Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.372 din 8 martie 2004  privind aprobarea Planului-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.372 din 8 martie 2004 privind aprobarea Planului-cadru de invatamant pentru scoala de arte si meserii - invatamant special

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 972 din 22 octombrie 2004
În baza dispoziţiilor <>Legii nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului emite prezentul ordin.

ART. 1
(1) Se aprobã Planul-cadru de învãţãmânt pentru şcoala de arte şi meserii - învãţãmânt special, prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Se aprobã Instrucţiunile privind aplicarea Planuluicadru de învãţãmânt pentru şcoala de arte şi meserii învãţãmânt special, prezentatã în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
(3) Prezentul plan-cadru de învãţãmânt pentru şcoala de arte şi meserii - învãţãmânt special se aplicã la toate clasele profesionale speciale cu elevi cu deficienţe din unitãţile de învãţãmânt special, precum şi la clasele profesionale speciale compacte, cu elevi cu deficienţe, integrate în şcoala publicã.
(4) Elevii cu deficienţe integraţi individual sau în grup/grupã în clase din şcoala publicã urmeazã planul-cadru de la şcoala de arte şi meserii aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.723/2003 cu servicii de sprijin pentru clasele a IX-a şi a X-a.
ART. 2
Începând cu anul şcolar 2004-2005, la clasa a IX-a se aplicã Planul-cadru de învãţãmânt pentru şcoala de arte şi meserii - învãţãmânt special şi instrucţiunile privind aplicarea planului-cadru prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.
ART. 3
Anii II, III şi IV şcoalã profesionalã specialã funcţioneazã în anul şcolar 2004-2005 conform planurilor-cadru aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.796/1999.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 5
Direcţia generalã pentru învãţãmânt preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi unitãţile de învãţãmânt special vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului,
Alexandru Athanasiu

Bucureşti, 8 martie 2004.
Nr. 3.372.


ANEXA 1






PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
şcoalã de arte şi meserii - învãţãmânt special
┌────┬───────────┬──────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ │ │ │ Alocare ore de studiu │ Instruire│
│ │ │ ├────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤ şi │
│ │ │ │ Clasa a IX-a │ Clasa a X-a │ Clasa a XI-a │pregãtire │
│ │ │ ├────────┬─────┬─────│────────┬─────┬─────│────────┬─────┬─────┤ practicã │
│ │ │ │ nr. ore│ nr. │ │nr. ore │nr. │ │ │nr. │ │ pentru │
│ │ │ │/sãpt. │total│ nr. │/sãpt. │total│ nr. │ │total│ nr. │ examenul │
│Nr. │ Aria │ ├────┬───┤ore/ │sãpt.├────┬───┤ore/ │sãpt.├────┬───┤ore/ │sãpt.│ de │
│crt.│curicularã │ Disciplina │ TC │CDL│sãpt.│ │ TC │CDL│sãpt.│ │ TC │CDL│sãpt.│ │absolvire │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ **) │
├────┼───────────┼──────────────┼────┼───┼─────┼─────┼────┼───┼─────┼─────┼────┼───┼─────┼─────┼──────────┤
│ 1 │Limbã şi │Limba şi lite-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │comunicare │ratura românã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ │ │Limba modernã │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ - │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ 2 │Matematicã │Matematicã │ 2 │ │ │ │ 2 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ │
│ │şi ştiinţe ├──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ │ │Fizicã-Chimie │ 2*│ │ │ │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ │ │Elemente de │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ - │ │ │ │ │
│ │ │Biologie- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │Ecologie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ 3 │Om şi │Istorie │ 1 │ │ │ │ - │ │ │ │ - │ │ │ │ │
│ │societate ├──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ │ │Geografie │ 1 │ │ │ │ - │ │ │ │ - │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ │ │Religie │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ │ │Educaţie an- │ - │ │ │ │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ │
│ │ │treprenorialã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ 4 │Arte │Arte │ - │ 2 │ 32 │ 34 │ - │ 2 │ 32 │ 32 │ - │ 2 │ 32 │ 34 │ │
├────┼───────────┼──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ 5 │Educaţie │Educaţie │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ │
│ │fizicã şi │fizicã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ 6 │Consiliere │Consiliere │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ │
│ │şi orien- │educaţionalã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ 7 │Tehnologii*│Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │informaţiei │ 1 │ │ │ │ 1 │ │ │ │ - │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ │ │
│ │ │Culturã de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │specialitate │ 4 │ │ │ │ 4 │ │ │ │ 3 │ │ │ │ │
│ │ ├──────┬───────┼────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┤ │ │ ├────┬─────┤
│ │ │Instru│sãptã- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ire │mânal │ 12 │ │ │ │ 14 │ │ │ │ 20 │ │ │ │ - │ - │
│ │ │prac- ├───────┼────┼───┼─────┼─────┼────┼───┼─────┼─────┼────┼───┼─────┼─────┼────┼─────┤
│ │ │ticã │comasat│ - │ │ │2/30 │ - │ │ │4/30 │ - │ - │ │ │ - │14/30│
├────┴───────────┼──────┴───────┼────┼───┼─────┼─────┼────┼───┼─────┼─────┼────┼───┼─────┼─────┼────┼─────┤
│ TOTAL │ │ 30 │ 2 │ 32 │34+2 │ 30 │ 2 │ 32 │32+4 │ 30 │ 2 │ │ │ │ 420 │
├────────────────┼──────────────┼────┴───┼─────┼─────┼────┴───┼─────┼─────┼────┴───┼─────┼─────┼────┴─────┤
│ │Total ore/an │ 1148 │ - │ - │ 1208 │ │ │ 1088 │ │ │ 420 │
└────────────────┴──────────────┴────────┴─────┴─────┴────────┴─────┴─────┴────────┴─────┴─────┴──────────┘
Legendã
TC - trunchi comun
CDL - curriculum în dezvoltarea localã (se elaboreazã în şcoalã cu participarea partenerilor sociali,
pe baza standardelor ocupaţionale existente şi se studiazã obligatoriu).



ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
privind aplicarea Planului-cadru de învãţãmânt
pentru şcoala de arte şi meserii - învãţãmânt special

1. Prezentul plan-cadru de învãţãmânt pentru şcoala de arte şi meserii - învãţãmânt special, se aplicã de cãtre toate unitãţile de învãţãmânt special, precum şi de cãtre clasele profesionale speciale compacte, integrate în şcoala publicã.
2. Pentru elevii cu deficienţe uşoare şi medii, integraţi individual sau în grup/grupã în şcoala publicã, se aplicã planul-cadru pentru şcolile de arte şi meserii. În vederea facilitãrii acţiunii de adaptare, de integrare şi de profesionalizare eficiente, aceştia beneficiazã de servicii de sprijin pentru clasele a IX-a şi a X-a.
3. Terapiile specifice se aplicã atât la învãţãmântul special, cât şi la cel integrat şi sunt normate astfel: o catedrã de 16 ore la 150 de elevi, iar activitatea se desfãşoarã în grup de 2-4 elevi, numai cu cei recomandaţi de cãtre comisia internã de evaluare continuã.
Acestea cuprind:
- terapia tulburãrilor de limbaj;
- îmbogãţirea şi vehicularea vocabularului de specialitate;
- cultura fizicã medicalã şi kinetoterapie;
- orientarea spaţialã şi mobilitatea;
- activitatea de independenţã socialã;
- activitatea de audiologie educaţionalã şi audiologie tehnicã;
- structurarea şi compensarea limbajului;
- terapia tulburãrilor de comportament.
4. Meseriile în care sunt profesionalizaţi elevii din şcolile de arte şi meserii - învãţãmânt special sunt identice cu cele ale învãţãmântului public. Selecţia lor se face în funcţie de tipul şi de gradul deficienţei.
5. Ariile curriculare "Matematicã şi ştiinţe", "Om şi societate". Conţinuturile disciplinelor de culturã generalã trebuie sã constituie baza culturii profesionale. În acest sens se va insista mai mult pe conţinutul practic-aplicativ. Prin partea practicaplicativã a disciplinelor se asigurã formarea competenţelor profesionale pe baza cunoştinţelor pentru disciplinele tehnologice corespunzãtoare diferitelor domenii. Astfel cunoştinţele de matematicã, fizicã, chimie şi biologie sunt necesare tuturor domeniilor şi, în mod special, domeniului tehnic, al obţinerii şi procesãrii materialelor, esteticã şi igiena corpului uman, agriculturã, industria alimentarã şi silviculturã.
Prin educaţie civicã şi antreprenorialã, istorie şi geografie se asigurã extinderea competenţelor de orientare şi integrare socioprofesionalã şi, în special, de cunoaştere a societãţii.
6. Aria curricularã "Tehnologii":
Disciplinele notate cu un asterisc în anexa nr. 1 sunt obligatorii şi sunt repartizate în funcţie de meserie, de tipul şi de gradul deficienţei, precum şi de dotarea unitãţii de învãţãmânt.
În clasa a IX-a cultura de specialitate este constituitã din disciplinele: studiul materialelor şi tehnologia meseriei specifice ocupaţiei din domeniul în care se pregãtesc elevii, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.796/1999.
În clasa a X-a şi în anul de completare cultura de specialitate se constituie din disciplinele: desen tehnic de specialitate şi tehnologia meseriei pentru domeniile: tehnic (mecanic, electric, electromecanic, electronicã şi automatizãri, mecatronicã), obţinerea şi procesarea materialelor (chimie industrialã, industrie uşoarã, construcţii, materiale de construcţii, tehnologii poligrafice, prelucrarea lemnului). Pentru celelalte domenii: economic (comerţ, alimentaţie publicã şi turism), agriculturã-industrie alimentarã şi silviculturã, esteticã şi igiena corpului uman, cultura de specialitate cuprinde "Utilajul şi tehnologia meseriei", specificã domeniului respectiv.
7. Instruirea practicã se va realiza cu clasa întreagã, în ateliere sau în laboratoare dotate corespunzãtor. Activitatea practicã comasatã se va desfãşura sub supravegherea cadrelor didactice aflate în activitate în ateliere-şcoalã, în întreprinderile, societãţile comerciale etc., cu care unitatea şcolarã a încheiat contracte sau convenţii de colaborare.
Instruirea comasatã poate fi efectuatã şi în localitatea de domiciliu a elevului, cu condiţia existenţei unui atelier care desfãşoarã activitate productivã având profilul meseriei. Aceastã instruire se desfãşoarã sub supravegherea strictã atât a patronului, cât şi a pãrintelui elevului.
În cazurile în care unitãţile şcolare nu pot asigura practica comasatã în timpul anului şcolar, elevii pot efectua practica în cadrul diferitelor societãţi comerciale sau la agenţi economici din localitatea de domiciliu, urmând sã prezinte o adeverinţã din care sã rezulte faptul cã au efectuat practica comasatã obligatorie. În cazul în care nu existã posibilitatea efectuãrii acestui tip de practicã, aceasta se va realiza prin prelungirea perioadei de "Instruire şi pregãtire practicã pentru examenul de absolvire" cu numãrul de zile de practicã planificat.
Semnul "**)" reprezintã o perioadã suplimentarã de instruire practicã (un semestru şcolar) pentru finalizarea şi consolidarea deprinderilor de muncã în cadrul procesului de practicã, precum şi pentru elaborarea şi pregãtirea examenului şi a lucrãrii de absolvire. Organizarea şi desfãşurarea pregãtirii practice pentru examenul de absolvire vor fi asigurate de catedrele tehnice de specialitate, în cadrul normei didactice prevãzute de <>Legea nr. 109/2001 .
8. Curriculumul în dezvoltarea localã (CDL):
CDL se elaboreazã în şcoalã cu participarea partenerilor locali, pe baza standardelor profesionale existente.
Extinderea competenţelor se va asigura prin includerea unor module sau capitole în cadrul unor conţinuturi specifice activitãţii locale existente. Acestea se realizeazã în orele repartizate prin CDL. Etapele elaborãrii şi aprobãrii CDL sunt:
- elaborarea CDL în cadrul comisiei metodice de specialitate din unitatea de învãţãmânt special, în colaborare cu agenţii economici locali;
- dezbaterea şi avizarea în consiliul profesoral şi în consiliul de administraţie;
- avizarea de cãtre inspectorul şcolar de specialitate din cadrul inspectoratului şcolar judeţean;
- analiza anualã a finalitãţilor şi a rezultatelor CDL.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016