Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitãţii educaţiei, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 87/2006 , cu modificãrile ulterioare, ţinând cont de dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.258/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Române de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Preuniversitar (ARACIP), cu modificãrile ulterioare, luând în considerare dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituţionalã în vederea autorizãrii, acreditãrii şi evaluãrii periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie, în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului emite prezentul ordin. ART. 1 (1) Se aprobã Procedurile de înscriere a organizaţiilor furnizoare de educaţie, care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã şi de recunoaştere a studiilor efectuate de elevii şcolarizaţi în cadrul acestor unitãţi de învãţãmânt, prevãzute în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin. (2) Se aprobã formatul Fişei de analizã şi expertizã a documentaţiei depuse la Agenţia Românã de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Preuniversitar (ARACIP) de organizaţiile furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin. (3) Se aprobã specimenul de adeverinţã care se elibereazã de ARACIP organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, prevãzut în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul ordin. (4) Se aprobã formatul Registrului special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, prevãzut în anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, organizaţiile furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã şi ARACIP vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului, Cristian Mihai Adomniţei Bucureşti, 27 martie 2008. Nr. 3.565. ANEXA 1 PROCEDURILE de înscriere a organizaţiilor furnizoare de educaţie, care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã şi de recunoaştere a studiilor efectuate de elevii şcolarizaţi în cadrul acestor unitãţi de învãţãmânt CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Organizaţiile furnizoare de educaţie pot organiza şi desfãşura pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, cu respectarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2007 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţionalã în vederea autorizãrii, acreditãrii şi evaluãrii periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie. CAP. II Procedurile de înscriere în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã ART. 2 În vederea înscrierii în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, persoanele juridice interesate trebuie sã depunã la Departamentul de acreditare al ARACIP un dosar, care sã cuprindã urmãtoarele documente, în copie certificatã de conducãtorul organizaţiei furnizoare de educaţie: a) cererea de declanşare a procedurii de înscriere în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã; b) fişa-tip a dosarului; c) documentele prevãzute la <>art. 26 din Hotãrârea Guvernului nr. 22/2007 ; d) copie de pe ordinul de platã a tarifului de evaluare, conform prevederilor <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 320/2007 privind aprobarea tarifelor de autorizare, acreditare şi evaluare externã periodicã a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar. ART. 3 (1) Experţii din cadrul Departamentului de acreditare al ARACIP întocmesc fişa de analizã şi expertizã a documentelor din dosarul depus de organizaţia respectivã, în maximum 30 de zile de la înregistrarea acestuia. (2) Rezultatul expertizei se comunicã organizaţiei depunãtoare în termen de maximum 15 zile de la data finalizãrii expertizei documentaţiei respective. (3) În situaţia în care se constatã caracterul incomplet al documentelor prezentate, persoana juridicã respectivã este obligatã sã completeze documentaţia în termen de 30 de zile de la comunicare, în caz contrar, cererea se respinge ca inadmisibilã. (4) În cazul în care dosarul este complet, fişa de analizã şi expertizã se înainteazã Centrului Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor, însoţitã de propunerea ARACIP de înscriere a unitãţii de învãţãmânt respective în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã. (5) În urma analizei documentelor prevãzute la alin. (4), Centrul Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor emite un aviz în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea documentelor. ART. 4 În cazul unui aviz favorabil al Centrului Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor, ARACIP înscrie unitatea de învãţãmânt respectivã în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã şi emite o adeverinţã în acest sens în termen de maximum 15 zile de la înscrierea acesteia. ART. 5 (1) În cazul unui aviz nefavorabil al Centrului Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor, ARACIP va comunica organizaţiei furnizoare de educaţie, în termen de maximum 30 de zile, motivele care au stat la baza emiterii acestuia, conform justificãrii Centrului Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor. (2) Unitatea de învãţãmânt menţionatã la alin. (1) are obligaţia de a transmite la ARACIP documentele care atestã remedierea tuturor deficienţelor care au stat la baza emiterii avizului nefavorabil, în caz contrar, cererea acesteia se respinge ca inadmisibilã, iar unitatea respectivã va intra în lichidare în sistemul educaţional respectiv, începând cu anul şcolar urmãtor, şi se va supune procesului de evaluare şi acreditare în sistemul educaţional românesc, în condiţiile legii. ART. 6 Dupã înscrierea în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, organizaţia respectivã are obligaţia de a înainta la ARACIP, anual, un raport de evaluare internã, care sã cuprindã urmãtoarele elemente: a) denumirea şi sediul unitãţii de învãţãmânt respective; b) nivelurile de învãţãmânt, specializãrile, precum şi durata de şcolarizare, conform structurii din sistemul educaţional respectiv; c) date referitoare la personalul angajat; d) date referitoare la elevii şcolarizaţi: numãrul de elevi/an de studiu, naţionalitatea; e) date referitoare la spaţiile de învãţãmânt şi baza materialã, regimul de deţinere a acestora, precum şi autorizaţia sanitarã de funcţionare, vizatã pe anul în curs. ART. 7 Organizaţiile prevãzute la art. 6 au obligaţia de a solicita ARACIP, din 5 în 5 ani, reînscrierea în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã. În caz contrar, organizaţia respectivã se considerã desfiinţatã. CAP. III Recunoaşterea studiilor efectuate la organizaţiile furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã ART. 8 Perioadele de studii (minimum un semestru) efectuate la organizaţiile furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, acreditate în ţara de origine şi înscrise în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, se recunosc automat. ART. 9 Perioadele de studii efectuate la organizaţiile furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, altele decât cele menţionate la art. 8, se recunosc de cãtre Centrul Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor, în vederea preluãrii elevilor în sistemul naţional de învãţãmânt, în urma susţinerii unor teste de cunoştinţe stabilite de Centrul Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor, ca mãsuri compensatorii. ART. 10 (1) Diplomele de bacalaureat sau actele echivalente, obţinute la unitãţile de învãţãmânt înscrise în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, se recunosc automat pe teritoriul României, în condiţiile legii. (2) Diplomele de bacalaureat internaţional [IBO, Cambridge, GCE (A level) şi alte forme de bacalaureat recunoscute oficial], obţinute la unitãţile de învãţãmânt acreditate în ţara de origine şi neînscrise în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, vor fi recunoscute pe teritoriul României, dupã susţinerea examenelor de diferenţe stabilite de Centrul Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor, în funcţie de profilul absolvit, ca mãsuri compensatorii. (3) Diplomele sau certificatele de absolvire, emise de organizaţiile furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, altele decât cele menţionate la alin. (1) şi (2), se supun recunoaşterii de cãtre Centrul Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor, în urma aplicãrii de mãsuri compensatorii, stabilite de Centrul Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor. (4) Elevii care au fost şcolarizaţi în cadrul organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, neînscrise în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, şi care au avut acces în învãţãmântul superior într-o altã ţarã vor beneficia de echivalarea diplomei de absolvire a liceului, în urma aplicãrii de mãsuri compensatorii, stabilite de Centrul Naţional pentru Recunoaşterea şi Echivalarea Diplomelor. CAP. IV Dispoziţii tranzitorii şi finale ART. 11 Denumirea organizaţiei furnizoare de educaţie trebuie sã reflecte curriculumul corespunzãtor sistemului educaţional adoptat. ART. 12 În cazul în care organizaţiile furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã nu solicitã înscrierea în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, acestea sunt obligate sã se supunã procesului de evaluare şi acreditare în sistemul educaţional românesc, în condiţiile legii. ANEXA 2 Preşedinte ARACIP, .................. Aviz favorabil/nefavorabil Director CNRED .......................... FIŞĂ DE ANALIZĂ ŞI EXPERTIZĂ a documentaţiei depuse*
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ................................................ │
│ (denumire unitate de învãţãmânt) │
│ ................................................ │
│ (denumire persoanã juridicã patronatoare) │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Nr. notificãrii depuse la ARACIP: I. Informaţii cu privire la persoana juridicã patronatoare
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Persoanã Juridicã Patronatoare (denumire): │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Sediu social/tel./fax: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Act constitutiv: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Fondator: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Statut: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Modificãri intervenite la statut: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Actul de dobândire a personalitãţii juridice: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Menţiuni: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
II. Acte care sã ateste acreditarea în sistemul educaţional adoptat în cadrul unitãţii de învãţãmânt respective (prezentare cronologicã )
┌───────────────────────┬──────────────┬─────────────┬──────────┬───────────┐
│Autoritatea/instituţia │ Tip document │ Numãr/datã │ Calitate │Observaţii │
│ emitentã │ │ │ semnatar │ │
├───────────────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────────────┴──────────────┴─────────────┴──────────┴───────────┘
III. Confirmarea misiunii diplomatice a statului respectiv, pe baza rãspunsului autoritãţii competente din statul al cãrui sistem educaţional este/urmeazã a fi adoptat, privind urmãtoarele elemente: - respectarea de cãtre unitatea de învãţãmânt a legislaţiei în domeniul educaţional din statul respectiv; - eliberarea de cãtre unitatea de învãţãmânt respectivã de diplome identice cu cele care permit accesul în învãţãmântul superior în ţara de origine. (prezentare cronologicã )
┌───────────────────────┬──────────────┬───────────────────┬────────────────┐
│ Tip document │ Numãr/datã │ Calitate │ Observaţii │
│ │ │ semnatar │ │
├───────────────────────┼──────────────┼───────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
└───────────────────────┴──────────────┴───────────────────┴────────────────┘
------------ * Prezenta documentaţie a fost expertizatã şi analizatã în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2007 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţionalã în vederea autorizãrii, acreditãrii şi evaluãrii periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie (cap. II, secţiunea a 3-a, art. 26 şi 27). IV. Elemente de identificare a organizaţiei furnizoare de educaţie, dupã cum urmeazã: - denumirea şi sediul unitãţii de învãţãmânt respective; - nivelurile de învãţãmânt, specializãrile, precum şi durata de şcolarizare, conform structurii din sistemul educaţional respectiv; - date referitoare la elevii şcolarizaţi; numãrul de elevi/an de studiu, naţionalitatea; - date referitoare la spaţiile de învãţãmânt şi baza materialã, regimul de deţinere a acestora, precum şi autorizaţia sanitarã de funcţionare, vizatã pe anul în curs.
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea unitãţii de învãţãmânt │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Persoanã de contact: Director - │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Localitate/judeţ: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Adresã/tel./fax: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Niveluri de învãţãmânt şcolarizate: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Duratã de şcolarizare/fiecare nivel de învãţãmânt: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Nr. elevi şcolarizaţi/fiecare nivel de învãţãmânt: ............, │
│ din care elevi români: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Nr. cadre didactice/fiecare nivel de învãţãmânt: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
V. Spaţii de învãţãmânt şi baza materialã
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Spaţii de învãţãmânt: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Dotãri disponibile: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Regimul juridic de deţinere a dotãrilor: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Autorizaţii sanitare de funcţionare: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Autorizaţie PSI (dacã este cazul): │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
VI. Curriculum
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Curriculum utilizat: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
VII. Certificat de atestare fiscalã - Documentaţia depusã la ARACIP este completã şi conformã cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2007 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţionalã în vederea autorizãrii, acreditãrii şi evaluãrii periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie (cap. II, secţiunea a 3-a, art. 26 şi 27). Consilier juridic ARACIP, Şeful Departamentului de ........................ acreditare al ARACIP, .......................... Data ................ ANEXA 3 SPECIMEN ADEVERINŢĂ Având în vedere prevederile <>art. 26 şi 27 din Hotãrârea Guvernului nr. 22/2007 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţionalã în vederea autorizãrii, acreditãrii şi evaluãrii periodice a instituţiilor furnizoare de educaţie, ţinând cont de dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberãrii certificatelor şi adeverinţelor de cãtre autoritãţile publice centrale şi locale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 223/2002 , luând în considerare Notificarea nr. ......, însoţitã de documentaţia aferentã, înregistratã la ARACIP cu nr. ........, se adevereşte cã unitatea de învãţãmânt ............. (persoana juridicã ..........), cu sediul în ........, care organizeazã şi desfãşoarã activitãţi de învãţãmânt preuniversitar de nivel ............, corespunzãtoare sistemului educaţional din statul ............., este înscrisã în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã, începând cu data de ......... Unitatea de învãţãmânt ................ are urmãtoarele obligaţii: - de a afişa prezenta adeverinţã la loc vizibil, în cadrul unitãţii de învãţãmânt; - de a comunica, anual, orice schimbare intervenitã faţã de documentaţia depusã iniţial; - de a înainta la ARACIP, anual, pânã la data de 15 octombrie, raportul de evaluare internã. Elevii şcolarizaţi de unitatea de învãţãmânt ............ beneficiazã de dreptul de recunoaştere a perioadelor de studii efectuate, în aceleaşi condiţii ca şi elevii care au studiat în statul ........, în sistemul de învãţãmânt specific statului respectiv. Prezenta adeverinţã este valabilã timp de 5 ani de la data emiterii acesteia. Nerespectarea obligaţiilor instituite prin prezenta adeverinţã, de cãtre unitatea de învãţãmânt ..............., atrage retragerea valabilitãţii prezentei adeverinţe. Preşedinte ARACIP, Constantin-Şerban Iosifescu Nr. ........................ Data ....................... ANEXA 4 REGISTRUL SPECIAL al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizeazã şi desfãşoarã pe teritoriul României activitãţi de învãţãmânt corespunzãtoare unui sistem educaţional din altã ţarã
┌─────────┬──────┬──────┬─────────┬────────┬──────┬────────┬────────┬────────┬────────┬─────────────────┐
│Denumirea│ │Repre-│Denumirea│Sediul │Repre-│Sistemul│ │Acte de │Acte de │ Nr. de elevi │
│persoanei│Sediul│zen- │unitãţii │unitãţii│zen- │de învã-│Curricu-│ studii │studii │ la începutul │
│juridice │ │tantul│ de │ de │tantul│ţãmânt │ lumul │elibera-│recunos-│ anului şcolar │
│ │ │legal │învãţã- │învãţã- │ legal│adoptat │adoptat │ te de │ cute/ ├────────┬────────┤
│ │ │ │ mânt │ mânt │ │ │ │unitatea│echiva- │Nr. de │ Nr. de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │de învã-│ late │elevi/an│elevi de│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ţãmânt │ │ de │naţiona-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ studiu │litate │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │românã │
├─────────┼──────┼──────┼─────────┼────────┼──────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴──────┴──────┴─────────┴────────┴──────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┘
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.