Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.256 din 21 decembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiţia I1.a. Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.256 din 21 decembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiţia I1.a. "Înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar", investiţia I1. "Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune", componenta 3. Managementul deşeurilor, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.367/2022

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1182 din 28 decembrie 2023
    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. DGPNRR/72.353 din 20.12.2023 al Direcţiei generale Planul naţional de redresare şi rezilienţă;
    – Adresa Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene transmisă prin e-mail şi înregistrată cu nr. R/42.925 din 21.12.2023,

    în baza prevederilor:
    - Acordului de finanţare privind implementarea reformelor şi/sau investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă nr. 26.595 din 8.03.2022, încheiat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor;
    – Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Deciziei de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare şi rezilienţă al României din data de 3 noiembrie 2021 (CID);
    – Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19;
    – Regulamentului (UE) 2021/240 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 1 alin. (15) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ghidul specific privind regulile şi condiţiile de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiţia I1.a. „Înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiţia I1. „Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune“, componenta 3. Managementul deşeurilor, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.367/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 şi 902 bis din 13 septembrie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul 4 secţiunea 4.3, subsecţiunea 4.3.13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "4.3.13. Documentaţia tehnico-economică şi devizul general
    Se va prezenta în funcţie de gradul de maturitate a proiectului, la cererea de finanţare, la contractare sau în etapa de implementare:
    • certificat de urbanism, completat şi eliberat conform reglementărilor legale în vigoare şi aflate în termenul de valabilitate (la contractare obligatoriu);
    • studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare pentru lucrări de intervenţii, întocmit(ă) şi avizat(ă) în condiţiile legii şi însoţit(ă) de toate studiile, expertizele, avizele şi acordurile specifice fiecărui tip de investiţie, conform reglementărilor legale în vigoare;
    • proiectul tehnic;
    • devizul general întocmit conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 6.385/2018 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind conţinutul-cadru al proiectului-tip pentru construcţii cu grad mare de repetabilitate şi Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, cu defalcarea valorii aferente cheltuielilor eligibile din PNRR pe capitole şi subcapitole de cheltuieli, precum şi a valorii TVA aferente acestor tipuri de cheltuieli, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv a cheltuielilor neeligibile şi TVA aferentă acestora.
    Se va transmite documentaţia tehnico-economică - SF/DALI/PT (după caz), împreună cu devizul general, în conformitate cu legislaţia în vigoare aplicabilă: Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    Solicitantul se obligă să transmită documentaţia tehnico-economică şi devizul general, conform celor de mai sus, cel târziu până la 30 aprilie 2024. În caz contrar, MMAP poate proceda la rezilierea contractului de finanţare.
    Solicitantul se va asigura de menţionarea în cerinţele documentaţiilor de atribuire a contractelor de achiziţie (caietul de sarcini pentru elaborare SF/DALI/PT) a măsurilor privind respectarea obligaţiilor prevăzute în PNRR pentru implementarea principiului «Do No Significant Harm» (DNSH) şi va prezenta documentele justificative aferente.
    În această situaţie, este obligatorie depunerea până la momentul contractării a tuturor celorlalte documente obligatorii aferente etapelor de depunere a cererii de finanţare, respectiv etapei de contractare, de la prezenta secţiune.
    De asemenea, se va ataşa o anexă cu bugetul proiectului, având următoarea structură:
    • cheltuieli cu investiţia de bază (cuprinzând cheltuielile aferente subcapitolelor 1, 2, 4, 5.1 şi 5.3 din devizul general);
    • cheltuieli-suport pentru realizarea investiţiei de bază (cuprinzând celelalte cheltuieli din devizul general necesare implementării investiţiei de bază).
    Se va avea în vedere detalierea separată a cheltuielilor pe categorii: eligibile şi neeligibile."

    2. La capitolul 5 secţiunea 5.2, după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "Beneficiarii au obligaţia de a prezenta, la ultima cerere de transfer, dovada actualizării planurilor judeţene de gestionare a deşeurilor/Planului municipal de gestionare a deşeurilor pentru Bucureşti, precum şi încadrarea în prevederile subsecţiunii 3.1.5 referitor la comunităţile cu până la 50.000 de locuitori deservite de centrul de colectare prin aport voluntar."

    3. La capitolul 5 secţiunea 5.2 subsecţiunea 5.2.1, primul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Până la 30 aprilie 2024, beneficiarul va transmite autorizaţia de construire, împreună cu toate avizele obţinute pe baza certificatului de urbanism, şi proiectul tehnic verificat în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, împreună cu devizul general actualizat, precum şi procesul-verbal de recepţie a proiectului tehnic."

    4. La capitolul 5, subsecţiunea 5.2.2 se modifică şi va următorul cuprins:
    "5.2.2. Achiziţiile
    Achiziţia de containere pentru dotarea centrelor de colectare prin aport voluntar se va realiza centralizat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor în baza acordului de asociere de autorităţi contractante, al cărui model indicativ este ataşat prezentului ghid.
    Furnizorii de lucrări de execuţie vor fi selectaţi de beneficiari printr-o procedură de achiziţie publică, competitivă, transparentă şi nondiscriminatorie în conformitate cu legislaţia naţională în domeniu.
    Toate procedurile de achiziţii pentru execuţia lucrărilor şi achiziţia echipamentelor care cad în sarcina exclusivă a beneficiarului trebuie finalizate (contracte de achiziţie semnate) cel târziu până la 30 iunie 2024, în caz contrar, MMAP poate proceda la rezilierea contractului de finanţare şi la recuperarea sumelor plătite beneficiarului.
    Contractul de execuţie lucrări va cuprinde detaliat inclusiv măsurile privind respectarea obligaţiilor prevăzute în PNRR pentru implementarea principiului «Do No Significant Harm» (DNSH) şi tipul de documente prin care se va dovedi respectarea acestora.
    Contractul de lucrări se va transmite împreună cu devizul general actualizat, cu defalcarea valorii aferente cheltuielilor eligibile din PNRR pe capitole şi subcapitole de cheltuieli conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 6.385/2018 şi Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi a valorii TVA aferente acestor tipuri de cheltuieli, inclusiv a cheltuielilor neeligibile şi TVA aferentă acestora.
    Beneficiarul real
    Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului şi obligaţiile impuse de art. 22 din acelaşi regulament privind protejarea intereselor financiare ale Uniunii, statele membre, în calitate de beneficiari sau de debitori de fonduri în cadrul mecanismului, iau toate măsurile adecvate pentru a proteja interesele financiare ale Uniunii şi pentru a se asigura că utilizarea fondurilor în legătură cu măsurile sprijinite de mecanism respectă normele aplicabile din dreptul Uniunii şi din dreptul intern, în special în ce priveşte prevenirea, depistarea şi corectarea fraudei, a corupţiei şi a conflictelor de interese.
    Astfel, ofertanţii declaraţi câştigători ai procedurilor de achiziţii publice sunt obligaţi să depună la dispoziţia autorităţilor contractante informaţiile cu privire la beneficiarul real al fondurilor alocate din PNRR, în înţelesul art. 3 pct. 6 din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului, aşa cum sunt ele reglementate de obligaţiile impuse de art. 22 alin. (2) lit. d) din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului.
    Această obligaţie va fi introdusă de autorităţile contractante în anunţurile/invitaţiile aferente tuturor procedurilor lansate în cadrul secţiunii de stabilire a criteriilor de calificare şi selecţie, respectiv «Condiţii de participare», atât pentru Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi pentru Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, astfel datele privind beneficiarul real vor fi colectate de la ofertanţi încă din faza depunerii ofertelor/documentelor-suport DUAE, respectiv:
    a) pentru ofertanţii ai căror acţionari sunt persoane fizice sau persoane juridice înregistrate pe teritoriul României, se va depune un extras ONRC;
    b) pentru ofertantul/ofertanţii declarat(i) câştigător(i) care are/au în structura acţionariatului entităţi juridice, autoritatea contractantă colectează de la ofertant o declaraţie pe propria răspundere dată de către reprezentantul legal, conform prevederilor art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, ce va conţine datele privind beneficiarii reali ai entităţilor juridice străine (cel puţin numele, prenumele şi data naşterii), în conformitate cu Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) pentru ofertanţii străini, înregistraţi în afara României, aceştia vor depune documente justificative, certificate sau alte înscrisuri eliberate de autoritatea responsabilă de datele beneficiarului real din ţara ofertantului, însoţite de traducerea în limba română, certificată de traducători autorizaţi, în condiţiile legii;
    d) pentru ofertanţii de tipul asociaţiilor şi fundaţiilor, autoritatea contractantă colectează de la aceştia un extras de la Ministerul Justiţiei (Registrul naţional ONG) privind beneficiarii reali ai asociaţiei/fundaţiei; în cazul în care asociaţia/fundaţia este o entitate străină sau are beneficiari reali persoane străine, autoritatea contractantă colectează de la ofertanţi o declaraţie pe propria răspundere dată de către reprezentantul legal/ preşedinte, conform prevederilor art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, ce va conţine datele privind beneficiarii reali ai entităţilor juridice (cel puţin numele, prenumele şi data naşterii), în conformitate cu Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.
    După stabilirea clasamentului ofertelor sau, după caz, după finalizarea etapei de licitaţie electronică, comisia de evaluare va solicita prezentarea documentului care conţine informaţiile cu privire la beneficiarul real al fondurilor alocate din PNRR odată cu documentele-suport/dovezile aferente informaţiilor din DUAE depuse de ofertantul clasat pe primul loc, aspecte ce se vor menţiona în procesele-verbale aferente îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie, întocmite în conformitate cu prevederile din normele metodologice ale actelor normative anterior menţionate.
    Colectarea parţială a datelor solicitate de art. 22 din Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului sau absenţa lor atrage după sine respingerea ofertei câştigătoare sau, după caz, anularea procedurii de achiziţie publică, în situaţia depunerii unei singure oferte.
    Astfel, înaintea semnării contractului comercial, autoritatea contractantă va colecta în sistemul informatic integrat de management şi control al PNRR (e_SMC şi modulele aferente) datele beneficiarului real al ofertantului/ofertanţilor declarat/declaraţi câştigător/câştigători, în urma procedurii de achiziţie publică.
    Sub rezerva prevederilor art. 56 şi 57 din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, persoanele juridice supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului au, totodată, obligaţia actualizării informaţiilor de fiecare dată când are loc o modificare a acestora, sub rezerva aplicării sancţiunilor contravenţionale şi a dizolvării societăţii.
    În cazul subcontractanţilor, autorităţile contractante vor colecta informaţiile privind numele acestora, acordând atenţie modificării subcontractanţilor/numărului de subcontractanţi şi nevoii de actualizare a acestor informaţii pe toată perioada de implementare a proiectului, actualizând informaţiile în sistemul informatic integrat de management şi control al PNRR (e_SMC şi modulele aferente).
    Obligaţiile cu privire la beneficiarii reali se vor actualiza în perioada de implementare şi/sau durabilitate prin Instrucţiuni emise de MIPE/MMAP, după caz, şi notificate beneficiarilor."

    5. La capitolul 5 secţiunea 5.2 subsecţiunea 5.2.3, la paragraful al patrulea, marcatorii opt şi nouă se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "• Documente justificative care să demonstreze implementarea principiului de «a nu prejudicia în mod semnificativ» (DNSH - «Do No Significant Harm») în etapa de execuţie a lucrărilor, aşa cum sunt solicitate şi asumate prin Declaraţia privind respectarea principiului DNSH în implementarea proiectului;
    • Dovada actualizării planurilor judeţene de gestionare a deşeurilor/Planului municipal de gestionare a deşeurilor pentru Bucureşti, la ultima cerere de transfer. Alte documente, după caz."



    ART. II
    (1) Prevederile art. I pct. 1, 3, 4 şi 5 se consideră asumate de către beneficiarii care au contracte încheiate în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiţia I1.a. „Înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiţia I1. „Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune“, componenta 3. Managementul deşeurilor, fără a fi necesară încheierea de acte adiţionale.
    (2) Prevederile alin. (1) devin aplicabile în termen de cinci zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, dacă respectivele modificări nu au fost denunţate de către beneficiarii selectaţi, prin notificarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, sau devin aplicabile, prin acceptare tacită, la momentul săvârşirii de acte/fapte în acest sens.

    ART. III
    Prevederile art. I pct. 2 sunt aplicabile tuturor cererilor de finanţare depuse de solicitanţi la nivelul subinvestiţiei I1.a. „Înfiinţarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiţia I1. „Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune“, componenta 3. Managementul deşeurilor.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet

    Bucureşti, 21 decembrie 2023.
    Nr. 3.256.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016