozitul pe venit stabilit de organul fiscal competent înscris în această decizie.
    Fiecare rând al unui tabel cuprinde următoarele informaţii:
    - rândul 1 "Impozit pe venit TOTAL" - în acest rând se vor înscrie rezultatele privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de inspecţia fiscală pentru fiecare an/perioadă verificată, la finalizarea inspecţiei fiscale, potrivit conţinutului fiecărei coloane;
    - rândul 2 "Impozit pe venit din Decizia de impunere provizorie nr./data..." - se vor completa nr. şi data deciziei de impunere provizorie, precum şi rezultatele inspecţiei fiscale preluate din decizia provizorie respectivă potrivit conţinutului fiecărei coloane;
    - rândul 3 "Impozit pe venit de regularizat" se referă la obligaţia fiscală principală stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală după data emiterii deciziei provizorii până la finalizarea inspecţiei fiscale, necuprinsă în decizia de impunere provizorie, potrivit conţinutului fiecărei coloane.
    Fiecare coloană conţine:
    - coloana 2 cuprinde venitul net anual impozabil, evidenţiat în decizia de impunere anuală, pentru situaţiile reglementate de lege prin care se prevede faptul că această decizie se emite;
    - coloana 3 cuprinde diferenţa de venit net anual impozabil stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală;
    - coloana 4 cuprinde venitul net anual impozabil recalculat/stabilit de organele de inspecţie şi se stabileşte fie prin cumularea venitului net anual impozabil din coloana 2 cu diferenţa de venit stabilită suplimentar înscrisă în coloana 3, fie reprezintă diferenţa de venit net anual impozabil stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală din coloana 3;
    - coloana 5 cuprinde impozitul pe venitul net anual impozabil, evidenţiat în decizia de impunere anuală comunicată contribuabilului;
    - coloana 6 cuprinde impozitul pe venitul net anual impozabil stabilit de organele de inspecţie fiscală prin aplicarea cotei de impunere, prevăzută de lege pentru anul fiscal verificat, asupra valorii înscrise în coloana 4;
    - coloana 7 cuprinde diferenţa de impozit pe venitul net anual, calculată de organele de inspecţie fiscală. În cazul în care diferenţa dintre impozitul calculat de organele de inspecţie fiscală şi cel înscris în decizia de impunere anuală este pozitivă, aceasta va fi înscrisă în această coloană, fiind datorată de către contribuabil;
    - coloana 8 cuprinde diferenţa negativă de impozit pe venitul net anual impozabil calculat de organele de inspecţie fiscală şi care urmează a fi scăzută din evidenţa fiscală, potrivit prevederilor legale;
    - coloana 9 "cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar al impozitului pe venit;
    - coloana 10 "număr de evidenţă a plăţii" - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru impozitul pe venit stabilit de organele de inspecţie fiscală; numărul de evidenţă a plăţii va fi generat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare.
    În situaţia în care nu a fost emisă decizia de impunere anuală, diferenţa de venit net anual impozabil stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală (col. 3) se completează cu diferenţa calculată de organul de inspecţie în funcţie de situaţia de fapt fiscală a contribuabilului/plătitorului. În mod similar, se procedează pentru calculul impozitului pe venitul net anual impozabil stabilit de organele de inspecţie (col. 6), precum şi a impozitului pe venitul net anual stabilit suplimentar de organele de inspecţie fiscală în plus/în minus (col. 7 şi col. 8), după caz.
    2.2. "Motivul de fapt": se înscrie modul în care contribuabilul/plătitorul verificat a efectuat şi/sau a evidenţiat o operaţiune (tranzacţie), modul de respectare a legislaţiei fiscale şi contabile referitor la aceasta, în vederea stabilirii bazelor de impozitare potrivit situaţiilor de fapt aferente, precum şi consecinţele fiscale (influenţele) asupra impozitului pe venit.
    2.3. "Temeiul de drept": se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea textului de lege pentru cazul constatat.
    2.4. "Contribuţii sociale stabilite suplimentar": se completează câte un tabel pentru fiecare contribuţie socială individuală la care au fost stabilite suplimentar diferenţe ale bazei de impozitare pentru perioada verificată.
    În rândurile 1-3 din tabel, organele de inspecţie fiscală înscriu următoarele informaţii:
    - rândul 1: "Contribuţie socială TOTAL" - se înscrie denumirea contribuţiei sociale pentru care s-au stabilit diferenţe ale bazei de impozitare şi rezultatele privind diferenţa de contribuţie socială stabilită de inspecţia fiscală pentru perioada verificată, la finalizarea inspecţiei fiscale, potrivit conţinutului fiecărei coloane;
    - rândul 2: "Contribuţie socială din Decizia de impunere provizorie nr./data..." - se vor completa nr. şi data deciziei de impunere provizorie, precum şi rezultatele inspecţiei fiscale preluate din decizia provizorie respectivă potrivit conţinutului fiecărei coloane;
    - rândul 3: "Contribuţie socială de regularizat" se completează cu contribuţia socială stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală după data emiterii deciziei provizorii până la finalizarea inspecţiei fiscale, necuprinsă în decizia de impunere provizorie, potrivit conţinutului fiecărei coloane.
    În situaţia în care a fost emisă decizia de impunere anuală de către organul fiscal competent pe baza declaraţiei privind venitul realizat, aceste diferenţe se vor stabili faţă de contribuţia socială stabilită de organul fiscal competent înscrisă în această decizie.
    Fiecare coloană conţine:
    - coloana 2 "perioada verificată de la data" - se înscrie data de început al perioadei supuse verificării;
    - coloana 3 "perioada verificată până la data" - se înscrie data de sfârşit al perioadei supuse verificării;
    - coloana 4 "baza de impozitare stabilită suplimentar" - se înscrie valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota legală pentru determinarea contribuţiei sociale stabilite suplimentar;
    - coloana 5 "contribuţie socială stabilită suplimentar" - se înscrie valoarea totală a contribuţiei sociale aferente diferenţelor bazei de impozitare stabilite suplimentar, datorată de contribuabili/plătitori persoane fizice pentru perioada verificată;
    - coloana 6 "cod cont bugetar" - se înscrie simbolul codului de cont bugetar al contribuţiei sociale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale;
    - coloana 7 "număr de evidenţă a plăţii" - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru contribuţia socială stabilită de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare.
    În situaţia în care nu a fost emisă decizia de impunere anuală, baza impozabilă stabilită suplimentar şi contribuţia socială aferentă stabilită de organele de inspecţie fiscală (col. 4 şi col. 5) se completează cu sumele calculate de organul de inspecţie în funcţie de situaţia de fapt fiscală a contribuabilului/plătitorului.
    2.5. "Motivul de fapt": se înscrie detaliat modul în care contribuabilul a respectat prevederile fiscale şi contabile pentru stabilirea bazei impozabile şi prezentarea consecinţei fiscale.
    2.6. "Temeiul de drept": se înscrie clar şi detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a alineatului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea prevederilor legale pentru cazul constatat.
    3. "Data comunicării" reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ fiscal în condiţiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    - data semnării de primire, dacă se asigură remiterea actului administrativ contribuabilului/împuternicitului, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", dacă actul administrativ a fost transmis prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 47 alin. (5)-(7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Comunicarea prin publicitate se efectuează prin afişarea unui anunţ în care se menţionează că a fost emis actul administrativ-fiscal pe numele contribuabilului. Afişarea anunţului se face concomitent la sediul organului fiscal emitent/organului de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea, respectiv la sediul organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului, în situaţia în care acesta diferă de organul fiscal emitent, şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    4. "Termenul de plată": impozitul pe venit şi/sau contribuţiile sociale stabilite suplimentar se plătesc potrivit prevederilor art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
    - până la data de 5 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
    - până la data de 20 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
    5. Menţiuni privind audierea contribuabilului şi, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate şi consecinţele fiscale
    Se vor formula menţiuni ce se regăsesc la capitolul "Discuţia finală" din raportul de inspecţie fiscală anexat.
    6. Dispoziţii finale
    Informaţiile din situaţia privind termenul scadent al obligaţiilor fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală se completează pentru impozitul pe venit şi/sau contribuţiile sociale pentru care s-au constatat diferenţe de obligaţii fiscale de la pct. 2.1 şi 2.4 din decizie şi cuprind obligaţia fiscală principală suplimentară defalcată în funcţie de termenul scadent, precum şi termenele scadente aferente, în vederea calculării de obligaţii fiscale accesorii ulterior emiterii deciziei de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice.
    De asemenea, această situaţie privind termenul scadent al obligaţiilor fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală va cuprinde distinct şi obligaţia fiscală principală provizorie, pe elemente componente potrivit termenelor scadente, preluate din situaţia obligaţiilor fiscale principale provizorii stabilite suplimentar, anexată la decizia de impunere provizorie, dacă a fost emisă.
    La "Dispoziţii finale" se va completa numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la Decizia de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice.
    Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice" se întocmeşte pentru fiecare plătitor de impozit pe venit, în 3 exemplare, toate cu titlu de original, câte un exemplar pentru:
    - contribuabilul plătitor;
    - organul de inspecţie fiscală;
    - organul fiscal de administrare competent să administreze impozitul pe venit datorat de fiecare contribuabil/plătitor de impozit pe venit.


    ANEXA 3

                         Caracteristicile de tipărire,
          modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului
           "Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile
             sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite
                 în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice"

    1. Denumire: Decizie de impunere privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice
    2. Format: A4/t1 (număr variabil de pagini)
    3. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă, utilizându-se echipamente informatice pentru editare; poate avea un număr variabil de pagini.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează la stabilirea impozitului pe venit şi/sau a contribuţiilor sociale de către organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală, pe baza Raportului de inspecţie fiscală.
    6. Se întocmeşte în 3 exemplare de organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală.
    7. Circulă:
    - un exemplar la contribuabil/plătitor;
    - un exemplar la organul de inspecţie fiscală;
    - un exemplar la organul fiscal de administrare competent.
    8. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului/ plătitorului.



    ANEXA 4

┌────────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┐
│SIGLA D.G.R.F.P. │Direcţia ................│Nr. înregistrare ......│
│ │.........................│Data ..../...../.......│
│ │.........................│ │
└────────────────────────────┴─────────────────────────┴───────────────────────┘



                             DECIZIE DE IMPUNERE
       privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de
       impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice

    1. Date de identificare ale contribuabilului/plătitorului
    1.1. Denumirea contribuabilului/plătitorului: ......................................
    Numele, iniţiala tatălui, prenumele contribuabilului/plătitorului:
    1.2. Cod de identificare fiscală: .....................................
    1.3. Domiciliul fiscal: localitatea .........., str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......... .
    1.4. Date privind sediul activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale
    Judeţul .........., localitatea ..........., sectorul ...., str. ......... nr. ...., bl. ....., sc ......, et. ...., ap. ...., codul poştal ........., telefon ......, fax ........., e-mail ............
    2. Date privind obligaţia fiscală
    2.1.1. Obligaţii fiscale principale suplimentare


┌────┬──────────────────┬───────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┬────────┬────────┐
│Nr. │Denumire obligaţie│ Perioada verificată │Baza de impozitare│ Impozit, taxă, │Cod cont│Nr. de │
│crt.│fiscală principală├──────────┬────────────┤ stabilită │ contribuţie │bugetar │evidenţă│
│ │ verificată*) │De la data│Până la data│suplimentar (+/-) │ stabilit(ă) │ │a plăţii│
│ │ │ │ │ - lei - │suplimentar (+/-)│ │ │
│ │ │ │ │ │ - lei - │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────────┼─────────────────┼────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼──────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────────┼─────────────────┼────────┼────────┤
│ 1 │Obligaţie fiscală │ │ │ │ │ │ │
│ │principală │ │ │ │ │ │ │
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────────┼─────────────────┼────────┼────────┤
│ 2 │Obligaţie fiscală │ │ │ │ │ │ │
│ │principală │ │ │ │ │ │ │
│ │preluată din │ │ │ │ │ │ │
│ │Decizia de │ │ │ │ │ │ │
│ │impunere │ │ │ │ │ │ │
│ │provizorie │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. .../data ... │ x │ x │ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────────┼─────────────────┼────────┼────────┤
│ 3 │Obligaţii fiscale │ │ │ │ │ │ │
│ │principale de │ │ │ │ │ │ │
│ │regularizat │ │ │ │ │ │ │
│ │(rd. 1 - rd. 2)**)│ x │ x │ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴──────────┴────────────┴──────────────────┴─────────────────┴────────┴────────┘


──────────
    *) Lista cuprinzând impozitul pe venitul din salarii stabilit suplimentar de plată, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexată prezentei decizii de impunere.
    **) Regularizări reprezentând obligaţii fiscale principale se stabilesc astfel: rd. 3 = rd. 1 - rd. 2.
──────────

    2.1.2. Motivul de fapt
    ....................................................................
    ....................................................................
    2.1.3. Temeiul de drept
    ....................................................................
    ....................................................................
    2.2.1. Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare


┌────┬───────────┬──────────┬─────────────┬───────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────┬────────┐
│Nr. │Nr. şi data│Perioada │ TVA │Obligaţii fiscale stabilite│ TVA │ TVA │ TVA │ Cod │Nr. de │
│crt.│ decont │verificată│ solicitată │ suplimentar │respinsă la│aprobată la│ datorată │ cont │evidenţă│
│ │ de TVA cu ├─────┬────┤la rambursare├──────────┬────────────────┤rambursare │rambursare │suplimentar│bugetar│a plăţii│
│ │opţiune de │De la│Până│ - lei - │ Baza de │ TVA stabilită │ - lei - │ - lei - │ - lei - │ │ │
│ │rambursare │data │ la │ │impozitare│ suplimentar │ │ │ │ │ │
│ │ │ │data│ │ - lei - │ - lei - │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────┼────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├────┼───────────┼─────┼────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┼────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────┼────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┼────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────┼────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┼────────┤
│ 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────┼────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼───────┼────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴─────┴────┴─────────────┴──────────┴────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────┴────────┘



    În cazul soluţionării mai multor deconturi cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se va completa câte un rând pentru fiecare decont soluţionat.
    2.2.2. Motivul de fapt
    ....................................................................
    ....................................................................
    2.2.3. Temeiul de drept
    ....................................................................
    ....................................................................
    3. Data comunicării
    Data comunicării reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ-fiscal în condiţiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    - data semnării de primire, dacă se asigură remiterea acestuia contribuabilului/împuternicitului, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", dacă a fost transmis prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 47 alin. (5)-(7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    4. Termenul de plată
    Obligaţiile fiscale stabilite de organele de inspecţie fiscală se plătesc, potrivit art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
    - până la data de 5 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
    - până la data de 20 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
    5. Menţiuni privind audierea contribuabilului şi, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate şi consecinţele fiscale
    Se vor înscrie menţiuni care se regăsesc la capitolul "Discuţia finală" din raportul de inspecţie fiscală anexat.
    6. Dispoziţii finale
    La prezenta decizie se anexează o situaţie privind termenul scadent al diferenţelor de obligaţii fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală, în care sunt stabilite, pentru fiecare obligaţie fiscală principală, în baza prevederilor art. 154 şi 155 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, componenţa debitelor suplimentare şi termenele scadente aferente acestora, prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, sau alte legi care le reglementează, în vederea calculării şi comunicării ulterioare a obligaţiilor fiscale accesorii datorate.
    În conformitate cu prevederile art. 268 şi 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului act administrativ-fiscal se poate formula contestaţie, care se depune, în termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.
    La prezenta decizie de impunere se anexează Raportul de inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine ....... pagini.
    Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă.


┌────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│Aprobat │Avizat │Întocmit │
├────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┬─────────────────┤
│Conducătorul structurii │Şef de serviciu │Organ de inspecţie fiscală│Semnătura │
│de inspecţie fiscală │ │ │ │
│Funcţia │ │ │ │
├────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┤
│Numele şi prenumele │Numele şi prenumele │1. Numele şi prenumele │ │
├────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │2. │ │
├────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┤
│Semnătura şi ştampila*) │Semnătura │3. │ │
└────────────────────────┴────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────┘


──────────
    *) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "Aprobat".
──────────


    ANEXA 5

                            INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
     a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale
        aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul
                    inspecţiilor fiscale la persoane fizice"

    Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice se completează la încheierea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a stabilirii de obligaţii fiscale suplimentare principale aferente diferenţelor de baze de impozitare (cu excepţia impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate de persoana fizică în calitatea sa de contribuabil la sistemul public de pensii şi la cel de asigurări sociale de sănătate), constatate şi înscrise în raportul de inspecţie fiscală, întocmit la încheierea acesteia.
    Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu şi se aprobă de conducătorul structurii de inspecţie fiscală.
    Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice" se completează după cum urmează:
    1. "Date de identificare ale contribuabilului/plătitorului" cuprind următoarele informaţii:
    1.1. "Denumirea/Numele şi prenumele contribuabilului/ plătitorului/" - se înscrie denumirea completă a contribuabilului/plătitorului sau se va completa cu numele, iniţiala tatălui şi prenumele persoanei fizice verificate.
    1.2. "Cod de identificare fiscală" pentru persoane fizice, definit conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, se completează astfel:
    a) codul unic de înregistrare atribuit potrivit legii speciale pentru persoanele fizice, precum şi pentru alte entităţi care se înregistrează potrivit legii speciale la registrul comerţului;
    b) codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere sau pentru alte entităţi fără personalitate juridică;
    c) codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale sau numărul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal, după caz, pentru persoanele fizice.
    1.3. "Domiciliul fiscal" se completează cu toate informaţiile care definesc complet adresa unde îşi are domiciliul sau adresa unde locuieşte efectiv persoana fizică.
    1.4. "Date privind sediul activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale" se va completa cu toate informaţiile care definesc complet sediul activităţii sau locul de desfăşurare a activităţii economice autorizate sau a profesiei libere exercitate.
    2. "Date privind obligaţia fiscală"
    2.1.1. "Obligaţii fiscale principale suplimentare": se completează câte un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală pentru care au fost stabilite suplimentar diferenţe ale bazei de impozitare (cu excepţia taxei pe valoarea adăugată, atunci când verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a unui decont cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare).
    Fiecare rând al unui tabel cuprinde următoarele informaţii:
    - rândul 1 "Obligaţie fiscală principală TOTAL" - cuprinde denumirea obligaţiei fiscale principale stabilite suplimentar, precum şi rezultatele privind diferenţe ale bazei de impozitare şi respectiv, obligaţia fiscală principală stabilită de organul de inspecţie fiscală pentru perioada verificată, la finalizarea inspecţiei fiscale, potrivit conţinutului fiecărei coloane;
    - rândul 2: "Obligaţie fiscală principală din Decizia de impunere provizorie nr. ..../data ....." - se vor completa nr. şi data deciziei de impunere provizorie, precum şi datele înscrise în decizia de impunere provizorie respectivă potrivit conţinutului fiecărei coloane; dacă a fost emisă;
    - rândul 3 "Obligaţii fiscale principale de regularizat" se completează cu obligaţia fiscală stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală şi necuprinsă în decizia de impunere provizorie, numai în situaţia în care această decizie a fost emisă.
    Fiecare coloană conţine:
    - coloana 2 "perioada verificată de la data"- se înscrie data de început a perioadei supuse verificării;
    - coloana 3 "perioada verificată până la data" - se înscrie data de sfârşit a perioadei supuse verificării;
    - coloana 4 "baza de impozitare stabilită suplimentar" - se înscrie valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota legală pentru determinarea obligaţiei fiscale principale stabilită suplimentar;
    - coloana 5 "impozit, taxă stabilit(ă) suplimentar" - se înscrie valoarea totală a diferenţelor stabilite suplimentar pentru obligaţia fiscală datorată de contribuabil/plătitor, aferente perioadei verificate;
    - coloana 6 "cod cont bugetar" - se înscrie simbolul codului de cont bugetar al obligaţiei fiscale principale stabilite suplimentar care a făcut obiectul inspecţiei fiscale;
    - coloana 7 "număr de evidenţă a plăţii" - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru obligaţia fiscală principală stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare.
    2.1.2. "Motivul de fapt": se înscrie detaliat modul în care contribuabilul a respectat prevederile fiscale şi contabile pentru stabilirea bazei impozabile potrivit situaţiilor de fapt, cu prezentarea consecinţei fiscale.
    2.1.3. "Temeiul de drept": se înscrie clar şi detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a alineatului, a celorlalte elemente prevăzute de lege.
    2.2.1. Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare
    Acest tabel se completează în cazul în care inspecţia fiscală se efectuează pentru soluţionarea decontului/deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu inspecţie fiscală anticipată şi numai dacă suma aprobată la rambursare diferă de suma solicitată, pentru cel puţin unul dintre deconturi.
    În cazul în care, în cadrul aceleiaşi inspecţii fiscale, se soluţionează mai multe deconturi cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, cu inspecţie fiscală anticipată, se înscriu constatări separate pentru fiecare decont pentru care s-a solicitat rambursarea de taxă pe valoarea adăugată, în ordine cronologică. Perioada verificată, pentru fiecare decont, este stabilită astfel:
    - prima perioadă verificată cuprinde intervalul de timp de la începutul perioadei anterioare neverificate (cu condiţia încadrării în termenul legal de prescripţie) până la data de sfârşit a perioadei aferente primului decont cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare;
    - următoarea perioadă verificată începe de la data de sfârşit a perioadei aferente ultimului decont verificat până la sfârşitul perioadei aferente următorului decont ce urmează a se verifica etc.
    Tabelul "Soluţionarea decontului cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare" cuprinde câte un rând pentru fiecare perioadă aferentă unui decont de taxă pe valoarea adăugată care se verifică.
    Fiecare coloană din tabel cuprinde următoarele informaţii:
    - coloana 1 "numărul şi data decontului de TVA cu opţiune de rambursare" - se completează cu numărul şi data decontului primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;
    - coloana 2 se completează cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aaaa;
    - coloana 3 se completează cu data de sfârşit a perioadei supuse verificării, sub forma zz.ll.aaaa;
    - coloana 4 "TVA solicitată la rambursare" - se completează cu suma solicitată la rambursare şi este preluată din decontul cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;
    - coloana 5 "Baza de impozitare" - se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adăugată suplimentare. În cazul utilizării unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora;
    - coloana 6 "TVA stabilită suplimentar" - se completează cu taxa pe valoare adăugată stabilită suplimentar şi datorată în perioada verificată;
    - coloana 7 "TVA respinsă la rambursare" - se completează cu suma respinsă la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea următoarelor corelaţii:
    a) este egală cu TVA solicitată la rambursare, dacă TVA stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la rambursare;
    b) este egală cu TVA stabilită suplimentar, dacă aceasta este mai mică decât TVA solicitată la rambursare;
    - coloana 8 "TVA aprobată la rambursare" - se completează cu suma aprobată la rambursare şi se calculează ca diferenţă între TVA solicitată la rambursare şi TVA respinsă la rambursare;
    - coloana 9 "TVA datorată suplimentar" - se completează cu diferenţa pozitivă dintre TVA stabilită suplimentar şi TVA respinsă la rambursare;
    - coloana 10 "Cod cont bugetar" - se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată;
    - coloana 11 "Număr de evidenţă a plăţii" - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii pentru taxa pe valoarea adăugată de plată stabilită de organele de inspecţie fiscală. Numărul de evidenţă a plăţii va fi generat automat de aplicaţia informatică, potrivit reglementărilor în vigoare.
    2.2.2. "Motivul de fapt": se înscrie modul în care contribuabilul a respectat prevederile legale privind stabilirea bazei de impozitare, potrivit situaţiilor de fapt fiscale, cu prezentarea consecinţelor fiscale asupra taxei pe valoarea adăugată datorate pe perioada verificată.
    2.2.3. "Temeiul de drept": se va înscrie detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat.
    3. "Data comunicării" reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ-fiscal în condiţiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:
    - data semnării de primire, dacă se asigură remiterea actului administrativ contribuabilului/împuternicitului, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", dacă actul administrativ a fost transmis prin poştă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condiţiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    - data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile art. 47 alin. (5)-(7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Comunicarea prin publicitate se efectuează prin afişarea unui anunţ în care se menţionează că a fost emis actul administrativ-fiscal pe numele contribuabilului/plătitorului. Afişarea anunţului se face concomitent, la sediul organului fiscal emitent/organului de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea, respectiv la sediul organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului, în situaţia în care acesta diferă de organul fiscal emitent, şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    4. "Termenul de plată": diferenţele de impozit, taxă sau contribuţie stabilite suplimentar se plătesc potrivit art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
    - până la data de 5 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
    - până la data de 20 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
    5. Menţiuni privind audierea contribuabilului şi, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate şi consecinţele fiscale
    Se precizează că aceste menţiuni se regăsesc la capitolul "Discuţia finală" din raportul de inspecţie fiscală, anexat.
    6. Dispoziţii finale
    6.1. În cazul în care se stabilesc obligaţii fiscale reprezentând impozit pe venitul din salarii, valoarea totală stabilită va fi defalcată pe sediul principal şi sediile secundare, conform următoarei anexe:

    ANEXĂ

                                           LISTA
              cuprinzând impozitul pe venitul din salarii stabilit
     suplimentar de plată, defalcat pe sediul principal şi sedii secundare

    F.1 Sediul principal

┌────────────────────────────┬────────┬───────────────────┬────────────────┐
│Cod de înregistrare fiscală │ │Suma de plată │ │
└────────────────────────────┴────────┴───────────────────┴────────────────┘


    F.2 Sediile secundare

┌────┬──────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│Cod de înregistrare fiscală sediu secundar│ Suma de plată │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────┴───────────────────┘


    În această situaţie, Lista cuprinzând impozitul pe venitul din salarii stabilit suplimentar, defalcat pe sediul principal şi sediile secundare, este anexată deciziei de impunere.
    6.2. Informaţiile din situaţia privind termenul scadent al obligaţiilor fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală se completează pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie pentru care s-au constatat diferenţe de obligaţii fiscale de la pct. 2.1 şi 2.4 (după caz, când se stabilesc sume suplimentare faţă de suma solicitată la rambursare) din decizie şi cuprind obligaţia fiscală principală suplimentară defalcată în funcţie de termenul scadent, precum şi termenele scadente aferente, în vederea calculării de obligaţii fiscale accesorii ulterior emiterii deciziei privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiei fiscale la persoane fizice.
    De asemenea, această situaţie privind termenul scadent al diferenţelor de obligaţii fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală va cuprinde distinct şi obligaţia fiscală principală provizorie, pe elemente componente potrivit termenelor scadente, preluate din situaţia obligaţiilor fiscale principale provizorii stabilite suplimentar anexată la decizia de impunere provizorie, dacă a fost emisă.
    Situaţia privind termenul scadent al diferenţelor de obligaţii fiscale principale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală se completează şi pentru perioada în care obligaţia fiscală principală suplimentară este datorată pe o anumită perioadă, chiar dacă până la sfârşitul perioadei verificate nu sunt stabilite diferenţe suplimentare (în perioadele următoare aceasta s-a anulat).
    6.3. Se completează numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la Decizia de impunere de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice.
    Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, de către organul de inspecţie fiscală, şi va fi avizată de şeful de serviciu şi aprobată de conducătorul structurii de inspecţie fiscală.


    ANEXA 6
                       Caracteristicile de tipărire,
         modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului
         "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale
           aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite
             în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice"

    1. Denumire: "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale principale aferente diferenţelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale la persoane fizice"
    2. Format: A4/t1 (număr variabil de pagini)
    3. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă, utilizându-se echipamente informatice pentru editare; poate avea număr variabil de pagini, în funcţie de numărul de impozite, taxe sau contribuţii pentru care s-au stabilit obligaţii fiscale principale suplimentare.
    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează: la stabilirea obligaţiilor fiscale principale suplimentare de plată de către organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală, pe baza Raportului de inspecţie fiscală şi/sau pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare.
    6. Se întocmeşte în 3 exemplare, de organul de inspecţie fiscală.
    7. Circulă:
    - un exemplar la contribuabil;
    - un exemplar la organul inspecţie fiscală;
    - un exemplar la organul fiscal de administrare competent.
    8. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului/ plătitorului.

                                     ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016