Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.671 din 13 februarie 2023  pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 4.856/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.671 din 13 februarie 2023 pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 4.856/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 155 din 23 februarie 2023
    Având în vedere:
    - prevederile art. 18^1 alin. (1) şi ale art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.593/2014 pentru aprobarea Metodologiei privind elaborarea şi aprobarea curriculumului şcolar - planuri-cadru de învăţământ şi programe şcolare;
    – Referatul de aprobare nr. 204 din 2.02.2023 a Ordinului pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 4.856/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi,

    în baza prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 4.856/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 6 octombrie 2009, se modifică după cum urmează:
    - Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Planurile-cadru prevăzute în anexă se aplică începând cu anul şcolar 2023-2024.

    ART. III
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei, instituţiile aflate în subordonarea/coordonarea Ministerului Educaţie şi unităţile/instituţiile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 13 februarie 2023.
    Nr. 3.671.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 4.856/2009)
    PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
    pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională - profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale

┌───────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a IX-a │Clasa a X-a │
│curriculară/ ├──┬──┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC│CD│TC+CD│CDŞ│TC│CD│TC+CD│CDŞ│
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│LIMBĂ ŞI │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă 1│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă 2│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│MATEMATICĂ ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Matematică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Fizică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Chimie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Biologie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│OM ŞI SOCIETATE│4 │- │4 │ │4 │- │4 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Geografie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Socioumane/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Educaţie pentru│1 │- │1 │ │- │- │- │ │
│societate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Socioumane │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Religie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│ARTE │- │10│10 │ │- │10│10 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│muzicală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│vizuală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│artistică │- │8 │8 │1* │- │8 │8 │1* │
│specializată │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│ŞI SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie fizică│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│CONSILIERE ŞI │- │- │- │ │- │- │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│ │- │- │- │ │- │- │- │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│TEHNOLOGII │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi │2 │- │2 │ │1 │- │1 │ │
│a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
│antreprenorială│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/CD│19│10│29 │1 │19│10│29 │1 │
│/CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┴──┴─────┴───┼──┴──┴─────┴───┤
│Total ore/ │ │ │
│săptămână │30 │30 │
│TC+CD+CDŞ │ │ │
└───────────────┴───────────────┴───────────────┘


    TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii.
    * În clasele a IX-a şi a X-a, ora din CDŞ se alocă pentru Educaţie artistică specializată.
    PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
    pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională - profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale

┌─────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a XI-a │Clasa a XII-a │
│curriculară/ ├──┬──┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC│CD│TC+CD│CDŞ│TC│CD│TC+CD│CDŞ│
├─────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│LIMBĂ ŞI │7 │- │7 │ │7 │- │7 │ │
│COMUNICARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│literatura │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
│română │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă│2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│MATEMATICĂ ŞI│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ŞTIINŢE ALE │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
│NATURII │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Matematică │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│OM ŞI │5 │- │5 │ │4 │- │4 │ │
│SOCIETATE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Istoria │ │ │ │ │ │ │ │ │
│evreilor. │1 │- │1 │ │- │- │- │ │
│Holocaustul │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Geografie │1 │- │1 │2-3│1 │- │1 │2-3│
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Socioumane │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Religie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│ARTE │- │11│11 │ │- │11│11 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│artistică │- │11│11 │ │- │11│11 │ │
│specializată │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│EDUCAŢIE │ │ │ │ │ │ │ │ │
│FIZICĂ ŞI │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│fizică │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│CONSILIERE ŞI│- │- │- │ │- │- │- │ │
│ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│ │- │- │- │ │- │- │- │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│TEHNOLOGII │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Procesarea │ │ │ │ │ │ │ │ │
│computerizată│- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
│a imaginii* │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Total ore/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│săptămână TC/│12│16│28 │2-3│11│16│27 │2-3│
│CD/CDŞ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼──┴──┴─────┴───┼──┴──┴─────┴───┤
│Total ore/ │ │ │
│săptămână │30-31 │29-30 │
│TC+CD+CDŞ │ │ │
└─────────────┴───────────────┴───────────────┘


    TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii.
    * Se studiază pe grupe formate din 8-12 elevi.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016