Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.062 din 19 ianuarie 2012  privind aprobarea Metodologiei de organizare a claselor din invatamantul preuniversitar in regim simultan    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.062 din 19 ianuarie 2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare a claselor din invatamantul preuniversitar in regim simultan

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 2 februarie 2012
    În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor mãsuri tranzitorii în sistemul naţional de învãţãmânt, cu modificãrile ulterioare, şi ale Instrucţiunii ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului nr. 6/2011 privind funcţionarea formaţiunilor de studiu în învãţãmântul preuniversitar,
    în conformitate cu Hotãrârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul art. 3 şi 13 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã Metodologia de organizare a claselor din învãţãmântul preuniversitar în regim simultan, cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.281/2006 privind funcţionarea învãţãmântului preuniversitar cu predare simultanã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 191 din 28 februarie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 3
    Direcţia generalã educaţie şi învãţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generalã economic, finanţe, resurse umane, inspectoratele şcolare şi unitãţile de învãţãmânt preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

               Ministrul educaţiei, cercetãrii,
                 tineretului şi sportului,
                   Daniel Petru Funeriu

    Bucureşti, 19 ianuarie 2012.
    Nr. 3.062.

    ANEXÃ

                          METODOLOGIE
           de organizare a claselor din învãţãmântul
                preuniversitar în regim simultan

    ART. 1
    (1) În localitãţile izolate geografic sau lingvistic ori în localitãţile în care efectivele de elevi corespunzãtoare unui anumit nivel de clasã din învãţãmântul primar sau gimnazial sunt mai mici decât efectivele minime prevãzute de lege şi nu existã posibilitatea asigurãrii transportului şcolar se organizeazã clase în regim simultan.
    (2) Pot fi organizate clase în regim simultan în învãţãmântul primar şi în cel gimnazial.
    (3) Nu se organizeazã clase în regim simultan în învãţãmântul liceal, profesional sau postliceal.
    (4) Organizarea claselor în regim simultan se face în condiţiile stabilite de prezenta metodologie, la propunerea bine motivatã a consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, cu aprobarea inspectoratului şcolar.
    ART. 2
    (1) Organizarea claselor în regim simultan se realizeazã prin constituirea formaţiunilor de studiu cu elevi de la cel puţin douã niveluri de clasã diferite.
    (2) Organizarea claselor în regim simultan se face în interiorul aceluiaşi nivel, primar, respectiv gimnazial.
    (3) De regulã, în învãţãmântul primar, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan se face pentru clasa pregãtitoare, clasa I şi clasa a II-a, respectiv pentru clasa a IIIa şi clasa a IV-a. Ori de câte ori este posibil se recomandã organizarea de sine stãtãtoare a clasei pregãtitoare.
    (4) De regulã, în învãţãmântul gimnazial, gruparea elevilor în clasele organizate în regim simultan se face pentru clasa a Va şi clasa a VII-a, respectiv pentru clasa a VI-a şi clasa a VIII-a.
    (5) În funcţie de situaţiile concrete privind numãrul de elevi de la fiecare nivel de clasã, precum şi resursele umane şi materiale, consiliile de administraţie pot decide:
    a) constituirea unor formaţiuni de studiu organizate în regim simultan şi a altor formaţiuni de studiu organizate pe nivel de clasã;
    b) constituirea formaţiunilor de studiu în regim simultan printro altã grupare a nivelurilor de clasã decât cea prevãzutã la alin. (3) şi (4);
    c) constituirea unor formaţiuni de studiu în regim simultan, prin gruparea elevilor din toate clasele de învãţãmânt gimnazial.
    (6) Organizarea unei singure formaţiuni de studiu pentru toate clasele de la învãţãmântul gimnazial se face numai în situaţia în care numãrul total de elevi de la nivelul gimnazial este sub efectivul minim prevãzut pentru o clasã de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (7) Indiferent de numãrul total de elevi din unitatea de învãţãmânt sau din structurã, nu se admite organizarea, în regim simultan, a unei singure formaţiuni de studiu pentru toţi elevii din învãţãmântul primar.
    ART. 3
    În situaţia în care clasa pregãtitoare funcţioneazã în regim simultan cu o altã clasã din învãţãmântul primar, amenajarea spaţiului din sala de clasã va ţine cont de compoziţia mixtã a grupului, astfel încât sã poatã fi asiguratã realizarea tuturor activitãţilor, atât a activitãţilor specifice pentru elevii din clasa pregãtitoare, cât şi a activitãţilor necesare pentru elevii de la celelalte niveluri de clasã care intrã în compoziţia formaţiunii de studiu.
    ART. 4
    (1) Organizarea claselor se face astfel încât formaţiunile de studiu constituite în regim simultan sã respecte prevederile art. 63 din Legea nr. 1/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) La constituirea claselor în regim simultan se va avea în vedere asigurarea finanţãrii de bazã, care sã permitã buna organizare şi desfãşurare a procesului de învãţãmânt, luând în calcul factorii de corecţie, severitatea dezavantajelor, limba de predare şi alţi factori.
    (3) În situaţii excepţionale, în unitãţile de învãţãmânt în care respectarea condiţiei prevãzute la alin. (1) nu este posibilã din cauza numãrului mic de elevi existent la nivelul primar, respectiv gimnazial, se pot organiza formaţiuni de studiu cu efective mai mici decât cele menţionate la alin. (1), cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, în urma unei solicitãri bine argumentate a unitãţii de învãţãmânt.
    (4) Organizarea claselor în regim simultan se face cu încadrarea în numãrul de posturi aprobate.
    ART. 5
    Desfãşurarea procesului de învãţãmânt de la clasele organizate în regim simultan se asigurã, cu prioritate, de cadre didactice calificate.
    ART. 6
    La clasele de gimnaziu organizate în regim simultan, predarea disciplinelor limba şi literatura românã, limba şi literatura maternã şi matematica, la care se susţine evaluarea naţionalã, se face separat pentru elevii claselor a VIII-a, indiferent de numãrul acestora.

                         ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Dogariu Alina
17 Septembrie 2012
Sunt profesor de limba si literartura romana in mediul rural, iar din acest an sunt nevoita sa predau in regim simultan la clasele V- VII.Mi se pare o absurditate caci nu vom mai putea vorbi despre calitate in aceste conditii.Oare chiar nimeni nu si-a dat seama ca asa ceva distruge scoala romaneasa?La fel si matematica se va face simultan pentru aceste clase,iar la o evaluare vor primi toti elevii,atat cei de la simultan cat si cei ce invata singuri, aceleasi subiecte, nu? Cu ce sunt vinovati copiii ca am avut un ministru incompetent ce a dat peste cap invatamantul? Sper sa se revina asupra acestui odin dat in februarie 2012.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016