Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.736 din 23 decembrie 2015  pentru aprobarea Procedurii privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.736 din 23 decembrie 2015 pentru aprobarea Procedurii privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 964 din 24 decembrie 2015

    În temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului României nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 5 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 52 alin. (22), respectiv art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Procedura privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, documentaţia aferentă, precum şi modalitatea de depunere a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    ART. 3
    (1) Prevederile prezentului ordin se aplică cererilor de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate depuse după data de 1 ianuarie 2016.
    (2) Pentru cererile de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate depuse anterior datei de 1 ianuarie 2016 sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare la data depunerii acestora.
    ART. 4
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 5
    Direcţia generală coordonare inspecţie fiscală, Direcţia generală juridică, Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile subordonate acestora şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.


                        Preşedintele Agenţiei Naţionale
                            de Administrare Fiscală,
                              Gelu-Ştefan Diaconu

    Bucureşti, 23 decembrie 2015.
    Nr. 3.736.


    ANEXA 1

                                   PROCEDURĂ
            privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate

    1. Prezenta procedură se aplică pentru emiterea de către organul fiscal central a unui act administrativ pentru reglementarea unei situaţii fiscale de fapt viitoare, definit la art. 52 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ca "soluţie fiscală individuală anticipată" şi denumit în continuare soluţie fiscală.
    2. Contribuabilii/plătitorii înregistraţi la organele fiscale din România pot solicita Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emiterea unei soluţii fiscale, prin depunerea unei cereri.
    3. Situaţia fiscală de fapt viitoare a cărei reglementare se solicită trebuie să fie ulterioară depunerii cererii. Tratamentul fiscal stabilit prin soluţia fiscală va fi aplicabil de la data operaţiunii viitoare a cărei reglementare s-a solicitat.
    4. Discuţia preliminară
    4.1. Anterior depunerii cererii de emitere a unei soluţii fiscale, contribuabilul/plătitorul poate solicita în scris organului fiscal competent o discuţie preliminară în vederea stabilirii existenţei stării fiscale de fapt viitoare pentru emiterea unei soluţii fiscale.
    4.2. Cererea pentru discuţia preliminară se depune la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi conţine informaţii cu privire la datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului şi ale reprezentantului legal, precum şi o scurtă prezentare a obiectului discuţiei.
    4.3. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va comunica în scris contribuabilului/plătitorului data, ora şi locul unde se organizează discuţia preliminară.
    5. Furnizarea de alte date/informaţii sau documente
    5.1. În funcţie de circumstanţele fiecărui caz în parte, contribuabilul/plătitorul trebuie să furnizeze şi alte date/informaţii sau documente organului fiscal competent, la cererea scrisă a acestuia.
    5.2. Contribuabilul/plătitorul solicitant va răspunde cererilor de informaţii/date sau documente suplimentare, inclusiv în situaţia în care acestea au legătură cu persoanele afiliate.
    6. În situaţiile în care organul fiscal competent solicită clarificări ce vizează obiectul cererii şi/sau date/informaţii sau documente relevante luării deciziei, termenul pentru emiterea soluţiei fiscale se suspendă şi se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data obţinerii acestora.
    7. Cererea pentru emiterea soluţiei fiscale se respinge, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în următoarele situaţii:
    a) cererea şi documentaţia prezentată nu conţine cel puţin unul dintre elementele prevăzute la pct. 1.1 lit. a)-l) şi pct. 1.2 din anexa nr. 2 la ordinul pentru aprobarea procedurii privind emiterea soluţiei fiscale, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate;
    b) cererea şi documentaţia nu este prezentată conform pct. 2 din anexa nr. 2 la ordinul pentru aprobarea procedurii privind emiterea soluţiei fiscale, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale sau nu este refăcută, după depunere, conform prevederilor menţionate;
    c) dacă există o procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs care are legătură cu cazul descris sau cazul descris face obiectul unei cercetări de natură penală, inclusiv pentru fapte de evaziune fiscală şi are legătură cu contribuabilul solicitant;
    d) dacă se constată faptul că cererea şi documentaţia depuse conţin informaţii care nu sunt corecte şi conforme cu realitatea sau care ascund o altă situaţie de fapt;
    e) contribuabilul/plătitorul care solicită emiterea soluţiei fiscale nu a transmis informaţiile/datele/clarificările/documentele solicitate de către organul fiscal competent, cu privire la cererea şi/sau documentele depuse, în termenul prevăzut de lege;
    f) situaţia fiscală de fapt care face obiectul cererii a fost reglementată prin modificări legislative sau emiterea de acte administrative (decizii ale Comisiei Fiscale Centrale) ulterior depunerii cererii şi până la data emiterii soluţiei fiscale;
    g) situaţia fiscală de fapt care face obiectul cererii este similară unei situaţii fiscale de fapt care a fost reglementată în cadrul unei inspecţii fiscale la contribuabilul/plătitorul solicitant, finalizată prin emiterea de acte administrativ fiscale;
    h) în alte situaţii decât cele prevăzute la lit. a)-g), când se constată că cererea nu vizează aspecte necesar a fi clarificate în condiţiile prevăzute la art. 52 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    8. Prezentarea proiectului de soluţie fiscală sau a clarificărilor
    8.1. Înainte de emiterea, respectiv de respingerea cererii de emitere a soluţiei fiscale, organul fiscal competent prezintă contribuabilului/plătitorului proiectul actului administrativ în cauză, acordându-i acestuia posibilitatea de a-şi exprima punctul de vedere potrivit art. 9 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia cazului în care contribuabilul/plătitorul renunţă la acest drept şi notifică acest fapt organului fiscal.
    8.2. Contribuabilul/plătitorul poate prezenta clarificările prevăzute la art. 52 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, sau poate exprima punctul de vedere asupra proiectului prevăzut la pct. 8.1, în termen de 60 de zile lucrătoare de la data solicitării clarificărilor necesare ori de la data comunicării proiectului soluţiei fiscale.
    9. Soluţia fiscală se aprobă prin şi este anexă a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emis pentru soluţionarea cererii de emitere depuse de către contribuabilul/plătitorul solicitant şi conţine:
    a) denumirea organului fiscal emitent;
    b) data la care a fost emisă şi data de la care îşi produce efectele soluţia fiscală;
    c) datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului beneficiar al soluţiei fiscale;
    d) obiectul soluţiei fiscale;
    e) obligaţia fiscală principală ce face obiectul soluţiei fiscale;
    f) motivul de fapt;
    g) temeiul de drept;
    h) referinţe la completările documentaţiei/solicitările de clarificări care au intervenit în perioada de emitere a soluţiei fiscale;
    i) propunerea contribuabilului/plătitorului cu privire la reglementarea fiscală a situaţiei fiscale de fapt viitoare, care face obiectul cererii de emitere a soluţiei fiscale, inclusiv opinia contribuabilului/plătitorului solicitant privind proiectul de soluţie fiscală, comunicat în condiţiile legii, exprimat în perioada de emitere a acesteia;
    j) interpretarea organului fiscal competent cu privire la tratamentul fiscal aplicabil situaţiei fiscale de fapt viitoare prezentate în cererea de emitere a soluţiei fiscale;
    k) prezumţiile critice care pot afecta aplicabilitatea soluţiei fiscale;
    l) menţiunea că soluţia fiscală emisă produce efecte numai faţă de contribuabilul/plătitorul solicitant şi pentru situaţia fiscală de fapt viitoare pentru care a fost emisă.
    10. În situaţia în care contribuabilul/plătitorul nu este de acord cu soluţia fiscală emisă, acesta transmite, în termen de 30 de zile de la comunicare, o notificare la organul fiscal emitent. Soluţia fiscală pentru care contribuabilul/plătitorul a transmis o notificare nu produce niciun efect juridic.
    11. Respingerea cererii de emitere a soluţiei fiscale se aprobă prin şi este anexă a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emis în acest sens şi conţine:
    a) datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului solicitant al soluţiei fiscale;
    b) obiectul soluţiei fiscale;
    c) prezentarea situaţiei fiscale de fapt viitoare care face obiectul cererii, respectiv a temeiului de drept aferent;
    d) prezentarea considerentelor respingerii cererii de emitere a soluţiei fiscale, respectiv a temeiului de drept care a stat la baza respingerii.
    12. Pentru fiecare situaţie fiscală de fapt viitoare şi pentru fiecare obligaţie fiscală se emite o soluţie fiscală.
    13. În situaţia în care temeiul de drept, în baza căruia a fost propusă soluţia fiscală solicitată, se modifică, în perioada cuprinsă între data depunerii cererii de emitere a soluţiei fiscale şi data emiterii ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, contribuabilul/plătitorul va actualiza cererea depusă, prin completarea acesteia potrivit prevederilor pct. 2 din anexa nr. 2 la ordinul pentru aprobarea procedurii privind emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate, precum şi conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate.
    14. În situaţia în care există indicii că situaţia fiscală de fapt viitoare care face obiectul cererii de emitere a soluţiei fiscale poate reprezenta o tranzacţie transfrontalieră artificială în sensul prevederilor art. 11 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, organul fiscal competent poate iniţia procedura de schimb de informaţii fiscale, în baza convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu alte state sau a prevederilor Directivei 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal şi de abrogare a Directivei 77/799/CEE, cu modificările şi completările ulterioare, cu administraţiile fiscale ale statelor vizate de tranzacţia transfrontalieră, după caz.
    15. Tariful pentru emiterea soluţiei fiscale se va achita în lei în contul 20.33.01.29 al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cod IBAN RO56TREZ70020330129XXXXX, deschis la Trezoreria Operativă a Municipiului Bucureşti.
    16. Soluţia fiscală se comunică contribuabilului/plătitorului căruia îi este destinată, precum şi organului fiscal competent pentru administrarea creanţelor fiscale datorate de contribuabilul/plătitorul solicitant.
    17. Soluţia fiscală este opozabilă şi obligatorie faţă de organul fiscal, numai dacă termenii şi condiţiile acesteia au fost respectate de contribuabil/plătitor.


    ANEXA 2


        Conţinutul cererii pentru emiterea soluţiei fiscale individuale
                       anticipate, documentaţia aferentă,
                  precum şi modalitatea de depunere a acestora


    1. Conţinutul cererii şi documentaţiei pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate
    1.1 Cererea însoţită de documentaţia pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate (denumită în continuare soluţie fiscală) trebuie să conţină următoarele:
    a) datele de identificare ale contribuabilului/plătitorului solicitant şi ale reprezentantului legal al acestuia;
    b) prezentarea activităţii contribuabilului/plătitorului, aşa cum se desfăşoară la momentul depunerii cererii, respectiv descrierea modalităţii de derulare a acesteia în viitor;
    c) prezentarea detaliată a situaţiei de fapt fiscale viitoare pentru care se solicită emiterea soluţiei fiscale, însoţită de descrierea motivelor de fapt;
    d) prezentarea temeiului de drept aplicabil stării de fapt fiscale viitoare;
    e) prezentarea obiectului soluţiei fiscale;
    f) prezentarea obligaţiei fiscale care face obiectul cererii de emitere a soluţiei fiscale;
    g) opinia contribuabilului/plătitorului solicitant cu privire la modalitatea de reglementare fiscală a situaţiei fiscale de fapt viitoare prezentate în cererea depusă, respectiv propunerea privind conţinutul soluţiei fiscale;
    h) dovada achitării tarifului de emitere a soluţiei fiscale;
    i) prezentarea informaţiilor şi datelor conţinute în cererea de emitere a soluţiei fiscale care fac obiectul sau ar putea conduce la divulgarea secretului comercial, industrial şi/sau profesional;
    j) declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului/ plătitorului referitoare la faptul că nu există nicio procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs pentru cazul descris şi pentru care este solicitată emiterea soluţiei fiscale, respectiv dacă situaţia descrisă face obiectul unei cercetări de natură penală, inclusiv pentru fapte de evaziune fiscală şi are legătură cu contribuabilul solicitant;
    k) declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului/ plătitorului privind realitatea şi corectitudinea informaţiilor furnizate prin cererea şi documentaţia prezentată;
    l) declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului/ plătitorului privind faptul că nu există alte acte administrative, alte acte administrativ fiscale sau alt tip de acte, care au legătură cu situaţia fiscală de fapt viitoare ce face obiectul soluţiei fiscale solicitate, respectiv că tratamentul fiscal ce face obiectul cererii nu a fost anterior clarificat prin intermediul acestora. În cazul în care există astfel de acte emise, acestea vor fi anexate în copie la cererea de emitere a soluţiei fiscale;
    m) prezentarea altor date/informaţii sau documente considerate ca fiind relevante de contribuabil/plătitor.
    1.2. Contribuabilul/plătitorul care solicită emiterea unei soluţii fiscale are obligaţia actualizării şi transmiterii declaraţiilor prevăzute la pct. 1.1 lit. j)-l) ori de câte ori intervin modificări pe parcursul perioadei de emitere a soluţiei fiscale.
    2. Depunerea cererii şi documentaţiei pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate
    2.1. Cererea şi documentaţia pentru emiterea soluţiei fiscale se depun sau se transmit prin poştă, în trei exemplare, pe suport hârtie, la registratura generală a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    2.2. În cazul în care există documente în limba străină, acestea vor fi însoţite de traduceri în limba română, certificate de traducători autorizaţi de Ministerul Justiţiei, în condiţiile legii.
    2.3. Filele vor fi îndosariate, numerotate şi însoţite de opis.
    2.4. Cererea şi anexele documentaţiei pentru emiterea soluţiei fiscale care sunt disponibile şi în format electronic vor fi înaintate organului fiscal competent într-un format ce permite copierea acestora.
    2.5. În cazul în care contribuabilul/plătitorul completează cererea şi documentaţia depuse cu date/informaţii sau documente suplimentare, din proprie iniţiativă sau la solicitarea organului fiscal competent, acestea vor fi însoţite de trimiteri la documentaţia iniţială, după caz.
    2.6. Organul fiscal central competent pentru emiterea soluţiei fiscale este Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016