Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.031 din 31 octombrie 2019  privind organizarea unei sesiuni extraordinare de atestare a auditorilor energetici pentru clădiri    Twitter Facebook
Cautare document

 ORDIN nr. 3.031 din 31 octombrie 2019 privind organizarea unei sesiuni extraordinare de atestare a auditorilor energetici pentru clădiri

EMITENT: Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 904 din 8 noiembrie 2019
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 124.730 din 16.09.2019,
    în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 27 alin. (2) din Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată,
    în temeiul art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 51/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite prezentul ordin.
    ART. 1
    În vederea exercitării dreptului de practică, auditorii energetici pentru clădiri, atestaţi până la data intrării în vigoare a reglementării tehnice „Regulament privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri“, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv până la data de 13 octombrie 2010, pentru gradul profesional I, respectiv II, numai pentru o specialitate, construcţii sau instalaţii, pot solicita înscrierea la examenul organizat pentru obţinerea atestării în specialitatea complementară.

    ART. 2
    Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, denumit în continuare autoritatea competentă, organizează până la 31 decembrie 2019 o sesiune extraordinară de atestare în specialitatea complementară a persoanelor care au obţinut atestarea ca auditori energetici pentru clădiri într-o singură specialitate, gradul profesional I, respectiv II.

    ART. 3
    (1) Pentru înscrierea la examenul de atestare pentru obţinerea atestării în specialitatea complementară, solicitanţii de la art. 1 înregistrează o cerere la autoritatea competentă, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2a la reglementarea tehnică „Regulamentul privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri“, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările şi completările ulterioare, însoţită, în mod obligatoriu, de următoarele documente:
    a) act de identitate al solicitantului, precum şi certificatul de naştere/căsătorie, în cazul schimbării numelui, în copie;
    b) adeverinţă medicală din care să rezulte starea de sănătate fizică şi psihică a solicitantului pentru exercitarea atribuţiilor profesiei de auditor energetic pentru clădiri;
    c) certificat de cazier judiciar, în termenul de valabilitate la data înregistrării cererii, din care să rezulte că solicitantul nu este înscris în cazierul judiciar;
    d) certificatul de atestare ca auditor energetic pentru clădiri obţinut până la data intrării în vigoare a reglementării tehnice „Regulament privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri“, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv până la data de 13 octombrie 2010, pentru gradul profesional I, respectiv II, numai pentru o specialitate, construcţii sau instalaţii, în copie;
    e) registrul auditorului completat la zi, în copie, sau, după caz, declaraţie pe propria răspundere că, în perioada de valabilitate a legitimaţiei, nu a desfăşurat activitate ca auditor energetic pentru clădiri;
    f) două poze color format 5/4 cm şi o poză color format 3/4 cm;
    g) declaraţie pe propria răspundere în ceea ce priveşte acordul publicării pe pagina de internet a instituţiei a datelor personale, după promovarea examenului de atestare.

    (2) Autoritatea competentă notifică, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, auditorii energetici pentru clădiri, atestaţi până la data intrării în vigoare a reglementării tehnice „Regulament privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri“, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv până la data de 13 octombrie 2010, pentru gradul profesional I, respectiv II, numai pentru o specialitate, construcţii sau instalaţii, cu privire la organizarea sesiunii extraordinare de atestare pentru obţinerea atestării în specialitatea complementară, condiţiile de înscriere, procedura de examinare şi data până la care pot fi depuse solicitările de susţinere a examenului de atestare în specialitatea complementară.
    (3) Autoritatea competentă confirmă primirea dosarului solicitantului, cuprinzând cererea şi documentele prevăzute la alin. (1), după caz, în termen de 5 zile de la data înregistrării cererii, şi informează solicitantul electronic, cu confirmare de primire, la adresa de corespondenţă electronică indicată în cerere, cu privire la:
    a) documentele lipsă ori neconforme cu prevederile prezentului ordin;
    b) obligaţia solicitantului de a înregistra la autoritatea competentă completările solicitate în termen de 5 zile calendaristice de la data solicitării acestora. Neprezentarea completărilor în termenul precizat conduce la restituirea dosarului.


    ART. 4
    (1) Data, locul şi ora desfăşurării examenului de atestare, precum şi lista candidaţilor cu dosare înregistrate la registratura generală a autorităţii competente şi bibliografia specifică se afişează pe pagina de internet a autorităţii competente cu minimum 30 de zile înainte de data desfăşurării examenului.
    (2) Lista candidaţilor cu documentele complete care întrunesc condiţiile prevăzute în prezentul ordin se afişează pe pagina de internet a autorităţii competente cu 15 zile înainte de data programată pentru desfăşurarea examenului de atestare.

    ART. 5
    Organizarea şi funcţionarea comisiei de examinare şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor se fac în condiţiile prevăzute la art. 18, 19, 21, 25 şi art. 32 alin. (4) din reglementarea tehnică „Regulamentul privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri“, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi se aplică în mod corespunzător procedurii de examinare în sesiunea extraordinară de atestare a auditorilor energetici pentru clădiri pentru obţinerea atestării în specialitatea complementară.

    ART. 6
    Prin derogare de la prevederile art. 28 alin. (1) din reglementarea tehnică „Regulamentul privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri“, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările şi completările ulterioare, procedura de examinare a candidaţilor se desfăşoară în limba română, într-o singură etapă - probă scrisă, şi constă în rezolvarea unui chestionar cu 10 subiecte de tip grilă din bibliografia specifică, în scopul evaluării cunoştinţelor referitoare la evaluarea performanţei energetice a clădirilor. Fiecare subiect din chestionar este cotat cu un punct. Timpul alocat probei scrise este de 60 de minute, iar condiţia de promovare a examenului de atestare este obţinerea a minimum 8 puncte.

    ART. 7
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 32 alin. (1) din reglementarea tehnică „Regulamentul privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri“, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările şi completările ulterioare, candidaţii care nu au promovat examenul de atestare pot formula contestaţie, motivată, în termen de 48 de ore de la data afişării pe pagina web a autorităţii competente a rezultatelor examenului de atestare.
    (2) Contestaţia se înregistrează la registratura generală a autorităţii competente sau se trimite electronic pe adresa birou.atestari@mdrap.ro.
    (3) Contestaţiile înregistrate după termenul prevăzut la alin. (1) nu se iau în considerare.
    (4) Soluţionarea contestaţiilor se realizează de către o comisie numită de autoritatea competentă, în termen de maximum două zile lucrătoare de la expirarea termenului de înregistrare a contestaţiilor. Rezultatele procedurii de soluţionare a contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal, se semnează de toţi membrii comisiei şi se înaintează compartimentului de specialitate.
    (5) Rezultatele finale se afişează pe pagina de internet a autorităţii competente în termen de 48 de ore de la primirea rezultatelor la contestaţiile depuse.
    (6) Rezultatul final poate fi atacat în faţa instanţelor române de contencios administrativ, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Comunicarea rezultatelor, emiterea documentelor de atestare şi prelungirea valabilităţii dreptului de practică al auditorului energetic pentru clădiri atestat în urma promovării examenului de atestare organizat în sesiune extraordinară se realizează în condiţiile reglementării tehnice „Regulamentul privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri“, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Sirma Caraman,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 31 octombrie 2019.
    Nr. 3.031.

    -----

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice