Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 298 din 4 septembrie 2025  pentru modificarea anexelor la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 49/2025 privind modalitatea de implementare a intervenţiei IS-V-02 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 298 din 4 septembrie 2025 pentru modificarea anexelor la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 49/2025 privind modalitatea de implementare a intervenţiei IS-V-02 "Investiţii în active corporale şi necorporale" şi a intervenţiei IS-V-07 "Investiţii în active corporale şi necorporale menite să sporească durabilitatea producţiei de vin" din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 824 din 8 septembrie 2025
    Având în vedere Referatul de aprobare comun nr. 192.428/28.769 din 4.09.2025 al Direcţiei generale dezvoltare rurală - Autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, în calitate de Autoritate de management pentru Planul strategic PAC 2023-2027, şi al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în calitate de instituţie responsabilă cu implementarea intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul PS 2023-2027,
    în baza prevederilor:
    - Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de state membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013;
    – Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/129 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a unor norme pentru tipurile de intervenţii privind plantele oleaginoase, bumbacul şi subprodusele vitivinicole, în temeiul Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului, precum şi pentru cerinţele privind informarea, publicitatea şi vizibilitatea legate de sprijinul din partea Uniunii şi de planurile strategice PAC;
    – Regulamentului delegat (UE) 2022/126 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului cu cerinţe suplimentare referitoare la anumite tipuri de intervenţii specificate de statele membre în planurile lor strategice PAC pentru perioada 2023-2027 în temeiul regulamentului respectiv, precum şi cu norme privind raportul pentru standardul GAEC 1 (bune condiţii agricole şi de mediu);
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 85/2023 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile alocate României din FEGA şi FEADR, aferente politicii agricole comune, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2023-2027 şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul garantării, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul dispoziţiilor:
    - art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 49/2025 privind modalitatea de implementare a intervenţiei IS-V-02 „Investiţii în active corporale şi necorporale“ şi a intervenţiei IS-V-07 „Investiţii în active corporale şi necorporale menite să sporească durabilitatea producţiei de vin“ din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 145 şi 145 bis din 19 februarie 2025, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La anexa nr. 1 articolul 8, alineatele (7), (9), (10) şi (11) vor avea următorul cuprins:
    "(7) Cererile de finanţare vor fi verificate administrativ şi la faţa locului, de către centrele judeţene A.P.I.A. şi al municipiului Bucureşti. A.P.I.A. Aparat central poate decide să stabilească un eşantion de management pentru cererile de finanţare verificate în cadrul A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti. În acest caz, A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti comunică A.P.I.A. Aparat central în termen de maximum 35 de zile lucrătoare cererile de finanţare selectate. A.P.I.A. Aparat central va comunica A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti în termen de maximum 50 de zile lucrătoare informaţiile cu privire la valorile aprobate în cadrul cererii de finanţare depuse, în vederea notificării solicitantului.
    ................................................
(9) În vederea aplicării alin. (8), decizia de finanţare/ respingere va fi emisă de A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti în maximum 60 de zile lucrătoare de la data închiderii sesiunii. În cazul programelor de investiţii pentru care A.P.I.A. a transmis notificare de completare, beneficiarul este obligat să transmită documentele solicitate în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării, în caz contrar analizarea programelor realizându-se pe baza documentelor existente.
(10) În vederea aplicării alin. (9), cu excepţia cererilor de finanţare aflate în verificare la A.P.I.A. Aparat central ca urmare a includerii într-un eşantion de management, A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti va notifica A.P.I.A. Aparat central în termen de maximum 50 de zile lucrătoare cu privire la valorile aprobate în cadrul cererii de finanţare depuse, iar A.P.I.A. Aparat central va notifica A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti în termen de maximum 2 zile lucrătoare graficul rezervării financiare în funcţie de disponibilul bugetar.
(11) A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti comunică beneficiarului notificarea de încadrare în plafoanele disponibile în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data primirii graficului rezervării financiare de la A.P.I.A. Aparat central potrivit alin. (6) şi (10)."

    2. La anexa nr. 1 articolul 10, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
    "(3) Centrele judeţene ale A.P.I.A. şi al municipiului Bucureşti comunică solicitanţilor, în scris, în maximum 60 de zile lucrătoare de la data închiderii sesiunii de depunere, decizia de finanţare/respingere."

    3. La anexa nr. 2 articolul 8, alineatele (7), (9), (10) şi (11) vor avea următorul cuprins:
    "(7) Cererile de finanţare vor fi verificate administrativ şi la faţa locului, de către centrele judeţene A.P.I.A. şi al municipiului Bucureşti. A.P.I.A. Aparat central poate decide să stabilească un eşantion de management pentru cererile de finanţare verificate în cadrul A.P.I.A centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti. În acest caz, A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti comunică A.P.I.A. Aparat central în termen de maximum 35 de zile lucrătoare cererile de finanţare selectate. A.P.I.A. Aparat central va comunica A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti în termen de maximum 50 de zile lucrătoare informaţiile cu privire la valorile aprobate în cadrul cererii de finanţare depuse, în vederea notificării solicitantului.
    .............................................
(9) În vederea aplicării alin. (8), decizia de finanţare/respingere va fi emisă de A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti în maximum 60 de zile lucrătoare de la data închiderii sesiunii. În cazul programelor de investiţii pentru care A.P.I.A. a transmis notificare de completare, beneficiarul este obligat să transmită documentele solicitate în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării, în caz contrar analizarea programelor realizându-se pe baza documentelor existente.
(10) În vederea aplicării alin. (9), cu excepţia cererilor de finanţare aflate în verificare la A.P.I.A. Aparat central ca urmare a includerii într-un eşantion de management, A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti va notifica A.P.I.A. Aparat central în termen de maximum 50 de zile lucrătoare cu privire la valorile aprobate în cadrul cererii de finanţare depuse, iar A.P.I.A. Aparat central va notifica A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti în termen de maximum 2 zile lucrătoare graficul rezervării financiare în funcţie de disponibilul bugetar.
(11) A.P.I.A. centrul judeţean şi al municipiului Bucureşti comunică beneficiarului notificarea de încadrare în plafoanele disponibile în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data primirii graficului rezervării financiare de la A.P.I.A. Aparat central potrivit alin. (6) şi (10)."

    4. La anexa nr. 2 articolul 10, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
    "(3) Centrele judeţene ale A.P.I.A. şi al municipiului Bucureşti comunică solicitanţilor, în scris, în maximum 60 de zile lucrătoare de la data închiderii sesiunii de depunere, decizia de finanţare/respingere."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Violeta Muşat,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 4 septembrie 2025.
    Nr. 298.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016