Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.417 din 21 decembrie 2009  pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind operatiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrari asupra bunurilor mobile corporale, si a Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind retururile de bunuri in spatiul comunitar si tratamentul fiscal al reparatiilor efectuate in perioada de garantie si postgarantie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.417 din 21 decembrie 2009 pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind operatiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrari asupra bunurilor mobile corporale, si a Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind retururile de bunuri in spatiul comunitar si tratamentul fiscal al reparatiilor efectuate in perioada de garantie si postgarantie

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 914 din 28 decembrie 2009
ORDIN nr. 3.417 din 21 decembrie 2009
pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a mãsurilor de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adãugatã privind operaţiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale, şi a Instrucţiunilor de aplicare a mãsurilor de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adãugatã privind retururile de bunuri în spaţiul comunitar şi tratamentul fiscal al reparaţiilor efectuate în perioada de garanţie şi postgaranţie
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 914 din 28 decembrie 2009

În baza prevederilor <>art. 128 alin. (10) şi ale <>art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Instrucţiunile de aplicare a mãsurilor de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adãugatã privind operaţiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale, prevãzute în anexa nr. 1, şi Instrucţiunile de aplicare a mãsurilor de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adãugatã privind retururile de bunuri în spaţiul comunitar şi tratamentul fiscal al reparaţiilor efectuate în perioada de garanţie şi postgaranţie, prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 2
Mãsurile de simplificare prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 au fost implementate pentru a evita ca operatorii economici sã se înregistreze în scopuri de TVA în mai multe state membre pentru transferuri de bunuri sau pentru achiziţii intracomunitare de bunuri asimilate, în cazul în care desfãşoarã operaţiuni pluripartite în cadrul Comunitãţii şi în cazul retururilor de bunuri în spaţiul comunitar.
ART. 3
(1) Pentru a putea fi aplicate mãsurile de simplificare prevãzute în anexa nr. 1, trebuie îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) contractorul principal:
1. este o persoanã impozabilã înregistratã în scopuri de TVA în statul membru în care este stabilit;
2. nu are un cod de înregistrare în scopuri de TVA în statul membru în care sunt realizate efectiv lucrãrile asupra bunurilor mobile corporale;
3. transmite codul sãu de înregistrare în scopuri de TVA pãrţii/pãrţilor cocontractante;
b) ceilalţi operatori economici implicaţi sunt persoane impozabile din perspectiva TVA;
c) produsele prelucrate se vor întoarce în statul membru în care contractorul principal este stabilit şi care a atribuit codul de înregistrare în scopuri de TVA transmis de contractorul principal.
(2) În scopul aplicãrii mãsurilor de simplificare, nu se considerã loc de sosire locul unei opriri provizorii în vederea efectuãrii anumitor lucrãri asupra bunurilor, dar se va considera cã locul de sosire este întotdeauna statul membru al contractorului principal. În acest sens, în toate situaţiile în care prin instrucţiuni se prevede aplicarea unei scutiri de taxã pentru livrarea intracomunitarã de bunuri care este condiţionatã de dovada cã bunurile au fost transportate din România în alt stat membru, aceastã dovadã a transportului va fi prezentatã în cadrul termenului prevãzut în contract.
(3) Referirile la operaţiunile de prelucrare din cuprinsul instrucţiunilor prevãzute în anexa nr. 1 reprezintã referiri la lucrãrile asupra bunurilor mobile corporale şi evaluarea bunurilor mobile corporale.
ART. 4
(1) Aplicarea mãsurilor de simplificare este opţionalã pentru operatorii economici implicaţi în operaţiuni pluripartite sau în cazul retururilor de bunuri în spaţiul comunitar. Instrucţiunile prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 stabilesc şi tratamentul fiscal aplicabil în situaţia în care statele membre implicate nu aplicã mãsuri de simplificare sau nu acceptã aplicarea mãsurilor de simplificare.
(2) Situaţiile prezentate în instrucţiunile prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 sunt prezentate cu titlu exemplificativ. Mãsurile de simplificare prevãzute în anexa nr. 1 se aplicã şi în cazul în care existã mai mult de douã pãrţi cocontractante, atât timp cât sunt respectate condiţiile generale prevãzute la art. 3 alin. (1). Dacã partea/pãrţile cocontractantã/cocontractante din România realizeazã evaluãri sau lucrãri asupra bunurilor mobile corporale se considerã cã orice bun încorporat în produsul prelucrat, ambalajele sau alte bunuri utilizate în legãturã directã cu produsul prelucrat sunt accesorii serviciilor realizate şi nu vor fi tratate ca livrãri de bunuri, ci ca fiind parte a serviciului prestat. Pentru lucrãrile şi evaluãrile asupra bunurilor mobile corporale care sunt facturate de o persoanã impozabilã cãtre o altã persoanã impozabilã, se aplicã regulile prevãzute la art. 133 alin. (2) din codul fiscal pentru determinarea locului prestãrii serviciului, precum şi condiţiile stabilite prin normele de aplicare a acestui articol.
ART. 5
Referirile la codul fiscal din cuprinsul ordinului şi al instrucţiunilor prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 reprezintã trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adãugatã" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.823/2007 pentru aprobarea <>Instrucţiunilor de aplicare a mãsurilor de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adãugatã privind operaţiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale, şi a <>Instrucţiunilor de aplicare a mãsurilor de simplificare în domeniul taxei pe valoarea adãugatã privind retururile de bunuri în spaţiul comunitar şi tratamentul fiscal al reparaţiilor efectuate în perioada de garanţie şi postgaranţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 770 din 14 noiembrie 2007.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la 1 ianuarie 2010.
ART. 8
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 21 decembrie 2009.
Nr. 3.417.

ANEXA 1
--------

INSTRUCŢIUNI
de aplicare a mãsurilor de simplificare în domeniul
taxei pe valoarea adãugatã privind operaţiunile pluripartite
din Comunitate, legate de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale

Cazuri în care se aplicã mãsurile de simplificare

ART. 1
Primul caz: Prezentare
(1) O persoanã impozabilã stabilitã şi înregistratã în scopuri de TVA în statul membru 2 şi denumitã în continuare A sau contractor principal cumpãrã bunuri de la o altã persoanã impozabilã din statul membru 1, denumitã în continuare B.
(2) A dispune expedierea bunurilor cãtre altã persoanã impozabilã din statul membru 1, denumitã în continuare C, în vederea prelucrãrii. Ambalajele, accesoriile pentru confecţii, pãrţile componente ale unui motor şi orice alte bunuri care nu suferã transformãri în procesul de prelucrare realizat de C pot fi supuse mãsurilor de simplificare dacã sunt livrate de B cãtre A şi dacã sunt în legãturã directã cu bunurile prelucrate de C.
(3) Dupã prelucrare, bunurile sunt transportate/expediate de C din statul membru 1 în statul membru 2, unde A este stabilit şi înregistrat în scopuri de TVA.
(4) A furnizeazã lui B şi lui C codul sãu de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.
Schemã:
------



statul membru 1 statul membru 2


│B ├------------------------------------>│ A │
└┬-┘ └┬-┬┘
^ ^
│ Bunuri │ │
│ │

v │ │


┌--┐ Prestare de servicii


│ ├----------------------------------------┘
└--┘ Transport de bunuri prelucrate


ART. 2
Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Livrarea bunurilor de la B la A: livrare ce are loc în statul membru 1 în care începe transportul, conform art. 132 alin. (1) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar B, în principiu, trebuie sã aplice TVA din statul membru 1, întrucât bunurile nu se transportã direct în statul membru 2.
(2) Executarea lucrãrilor asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru.
(3) Atunci când, dupã prelucrare, produsele prelucrate sunt transportate din statul membru 1 în statul membru 2:
a) A efectueazã un transfer în statul membru 1, conform art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau conform echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru, pentru care A trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 1, iar acest transfer este scutit de TVA în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau conform echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru;
b) A efectueazã o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru.
ART. 3
Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Se considerã cã B efectueazã o livrare intracomunitarã de bunuri în statul membru 1 cãtre A, în condiţiile art. 128 alin. (9) din codul fiscal sau conform echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru, care este scutitã de taxã în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau conform echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru.
(2) Se considerã cã A efectueazã o achiziţie intracomunitarã de bunuri în statul membru 2, în condiţiile art. 130^1 alin. (1) din codul fiscal sau conform echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru.
(3) Executarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru.
(4) Transportul bunurilor prelucrate din statul membru 1 în statul membru 2 se considerã nontransfer în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau conform echivalentului sãu din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul bunurilor prelucrate din statul membru 1 în statul membru 2 nu se considerã o achiziţie intracomunitarã asimilatã realizatã de A în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau conform echivalentului acestor prevederi din legislaţia altui stat membru.
ART. 4
Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1
(1) Se considerã cã B efectueazã o livrare intracomunitarã de bunuri în România, prevãzutã la art. 128 alin. (9) din Codul fiscal, scutitã de taxã în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. Pentru a beneficia de scutire pentru livrarea intracomunitarã de bunuri, B trebuie sã demonstreze cã produsele prelucrate au fost transportate din România în statul membru 2.
(2) Executarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Transportul produselor prelucrate, realizat de A din România în statul membru 2, se considerã nontransfer în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.
ART. 5
Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Se considerã cã A efectueazã o achiziţie intracomunitarã de bunuri în România, în condiţiile art. 130^1 alin. (1) din Codul fiscal, la data la care bunurile sunt puse la dispoziţia lui A de cãtre B în statul membru 1 şi se supune aceloraşi reguli şi formalitãţi ca şi achiziţia intracomunitarã obişnuitã, dar transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în România, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) şi ale art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. A trebuie sã înregistreze mişcarea bunurilor de la B la C în registrul sãu de nontransferuri în România, precum şi primirea bunurilor prelucrate de la C.
(2) Executarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A are loc în România, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
ART. 6
Cazul 2: Prezentare
(1) O persoanã impozabilã stabilitã şi înregistratã în scopuri de TVA în statul membru 2 şi denumitã în continuare A sau contractor principal cumpãrã bunuri de la o altã persoanã impozabilã din statul membru 1, denumitã în continuare B.
(2) A dispune expedierea bunurilor cãtre altã persoanã impozabilã din statul membru 3, denumitã în continuare C, în vederea prelucrãrii.
(3) Dupã prelucrare, produsele prelucrate sunt expediate de la C din statul membru 3 în statul membru 2, unde A este stabilitã şi înregistratã în scopuri de TVA.
(4) A furnizeazã lui B şi C codul sãu de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.
Schemã:
-------



statul membru 1 statul membru 2



│B ├---------------------┼-------------->│ A │
└┬-┘ └┬-┬┘


├───────────────────────┤ ^ ^
statul membru 3
│ │ │ │
Bunuri │ │
│ │
v │ │
┌--┐ Prestare de servicii│


│ ├----------------------------------------┘
└--┘ Transport de bunuri prelucrate


ART. 7
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Livrarea de bunuri de la B cãtre A are loc în statul membru 1, din care începe transportul, conform art. 132 alin. (1) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Aceastã livrare intracomunitarã este scutitã de taxã, conform art. 143 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) A efectueazã o achiziţie intracomunitarã ce are loc în statul membru 3, conform art. 132^1 alin. (1) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 3.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Atunci când, dupã prelucrare, produsele prelucrate se transportã din statul membru 3 în statul membru 2:
a) A efectueazã un transfer din statul membru 3 în statul membru 2, conform art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 3. Acest transfer este scutit de taxã în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru;
b) A efectueazã o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
ART. 8
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Se considerã cã B efectueazã o livrare intracomunitarã de bunuri din statul membru 1 cãtre A din statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (9) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Aceastã livrare este scutitã de taxã în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Se considerã cã A efectueazã o achiziţie intracomunitarã de bunuri în statul membru 2, în condiţiile art. 130^1 alin. (1) din codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 3, se considerã nontransfer în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 3, nu se considerã o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau conform echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
(6) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în statul membru 2, se considerã nontransfer în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(7) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în statul membru 2, nu se considerã o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2 în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau conform echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
ART. 9
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1
(1) B efectueazã o livrare intracomunitarã de bunuri în România, conform art. 128 alin. (9) din Codul fiscal, scutitã de taxã în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. B trebuie sã demonstreze, printre altele, cã bunurile au pãrãsit România.
(2) Expedierea bunurilor de cãtre A în statul membru 3 se considerã un nontransfer în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
ART. 10
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 3
(1) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(2) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în România, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în România în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(3) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din România în statul membru 2, se considerã nontransfer în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.
ART. 11
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Se considerã cã A efectueazã o achiziţie intracomunitarã de bunuri în România în condiţiile art. 132^1 alin. (1) din Codul fiscal. Achiziţia intracomunitarã efectuatã de A are loc la data la care bunurile se transportã în statul membru 3 şi se supune aceloraşi reguli ca şi achiziţia intracomunitarã obişnuitã. A trebuie sã înregistreze transportul bunurilor de la B la C în registrul sãu de nontransferuri în România.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C pentru A reprezintã o prestare de servicii care are loc în România, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
(3) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în România, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
ART. 12
Cazul 3: Prezentare
(1) O persoanã impozabilã stabilitã şi înregistratã în scopuri de TVA în statul membru 2 şi denumitã în continuare A sau contractor principal expediazã bunuri unei alte persoane impozabile din statul membru 1, denumitã în continuare B, în vederea prelucrãrii.
(2) B presteazã în beneficiul lui A servicii constând în efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale.
(3) Dupã prelucrarea de cãtre B, produsele semiprelucrate sunt expediate lui C din statul membru 1, în vederea prelucrãrii suplimentare.
(4) Dupã prelucrarea de cãtre C, produsele prelucrate se expediazã din statul membru 1 în statul membru 2 în care A este stabilit şi înregistrat în scopuri de TVA.
(5) A le comunicã lui B şi C codul sãu de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.
Schemã:
------



statul membru 1 statul membru 2



│B ├---------------------┼-------------->│ A │
│ │<------------------------------------┤ │
└┬-┘ Bunuri └┬-┬┘
│ │ ^ ^
Produse semifinite
│ │ │ │
│ │
v │ │


┌--┐ Prestare de servicii│


│ ├----------------------------------------┘
└--┘ Transport de produse finite


ART. 13
Cazul 3: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, reprezintã o livrare intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, şi beneficiazã de scutire de taxã în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, reprezintã o achiziţie intracomunitarã asimilatã, impozabilã în statul membru 1 conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru aceasta A având obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(5) Transferul de produse prelucrate, efectuat de A din statul membru 1 în statul membru 2, se considerã livrare intracomunitarã asimilatã în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, şi care beneficiazã de scutire de taxã conform art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru aceastã operaţiune A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(6) Transferul de produse prelucrate, efectuat de A din statul membru 1 în statul membru 2, reprezintã o achiziţie intracomunitarã asimilatã, care este impozabilã în statul membru 2 conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
ART. 14
Cazul 3: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, se considerã nontransfer de bunuri în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A se considerã prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, în condiţiile art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, în condiţiile art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 2, se considerã nontransfer în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(6) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 2, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
ART. 15
Cazul 3: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1
(1) Transportul bunurilor, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în România, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B din România în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. B are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(4) Transportul bunurilor, efectuat de cãtre A din România în statul membru 2, se considerã nontransfer în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.
ART. 16
Cazul 3: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din România în statul membru 1, se considerã nontransfer în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal. A trebuie sã ţinã o evidenţã a nontransferurilor, prin ţinerea unui registru în care sã fie înregistrate toate transporturile de bunuri, inclusiv transportul produselor semiprelucrate de la locaţia lui B la locaţia lui C.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în România, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii care are loc în România, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
(4) Transportul bunurilor, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în România, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
ART. 17
Cazul 4: Prezentare
(1) O persoanã impozabilã stabilitã şi înregistratã în scopuri de TVA în statul membru 2 şi denumitã în continuare A sau contractor principal furnizeazã bunuri altei persoane impozabile din statul membru 1, denumitã în continuare B, în vederea prelucrãrii.
(2) B presteazã servicii ce constau în efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale în beneficiul lui A.
(3) Dupã prelucrarea de cãtre B, produsele semiprelucrate sunt expediate cãtre C în statul membru 3 pentru prelucrare suplimentarã.
(4) Dupã prelucrarea de cãtre C, produsele prelucrate sunt expediate de la C din statul membru 3 cãtre A din statul membru 2.
(5) A le comunicã lui B şi C codul sãu de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.
Schemã:
------



statul membru 1 statul membru 2



│B ├---------------------┼-------------->│ A │
│ │<------------------------------------┤ │
└┬-┘ Bunuri └┬-┬┘
│ │ ^ ^
├-----------------------┼----------------┤ │
statul membru 3
│ │ │ │
Produse semiprelucrate │ │
│ │
v │ │


┌--┐ Prestare de servicii│


│ ├----------------------------------------┘
└--┘ Transport de produse finite


ART. 18
Cazul 4: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, se considerã livrare intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune ce beneficiazã de scutire de taxã, în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã, care este impozabilã în statul membru 1, conform art. 130^1 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru aceastã operaţiune, A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B reprezintã o prestare de servicii care are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Transportul produselor semiprelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 3, reprezintã un transfer, respectiv o livrare intracomunitarã asimilatã, în statul membru 1, conform art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Aceastã operaţiune este scutitã de taxã în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(5) Transportul produselor semiprelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 3, reprezintã o achiziţie intracomunitarã asimilatã impozabilã în statul membru 3, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 3.
(6) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(7) Transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în statul membru 2 reprezintã o livrare intracomunitarã asimilatã (transfer) în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune ce beneficiazã de scutire de taxã în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 3.
(8) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în statul membru 2, reprezintã o achiziţie intracomunitarã asimilatã taxabilã în statul membru 2, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
ART. 19
Cazul 4: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, se considerã nontransfer în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, în condiţiile art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Transportul produselor semiprelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 3, se considerã nontransfer în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul produselor semiprelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 3, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
(6) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, în condiţiile art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(7) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în statul membru 2, se considerã nontransfer în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(8) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în statul membru 2, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
ART. 20
Cazul 4: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1
(1) Transportul de bunuri, efectuat de A din statul membru 2 în România, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în România în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. B are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Transportul produselor semiprelucrate, efectuat de cãtre A din România în statul membru 3, se considerã nontransfer în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.
ART. 21
Cazul 4: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 3
(1) Transportul produselor semiprelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în România, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, în care este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din România în statul membru 2 dupã prelucrare, se considerã nontransfer în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.
ART. 22
Cazul 4: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din România în statul membru 1, se considerã nontransfer în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal. A trebuie sã ţinã evidenţa nontransferurilor într-un registru în care sã fie înregistrate toate transporturile de bunuri, inclusiv transportul produselor semiprelucrate de la locaţia lui B din statul membru 1 la locaţia lui C din statul membru 3.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în România, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în România, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
(4) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în România, nu se considerã achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
ART. 23
Cazul 5: Prezentare
(1) O persoanã impozabilã stabilitã şi înregistratã în scopuri de TVA în statul membru 2, denumitã în continuare A sau contractor principal, expediazã bunuri altei persoane impozabile stabilite şi înregistrate în scopuri de TVA în statul membru 1, denumitã în continuare B, în vederea prelucrãrii.
(2) B subcontracteazã, integral sau parţial, lucrãrile altei persoane impozabile stabilite în statul membru 1, denumitã în continuare C.
(3) Dupã prelucrare, produsele prelucrate se expediazã lui A în statul membru 2.
(4) A îi comunicã lui B codul sãu de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.
Schemã:
------



statul membru 1 statul membru 2




│ │<------------------------------------┤ │
│Bunuri └┬-┘ Bunuri └--┬┘
│ ^
│ Prestare de servicii
│ │
│ │
v │


│ ┌--┐
│C │ │


└--┘ Transport de produse finite


ART. 24
Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, este nontransfer de bunuri în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, nu este achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui B reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, unde este stabilit B, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(5) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 2, este nontransfer de bunuri în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(6) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 2, nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
ART. 25
Cazul 5: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în România, nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. B are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui B reprezintã o prestare de servicii ce are loc în România, unde este stabilit B, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
(4) Transportul produselor prelucrate din România în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, din perspectiva lui A.
ART. 26
Cazul 5: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din România în statul membru 1, este nontransfer de bunuri în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, operaţiune ce trebuie evidenţiatã în registrul de nontransferuri.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în România, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
(3) Transportul produselor prelucrate de cãtre A în statul membru 1 în România nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
ART. 27
Cazul 6: Prezentare
(1) O persoanã impozabilã stabilitã şi înregistratã în scopuri de TVA în statul membru 2, denumitã în continuare A sau contractor principal, expediazã bunuri altei persoane impozabile stabilite şi înregistrate în statul membru 1, denumitã în continuare B, în vederea prelucrãrii.
(2) B subcontracteazã, integral sau parţial, lucrãrile altei persoane impozabile din statul membru 3, denumitã în continuare C. În acest scop, produsele semiprelucrate sau bunurile se expediazã din statul membru 1 în statul membru 3, în vederea prelucrãrii sau prelucrãrii suplimentare de cãtre C.
(3) Dupã prelucrare, produsele prelucrate se expediazã din statul membru 3 lui A în statul membru 2.
(4) A îi comunicã lui B codul sãu de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 2.
(5) B îi comunicã lui C codul sãu de înregistrare în scopuri de TVA din statul membru 1.
Schemã:
-------



statul membru 1 statul membru 2




│ │<------------------------------------┤ │
│ └┬-┘ Bunuri └--┬┘
Produse │ semiprelucrate sau bunuri ^
├------------┼---------------------------------------
│ │
│ │ statul membru 3
v │


│ ┌--┐
│C │ Prestare de servicii │


└--┘ Transport de produse finite


ART. 28
Cazul 6: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, este un transfer, respectiv o livrare intracomunitarã, asimilat/asimilatã în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Aceastã operaţiune beneficiazã de scutire de taxã, în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, este o achiziţie intracomunitarã asimilatã, impozabilã în statul membru 1 conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, pentru aceasta A având obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Chiar dacã A nu ştie cã produsele semiprelucrate sau bunurile urmeazã sã ajungã în statul membru 3, transportul din statul membru 1 în statul membru 3 ar putea genera un transfer, respectiv o livrare intracomunitarã, asimilat/asimilatã din perspectiva lui A în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune ce beneficiazã de scutire de taxã, în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Pentru aceasta A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 1.
(5) Chiar dacã A nu ştie cã produsele semiprelucrate sau bunurile urmeazã sã ajungã în statul membru 3, transportul din statul membru 1 în statul membru 3 ar putea genera o achiziţie intracomunitarã asimilatã din perspectiva lui A în statul membru 3, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune pentru care A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 3.
(6) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui B reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, în care este stabilit B, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(7) Chiar dacã A nu ştie cã produsele semiprelucrate sau bunurile au fost expediate în statul membru 3 în vederea prelucrãrii, transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în statul membru 2 ar putea genera un transfer, respectiv o livrare intracomunitarã asimilatã, din perspectiva lui A în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Aceastã operaţiune beneficiazã de scutire de taxã, în condiţiile art. 143 alin. (2) lit. d) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, iar pentru aceasta A are obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA în statul membru 3.
(8) Chiar dacã A nu ştie cã produsele semiprelucrate sau bunurile au fost expediate în statul membru 3 în vederea prelucrãrii, transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în statul membru 2 ar putea genera o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
ART. 29
Cazul 6: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, este nontransfer de bunuri în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune care va fi înregistratã în registrul de nontransferuri.
(2) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în statul membru 1, nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
(3) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(4) Transportul produselor semiprelucrate sau al bunurilor din statul membru 1 în statul membru 3 este nontransfer de bunuri în statul membru 1, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, înregistrarea acestei operaţiuni în registrul de nontransferuri ţinut de A în statul membru 2 fiind opţionalã.
(5) Transportul produselor semiprelucrate sau al bunurilor, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în statul membru 3, nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (12) şi art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(6) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui B reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, în care este stabilit B, conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(7) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în statul membru 2, este nontransfer de bunuri în statul membru 3, în condiţiile art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, operaţiune care va fi înregistratã în registrul de nontransferuri ţinut de A în statul membru 2.
(8) Transportul produselor prelucrate, efectuat de cãtre A din statul membru 3 în statul membru 2, nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, sau echivalentului acestora din legislaţia altui stat membru.
ART. 30
Cazul 6: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 1
(1) Transportul bunurilor, efectuat de cãtre A din statul membru 2 în România, nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 2, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. B are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Transportul produselor semiprelucrate sau al bunurilor din România în statul membru 3 este nontransfer de bunuri în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, din perspectiva lui A.
(4) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui B reprezintã o prestare de servicii ce are loc în România, statul membru unde este stabilit B, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
ART. 31
Cazul 6: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 3
(1) Transportul produselor semiprelucrate sau al bunurilor, efectuat de cãtre A din statul membru 1 în România, nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre C în beneficiul lui B reprezintã o prestare de servicii ce are loc în statul membru 1, în care este stabilit B, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. C are obligaţia de a ţine un registru pentru bunurile primite.
(3) Transportul produselor prelucrate din România în statul membru 2 este nontransfer de bunuri în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, din perspectiva lui A.
ART. 32
Cazul 6: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare, în ipoteza în care România este statul membru 2
(1) Transportul de bunuri, efectuat de cãtre A din România în statul membru 1, este nontransfer de bunuri în România, în condiţiile art. 128 alin. (12) din Codul fiscal, operaţiune care va fi înregistratã în registrul de nontransferuri.
(2) Efectuarea de lucrãri asupra bunurilor mobile corporale de cãtre B în beneficiul lui A reprezintã o prestare de servicii ce are loc în România, unde este stabilit A, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.
(3) Transportul produselor prelucrate din statul membru 3 în România nu este o achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, în condiţiile art. 128 alin. (12), coroborat cu art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. A are obligaţia de a ţine un registru de nontransferuri, în care trebuie evidenţiate expedierea bunurilor în statul membru 1 şi recepţia bunurilor prelucrate din statul membru 3.
ART. 33
Cazul 7
(1) În situaţia în care persoane impozabile stabilite în România primesc pentru prelucrare bunuri mobile corporale, iar în urma prelucrãrii rezultã deşeuri care pot fi valorificabile sau nu, nepãrãsind teritoriul României, proprietarul bunurilor nu are obligaţia sã se înregistreze în România în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, întrucât nu se considerã cã a efectuat o achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(2) În situaţia în care persoane impozabile stabilite în România primesc pentru prelucrare bunuri mobile corporale, iar în cursul prelucrãrii bunurile sunt distruse sau produsele obţinute sunt degradate calitativ ori nu corespund exigenţelor calitative impuse de beneficiar, fiind distruse pe teritoriul României din dispoziţia proprietarului, proprietarul bunurilor nu are obligaţia sã se înregistreze în România în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, întrucât nu se considerã cã a efectuat o achiziţie intracomunitarã asimilatã în România, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
(3) În situaţia în care persoane impozabile stabilite în România expediazã bunuri pentru prelucrare în alte state membre, iar în urma prelucrãrii rezultã deşeuri care pot fi valorificabile sau nu pe teritoriul altui stat membru, persoanele impozabile respective nu au obligaţia sã declare o livrare intracomunitarã în declaraţia recapitulativã pentru deşeurile rezultate care nu se întorc în România, întrucât nu se considerã cã efectueazã un transfer de bunuri, în sensul art. 128 alin. (10) din Codul fiscal.
(4) În situaţia în care persoane impozabile stabilite în România expediazã bunuri pentru prelucrare în alte state membre, iar în cursul prelucrãrii bunurile sunt distruse sau produsele obţinute sunt degradate calitativ ori nu corespund exigenţelor calitative impuse de beneficiar, fiind distruse pe teritoriul altui stat membru din dispoziţia proprietarului, respectiv a persoanei impozabile stabilite în România, proprietarul bunurilor nu are obligaţia sã declare o livrare intracomunitarã în declaraţia recapitulativã pentru bunurile respective, întrucât nu se considerã cã efectueazã un transfer de bunuri, în sensul art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, dacã sunt îndeplinite condiţiile pentru aplicarea prevederilor art. 128 alin. (8) din Codul fiscal.

ANEXA 2
-------

INSTRUCŢIUNI
de aplicare a mãsurilor de simplificare în domeniul
taxei pe valoarea adãugatã privind retururile de bunuri
în spaţiul comunitar şi tratamentul fiscal al reparaţiilor
efectuate în perioada de garanţie şi postgaranţie

CAP. 1
Mãsuri de simplificare în domeniul TVA privind retururile de bunuri în spaţiul comunitar

ART. 1
Primul caz: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 vinde bunurile cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2. Bunurile se expediazã din statul membru 1.
(2) La sosirea bunurilor în statul membru 2, B refuzã bunurile, iar acestea sunt returnate furnizorului.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


^ │
│ │

│ │



└──────────── bunuri ──────────────┘



ART. 2
Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Atunci când B refuzã bunurile cumpãrate, de exemplu, pentru cã acestea sunt deteriorate sau pentru cã bunurile nu corespund cerinţelor cumpãrãtorului, nu are loc un transfer al dreptului de a dispune de bunuri în calitate de proprietar de cãtre A, iar B nu realizeazã o achiziţie intracomunitarã de bunuri.
(2) Întrucât A rãmâne proprietarul bunurilor, în principiu se considerã cã A efectueazã un transfer, respectiv o livrare intracomunitarã asimilatã, în statul membru 1 din care începe transportul bunurilor, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, urmatã de o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2 de sosire a bunurilor, pentru care ar trebui sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2.
ART. 3
Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Furnizorul A procedeazã ca şi în situaţia în care nu ar fi existat o expediere sau un transport de bunuri din statul membru 1 în statul membru 2. De asemenea, poate fi ignorat şi returul de bunuri. Furnizorul A nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2.
(2) În situaţia în care bunurile refuzate de B nu mai pot fi utilizate şi furnizorul A solicitã ca acestea sã nu mai fie restituite, fiind necesarã distrugerea lor:
- dacã furnizorul A este o persoanã impozabilã stabilitã în România, operaţiunea nu va fi consideratã transfer de bunuri în sensul art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, dacã sunt îndeplinite condiţiile pentru aplicarea prevederilor art. 128 alin. (8) din Codul fiscal;
- dacã beneficiarul B este o persoanã impozabilã stabilitã în România, operaţiunea nu va fi consideratã o achiziţie intracomunitarã asimilatã conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, iar furnizorul A nu va avea obligaţia sã se înregistreze în scopuri de TVA în România.
ART. 4
Cazul 2: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 vinde bunurile cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2. Bunurile se expediazã din statul membru 1.
(2) La sosirea bunurilor în statul membru 2, B le refuzã.
(3) Bunurile sunt ridicate de cãtre A sau în numele acestuia pentru a fi livrate lui C în statul membru 1.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ │
│ │

│ │
v
C<----------- bunuri --------------┘


ART. 5
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
Pe lângã prevederile art. 2, A efectueazã un transfer, respectiv o livrare intracomunitarã asimilatã, în statul membru 2 din care începe transportul bunurilor refuzate de B, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, urmatã de o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 1 de sosire a bunurilor şi de livrarea localã a aceloraşi bunuri în statul membru 1.
ART. 6
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Furnizorul A procedeazã ca şi în situaţia în care nu ar fi existat o expediere sau un transport de bunuri din statul membru 1 în statul membru 2.
(2) Se considerã livrarea de bunuri realizatã de A cãtre C ca livrare localã în statul membru 1, chiar dacã bunurile au fost iniţial transportate în statul membru 2, de unde au fost returnate în statul membru 1.
(3) Furnizorul A nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2.
ART. 7
Cazul 3: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 vinde bunurile cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2. Bunurile se expediazã din statul membru 1.
(2) La sosirea bunurilor în statul membru 2, B le refuzã.
(3) Bunurile sunt ridicate de A sau în numele acestuia pentru a fi livrate lui C în statul membru 2.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ │
│ │

│ └--┐
vânzare v
└------------------------------------>C


ART. 8
Cazul 3: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
Pe lângã prevederile art. 2, A efectueazã o livrare localã a aceloraşi bunuri în statul membru 1.
ART. 9
Cazul 3: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Furnizorul A procedeazã ca şi în situaţia în care nu ar fi existat o expediere sau un transport de bunuri din statul membru 1 în statul membru 2 în relaţia cu primul cumpãrãtor B, dar A procedeazã ca şi în situaţia în care ar fi realizat o livrare intracomunitarã din statul membru 1 direct cãtre C în statul membru 2.
(2) Furnizorul A nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2, livrarea de la A cãtre C nefiind consideratã drept o livrare localã.
(3) C, al doilea cumpãrãtor din statul membru 2, va declara o achiziţie intracomunitarã a bunurilor livrate intracomunitar de A din statul membru 1.
ART. 10
Cazul 4: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 vinde bunurile cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2.
(2) Bunurile se expediazã din statul membru 1. La sosirea bunurilor în statul membru 2, B le refuzã.
(3) Bunurile sunt ridicate de A sau în numele acestuia pentru a fi livrate cãtre C în statul membru 3.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ │
│ │

│ └--┐ S.M. 3
vânzare v
└---------------------> C


ART. 11
Cazul 4: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
Pe lângã prevederile art. 2, A efectueazã o livrare intracomunitarã din statul membru 2 în statul membru 3. C, al doilea cumpãrãtor din statul membru 3, realizeazã o achiziţie intracomunitarã a bunurilor livrate de A din statul membru 2.
ART. 12
Cazul 4: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Furnizorul A procedeazã ca şi în situaţia în care ar fi realizat o livrare intracomunitarã din statul membru 1 direct cãtre C în statul membru 3.
(2) Furnizorul A nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2 şi nici nu se considerã cã a realizat o livrare intracomunitarã din statul membru 2 în statul membru 3.
ART. 13
Cazul 5: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 vinde bunuri cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2.
(2) Dupã livrare, pãrţile convin sã anuleze contractul de vânzare-cumpãrare şi sã returneze bunurile furnizorului în statul membru 1.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


^ │
│ │

│ │



└──────────── bunuri ──────────────┘



ART. 14
Cazul 5: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Atunci când B cumpãrã bunuri de la A şi acceptã bunurile la livrare, are loc un transfer al dreptului de a dispune de bunurile corporale în calitate de proprietar. Vânzãtorul A realizeazã o livrare intracomunitarã de bunuri în sensul art. 128 alin. (9) din codul fiscal sau al echivalentului acestuia în legislaţia altui stat membru, iar cumpãrãtorul B realizeazã o achiziţie intracomunitarã de bunuri în sensul art. 130^1 alin. (1) din codul fiscal sau al echivalentului acestuia în legislaţia altui stat membru.
(2) În cazul în care cumpãrãtorul B, ulterior acceptãrii bunurilor, observã cã bunurile sunt deteriorate sau cã bunurile nu corespund cerinţelor cumpãrãtorului din orice motiv, iar cumpãrãtorul convine cu vânzãtorul asupra anulãrii contractului de vânzare-cumpãrare, în baza art. 138 lit. b) din codul fiscal sau a echivalentului acestuia în legislaţia altui stat membru, pentru respectiva livrare de bunuri baza de impozitare trebuie redusã în mod corespunzãtor de cãtre A. Dacã anularea are loc în aceeaşi declaraţie recapitulativã şi în acelaşi decont de TVA, achiziţia şi livrarea intracomunitarã nu se menţioneazã. În caz contrar, trebuie efectuatã o corecţie care se reflectã în declaraţia recapitulativã şi în decontul de TVA aferente perioadei fiscale în care se efectueazã corecţia.
(3) Furnizorul A devine din nou proprietarul bunurilor, iar returul bunurilor reprezintã un transfer realizat de A, respectiv o livrare intracomunitarã asimilatã, în statul membru 2 din care începe transportul bunurilor, în condiţiile art. 128 alin. (10) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, urmatã de o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 1. A trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2.
ART. 15
Cazul 5: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Din perspectiva TVA se considerã cã livrarea intracomunitarã efectuatã de A cãtre B şi achiziţia intracomunitarã efectuatã de B nu au avut loc, respectiv, în baza art. 138 lit. b) din codul fiscal sau a echivalentului acestuia în legislaţia altui stat membru, pentru respectiva livrare de bunuri baza de impozitare trebuie redusã în mod corespunzãtor. Dacã anularea are loc în aceeaşi declaraţie recapitulativã şi în acelaşi decont de TVA, achiziţia şi livrarea intracomunitarã nu se menţioneazã. În caz contrar, trebuie efectuatã o corecţie care se reflectã în declaraţia recapitulativã şi în decontul de TVA aferente perioadei fiscale în care se efectueazã corecţia.
(2) Transportul sau expedierea de bunuri din statul membru 2 în statul membru 1 nu are implicaţii din punctul de vedere al TVA. Furnizorul A nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2.
(3) În situaţia în care bunurile refuzate de B nu mai pot fi utilizate şi furnizorul A solicitã ca acestea sã nu mai fie restituite, fiind necesarã distrugerea lor:
- dacã furnizorul A este o persoanã impozabilã stabilitã în România, va reduce în mod corespunzãtor baza de impozitare a livrãrii intracomunitare de bunuri, dacã sunt îndeplinite condiţiile pentru aplicarea prevederilor art. 128 alin. (8) din Codul fiscal;
- dacã beneficiarul B este o persoanã impozabilã stabilitã în România, va reduce în mod corespunzãtor baza de impozitare a achiziţiei intracomunitare de bunuri, iar furnizorul A nu va avea obligaţia sã se înregistreze în scopuri de TVA în România.
ART. 16
Cazul 6: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 vinde bunurile cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2.
(2) Dupã livrare pãrţile convin sã anuleze contractul de cumpãrare, bunurile se transportã în statul membru 1 la al doilea cumpãrãtor, C, cãruia furnizorul A i-a vândut bunurile între timp.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ │
│ │

│ │
v


C──────────── bunuri ──────────────┘



ART. 17
Cazul 6: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
Pe lângã prevederile art. 14, A realizeazã o livrare intracomunitarã asimilatã din statul membru 2 în care se aflã bunurile, urmatã de o achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 2 şi o livrare localã realizatã cãtre C în statul membru 2.
ART. 18
Cazul 6: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Din perspectiva TVA se considerã cã livrarea intracomunitarã efectuatã de A cãtre B şi achiziţia intracomunitarã efectuatã de B nu au avut loc, respectiv în baza art. 138 lit. b) din codul fiscal sau a echivalentului acestuia în legislaţia altui stat membru, pentru respectiva livrare de bunuri baza de impozitare trebuie redusã corespunzãtor de cãtre A. Dacã anularea are loc în aceeaşi declaraţie recapitulativã şi în acelaşi decont de TVA, achiziţia şi livrarea nu se menţioneazã. În caz contrar, trebuie efectuatã o corecţie care se reflectã în declaraţia recapitulativã şi în decontul de TVA aferente perioadei fiscale în care se efectueazã corecţia.
(2) Transportul sau expedierea de bunuri din statul membru 2 în statul membru 1 nu are implicaţii din punctul de vedere al TVA. Furnizorul A nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2.
(3) Furnizorul A considerã livrarea cãtre C ca fiind o vânzare localã în statul membru 1.
ART. 19
Cazul 7: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 vinde bunuri cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2.
(2) Dupã livrare pãrţile convin sã anuleze contractul de vânzare-cumpãrare, bunurile se transportã sau sunt puse la dispoziţia cumpãrãtorului C în statul membru 2, cãruia furnizorul A i-a vândut bunurile între timp.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ │
│ │

│ │
vânzare v
└--------------------------------->C


ART. 20
Cazul 7: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
Pe lângã prevederile art. 14, A realizeazã o livrare localã în statul membru 2 cãtre al doilea cumpãrãtor care acceptã bunurile, C.
ART. 21
Cazul 7: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Din perspectiva TVA se considerã cã livrarea intracomunitarã efectuatã de A cãtre B şi achiziţia intracomunitarã efectuatã de B nu au avut loc, respectiv în baza art. 138 lit. b) din codul fiscal sau a echivalentului acestuia în legislaţia altui stat membru, pentru respectiva livrare de bunuri baza de impozitare trebuie redusã corespunzãtor. Dacã anularea are loc în aceeaşi declaraţie recapitulativã şi în acelaşi decont de TVA, achiziţia şi livrarea nu se menţioneazã. În caz contrar, trebuie efectuatã o corecţie care se reflectã în declaraţia recapitulativã şi în decontul de TVA aferente perioadei fiscale în care se efectueazã corecţia.
(2) Furnizorul A considerã livrarea cãtre C ca fiind o livrare intracomunitarã din statul membru 1. A nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 2. Se considerã cã C a efectuat o achiziţie intracomunitarã în statul membru 2.
ART. 22
Cazul 8: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 vinde bunuri cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2.
(2) Dupã livrare pãrţile convin sã anuleze contractul de vânzare-cumpãrare, iar bunurile se transportã în statul membru 3 cãtre cumpãrãtorul C, cãruia furnizorul A i-a vândut între timp bunurile.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ │
│ │

│ │ S.M. 3
vânzare v
└--------------------------------->C


ART. 23
Cazul 8: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fãrã aplicarea mãsurilor de simplificare
Pe lângã prevederile art. 14, A realizeazã o livrare intracomunitarã din statul membru 2 în statul membru 3, urmatã de achiziţia intracomunitarã realizatã de al doilea cumpãrãtor, C, în statul membru 3.
ART. 24
Cazul 8: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea mãsurilor de simplificare
(1) Din perspectiva TVA se considerã cã livrarea intracomunitarã efectuatã de A cãtre B şi achiziţia intracomunitarã efectuatã de B nu au avut loc, respectiv în baza art. 138 lit. b) din codul fiscal sau a echivalentului acestuia în legislaţia altui stat membru, pentru acea livrare de bunuri baza de impozitare trebuie redusã corespunzãtor. Dacã anularea are loc în aceeaşi declaraţie recapitulativã şi în acelaşi decont de TVA, achiziţia şi livrarea nu se menţioneazã. În caz contrar, trebuie efectuatã o corecţie care se reflectã în declaraţia recapitulativã şi în decontul de TVA aferente perioadei fiscale în care se efectueazã corecţia.
(2) Furnizorul A considerã livrarea cãtre C ca fiind o livrare intracomunitarã de bunuri din statul membru 1.
(3) C realizeazã achiziţia intracomunitarã de bunuri în statul membru 3.

CAP. 2
Regimul aferent reparaţiilor efectuate în perioada de garanţie şi postgaranţie

ART. 25
Cazul 9: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 a livrat bunuri cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2.
(2) În perioada de garanţie, B îi returneazã bunurile furnizorului A pentru reparaţii. B poate fi proprietarul bunurilor sau persoana impozabilã desemnatã de furnizorul A pentru a asigura reparaţiile în perioada de garanţie şi postgaranţie în numele sãu.
(3) Dupã efectuarea reparaţiilor, care poate fi însoţitã şi de înlocuirea unor pãrţi componente, A îi returneazã bunurile lui B fãrã a percepe vreo platã.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ │
│ │

│ │



└─────── bunuri înlocuite ─────────┘



ART. 26
Cazul 9: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA
(1) Atunci când B transferã bunuri din statul membru 2 în scopul efectuãrii de reparaţii în perioada de garanţie în statul membru 1 de sosire a bunurilor expediate sau transportate, operaţiunea nu se considerã ca fiind o livrare intracomunitarã, ci un nontransfer în sensul art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru, cu condiţia ca bunurile, dupã ce au fãcut obiectul unor lucrãri, sã fie reexpediate de cãtre A în statul membru 2, din care au fost iniţial expediate sau transportate.
(2) Reparaţia în timpul perioadei de garanţie, realizatã de furnizorul A, nu constituie un serviciu, nefiind realizatã cu platã, inclusiv pentru bunurile înlocuite, livrarea acestora fiind consideratã o operaţiune accesorie serviciului de reparaţii şi inclusã în acest serviciu.
(3) În situaţia în care A îl mandateazã pe B sã efectueze reparaţiile în perioada de garanţie în numele sãu, se considerã cã:
- reparaţia efectuatã gratuit de B în numele lui A nu este o prestare de servicii;
- recuperarea contravalorii prestãrii de servicii efectuatã de B de la A, furnizorul care a acordat garanţia, reprezintã o prestare de servicii pentru care se aplicã prevederile art. 133 alin. (2) din codul fiscal atunci când A este o persoanã impozabilã stabilitã în alt stat membru, sau prevederile art. 133 alin. (7) din Codul fiscal, atunci când A este o persoanã impozabilã stabilitã în afara Comunitãţii.
ART. 27
Cazul 10: Prezentare
(1) Furnizorul A din statul membru 1 a livrat bunuri cãtre persoana impozabilã B din statul membru 2.
(2) Dupã expirarea perioadei de garanţie, B îi returneazã bunurile furnizorului A pentru reparaţii. B poate fi proprietarul bunurilor sau persoana impozabilã desemnatã de furnizorul A pentru a asigura reparaţiile în perioada de garanţie şi postgaranţie în numele sãu.
(3) Dupã efectuarea reparaţiilor, care pot fi însoţite şi de înlocuirea unor pãrţi componente, A îi returneazã bunurile lui B.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ spre reparare ^
│ │

│ │



└─────── bunuri reparate ──────────┘



ART. 28
Cazul 10: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA
(1) Pentru reparaţiile postgaranţie, dacã se percepe platã pentru reparaţii şi pentru pãrţile componente înlocuite, transportul bunurilor din statul membru 2 în statul membru 1 este considerat nontransfer de bunuri în statul membru 2 şi nu este achiziţie intracomunitarã asimilatã în statul membru 1. B are obligaţia înregistrãrii bunurilor trimise spre reparare în registrul de nontransferuri şi A are obligaţia înregistrãrii bunurilor primite spre reparare în registrul bunurilor primite. B nu trebuie sã se înregistreze în scopuri de TVA în statul membru 1, dacã bunurile se reîntorc dupã reparaţii în statul membru 2.
(2) Înlocuirea pãrţilor componente de cãtre A nu este o livrare intracomunitarã de bunuri realizatã de A în statul membru 1, fiind consideratã o operaţiune accesorie serviciului de reparaţii şi inclusã în acest serviciu.
(3) Pentru serviciile de reparaţii realizate de A, inclusiv valoarea pãrţilor componente înlocuite, sunt aplicabile prevederile art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
ART. 29
Cazul 11: Prezentare
(1) B din statul membru 2 trimite pentru reparaţii bunuri sau numai unele pãrţi componente defecte cãtre A în statul membru 1, care poate fi furnizorul ori producãtorul bunurilor. B este proprietarul bunurilor sau persoana impozabilã desemnatã de A pentru a asigura reparaţiile în perioada de garanţie şi postgaranţie în numele sãu.
(2) A nu reparã bunurile sau pãrţile componente, ci trimite în loc alte bunuri/pãrţi componente şi pãstreazã bunurile/pãrţile componente defecte trimise de B. În funcţie de circumstanţe, respectiv dacã reparaţiile se realizeazã în perioada de garanţie sau nu, A poate percepe ori nu poate percepe o platã.

Schemã:
------


S.M. 1 S.M. 2


│ spre reparare ^
│ │

│ │



└─────── bunuri reparate ──────────┘



ART. 30
Cazul 11: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA
(1) Indiferent dacã B ştie sau ar trebui sã ştie despre bunurile/pãrţile componente înlocuite şi indiferent dacã se percepe o platã, respectiv indiferent dacã bunurile sunt sau nu sunt în perioada de garanţie, din punctul de vedere al circulaţiei bunurilor se considerã cã livrarea de cãtre A a bunurilor/pãrţilor componente în locul celor defecte, în schimbul pãstrãrii bunurilor/pãrţilor componente defecte trimise de B, este un nontransfer în sensul prevederilor art. 128 alin. (12) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru. Înlocuirea bunurilor/pãrţilor componente defecte, efectuatã de A în locul reparãrii acestora, este consideratã o prestare de servicii de reparaţii al cãrei regim fiscal se stabileşte conform art. 133 alin. (2) din codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislaţia altui stat membru.
(2) B are obligaţia înregistrãrii bunurilor defecte în registrul de nontransferuri, urmatã de o radiere, dupã primirea bunurilor în locul celor defecte, iar A are obligaţia înregistrãrii bunurilor defecte în registrul bunurilor primite.
ART. 31
Cazul 12: Prezentare
(1) B din statul membru 2 nu trimite pentru reparaţii bunurile sau pãrţile componente defecte cãtre A în statul membru 1, care poate fi furnizorul ori producãtorul bunurilor, dar îi solicitã lui A înlocuirea acestora. B este proprietarul bunurilor ori persoana impozabilã desemnatã de A pentru asigurarea serviciilor de garanţie sau postgaranţie în numele sãu.
(2) A trimite din statul membru 1 lui B în statul membru 2 alte bunuri/pãrţi componente pentru înlocuirea bunurilor/pãrţilor componente defecte. În funcţie de circumstanţe, respectiv dacã înlocuirea bunurilor/pãrţilor componente se realizeazã în perioada de garanţie sau nu, A poate percepe sau nu poate percepe o platã.
ART. 32
Cazul 12: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA
(1) Dacã A din statul membru 1 trimite bunurile/pãrţile componente lui B în statul membru 2 în vederea înlocuirii celor defecte în perioada de garanţie, operaţiunea nu este consideratã livrare de bunuri în sensul art. 128 alin. (1) din codul fiscal şi, în consecinţã, nu va fi declaratã drept livrare intracomunitarã în statul membru 1 şi, respectiv, o achiziţie intracomunitarã în statul membru 2.
(2) Dacã A din statul membru 1 trimite bunurile/pãrţile componente lui B în statul membru 2 în vederea înlocuirii celor defecte dupã expirarea perioadei de garanţie, operaţiunea este consideratã o livrare intracomunitarã în statul membru 1 şi, respectiv, o achiziţie intracomunitarã în statul membru 2.
(3) Dacã A din statul membru 1 trimite bunurile/pãrţile componente lui B în statul membru 2 în vederea înlocuirii celor defecte, fãrã a se cunoaşte cu exactitate în momentul livrãrii cantitatea bunurilor/pãrţilor componente destinate înlocuirii celor defecte în perioada de garanţie, operaţiunea este consideratã o livrare intracomunitarã efectuatã de A în statul membru 1 şi, respectiv, o achiziţie intracomunitarã efectuatã de B în statul membru 2.
(4) Pentru recuperarea de cãtre B a contravalorii bunurilor/pãrţilor componente provenite din achiziţia intracomunitarã realizatã conform alin. (3), utilizate pentru reparaţii în perioada de garanţie, prin facturarea acestora cãtre A, nu se datoreazã taxã pe valoarea adãugatã, aceastã operaţiune nefiind consideratã o livrare de bunuri, ci decontarea contravalorii bunurilor/pãrţilor componente pe care A trebuie sã le punã la dispoziţie în mod gratuit în perioada de garanţie.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016