Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.028 din 14 mai 2021  pentru completarea anexei la Ordinul ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii nr. 3.245/1.805/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 3.028 din 14 mai 2021 pentru completarea anexei la Ordinul ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii nr. 3.245/1.805/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 505 din 14 mai 2021
    Văzând Referatul de aprobare nr. 3.490 din 14.05.2021 al Ministerului Culturii şi nr. 1.476 din 14.05.2021 al Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile art. 44 şi ale art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de prevederile art. 1 pct. 1,7, 8, 9 şi 10 din Măsurile pentru diminuarea impactului tipului de risc, prevăzute în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 531/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
    având în vedere prevederile Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 27/2021 privind aprobarea organizării şi desfăşurării a 4 evenimente test/pilot în domeniul cultural,
    în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul culturii şi ministrul sănătăţii emit următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii nr. 3.245/1.805/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 986 din 26 octombrie 2020, se completează după cum urmează:
    - după capitolul X „Măsuri şi reguli în domeniul cinematografelor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19“ se introduce un nou capitol, capitolul XI „Măsuri şi reguli pentru asigurarea desfăşurării evenimentelor test/pilot din domeniul culturii cu participarea spectatorilor, în condiţii de siguranţă, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19“, cu următorul cuprins:
    "    CAP. XI
    Măsuri şi reguli pentru asigurarea desfăşurării evenimentelor test/pilot din domeniul culturii cu participarea spectatorilor, în condiţii de siguranţă, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19
    I. Măsuri generale de siguranţă sanitară pentru sectorul cultural-creativ
    1. Măsuri care privesc angajaţii şi răspunderea individuală; angajaţii vor respecta măsurile de precauţie universală:
    a) portul obligatoriu al măştii (medicală/nonmedicală), care trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul. Medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc şi vor emite recomandări privind necesitatea purtării măştii pentru angajaţi, în funcţie de specificul activităţii desfăşurate;
    b) în cazul în care angajatul are simptomatologie de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată), acesta nu se prezintă la locul de muncă, contactează medicul de familie şi anunţă în scris managerul sau angajatorul;
    c) izolarea la domiciliu, în cazul în care au intrat în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecţie cu virusul SARS-CoV2, contactarea medicului de familie, precum şi anunţarea în scris a managerului sau angajatorului;
    d) efectuarea frecventă a igienei mâinilor (cu apă şi săpun sau dezinfectant avizat pe bază de alcool) şi evitarea atingerii feţei cu mâinile neigienizate.
    2. Măsuri care privesc angajatorul în relaţie cu personalul:
    a) elaborarea instrucţiunilor proprii pe baza evaluării de risc pentru fiecare categorie de angajat, în funcţie de programul de lucru, specificul activităţii desfăşurate, structura organizatorică, structura incintei;
    b) medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc şi vor emite recomandări privind necesitatea purtării măştii pentru angajaţi, în funcţie de specificul activităţii desfăşurate;
    c) responsabilul SSM va efectua instruirea angajaţilor în ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea în muncă;
    d) plasarea la loc vizibil de anunţuri scrise privind regulile de distanţare fizică şi cele de acces;
    e) măsurarea temperaturii prin termometru noncontact, precum şi efectuarea triajului observaţional epidemiologic zilnic la intrarea în sală. Nu se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată) şi nici al celor care înregistrează temperatura măsurată mai mare de 37,3°C. În cazul în care temperatura înregistrată depăşeşte 37,3°C se recomandă repetarea măsurării temperaturii, după o perioadă de 2-5 minute de repaus;
    f) obligaţia de a întocmi procedurile necesare referitoare la situaţia în care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment în urma triajului;
    g) obligaţia de a informa şi instrui angajaţii/voluntarii şi agenţii de pază cu privire la această procedură;
    h) promovarea măsurilor de igienă individuală;
    i) plasarea de dispensere cu soluţii dezinfectante atât la intrarea în clădire, în cabinele individuale, cât şi în spaţiile comune;
    j) instruirea personalului privind măsurile de igienă;
    k) dezinfecţia frecventă a suprafeţelor utilizate de mai mult de o persoană cu substanţe biocide autorizate;
    l) dezinfectarea echipamentului tehnic: lavaliere, microfoane, walkie-talkie, căşti etc. Dacă materialele şi echipamentul sunt achiziţionate/închiriate, trebuie stabilit un protocol împreună cu fiecare furnizor privind procedura de curăţare şi igienizare a acestora, astfel încât să nu fie afectate calitatea şi proprietăţile materialelor şi echipamentelor;
    m) se va evita organizarea meselor cu bufet deschis. Servirea mesei de către personalul angajat se va face în spaţii special amenajate, după un program prestabilit, cu respectarea normelor în vigoare pentru spaţii cu această destinaţie. Se vor distribui alimente ambalate şi băuturi răcoritoare pentru consum individual;
    n) mesele se vor servi în porţii individuale, cu menţinerea distanţei fizice de 1 m;
    o) încăperile în care se desfăşoară activitatea vor fi aerisite periodic;
    p) în cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o dată pe săptămână, în afara programului de lucru, şi se va efectua dezinfecţia instalaţiei de climatizare conform instrucţiunilor producătorului;
    q) montarea unor paravane despărţitoare la casele de bilete sau unde acest lucru nu este posibil;
    r) informarea personalului angajat privind măsurile de igienă;
    s) în situaţia în care un membru al echipei dezvoltă simptome respiratorii în timpul programului de lucru, recomandările sunt următoarele:
    (i) separarea imediată de restul echipei şi organizarea transportului individual al acestuia la domiciliu, contactarea de către acesta a medicului de familie şi anunţarea în scris a managerului sau angajatorului;
    (ii) încăperea în care respectiva persoană a petrecut timp îndelungat se închide şi se aeriseşte timp de 24 de ore;
    (iii) după aerisirea spaţiului se realizează curăţenia, spălarea şi dezinfecţia riguroasă a respectivei încăperi;
    (iv) în cazul în care persoana a petrecut mai mult timp în mai multe încăperi se va aplica procedura de la pct. (iii) pentru fiecare încăpere.
    t) în situaţia în care o persoană suspectă sau confirmată cu virusul SARS-CoV-2 a fost prezentă în una sau mai multe spaţii de repetiţie, într-un interval mai scurt de 3 zile, se aplică procedura prevăzută anterior;
    u) pentru activitatea desfăşurată în cadrul birourilor instituţiilor de spectacol şi/sau concerte se vor aplica măsuri conform Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă.
    3. Măsuri care privesc publicul:
    a) se vor plasa la loc vizibil anunţuri scrise privind regulile de distanţare fizică şi cele de acces. Realizarea unei comunicări corecte şi eficiente despre măsurile de siguranţă sanitară adoptate, promovate în locaţie, dar şi pe site şi pe reţelele de socializare, pentru o vizibilitate sporită şi o înţelegere cât mai bună din partea publicului;
    b) accesul se face cu respectarea de către participanţi a distanţării de minimum 1 m;
    c) accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării unei măşti (medicale/non-medicale). Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul;
    d) organizarea cozilor la intrarea/ieşirea din locaţie prin marcaje care să indice distanţa regulamentară de 1 m între persoane;
    e) vânzarea de bilete se va face exclusiv online;
    f) dezinfecţia regulată a suprafeţelor;
    g) evitarea pe cât posibil a formării cozilor în interiorul clădirii;
    h) biletele vor fi, pe cât posibil, scanate de către personal, şi nu rupte sau atinse cu mâna. Dacă acest lucru nu este posibil, angajatul care face verificările va purta mănuşi;
    i) intrarea şi ieşirea se vor efectua gradual, rând cu rând, astfel încât să nu se creeze aglomeraţie:
    (i) accesul în sală se va face în ordinea venirii spectatorilor/vizitatorilor cât mai devreme posibil, fără a staţiona pe hol;
    (ii) ieşirea din sală se va efectua începând cu rândurile cele mai apropiate de ieşirea din sală, pe uşile de evacuare;
    j) în funcţie de dimensiunile sălii, accesul va începe înainte de eveniment, pentru a evita adunarea mulţimilor, acest lucru fiind menţionat şi pe bilet, dar şi în comunicarea asigurată de către organizator, dacă este posibil;
    k) spectacolele se vor desfăşura fără pauze pentru a se evita aglomerarea spaţiilor;
    l) fiecare organizator are obligaţia de a întocmi procedurile necesare referitoare la situaţia în care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment în urma triajului epidemiologic sau în urma testării. Fiecare organizator are obligaţia de a informa şi instrui angajaţii/voluntarii şi agenţii de pază cu privire la această procedură.
    4. Măsuri privind amenajarea spaţiului şi desfăşurarea activităţilor culturale:
    a) stabilirea şi respectarea numărului maxim de persoane permise în sală/spaţiu;
    b) dezinfectarea cu substanţe biocide autorizate a tuturor scaunelor după şi/sau înaintea fiecărui spectacol;
    c) asigurarea unui sistem de aer condiţionat/ventilaţie corespunzător normelor în vigoare, pentru evitarea răspândirii particulelor în sală, precum şi în hol, toalete şi alte spaţii comune. În cazul în care sala/spaţiul nu este dotat(ă) cu un sistem de aer condiţionat/ventilaţie conform normelor de siguranţă sanitară, aceasta va fi obligată să nu utilizeze sistemele de aer condiţionat şi/sau ventilaţie;
    d) efectuarea dezinfecţiei şi aerisirii periodice a spaţiilor de activitate, suprafeţelor şi a tuturor obiectelor atinse frecvent de public;
    e) efectuarea nebulizării săptămânale, în afara programului de lucru, a încăperilor climatizate cu recircularea aerului;
    f) alocarea unui timp suficient pentru realizarea procedurilor de dezinfectare a suprafeţelor de contact din săli după fiecare spectacol;
    g) punerea la dispoziţia publicului de substanţe dezinfectante pentru mâini;
    h) respectarea distanţei obligatorii de minimum 1 m, în condiţiile spaţiilor destinate utilizării toaletelor;
    i) punerea la dispoziţie a unui număr rezonabil de toalete, unde este posibil, pentru evitarea aglomeraţiei;
    j) dezinfectarea regulată a toaletelor cu substanţe biocide autorizate;
    k) asigurarea permanentă a substanţelor şi materialelor de curăţenie/igienizare necesare în locaţie;
    l) asigurarea personalului de curăţenie, instruit profesional, într-un număr suficient;
    m) funcţionarea cafenelei/bistroului/altor magazine care comercializează băuturi sau/şi produse alimentare este permisă cu respectarea măsurilor de sănătate publică în vigoare.
    5. Măsuri care privesc artiştii şi prestaţiile artistice:
    a) accesul şi evacuarea echipelor de organizare, lucrătorilor şi artiştilor se vor realiza prin locuri/porţi separate de cele pentru spectatori acolo unde este posibil şi/sau la intervale orare diferite;
    b) se recomandă artiştilor interpreţi sau executanţi să îşi aducă propriile microfoane, instrumente, căşti şi alte echipamente pe care le folosesc;
    c) pentru zona de backstage se respectă măsura de distanţare fizică de minimum 1 m;
    d) se vor asigura timpi adiţionali pentru dezinfectarea spaţiilor de backstage folosite de echipe diferite;
    e) structura repertoriului va fi decisă de echipa de management a fiecărei instituţii culturale sau a fiecărui organizator de evenimente care va avea în vedere toate măsurile de protecţie sanitară prevăzute în prezentul ordin;
    f) componenţa distribuţiei, precum şi componenţa membrilor echipei tehnice participanţi la realizarea unei producţii de spectacol vor fi decise în funcţie de necesităţile tehnico-artistice ale proiectului, fiind în responsabilitatea echipei de management a fiecărei instituţii sau a fiecărui organizator de evenimente care va avea în vedere toate măsurile de protecţie sanitară prevăzute în prezentul ordin;
    g) scena va avea o dimensiune suficient de mare pentru ca actul artistic să se desfăşoare în condiţii de siguranţă şi distanţarea fizică să poată fi respectată;
    h) personalul artistic nu va purta mască în timpul reprezentaţiilor;
    i) toate măsurile de siguranţă şi sănătate vor fi respectate şi în timpul repetiţiilor şi probelor etc.;
    j) machiajul şi coafura se vor efectua cu respectarea precauţiilor universale: igienizarea mâinilor şi dezinfecţia suprafeţelor înainte şi după şedinţa de machiaj/coafor;
    k) asistenţa la echipare/îmbrăcare va fi limitată la minimum posibil;
    l) vestiarele vor fi dezinfectate cu substanţe biocide autorizate zilnic şi ori de câte ori este nevoie.
    II. Măsuri specifice pentru evenimente test/pilot cu participarea spectatorilor
    În condiţiile legii, organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte se pot desfăşura cu participarea publicului la maximum 70% din capacitatea maximă a spaţiului interior/ exterior doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, pe baza propunerii Ministerului Culturii şi cu avizul Ministerului Sănătăţii.
    Evenimentele test/pilot se vor organiza în următoarele instituţii:
    1. Opera Naţională Bucureşti, evenimente test/pilot organizate în spaţiu închis:
    a) participarea publicului este permisă doar pentru persoanele care vor prezenta dovada vaccinării cu schemă completă cu o perioadă de 10 zile de la data administrării, se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore înainte de spectacol;
    b) personalul artistic va prezenta dovada vaccinării cu schemă completă, cu o perioadă de 10 zile de la data administrării sau dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2, sau prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR nu mai vechi de 72 de ore;
    c) sala va fi folosită la 70% din capacitatea sa maximă;
    d) participanţii au obligaţia de a comunica datele de contact (adresa de e-mail şi/sau nr. de telefon) în momentul achiziţionării biletului;
    e) instituţia se va ocupa, ulterior spectacolului, să sprijine direcţia de sănătate publică, în baza unui protocol, pentru a contacta spectatorii în vederea monitorizării evoluţiei stării lor clinice;
    f) spectacolul se va desfăşura fără pauză;
    g) minorii sunt exceptaţi de la prezentarea dovezilor medicale necesare participării la spectacol şi de la verificarea în aplicaţia RoVaccinare. Cei peste 5 ani vor purta mască;
    h) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va verifica statusul vaccinal în Registrul electronic naţional de vaccinări şi rezultatul testului RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore în Corona Forms;
    i) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va asigura tabletele pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de la lit. h);
    j) direcţia de sănătate publică va asigura testarea RT-PCR sau cu test antigen rapid a artiştilor nevaccinaţi;
    k) Institutul Naţional de Sănătate Publică va asigura testarea posteveniment a participanţilor în cazul în care aceştia dezvoltă simptomatologie specifică şi solicită testarea RT-PCR;
    l) instituţia prefectului va asigura sprijinul logistic necesar pentru buna desfăşurare a evenimentului, pe baza protocolului încheiat cu instituţia de spectacole organizatoare.
    2. Teatrul Naţional I. L. Caragiale din Bucureşti, evenimente test/pilot organizate în spaţiu închis:
    a) participarea publicului este permisă doar pentru persoanele care vor prezenta dovada vaccinării cu schemă completă cu o perioadă de 10 zile de la data administrării, se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore înainte de spectacol;
    b) personalul artistic va prezenta dovada vaccinării cu schemă completă cu o perioadă de 10 zile de la data administrării sau dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2 sau prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore;
    c) sala va fi folosită la 70% din capacitatea sa maximă;
    d) participanţii au obligaţia de a comunica datele de contact (adresa de e-mail şi/sau nr. de telefon) în momentul achiziţionării biletului;
    e) instituţia se va ocupa, ulterior spectacolului, să sprijine direcţia de sănătate publică, în baza unui protocol, pentru a contacta spectatorii în vederea monitorizării evoluţiei stării lor clinice;
    f) spectacolul se va desfăşura fără pauză;
    g) minorii sunt exceptaţi de la prezentarea dovezilor medicale necesare participării la spectacol şi de la verificarea în aplicaţia RoVaccinare. Cei peste 5 ani vor purta mască;
    h) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va verifica statusul vaccinal în Registrul electronic naţional de vaccinări şi rezultatul testului RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore în Corona Forms;
    i) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va asigura tabletele pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de la lit. h);
    j) direcţia de sănătate publică va asigura testarea RT-PCR sau cu test antigen rapid a artiştilor nevaccinaţi;
    k) Institutul Naţional de Sănătate Publică va asigura testarea posteveniment a participanţilor, în cazul în care aceştia dezvoltă simptomatologie specifică şi solicită testarea RT-PCR;
    l) instituţia prefectului va asigura sprijinul logistic necesar pentru buna desfăşurare a evenimentului pe baza protocolului încheiat cu instituţia de spectacole organizatoare.
    3. Opera Naţională Română din Cluj-Napoca, evenimente test/pilot organizate în spaţiu închis:
    a) participarea publicului este permisă doar pentru persoanele care vor prezenta dovada vaccinării cu schemă completă cu o perioadă de 10 zile de la data administrării, se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore înainte de spectacol;
    b) personalul artistic va prezenta dovada vaccinării cu schemă completă cu o perioadă de 10 zile de la data administrării sau dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2 sau prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore;
    c) sala va fi folosită la 70% din capacitatea sa maximă;
    d) participanţii au obligaţia de a comunica datele de contact (adresa de e-mail şi/sau nr. de telefon) în momentul achiziţionării biletului;
    e) instituţia se va ocupa, ulterior spectacolului, să sprijine direcţia de sănătate publică, în baza unui protocol, pentru a contacta spectatorii în vederea monitorizării evoluţiei stării lor clinice;
    f) spectacolul se va desfăşura fără pauză;
    g) minorii sunt exceptaţi de la prezentarea dovezilor medicale necesare participării la spectacol şi de la verificarea în aplicaţia RoVaccinare. Cei peste 5 ani vor purta mască;
    h) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va verifica statusul vaccinal în Registrul electronic naţional de vaccinări şi rezultatul testului RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore în Corona Forms;
    i) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va asigura tabletele pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de la lit. h);
    j) direcţia de sănătate publică va asigura testarea RT-PCR sau cu test antigen rapid a artiştilor nevaccinaţi;
    k) Institutul Naţional de Sănătate Publică va asigura testarea posteveniment a participanţilor în cazul în care aceştia dezvoltă simptomatologie specifică şi solicită testarea RT-PCR;
    l) instituţia prefectului va asigura sprijinul logistic necesar pentru buna desfăşurare a evenimentului, pe baza protocolului încheiat cu instituţia de spectacole organizatoare.
    4. Opera Naţională Bucureşti, evenimente test/pilot organizate în aer liber:
    a) participarea publicului este permisă doar pentru persoanele care vor prezenta dovada vaccinării cu schemă completă cu o perioadă de 10 zile de la data administrării, se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore înainte de spectacol;
    b) personalul artistic va prezenta dovada vaccinării cu schemă completă cu o perioadă de 10 zile de la data administrării sau dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2 sau prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore ori rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore înainte de spectacol;
    c) spectacolul se va desfăşura cu respectarea numărului maxim de persoane prevăzut la art. 1 pct. 10 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 531/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, iar spaţiul va fi folosit la 70% din capacitatea sa maximă;
    d) spectacolul se va desfăşura cu o singură pauză;
    e) fiecare grup de 6 persoane va beneficia de o masă (unde vor fi serviţi conform normelor HORECA);
    f) se va aloca un spaţiu de 1,5 m între grupuri;
    g) participanţii au obligaţia de a comunica datele de contact (adresa de e-mail şi/sau nr. de telefon) în momentul achiziţionării biletului;
    h) instituţia se va ocupa, ulterior spectacolului, să sprijine direcţia de sănătate publică, în baza unui protocol, pentru a contacta spectatorii în vederea monitorizării evoluţiei stării lor clinice;
    i) minorii sunt exceptaţi de la prezentarea dovezilor medicale necesare participării la spectacol şi de la verificarea în aplicaţia RoVaccinare. Cei peste 5 ani vor purta mască;
    j) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va verifica statusul vaccinal în Registrul electronic naţional de vaccinări şi rezultatul testului RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore în Corona Forms;
    k) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va asigura tabletele pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de la lit. j);
    l) direcţia de sănătate publică va asigura testarea RT-PCR sau cu test antigen rapid a artiştilor nevaccinaţi;
    m) Institutul Naţional de Sănătate Publică va asigura testarea posteveniment a participanţilor în cazul în care aceştia dezvoltă simptomatologie specifică şi solicită testarea RT-PCR;
    n) instituţia prefectului va asigura sprijinul logistic necesar pentru buna desfăşurare a evenimentului, pe baza protocolului încheiat cu instituţia de spectacole organizatoare.
    III. Măsuri specifice legate de prelucrarea datelor cu caracter personal
    1. Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu respectarea dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, precum şi a altor prevederi legale naţionale incidente în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal.
    2. Pentru datele privind starea de sănătate prelucrate prin aplicaţia informatică «RoVaccinare Mobile» sunt aplicabile prevederile art. 9 din regulament, mai ales în ceea ce priveşte temeiul de prelucrare a datelor privind starea de sănătate, prevăzut la art. 9 alin. (2) lit. a), g) şi h) din regulament, precum şi obligaţia de păstrare a secretului profesional/confidenţialitate, menţionată la art. 9 alin. (3) din regulament.
    3. Datele cu caracter personal menţionate la pct. 2 se stochează după colectare pentru o perioadă de 10 zile. În această perioadă se va monitoriza dacă pentru persoanele respective se înregistrează rezultate pozitive testele încărcate de DSP/laboratoare în Corona-forms.
    4. Ministerul Culturii are obligaţia de a stabili, anterior prelucrării, măsurile ce se impun în vederea informării persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal prevăzute în prezentul ordin, precum şi în vederea exercitării de către persoanele vizate a drepturilor prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679.
    5. În calitate de operatori asociaţi, Ministerul Sănătăţii şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale vor prelucra, în sensul art. 4 pct. 2 din regulament, date cu caracter personal, pe durata menţionată la pct. 3.
    6. În vederea îndeplinirii scopului menţionat la pct. 2, pentru interogarea şi validarea datelor cu caracter personal ale persoanelor menţionate în Registrul electronic naţional de Vaccinări şi în platforma informatică «Corona-forms», Ministerul Culturii, prin personal anume desemnat, foloseşte aplicaţia informatică «RoVaccinare Mobile», dezvoltată şi administrată din punct de vedere tehnic de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
    7. Aplicaţia menţionată la pct. 6 va fi utilizată exclusiv pe echipamentele de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale în acest scop.
    8. Datele cu caracter personal prelucrate prin aplicaţia informatică «RoVaccinare» sunt date privind: nume, prenume, CNP, serie şi nr. act de identitate, date privind statusul vaccinal, date privind starea de sănătate.
    9. Validarea datelor menţionate la pct. 8 se realizează, în condiţiile asigurării securităţii şi confidenţialităţii acestora, prin scanarea actului de identitate al persoanei şi interogarea codului numeric personal în Registrul electronic naţional de vaccinări, în vederea stabilirii dacă au trecut cel puţin 10 zile de la data efectuării dozei/ambelor doze a/ale vaccinului împotriva virusului SARS-CoV-2, în condiţiile legii, precum şi interogarea codului numeric personal în platforma informatică «Corona-forms», în vederea stabilirii dacă au trecut mai mult de 90 de zile de când persoana în cauză a fost diagnosticată cu COVID-19 sau dacă rezultatul testului de depistare a SARS-CoV-2 este valid."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul culturii,
                    Camelia Veronica Marcu,
                    secretar general
                    Ministrul sănătăţii,
                    Ioana Mihăilă

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016