Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.454 din 25 noiembrie 2016  pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.454 din 25 noiembrie 2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 968 din 29 noiembrie 2016

    Având în vedere dispoziţiile art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se aprobă Procedura de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă următoarele formulare:
    a) "Cerere privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare", prevăzută în anexa nr. 2;
    b) "Atestat", prevăzut în anexa nr. 3;
    c) "Înştiinţare privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare", prevăzută în anexa nr. 4;
    d) "Decizie prin care se ia act de retragerea cererii privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare", prevăzută în anexa nr. 5;
    e) "Adresă de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice", prevăzută în anexa nr. 6;
    f) "Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice", prevăzută în anexa nr. 7.
    (3) Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi organele fiscale centrale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

            Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                               Eugen-Dragoş Doroş

    Bucureşti, 25 noiembrie 2016.
    Nr. 3.454.


    ANEXA 1

                                   PROCEDURĂ
        de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume
      certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    1. Debitorul care înregistrează obligaţii fiscale restante pentru care sunt în derulare măsuri de executare silită aplicate de către organul fiscal central competent în administrarea creanţelor fiscale datorate de către acesta, denumit în continuare organ fiscal competent, şi care are de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice poate depune la organul fiscal competent o cerere însoţită de documentul eliberat de autoritatea sau instituţia publică, prin care solicită aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Cod de procedură fiscală.
    2. Nu se consideră sume exigibile şi nu se aplică prevederile pct. 1 sumelor aflate în litigiu între debitor şi instituţia sau autoritatea publică.
    3. La cererea prevăzută la pct. 1 debitorul anexează, în original, documentul eliberat de autorităţile sau instituţiile publice prin care se certifică cuantumul sumelor certe, lichide şi exigibile pe care debitorul le are de încasat de la acestea, denumit în continuare atestat.
    4. Atestatul cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele elemente:
    a) denumirea autorităţii sau instituţiei publice;
    b) numărul şi data emiterii acestuia;
    c) cuantumul sumelor certe, lichide şi exigibile datorate la data emiterii acestuia de către autoritatea sau instituţia publică;
    d) precizarea că este emis în vederea aplicării prevederilor art. 230 din Codul de procedură fiscală şi angajamentul că de la data eliberării nu efectuează plăţi către debitor pentru stingerea sumelor cuprinse în atestat până la plata sumelor pentru care a fost înfiinţată poprirea sau până la comunicarea de către organele fiscale a deciziei de ridicare a măsurii de executare silită asupra sumelor datorate debitorului de către terţi sau a înştiinţării că nu sunt în curs noi măsuri de executare silită, după caz;
    e) numele, prenumele, funcţia şi semnătura persoanelor împuternicite ale autorităţii sau instituţiei publice;
    f) ştampila autorităţii sau instituţiei publice.

    CAP. II
    Continuarea/Ridicarea măsurilor de executare silită

    A. Continuarea măsurilor de executare silită prin poprirea sumelor certe, lichide şi exigibile pe care debitorii le au de încasat de la autorităţi sau instituţii publice
    5. În situaţia în care executarea silită este începută, iar debitorul depune la organul fiscal competent cererea şi atestatul eliberat de o autoritate sau o instituţie publică potrivit pct. 1 şi 3, aceasta se continuă prin poprirea sumelor certe, lichide şi exigibile datorate debitorului de către instituţia sau autoritatea publică, acestea din urmă indisponibilizând sumele după cum urmează:
    a) în limita cuantumului sumelor certe, lichide şi exigibile, înscrise în atestat, în situaţia în care valoarea creanţelor, înscrise în titlurile executorii, este mai mare sau egală decât acesta;
    b) în limita creanţelor rămase nestinse din titlurile executorii, în situaţia în care cuantumul sumelor certe, lichide şi exigibile, înscrise în atestat, este mai mare decât acestea.
    6. În termen de 5 zile de la data depunerii cererii însoţite de atestatul eliberat de autoritatea sau instituţia publică, organul fiscal competent comunică autorităţii sau instituţiei publice adresa de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice, înştiinţând despre aceasta debitorul.
    7. După înfiinţarea popririi, respectiv din momentul primirii adresei de înfiinţare a popririi, în funcţie de situaţia în care se află la momentul popririi, instituţia sau autoritatea publică este obligată să efectueze una dintre următoarele operaţiuni:
    a) în cazul în care nu datorează vreo sumă de bani debitorului - să înştiinţeze cu privire la aceasta organul de executare silită în termen de 5 zile de la primirea adresei de înfiinţare a popririi;
    b) în cazul în care autoritatea sau instituţia publică dispune de disponibilităţi băneşti în limita sumei înscrise în adresa de înfiinţare a popririi - să plătească de îndată sumele pentru care s-a înfiinţat poprirea;
    c) în cazul în care autoritatea sau instituţia publică nu dispune de disponibilităţi băneşti în limita sumei înscrise în adresa de înfiinţare a popririi - să plătească cu prioritate, din sumele existente şi cele viitoare, sumele pentru care s-a înfiinţat poprirea.
    8. Sumele realizate ca urmare a înfiinţării popririi sting creanţele fiscale incluse în titlurile executorii pentru care s-a aplicat această măsură.
    9. În vederea aplicării prevederilor pct. 8, autoritatea sau instituţia publică menţionează în documentul de plată prin care face virarea sumelor datorate debitorului numărul de evidenţă a plaţii indicat în adresa de înfiinţare a popririi.
    10. - (1) În cazul în care:
    a) obligaţiile fiscale pentru care s-a înfiinţat poprirea conform prevederilor prezentei proceduri au fost stinse prin alte modalităţi prevăzute de lege şi nu sunt în curs alte măsuri de executare silită, organul fiscal competent emite, în termen de cel mult două zile de la data stingerii integrale a obligaţiilor fiscale, decizia de ridicare a măsurilor de executare silită şi o comunică instituţiei sau autorităţii publice la care a fost înfiinţată poprirea;
    b) sumele certe, lichide şi exigibile înscrise în atestat sunt mai mari decât sumele încasate de la autoritatea sau instituţia publică în urma înfiinţării popririi, iar aceasta a stins în întregime creanţele pentru care a fost începută executarea prin poprire şi nu sunt în curs alte măsuri de executare silită, organul fiscal competent înştiinţează autoritatea sau instituţia publică despre acest fapt.
    (2) Dispoziţiile alin. (1) lit. a) sunt aplicabile şi în cazul în care la data stingerii obligaţiilor fiscale înscrise în poprire instituţia sau autoritatea publică a efectuat plata parţială a unor sume prevăzute în aceasta.
    11. După primirea deciziei prevăzute la pct. 10 lit. a) sau a înştiinţării prevăzute la pct. 10 lit. b) autoritatea sau instituţia publică poate efectua către debitor plata diferenţei dintre sumele înscrise în atestat şi sumele plătite de aceasta ca urmare a înfiinţării popririi.
    12. - (1) Organul fiscal competent are obligaţia ca din sumele realizate ca urmare a popririi înfiinţate să stingă creanţele fiscale incluse în titlurile executorii pentru care s-a aplicat această măsură, în funcţie de numărul de evidenţă a plăţii.
    (2) La data stingerii sumelor înscrise în poprirea înfiinţată la autoritatea sau instituţia publică, organul fiscal competent procedează după cum urmează:
    a) analizează sumele înscrise în atestat şi sumele încasate de la autoritatea sau instituţia publică;
    b) dacă sumele înscrise în atestat sunt mai mari decât sumele plătite de autoritatea sau instituţia publică, în funcţie de situaţia fiscală a debitorului:
    b.1) în cazul în care debitorul înregistrează obligaţii fiscale restante, organul fiscal competent înfiinţează, în termenul prevăzut de lege, o nouă poprire în limita sumelor rămase în atestat, prevederile pct. 5 şi 6 aplicându-se în mod corespunzător;
    b.2) în cazul în care debitorul nu înregistrează obligaţii fiscale restante, organul fiscal competent emite decizia de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice ori înştiinţarea, prevăzute la pct. 10, după caz.
    13. În situaţia în care suma înscrisă în titlul executoriu, pentru care s-a început executarea silită, este mai mare decât suma cuprinsă în atestatul emis de autoritatea sau instituţia publică, organul fiscal competent continuă aplicarea oricăror măsuri de executare silită, potrivit legii, pentru recuperarea diferenţei de sume. Poprirea sumelor înscrise în atestat se realizează pentru creanţele fiscale selectate în ordinea vechimii titlurilor executorii, iar în cadrul titlului se selectează mai întâi creanţele fiscale principale, în ordinea vechimii, şi apoi creanţele fiscale accesorii, în ordinea vechimii. Pentru diferenţa de creanţe fiscale se continuă aplicarea oricăror măsuri de executare silită, potrivit legii.

    B. Ridicarea măsurilor de executare silită instituite asupra debitorului după aplicarea măsurii popririi sumelor înscrise în atestatul emis de autoritatea sau instituţia publică
    14. În situaţia în care ulterior luării unor măsuri de executare silită potrivit Codului de procedură fiscală debitorul depune la organul fiscal competent cererea şi atestatul eliberat de o autoritate sau o instituţie publică potrivit pct. 1 şi 3, măsurile de executare silită se ridică în cel mult 7 zile de la confirmarea de către autoritatea sau instituţia publică a primirii adresei de înfiinţare a popririi asupra sumelor înscrise în atestatul emis de acestea, conform prevederilor pct. 5, cu excepţia cazului în care autoritatea sau instituţia publică comunică faptul că nu datorează vreo sumă de bani debitorului urmărit.
    15. În situaţia în care suma înscrisă în atestat este mai mică decât cuantumul creanţelor înscrise în titlurile executorii în temeiul cărora au fost înfiinţate popriri şi/sau instituite sechestre, precum şi a eventualelor cheltuieli de executare, organul fiscal competent procedează astfel:
    a) ridică popririle înfiinţate la terţi sau bănci, după caz, în limita sumei înscrise în atestat;
    b) ridică sechestrele instituite asupra bunurilor proprietate a debitorului în limita sumei înscrise în atestat, după caz, iar continuarea măsurilor de executare silită pentru recuperarea diferenţei de sumă se face cu respectarea limitei prevăzute la art. 227 alin. (1) din Codul de procedură fiscală.
    16. În cazul în care suma certă, lichidă şi exigibilă înscrisă în atestat de către autoritatea sau instituţia publică este egală sau mai mare decât cuantumul creanţelor înscrise în titlurile executorii în temeiul cărora au fost înfiinţate popriri şi/sau instituite sechestre, organul fiscal competent procedează la ridicarea celorlalte măsuri de executare silită împotriva debitorului, dispoziţiile art. 234 din Codul de procedură fiscală aplicându-se în mod corespunzător.

    C. Măsuri întreprinse de organul fiscal competent, în situaţia depunerii atestatului emis de autoritatea sau instituţia publică, ulterior stingerii sumelor pentru care s-a început executarea silită asupra debitorului
    17. În situaţia în care, ulterior stingerii sumelor pentru care s-a început executarea silită, debitorul depune la organul fiscal competent o cerere, însoţită de un atestat, potrivit pct. 1 şi 3, atestatul eliberat de autoritatea sau instituţia publică se ia în considerare pentru următoarele executări silite.
    18. Pentru creanţele născute ulterior depunerii cererii prevăzute la pct. 17, după expirarea termenului de 15 zile de la data comunicării somaţiei, organul fiscal competent comunică autorităţii sau instituţiei publice o adresă prin care înfiinţează poprirea, înştiinţând despre aceasta debitorul, dispoziţiile pct. 7-13 aplicându-se în mod corespunzător.
    19. În situaţia în care debitorul nu înregistrează obligaţii fiscale restante, cererea depusă potrivit pct. 17 poate fi retrasă de către acesta, urmând ca organul fiscal competent să înştiinţeze autoritatea sau instituţia publică despre faptul că asupra debitorului nu sunt în curs noi măsuri de executare silită şi să comunice debitorului decizia prin care ia act de retragerea cererii. Soluţionarea retragerii cererii se face în termen de 5 zile de la data înregistrării.


    ANEXA 2

                                    CERERE
       privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind
       Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare

    Subsemnatul/Subscrisa .........................., cu domiciliul fiscal în ................., str. .................. nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap ....., judeţul/sectorul ............, cod de identificare fiscală ........................, solicit prin prezenta aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere că am de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la ...........................*1), astfel cum reiese din Atestatul nr. ........... din data de ...................., ataşat la prezenta, eliberat de ...................... .

                .............................................
                  (numele şi prenumele debitorului sau ale
                      reprezentatului legal al acestuia)

                    ..................................
                                 (semnătura)

──────────
    *1) Se va menţiona denumirea autorităţii sau instituţiei publice care a eliberat atestatul.
──────────


    ANEXA 3


    Denumirea autorităţii sau instituţiei publice .............
    Adresa ....................................................
    Codul de identificare fiscală .............................
    Nr. ............. din data de .............................

                                   ATESTAT

    Ca urmare a Cererii nr. .............. din data de ............., depusă de contribuabilul ......................, cu domiciliul fiscal în localitatea ................, str. ...................... nr. ........, bl. ......., sc. ......, ap... ..., judeţul/sectorul ..............., cod de identificare fiscală ........................, certificăm că acesta figurează în evidenţa noastră cu sume certe, lichide şi exigibile existente în sold la data eliberării prezentului atestat, în cuantum total de ...................... lei.
    Prezentul atestat se eliberează în temeiul art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Precizăm că în prezentul atestat nu sunt cuprinse sumele aflate în litigiu, întrucât acestea nu sunt considerate exigibile.
    De la data eliberării prezentului atestat, pentru sumele cuprinse în acesta ne angajăm să nu efectuăm plăţi către debitor până la achitarea sumelor pentru care urmează să ni se comunice adresa de înfiinţare a popririi sau până la comunicarea de către organul fiscal central a deciziei de ridicare a măsurii de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice ori a înştiinţării că nu sunt în curs noi măsuri de executare silită, după caz.

    Conducătorul autorităţii sau instituţiei publice
    Funcţia ..................
    Numele şi prenumele ............
    Semnătura ......................
                  L.S.


    ANEXA 4


    ANTET*1)

    Dosar de executare nr. ..........
    Nr. ............ din ............

                                            Către*2) ........................

                                 ÎNŞTIINŢARE
     privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind
     Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare

    În temeiul art. 230 alin. (3)-(6) şi art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, având în vedere Atestatul eliberat de dumneavoastră sub nr. ........... din data de ..................... şi Adresa de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice nr. .... din data de ..............., având numărul de evidenţă a plăţii.................................., vă înştiinţăm că asupra debitorului ...........................*3), cu domiciliul fiscal în localitatea ..............., str. ................ nr. ..., bl. ....., sc. ....., ap. ...., judeţul/sectorul .................., cod de identificare fiscală .......................*4), nu s-au întreprins noi măsuri de executare silită.

                  Conducătorul unităţii fiscale
                  Numele şi prenumele .......................
                  Semnătura .................................
                                        L.S.

    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759.

──────────
    *1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Se vor menţiona denumirea autorităţii sau instituţiei publice şi datele de identificare ale acesteia.
    *3) Se vor menţiona numele şi prenumele/denumirea debitorului.
    *4) Se vor menţiona codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
──────────


    ANEXA 5


    ANTET*1)

    Dosar de executare nr. ................
    Nr. ............ din ..................

                                       Către*2) ...............................
                                       cod de identificare fiscală ............
                                       str. ............... nr. ..., bl. ...,
                                       sc. ..., et. ...., ap. ..., sectorul ...,
                                       localitatea ........ judeţul ...........,
                                       cod poştal ..............

                                  DECIZIE
          prin care se ia act de retragerea cererii privind aplicarea
         prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de
         procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare

    În temeiul prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice,
    având în vedere Cererea privind aplicarea prevederilor art. 230 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, nr. ......... din data de ..............., înregistrată la organul fiscal cu nr. .................... din data de ....................,
    precum şi Cererea de retragere a cererii dumneavoastră nr. ............. din data de ................., înregistrată la organul fiscal cu nr. .............. din data de .......................,
    am luat act de retragerea cererii dumneavoastră.

                     Conducătorul unităţii fiscale
                     Numele şi prenumele ................
                     Semnătura .........................
                                    L.S.

    Număr de operator de date cu caracter personal - 759.

──────────
    *1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act administrativ.
    *2) Se vor menţiona numele şi prenumele sau denumirea debitorului, după caz.
──────────


    ANEXA 6


    ANTET*1)
    Dosar de executare nr. ............
    Nr. ............ din ..............
    Către ..........................*2)


                                    ADRESĂ
           de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul
           le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice

    În temeiul prevederilor art. 230 alin. (3) şi art. 236 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, se înfiinţează poprirea asupra sumelor certe, lichide şi exigibile pe care debitorul ...................*3) le are de încasat de la dumneavoastră, conform Atestatului nr. ............. din data de ............... .
    Sumele urmăribile vor fi reţinute şi virate în conturile deschise la unitatea de Trezorerie a Statului ...................., pe numele .....................*4), utilizând numărul de evidenţă a plăţii ..................., după cum urmează:


┌──────────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬───────────────┬────────────────────────┐
│ Denumirea obligaţiei │ Categorie │ Titlul executoriu │ Suma datorată │ Contul în care │
│ fiscale/bugetare │ sumă de plată*5) │ nr./data*6) │ (lei) │ urmează a se vira suma │
├──────────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼───────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼───────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼───────────────┼────────────────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │
└──────────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴───────────────┴────────────────────────┘


    Poprirea se consideră înfiinţată din momentul primirii adresei de înfiinţare de către dumneavoastră. În acest sens, aveţi obligaţia să înregistraţi atât ziua, cât şi ora primirii adresei de înfiinţare a popririi. De la data comunicării prezentei adrese, sunteţi obligaţi:
    a) dacă nu datoraţi vreo sumă de bani debitorului - să înştiinţaţi organul de executare silită în termen de 5 zile de la primirea prezentei adrese;
    b) să plătiţi de îndată sumele pentru care s-a înfiinţat poprirea sau, în cazul în care disponibilităţile băneşti existente la data primirii prezentei adrese sunt insuficiente pentru stingerea sumelor cuprinse în aceasta, să plătiţi cu prioritate, din sumele existente şi cele viitoare, sumele cuprinse în adresă.
    Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă a prezentei adrese, în conformitate cu prevederile art. 260 şi 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.

    Vă mulţumim pentru cooperare,

                    Conducătorul organului de executare
                    Numele şi prenumele ...............
                    Semnătura .........................
                                      L.S.

    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759.

    1. Denumire: Adresă de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.
    4. Se utilizează în baza prevederilor art. 230 alin. (3) şi art. 236 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte în 2 exemplare de către organul de executare silită.
    6. Circulă 1 exemplar la autoritatea sau instituţia publică de la care debitorul are de încasat sume.
    7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.

──────────
    *1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act de executare.
    *2) Se vor menţiona denumirea, codul de identificare fiscală şi domiciliul fiscal al autorităţii sau instituţiei publice.
    *3) Se vor menţiona numele, prenumele/denumirea şi domiciliul fiscal, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz, alte date de identificare a debitorului. În cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se va menţiona contribuabilul/plătitorul care le-a înfiinţat.
    *4) Se va menţiona debitorul care înregistrează obligaţii fiscale restante conform titlurilor executorii menţionate în tabel, respectiv: persoane fizice, persoane juridice, sedii secundare sau orice altă entitate pentru care s-a emis titlul executoriu.
    *5) Se va menţiona categoria de sumă: D - debit, M - majorare de întârziere/DO - dobândă, A- amendă, P- penalitate, PI- penalitate de întârziere, PN - penalitate de nedeclarare.
    *6) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numărul şi data emiterii.
──────────


    ANEXA 7


    ANTET*1)
    Dosar de executare nr. ................
    Nr. ........... din ...................
    Către ...............................*2)

                             DECIZIE DE RIDICARE
      a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are
             de încasat de la autorităţi sau instituţii publice


    În baza prevederilor art. 234 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru debitorul .....................*3) cu domiciliul fiscal în localitatea ..............., str. .................. nr. ......, bl. ....., sc. ........, ap. ......., judeţul/sectorul ......................, cod de identificare fiscală ..................*4), pentru care a fost comunicată Adresa de înfiinţare a popririi asupra sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice nr. ......./............., având numărul de evidenţă a plăţii .................................., se ridică măsurile de executare silită aplicate, în limita sumei de ........ lei, întrucât obligaţiile fiscale pentru care s-a înfiinţat poprirea au fost stinse integral/parţial prin alte modalităţi prevăzute de lege, iar la data emiterii prezentei decizii nu sunt în curs alte măsuri de executare silită.
    Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 260 şi 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

                      Conducătorul organului de executare
                      Numele şi prenumele ....................
                      Semnătura ..............................
                                         L.S.

    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal - 759.

    1. Denumire: Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor pe care debitorul le are de încasat de la autorităţi sau instituţii publice
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire: se editează din sistemul informatic.
    4. Se utilizează în baza prevederilor art. 234 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Se întocmeşte în 2 exemplare de către organul de executare silită.
    6. Circulă 1 exemplar la autoritatea sau instituţia publică la care a fost înfiinţată poprirea.
    7. Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.


──────────
    *1) Se vor trece sigla conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act de executare.
    *2) Se vor menţiona denumirea şi sediul autorităţii sau instituţiei publice.
    *3) Se vor menţiona numele şi prenumele/denumirea debitorului.
    *4) Se vor menţiona: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
──────────

                                      -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016