Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.157 din 12 noiembrie 2009  pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile in cadrul axei prioritare Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.157 din 12 noiembrie 2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile in cadrul axei prioritare "Asistenta tehnica" a Programului IPA de cooperare transfrontaliera Romania-Serbia

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 816 din 27 noiembrie 2009
ORDIN nr. 3.157 din 12 noiembrie 2009
pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul axei prioritare "Asistenţã tehnicã" a Programului IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia
EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTÃRII REGIONALE ŞI LOCUINŢEI
Nr. 832 din 8 octombrie 2009
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Nr. 3.157 din 12 noiembrie 2009
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 816 din 27 noiembrie 2009


În conformitate cu prevederile:
- Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui Instrument de asistenţã pentru preaderare (IPA);
- Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui Instrument de asistenţã pentru preaderare (IPA),
în temeiul <>art. 12 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei şi ministrul finanţelor publice emit urmãtorul ordin:

ART. 1
În cadrul activitãţilor finanţate prin axa prioritarã "Asistenţã tehnicã" a Programului IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia, sunt considerate eligibile categoriile de cheltuieli care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) respectã reglementãrile prevãzute în legislaţia naţionalã şi comunitarã în vigoare;
b) nu sunt finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale;
c) sunt însoţite de documente justificative, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, pe baza cãrora cheltuielile sã fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate;
d) sunt necesare implementãrii proiectelor;
e) sunt efectiv plãtite de cãtre beneficiar.
ART. 2
Prin prezentul ordin sunt reglementate categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul axei prioritare "Asistenţã tehnicã" a Programului IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia, denumit în continuare Programul, pentru urmãtoarele mãsuri:
a) sprijin pentru implementarea, managementul şi evaluarea Programului;
b) sprijin pentru activitãţile de informare şi publicitate ale Programului.
ART. 3
Cheltuielile efectuate pentru implementarea mãsurilor prevãzute la art. 2 sunt considerate eligibile dacã sunt îndeplinite, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sã fie efectuate de la data aprobãrii oficiale a Programului de cãtre Comisia Europeanã;
b) sã fie efectuate de la data aprobãrii documentelor necesare implementãrii Axei prioritare de asistenţã tehnicã Strategia multianualã de asistenţã tehnicã, Strategia anualã de asistenţã tehnicã, incluzând planurile de acţiune şi bugetele necesare - de cãtre Comitetul comun de monitorizare.
ART. 4
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de cãtre angajat şi angajator, ale personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncã, contract individual cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publicã, pe duratã determinatã sau nedeterminatã, cu fracţiune de normã sau cu normã întreagã de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare şi implementare a Programului, încadrat în Secretariatul tehnic comun, Antena Secretariatului tehnic comun şi Unitatea de control de prim-nivel.
(2) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de cãtre angajat şi angajator, ale personalului încadrat cu contract individual de muncã, contract individual cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publicã, pe duratã determinatã sau nedeterminatã, cu fracţiune de normã sau cu normã întreagã de lucru, pentru activitãţile adiacente de naturã tehnicã, financiar-contabilã, juridicã sau de audit şi control, cu atribuţii în implementarea Programului, încadrat în structura Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalierã Timişoara.
(3) Cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici prevãzute la alin. (1) şi (2) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind incompatibilitatea şi la nivelul stabilit de prevederile legale în vigoare aplicabile.
(4) În cazul cheltuielilor pentru personalul contractual prevãzute la alin. (1) şi (2), nivelul salariului nu poate fi mai mare decât nivelul salarial practicat în mod obişnuit de beneficiarul în cadrul cãruia este încadrat, pe funcţii similare, anterior semnãrii contractului de finanţare.
(5) Orele suplimentare efectuate de personalul prevãzut la alin. (1) şi (2) şi primele/premiile primite de acesta în contextul gestionãrii proiectului, dar nu mai mult de echivalentul unui salariu într-o lunã, sunt considerate eligibile dacã sunt respectate prevederile legislaţiei naţionale, dacã acordarea acestora s-a fãcut cu respectarea limitelor şi criteriilor prevãzute de politica salarialã a angajatorului anterioarã semnãrii contractului de finanţare şi sunt acordate/efectuate cu acordul Autoritãţii de management.
(6) Cheltuielile de personal prevãzute la alin. (1) şi (2) se deconteazã conform contractului de muncã/actului administrativ de numire sau proporţional cu procentul prevãzut în fişa postului/foaia de prezenţã aferentã atribuţiilor specifice gestionãrii şi implementãrii Programului sau activitãţilor adiacente gestionãrii şi implementãrii Programului.
ART. 5
(1) Cheltuielile efectuate de personalul cu atribuţii în domeniul gestionãrii Programului, cu ocazia deplasãrilor, pentru transport, inclusiv transport local, cazare şi diurnã, sunt considerate eligibile dacã se justificã efectuarea acestora prin documentele justificative prevãzute de legislaţia naţionalã şi procedurile Programului şi dacã îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) transport - cel mai scãzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte. Pentru beneficiarii care nu sunt organisme publice, în cazul în care deplasarea se efectueazã cu autoturismul, se va deconta contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtã;
b) cazare - în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţionalã pentru organismele publice;
c) diurne - pentru beneficiarii care nu sunt organisme publice, diurnele interne se deconteazã la o valoare de 2,5 ori mai mare decât plafoanele permise de legislaţia naţionalã aplicabilã pentru organismele publice. Diurnele externe pentru beneficiarii care nu sunt organisme publice şi toate tipurile de diurne pentru beneficiarii care sunt organisme publice se deconteazã conform plafoanelor permise de legislaţia naţionalã aplicabilã pentru organismele publice.
(2) Cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, sunt eligibile şi pentru membrii sau supleanţii ori delegaţii acestora care participã la şedinţele Comitetului comun de monitorizare.
(3) Cheltuielile cu închirierea de mijloace de transport în scopul implementãrii Programului sunt eligibile în condiţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 6
(1) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii sunt urmãtoarele:
a) cheltuielile pentru efectuarea de studii, analize, rapoarte în concordanţã cu obiectivele Programului;
b) cheltuielile cu controlul, auditul sau evaluarea cererilor de finanţare, în cazul externalizãrii acestor servicii;
c) cheltuielile cu publicitatea şi informarea - organizarea de evenimente, campanii publicitare, cheltuielile aferente paginii de internet a Programului, cheltuielile cu publicaţiile şi materialele promoţionale;
d) cheltuielile efectuate pentru organizarea de reuniuni în scopul gestionãrii Programului, reuniuni de lucru ale Comitetului comun de monitorizare, Comitetului de evaluare, Grupului auditorilor, grupurilor de lucru, precum şi ale altor comitete înfiinţate pentru gestionarea Programului;
e) cheltuieli de organizare de instruiri pentru personalul implicat în gestionarea şi implementarea Programului;
f) cheltuielile efectuate cu traduceri şi interpretariat;
g) cheltuielile pentru consultanţã şi expertizã tehnicã, economico-financiarã, contabilã, fiscalã, juridicã, în domeniile necesare gestionãrii şi implementãrii Programului;
h) cheltuielile de poştã şi curierat necesare implementãrii contractului de finanţare pentru implementarea Programului; cheltuielile pentru servicii informatice: întreţinere şi reparare echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice; întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice;
i) cheltuielile de arhivare;
j) cheltuielile cu închirierea de mijloace de transport în scopul implementãrii Programului.
(2) Cheltuielile eligibile de la alin. (1) lit. d) şi e) includ, dacã acestea nu sunt prevãzute la art. 4 şi art. 5 alin. (1), urmãtoarele: cheltuieli cu onorariile, cazarea şi transportul lectorilor sau invitaţilor, indiferent de cetãţenia acestora, la astfel de evenimente, închirierea sãlii/sãlilor necesare, asigurarea echipamentelor pentru proiecţie, asigurarea traducerii simultane şi a echipamentelor aferente, tipãrirea şi multiplicarea materialelor, asigurarea transportului şi/sau cazãrii participanţilor în ţarã şi/sau în strãinãtate, asigurarea serviciilor necesare organizãrii pauzelor acestor tipuri de acţiuni - pauze de cafea, apã, sucuri şi trataţii şi/sau pauze de masã.
ART. 7
(1) În categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe corporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de echipamente de tehnologia informaţiilor şi comunicaţii, biroticã, echipamente de birou şi mobilier, autoturisme.
(2) Achiziţia de autoturisme este eligibilã în urmãtoarele condiţii:
a) este justificatã de necesitãţi derivate din implementarea Programului şi aprobatã de Comitetul comun de monitorizare;
b) Autoritatea de management monitorizeazã utilizarea autoturismului achiziţionat pe tot parcursul implementãrii proiectului, pentru a se asigura cã acesta este utilizat exclusiv în interesul proiectului;
c) suma totalã eligibilã nu poate depãşi echivalentul în lei a 10.000 euro, pentru fiecare autoturism achiziţionat;
d) sunt respectate obligaţiile beneficiarului privind informarea şi publicitatea, cu respectarea prevederilor art. 62 şi 63 din Regulamentul (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui Instrument de asistenţã pentru preaderare (IPA).
(3) Numãrul maxim de autoturisme ce pot fi achiziţionate în cadrul Programului este de un autoturism pentru Secretariatul tehnic comun şi unul pentru Antena Secretariatului tehnic comun.
(4) În categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe necorporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de aplicaţii informatice, brevete, licenţe, mãrci.
(5) Cheltuielile pentru achiziţia obiectelor de inventar sunt eligibile.
(6) Cheltuielile pentru achiziţia de cãrţi, publicaţii relevante pentru obiectul de activitate, în format tipãrit şi/sau electronic, abonamentele la publicaţii relevante pentru obiectul de activitate sunt eligibile.
(7) Cheltuielile pentru achiziţia materialelor consumabile inclusiv a articolelor de biroticã, rechizitelor, pieselor de schimb pentru multifuncţionale sunt eligibile.
ART. 8
(1) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele şi comisioanele bancare pentru deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementãrii Programului conform solicitãrii Autoritãţii de management, precum şi cele aferente transferurilor bancare transnaţionale.
(2) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele notariale.
(3) TVA aferentã cheltuielilor eligibile este eligibilã dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) nu este recuperabilã prin orice alte mijloace,
b) este stabilit faptul cã este suportatã de cãtre beneficiarul final;
c) este identificatã clar în propunerea de proiect.
ART. 9
(1) În categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ:
a) cheltuielile efectuate pentru închirierea sediului Secretariatului tehnic comun, Antenei Secretariatului tehnic comun şi Unitãţii de control de prim-nivel din cadrul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalierã Timişoara;
b) cheltuielile de asigurare a spaţiilor în care îşi desfãşoarã activitatea Secretariatul tehnic comun, Antena Secretariatului tehnic comun şi Unitatea de control de prim-nivel, cu condiţia ca spaţiul sã se afle în proprietatea acestora sau ca asigurarea sã fie impusã prin contract de cãtre proprietarii spaţiilor respective;
c) cheltuielile efectuate pentru plata utilitãţilor: energie termicã, energie electricã, apã, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, internet;
d) cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului;
e) cheltuielile efectuate pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente şi autoturisme;
f) cheltuielile de asigurare pentru echipamente, dacã acestea sunt în proprietatea beneficiarului şi nu au fost achiziţionate din fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeanã şi dacã asigurarea acestora contribuie la realizarea obiectivului proiectului;
g) cheltuielile cu asigurãrile pentru rãspunderea civilã auto obligatorie pentru autoturismele achiziţionate din fondurile Programului;
h) cheltuielile de protocol aferente altor întâlniri de lucru necesare implementãrii Programului;
i) cheltuieli cu lucrãri de igienizare şi amenajare pentru sediile Secretariatului tehnic comun, Unitãţii de control de prim-nivel, Antenei Secretariatului tehnic comun şi Autoritãţii de management.
(2) În înţelesul prezentului ordin, cheltuielile eligibile pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente şi autoturisme cuprind: cheltuielile cu service-ul echipamentelor, service-ul şi reviziile tehnice ale autoturismelor aflate în proprietatea beneficiarilor achiziţionate în cadrul Programului.
(3) Cheltuielile generale de administraţie prevãzute la alin. (1) sunt eligibile dupã cum urmeazã:
a) sunt alocate proporţional operaţiunii/contractului de finanţare, în conformitate cu metoda de calcul pentru decontarea cheltuielilor de administraţie elaboratã de cãtre Autoritatea de management;
b) în limitã de maximum 20% din valoarea totalã a contractului de finanţare pentru Secretariatul tehnic comun şi Antena Secretariatului tehnic comun;
c) în limitã de maximum 5% din valoarea totalã a deciziei globale de finanţare pentru Autoritatea de management.
(4) Metoda de calcul a pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor generale de administraţie se va stabili de cãtre Autoritatea de management şi va constitui anexã la contractul de finanţare.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016