Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.081 din 27 ianuarie 2010  privind aprobarea planului-cadru de invatamant pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologica, invatamant de zi si invatamant seral    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.081 din 27 ianuarie 2010 privind aprobarea planului-cadru de invatamant pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologica, invatamant de zi si invatamant seral

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 108 din 17 februarie 2010
În temeiul <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>Hotãrârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare a administraţiei publice centrale,

ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Nota privind elaborarea planului-cadru de învãţãmânt pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, şi stagiile de pregãtire practicã pentru obţinerea certificatului de calificare profesionalã de nivel 2. Nota este cuprinsã în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Se aprobã Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi. Planul-cadru este cuprins în anexa nr. 2.
(2) Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, prevãzut la alin. (1), se aplicã începând cu anul şcolar 2010-2011.
ART. 3
(1) Se aprobã Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a X-a şi clasa a XI-a - semestrul I, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt seral. Planul-cadru este cuprins în anexa nr. 3.
(2) Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a X-a şi clasa a XI-a - semestrul I, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, prevãzut la alin. (1), se aplicã începând cu anul şcolar 2010-2011.
ART. 4
(1) Absolvenţii clasei a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, care doresc sã dobândeascã certificatul de calificare profesionalã de nivel 2 trebuie sã parcurgã un stagiu de pregãtire practicã cu durata de 720 de ore.
(2) Organizarea şi desfãşurarea stagiului de practicã sunt reglementate prin metodologie aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
ART. 5
(1) Pentru toate profilurile/domeniile de pregãtire care organizeazã învãţãmânt în limbile minoritãţilor naţionale, planurile-cadru pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi şi învãţãmânt seral, cuprind în cadrul ariei curriculare "Limbã şi comunicare" disciplina Limba şi literatura maternã.
(2) Disciplinelor Limba şi literatura maternã şi Limba şi literatura românã li se alocã acelaşi numãr de ore, în trunchiul comun.
(3) Pentru învãţãmântul în limbile minoritãţilor naţionale, studiul disciplinei Limba modernã 2 este organizat la decizia şcolii.
ART. 6
(1) Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi, include Religia - ca disciplinã şcolarã, parte a trunchiului comun; elevul, cu acordul pãrinţilor sau al tutorelui legal instituit, alege pentru studiu religia şi confesiunea.
(2) La solicitarea scrisã a pãrinţilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate sã nu frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolarã se încheie fãrã aceastã disciplinã.
ART. 7
(1) Planurile-cadru de învãţãmânt cuprinse în anexele nr. 2 şi 3 sunt parte integrantã a curriculumului naţional şi reprezintã oferta centralã obligatorie - pentru toate profilurile/domeniile de pregãtire din cadrul ciclului inferior al liceului, filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi, respectiv învãţãmânt seral.
(2) Stagiile de pregãtire practicã pentru obţinerea certificatului de calificare profesionalã de nivel 2 reprezintã oferta obligatorie pentru elevii care opteazã pentru obţinerea acestui certificat.
(3) Inspectoratele şcolare şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt rãspund de aplicarea integralã şi corectã la clasã a planului-cadru de învãţãmânt în vigoare, pentru învãţãmântul de zi, respectiv pentru învãţãmântul seral.
ART. 8
Pentru elevii din învãţãmântul seral, filiera tehnologicã, care în anul şcolar 2010-2011 se aflã în clasa a XI-a, anul de completare, clasele a XI-a şi a XII-a ruta directã de pregãtire profesionalã, clasele a XII-a şi a XIII-a ruta progresivã de pregãtire profesionalã, se aplicã, pânã la finalizarea studiilor, planurile de învãţãmânt aflate în vigoare la momentul intrãrii elevilor în învãţãmântul liceal.
ART. 9
(1) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţie contrarã se abrogã.
ART. 10
Secretariatul de Stat pentru Învãţãmântul Preuniversitar, Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generalã bugetfinanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 11
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.

Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului,
Daniel Petru Funeriu

Bucureşti, 27 ianuarie 2010.
Nr. 3.081.


ANEXA 1


NOTĂ
privind elaborarea planului-cadru de învãţãmânt pentru
clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera
tehnologicã, şi stagiile de pregãtire practicã pentru
obţinerea certificatului de calificare profesionalã de nivel 2

Restructurarea filierei tehnologice a învãţãmântului liceal are în vedere o mai bunã corelare a pregãtirii elevilor, pentru a rãspunde nevoilor de dezvoltare personalã ale acestora, dar şi cerinţelor pieţei muncii. Avându-se în vedere şi experienţele acumulate ca urmare a angajamentelor României, asumate prin programul Comisiei Europene "Educaţie şi formare 2010", restructurarea este realizatã în perspectiva dezvoltãrii unui sistem de educaţie şi formare profesionalã care faciliteazã învãţarea pe tot parcursul vieţii.
Ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, clasa a X-a, se restructureazã în condiţiile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Restructurarea învãţãmântului profesional şi tehnic are în vedere posibilitatea dobândirii calificãrii profesionale de nivel 2 şi prin ciclul inferior al învãţãmântului liceal.
Proiectarea curriculumului pentru învãţãmântul liceal, filiera tehnologicã, în condiţiile restructurãrii respectã principiile de proiectare a curriculumului naţional şi are în vedere realizarea obiectivelor majore ale învãţãmântului profesional şi tehnic, respectiv asigurarea premiselor pentru angajarea pe termen lung a absolvenţilor, prin:
1. dobândirea competenţelor profesionale tehnice generale, care sunt necesare pentru adaptarea continuã la cerinţele angajatorilor, potrivit dinamicii pieţei muncii;
2. dobândirea acelor competenţe-cheie transferabile, care sunt necesare pentru integrarea socioprofesionalã pe parcursul întregii vieţi.
Termenii de referinţã avuţi în vedere în proiectarea curriculumului pentru învãţãmântul profesional şi tehnic, în aceastã structurã, sunt:
- politica curricularã promovatã în cadrul învãţãmântului profesional şi tehnic, care prevede finalitãţi ale procesului de formare coerente la nivelul politicilor educaţionale, dar descrie şi parcursuri specifice, în funcţie de tipologia formãrii profesionale convenite la nivel sectorial, în parteneriat cu instituţiile abilitate;
- dezvoltarea curriculumului ca o consecinţã a dinamicilor tehnologiilor şi a modelelor de profesionalizare implicate de acestea;
- includerea în structura curriculumului a unitãţilor de competenţe cu rol de unitãţi de învãţare - componente ale standardelor de pregãtire profesionalã;
- conţinuturile învãţãrii presupun aplicarea integratã - în contexte ştiinţifice, tehnice şi comunicaţionale - a cunoştinţelor teoretice şi abilitãţilor practice care se dobândesc în cadrul procesului de învãţare;
- definirea diferenţiatã a procesului de formare asigurat prin curriculum, în funcţie de: pregãtirea de bazã sau generalã (clasele a IX-a şi a X-a); calificarea profesionalã în stagiile de pregãtire practicã pentru obţinerea certificatului de calificare profesionalã de nivel 2; şi specializarea dobânditã prin ciclul superior al învãţãmântului liceal (clasele a XI-a şi a XII-a);
- valorificarea elementelor de orientare şi dezvoltare a carierei profesionale (consiliere şi antreprenoriat), prevãzute în oferta curricularã;
- utilizarea standardelor de pregãtire profesionalã validate de cãtre partenerii sociali ca fundamente pentru evaluarea finalã şi certificarea parcursului de pregãtire descris prin curriculum.
În conformitate cu aceastã structurã, în clasa a X-a din cadrul ciclului inferior al liceului, filiera tehnologicã, ponderea disciplinelor prin care se asigurã educaţia de bazã - furnizatã, conform legii, în cadrul învãţãmântului obligatoriu, - este predominantã în raport cu ponderea disciplinelor/modulelor prin care se asigurã pregãtirea generalã necesare pentru obţinerea unei calificãri.
Prin menţinerea grupãrii disciplinelor/modulelor în ariile curriculare specifice actualului curriculum naţional se asigurã coerenţa structuralã a planurilor-cadru de învãţãmânt pentru toate nivelurile de şcolaritate.
Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a X-a, filiera tehnologicã, are la bazã standardele de pregãtire profesionalã (SPP), validate de comitetele sectoriale şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului. Standardele de pregãtire profesionalã cuprind unitãţile de competenţe/rezultate ale învãţãrii şi competenţele/rezultatele învãţãrii specifice unei calificãri.
Planul-cadru de învãţãmânt pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, este structurat pe 3 componente: 1. trunchi comun, 2. curriculum diferenţiat şi 3. curriculum în dezvoltare localã.
Stagiile de pregãtire practicã vor fi parcurse dupã finalizarea clasei a X-a numai de cãtre elevii care opteazã pentru obţinerea certificatului de calificare profesionalã de nivel 2.
1. Trunchi comun (TC)
În clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, trunchiul comun este stabilit la nivel central şi cuprinde disciplinele de învãţãmânt cu alocãrile orare corespunzãtoare, care sunt comune mai multor domenii de pregãtire.
Oferta de trunchi comun contribuie la:
- dobândirea educaţiei de bazã, prin continuarea dezvoltãrii competenţelor-cheie urmãrite în cadrul învãţãmântului obligatoriu - condiţie pentru asigurarea egalitãţii de şanse pentru toţi elevii, oricare ar fi specificul liceului (filierã, profil, domeniu de pregãtire);
- asigurarea continuitãţii între învãţãmântul gimnazial şi cel liceal;
- formarea pentru învãţarea pe parcursul întregii vieţi.
Alocarea orelor pentru disciplinele din structura trunchiului comun s-a realizat în conformitate cu semnificaţia trunchiului comun pentru aceastã etapã de şcolaritate.
2. Curriculum diferenţiat (CD)
Curriculumul diferenţiat este stabilit la nivel central şi cuprinde un pachet de discipline/module cu alocãrile orare aferente, care sunt specifice pregãtirii profesionale generale (teoretice şi practice), care sã faciliteze obţinerea unei calificãri profesionale de nivel 3 (la finalul clasei a XII-a), dar şi a unei calificãri profesionale de nivel 2, în funcţie de opţiunea elevului (la finalul clasei a X-a şi al stagiului de pregãtire practicã).
În cadrul unui modul sunt alocate atât ore de pregãtire teoreticã, cât şi ore pentru pregãtirea practicã - necesare obţinerii rezultatelor învãţãrii (competenţe tehnice generale şi competenţe-cheie) specificate în standardele de pregãtire profesionalã. Pregãtirea practicã sãptãmânalã poate fi realizatã atât prin laborator tehnologic, cât şi prin instruire practicã în ateliere-şcoalã sau la operatorul economic, în orele alocate sãptãmânal. Aceastã ofertã educaţionalã asigurã instruirea pe domenii de pregãtire de bazã şi generale.
Curriculumul diferenţiat vizeazã dezvoltarea competenţelor-cheie şi a competenţelor tehnice generale, în vederea obţinerii unei calificãri profesionale. Elevii beneficiazã astfel de fundamentele unei formãri diversificate, necesare atât pentru orientarea şcolarã şi profesionalã, cât şi pentru integrarea socioprofesionalã ulterioarã.
În curriculumul diferenţiat sunt incluse şi stagiile de pregãtire practicã, cu durata de 6 luni, organizate pentru obţinerea unui certificat de calificare profesionalã de nivel 2. În acest caz, curriculumul diferenţiat vizeazã dezvoltarea competenţelor tehnice specializate specifice unui standard de pregãtire profesionalã de nivel 2.
3. Curriculum în dezvoltare localã (CDL)
Curriculumul în dezvoltare localã cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare specifice fiecãrei unitãţi de învãţãmânt, ofertã realizatã în parteneriat cu operatori economici. Prin aceastã ofertã curricularã se asigurã cadrul pentru realizarea unei instruiri care sã permitã, în contextul tehnologic oferit de operatorii economici locali, formarea competenţelor descrise în Standardele de pregãtire profesionalã.
Curriculumul în dezvoltare localã este parcurs în cele 3 sãptãmâni de pregãtire practicã comasatã (90 de ore).
Structurarea planului-cadru de învãţãmânt în arii curriculare, pe de o parte, şi în trunchi comun (TC), curriculum diferenţiat (CD), curriculum în dezvoltare localã (CDL), pe de altã parte, oferã posibilitatea identificãrii specificului domeniilor de pregãtire - în termeni de discipline şcolare/module şi de alocãri de timp corespunzãtoare studierii acestora.
Aceastã structurare îi asigurã elevului posibilitatea de a realiza o opţiune informatã privind traseul de formare şi cariera sa profesionalã.
Oferta curricularã centratã pe aprofundarea competenţelorcheie şi pe dobândirea competenţelor tehnice generale creeazã premise favorabile pentru reuşita absolventului:
- în plan social, prin: comunicare, gândire criticã;
- în plan profesional, prin crearea premiselor pentru o viitoare inserţie pe piaţa muncii.
Curriculumul în dezvoltare localã asigurã premisele pentru coparticiparea elevului la constituirea propriului traseu de formare, precum şi pentru creşterea responsabilitãţii şcolii în gestionarea ofertei curriculare, în raport cu nevoile educaţionale identificate.
Prin restructurarea planului-cadru pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, se urmãreşte în perspectivã:
● corelarea nivelurilor de educaţie cu nivelurile de referinţã şi cu descriptorii prevãzuţi în Cadrul european al calificãrilor, în perspectiva elaborãrii Cadrului naţional al calificãrilor din România;
● asigurarea unei rute de pregãtire profesionalã progresivã, flexibilã şi deschisã, care sã permitã învãţarea pe tot parcursul vieţii;
● operaţionalizarea creditelor transferabile şi de acumulare, care se dobândesc pe durata formãrii profesionale, atât iniţiale, cât şi continue;
● recunoaşterea şi validarea achiziţiilor dobândite în diferite contexte de învãţare;
● restructurarea pregãtirii practice, în cazul în care elevul opteazã pentru obţinerea unui certificat de calificare profesionalã de nivel 2, şi asigurarea condiţiilor de învãţare la locul de muncã, prin organizarea de stagii compacte preponderent în întreprinderi - realizate dupã finalizarea clasei a X-a, prin scheme orare flexibile, care sã le asigure întreprinderilor posibilitatea realã de a organiza aceastã pregãtire;
● formarea, pe durata învãţãmântului obligatoriu, a competenţelor-cheie definite la nivel european pentru educaţia de bazã.
Restructurarea planului-cadru pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, şi a stagiilor de pregãtire practicã pentru obţinerea certificatului de calificare profesionalã de nivel 2 este de naturã sã determine în perspectivã:
● sporirea atractivitãţii învãţãmântului profesional şi tehnic - prin organizarea acestuia în cadrul învãţãmântului liceal şi prin reconsiderarea statutului elevului care urmeazã acest tip de învãţãmânt;
● cointeresarea partenerilor sociali pentru implicarea în formarea profesionalã de calitate a viitorilor angajaţi; creşterea încrederii viitorilor angajatori în calitatea şi relevanţa pregãtirii profesionale pe care o asigurã şcoala;
● cointeresarea şi responsabilizarea elevilor în luarea de decizii cu privire la nivelul de pregãtire pe care doresc sã îl obţinã - fie prin angajare, dupã absolvirea clasei a X-a, parcurgerea stagiilor de pregãtire practicã pentru obţinerea certificatului de calificare profesionalã de nivel 2, fie prin continuarea studiilor în vederea obţinerii certificatului de calificare profesionalã de nivel 3, a diplomei de bacalaureat şi accesului ulterior în învãţãmântul superior.


ANEXA 2


PLAN-CADRU
de învãţãmânt pentru ciclul inferior al liceului,
filiera tehnologicã, învãţãmânt de zi

Clasa a X-a





┌─────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ │ Alocarea orelor de studiu │
│ Aria curricularã/ ├───────────────┬─────────┬─────────┬───────────┤
│ Disciplinã/ Modul │ Nr. de ore/ │Nr. total│ │Nr. de ore/│
│ │ sãptãmânã │ de ore/ │ Nr. de │ an şcolar │
│ ├─────┬────┬────┤sãptãmânã│sãptãmâni├───────────┤
│ │ TC │ CD │ CDL│ │ │ Arii │
│ │ │ │ │ │ │curriculare│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│LIMBĂ ŞI COMUNICARE │ 6 │ - │ - │ │ │ 210 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Limba şi literatura românã │ 3 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Limba modernã 1 │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Limba modernã 2 │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII │ 6 │ 1 │ - │ │ │ 245 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Matematicã │ 2 │ 1 │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Fizicã │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Chimie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Biologie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│OM ŞI SOCIETATE │ 4 │ - │ - │ │ │ 140 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Istorie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Geografie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Socioumane │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ 30 │ 35 │ │
│Religie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│ARTE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie muzicalã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie vizualã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT │ 1 │ - │ - │ │ │ 35 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie fizicã │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│CONSILIERE ŞI ORIENTARE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Consiliere şi orientare │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│TEHNOLOGII │ 2 │ 10 │ - │ │ │ 420 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Tehnologia informaţiei şi a │ 1 │ - │ - │ │ │ │
│comunicaţiilor │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Educaţie antreprenorialã │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Culturã de specialitate │ - │ 5 │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Pregãtire practicã sãptãmânalã │ - │ 5 │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Pregãtire practicã comasatã CDL │ - │ - │ 30 │ │ 3*) │ 90 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Total ore/an şcolar │ 665 │ 385│ 90 │ │ │ 1.140 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Stagii de pregãtire practicã pentru │ │ │ │ │ │ │
│obţinerea certificatului de calificare │ │ │ │ │ │ │
│de nivel 2 │ │ 30 │ │ │ 24**) │ 720 │
└─────────────────────────────────────────┴─────┴────┴────┴─────────┴─────────┴───────────┘


--------
*) Pregãtirea practicã comasatã se desfãşoarã preponderent la operatorul economic.
**) Absolvenţii clasei a X-a, învãţãmânt liceal filiera tehnologicã, care opteazã pentru obţinerea unui certificat de calificare de nivel 2 vor parcurge un stagiu de pregãtire practicã de specialitate cu durata de 720 de ore.


ANEXA 3


PLAN-CADRU
de învãţãmânt pentru ciclul inferior al liceului,
filiera tehnologicã, învãţãmânt seral

Clasa a X-a





┌─────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ │ Alocarea orelor de studiu │
│ Aria curricularã/ ├───────────────┬─────────┬─────────┬───────────┤
│ Disciplinã/ Modul │ Nr. de ore/ │Nr. total│ │Nr. de ore/│
│ │ sãptãmânã │ de ore/ │ Nr. de │ an şcolar │
│ ├─────┬────┬────┤sãptãmânã│sãptãmâni├───────────┤
│ │ TC │ CD │ CDL│ │ │ Arii │
│ │ │ │ │ │ │curriculare│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│LIMBĂ ŞI COMUNICARE │ 4 │ - │ - │ │ │ 148 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Limba şi literatura românã │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Limba modernã 1 │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Limba modernã 2 │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII │ 4 │ 1 │ - │ │ │ 185 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Matematicã │ 1 │ 1 │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Fizicã │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Chimie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Biologie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│OM ŞI SOCIETATE │ 3 │ - │ - │ │ │ 111 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Istorie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Geografie │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Socioumane │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ 19 │ 37 │ │
│Religie │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│ARTE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie muzicalã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie vizualã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie fizicã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│CONSILIERE ŞI ORIENTARE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Consiliere şi orientare │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│TEHNOLOGII │ 2 │ 5 │ - │ │ │ 259 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Tehnologia informaţiei şi a │ 1 │ - │ - │ │ │ │
│comunicaţiilor │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Educaţie antreprenorialã │ 1 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Culturã de specialitate │ - │ 2 │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Pregãtire practicã sãptãmânalã │ - │ 3 │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Total ore/an şcolar │ 481 │ 222│ │ │ │ 703 │
└─────────────────────────────────────────┴─────┴────┴────┴─────────┴─────────┴───────────┘





PLAN-CADRU
de învãţãmânt pentru ciclul inferior al liceului,
filiera tehnologicã, învãţãmânt seral

Clasa a XI-a - semestrul I





┌─────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ │ Alocarea orelor de studiu │
│ Aria curricularã/ ├───────────────┬─────────┬─────────┬───────────┤
│ Disciplinã/ Modul │ Nr. de ore/ │Nr. total│ │Nr. de ore/│
│ │ sãptãmânã │ de ore/ │ Nr. de │ an şcolar │
│ ├─────┬────┬────┤sãptãmânã│sãptãmâni├───────────┤
│ │ TC │ CD │ CDL│ │ │ Arii │
│ │ │ │ │ │ │curriculare│
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│LIMBĂ ŞI COMUNICARE │ 4 │ - │ - │ │ │ 56 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Limba şi literatura românã │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Limba modernã 1 │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Limba modernã 2 │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII │ 4 │ - │ - │ │ │ 56 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Matematicã │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Fizicã │ 2 │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Chimie │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Biologie │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│OM ŞI SOCIETATE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Istorie │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Geografie │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Socioumane │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ 17 │ 14 │ │
│Religie │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│ARTE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie muzicalã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie vizualã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT │ - │ - │ - │ │ │ - │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Educaţie fizicã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│CONSILIERE ŞI ORIENTARE │ - │ - │ - │ │ │ - │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Consiliere şi orientare │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│TEHNOLOGII │ - │ 9 │ - │ │ │ 126 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ ├───────────┤
│Tehnologia informaţiei şi a │ - │ - │ - │ │ │ │
│comunicaţiilor │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Educaţie antreprenorialã │ - │ - │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Culturã de specialitate │ - │ 4 │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┤ │ │ │
│Pregãtire practicã sãptãmânalã │ - │ 5 │ - │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Total ore/an şcolar │ 112 │ 126│ │ │ │ 238 │
├─────────────────────────────────────────┼─────┼────┼────┼─────────┼─────────┼───────────┤
│Stagii de pregãtire practicã pentru │ │ │ │ │ │ │
│obţinerea certificatului de calificare │ │ │ │ │ │ │
│de nivel 2 │ │ 30 │ │ │ 24*) │ 720 │
└─────────────────────────────────────────┴─────┴────┴────┴─────────┴─────────┴───────────┘


----------------
*) Absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiera tehnologicã (clasa a X-a şi clasa a XI-a - semestrul I, învãţãmânt seral), care opteazã pentru obţinerea unui certificat de calificare de nivel 2 vor parcurge un stagiu de pregãtire practicã de specialitate cu durata de 720 de ore.
Absolvenţii care dovedesc cã sunt încadraţi în muncã în domeniul pentru care se pregãtesc nu sunt obligaţi sã parcurgã stagiul de pregãtire practicã în vederea obţinerii certificatului de calificare de nivel 2.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016