Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.253 din 21 septembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.253 din 21 septembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 857 din 22 septembrie 2023
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. A.R. 17.274/2023 al Ministerului Sănătăţii şi nr. D.G. 3.775/2023 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 229 alin. (4) şi art. 291 alin. (2) din titlul VIII „Asigurări sociale de sănătate“ din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
    ART. I
    Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 şi 484 bis din 31 mai 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În anexa nr. 1 litera A „Pachetul minimal de servicii medicale în asistenţa medicală primară“, la punctul 1.2.3 subpunctul 1.2.3.2, litera c se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c. pentru adultul asimptomatic cu vârsta de 40 de ani şi peste:
    - hemoleucogramă completă
    – VSH
    – glicemie
    – colesterol seric total
    – LDL colesterol
    – creatinină serică cu determinarea ratei de filtrare glomerulară estimată - RFGe
    – PSA la bărbaţi
    – TGO
    – TGP
    – determinarea raportului albumină/creatinină în urină (RACU)
    – senologie imagistică, examen Babeş-Papanicolau la 2 ani la femei simptomatice, TSH şi FT4 la femei."

    2. În anexa nr. 1 litera A „Pachetul minimal de servicii medicale în asistenţa medicală primară“, la punctul 1.4 „Serviciile diagnostice şi terapeutice“, punctul 12 din tabel se abrogă.
    3. În anexa nr. 1 litera B „Pachetul de servicii de bază în asistenţa medicală primară“, la punctul 1.4 „Serviciile diagnostice şi terapeutice“, punctul 12 din tabel se abrogă.
    4. În anexa nr. 2, la articolul 1 alineatul (3) litera a), punctele 1 şi 2 de la „Pachet minimal“ şi punctul 1 de la „Pachet de bază“ din tabel se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "

┌──────────────┬────────────┬────────────┐
│A. PACHET │ │ │
│MINIMAL │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│1. Serviciile │ │ │
│medicale │ │ │
│preventive şi │ │ │
│profilactice │ │ │
│acordate │ │ │
│persoanelor cu│ │ │
│vârsta 0-18 │ │ │
│ani │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │15 puncte/ │
│a) - la │ │consultaţie/│
│externarea din│1 │cabinet, │
│maternitate │consultaţie │30 de puncte│
│- la │la domiciliu│/consultaţie│
│domiciliul │/cabinet │/domiciliu │
│copilului/ │ │- cu durată │
│cabinet │ │estimată de │
│ │ │30 de minute│
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │15 puncte/ │
│ │ │consultaţie/│
│b) - la 1 lună│1 │cabinet, │
│- la │consultaţie │30 de puncte│
│domiciliul │la domiciliu│/consultaţie│
│copilului/ │/cabinet │/domiciliu │
│cabinet │ │- cu durată │
│ │ │estimată de │
│ │ │30 de minute│
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│ │1 │15 puncte/ │
│c) - la 2, 4, │consultaţie │consultaţie,│
│6, 9, 12, 15, │pentru │cu durată │
│18, 24 şi 36 │fiecare din │estimată de │
│de luni │lunile │30 de minute│
│ │nominalizate│ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│d) - de la 4 │1 │10 puncte/ │
│ani la 18 ani │consultaţie/│consultaţie │
│ │an/asigurat │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│2. │ │ │
│Monitorizarea │ │ │
│evoluţiei │ │ │
│sarcinii şi │ │ │
│lăuzei │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│a) luarea în │ │ │
│evidenţă în │ │ │
│primul │ │ │
│trimestru; │1 │10 puncte/ │
│serviciul │consultaţie │consultaţie │
│include şi │ │ │
│depistarea │ │ │
│sarcinii, după│ │ │
│caz │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│b) │ │ │
│supravegherea,│1 │ │
│lunar, din │consultaţie │10 puncte/ │
│luna a 3-a │pentru │consultaţie │
│până în luna a│fiecare lună│ │
│7-a │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│c) │ │ │
│supravegherea,│2 │ │
│de două ori pe│consultaţii │10 puncte/ │
│lună, din luna│pentru │consultaţie │
│a 7-a până în │fiecare lună│ │
│luna a 9-a │ │ │
│inclusiv │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│d) urmărirea │ │ │
│lăuzei la │ │ │
│externarea din│ │ │
│maternitate │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│ │1 │10 puncte/ │
│d1) la cabinet│consultaţie │consultaţie │
│ │la cabinet │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│d2) la │1 │30 de puncte│
│domiciliu │consultaţie │/consultaţie│
│ │la domiciliu│ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│e) urmărirea │ │ │
│lăuzei la 4 │ │ │
│săptămâni de │ │ │
│la naştere │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│ │1 │10 puncte/ │
│e1) la cabinet│consultaţie │consultaţie │
│ │la cabinet │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│e2) la │1 │15 puncte/ │
│domiciliu │consultaţie │consultaţie │
│ │la domiciliu│ │
├──────────────┴────────────┴────────────┤
│....................................... │
├──────────────┬────────────┬────────────┤
│B. PACHET DE │ │ │
│BAZĂ │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│1. Serviciile │ │ │
│medicale │ │ │
│preventive şi │ │ │
│profilactice │ │ │
│acordate │ │ │
│asiguraţilor │ │ │
│cu vârsta 0-18│ │ │
│ani │ │ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │15 puncte/ │
│a) - la │ │consultaţie/│
│externarea din│1 │cabinet, │
│maternitate │consultaţie │30 de puncte│
│- la │la domiciliu│/consultaţie│
│domiciliul │/cabinet │/domiciliu │
│copilului/ │ │- cu durată │
│cabinet │ │estimată de │
│ │ │30 de minute│
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │15 puncte/ │
│ │ │consultaţie/│
│b) - la 1 lună│1 │cabinet, │
│- la │consultaţie │30 de puncte│
│domiciliul │la domiciliu│/consultaţie│
│copilului/ │/cabinet │/domiciliu │
│cabinet │ │- cu durată │
│ │ │estimată de │
│ │ │30 de minute│
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│ │1 │ │
│c) - la 2, 4, │consultaţie │15 puncte/ │
│6, 9, 12, 15, │pentru │consultaţie,│
│18, 24 şi 36 │fiecare din │care durează│
│de luni │lunile │30 de minute│
│ │nominalizate│ │
├──────────────┼────────────┼────────────┤
│d) - de la 4 │1 │10 puncte/ │
│ani la 18 ani │consultaţie/│consultaţie │
│ │an/asigurat │ │
└──────────────┴────────────┴────────────┘

"

    5. În anexa nr. 2, la articolul 1 alineatul (3), în tabelul de la litera a), litera l) de la punctul 13 din „Pachet minimal“ şi litera l) de la punctul 10 din „Pachet de bază“ se abrogă.
    6. În anexa nr. 2, la articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Perioadele de absenţă motivată a medicului de familie se referă la: incapacitate temporară de muncă, concediu de sarcină/lăuzie, concediu pentru creşterea şi îngrijirea copilului până la 2 ani, respectiv a copilului cu handicap până la împlinirea de către acesta a vârstei de 3 ani, concediu pentru îngrijirea copilului bolnav până la 12 ani sau a copilului cu handicap pentru afecţiuni intercurente până la împlinirea vârstei de 18 ani, vacanţă, studii medicale de specialitate şi rezidenţiat în specialitatea medicină de familie, perioadă cât ocupă funcţii de demnitate publică alese sau numite, perioadă în care unul dintre soţi îl urmează pe celălalt care este trimis în misiune permanentă în străinătate sau lucrează într-o organizaţie internaţională în străinătate, precum şi la următoarele situaţii: citaţii de la instanţele judecătoreşti sau alte organe care au dreptul, potrivit legii, de a solicita prezenţa la instituţiile respective, participare la manifestări organizate pentru obţinerea de credite de educaţie medicală continuă, în scopul realizării punctajului necesar acreditării de către Colegiul Medicilor din România.
    Medicul este obligat ca în cazul în care se află în una dintre situaţiile menţionate mai sus, cu excepţia perioadei de vacanţă, să depună/să transmită (cu semnătură electronică extinsă/calificată) la casa de asigurări de sănătate documentul justificativ care atestă motivul absenţei."

    7. În anexa nr. 4, la modelul Convenţiei de înlocuire şi la modelul Convenţiei de reciprocitate, subpunctul 7 de la punctul III „Motivele absenţei“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7. concediu pentru îngrijirea copilului bolnav până la 12 ani sau a copilului cu handicap pentru afecţiuni intercurente până la împlinirea vârstei de 18 ani."

    8. În anexa nr. 5, la modelul Convenţiei de înlocuire, la punctul III „Motivele absenţei“, subpunctul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "8. concediu pentru îngrijirea copilului bolnav până la 12 ani sau a copilului cu handicap pentru afecţiuni intercurente până la împlinirea vârstei de 18 ani."

    9. În anexa nr. 7, la punctul 1.8.1 „Lista serviciilor de sănătate conexe actului medical“, subpunctele c1.3) şi c1.5) ale literei c1) din tabel se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "

┌─────────────────────────────────┬───────┐
│c1.3) consiliere psihologică │ │
│clinică pentru copii │ │
│diagnosticaţi cu tulburări din │ │
│spectrul autist (numai la │ │
│recomandarea medicului cu │ │
│specialitatea psihiatrie │ │
│pediatrică) - într-o metodă │ │
│psihoterapeutică aplicabilă │ │
│copilului diagnosticat cu │ │
│tulburări din spectrul autist; │ │
│NOTĂ: │ │
│Începând cu data intrării în │ │
│vigoare a Subprogramului naţional│ │
│de servicii conexe acordate │ │
│persoanelor diagnosticate cu │ │
│tulburări din spectrul autist, │ │
│respectiv 1 octombrie 2023, │ │
│serviciile din pachetul de bază │ │
│acordate în perioada │ │
│1.10.2023-31.12.2023 se │ │
│decontează numai în condiţiile în│ │
│care furnizorul de servicii │ │
│conexe actului medical care │ │
│acordă serviciul nu are încheiat │30 de │
│contract cu casa de asigurări de │puncte/│
│sănătate pentru derularea │şedinţă│
│Subprogramului naţional de │ │
│servicii conexe acordate │ │
│persoanelor diagnosticate cu │ │
│tulburări din spectrul autist. În│ │
│această perioadă asiguraţii pot │ │
│beneficia de serviciul de │ │
│consiliere psihologică clinică │ │
│pentru copii diagnosticaţi cu │ │
│tulburări din spectrul autist în │ │
│cadrul pachetului de servicii de │ │
│bază, dacă nu beneficiază de │ │
│servicii ce fac obiectul │ │
│Subprogramului naţional de │ │
│servicii conexe acordate │ │
│persoanelor diagnosticate cu │ │
│tulburări din spectrul autist. │ │
│Începând cu data de 1 ianuarie │ │
│2024, serviciul consiliere │ │
│psihologică clinică pentru copii │ │
│diagnosticaţi cu tulburări din │ │
│spectrul autist nu mai face │ │
│obiectul pachetului de servicii │ │
│de bază. │ │
├─────────────────────────────────┴───────┤
│.........................................│
├─────────────────────────────────┬───────┤
│c1.5) psihoterapie pentru copii/ │ │
│adult; │ │
│NOTĂ: │ │
│Pentru copii se decontează numai │ │
│pentru alte afecţiuni decât TSA. │ │
│Pentru adulţii cu TSA, începând │ │
│cu data intrării în vigoare a │ │
│Subprogramului naţional de │ │
│servicii conexe acordate │ │
│persoanelor diagnosticate cu │ │
│tulburări din spectrul autist, │ │
│respectiv 1 octombrie 2023, │ │
│serviciile din pachetul de bază │ │
│acordate în perioada │ │
│1.10.2023-31.12.2023 se │ │
│decontează numai în condiţiile în│ │
│care furnizorul de servicii │ │
│conexe actului medical care │ │
│acordă serviciul nu are încheiat │30 de │
│contract cu casa de asigurări de │puncte/│
│sănătate pentru derularea │şedinţă│
│Subprogramului naţional de │ │
│servicii conexe acordate │ │
│persoanelor diagnosticate cu │ │
│tulburări din spectrul autist. În│ │
│această perioadă adulţii cu TSA │ │
│pot beneficia de serviciul de │ │
│psihoterapie în cadrul pachetului│ │
│de servicii de bază, dacă nu │ │
│beneficiază de servicii ce fac │ │
│obiectul Subprogramului naţional │ │
│de servicii conexe acordate │ │
│persoanelor diagnosticate cu │ │
│tulburări din spectrul autist. │ │
│Începând cu data de 1 ianuarie │ │
│2024, adulţii cu TSA nu mai │ │
│beneficiază de serviciul de │ │
│psihoterapie pentru această │ │
│afecţiune în cadrul pachetului de│ │
│servicii de bază. │ │
└─────────────────────────────────┴───────┘

"

    10. În anexa nr. 9, la articolul 7, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:
    "g) să asigure respectarea prevederilor actelor normative referitoare la sistemul asigurărilor sociale de sănătate, incidente activităţii desfăşurate de furnizorii de servicii medicale, ce face obiectul contractului încheiat cu casa de asigurări de sănătate;"

    11. În anexa nr. 17, la punctul 1 „Lista investigaţiilor paraclinice - analize de laborator“, nota 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "NOTA 3:
    Toate examinările histopatologice, citologice şi imunohistochimice (cu excepţia testelor imunohistochimice şi a examenului citologic cervico-vaginal Babeş-Papanicolau) din pachetul de bază din ambulatoriu se efectuează numai pentru probele recoltate în cabinetele de specialitate din ambulatoriu; din piesele recoltate din ambulatoriu pot fi prelevate maximum 6 blocuri."

    12. În anexa nr. 17, la punctul 2 „Lista investigaţiilor paraclinice de radiologie imagistică medicală şi medicină nucleară“, punctele 125-131 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "

┌────┬──────────────────────────┬──────┐
│ │RMN extremităţi nativ │ │
│125.│genunchi drept şi cu │850,00│
│ │substanţă de contrast │ │
├────┼──────────────────────────┼──────┤
│ │RMN extremităţi nativ │ │
│126.│genunchi stâng şi cu │850,00│
│ │substanţă de contrast │ │
├────┼──────────────────────────┼──────┤
│ │RMN extremităţi nativ cot │ │
│127.│drept şi cu substanţă de │850,00│
│ │contrast │ │
├────┼──────────────────────────┼──────┤
│ │RMN extremităţi nativ cot │ │
│128.│stâng şi cu substanţă de │850,00│
│ │contrast │ │
├────┼──────────────────────────┼──────┤
│ │RMN extremităţi nativ │ │
│129.│gleznă dreaptă şi cu │850,00│
│ │substanţă de contrast │ │
├────┼──────────────────────────┼──────┤
│ │RMN extremităţi nativ │ │
│130.│gleznă stângă şi cu │850,00│
│ │substanţă de contrast │ │
├────┼──────────────────────────┼──────┤
│ │RMN extremităţi nativ alte│ │
│131.│segmente şi cu substanţă │850,00│
│ │de contrast │ │
└────┴──────────────────────────┴──────┘

"

    13. În anexa nr. 18, la articolul 4 alineatul (1), al cincilea şi al şaselea paragraf se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Pentru investigaţii paraclinice - examinări histopatologice, citologice, imunohistochimice şi de microbiologie, dacă recoltarea probei/probelor se face de către medicul de specialitate din ambulatoriul clinic sau de către medicul de familie, după caz, ambele exemplare ale biletului de trimitere rămân la medicul care a făcut recoltarea probei/probelor, din care un exemplar însoţeşte proba/probele recoltată/recoltate şi se transmite furnizorului de servicii de anatomie patologică împreună cu aceasta/acestea. În cazul recoltării produselor biologice de către furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu, exemplarul biletului de trimitere însoţeşte proba/probele recoltată/recoltate şi se transmite furnizorului de servicii medicale paraclinice care efectuează investigaţiile recomandate prin biletul de trimitere.
    La momentul prezentării la furnizorul de investigaţii paraclinice din ambulatoriu pentru efectuarea investigaţiilor, cu excepţia examinărilor histopatologice, citologice şi imunohistochimice, respectiv în cazul recoltării produselor biologice de către furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu, asiguratul va declara pe propria răspundere, pe versoul biletului de trimitere, că a fost sau nu a fost internat pe perioada de la data eliberării biletului de trimitere până la data efectuării investigaţiilor."

    14. În anexa nr. 18, articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Serviciile de înaltă performanţă (RMN, CT, scintigrafie şi angiografie) se acordă în baza biletului de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice de înaltă performanţă, care se întocmeşte în 2 exemplare, din care unul rămâne la medicul care a făcut trimiterea şi unul la furnizorul care a efectuat serviciul/serviciile de înaltă performanţă, pe care îl va prezenta casei de asigurări de sănătate doar la solicitarea acesteia. La biletul de trimitere se ataşează de către medicul trimiţător, acolo unde este cazul, rezultatele celorlalte investigaţii efectuate anterior pentru stabilirea diagnosticului. Biletul de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice este formular cu regim special, unic pe ţară, şi are valabilitate 90 de zile. Se va utiliza formularul electronic de bilet de trimitere pentru investigaţii paraclinice de la data la care acesta se implementează.
    Valabilitatea biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice recomandate ca urmare a acordării consultaţiilor medicale pentru prevenţie de către medicul de familie este de până la 60 de zile calendaristice."

    15. În anexa nr. 21, la articolul 7, litera s) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "s) să asigure prezenţa unui medic cu specialitatea medicină de laborator sau medic de specialitate microbiologie medicală, farmacist cu specialitatea laborator farmaceutic/analize medico-farmaceutice de laborator, biolog, chimist, biochimist medical cu titlul profesional specialist sau biolog, chimist, biochimist medical cu grad principal, declarat şi prevăzut în contract, în fiecare laborator de analize medicale/punct de lucru, pe toată durata programului de lucru declarat şi prevăzut în contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate pentru respectivul laborator/punct de lucru, cu obligaţia ca pentru cel puţin o normă pe zi - 7 ore - programul laboratorului/punctului de lucru să fie acoperit de medic/medici cu specialitatea medicină de laborator care îşi desfăşoară într-o formă legală profesia la laboratorul/punctul de lucru respectiv; să asigure prezenţa, pentru cel puţin o normă pe zi - 7 ore, a unui medic/a unor medici cu specialitatea de microbiologie medicală sau medici cu specialitatea de medicină de laborator care au obţinut specialitatea în baza curriculei valabile până în 2016 sau a unui medic/a unor medici care au obţinut specialitatea de medicină de laborator în baza curriculei valabile după 2016, numai dacă aceştia au cel puţin 10 luni de pregătire în microbiologie în cadrul modulelor curriculare obligatorii, exceptând lunile de perfecţionare aplicativă pentru laboratoarele de microbiologie organizate în structuri distincte; să asigure prezenţa unui medic de radiologie-imagistică medicală, respectiv de medicină nucleară în fiecare laborator de radiologie-imagistică medicală, respectiv medicină nucleară/punct de lucru din structura furnizorului, pe toată durata programului de lucru declarat şi prevăzut în contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate pentru respectivul laborator/punct de lucru; să asigure prezenţa unui medic cu specialitatea anatomie patologică declarat şi prevăzut în contract, pentru fiecare laborator de anatomie patologică/laborator de anatomie patologică organizat ca punct de lucru din structura sa pentru cel puţin o normă/zi (6 ore);"

    16. În anexa nr. 22, la lista B.3.2, numărul curent 40 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌───┬──────────────────────┬───────────┐
│ │Monitorizare afecţiuni│1.393 lei/ │
│40.│oncologice cu minimum │asigurat/ │
│ │3 investigaţii de │trimestrial│
│ │înaltă performanţă │ │
└───┴──────────────────────┴───────────┘

"

    17. În anexa nr. 22, la lista B.3.2, numărul curent 45 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌──┬─────────────────────────┬─────────┐
│ │Terapia paraliziilor │ │
│ │cerebrale/paraliziilor │ │
│ │care generează │ │
│ │spasticitate cu dirijare │1.693 lei│
│ │electromiografică │/asigurat│
│45│(cervicale, │/ │
│ │craniofaciale, ale │trimestru│
│ │membrelor, laringiene │ │
│ │etc.) cu toxină │ │
│ │botulinică pentru copii │ │
│ │cu greutate peste 25 kg │ │
└──┴─────────────────────────┴─────────┘

"

    18. În anexa nr. 22, la lista B.3.2, după numărul curent 45 se introduce un nou număr curent, numărul curent 45^1, cu următorul cuprins:
    "

┌──┬─────────────────────────┬─────────┐
│ │Terapia distoniilor │ │
│ │musculare cu dirijare │ │
│ │electromiografică │1.693 lei│
│45│(cervicale, │/asigurat│
│^1│craniofaciale, ale │/ │
│ │membrelor, laringiene │trimestru│
│ │etc.) cu toxină │ │
│ │botulinică pentru adulţi │ │
└──┴─────────────────────────┴─────────┘

"

    19. În anexa nr. 22, la lista B.3.2, numărul curent 47 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌──┬─────────────────────────┬─────────┐
│ │Terapia paraliziilor │ │
│ │cerebrale/paraliziilor │ │
│ │care generează │ │
│ │spasticitate fără │ │
│ │dirijare │1.443 lei│
│47│electromiografică │/asigurat│
│ │(cervicale, │/ │
│ │craniofaciale, ale │trimestru│
│ │membrelor, laringiene │ │
│ │etc.) cu toxină │ │
│ │botulinică pentru copii │ │
│ │cu greutate peste 25 kg │ │
└──┴─────────────────────────┴─────────┘

"

    20. În anexa nr. 22, la lista B.3.2, după numărul curent 47 se introduce un nou număr curent, numărul curent 47^1, cu următorul cuprins:
    "

┌──┬─────────────────────────┬─────────┐
│ │Terapia distoniilor │ │
│ │musculare fără dirijare │ │
│ │electromiografică │1.443 lei│
│47│(cervicale, │/asigurat│
│^1│craniofaciale, ale │/ │
│ │membrelor, laringiene │trimestru│
│ │etc.) cu toxină │ │
│ │botulinică pentru adulţi │ │
└──┴─────────────────────────┴─────────┘

"

    21. În anexa nr. 31 A, la articolul 6 alineatul (1), al patrulea şi al cincilea paragraf se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "În cazul în care asiguraţii aflaţi în evidenţa C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. solicită îngrijiri medicale la domiciliu într-o zonă administrativ-teritorială care nu este acoperită cu furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., asiguratul sau reprezentantul său legal, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu, prezintă recomandarea în original/o transmite prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat casei de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ-teritorială solicită să primească aceste servicii. În cazul în care asiguraţii aflaţi în evidenţa unei case de asigurări de sănătate teritoriale solicită îngrijiri medicale la domiciliu într-o zonă administrativ-teritorială care este acoperită cu furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., asiguratul sau reprezentantul său legal, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu, prezintă recomandarea în original/o transmite prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. sau casei de asigurări de sănătate teritoriale, după caz. Casa de asigurări de sănătate căreia i se adresează asiguratul certifică încadrarea în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia acesta prin comunicarea cu casa de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află asiguratul în termen de 3 zile lucrătoare de la data prezentării/transmiterii recomandării.
    În cazul în care asiguraţii aflaţi în evidenţa C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. solicită îngrijiri medicale la domiciliu într-o zonă administrativ-teritorială acoperită atât cu furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., cât şi cu furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate teritorială, asiguratul sau reprezentantul său legal, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu, prezintă recomandarea în original/o transmite prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. sau casei de asigurări de sănătate teritoriale, după caz."

    22. În anexa nr. 31 B, la articolul 6 alineatul (1), al patrulea şi al cincilea paragraf se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "În cazul în care asiguraţii aflaţi în evidenţa C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. solicită îngrijiri paliative la domiciliu într-o zonă administrativ-teritorială care nu este acoperită cu furnizori de îngrijiri paliative la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., asiguratul sau reprezentantul său legal, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri paliative la domiciliu, prezintă recomandarea în original/o transmite prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat casei de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ-teritorială solicită să primească aceste servicii. În cazul în care asiguraţii aflaţi în evidenţa unei case de asigurări de sănătate teritoriale solicită îngrijiri paliative la domiciliu într-o zonă administrativ-teritorială care este acoperită cu furnizori de îngrijiri paliative la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., asiguratul sau reprezentantul său legal, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri paliative la domiciliu, prezintă recomandarea în original/o transmite prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. sau casei de asigurări de sănătate teritoriale, după caz. Casa de asigurări de sănătate căreia i se adresează asiguratul certifică încadrarea în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia acesta prin comunicarea cu casa de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află asiguratul în termen de 3 zile lucrătoare de la data prezentării/transmiterii recomandării.
    În cazul în care asiguraţii aflaţi în evidenţa C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. solicită îngrijiri paliative la domiciliu într-o zonă administrativ-teritorială acoperită atât cu furnizori de îngrijiri paliative la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., cât şi cu furnizori de îngrijiri paliative la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate teritorială, asiguratul sau reprezentantul său legal, cu excepţia reprezentanţilor legali ai furnizorilor de îngrijiri paliative la domiciliu, prezintă recomandarea în original/o transmite prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. sau casei de asigurări de sănătate teritoriale, după caz."

    23. În anexa nr. 36, la articolul 2, alineatele (1), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Perioadele pentru care pot fi prescrise medicamentele sunt de maximum 7 zile în afecţiuni acute, de până la 8-10 zile în afecţiuni subacute şi de până la 30-31 de zile pentru bolnavii cu afecţiuni cronice. Perioada pentru care pot fi prescrise medicamentele ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, precum şi medicamentele imunologice folosite pentru producerea imunităţii active de care beneficiază unele segmente populaţionale în tratamentul ambulatoriu este de până la 30-31 de zile.
    ................................................................................................
    (4) Prescripţia medicală eliberată de medicii din spitale la externarea bolnavului, în urma unui episod de spitalizare continuă/spitalizare de zi, cuprinde medicaţia pentru maximum 30/31 de zile, cu respectarea prevederilor alin. (1). Dacă situaţia o impune, medicii din spital pot elibera la externarea asiguratului prescripţie medicală pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală în ambulatoriu pentru maximum 90/91/92 de zile, cu excepţia medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, precum şi a medicamentelor imunologice folosite pentru producerea imunităţii active de care beneficiază unele segmente populaţionale în tratamentul ambulatoriu, pentru care durata de prescriere este de până la 30/31 de zile.
    (5) Prescripţia medicală pentru afecţiunile cronice este valabilă maximum 30 de zile de la data emiterii acesteia, iar în afecţiunile acute şi subacute prescripţia medicală este valabilă maximum 48 de ore. Prescripţia medicală pentru medicamentele imunologice folosite pentru producerea imunităţii active de care beneficiază unele segmente populaţionale în tratamentul ambulatoriu este valabilă maximum 30 de zile de la data emiterii acesteia. Prescripţia medicală electronică online pentru o perioadă de până la 90/91/92 de zile pentru care medicul prescriptor are semnătură electronică extinsă şi care se eliberează de mai multe farmacii atât în ceea ce priveşte numărul, cât şi cantitatea din fiecare medicament este valabilă maximum 92 de zile de la data emiterii acesteia în funcţie de numărul de zile pentru care s-a făcut prescrierea."

    24. În anexa nr. 36, la articolul 7, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Farmacia are dreptul să încaseze de la asiguraţi contribuţia personală reprezentând diferenţa dintre preţul de vânzare cu amănuntul pe unitatea terapeutică şi suma corespunzătoare aplicării procentului de compensare a medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor prevăzute în sublistele A, B, D şi E - secţiunea E1 din Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, asupra preţului de referinţă, respectiv diferenţa dintre preţul de vânzare cu amănuntul pe unitatea terapeutică şi preţul de referinţă al medicamentelor decontate de casele de asigurări de sănătate."

    25. În anexa nr. 36, la articolul 9, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Borderoul centralizator prevăzut la alin. (1) nu cuprinde medicamentele corespunzătoare DCI-urilor pentru care au fost încheiate contracte cost-volum/cost-volum-rezultat, medicamentele corespunzătoare DCI-urilor din sublista E şi medicamentele corespunzătoare DCI-urilor din sublista B pentru pensionarii care beneficiază de prescripţii în condiţiile prevăzute la art. 156 alin. (3) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care medicul utilizează formulare de prescripţie distincte, iar farmacia completează borderouri distincte.
(3) Borderoul centralizator pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor pentru care au fost încheiate contracte cost-volum, pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor din sublista E, precum şi borderoul centralizator pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor pentru care au fost încheiate contracte cost-volum-rezultat cuprind distinct medicamentele pentru fiecare sublistă, cu evidenţierea medicamentelor din reţetele eliberate pentru titularii cardului european, medicamentelor din reţetele eliberate pentru pacienţii din statele cu care România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii, medicamentelor din reţetele eliberate pentru beneficiarii de formulare europene, medicamentelor din reţetele eliberate persoanelor care nu deţin cod numeric personal prevăzute la art. 225 alin. (1) lit. a), e) şi f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor din sublista B pentru pensionarii care beneficiază de prescripţii în condiţiile prevăzute la art. 156 alin. (3) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare, după caz."

    26. În anexa nr. 36, la articolul 13, partea introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Lista preţurilor de referinţă pe unitate terapeutică aferente medicamentelor - denumiri comerciale din Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România (Canamed), aprobat prin ordin al ministrului sănătăţii, elaborată de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, şi metoda de calcul pentru sublistele A, B, D, C - secţiunile C1 şi C3 din sublistă şi E - secţiunile E1 şi E2 din sublistă, aprobată prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.cnas.ro, şi se actualizează în următoarele condiţii:"

    27. În anexa nr. 37, la articolul 7, literele a), b) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) să se aprovizioneze continuu cu medicamentele corespunzătoare DCI-urilor prevăzute în listă, cu prioritate cu medicamentele al căror preţ pe unitatea terapeutică este mai mic sau egal cu preţul de referinţă - pentru medicamentele din sublistele A, B, C - secţiunile C1 şi C3 şi din sublista D, precum şi cu medicamentele imunologice cuprinse în sublista E din Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) să facă demersurile necesare pentru acoperirea cererii de produse comerciale ale aceleiaşi DCI, cu prioritate la preţurile cele mai mici din lista cu denumirile comerciale ale medicamentelor; să se aprovizioneze, în maximum 24 de ore pentru bolile acute şi subacute şi 48 de ore pentru bolile cronice şi în cazul medicamentelor imunologice folosite pentru producerea imunităţii active de care beneficiază unele segmente populaţionale în tratamentul ambulatoriu, cu medicamentul/ medicamentele din lista cu denumiri comerciale ale medicamentelor, dacă acesta/acestea nu există la momentul solicitării în farmacie; farmacia trebuie să facă dovada demersurilor efectuate în acest sens în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 269/2017 privind obligaţia de a asigura stocuri adecvate şi continue de medicamente;
    ................................................................................................
e) să verifice dacă au fost respectate condiţiile prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la numărul de medicamente, cantitatea şi durata terapiei în funcţie de tipul de afecţiune: acut, subacut, cronic, prevenţie pentru prescripţiile medicale offline şi cele pentru substanţele şi preparatele psihotrope şi stupefiante;"

    28. În anexa nr. 37, la articolul 7, după litera s) se introduce o nouă literă, litera s^1), cu următorul cuprins:
    "s^1) să elibereze medicamentele din sublista E - secţiunile E1 şi E2 din Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit denumirii comerciale prescrise de medic;"

    29. În anexa nr. 37, la articolul 8, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) să încaseze de la asiguraţi contribuţia personală reprezentând diferenţa dintre preţul de vânzare cu amănuntul şi suma corespunzătoare aplicării procentului de compensare a medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor prevăzute în sublistele A, B, D şi E - secţiunea E1 din Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, asupra preţului de referinţă, respectiv diferenţa dintre preţul de vânzare cu amănuntul şi preţul de referinţă al medicamentelor, decontată de casele de asigurări de sănătate;"

    30. În anexa nr. 37, la articolul 9 alineatul (1), al doilea şi al treilea paragraf se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Borderoul centralizator nu cuprinde medicamentele corespunzătoare DCI-urilor pentru care au fost încheiate contracte cost-volum/cost-volum-rezultat, medicamentele corespunzătoare DCI-urilor din sublista E şi medicamentele corespunzătoare DCI-urilor din sublista B pentru pensionarii care beneficiază de prescripţii în condiţiile prevăzute la art. 156 alin. (3) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care medicul utilizează formulare de prescripţie distincte, iar farmacia completează borderouri distincte.
    Borderoul centralizator pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor pentru care au fost încheiate contracte cost-volum, pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor din sublista E, precum şi borderoul centralizator pentru medicamentele corespunzătoare DCI-urilor pentru care au fost încheiate contracte cost-volum-rezultat cuprind distinct medicamentele pentru fiecare sublistă, cu evidenţierea medicamentelor din reţetele eliberate pentru titularii cardului european, medicamentelor din reţetele eliberate pentru pacienţii din statele cu care România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii, medicamentelor din reţetele eliberate pentru beneficiarii de formulare europene, medicamentelor din reţetele eliberate persoanelor care nu deţin cod numeric personal prevăzute la art. 225 alin. (1) lit. a), e) şi f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a medicamentelor corespunzătoare DCI-urilor din sublista B pentru pensionarii care beneficiază de prescripţii în condiţiile prevăzute la art. 156 alin. (3) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, după caz."

    31. În anexa nr. 39, la articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Pentru obţinerea dispozitivului medical, asiguratul, unul dintre membrii de familie cu grad de rudenie I sau II, soţ/soţie, o persoană împuternicită legal în acest sens de acesta prin act notarial/act de reprezentare prin avocat, reprezentantul legal al asiguratului sau orice persoană, cu excepţia reprezentanţilor furnizorilor de dispozitive medicale (reprezentanţi legali, asociaţi, administratori, angajaţi ai furnizorilor de dispozitive medicale, persoane care desfăşoară activitate la nivelul acestora), depune o cerere la casa de asigurări de sănătate în evidenţele căreia se află asiguratul beneficiar al dispozitivului medical, prescripţia medicală pentru dispozitivul medical şi prezintă actul de identitate, respectiv certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap pentru echipamentele pentru oxigenoterapie, ventilaţie noninvazivă şi suport de presiune pozitivă continuă CPAP/BPAP, după caz. Pentru copiii în vârstă de până la 14 ani se ataşează prescripţia medicală pentru dispozitivul medical recomandat, cu specificarea domiciliului copilului, şi se prezintă certificatul de naştere.
    Pentru obţinerea protezelor de membru superior, protezelor de membru inferior - proteze definitive, dispozitivelor de protezare stomii - pentru pacienţii cu stome permanente, dispozitivelor pentru incontinenţă urinară - pentru pacienţii cu incontinenţă urinară permanentă, echipamentelor pentru oxigenoterapie, ventilaţie noninvazivă, suport de presiune pozitivă continuă CPAP/BPAP şi dispozitivelor de asistare a tusei - pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav definitiv, asiguratul, unul dintre membrii de familie cu grad de rudenie I sau II, soţ/soţie, o persoană împuternicită legal în acest sens de acesta prin act notarial/act de reprezentare prin avocat, reprezentantul legal al asiguratului sau orice persoană, cu excepţia reprezentanţilor furnizorilor de dispozitive medicale (reprezentanţi legali, asociaţi, administratori, angajaţi ai furnizorilor de dispozitive medicale, persoane care desfăşoară activitate la nivelul acestora), depune o cerere la casa de asigurări de sănătate în evidenţele căreia se află asiguratul beneficiar al dispozitivului medical şi prezintă actul de identitate, respectiv certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap pentru echipamentele pentru oxigenoterapie, ventilaţie noninvazivă şi suport de presiune pozitivă continuă CPAP/BPAP, după caz. Pentru copiii în vârstă de până la 14 ani se specifică în cerere domiciliul copilului şi se prezintă certificatul de naştere.
    Documentele necesare obţinerii dispozitivului medical se pot transmite casei de asigurări de sănătate şi prin poştă, curierat sau prin mijloace de comunicare electronică."

    32. În anexa nr. 39, la articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cazul acceptării, cererile sunt supuse aprobării şi, respectiv, emiterii unei decizii de aprobare pentru procurarea/închirierea dispozitivului medical, în limita fondului aprobat cu această destinaţie. Decizia se ridică de la casa de asigurări de sănătate de către beneficiar, unul dintre membrii de familie cu grad de rudenie I şi II, soţ/soţie, o persoană împuternicită legal în acest sens de acesta - prin act notarial/act de reprezentare prin avocat sau reprezentantul legal al asiguratului sau se expediază prin poştă, curierat sau prin mijloace de comunicare electronică cu semnătura extinsă/calificată, în maximum 2 zile de la emitere, în cazul în care asiguratul solicită prin cerere.
    În cazul dispozitivelor medicale acordate prin închiriere, în situaţia în care există continuitate în utilizarea de către asigurat a dispozitivului medical acordat prin închiriere de către acelaşi furnizor, casele de asigurări de sănătate vor transmite decizia asiguratului prin mijloace de comunicare electronică cu semnătura extinsă/calificată în ziua emiterii deciziei.
    În situaţia în care cererile pentru dispozitive medicale conduc la depăşirea fondului lunar aprobat, se întocmesc liste de prioritate pentru asiguraţi, pe categorii de dispozitive medicale. În acest caz decizia se emite în momentul în care fondul aprobat cu această destinaţie permite decontarea dispozitivului medical, în ordinea listei de prioritate, casa de asigurări de sănătate fiind obligată să transmită asiguratului, prin adresă scrisă, expediată prin poştă, curierat sau prin mijloace de comunicare electronică cu semnătura extinsă/calificată, decizia, în termen de 2 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia, sau necesitatea revizuirii prescripţiei medicale - numai pentru situaţiile în care se impune revizuirea prescripţiei. Modelul unic de decizie pentru aprobarea procurării unui dispozitiv medical este prevăzut în anexa nr. 39 A la ordin."

    33. În anexa nr. 39, la articolul 7, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Pentru dispozitivele medicale acordate prin închiriere, în situaţia în care există continuitate a termenelor de valabilitate a deciziilor şi continuitate în utilizarea de către asigurat a dispozitivului medical acordat prin închiriere de către acelaşi furnizor, decontarea dispozitivului medical se face începând cu data de valabilitate a deciziilor ulterioare.
    Pentru dispozitivele medicale acordate prin închiriere, în situaţia în care există continuitate în utilizarea de către asigurat a dispozitivului medical acordat prin închiriere de către acelaşi furnizor, asiguratul, unul dintre membrii de familie cu grad de rudenie I sau II, soţ/soţie, o persoană împuternicită legal în acest sens de acesta prin act notarial/act de reprezentare prin avocat sau reprezentantul legal al asiguratului va depune/transmite, prin poştă/curierat sau prin mijloace de comunicare la distanţă, decizia la furnizor, în maximum 2 zile lucrătoare de la data emiterii deciziei."

    34. În anexa nr. 39 A, la preambul, ultimul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "văzând Cererea nr. ............ înregistrată la Casa de Asigurări de Sănătate .................. în data de ................, depusă de beneficiar, nume şi prenume ............................, sau de către unul dintre membrii de familie cu grad de rudenie I şi II, soţ/soţie, o persoană împuternicită legal în acest sens de către acesta (prin act notarial/act de reprezentare prin avocat), reprezentantul legal al asiguratului sau orice persoană, cu excepţia reprezentanţilor furnizorilor de dispozitive medicale (reprezentanţi legali, asociaţi, administratori, angajaţi ai furnizorilor de dispozitive medicale, persoane care desfăşoară activitate la nivelul acestora), (nume, prenume, CNP/cod unic de asigurare, adresă completă, telefon) ................ beneficiar domiciliat în ..........................................., CNP/cod unic de asigurare .............................., prescripţia medicală pentru acordarea de dispozitive medicale destinate recuperării unor deficienţe organice sau funcţionale eliberată de medicul de specialitate dr. ................., din unitatea sanitară ....................,
    în temeiul prevederilor Ordinului pentru numirea directorului general al Casei de Asigurări de Sănătate nr. ..............,"

    35. În anexa nr. 47, la punctul 11 subpunctul 11.5, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) pentru serviciile medicale paraclinice - analize de laborator - prezentarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se face la momentul recoltării probelor în punctele de recoltare proprii ale furnizorilor de investigaţii paraclinice, cu excepţia cazului în care recoltarea produselor biologice se face de către furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu, respectiv în cazul serviciilor paraclinice de microbiologie, histopatologie şi citologie, dacă probele nu se recoltează la furnizorii de investigaţii paraclinice. Pentru serviciile paraclinice de microbiologie - examene de urină şi examene de materii fecale, dacă sunt singurele investigaţii recomandate pe biletul de trimitere, se utilizează cardul la momentul depunerii probelor la furnizorul de investigaţii paraclinice; dacă acestea sunt recomandate pe biletul de trimitere împreună cu alte analize de laborator, se utilizează cardul la momentul recoltării analizelor de laborator. Pentru examinările de histopatologie, citologie şi microbiologie care nu se recoltează la furnizorii de investigaţii paraclinice, precum şi în cazul în care recoltarea produselor biologice se face de către furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu, probele sunt transmise la furnizorii de servicii medicale paraclinice însoţite de biletele de trimitere, fără a fi necesară prezentarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate. Pentru investigaţiile paraclinice de laborator prevăzute în pachetul de bază care nu sunt recomandate pe biletul de trimitere de către medicul de specialitate din specialităţile clinice sau medicul de familie, după caz, şi care se efectuează pe răspunderea medicului de laborator, nu este necesară prezentarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate."

    36. În anexa nr. 47, punctul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "15. Pentru persoanele cu tulburări psihice prevăzute de Legea sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice nr. 487/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au desemnat reprezentant legal de către autorităţile competente potrivit legislaţiei în vigoare, acordarea de către furnizori a serviciilor medicale şi a serviciilor conexe actului medical se face prin utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate al reprezentantului legal sau a cărţii de identitate/buletinului de identitate/paşaportului, dacă reprezentantul legal nu poate prezenta cardul.
    Reprezentantul legal al persoanei cu tulburări psihice prezintă în prealabil la casa de asigurări de sănătate la care este luată în evidenţă persoana pe care o reprezintă documentul prin care a fost desemnat reprezentant legal, în vederea înregistrării acestui document în evidenţele proprii ale casei de asigurări de sănătate."

    37. La anexa nr. 50, titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Dispoziţii pentru punerea în aplicare a prevederilor art. IV, VII-IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2022 privind stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de sănătate, precum şi pentru interpretarea, modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare"



    ART. II
    (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Prevederile de la art. I pct. 16, 17, 18, 19 şi 20 intră în vigoare începând cu data de 1 octombrie 2023.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Adriana Pistol,
                    secretar de stat
                    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Romică-Andrei Baciu


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016