Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.097 din 23 noiembrie 2017  privind aprobarea Procedurii şi criteriilor de evaluare anuală a modului de utilizare a plafoanelor de garantare de către finanţatorii participanţi în cadrul programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.097 din 23 noiembrie 2017 privind aprobarea Procedurii şi criteriilor de evaluare anuală a modului de utilizare a plafoanelor de garantare de către finanţatorii participanţi în cadrul programului "Prima casă"

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 963 din 6 decembrie 2017
    În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 2^2 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă“, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Procedura şi criteriile de evaluare anuală a modului de utilizare a plafoanelor de garantare de către finanţatorii participanţi în cadrul programului „Prima casă“, prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul ordin.

    ART. 2
    Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
    a) Situaţia finanţărilor acordate în cadrul programului „Prima casă“ şi a finanţărilor destinate achiziţionării de locuinţe de către persoane fizice, negarantate de către stat în anul de referinţă - formular prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin;
    b) Comunicare către finanţator privind rezultatele evaluării, punctajul obţinut în urma evaluării şi procentul de ajustare a plafonului - formular prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin.


    ART. 3
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 4
    În termen de 15 zile lucrătoare de la data publicării prezentului ordin, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN transmite fiecărui finanţator participant în programul „Prima casă“ un raport individual privind situaţia acordărilor de garanţii şi promisiuni de garantare în perioada cuprinsă între data de 1 ianuarie 2017 şi ultima zi a lunii precedente publicării prezentului ordin.

    ART. 5
    Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, precum şi Direcţia Generală de Trezorerie şi Datorie Publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 6
    Prevederile prezentului ordin intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2018.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Ionuţ Mişa

    Bucureşti, 23 noiembrie 2017.
    Nr. 3.097.
    ANEXA 1

    PROCEDURA

    ANEXA 2





    Denumire finanţator:
    SITUAŢIA
    finanţărilor acordate în cadrul Programului „Prima casă“
    şi a finanţărilor destinate achiziţionării de locuinţe de către persoane fizice,
    negarantate de către stat, în anul …………..

┌────────────────────────────┬───────────────────┐
│ │Finanţări destinate│
│ │achiziţionării de │
│Programul „Prima casă“ │locuinţe de către │
│ │persoane fizice, │
│ │negarantate de │
│ │către stat │
├─────────┬─────────┬────────┼─────────┬─────────┤
│Nr. total│Valoare │Valoare │Nr. total│Valoare │
│contracte│totală │totală │contracte│totală │
│de │finanţare│garanţie│de │finanţare│
│finanţare│(lei) │(lei) │finanţare│(lei) │
├─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │
├─────────┼─────────┼────────┼─────────┼─────────┤
└─────────┴─────────┴────────┴─────────┴─────────┘


    Legendă:
    În coloana 0 se completează numărul contractelor de finanţare intrate în vigoare în anul de referinţă.
    În coloana 1 se completează valoarea totală a finanţării aferentă contractelor de finanţare intrate în vigoare în anul de referinţă.
    În coloana 2 se completează valoarea totală a garanţiilor acordate aferentă contractelor de finanţare intrate în vigoare în anul de referinţă.
    În coloana 3 se completează numărul contractelor de finanţare intrate în vigoare în anul de referinţă
    În coloana 4 se completează valoarea totală a finanţării aferentă contractelor de finanţare intrate în vigoare în anul de referinţă.
    Subsemnatul, ….., în calitate de reprezentant al finanţatorului …………, declar pe propria răspundere că datele şi informaţiile cuprinse în prezentul formular corespund realităţii şi sunt conforme cu cele care rezultă din evidenţa proprie.
    Numele şi prenumele
    Semnătura ……………………….
    Data …....................

    ANEXA 3





    Către: (denumire finanţator)
    În atenţia: Doamnei/Domnului .........
    Ref. la: Comunicare privind rezultatele evaluării, punctajul obţinut în urma evaluării şi procentul de ajustare a plafonului de garantare aferent anului ............ în cadrul programului „Prima casă“
    După cum cunoaşteţi, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN (FNGCIMM) are obligaţia să efectueze în numele şi în contul statului român, prin Ministerul Finanţelor Publice (MFP), evaluarea anuală a modului de utilizare a plafoanelor de garantare alocate de către finanţatorii participanţi în cadrul programului „Prima casăˮ pe baza criteriilor şi procedurii aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.097/2017, cu scopul de a optimiza alocarea plafonului anului următor, în conformitate cu prevederile art. 2^2 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă“, cu modificările şi completările ulterioare.
    I. Ca urmare a evaluării efectuate de către FNGCIMM cu privire la modul de utilizare a plafonului de garantare aferent anului .............., pe baza solicitării de alocare nr. ……/……….. transmise de (denumire finanţator) ………., participant în cadrul programului „Prima casă“, a rezultat un plafon de garantare în valoare de .......................... lei, calculat în funcţie de ponderea garanţiilor acordate instituţiei dumneavoastră în totalul garanţiilor acordate în cadrul programului în anul ………. .
    II. În urma aplicării procedurii şi criteriilor de evaluare anuală a modului de utilizare a plafoanelor de garantare de către finanţatorii participanţi în cadrul programului „Prima casă“, plafonul de garantare prevăzut la pct. I din prezenta comunicare, în valoare de ............ lei, se ajustează cu procentul de ….%, calculat pe baza punctajului final obţinut de (denumire finanţator) ………, detaliat la nivel de criteriu în tabelul de mai jos:

┌────────┬─────────────────────┬───────┐
│Nr. crt.│Denumirea criteriului│Punctaj│
├────────┼─────────────────────┼───────┤
│ │Raportul dintre │ │
│ │volumul finanţărilor │ │
│ │garantate acordate în│ │
│ │cadrul programului şi│ │
│ │volumul creditelor │ │
│1 │pentru locuinţe │ │
│ │acordate de │ │
│ │finanţatori │ │
│ │persoanelor fizice, │ │
│ │negarantate de către │ │
│ │stat în anul │ │
│ │precedent raportării │ │
├────────┼─────────────────────┼───────┤
│ │Raportul dintre │ │
│ │numărul total al │ │
│ │garanţiilor plătite │ │
│ │finanţatorilor de la │ │
│ │începutul programului│ │
│ │şi până la data de 31│ │
│ │decembrie a anului │ │
│2 │precedent raportării │ │
│ │şi numărul total al │ │
│ │garanţiilor acordate │ │
│ │de la începutul │ │
│ │programului şi până │ │
│ │la data de 31 │ │
│ │decembrie a anului │ │
│ │precedent raportării │ │
├────────┼─────────────────────┼───────┤
│ │Raportul dintre │ │
│ │numărul garanţiilor/ │ │
│ │promisiunilor │ │
│ │acordate de FNGCIMM │ │
│ │după ce solicitările │ │
│ │de acordare au fost │ │
│ │invalidate cel puţin │ │
│ │o dată, înregistrate │ │
│3 │de un finanţator │ │
│ │participant în │ │
│ │program în anul │ │
│ │precedent raportării,│ │
│ │şi numărul total al │ │
│ │solicitărilor de │ │
│ │garantare aprobate de│ │
│ │FNGCIMM în anul │ │
│ │precedent │ │
├────────┼─────────────────────┼───────┤
│Total │ │ │
│puncte │ │ │
│obţinute│ │ │
└────────┴─────────────────────┴───────┘



    III. În urma aplicării procentului de ajustare rezultat din aplicarea criteriilor prevăzute în tabelul de mai sus asupra plafonului calculat la pct. I din prezenta comunicare, rezultă un plafon de garantare cuvenit ……….. (denumire finanţator) pentru anul …….. de ………………… lei.

    Vă informăm că, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (2) din Procedura şi criteriile de evaluare anuală a modului de utilizare a plafoanelor de garantare de către finanţatorii participanţi în cadrul programului „Prima casă“, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.097/2017, aveţi posibilitatea de a formula obiecţii cu privire la rezultatul evaluării în termen de maximum două zile lucrătoare de la primirea prezentei comunicări.
    Vă asigurăm de deplina noastră disponibilitate de colaborare.
    Cu stimă,
    Director,
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016