Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.139 din 25 ianuarie 2023  pentru modificarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.222/2011     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.139 din 25 ianuarie 2023 pentru modificarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.222/2011

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 130 din 15 februarie 2023
    În temeiul prevederilor art. 94 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere:
    - prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare;
    – prevederile art. 2 alin. (1) şi alin. (2) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 917/2018 privind aprobarea Registrului naţional al calificărilor profesionale din România;
    – prevederile art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul nr. 2.808 DGIP din 8.12.2022 de aprobare a Ordinului privind modificarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.222/2011,

    în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. I
    Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenţilor ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.222/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 619 din 31 august 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "(2) Calificările pentru care se organizează examenul de certificare a calificării profesionale conform prezentei metodologii sunt calificările corespunzătoare nivelului 3, conform Cadrului naţional al calificărilor, prevăzute în Registrul naţional al calificărilor profesionale."
    2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "ART. 2
    La examenul de certificare a calificării profesionale prevăzute la art. 1 au dreptul să se înscrie absolvenţii ciclului inferior al liceului care au finalizat stagiile de pregătire practică organizate conform prevederilor Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.730/2010 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a stagiilor de pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2 şi au promovat toate modulele corespunzătoare acestora."
    3. Anexa nr. 1 se abrogă.
    4. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul educaţiei,
                    Ligia Deca

    Bucureşti, 25 ianuarie 2023.
    Nr. 3.139.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la metodologie)
    MINISTERUL EDUCAŢIEI
    FIŞĂ DE EVALUARE
    Examenul pentru obţinerea certificatului de calificare profesională de nivel 3 Anul şcolar ........ Sesiunea ...............
    Centrul de examen ..................................
    Calificarea profesională ..................
    Numele şi prenumele candidatului ................
    Unitatea de învăţământ absolvită ...............
    Tema proiectului .............
    Numele, prenumele şi specializarea îndrumătorului de proiect .................................

    Partea I: Monitorizarea progresului în realizarea proiectului^1
    1. Data începerii activităţilor de realizare a proiectului:
    2. Rezultate ale învăţării vizate/implicate în realizarea/execuţia proiectului^2
    -
    –
    –

    3. Stabilirea planului activităţilor individuale ale candidatului pentru proiect:
    - Data:
    – Semnătura candidatului:
    – Semnătura îndrumătorului:

    4. Stabilirea planului de redactare a proiectului - prezentarea scrisă:
    - perioada:
    – revizuit:
    – forma finală acceptată de către îndrumător:

    5. Întâlniri pentru monitorizarea proiectului (cel puţin 5 întâlniri săptămânale):

┌────────┬──────────┬──────────────────┐
│Nr. crt.│Observaţii│Semnătura elevului│
├────────┼──────────┼──────────────────┤
│1. │ │ │
├────────┼──────────┼──────────────────┤
│2. │ │ │
├────────┼──────────┼──────────────────┤
│3. │ │ │
├────────┼──────────┼──────────────────┤
│4. │ │ │
├────────┼──────────┼──────────────────┤
│5. │ │ │
└────────┴──────────┴──────────────────┘



    ^1 Se completează de către îndrumător pe parcursul derulării proiectului.
    ^2 Se consemnează numai rezultatele învăţării care au legătură directă cu tema proiectului şi sunt conforme standardului de pregătire profesională al calificării.

    Partea a II-a: Aprecierea calităţii activităţii candidatului^3

┌────────────────────────┬──┬──────────┐
│ │DA│ │
│Criteriul │/ │Observaţii│
│ │NU│ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│1. Activităţile practice│ │ │
│întreprinse în cadrul │ │ │
│proiectului se │ │ │
│raportează adecvat la │ │ │
│tema proiectului. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│2. Abordarea temei │ │ │
│proiectului a fost │ │ │
│făcută dintr-o │ │ │
│perspectivă personală, │ │ │
│candidatul demonstrând │ │ │
│că deciziile sunt │ │ │
│rezultatul reflecţiei │ │ │
│critice. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│3. Activităţile practice│ │ │
│au fost întreprinse sub │ │ │
│supravegherea │ │ │
│îndrumătorului de │ │ │
│proiect sau/şi a │ │ │
│persoanelor autorizate. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│4. Realizarea sarcinilor│ │ │
│de lucru stabilite prin │ │ │
│planul proiectului a │ │ │
│fost făcută conform │ │ │
│planificării iniţiale. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│5. Documentarea pentru │ │ │
│proiect a fost făcută cu│ │ │
│sprijinul şi sub │ │ │
│supravegherea │ │ │
│îndrumătorului de │ │ │
│proiect. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│6. Identificarea şi │ │ │
│utilizarea bibliografiei│ │ │
│recomandate pentru │ │ │
│redactarea prezentării │ │ │
│în scris a proiectului │ │ │
│au fost realizate │ │ │
│integral. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│7. Referinţele │ │ │
│bibliografice utilizate │ │ │
│la prezentarea │ │ │
│proiectului au fost │ │ │
│preluate şi redactate │ │ │
│într-un mod personal şi │ │ │
│care nu reprezintă o │ │ │
│compilaţie de citate. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│8. Soluţiile personale │ │ │
│pentru │ │ │
│situaţiile-problemă cu │ │ │
│care s-a confruntat │ │ │
│candidatul în timpul │ │ │
│executării proiectului │ │ │
│au fost găsite cu │ │ │
│ajutorul îndrumătorului │ │ │
│de proiect. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│9. În realizarea │ │ │
│sarcinilor de lucru din │ │ │
│cadrul proiectului, │ │ │
│candidatul a făcut │ │ │
│dovada implicării şi │ │ │
│angajării personale, a │ │ │
│originalităţii unor │ │ │
│soluţii propuse, a │ │ │
│imaginaţiei şi │ │ │
│creativităţii în │ │ │
│abordarea şi │ │ │
│îndeplinirea unora │ │ │
│dintre sarcini. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│10. Soluţiile găsite de │ │ │
│către candidat pentru │ │ │
│rezolvarea problemelor │ │ │
│practice sunt aplicabile│ │ │
│şi în alte contexte de │ │ │
│muncă. │ │ │
└────────────────────────┴──┴──────────┘


    ^3 Se completează de către îndrumător la finalul activităţii de monitorizare, se discută cu candidatul înainte de depunerea proiectului. Criteriile vizează atât procesul de elaborare, cât şi pe cel de redactare a prezentării proiectului.

    Partea a III-a: Aprecierea calităţii proiectului^4

┌────────────────────────┬──┬──────────┐
│ │DA│ │
│Criteriul │/ │Observaţii│
│ │NU│ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│1. Proiectul/Produsul │ │ │
│are validitate în raport│ │ │
│cu tema, scopul, │ │ │
│obiectivele şi │ │ │
│metodologia abordată. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│2. Proiectul/Produsul │ │ │
│demonstrează │ │ │
│completitudine şi │ │ │
│acoperire satisfăcătoare│ │ │
│în raport cu tema │ │ │
│aleasă. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│3. Elaborarea │ │ │
│proiectului şi │ │ │
│redactarea prezentării │ │ │
│proiectului au fost │ │ │
│făcute într-un mod │ │ │
│consistent şi │ │ │
│concomitent, conform │ │ │
│planificării. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│4. Opţiunea candidatului│ │ │
│pentru utilizarea │ │ │
│anumitor resurse este │ │ │
│bine justificată şi │ │ │
│argumentată în contextul│ │ │
│proiectului. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│5. Redactarea │ │ │
│prezentării proiectului │ │ │
│demonstrează consistenţă│ │ │
│internă. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│6. Prezentarea scrisă a │ │ │
│proiectului este logică │ │ │
│şi cuprinde o │ │ │
│argumentare │ │ │
│convingătoare a ideilor.│ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│7. Proiectul/Produsul │ │ │
│reprezintă, în sine, o │ │ │
│soluţie personală utilă,│ │ │
│cu elemente de │ │ │
│originalitate în │ │ │
│realizarea temei. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│8. Aplicabilitatea │ │ │
│practică a proiectului/ │ │ │
│produsului poate fi │ │ │
│extinsă. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│9. Realizarea │ │ │
│proiectului/produsului a│ │ │
│necesitat activarea unui│ │ │
│număr semnificativ de │ │ │
│unităţi de rezultate ale│ │ │
│învăţării, conform │ │ │
│standardului de │ │ │
│pregătire profesională │ │ │
│pentru calificarea │ │ │
│respectivă. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│10. Redactarea │ │ │
│prezentării proiectului │ │ │
│respectă cerinţele de │ │ │
│structură impuse de │ │ │
│metodologia de │ │ │
│organizare şi │ │ │
│desfăşurare a examenului│ │ │
│de certificare a │ │ │
│calificării │ │ │
│profesionale. │ │ │
└────────────────────────┴──┴──────────┘


    Semnătura candidatului ....................................................
    ^4 Se completează de către îndrumător la finalul activităţii de monitorizare, se discută cu candidatul înainte de depunerea proiectului. Criteriile vizează atât proiectul în calitate de produs al activităţii elevului, cât şi produsul ca atare, acolo unde este cazul.

    Partea a IV-a: Aprecierea prezentării şi susţinerii proiectului^5

┌────────────────────────┬──┬──────────┐
│ │DA│ │
│Criteriul │/ │Observaţii│
│ │NU│ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│1. Candidatul a realizat│ │ │
│o comunicare orală │ │ │
│clară, coerentă şi │ │ │
│fluentă. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│2. Prezentarea a fost │ │ │
│structurată echilibrat │ │ │
│în raport cu tema │ │ │
│proiectului şi cu │ │ │
│obiectivele acestuia. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│3. Candidatul a │ │ │
│demonstrat putere de │ │ │
│sinteză şi adaptarea │ │ │
│prezentării la situaţia │ │ │
│de examinare. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│4. Candidatul şi-a │ │ │
│susţinut punctele de │ │ │
│vedere şi opiniile │ │ │
│într-un mod personal şi │ │ │
│bine argumentat. │ │ │
├────────────────────────┼──┼──────────┤
│5. În scopul │ │ │
│accesibilizării │ │ │
│informaţiei şi al │ │ │
│creşterii atractivităţii│ │ │
│prezentării, candidatul │ │ │
│a utilizat în prezentare│ │ │
│strategii eficiente şi │ │ │
│mijloace de comunicare │ │ │
│potrivite: demonstraţii │ │ │
│practice, elemente de │ │ │
│grafică, modele, │ │ │
│aplicaţii, facilităţi │ │ │
│audio-video ale │ │ │
│tehnologiei │ │ │
│informaţiilor şi │ │ │
│comunicaţiilor etc. │ │ │
└────────────────────────┴──┴──────────┘


    Aprecierea răspunsurilor candidatului la întrebările comisiei:

┌───────────────┬───────┬───────────────┐
│Întrebarea │DA/NU │Observaţii │
├───────────────┼───────┼───────────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼───────┼───────────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼───────┼───────────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼───────┼───────────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼───────┼───────────────┤
│ │ │ │
└───────────────┴───────┴───────────────┘



    ^5 Se completează de către un membru al comisiei de examinare, după susţinerea prezentării, şi reprezintă aprecierea membrilor comisiei de examinare, numai dacă sunt completate celelalte secţiuni (părţile I-III) ale fişei pentru proiectul evaluat.
    Rezultatul final stabilit de comisia de examinare pe baza evaluării globale a activităţilor realizate de candidat şi consemnat în fişa de evaluare:
    1. Admis [ ]
    2. Respins [ ]

    Examinatori:
    Data: ......................................
    Preşedinte de comisie:
    .........................................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016