┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Categorii de programe de formare │ Tipuri de competenţe │
│ continuă │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│1. Programe de dezvoltare profesională│a) Actualizarea şi dezvoltarea │
│conform art. 244 alin. (5) lit. a), b)│competenţelor în domeniul de │
│şi c) din Legea educaţiei naţionale │specializare corespunzător funcţiei │
│nr. 1/2011, cu modificările şi │didactice ocupate, precum şi în │
│completările ulterioare │domeniul psihopedagogic şi metodic │
│ │b) Dezvoltarea competenţelor pentru │
│ │evoluţia în cariera didactică │
│ │c) Dobândirea sau dezvoltarea │
│ │competenţelor de conducere, de │
│ │îndrumare şi de control │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│2. Programe de dezvoltare profesională│a) Dobândirea unor competenţe │
│în concordanţă cu politicile şi │complementare prin care se extinde │
│strategiile Ministerului Educaţiei │categoria de activităţi ce pot fi │
│Naţionale, conform art. 244 alin. (5) │prestate în activitatea curentă, cum │
│lit. e) şi f) din Legea nr. 1/2011, cu│ar fi: predarea asistată de │
│modificările şi completările │calculator, predarea în limbi │
│ulterioare │străine, consilierea educaţională şi │
│ │orientarea în carieră, educaţia │
│ │adulţilor şi altele │
│ │b) Dezvoltarea şi extinderea │
│ │competenţelor transversale privind │
│ │interacţiunea şi comunicarea cu │
│ │mediul social şi cu mediul pedagogic,│
│ │asumarea de responsabilităţi privind │
│ │organizarea, conducerea şi │
│ │îmbunătăţirea performanţei strategice│
│ │a grupurilor profesionale, │
│ │autocontrolul şi analiza reflexivă a │
│ │propriei activităţi şi altele │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│3. Programe modulare realizate prin │Programe propuse de furnizori vizând │
│stagii nondisciplinare │alte tipuri de competenţe decât cele │
│ │prevăzute la categoriile 1 şi 2 de │
│ │programe │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│4. Programe speciale (programe │Curriculumul şi competenţele vizate │
│înaintate spre echivalare de structuri│sunt stabilite pentru programele │
│organizatorice/instituţionale │respective de către furnizorii de │
│naţionale sau internaţionale care │formare continuă, în concordanţă cu │
│derulează proiecte bilaterale, │analiza de nevoi. │
│comunitare sau internaţionale, │ │
│programe cu finanţare externă sau alte│ │
│tipuri de programe de formare la care │ │
│a participat personalul didacticdin │ │
│învăţământul preuniversitar) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘