Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.641 din 3 februarie 2011  privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.641 din 3 februarie 2011 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios

EMITENT: Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 177 din 14 martie 2011
    În conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995*), republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările ulterioare,
    *) Legea învăţământului nr. 84/1995 a fost abrogată prin art. 361 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011.

    ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se aprobă planurile-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios. Planurile-cadru sunt cuprinse în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Planurile-cadru pentru clasele a IX-a-a XII-a, ciclul liceal, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios sunt structurate pe următoarele componente: trunchi comun - TC, curriculum diferenţiat - CD, curriculum la decizia şcolii - CDŞ. În TC sunt cuprinse disciplinele de învăţământ care se studiază în mod obligatoriu în cadrul filierei vocaţionale, profilul teologic, precum şi alocările orare corespunzătoare. În CD sunt cuprinse disciplinele de învăţământ de specialitate care se studiază în mod obligatoriu în cadrul specializării ghid turism religios şi alocările orare corespunzătoare. În CDŞ sunt cuprinse orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare proprii fiecărei unităţi de învăţământ.

    ART. 3
    Se aprobă lista disciplinelor de specialitate din curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a-a XII-a, ciclul liceal, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios. Lista disciplinelor şi alocările orare corespunzătoare sunt cuprinse în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 4
    Planurile-cadru aprobate prin prezentul ordin se aplică, începând cu anul şcolar 2011-2012, la clasele a IX-a-a XII-a, ciclurile inferior şi superior ale liceului, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios.

    ART. 5
    Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, inspectoratele şcolare, unităţile de învăţământ preuniversitar implicate duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.



                    Ministrul educaţiei, cercetării,
                    tineretului şi sportului,
                    Daniel Petru Funeriu

    Bucureşti, 3 februarie 2011.
    Nr. 3.641.
    ANEXA 1

    Plan-cadru de învăţământ pentru ciclul inferior al liceului, filiera
    vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea
    ghid turism religios

┌───────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a IX-a │Clasa a X-a │
│curriculară/ ├──┬──┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC│CD│TC+CD│ │TC│CD│TC+CD│ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limbă şi │6 │2 │8 │ │6 │2 │8 │ │
│comunicare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba română │3 │1 │4 │ │3 │1 │4 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă 1│2 │1 │3 │ │2 │1 │3 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă 2│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Matematică şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ştiinţe ale │6 │- │6 │ │6 │- │6 │ │
│naturii │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Matematică │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Fizică │2 │- │2 │CDŞ│2 │- │2 │CDŞ│
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Chimie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Biologie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Om şi societate│4 │5 │9 │ │4 │5 │9 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Geografie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Socio-umane/ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Educaţie pentru│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│societate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Socio-umane │- │- │- │ │- │- │- │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Religie* │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Discipline de │- │5 │5 │2 │- │5 │5 │2 │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│Arte │- │2 │2 │ │- │2 │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│muzicală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│vizuală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie fizică│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│şi sport │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie fizică│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Consiliere şi │- │- │- │ │- │- │- │ │
│orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Consiliere şi │- │- │- │ │- │- │- │ │
│orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Tehnologii │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi │2 │- │2 │ │1 │- │1 │ │
│comunicaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │- │- │ │1 │- │1 │ │
│antreprenorială│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│TOTAL TC/CD/ │19│9 │28 │2 │19│9 │28 │2 │
│CDŞ: │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──┴──┴─────┴───┼──┴──┴─────┴───┤
│TOTAL │30 │30 │
│(TC+CD+CDŞ): │ │ │
└───────────────┴───────────────┴───────────────┘

    * În clasele a IX-a şi a X-a, ora de Religie din TC se alocă pentru studierea unei discipline teologice (Liturgică).
    TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii
    Plan-cadru de învăţământ pentru ciclul superior al liceului, filiera
    vocaţională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea
    ghid turism religios

┌──────────────┬───────────────┬───────────────┐
│Aria │Clasa a XI-a │Clasa a XII-a │
│curriculară/ ├──┬──┬─────┬───┼──┬──┬─────┬───┤
│Disciplina │TC│CD│TC+CD│ │TC│CD│TC+CD│ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limbă şi │7 │1 │8 │ │7 │1 │8 │ │
│comunicare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba română │3 │- │3 │ │3 │- │3 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă │2 │1 │3 │ │2 │1 │3 │ │
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Limba modernă │2 │- │2 │ │2 │- │2 │ │
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Matematică şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ştiinţe ale │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│naturii │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Matematică │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Fizică │- │- │- │ │- │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Chimie │- │- │- │ │- │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Biologie │- │- │- │ │- │- │- │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Om şi │4 │12│16 │ │4 │12│16 │ │
│societate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Istorie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Geografie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤CDŞ├──┼──┼─────┤CDŞ│
│Socio-umane │1 │- │1 │2-3│1 │- │1 │2-3│
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Religie* │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Discipline de │- │12│12 │ │- │12│12 │ │
│specialitate │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Arte │1 │1 │2 │ │1 │1 │2 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│artistică │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │- │1 │1 │ │- │1 │1 │ │
│muzicală │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fizică şi │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│sport │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Educaţie │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│fizică │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Consiliere şi │- │- │- │ │- │- │- │ │
│orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Consiliere şi │- │- │- │ │- │- │- │ │
│orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Tehnologii │1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┤ ├──┼──┼─────┤ │
│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │
│informaţiei şi│1 │- │1 │ │1 │- │1 │ │
│comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┼──┼─────┼───┼──┼──┼─────┼───┤
│TOTAL TC/CD/ │14│15│29 │2-3│14│15│29 │2-3│
│CDŞ: │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──┴──┴─────┴───┼──┴──┴─────┴───┤
│TOTAL │31-32 │31-32 │
│(TC+CD+CDŞ): │ │ │
└──────────────┴───────────────┴───────────────┘

    * În clasele a XI-a şi a XII-a, ora de Religie din TC se alocă pentru studierea unei discipline teologice (Morală creştină).
    TC = trunchi comun; CD = curriculum diferenţiat; CDŞ = curriculum la decizia şcolii

    ANEXA 2

    Lista disciplinelor de specialitate din curriculumul diferenţiat
    pentru ciclul inferior al liceului, filiera vocaţională, profilul
    teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios

┌──────────────────────────┬───────────┐
│ │Nr. de ore/│
│ │săptămână │
│Disciplina ├─────┬─────┤
│ │Clasa│Clasa│
│ │a │a X-a│
│ │IX-a │ │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Discipline de specialitate│5 │5 │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Studiul biblic al │1 │1 │
│Vechiului Testament │ │ │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Studiul biblic al Noului │1 │1 │
│Testament │ │ │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Istoria Bisericii Ortodoxe│1 │- │
│Române │ │ │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Istoria Bisericească │- │1 │
│Universală │ │ │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Liturgică* │- │- │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Spiritualitate** │- │- │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Muzica bisericească*** │1 │1 │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Geografia turismului │1 │- │
│religios ortodox │ │ │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Itinerarii turistice │ │ │
│religioase ortodoxe în │- │1 │
│România şi peste graniţe │ │ │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Alte discipline │4 │4 │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Limba română │1 │1 │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Limba modernă 1 │1 │1 │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Educaţie muzicală │1 │1 │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Educaţie vizuală │1 │1 │
├──────────────────────────┼─────┼─────┤
│Număr total de ore/ │9 │9 │
│săptămână în CD │ │ │
└──────────────────────────┴─────┴─────┘

    * Pentru disciplina Liturgică se alocă, în clasele a IX-a şi a X-a, ora de Religie din trunchiul comun (TC).
    ** Pentru disciplina Spiritualitate se poate aloca o oră/săptămână din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ), pentru consultaţii şi îndrumări spirituale.
    *** Pentru disciplina Muzică bisericească, în afara orelor prevăzute în curriculumul diferenţiat (CD), se pot aloca 1-2 ore/săptămână pentru Ansamblu coral, activitate care se va organiza în afara orarului zilnic sau în zilele de sâmbătă şi va fi inclusă în norma profesorului de Muzică.
    Lista disciplinelor de specialitate din curriculumul diferenţiat
    pentru ciclul superior al liceului, filiera vocaţională, profilul
    teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios

┌─────────────────────────┬────────────┐
│ │Nr. de ore/ │
│ │săptămână │
│Disciplina ├─────┬──────┤
│ │Clasa│Clasa │
│ │a │a │
│ │XI-a │XII-a │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Discipline de │12 │12 │
│specialitate │ │ │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Dogmatică │2 │2 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Morală creştină * │- │- │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Spiritualitate ** │1 │1 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Muzică bisericească *** │1 │1 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Istoria culturii şi │ │ │
│spiritualităţii artei │1 │- │
│monahale │ │ │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Economia întreprinderii │ │ │
│turistice şi elemente de │1 │1 │
│legislaţie │ │ │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Contabilitate │1 │1 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Marketing în turism │1 │1 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Tehnologia activităţii de│1 │1 │
│turism │ │ │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Tehnologia hotelieră │- │1 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Practică de specialitate │3 │3 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Alte discipline │3 │3 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Limba modernă 1 │1 │1 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Matematică │1 │1 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Educaţie muzicală │1 │1 │
├─────────────────────────┼─────┼──────┤
│Număr total de ore/ │15 │15 │
│săptămână în CD │ │ │
└─────────────────────────┴─────┴──────┘

    * Pentru disciplina Morală creştină se alocă, în clasele a XI-a şi a XII-a, ora de Religie din trunchiul comun (TC).
    ** Pentru disciplina Spiritualitate, în afara orei prevăzute în curriculumul diferenţiat (CD), se poate aloca o oră/săptămână din curriculumul la decizia şcolii (CDŞ), pentru consultaţii şi îndrumări spirituale.
    *** Pentru disciplina Muzică bisericească, în afara orelor prevăzute în curriculumul diferenţiat (CD), se pot aloca 1-2 ore/săptămână pentru Ansamblu coral, activitate care se va organiza în afara orarului zilnic sau în zilele de sâmbătă şi va fi inclusă în norma profesorului de Muzică.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016