Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 299 din 29 mai 2023  privind aprobarea limitelor maxime ale tarifelor solicitate  pentru serviciile arhivistice prestate de către operatorii economici autorizaţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 299 din 29 mai 2023 privind aprobarea limitelor maxime ale tarifelor solicitate pentru serviciile arhivistice prestate de către operatorii economici autorizaţi

EMITENT: Casa Naţională de Pensii Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 892 din 4 octombrie 2023
    Având în vedere:
    - Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 118/2012 privind aprobarea Statutului Casei Naţionale de Pensii Publice, cu modificările ulterioare;
    – Memoriul justificativ întocmit de Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică şi Electronică din România (P.I.A.F.E.R.) privind calculul tarifelor pentru eliberarea certificatelor/adeverinţelor conform art. 29 alin. (3) din Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Adresa Direcţiei generale juridice şi control nr. G/742 din 20.02.2023;
    – Adresa Arhivelor Naţionale nr. ANB-2393 din 22.02.2023;
    – Adresa nr. B/601/D.B. din 3.03.2023;
    – minuta întâlnirii dintre reprezentanţii P.I.A.F.E.R. şi ai Casei Naţionale de Pensii Publice (C.N.P.P.) din data de 7.03.2023;
    – Nota de fundamentare privind normele de muncă utilizate în activitatea de eliberare a certificatelor/extraselor/copiilor în rândul operatorilor economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice nr. 55 din 17.03.2023;
    – observaţiile Arhivelor Naţionale referitoare la Nota de fundamentare privind normele de muncă utilizate în activitatea de eliberare a certificatelor/extraselor/copiilor în rândul operatorilor economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice nr. 55 din 17.03.2023;
    – minuta întâlnirii dintre reprezentanţii P.I.A.F.E.R., Arhivele Naţionale ale României (A.N.R.) şi C.N.P.P. din data de 24.04.2023;
    – Referatul nr. G/1.869 din 11.05.2023 în vederea emiterii ordinului pentru stabilirea limitelor maxime pentru serviciile arhivistice prestate de către operatorii economici autorizaţi şi avizarea acestora de către Arhivele Naţionale,

    în baza art. 9 din Statutul Casei Naţionale de Pensii Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2012, cu modificările ulterioare,
    preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă limitele maxime ale tarifelor solicitate pentru serviciile arhivistice prestate de către operatorii economici autorizaţi, care se efectuează contra cost, valabile pentru anul 2023, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Tarifele se avizează de către Arhivele Naţionale.

    ART. 3
    Operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii vor informa cetăţenii cu privire la limitele maxime stabilite pentru prestarea de servicii arhivistice pe toate căile de comunicare, precum afişarea în loc vizibil a tarifelor practicate, postarea pe pagina de internet a fiecărui operator economic.

    ART. 4
    Casa Naţională de Pensii Publice şi operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice,
                    Daniel Baciu

    Bucureşti, 29 mai 2023.
    Nr. 299.
    ANEXA 1

    Limitele maxime ale tarifelor solicitate pentru serviciile
    arhivistice prestate de către operatorii economici autorizaţi

┌───────────────────────┬────────┬─────┐
│ │Unitate │Total│
│Serviciu arhivistic │de │lei │
│ │măsură │fără │
│ │ │TVA │
├──┬────────────────────┼────────┼─────┤
│ │Tarif administrativ │ │ │
│ │fix pentru │ │ │
│ │operaţiunile care se│ │ │
│ │desfăşoară în │ │ │
│ │vederea soluţionării│ │ │
│ │cererilor, │ │ │
│ │indiferent de tipul │ │ │
│ │acestora: primire │ │ │
│A │cerere, │1 cerere│101 │
│ │înregistrare, │ │ │
│ │îndrumare, efectuare│ │ │
│ │conexări, │ │ │
│ │repartizare, │ │ │
│ │cercetare │ │ │
│ │instrumente lucru, │ │ │
│ │înştiinţare plată, │ │ │
│ │scădere şi clasare, │ │ │
│ │evidenţă cereri etc.│ │ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│ │Tarif cercetare │ │ │
│ │efectuată în vederea│1 an │ │
│B1│întocmirii unui │cercetat│63 │
│ │certificat cu │ │ │
│ │sporuri │ │ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│B2│Tarif eliberare │1 an │14 │
│ │certificat sporuri │eliberat│ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│ │Tarif cercetare │ │ │
│ │efectuată în vederea│1 an │ │
│C1│întocmirii │cercetat│45 │
│ │unui certificat cu │ │ │
│ │grupa de muncă │ │ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│C2│Tarif eliberare │1 an │9 │
│ │certificat grupă │eliberat│ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│ │Tarif cercetare │ │ │
│ │efectuată în vederea│ │ │
│ │întocmirii unui │ │ │
│ │certificat cu │ │ │
│ │venituri (venituri │ │ │
│ │brute sau │1 an │ │
│D1│reconstituire de │cercetat│81 │
│ │vechime sau salarii,│ │ │
│ │acord/zilieri sau │ │ │
│ │drepturi salariale │ │ │
│ │acordate - altele │ │ │
│ │decât din contractul│ │ │
│ │individual de muncă)│ │ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│D2│Tarif eliberare │1 an │27 │
│ │certificat venituri │eliberat│ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│ │Tarif eliberare │ │ │
│ │document original │ │ │
│ │proprietatea │ │ │
│E │solicitantului │1 │101 │
│ │(carnet de muncă, │document│ │
│ │acte stare civilă, │ │ │
│ │diplome şcolarizare │ │ │
│ │etc.) │ │ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│ │Tarif cercetare în │ │ │
│F │vederea eliberării │1 pagină│14 │
│ │de copii/extrase │ │ │
├──┼────────────────────┼────────┼─────┤
│G │Tarif eliberare │1 pagină│5 │
│ │copii/extrase │ │ │
└──┴────────────────────┴────────┴─────┘


    Observaţii:
    1. Tariful total este compus din:
    - taxă administrativă;
    – taxă de cercetare pentru numărul de ani solicitat de petent;
    – taxă de eliberare pentru numărul de ani identificaţi în urma cercetării.

    2. Nu se percepe taxă de negaţie în situaţia în care operatorul economic autorizat în prestarea de servicii arhivistice nu deţine fondul arhivistic din care sunt solicitate certificate/copii/extrase.
    3. În situaţia în care sunt identificate parţial informaţiile solicitate, se vor percepe tariful administrativ, taxa de cercetare pentru perioada efectiv cercetată şi taxa de eliberare doar pentru perioada în care se eliberează certificatul/copia/extrasul.
    4. Tarifele au fost calculate pe baza salariului minim brut pe economie în vigoare la data întocmirii ordinului de aprobare a prezentei anexe.
    5. Tarifele nu includ TVA.
    6. În conformitate cu art. 29 alin. (3) din Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, limitele maxime ale tarifelor se vor actualiza anual, prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016