Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.637 din 12 aprilie 2016  pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.060/2014 privind aprobarea Condiţiilor de organizare a taberelor, excursiilor, expediţiilor şi a altor activităţi de timp liber în sistemul de învăţământ preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.637 din 12 aprilie 2016 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.060/2014 privind aprobarea Condiţiilor de organizare a taberelor, excursiilor, expediţiilor şi a altor activităţi de timp liber în sistemul de învăţământ preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 14 aprilie 2016

    În conformitate cu prevederile art. 94 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 44/2016 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice,

    ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin.

    ART. I
    Anexa "Condiţiile de organizare a taberelor, excursiilor, expediţiilor şi a altor activităţi de timp liber în sistemul de învăţământ preuniversitar" la Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.060/2014 privind aprobarea Condiţiilor de organizare a taberelor, excursiilor, expediţiilor şi a altor activităţi de timp liber în sistemul de învăţământ preuniversitar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 99 din 7 februarie 2014, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. II
    Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia minorităţi, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        p. Ministrul educaţiei naţionale
                           şi cercetării ştiinţifice,
                            Monica Cristina Anisie,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 12 aprilie 2016.
    Nr. 3.637.


    ANEXĂ
    (Anexa la Ordinul nr. 3.060/2014)


                                REGULAMENT-CADRU
             de organizare şi desfăşurare a taberelor, excursiilor,
                expediţiilor şi a altor activităţi de timp liber

    ART. 1
    Prezentul regulament se aplică tuturor activităţilor de timp liber/excursiilor/taberelor/expediţiilor şi conţine prevederi specifice atât pentru activităţile care se desfăşoară în localitatea în care se află unitatea de învăţământ, cât şi pentru cele care presupun deplasarea în altă localitate cu contractarea de servicii de transport/cazare şi masă.
    ART. 2
    Cadrele didactice şi/sau unităţile de învăţământ preuniversitar care organizează tabere, excursii, expediţii şi alte activităţi de timp liber au obligaţia să ia toate măsurile în vederea asigurării condiţiilor de siguranţă ale elevilor/preşcolarilor pe durata activităţii respective.
    ART. 3
    Elevii/Preşcolarii participanţi la tabere, excursii, expediţii şi alte activităţi de timp liber vor respecta obligaţiile prevăzute la art. 8 din prezentul regulament-cadru.
    ART. 4
    (1) În pregătirea taberei/excursiei/expediţiei, cadrul didactic organizator trebuie să informeze grupul asupra următoarelor aspecte:
    a) scopul şi programul activităţii;
    b) obiectivele turistice care vor fi vizitate;
    c) durata deplasării, ziua, ora şi locul plecării, precum şi ziua, ora şi locul sosirii;
    d) localitatea de destinaţie, unitatea de cazare şi distanţa până la aceasta, precum şi pachetul de servicii privind:
    - mijloacele de transport utilizate, caracteristicile şi categoria acestora, precum şi copia certificatului de înmatriculare la registrul comerţului, copia licenţei de transport persoane, copia asigurării de răspundere a transportatorului faţă de călătorii transportaţi în caz de accidente;
    - condiţiile de cazare şi masă (numărul locurilor de cazare autorizate, categoria de clasificare a unităţilor de cazare/alimentaţie etc.);
    - dotările suplimentare din incinta unităţii de cazare (de exemplu, piscine, terenuri de fotbal sau tenis, mese de ping-pong etc.);
    e) documente/informaţii privind costul excursiei/taberei/ expediţiei/activităţii etc.;
    f) numărul de participanţi estimat: elevi şi adulţi, cu respectarea regulii de un cadru didactic la cel mult 10 elevi;
    g) activităţi care presupun un anume grad de dificultate/risc.
    (2) Informaţiile de la lit. d) şi e) vizează activităţile care se desfăşoară în afara localităţii în care se află unitatea de învăţământ.
    (3) Informaţiile de la lit. d) şi e) vor fi solicitate operatorilor economici contractaţi de către cadrul didactic, organizator al activităţii.
    ART. 5
    Documentaţia aferentă activităţilor care se desfăşoară în localitatea în care se află unitatea de învăţământ constă în:
    a) acordul scris al părinţilor/tutorilor legal instituiţi conform anexei nr. 1;
    b) procesul-verbal de informare/instruire a participanţilor, în care se vor insera, după caz, reguli specifice deplasării;
    c) documentele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a), b) şi c);
    d) aprobarea conducerii unităţii de învăţământ de unde provin elevii/preşcolarii, conform anexei nr. 2.1.
    ART. 6
    Documentaţia aferentă taberei/excursiei/expediţiei/ activităţii care se desfăşoară în altă localitate decât cea a unităţii de învăţământ, care presupune mai multe tipuri de servicii, constă în:
    a) acordul scris al părinţilor/tutorilor legal instituiţi conform anexei nr. 1;
    b) procesul-verbal de informare/instruire a participanţilor, în care se vor insera, după caz, reguli specifice deplasării;
    c) documentele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a), b), c), d) şi e);
    d) adeverinţele medicale eliberate de medicul de familie/medicul şcolar, care să ateste faptul că starea de sănătate îi permite să participe la activităţile propuse;
    e) aprobarea conducerii unităţii de învăţământ de unde provin elevii/preşcolarii, conform anexei nr. 2.2.
    ART. 7
    Pentru asigurarea securităţii elevilor/preşcolarilor, cadrele didactice organizatoare au, cel puţin, următoarele obligaţii:
    a) să sesizeze autorităţile competente cu privire la toate aspectele care ţin de siguranţa şi protecţia participanţilor la activitate;
    b) să asigure câte un cadru didactic însoţitor pentru fiecare 10 elevi participanţi;
    c) să ia măsuri de prevenire/reducere a riscurilor de vătămare a participanţilor;
    d) să adapteze activităţile la vârsta, stadiul de dezvoltare, nevoile şi ritmul elevilor participanţi.
    ART. 8
    Pe durata participării la tabere/excursii/expediţii/alte activităţi, elevii/preşcolarii au următoarele obligaţii:
    a) să respecte condiţiile de siguranţă pe parcursul deplasărilor în grup cu trenul/autocarul/avionul;
    b) să nu recurgă la acte de violenţă pe parcursul deplasării spre/dinspre tabără/excursie/expediţie;
    c) să nu pericliteze siguranţa şi securitatea participanţilor pe parcursul deplasării spre/dinspre tabără/excursie/expediţie;
    d) să se comporte civilizat şi să nu distrugă bunuri;
    e) să manifeste un comportament responsabil faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi participanţi la tabără;
    f) să nu aducă şi să nu consume tutun, alcool, substanţe stupefiante şi psihotrope.
    ART. 9
    În cazul în care tabăra se organizează în timpul orelor de curs, în situaţii excepţionale bine justificate, unitatea de învăţământ organizatoare va solicita aprobarea inspectoratului şcolar, căruia îi va transmite şi planul de recuperare a orelor neefectuate.
    ART. 10
    Anexele nr. 1, 2.1, 2.2, 3.1 şi 3.2 fac parte integrantă din prezentul regulament-cadru de organizare şi desfăşurare a taberelor, excursiilor, expediţiilor şi a altor activităţi de timp liber.


    ANEXA 1
    la regulamentul-cadru

               Acordul părintelui/tutorelui legal de participare
                    a copilului la excursie/tabără/expediţie

    Numele şi prenumele elevului ..........................................
    Unitatea de învăţământ: ................. Clasa: ......................
    Data/Perioada excursiei: de la ........... la .........................
    Numele şi prenumele părintelui/tutorelui ..............................
    Numele şi prenumele cadrului didactic organizator: ....................
    Destinaţia: ...........................................................
    Locul de plecare: ................. Ora plecării: .....................
    Locul de sosire: .................. Ora sosirii: ......................
    Îmbrăcăminte specifică/Echipament specific necesar în excursie (se
completează de organizatorul excursiei): ..................................
    [] Da [] Nu
    Programul acestei excursii cuprinde activităţi fizice şi sportive (se
completează de organizatorul excursiei): ..................................
    [] Da [] Nu
    a) Menţionez că regimul medical permanent sau temporar al copilului meu,
inclusiv regimul de dietă, cel de medicaţie şi/sau necesitatea utilizării
aparatelor auditive sau vizuale, este: ....................................
...........................................................................
    b) Sunt de acord ca, în cazul unei urgenţe medicale, cadrul didactic
însoţitor să mă înştiinţeze imediat şi să ia toate măsurile necesare pentru
asigurarea condiţiilor medicale optime.
    c) Accept că organizatorul poate modifica aspectele legate de transport,
cazare şi alte servicii în funcţie de schimbările obiective survenite.
Înţeleg că voi fi informat asupra acestor modificări.
    d) Sunt de acord că şcoala nu poate fi responsabilă pentru acţiunile
operatorilor de transport sau de turism care îşi oferă serviciile pentru
această excursie/tabără/expediţie.
    e) În caz de urgenţă pot fi găsit la următoarele numere de telefon:
    ......................................................
    Sunt de acord ca propriul meu copil să participe la această excursie/
tabără/expediţie şi, în situaţia nerespectării regulamentului, acesta poate
fi sancţionat conform regulamentului de organizare şi funcţionare al
unităţii de învăţământ.

    ..................................... .................
   (semnătura părintelui/tutorelui legal) (data)



    ANEXA 2.1
    la regulamentul-cadru


              Planul activităţii care se desfăşoară în localitatea
                     în care se află unitatea de învăţământ

                                                                  Aprob
                                                                  -----
                                                                 Director,
                                                                 .........
                                                                   L. S.

                                                               Data: .........


    1. Şcoala ...............................................................
    2. Clasa/clasele ........................................................
    3. Data activităţii .....................................................
    4. Scopul activităţii ...................................................
    5. Obiectivele vizitate .................................................
    6. Locul şi ora plecării ................................................
    7. Locul şi ora întoarcerii .............................................
    8. Tabelul nominal al elevilor/preşcolarilor participanţi, precum şi
datele de contact ale părinţilor/ tutorilor legal instituiţi (anexat)
.............................................................................
    9. Numărul cadrelor didactice însoţitoare şi datele de contact ale acestora
(anexat) .....
    10. Tabelul nominal şi datele de contact ale adulţilor participanţi,
alţii decât profesorii (anexat) ......

    Certific că toate datele de mai sus sunt conforme cu realitatea.

    Numele şi prenumele cadrului didactic organizator ....................

    Semnătură ........................ Data .......................



    ANEXA 2.2
    la regulamentul-cadru


             Planul de excursie/tabără/expediţie care se desfăşoară
                în afara localităţii în care se află unitatea de
              învăţământ şi care presupune servicii de transport,
                                 cazare şi masă

                                                                  Aprob
                                                                  -----
                                                                 Director,
                                                                 .........
                                                                   L. S.

                                                               Data: .........


    1. Şcoala ...............................................................
    2. Clasa/clasele ........................................................
    3. Destinaţia (nu este permisă nicio modificare fără un nou acord) ......
    4. Scopul călătoriei ....................................................
    5. Data/Perioada călătoriei .............................................
    6. Data şi ora plecării .................................................
    7. Data şi ora întoarcerii ..............................................
    8. Tabelul cu numărul, numele şi prenumele elevilor/preşcolarilor
participanţi, precum şi datele de contact ale părinţilor/tutorilor lor legali
instituiţi (anexat) ........................................
    9. Numărul cadrelor didactice însoţitoare şi datele de contact ale
acestora (anexat) .......
    10. Tabelul nominal şi datele de contact ale adulţilor participanţi,
alţii decât profesorii (anexat) ........
    11. Locul plecării ......................................................
    12. Locul sosirii .......................................................
    13. Persoană de contact de la firma de transport (nume, prenume, date de
contact) ...................................................................
    14. Datele de contact ale operatorilor economici responsabili pentru
asigurarea serviciilor de cazare şi masă ...................................
    15. Adresa şi numărul de telefon ale structurii turistice de primire care
asigură cazarea şi masa .....................................................
    16. În cazul în care este posibil şi permis înotul, există şi un salvamar?
Da/Nu ........

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│CĂLĂTORII ÎN AFARA ŢĂRII │
│ │
│A. Există avertismente actuale legate de călătoria în ţara vizată, emise de │
│Ministerul Afacerilor Externe sau ambasada ţării respective în România? Da/Nu │
│........................................................................ │
│ │
│B. Aveţi asigurare medicală pentru toţi participanţii, pe toată perioada │
│călătoriei? Da/Nu (ataşaţi documentele doveditoare) ......................... │
│ │
│C. Organizatorul se va asigura că toate documentele de călătorie ale copiilor │
│sunt valabile şi va avea copii ale paşapoartelor/cărţilor de identitate/ │
│acordul părinţilor autentificat la notariat, cazierul coordonatorului etc. │
│pentru toţi participanţii. │
│ │
│D. Datele de contact ale organizatorului .................................... │
│............................................................................. │
│ │
│E. Cel puţin unul dintre însoţitori trebuie să aibă serviciul roaming activat.│
│Numele şi prenumele acestui însoţitor ........ Nr. de telefon ............. │
│ │
│F. Date de contact ale ambasadei României în statul unde are loc călătoria ...│
│............................................................................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Certific că toate datele de mai sus sunt conforme cu realitatea.

    Numele şi prenumele cadrului didactic organizator ......................

    Semnătură ......... Data ..........................



    ANEXA 3.1
    la regulamentul-cadru


                                                        Operator economic
                                                      ....................
                                                          (denumirea)

                                   DECLARAŢIE

    Subsemnatul, ........, reprezentant/împuternicit al .....(denumirea operatorului economic)...., în calitate de ofertant al serviciilor turistice ....(denumirea serviciului)....., la data de ......, declar pe propria răspundere că:
    a) ............(denumirea operatorului economic)...... nu am intrat în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul-sindic;
    b) deţin poliţa de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de către achizitor, în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism nr. ........ emisă de ......., valabilă până la data de ....... .
    În conformitate cu oferta transmisă achizitorului am acordat acestuia următoarele gratuităţi:
    .........................................................................
    .........................................................................
    sau
    În conformitate cu oferta transmisă achizitorului am acordat acestuia următoarele reduceri:
    .........................................................................
    .........................................................................
    Costul total per persoană este de ...... lei (inclusiv TVA).
    Ataşez prezentei declaraţii următoarele:
    a) copia certificatului de înmatriculare a operatorului economic la oficiul registrului comerţului;
    b) copia licenţei de turism a operatorului economic/a certificatului de clasificare a structurii de primire turistice de cazare şi alimentaţie;
    Subsemnatul declar că informaţiile furnizate sunt complete şi conforme şi înţeleg că achizitorul are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, orice documente doveditoare de care dispun.
    Înţeleg că, în cazul în care această declaraţie nu este conformă cu realitatea, sunt pasibil de încălcarea prevederilor legislaţiei în vigoare privind falsul în declaraţii.


    Data ...........

                                         Operator economic,
                                       .......................
                                       (semnătură autorizată)


    ANEXA 3.2
    la regulamentul-cadru

                                                        Operator economic
                                                      ....................
                                                          (denumirea)

                                   DECLARAŢIE

    Subsemnatul, ........, reprezentant/împuternicit al ....(denumirea operatorului economic)...., în calitate de ofertant al serviciilor de transport .....(denumirea serviciului)...., la data de ...(zi/luna/an)..., declar pe propria răspundere că:
    a) .......(denumirea operatorului economic)...... nu am intrat în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul-sindic;
    b) deţin poliţa de asigurarea de răspundere a transportatorului faţă de călătorii transportaţi în caz de accidente produse în trafic intern şi internaţional nr. ....., emisă de ......, valabilă până la data de ........;
    În conformitate cu oferta transmisă achizitorului am acordat acestuia următoarele gratuităţi:
    .....................................................................
    .....................................................................
    sau
    În conformitate cu oferta transmisă achizitorului am acordat acestuia următoarele reduceri:
    .....................................................................
    .....................................................................
    Costul total per persoană este de ...... lei (inclusiv TVA).
    Ataşez prezentei declaraţii următoarele:
    a) copia certificatului de înmatriculare a operatorului economic la oficiul registrului comerţului;
    b) copia licenţei de transport persoane;
    c) copia asigurării de răspundere a transportatorului faţă de călătorii transportaţi în caz de accidente.
    Subsemnatul declar că informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi înţeleg că achizitorul are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, orice documente doveditoare de care dispun.
    Înţeleg că, în cazul în care aceasta declaraţie nu este conformă cu realitatea, sunt pasibil de încălcarea prevederilor legislaţiei în vigoare privind falsul în declaraţii.


        Data .............

                                         Operator economic,
                                       .......................
                                       (semnătură autorizată)

                                     ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Marden
06 Mai 2016
Okay, you're the expert here. How should one drink Earl Grey? I've done the sugar and cream route as well as the honey and lemon. I think I'm being scfefod at by the world.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016