Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.159 din 1 noiembrie 2017  pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017
    Având în vedere art. 5 alin. (4), art. 302 alin. (1) lit. b) şi art. 314 alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pct. 74 din titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată“ al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare, art. 93 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi avizul conform al Ministerului Finanţelor Publice comunicat prin Adresa nr. 736.121 din 30.10.2017,
    în temeiul art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene“, cod MFP 14.13.03.02/13, precum şi instrucţiunile de completare, prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului de la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 3.

    ART. 4
    Se aprobă modelul şi conţinutul formularului „Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene“, cod MFP 14.13.02.02/13, prevăzut în anexa nr. 4.

    ART. 5
    (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată“ din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezintă trimiteri la titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată“ din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Referirile la Codul de procedură fiscală din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 7
    Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi unităţile fiscale subordonate acestora vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 9
    Prevederile prezentului ordin se aplică cererilor de rambursare depuse după data intrării în vigoare a ordinului. Cererile depuse anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se soluţionează potrivit ordinului în vigoare la data depunerii respectivelor cereri.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Mirela Călugăreanu

    Bucureşti, 1 noiembrie 2017.
    Nr. 3.159.
    ANEXA 1

    PROCEDURĂ

    ANEXA 2





 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    INSTRUCŢIUNI
    de completare a formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile
    neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România,
    nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene“, cod MFP 14.13.03.02/13
    1. Cererea de rambursare se depune de către persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile pentru bunurile mobile corporale care le-au fost livrate sau serviciile care le-au fost prestate în beneficiul lor în România, precum şi a taxei aferente importului de bunuri în România pe o perioadă de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o perioadă mai mică de 3 luni rămasă din anul calendaristic.
    2. Cererea se depune în termen de maximum 9 luni de la sfârşitul anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.
    3. Cererea se depune în format electronic la:
    - registratura organului fiscal central competent;
    – poştă, prin scrisoare recomandată.

    4. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, semnat, conform legii.
    Formatul se editează în două exemplare:
    - un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
    – un exemplar se păstrează de către solicitant.

    Formatul electronic al cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.
    Programul de asistenţă este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscală sau poate fi descărcat de pe serverul web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro
    Modul de completare a formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene“, cod MFP 14.13.03.02/13

    SECŢIUNEA 1

    Anul la care se referă declaraţia - se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2016).
    Perioada aferentă operaţiunilor realizate (de exemplu: pentru perioada ianuarie-iunie se va înscrie 01-06).
    Cartuşul „Date de identificare a solicitantului“ conţine:
    1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
    2. Cod de înregistrare în scopuri de TVA - se completează codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscală în ţara de origine a solicitantului.
    3. Adresa completă în ţara de rezidenţă - se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile.

    Cartuşul „Date de identificare a reprezentantului“ conţine:
    1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele reprezentantului.
    2. Cod de identificare fiscală - se completează codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscală al reprezentantului, pentru activitatea proprie.
    Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

    3. Adresa - se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al reprezentantului.
    Nu are obligaţia să completeze acest cartuş persoana impozabilă nestabilită în Uniunea Europeană care utilizează regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicaţii, de radiodifuziune sau de televiziune prevăzut la art. 314 din Codul fiscal.


    Cartuşul „Informaţii financiare“ conţine:
    1. Suma solicitată la rambursare - se înscrie suma solicitată. Înscrierea cifrelor în casetă se realizează cu aliniere la dreapta.
    2. IBAN - se înscrie codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma solicitată.
    3. Titularul contului - se înscrie numele complet al titularului contului bancar.
    4. Cont numărul - se înscrie numărul contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma solicitată.
    5. Codul băncii - se înscrie codul băncii la care se află contul nominalizat mai sus.
    6. Numele băncii - se înscrie numele băncii.
    7. Adresa băncii, localitatea, ţara, cod poştal - se înscrie adresa exactă a băncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.

    Nr. anexe - se înscrie numărul anexelor ce însoţesc cererea.
    Nr. facturi - se înscrie numărul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
    Nr. documente de import - se înscrie numărul documentelor de import ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
    În cazul în care solicitantul a mai avut şi alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea căsuţei corespunzătoare, precum şi prin specificarea numărului de referinţă repartizat acelei cereri. În cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, va bifa căsuţa „Nu“.
    SECŢIUNEA a 2-a

    Cuprinde operaţiunile care stau la baza sumei solicitate şi vor fi înscrise nominal toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum şi prestările de servicii care i-au fost efectuate solicitantului.
    Tipul - se înscrie tipul operaţiunii. Se înscriu: A pentru achiziţii, I pentru import, S pentru prestări de servicii.
    Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate sau importate ori natura serviciilor care iau fost prestate.
    Denumirea emitentului facturii/documentului pentru importuri - se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului.
    Codul de înregistrare în scopuri de TVA al emitentului facturii/documentului pentru importuri - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA comunicat de către furnizor sau de către prestator.
    Data facturii/documentului pentru importuri şi numărul facturii/documentului pentru importuri - se înscriu data, respectiv numărul documentului din care reiese suma solicitată spre rambursare.
    Suma de taxă pe valoarea adăugată solicitată la rambursare - se înscrie suma de taxă pe valoarea adăugată ce reiese din factură/documentul pentru importuri.
    Toate sumele se înscriu în lei.

    ANEXA 3

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare,
    utilizare şi păstrare al formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile
    neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România,
    nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene“, cod MFP 14.13.03.02/13
    Denumirea formularului: Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene
    Cod MFP: 14.13.03.02/13
    Format: A4/t1
    Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit.
    Se difuzează gratuit.
    Se utilizează la rambursarea taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene.
    Se întocmeşte de persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene.
    Circulă:
    - în format electronic, la organul fiscal competent;
    – în format hârtie, în două exemplare listate, semnate, potrivit legii, din care:
    - un exemplar la solicitant;
    – un exemplar la organul fiscal.


    Se păstrează:
    - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
    – formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.


    ANEXA 4





 (a se vedea imaginea asociată)

┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla │
│D.G.R.F.P./ D.G.A.M.C. │
└──────────────────────────────────────┘


    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Direcţia generală regională a finanţelor publice
    .........................................................................../
    Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili
    Unitatea fiscală ..........................................................
    Nr. ............................./..............................................
                                                                                        Adresa:
                                                                                         Tel.:
                                                                                         Fax:
                                                                                         E-mail:
    DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE VALOAREA ADĂUGATĂ
    pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate
    să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene
    Către: denumire/nume, prenume ……........................................
    Cod de identificare fiscală .................................................
    Adresa: ţara ………………., regiunea ………...…, localitatea ............., cod poştal ……………., str. ............... nr. .............
    Reprezentat prin:
    Denumire/Nume, prenume …………………………………………………….
    Cod de identificare fiscală ……………………………………………
    Adresa: oraşul ……………….., str. …………...., cod poştal …………… nr. ……..., bl. …….………, et. ……….…., ap. …………...........
    În baza art. 302 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 93 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, pentru perioada .........., înregistrată sub nr. ......... din ............., cu numărul de referinţă ……….., şi a analizei/cercetării la faţa locului, efectuată în perioada ......................., se stabileşte taxa pe valoarea adăugată de rambursat, astfel:

┌──────────┬─────────────────────────────────────┐
│TVA │ │
│solicitată│.....................................│
│la │lei │
│rambursare│ │
├──────────┼─────────────────────────────────────┤
│TVA │ │
│aprobată │.....................................│
│la │lei │
│rambursare│ │
├──────────┼─────────────────────────────────────┤
│TVA │ │
│respinsă │.....................................│
│la │lei │
│rambursare│ │
└──────────┴─────────────────────────────────────┘


    Motivul de fapt
    …...................................
    …...................................
    Temeiul de drept
    Act normativ: .............., art. ..............., paragraful .............., pct. .............., lit. .............., alin. ...............
    …...................................
    …...................................
    …...................................
    Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 165, 167 sau 168, după caz, din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată poate fi contestată în termen de 45 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, la organul fiscal competent, potrivit art. 272 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
     Conducătorul unităţii fiscale
    Numele şi prenumele ..........................
    Semnătura şi ştampila unităţii ...............
 (a se vedea imaginea asociată)

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016