Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.076 din 4 februarie 2014  privind organizarea şi desfăşurarea simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.076 din 4 februarie 2014 privind organizarea şi desfăşurarea simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 116 din 17 februarie 2014

    În temeiul:
    - prevederilor art. 77 alin. (5) şi ale art. 94 alin. (2) lit. e) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    - prevederilor Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ, cu modificările ulterioare;
    - prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă organizarea simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014, pentru familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv ale unui examen de bacalaureat naţional şi cu scopul de a optimiza rezultatele obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.
    ART. 2
    Se aprobă Calendarul simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi al simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 3
    (1) Disciplinele la care se organizează simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2013-2014, sunt: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă), matematică.
    (2) Lista conţinuturilor pentru simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014 este prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 4
    (1) Disciplinele la care se organizează simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul şcolar 2013-2014 sunt: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile si specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică şi istorie.
    (2) Lista conţinuturilor pentru simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul şcolar 2013-2014 este prevăzută în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 5
    (1) Disciplinele la care se organizează simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XII-a în anul şcolar 2013-2014 sunt: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile si specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.
    (2) Lista conţinuturilor pentru simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XII-a în anul şcolar 2013-2014 este prevăzută în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 6
    Organizarea simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014 se realizează în baza unei proceduri separate, care va fi comunicată ulterior.
    ART. 7
    Rezultatele obţinute de elevi la simularea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
    ART. 8
    Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul educaţiei naţionale,
                                 Remus Pricopie

    Bucureşti, 4 februarie 2014.
    Nr. 3.076.


    ANEXA 1

                                   CALENDARUL
                  simulării evaluării naţionale pentru elevii
         clasei a VIII-a şi al simulării probelor scrise ale examenului
                de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014

    Simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a din anul şcolar 2013-2014

    18 februarie 2014 Simulare - Limba şi literatura română - probă scrisă
    19 februarie 2014 Simulare - Matematică - probă scrisă
    20 februarie 2014 Simulare - Limba şi literatura maternă - probă scrisă
    7 martie 2014 Afişarea rezultatelor

    Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2013-2014

    3 martie 2014 Simularea probei E) a) - probă scrisă - Limba şi literatura română
    4 martie 2014 Simularea probei E) b) - probă scrisă - Limba şi literatura maternă
    5 martie 2014 Simularea probei E) c) - probă scrisă - Proba obligatorie a profilului
    7 martie 2014 Simularea probei E) d) - probă scrisă - Proba la alegere a profilului şi specializării (numai pentru elevii clasei a XII-a)
    14 martie 2014 Afişarea rezultatelor


    ANEXA 2

                LISTA CONŢINUTURILOR PENTRU SIMULAREA EVALUĂRII
        NAŢIONALE PENTRU ELEVII CLASEI A VIII-A ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014

┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DISCIPLINA │ CONŢINUTURI │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ ROMÂNĂ │programa pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii │
│ │clasei a VIII-a. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │● procedee de expresivitate artistică în textele studiate│
│ │ (figuri de stil: alegoria) - conţinut asociat compe- │
│ │ tenţei specifice 1.1, │
│ │● complementul direct şi propoziţia subordonată comple- │
│ │ tivă directă; complementul indirect şi propoziţia │
│ │ subordonată completivă indirectă; complementele │
│ │ circumstanţiale şi propoziţiile subordonate circum- │
│ │ stanţiale şi corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, │
│ │ de cauză, de scop) - conţinuturi asociate competenţei │
│ │ specifice 2.2. │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ MATEMATICĂ │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ │programa pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii │
│ │clasei a VIII-a. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme: │
│ │● din capitolul Calcul algebric │
│ │ - Rapoarte de numere reale reprezentate prin litere. │
│ │ Simplificare. Operaţii cu rapoarte (adunare, scădere,│
│ │ înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent │
│ │ număr întreg) │
│ │● capitolul Funcţii │
│ │● din capitolul Ecuaţii, inecuaţii şi sisteme de ecuaţii │
│ │ - Rezolvarea în R x R a sistemelor de ecuaţii de forma:│
│ │ ┌ a(1)x + b(1)y = c(1) │
│ │ │ , a(1), a(2), b(1), │
│ │ └ a(2)x + b(2)y = C(2) b(2), c(1), c(2) Ş R │
│ │ - Probleme cu caracter aplicativ care se rezolvă cu │
│ │ ajutorul sistemelor de ecuaţii │
│ │● din capitolul Punctul, dreapta, planul, semiplanul, │
│ │ semidreapta, segmentul de dreaptă, unghiul │
│ │ - calculul unor distanţe în interiorul corpurilor │
│ │ studiate │
│ │● din capitolul Corpuri geometrice. Paralelipipedul │
│ │ dreptunghic, cubul; prisma dreaptă cu baza triunghi │
│ │ echilateral, pătrat sau dreptunghi; piramida │
│ │ triunghiulară regulată, tetraedrul regulat, piramida │
│ │ patrulateră regulată: │
│ │ - desfăşurări │
│ │ - aria laterală, aria totală, volumul │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA │ *) Text în limba maghiară │
│ MAGHIARĂ MATERNĂ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA │Literatur │
│ GERMANĂ MATERNĂ │1. Personaliche Meinung auâern und begrunden; │
│ │2. Wiedergabe des Inhaltes eines Textes: │
│ │ a. die Nacherzahlung │
│ │ b. die Inhaltsangabe; │
│ │3. Texte aufgrund von Fragen erschlieâen; │
│ │4. Texte forfsetzen oder umformen; │
│ │5. Erfassen des tieferen Sinnes eines Textes; │
│ │6. Sprachliche Mitel in einem literarischen Text erkennen│
│ │7. Anderung der Erzahlperspektive; │
│ │8. Gattungsspezifische Merkmale erkennen: die Ballade │
│ │9. Verfassen eines Dialogs zu einer gegebenen Situation. │
│ │ │
│ │Sprachbetrachtung │
│ │1. Bereicherung des Wortschatzes: │
│ │ a. die Wortfamilie: Ableitung und Zusammensetzung, │
│ │ b. das Wortfeld, │
│ │ c. Homonyme, Synonyme, Antonyme; │
│ │2. Identifikation und Bestimmen von Satzgliedern: │
│ │ Subjekt, Pradikat, Objekt, Attribut, │
│ │ Konditionalbestimmung; │
│ │3. Identifikation unde Bestimmen von Nebensatzen: │
│ │ Subjekt-, Pradikat-, Attribut-, Objekt-, │
│ │ Konditionalsatz; │
│ │4. Form der Nebensatze: │
│ │ a. eingeleitete: Konjunktionalsatz, Relativsatz, │
│ │ indirekter Fragesatz; │
│ │ b. uneingeleitete: Infinitivgruppe, Patizipialgruppe, │
│ │ verkappter Nebensatz │
│ │5. Umwandlung von Satzgliedern in Nebensatze und │
│ │ umgekehrt. │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA │1. Limbă rromani (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, │
│ RROMANI MATERNĂ │ Sintaxă) │
│ │2. Literatură rromani (texte literare): │
│ │ Clasa a V-a: O suno e kakosqo Angel (Anghel Năstase │
│ │ vi Noemi Năsturaş). │
│ │ Clasa a VI-a: Kamav te aresav siklarno! (Noemi │
│ │ Palfi-Tamaş). │
│ │ Clasa a VII-a: E xuxura (Nicolae Pandelică). │
│ │ Clasa a VIII-a: O rromano them (palemvakaripen kaιar │
│ │ o Zupter Borkoj palal o xramosaripen "O xasardo them" │
│ │ e Luminicaqo e Coabasqi). │
│ │3. Noţiuni de teorie literară │
│ │4. Compunerea │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA │1. Limba sârbă (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, │
│ SÂRBĂ MATERNĂ │ Sintaxă) │
│ │2. Literatura sârbă (texte literare); │
│ │ clasa a V-a: Starac prevario divove; U cara Trojana │
│ │ kozje usi; │
│ │ clasa a VI-a: Car Lazar i carica Milica; Veletovei │
│ │ (Ivo Andrie); │
│ │ clasa a VII-a; Hajduk Veljko (Vuk Stefanovic │
│ │ Karadzic); Pop Cira i pop Spira (S. Sremac) │
│ │ clasa a VIII-a: Kad mlidijah umreti (B. Radicevic); │
│ │ Sve, sve, ali zanat; Hasanaginica; Sve ce to narod │
│ │ pozlatiti (Laza Lazarevic); Pop Cira i pop Spira │
│ │ (S. Sremac) │
│ │3. Noţiuni de teorie literară │
│ │4. Compunerea │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA │1. Limbă slovacă (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, │
│ SLOVACĂ MATERNĂ │ Sintaxă) │
│ │2. Literatură slovacă (texte literare): │
│ │ - Clasa a V-a: Medicina (Janko Jesensky). │
│ │ - Clasa a VI-a: Na chlieb (Jozef Gregor Tajovsky), │
│ │ Katarina - l'udova balada. │
│ │ - Clasa a VII-a: Prve hodinky (Jozef Gregor Tajovsky),│
│ │ Doktor (Janko Jesensky). │
│ │ - Clasa a VIII-a: Tapakovci (Bozena Slancikova │
│ │ Timrava), Statkyzmatky (Jozef Gregor Tajovsky). │
│ │3. Noţiuni de teorie literară │
│ │4. Compunerea │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA │**) Text în limba ucraineană │
│ UCRAINEANĂ MATERNĂ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ ITALIANĂ MATERNĂ │programa pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii │
│ │clasei a VIII-a. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │- procedee de expresivitate artistică în textele studiate│
│ │ (figuri de stil: personificarea, epitetul, comparaţia, │
│ │ repetiţia, enumeraţia, antiteza); │
│ │- trăsături ale speciilor literare: mitul, fabula; │
│ │- articolul de ziar/ de revistă; │
│ │- substantivele compuse; │
│ │- verbul; perfectul simplu al verbelor regulate şi │
│ │ neregulate (cele mai frecvente); folosirea │
│ │ imperativului cu pronumele de politeţe; conjunctivul │
│ │ prezent şi trecut. │
└────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┘


--------------
    NOTĂ(CTCE)
    *) Textul în limba maghiară se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 18-19 (a se vedea imaginea asociată).
    **) Textul în limba ucraineană se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 20-21 (a se vedea imaginea asociată).


    ANEXA 3

              LISTA CONŢINUTURILOR PENTRU SIMULAREA PROBELOR
           SCRISE ALE EXAMENULUI DE BACALAUREAT NAŢIONAL PENTRU
              ELEVII CLASEI A XI-A ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014

┌───────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DISCIPLINA │ CONŢINUTURI │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA│Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ ROMÂNĂ │programa de bacalaureat. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │● reguli ale monologului, reguli şi tehnici de construire │
│ │ a dialogului, stiluri funcţionale adecvate situaţiei de │
│ │ comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale şi │
│ │ nonverbale în comunicarea orală - conţinuturi asociate │
│ │ competenţei specifice 1.1; │
│ │● textul dramatic postbelic - conţinut asociat competenţei│
│ │ specifice 2.3; │
│ │● limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul │
│ │ picturii, limbajul muzicii - conţinut asociat │
│ │ competenţei specifice 2.5; │
│ │● simbolismul, prelungiri ale romantismului şi │
│ │ clasicismului, perioada interbelică, perioada │
│ │ postbelică, curente culturale/literare româneşti în │
│ │ context european - conţinuturi asociate competenţei │
│ │ specifice 3.2; │
│ │● interpretări şi judecăţi de valoare exprimate în critica│
│ │ şi în istoria literară - conţinuturi asociate │
│ │ competenţei specifice 4.3; │
│ │● autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor │
│ │ Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu, │
│ │ E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin │
│ │ Sorescu. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ MATEMATICĂ │Conţinuturile pentru simulare, corespunzătoare claselor a │
│ programa │IX-a, a X-a şi a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de │
│ M_mate-info │bacalaureat. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │ - Sisteme liniare cu cel puţin 4 necunoscute, sisteme │
│ │ de tip Cramer, rangul unei matrice │
│ │ - Studiul compatibilităţii si rezolvarea sistemelor: │
│ │ proprietatea Kroncker-Capelli, proprietatea Rouche, │
│ │ metoda Gauss │
│ │ din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare │
│ │● capitolul Derivabilitate │
│ │● capitolul Reprezentarea grafică a funcţiilor │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ MATEMATICĂ │Conţinuturile pentru simulare, corespunzătoare claselor a │
│programa M_şt-nat │IX-a, a X-a şi a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de │
│ │bacalaureat. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │ - Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma │
│ │ matriceală a unui sistem liniar │
│ │ - Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare │
│ │ din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare │
│ │● capitolul Funcţii derivabile │
│ │● capitolul Studiul funcţiilor cu ajutorul derivatelor │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ MATEMATICĂ │Conţinuturile pentru simulare, corespunzătoare claselor a │
│ programa │IX-a, a X-a şi a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de │
│ M_tehnologic │bacalaureat. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │ - Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma │
│ │ matriceală a unui sistem liniar │
│ │ - Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare │
│ │ din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare │
│ │● capitolul Funcţii derivabile │
│ │● capitolul Studiul funcţiilor cu ajutorul derivatelor │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ MATEMATICĂ │Conţinuturile pentru simulare, corespunzătoare claselor a │
│ programa │IX-a, a X-a şi a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de │
│ M_pedagogic │bacalaureat. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │ - Structuri algebrice: inel, corp │
│ │ din capitolul Structuri algebrice │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ISTORIE │POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE │
│ │ ● Europa şi lumea secolului XX │
│ │Probleme de atins: Europa contemporană (unitate, │
│ │diversitate, integrare); Cultura română - cultura │
│ │europeană; România şi Europa în secolul al XX-lea │
│ │OAMENII, SOCIETATEA ŞI LUMEA IDEILOR │
│ │ ● Economie şi societate în lumea postbelică │
│ │Probleme de atins: Ocupaţii şi statute profesionale; │
│ │Viaţa privată şi viaţa publică; Economia rurală - economie│
│ │urbană în România. │
│ │ ● Ştiinţa şi societatea │
│ │Probleme de atins: Impactul tehnologiei asupra vieţii │
│ │cotidiene şi a mediului; Noile tehnologii şi timpul liber.│
│ │STATUL ŞI POLITICA │
│ │ ● Statele în perioada contemporană │
│ │Probleme de atins: Forme de organizare statală; Idei şi │
│ │regimuri politice. │
│ │Notă: │
│ │Conţinuturile de mai sus fac parte din Programa şcolară │
│ │pentru istorie - clasa a XI-a, fără a fi incluse în │
│ │programa pentru examenul de bacalaureat naţional. │
│ │Competenţele evaluate sunt cele prevăzute în programa │
│ │pentru examenul de bacalaureat naţional, │
│ │formate/dezvoltate până la data susţinerii simulării. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA│ │
│ MAGHIARĂ MATERNĂ │*) Text în limba maghiară │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA│ Literatur: │
│ GERMANĂ MATERNĂ │ Aufklarung: Wesenszuge und Menschenbild anhand von │
│ │literarischen und nichtliterarischen Texten; │
│ │G.E. Lessing als Vertreter der Aufklarung. G.E. Lessing. │
│ │Nathan der Weise. │
│ │Sturm und Drang: Lebensgefuhl und Kunstauffassung anhand │
│ │von literarischen und nichtliterarischen Texten. │
│ │Klassik: Lebensgefuhl, Kunstauffassung, Menschenbild │
│ │anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten. │
│ │Romantik: Lebensgefuhl, Kunstauffassung und Menschenbild │
│ │anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten. │
│ │Realismus: Wesenszuge und Problematik anhand von │
│ │literarischen und nichtliterarischen Texten. │
│ │Lyrik: Strukturen, Themen und Motive von der Aufklarung │
│ │bis zum Realismus. │
│ │ │
│ │Grammatik/Sprachbetrachtung: │
│ │Gesicherte Kenntnisse zur Rechtschreibung, Zeichensetzung,│
│ │und zum Wortschatz. │
│ │Gepflegter, dem Sachverhalt angemessener Ausdruck. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA│ I. LITERATURA CROATĂ │
│ CROATĂ MATERNĂ │autori canonici - Ivan Mazuranic (Smrt Smail-age Cengica),│
│ │Stanko Vraz (Dulabije), Petar Preradovic (Mrtva ljubav) │
│ │August Senoa (Seljacka buna) Ante Kovacic │
│ │(U registraturi), Vjenceslav Novak (Posljednji Stipancici)│
│ │Josip Kozarac (Slavonska suma), A.G. Matos (Utjeka kose, │
│ │Jesenje vece) │
│ │ II. LIMBĂ ŞI COMUNICARE │
│ │ III. LEXICOLOGIE │
│ │ IV. STILISTICĂ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA│ I. Literatura sârbă (texte literare): │
│ SÂRBĂ MATERNĂ │Narodna knjizevnost: │
│ │Lirsko - epske pesme (Hasanaginica) │
│ │Epske pesme (Car Lazar i carica Milica) │
│ │Pripovetke (U cara Trojana kozje usi) │
│ │Srednjevekovna knjizevnost: Dositej Obradovic (Zivot i │
│ │prosvetiteljsko delo) │
│ │ │
│ │Romantizam: │
│ │Branko Radicevic (Dacki rastanak, Kad mlidijah umreti) │
│ │Laza Kostic (Santa Maria della Salute) │
│ │ │
│ │Realizam: │
│ │Laza Lazarevic (Sve ce to narod pozlatiti) │
│ │ │
│ │Knjizevnost XX veka: │
│ │Ivo Andric (Most na Zepi, Na Drini cuprija) │
│ │Milos Crnjanski (Seobe) │
│ │Desanka Maksimovic (Krvava bajka) │
│ │Dobrica Cosic (Koreni) │
│ │ II. Limbă şi comunicare │
│ │ III. Lexicologie │
│ │ IV. Compunere │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA│ I. LITERATURA SLOVACĂ │
│ SLOVACĂ MATERNĂ │autori canonici - Jan Kollar (Slavy dcena), Jan Holly │
│ │(Svatopluk), Andrei Sladkovic (Detvan), Samo Chalupka │
│ │(Mor ho!), Janko Kral' (Zakliata panna vo Vahu a divny │
│ │Janko), Jan Chalupka (Kocurkovo), Jan Botto (Smrt' │
│ │Janosikova), Pavol Orszagh Hviezdoslav (Hajnikova zena), │
│ │Martin Kukucin (Neprebudeny), Bozena Slancikova Timrava │
│ │(Tapakovici) Jozef Gregor Tajovsky (Do konca) │
│ │ II. LIMBĂ ŞI COMUNICARE │
│ │ III. LEXICOLOGIE │
│ │ IV. STILISTICĂ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA│ │
│ UCRAINEANĂ MATERNĂ│**) Text în limba ucraineană │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LIMBA ŞI LITERATURA│ │
│ TURCĂ MATERNĂ │***) Text în limba turcă │
└───────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘


--------------
    NOTĂ(CTCE)
    *) Textul în limba maghiară se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 23-25 (a se vedea imaginea asociată).
    **) Textul în limba ucraineană se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 26-27 (a se vedea imaginea asociată).
    ***) Textul în limba turcă se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 17 februarie 2014, la pagina 27 (a se vedea imaginea asociată).


    ANEXA 4

             LISTA CONŢINUTURILOR PENTRU SIMULAREA PROBELOR SCRISE
              ALE EXAMENULUI DE BACALAUREAT NAŢIONAL PENTRU ELEVII
                   CLASEI A XII-A ÎN ANUL ŞCOLAR 2013 - 2014

┌───────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DISCIPLINA │ CONŢINUTURI │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ │programa de bacalaureat. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │ ● reguli ale monologului, reguli şi tehnici de │
│ │construire a dialogului, stiluri funcţionale adecvate │
│ │situaţiei de comunicare, rolul elementelor verbale, │
│ │paraverbale şi nonverbale în comunicarea orală - │
│ LIMBA ŞI │conţinuturi asociate competenţei specifice 1.1; │
│LITERATURA ROMÂNĂ │ ● textul dramatic postbelic - conţinut asociat │
│ │competenţei specifice 2.3; │
│ │ ● limbajul literaturii, limbajul cinematografic, │
│ │limbajul picturii, limbajul muzicii - conţinut asociat │
│ │competenţei specifice 2.5; │
│ │ ● perioada postbelică - conţinut asociat competenţei │
│ │specifice 3.2; │
│ │ ● autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, │
│ │Marin Sorescu. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ │programa de bacalaureat. │
│ MATEMATICĂ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ programa │ ● capitolului Inele de polinoame cu coeficienţi │
│ M_mate-info │ într-un corp comutativ (Q, R, C, Z(p), p prim) │
│ │ ● capitolului Aplicaţii ale integralei definite │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ │programa de bacalaureat. │
│ MATEMATICĂ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│programa M_şt-nat │ ● capitolului Inele de polinoame cu coeficienţi │
│ │ într-un corp comutativ (Q, R, C, Z(p), p prim) │
│ │ ● capitolului Aplicaţii ale integralei definite │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ │programa de bacalaureat. │
│ MATEMATICĂ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ programa │ ● capitolului Inele de polinoame cu coeficienţi │
│ M_tehnologic │ într-un corp comutativ (Q, R, Z(p), p prim) │
│ │ ● capitolului Aplicaţii ale integralei definite │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ │programa de bacalaureat. │
│ MATEMATICĂ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ programa │- Sisteme de ecuaţii liniare cu cel mult 3 necunoscute; │
│ M_pedagogic │forma matriceală a unui sistem liniar │
│ │- Metode de rezolvare a sistemelor liniare: metoda Cramer │
│ │metoda Gauss │
│ │- Aplicaţii: ecuaţia unei drepte determinate de două │
│ │puncte distincte, aria unui triunghi şi caracterizarea │
│ │coliniarităţii a trei puncte în plan din capitolul │
│ │Sisteme de ecuaţii liniare │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │DOMENII DE CONŢINUT / CONŢINUTURI (clasa a XII-a) │
│ │A. POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE │
│ │ 1. Romanitatea românilor în viziunea istoricilor. │
│ ISTORIE │B. OAMENII, SOCIETATEA ŞI LUMEA IDEILOR │
│ │ 1. Secolul XX - între democraţie şi totalitarism. │
│ │ Ideologii şi practici politice în România şi în Europa. │
│ │ 2. Constituţiile din România. │
│ │C. STATUL ŞI POLITICA │
│ │ 1. Autonomii locale şi instituţii centrale şi în │
│ │spaţiul românesc (secolele IX-XVIII). │
│ │ 2. Statul român modern: de la proiect politic la │
│ │realizarea României Mari. (secolele XVIII-XX) │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ LIMBA ŞI │*) Text în limba maghiară │
│LITERATURA MAGHIARĂ│ │
│ MATERNĂ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ LIMBA ŞI │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│LITERATURA GERMANĂ │în programa de bacalaureat. │
│ MATERNĂ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ LIMBA ŞI │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│LITERATURA CROATĂ │în programa de bacalaureat. │
│ MATERNĂ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ LIMBA ŞI │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ LITERATURA SÂRBĂ │în programa de bacalaureat. │
│ MATERNĂ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ LIMBA ŞI │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│LITERATURA SLOVACĂ │în programa de bacalaureat. │
│ MATERNĂ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ LIMBA ŞI │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ LITERATURA │în programa de bacalaureat. │
│UCRAINEANĂ MATERNĂ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ LIMBA ŞI │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ LITERATURA TURCĂ │în programa de bacalaureat. │
│ MATERNĂ │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │varianta B1. BIOLOGIE VEGETALĂ ŞI ANIMALĂ - clasele │
│ │a IX-a şi a X-a: toate conţinuturile pentru simulare sunt │
│ │cele prevăzute în programa de bacalaureat; │
│ BIOLOGIE │varianta B2. ANATOMIE ŞI FIZIOLOGIE UMANĂ, GENETICĂ ŞI │
│ │ECOLOGIE UMANĂ - clasele a XI-a şi a XII-a: toate │
│ │conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ │programa de bacalaureat. │
│ │Pentru simulare este exceptată tema Ecologie umană. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ FIZICĂ │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ │în programa de bacalaureat. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ CHIMIE │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ │în programa de bacalaureat. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ INFORMATICĂ │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ │în programa de bacalaureat. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │A. EUROPA ŞI ROMÂNIA - ELEMENTE GEOGRAFICE DE BAZĂ │
│ │1. Spaţiul românesc şi spaţiul european │
│ │2. Elemente fizico-geografice definitorii ale Europei şi │
│ │ ale României: │
│ │ - relieful major (trepte, tipuri şi unităţi majore de │
│ │ relief) │
│ │ - clima (factorii genetici, elementele climatice, │
│ │ regionarea climatică) │
│ │ - hidrografia - aspecte generale; Dunărea şi Marea │
│ │ Neagră │
│ │ - învelişul biopedogeografic │
│ │ - resursele naturale │
│ GEOGRAFIE │3. Elemente de geografie umană ale Europei şi ale României│
│ │ - harta politică a Europei; România ca stat al Europei │
│ │ - populaţia şi caracteristicile ei geodemografice │
│ │ - sistemul de oraşe al Europei │
│ │ - activităţile economice - caracteristici generale │
│ │ - sisteme de transport │
│ │4. Mediu înconjurător şi peisaje │
│ │5. Regiuni geografice în Europa şi în România: │
│ │ - caracteristici ale unor regiuni geografice din Europa│
│ │ şi din România │
│ │ - studiu de caz al unei regiuni geografice - Carpaţii │
│ │6. Ţările vecine României │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│LOGICĂ, COMUNICARE │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ŞI ARGUMENTARE │în programa de bacalaureat. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ PSIHOLOGIE │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ │în programa de bacalaureat. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ SOCIOLOGIE │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ │în programa de bacalaureat. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ECONOMIE │Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute │
│ │în programa de bacalaureat. │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
│ FILOSOFIE │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în │
│ │programa de bacalaureat. │
│ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: │
│ │ Teorii politice moderne şi contemporane; Drepturile │
│ │ omului │
│ │ 4. Cunoaşterea │
│ │ 5. Filosofia │
└───────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘


--------------
    NOTĂ(CTCE)
    *) Textul în limba maghiară se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 29-31 (a se vedea imaginea asociată).

                                    --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016