Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.048 din 18 ianuarie 2022  privind modificarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale şi a modelului de standard ocupaţional, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3.712/1.721/2018     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.048 din 18 ianuarie 2022 privind modificarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale şi a modelului de standard ocupaţional, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3.712/1.721/2018

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 147 din 14 februarie 2022
    Având în vedere prevederile:
    - art. 340 alin. (2) lit. c) şi e) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 7^1 alin. (1) şi (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 556/2011 privind organizarea, structura şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Calificări, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 4^11 din Legea nr. 132/1999 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatului de aprobare al Autorităţii Naţionale pentru Calificări nr. 6.494 din 18.08.2021,

    în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare, şi al art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale,
    ministrul educaţiei şi ministrul muncii şi solidarităţii sociale emit următorul ordin:
    ART. I
    Metodologia de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale şi a modelului de standard ocupaţional, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3.712/1.721/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 11 iunie 2018, se modifică după cum urmează:
    1. La punctul 3, la paragraful privind garanţia calităţii procesului de elaborare a standardelor ocupaţionale, primele patru liniuţe se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    " iniţiatorul - persoană juridică/persoană fizică autorizată depune un CV instituţional şi în fotocopie documente justificative (act constitutiv, act de reglementare privind organizarea şi funcţionarea, după caz) care să ateste apartenenţa la domeniul de activitate căruia îi aparţine ocupaţia;
 iniţiatorul - persoană fizică depune în fotocopie documente justificative (CV în format Europass, adeverinţe, recomandări, contracte etc.) care să ateste pregătirea/calificarea în domeniul grupei de bază de care aparţine ocupaţia şi experienţa profesională recentă (implicarea/angajarea în activităţi profesionale specifice domeniului în speţă, pe o perioadă de 2 ani din ultimii 7 ani anterior datei la care se iniţiază procesul de elaborare a SO);
 verificatorul profesional (îşi asumă corectitudinea proiectului de SO şi implicit a listei de sarcini şi responsabilităţi şi a listei de competenţe şi deprinderi specifice) - persoană fizică transmite în fotocopie documente justificative (CV în format Europass, adeverinţe, recomandări, contracte etc.) care să ateste pregătirea/calificarea în domeniul grupei de bază de care aparţine ocupaţia şi experienţa profesională recentă (implicarea/angajarea în activităţi profesionale specifice domeniului în speţă pe o perioadă de 3 ani din ultimii 7 ani anterior datei la care a efectuat verificarea profesională a documentaţiei aferente SO);
 avizatorul - asociaţie profesională/instituţie de reglementare/instituţie de profil - entitate juridică va ataşa avizului emis, în fotocopie, documente justificative (act constitutiv, act de reglementare privind organizarea şi funcţionarea, după caz) care să ateste apartenenţa la domeniul de activitate în cadrul căruia este încadrată ocupaţia. În cazul în care avizarea unui SO este realizată de către o asociaţie profesională, aceasta trebuie să facă dovada că este înregistrată şi recunoscută la nivel naţional, regional sau profesional (după caz) şi să ateste cu documente justificative pregătirea/calificarea şi experienţa profesională a specialiştilor proprii implicaţi în verificarea şi avizarea SO. Pentru a asigura o verificare conformă şi corectă, entităţile implicate în procesul de elaborare/revizuire a unui SO sunt diferite;"

    2. La secţiunea B, punctul 3.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.5. Aprobare. Instrucţiuni privind gestionarea şi publicarea SO
    Standardele ocupaţionale, înaintate Autorităţii Naţionale pentru Calificări, sunt analizate şi verificate în cadrul compartimentului de specialitate (la nivelul căruia sunt întocmite fişele sintetice de analiză) şi, dacă sunt respectate prevederile prezentei metodologii, sunt ulterior transmise spre aprobare, prin dispoziţie a preşedintelui ANC.
    Anterior transmiterii spre aprobare preşedintelui ANC, standardele ocupaţionale primesc avizul Comisiei de avizare a standardelor ocupaţionale, care se înfiinţează prin decizie a preşedintelui ANC şi este formată din 5 membri, respectiv un reprezentant al Direcţiei politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi patru reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale pentru Calificări.
    SO se revizuieşte, de regulă, la fiecare 5 ani de la aprobare şi la 10 ani de la aprobare se arhivează.
    Standardele ocupaţionale astfel aprobate vor fi completate cu numărul şi data deciziei de aprobare şi înregistrate în Registrul standardelor, gestionat la nivelul compartimentului de specialitate, şi publicate pe site-ul oficial al ANC.
    La momentul intrării în vigoare a prezentei metodologii, toate standardele aprobate conform acesteia vor primi o pagină de gardă, în care vor fi precizate: numărul de înregistrare din Registrul standardelor (care va fi acordat la data emiterii deciziei de aprobare), denumirea SO, codul COR, denumirea iniţiatorului/iniţiatorilor, denumirea verificatorului profesional, denumirea avizatorului, denumirea comitetului sectorial care şia asumat validarea sectorială."



    ART. II
    (1) Responsabilităţile şi atribuţiile semnatarilor/ persoanelor implicaţi/implicate în procesul de elaborare/revizuire a unui standard ocupaţional se stabilesc şi sunt detaliate prin instrucţiuni aprobate prin decizie a preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Calificări.
    (2) Instrucţiunile prevăzute la alin. (1) se aprobă în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.

    ART. III
    Ministerul Educaţiei, Autoritatea Naţională pentru Calificări şi Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                     Marius-Constantin Budăi

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016