Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 298 din 23 decembrie 2011  privind procedura si cazurile de modificare si/sau suspendare a raporturilor de serviciu ale politistilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 298 din 23 decembrie 2011 privind procedura si cazurile de modificare si/sau suspendare a raporturilor de serviciu ale politistilor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 28 decembrie 2011

    Având în vedere prevederile art. 78 alin. (1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici nr. 922.651/2011,
    în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Aria de reglementare
    Prevederile prezentului ordin reglementeazã procedura şi cazurile de modificare şi/sau suspendare a raporturilor de serviciu ale poliţiştilor.

    CAP. II
    Procedura şi cazurile de modificare a raporturilor de serviciu ale poliţiştilor

    SECŢIUNEA 1
    Modificarea raporturilor de serviciu ale poliţiştilor

    ART. 2
    Modalitãţi de modificare a raporturilor de serviciu
    Raporturile de serviciu ale poliţiştilor se pot modifica prin:
    a) delegare;
    b) detaşare;
    c) participare la misiuni internaţionale;
    d) transfer;
    e) mutare;
    f) împuternicire pe o funcţie de conducere;
    g) punere la dispoziţie.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Delegarea

    ART. 3
    Condiţiile delegãrii
    (1) Delegarea reprezintã exercitarea temporarã de cãtre poliţist a unor activitãţi corespunzãtoare atribuţiilor de serviciu, în afara locului sãu de muncã, în interesul unitãţii în care este încadrat.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), delegarea se poate realiza şi în interesul structurii ierarhic superioare.
    ART. 4
    Durata delegãrii
    Delegarea poate fi dispusã pentru o perioadã de cel mult 60 de zile calendaristice într-o perioadã de 12 luni. Delegarea pe o perioadã mai mare de 60 de zile calendaristice într-o perioadã de 12 luni se poate dispune numai cu acordul scris al poliţistului.
    ART. 5
    Procedura delegãrii
    (1) În urma identificãrii activitãţilor a cãror îndeplinire se poate realiza prin delegare, procedura delegãrii se iniţiazã de cãtre şeful unitãţii în care este încadrat poliţistul sau, dupã caz, de cãtre şeful structurii ierarhic superioare, la propunerea şefului nemijlocit, respectiv a şefului compartimentului din cadrul structurii ierarhic superioare.
    (2) În vederea delegãrii, şeful nemijlocit, respectiv şeful compartimentului din cadrul structurii ierarhic superioare propune poliţistul care urmeazã sã fie delegat şefului unitãţii, respectiv şefului structurii ierarhic superioare printr-o notã de prezentare, care trebuie sã cuprindã cel puţin menţiuni privind scopul delegãrii, unitatea/structura la care se realizeazã delegarea, durata delegãrii şi atribuţiile poliţistului pe perioada delegãrii.
    (3) Şeful unitãţii, respectiv şeful structurii ierarhic superioare decide, în urma analizei propunerii în şedinţa de conducere, asupra oportunitãţii delegãrii, dupã exprimarea acordului şefului unitãţii în care poliţistul urmeazã sã fie delegat. În situaţia în care delegarea se realizeazã în interesul structurii ierarhic superioare, delegarea poliţistului se realizeazã cu acordul şefului unitãţii în care poliţistul este încadrat.
    (4) Decizia privind delegarea se aduce la cunoştinţa poliţistului, prezentându-i-se totodatã şi situaţiile în care acesta poate refuza delegarea.
    (5) Delegarea se dispune prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane şi se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    (6) Pe perioada delegãrii poliţistul îşi desfãşoarã activitatea în unitatea/structura în care a fost delegat şi îndeplineşte atribuţiile stabilite pentru perioada delegãrii de cãtre unitatea în care este încadrat, respectiv de cãtre structura ierarhic superioarã.
    ART. 6
    Încetarea delegãrii
    (1) Delegarea înceteazã la data expirãrii perioadei dispuse prin dispoziţia/ordinul de delegare.
    (2) În situaţia în care desfãşurarea activitãţii care a impus delegarea nu mai este necesarã ori când intervine una dintre situaţiile prevãzute la art. 18, delegarea poate înceta înainte de expirarea perioadei dispuse, prin dispoziţie/ordin emisã/emis în acest sens potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, care se comunicã poliţistului şi unitãţii/structurii în care este delegat şi, dupã caz, unitãţii în care poliţistul este încadrat.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Detaşarea

    ART. 7
    Condiţiile detaşãrii
    (1) Detaşarea poliţistului constã în schimbarea temporarã a locului de muncã şi exercitarea atribuţiilor în cadrul altor unitãţi/structuri din Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI), la alte instituţii ori autoritãţi publice, la solicitarea acestora. În mod excepţional şi numai cu acordul scris al poliţistului, prin detaşare se poate schimba şi specificul muncii.
    (2) Detaşarea se dispune în interesul instituţiei în cadrul cãreia poliţistul urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea.
    (3) Detaşarea se poate dispune numai dacã pregãtirea profesionalã a poliţistului îi permite exercitarea atribuţiilor şi responsabilitãţilor funcţiei pe care urmeazã sã fie detaşat.
    (4) Detaşarea poliţistului se dispune pe o funcţie vacantã sau temporar vacantã, prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
    ART. 8
    Durata detaşãrii
    (1) Detaşarea poate fi dispusã pentru o perioadã de cel mult 6 luni. Într-o perioadã de 12 luni, detaşarea se poate prelungi peste cele 6 luni numai cu acordul scris al poliţistului.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), detaşarea poliţiştilor, cu acordul lor scris, în cadrul unor organe speciale din structura autoritãţilor publice, se face pe perioada stabilitã prin dispoziţiile legale în vigoare aplicabile situaţiilor respective.
    ART. 9
    Procedura detaşãrii la alte unitãţi/structuri din MAI
    (1) Detaşarea se realizeazã la solicitarea şefului unitãţii în care poliţistul urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea, cu aprobarea persoanei competente potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane şi, dupã caz, cu acordul şefului unitãţii din care face parte poliţistul.
    (2) În vederea detaşãrii, şeful structurii în care existã funcţia vacantã ce urmeazã a fi ocupatã prin detaşare propune şefului unitãţii, printr-o notã de prezentare, demararea procedurilor privind identificarea unui poliţist care sã fie detaşat, cu aplicarea prevederilor referitoare la ocuparea posturilor vacante prevãzute de actele normative interne care reglementeazã activitatea de management al resurselor umane.
    (3) Detaşarea poliţistului pe o funcţie publicã se realizeazã cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, obţinut de unitatea care solicitã detaşarea.
    (4) Decizia privind detaşarea se aduce la cunoştinţa poliţistului, prezentându-i-se totodatã şi situaţiile în care acesta poate refuza detaşarea.
    (5) Detaşarea poliţistului se dispune prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane şi se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    (6) Numirea poliţistului în funcţia pe care este detaşat se realizeazã prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane şi se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    (7) Pe perioada detaşãrii unitatea are obligaţia de a rezerva postul ocupat de cãtre poliţist anterior detaşãrii.
    ART. 10
    Prelungirea detaşãrii la alte unitãţi/structuri din MAI
    Dacã motive obiective impun prelungirea detaşãrii peste perioada dispusã, emiterea dispoziţiei/ordinului de prelungire a detaşãrii se face numai dupã parcurgerea procedurii prevãzute la art. 9, cu respectarea prevederilor art. 8 alin. (1).
    ART. 11
    Încetarea detaşãrii la alte unitãţi/structuri din MAI
    (1) Detaşarea înceteazã la data expirãrii perioadei dispuse prin dispoziţia/ordinul de detaşare emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
    (2) În situaţia în care detaşarea nu mai este necesarã ori când intervine una dintre situaţiile prevãzute la art. 18, aceasta poate înceta înainte de expirarea perioadei dispuse, prin dispoziţie/ordin emisã/emis în acest sens potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, care se comunicã poliţistului şi unitãţii/structurii din care a fost detaşat.
    ART. 12
    Procedura detaşãrii la Corpul Naţional al Poliţiştilor
    Pentru a fi detaşaţi la Corpul Naţional al Poliţiştilor, poliţiştii aleşi în organele de conducere ale Corpului Naţional al Poliţiştilor sunt mutaţi la Direcţia generalã management resurse umane şi sunt numiţi în funcţii prevãzute în Statul "C", care constituie anexã la statul de organizare al Direcţiei generale management resurse umane. Detaşarea se dispune prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane şi se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    ART. 13
    Procedura detaşãrii la alte instituţii ori autoritãţi publice
    (1) Pentru detaşarea poliţiştilor la alte instituţii ori autoritãţi publice se prevãd funcţii în Statul anexã "M" cu posturi civile din structurile de specialitate ale Administraţiei prezidenţiale, Senat, Guvern, ministere şi alte organe centrale de specialitate care se încadreazã cu specialişti militari şi funcţionari publici cu statut special detaşaţi de la Ministerul Administraţiei şi Internelor, care constituie anexã la Statul de organizare al Direcţiei generale management resurse umane, denumit în continuare Statul "M".
    (2) Pentru a fi detaşaţi, poliţiştii prevãzuţi la alin. (1) sunt mutaţi, cu acordul lor, la Direcţia generalã management resurse umane şi se numesc în funcţii prevãzute în Statul "M".
    (3) Detaşarea poliţiştilor la alte instituţii ori autoritãţi publice sau la alte instituţii de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã se poate face cu acordul lor şi fãrã prevederea unor funcţii în Statul "M". În acest caz, asimilarea funcţiilor în care urmeazã sã fie detaşaţi poliţiştii se realizeazã, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi, dupã caz, al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, atunci când detaşarea se face pe o funcţie publicã.
    (4) Detaşarea poliţiştilor în condiţiile alin. (1) şi (3) se aprobã/dispune prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
    ART. 14
    Încetarea detaşãrii la Corpul Naţional al Poliţiştilor, precum şi la autoritãţi ori instituţii publice
    (1) La încetarea detaşãrii, poliţiştii prevãzuţi la art. 12 şi art. 13 alin. (1) sunt mutaţi în interesul serviciului, dupã caz, din Statul "C" sau "M", cu respectarea urmãtoarei ordini de prioritãţi:
    a) în unitatea de la care au plecat, pentru a fi încadraţi în funcţiile pe care le-au ocupat anterior detaşãrii, dacã acestea sunt vacante;
    b) în unitatea de la care au plecat sau în altã unitate, pentru a fi încadraţi în funcţii echivalente celor ocupate anterior, cu acordul lor;
    c) în unitatea de la care au plecat sau în altã unitate, pe funcţii corespunzãtoare gradelor profesionale deţinute, cu acordul lor;
    d) în unitatea din care au fost detaşaţi sau în altã unitate a MAI, pe funcţii inferioare gradului profesional pe care îl deţin, în condiţiile art. 22 alin. (6) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) La încetarea detaşãrii, poliţiştii prevãzuţi la art. 13 alin. (3) sunt reîncadraţi în funcţiile ocupate anterior detaşãrii. Dacã funcţiile ocupate anterior nu sunt vacante, poliţiştii sunt reîncadraţi, cu acordul lor, luându-se în considerare, succesiv, funcţiile echivalente existente în unitatea din care au fost detaşaţi sau în altã unitate a MAI, funcţiile corespunzãtoare gradelor profesionale deţinute având în vedere pregãtirea profesionalã a acestora în unitatea din care au fost detaşaţi sau în altã unitate a MAI ori, în condiţiile art. 22 alin. (6) din Legea nr. 360/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, funcţii inferioare gradului profesional pe care îl deţin, în unitatea din care au fost detaşaţi sau în altã unitate a MAI.
    (3) Poliţiştii care dupã parcurgerea etapelor prevãzute la alin. (1) şi (2) nu au fost numiţi în funcţii se pun la dispoziţia unitãţii, în condiţiile art. 38 alin. (1) şi (2).

    SECŢIUNEA a 4-a
    Participarea la misiuni internaţionale

    ART. 15
    Condiţiile participãrii la misiuni internaţionale
    Poliţiştii participã la misiuni internaţionale, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare sau, dupã caz, ale tratatelor bilaterale aplicabile.
    ART. 16
    Procedura privind participarea poliţiştilor la misiuni internaţionale
    (1) Participarea poliţiştilor la misiuni internaţionale se aprobã potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, prin act administrativ, care se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    (2) Pentru participarea poliţiştilor la misiuni internaţionale, aceştia sunt mutaţi în interesul serviciului la inspectoratul general sau, dupã caz, la Direcţia generalã management resurse umane şi se încadreazã în statul de organizare al posturilor pentru încadrarea personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor care desfãşoarã misiuni în afara teritoriului ţãrii - Statul "S" înfiinţat la nivelul acestor structuri.
    ART. 17
    Încetarea participãrii la misiuni internaţionale
    (1) La încetarea misiunii, poliţiştii sunt mutaţi în interesul serviciului din Statul "S", cu respectarea urmãtoarei ordini de prioritãţi:
    a) în unitatea de la care au plecat, pentru a fi încadraţi în funcţiile pe care le-au ocupat anterior detaşãrii, dacã acestea sunt vacante;
    b) în unitatea de la care au plecat sau în altã unitate, pentru a fi încadraţi în funcţii echivalente celor ocupate anterior, cu acordul lor;
    c) în unitatea de la care au plecat sau în altã unitate, pe funcţii corespunzãtoare gradelor profesionale deţinute, cu acordul lor;
    d) în unitatea din care au fost detaşaţi sau în altã unitate a MAI, pe funcţii inferioare gradului profesional pe care îl deţin, în condiţiile art. 22 alin. (6) din Legea nr. 360/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Poliţistul care dupã parcurgerea etapelor prevãzute la alin. (1) nu a fost numit în funcţie se pune la dispoziţia unitãţii, în condiţiile art. 38 alin. (1) şi (2).

    SECŢIUNEA a 5-a
    Refuzul privind modificarea raporturilor de serviciu ale poliţiştilor prin delegare sau detaşare

    ART. 18
    Situaţii în care poliţistul poate refuza delegarea sau detaşarea
    (1) Poliţistul poate refuza delegarea sau detaşarea dacã se aflã în una din urmãtoarele situaţii:
    a) graviditate;
    b) îşi creşte singur copilul minor;
    c) starea sãnãtãţii, doveditã cu certificat medical eliberat/avizat de structurile medicale ale MAI, face contraindicatã delegarea sau detaşarea;
    d) este singurul întreţinãtor al familiei;
    e) mãsura presupune desfãşurarea activitãţii într-o localitate în care nu i se asigurã condiţii corespunzãtoare de cazare.
    (2) Poliţistul poate refuza delegarea sau detaşarea şi din motive personale temeinice.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Împuternicirea pe funcţii de conducere

    ART. 19
    Condiţiile împuternicirii
    (1) Împuternicirea reprezintã exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii de conducere, pe posturi vacante sau ai cãror titulari nu sunt prezenţi în unitate mai mult de 30 de zile calendaristice consecutiv (exclusiv perioada concediului de odihnã) ori ai cãror titulari sunt împuterniciţi sã îndeplineascã atribuţiile altor funcţii prevãzute cu salariu de comandã.
    (2) Poliţistul care urmeazã sã fie împuternicit trebuie sã îndeplineascã condiţiile de studii prevãzute în fişa postului şi sã nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare.
    ART. 20
    Perioada de împuternicire
    (1) Împuternicirea se poate face pe o perioadã de maximum 6 luni.
    (2) Niciun poliţist nu poate fi împuternicit pe acelaşi post pe o perioadã care sã depãşeascã termenul prevãzut la alin. (1).
    (3) Prin excepţie, în situaţii extraordinare, împuternicirea poate fi prelungitã cu maximum 6 luni peste perioada prevãzutã la alin. (1), cu aprobarea ministrului administraţiei şi internelor.
    (4) Perioada în care poliţistul este împuternicit pe o funcţie de conducere constituie vechime în funcţii de conducere.
    ART. 21
    Procedura împuternicirii
    (1) Împuternicirea se realizeazã, cu acordul poliţistului, la propunerea şefului nemijlocit care coordoneazã activitatea postului de conducere.
    (2) Propunerea se materializeazã într-o notã de prezentare care trebuie sã conţinã cel puţin urmãtoarele menţiuni:
    a) existenţa postului de conducere vacant sau, dupã caz, situaţia imposibilitãţii exercitãrii atribuţiilor postului de cãtre titular în condiţiile prevãzute de prezentul ordin;
    b) persoana propusã, funcţia deţinutã şi unitatea din care face parte;
    c) îndeplinirea condiţiilor de studii prevãzute în fişa postului, precum şi menţiuni cu privire la existenţa/inexistenţa unei sancţiuni disciplinare;
    d) acordul poliţistului;
    e) motivarea propunerii;
    f) perioada pentru care se propune împuternicirea.
    (3) Nota se prezintã persoanei competente sã aprobe împuternicirea, urmând ca aceasta sã desemneze persoana propusã care urmeazã sã fie împuternicitã.
    (4) Pentru posturile de conducere aflate în subordinea nemijlocitã a persoanei competente sã aprobe împuternicirea, structura de resurse umane întocmeşte o notã de prezentare referitoare la existenţa postului de conducere vacant sau, dupã caz, a situaţiei privind imposibilitatea exercitãrii atribuţiilor postului de cãtre titular, la necesitatea ocupãrii prin împuternicire a acesteia, precum şi la condiţiile de studii prevãzute în fişa postului, urmând ca aceasta sã desemneze persoana care urmeazã sã fie împuternicitã.
    (5) Împuternicirea se aprobã prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, care se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    ART. 22
    Prelungirea împuternicirii
    (1) Prelungirea împuternicirii se face în condiţiile art. 20 alin. (3), dupã parcurgerea procedurii prevãzute la art. 21 alin. (1) şi alin. (2) lit. b), d), e) şi f).
    (2) Prelungirea împuternicirii se dispune prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, care se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    ART. 23
    Încetarea împuternicirii
    (1) Împuternicirea înceteazã la data expirãrii perioadei dispuse prin dispoziţia/ordinul emisã/emis în acest sens potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
    (2) Împuternicirea înceteazã înainte de expirarea perioadei dispuse, prin dispoziţia/ordinul emisã/emis în acest sens potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, în urmãtoarele situaţii:
    a) la ocuparea postului prin concurs/examen;
    b) la propunerea justificatã a persoanei prevãzute la art. 21 alin. (1), cu aprobarea persoanei competente;
    c) la revenirea titularului postului;
    d) la solicitarea scrisã a poliţistului împuternicit;
    e) în alte situaţii temeinic justificate.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Transferul

    ART. 24
    Condiţiile transferului
    (1) Transferul reprezintã o modalitate de modificare a raporturilor de serviciu ale poliţiştilor şi se realizeazã:
    a) la instituţiile de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã;
    b) la alte autoritãţi sau instituţii publice.
    (2) Transferul se poate face:
    a) în interesul serviciului;
    b) la cererea poliţistului.
    (3) Transferul se poate face numai într-o funcţie pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevãzute în fişa postului.
    ART. 25
    Procedura transferului în interesul serviciului la instituţiile de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã
    (1) Pentru efectuarea transferului în interesul serviciului, în situaţia prevãzutã la art. 24 alin. (1) lit. a), conducãtorul instituţiei care solicitã transferul, denumitã în continuare instituţie cesionarã, solicitã, prin scrisoare de transfer, acordul conducãtorului instituţiei în care este încadrat poliţistul, denumitã în continuare instituţie cedentã.
    (2) Transferul prevãzut la alin. (1) se poate face numai cu acordul scris al poliţistului.
    ART. 26
    Procedura transferului la cerere la instituţiile de apãrare naţionalã, ordine publicã şi siguranţã naţionalã
    (1) Pentru efectuarea transferului la cerere, în situaţia prevãzutã la art. 24 alin. (1) lit. a), poliţistul se adreseazã cu raport scris instituţiei unde doreşte sã se transfere.
    (2) Raportul prevãzut la alin. (1), dupã obţinerea acordului de principiu al conducãtorului ministerului/instituţiei unde poliţistul doreşte sã se transfere, se înainteazã de cel în cauzã, pe cale ierarhicã, ministrului administraţiei şi internelor.
    ART. 27
    Procedura transferului în interesul serviciului la alte autoritãţi sau instituţii publice
    (1) Pentru efectuarea transferului în interesul serviciului, în situaţia prevãzutã la art. 24 alin. (1) lit. b), conducãtorul instituţiei cesionare solicitã, prin scrisoare de transfer, acordul conducãtorului instituţiei cedente.
    (2) Transferul prevãzut la alin. (1) se face într-o funcţie publicã echivalentã cu funcţia deţinutã de poliţist sau într-o funcţie publicã de nivel inferior.
    (3) Transferul prevãzut la alin. (1) se poate face numai cu acordul scris al poliţistului.
    ART. 28
    Procedura transferului la cerere la alte autoritãţi sau instituţii publice
    (1) Pentru efectuarea transferului la cerere, în situaţia prevãzutã la art. 24 alin. (1) lit. b), cererea de transfer se adreseazã conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice la care se solicitã transferul.
    (2) Transferul prevãzut la alin. (1) se face într-o funcţie publicã echivalentã cu funcţia deţinutã de poliţist sau într-o funcţie publicã de nivel inferior şi poate avea loc, dupã caz, numai la autoritãţi sau instituţii publice din administraţia publicã centralã, la autoritãţi administrative autonome ori, dupã caz, la autoritãţi sau instituţii publice din administraţia publicã localã, potrivit nivelului ierarhic la care este prevãzutã funcţia deţinutã de poliţist la momentul transferului.
    (3) Cererea prevãzutã la alin. (1), dupã obţinerea acordului de principiu al conducãtorului ministerului/instituţiei unde poliţistul doreşte sã se transfere, se înainteazã de cel în cauzã, pe cale ierarhicã, ministrului administraţiei şi internelor.
    ART. 29
    Dispoziţii comune privind procedura aprobãrii şi emiterii actelor administrative de transfer
    Echivalarea funcţiei deţinute de poliţist, în condiţiile art. 27 şi 28, cu funcţia publicã pe care se efectueazã transferul se realizeazã anterior modificãrii raporturilor de serviciu, prin act administrativ individual emis de cãtre ministrul administraţiei şi internelor, cu avizul prealabil al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
    ART. 30
    Aprobarea transferului
    (1) Aprobarea transferului se realizeazã de cãtre ministrul administraţiei şi internelor, la propunerea conducãtorului instituţiei cedente.
    (2) Ordinul de transfer se întocmeşte de cãtre Direcţia generalã management resurse umane.
    (3) Data perfectãrii transferului se prevede expres în conţinutul actului administrativ de transfer avându-se în vedere şi termenul necesar predãrii lucrãrilor şi bunurilor care i-au fost încredinţate poliţistului şi care se comunicã, sub semnãturã, celui în cauzã.
    (4) Cu data transferului calitatea de poliţist se pierde, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 73 alin. (2) din Legea nr. 360/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    SECŢIUNEA a 8-a
    Mutarea

    ART. 31
    Situaţii care determinã mutarea poliţistului
    (1) Poliţistul poate fi mutat în aceeaşi unitate sau într-o altã unitate din cadrul MAI, aflatã în aceeaşi localitate sau în altã localitate, în urmãtoarele situaţii:
    a) în interesul serviciului;
    b) la cererea poliţistului;
    (2) Mutarea poliţiştilor se face pe funcţii vacante, cu respectarea condiţiilor de ocupare a acestora prevãzute în fişa postului.
    ART. 32
    Dispoziţii generale privind mutarea în interesul serviciului a poliţistului
    (1) Mutarea în interesul serviciului se face numai cu acordul scris al poliţistului.
    (2) Mutarea poliţistului în interesul serviciului se face prin ordin/dispoziţie emis(ã) potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
    ART. 33
    Procedura privind mutarea în interesul serviciului a poliţistului
    În cazul mutãrii în interesul serviciului se aplicã procedura privind ocuparea posturilor vacante prevãzutã de actele normative interne care reglementeazã activitatea de management resurse umane.
    ART. 34
    Procedura privind mutarea la cerere a poliţistului
    Mutarea la cerere se solicitã de cãtre poliţist prin raport scris adresat, dupã cum urmeazã:
    a) şefului unitãţii, cu avizul consultativ al şefului nemijlocit, respectiv al şefului structurii la care se solicitã mutarea, sau
    b) şefului unitãţii în care solicitã mutarea, denumitã în continuare unitate cesionarã, cu avizul consultativ al şefului unitãţii în care acesta îşi desfãşoarã activitatea, denumitã în continuare unitate cedentã.
    ART. 35
    Mutarea în cadrul aceleiaşi unitãţi
    Mutarea poliţistului la cerere în cadrul aceleiaşi unitãţi se realizeazã cu respectarea urmãtoarei proceduri:
    a) raportul scris întocmit de poliţist se prezintã şefului nemijlocit;
    b) raportul avizat de şeful nemijlocit se depune de cãtre solicitant şi se înregistreazã la secretariatul unitãţii, pentru a fi transmis structurii la care se solicitã mutarea;
    c) pentru situaţiile în care prin mutare se schimbã specialitatea solicitantului, raportul va conţine precizãri cu privire la studiile absolvite;
    d) dupã primirea raportului în condiţiile lit. b), şeful structurii la care se solicitã mutarea verificã existenţa unei funcţii vacante în structura pe care o conduce şi stabileşte oportunitatea ocupãrii acesteia prin mutarea solicitantului. Dacã apreciazã cã este necesar poate chema poliţistul care solicitã mutarea pentru realizarea interviului de cunoaştere;
    e) dupã însuşirea/exprimarea refuzului şefului structurii la care se solicitã mutarea raportul se transmite, prin secretariatul unitãţii, structurii de resurse umane care gestioneazã resursele umane din unitate. Avizul nefavorabil al şefului structurii la care se solicitã mutarea trebuie justificat în scris pe raportul de mutare;
    f) structura de resurse umane verificã existenţa funcţiei vacante în cadrul structurii la care se solicitã mutarea şi prezintã raportul şefului unitãţii;
    g) dupã însuşirea raportului de cãtre şeful unitãţii, mutarea poliţistului se dispune prin ordin/dispoziţie emis(ã) potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, care se comunicã poliţistului, sub semnãturã. Refuzul exprimãrii acordului de cãtre şeful unitãţii trebuie justificat în scris pe raportul de mutare;
    h) rapoartele avizate nefavorabil de cãtre şeful structurii la care se solicitã mutarea sau, dupã caz, nu au fost însuşite de şeful unitãţii, se claseazã de cãtre structura de resurse umane în dosarul personal, aspect care se comunicã în scris titularului, cu referire expresã la imposibilitatea efectuãrii mutãrii solicitate şi precizarea motivului.
    ART. 36
    Mutarea în cadrul altei unitãţi din MAI
    (1) Mutarea poliţiştilor în cadrul altei unitãţi din MAI se realizeazã cu respectarea urmãtoarei proceduri:
    a) raportul scris al poliţistului care solicitã mutarea se depune şi se înregistreazã la unitatea cedentã;
    b) unitatea cedentã va înainta unitãţii cesionare în termen de 5 zile raportul prevãzut la lit. a), împreunã cu dosarul personal al poliţistului care a solicitat mutarea la cerere;
    c) şeful unitãţii cesionare analizeazã documentele primite şi, în termen de 10 zile, comunicã unitãţii cedente, în scris, acordul de principiu sau lipsa acestuia şi solicitã, dacã apreciazã cã este necesar, prezentarea poliţistului în termen de 5 zile, pentru realizarea unui interviu de cunoaştere;
    d) dupã caz, în funcţie de rezultatul interviului de cunoaştere, în termen de 3 zile sau odatã cu transmiterea informãrii asupra acordului prevãzut la lit. c), şeful unitãţii cesionare remite raportul de mutare la unitatea cedentã spre însuşire;
    e) unitatea cedentã, în termen de 3 zile, de la primirea raportului de mutare în condiţiile lit. d), îl remite şefului abilitat, potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, sã emitã dispoziţia/ordinul de mutare.
    (2) În situaţia mutãrii poliţiştilor în unitãţi militare din Ministerul Administraţiei şi Internelor gradul profesional se echivaleazã cu gradul militar corespunzãtor, în condiţiile legii.
    ART. 37
    Dispoziţii comune privind mutarea poliţistului
    La mutarea în alte unitãţi ale MAI sau în aceeaşi unitate, pentru motive temeinic justificate, poliţiştii pot fi numiţi, în condiţiile legii, la solicitarea acestora, în funcţii inferioare gradelor profesionale pe care le deţin.

    SECŢIUNEA a 9-a
    Punerea la dispoziţie

    ART. 38
    Cazuri de punere la dispoziţie
    (1) Poliţistul aflat în activitate poate fi pus la dispoziţia unitãţii în cazurile prevãzute la art. 69 alin. (1) lit. j) din Legea nr. 360/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în situaţii temeinic justificate, menţionate în actele administrative emise în acest scop.
    (2) Punerea la dispoziţie în situaţiile prevãzute la alin. (1) se face pentru o perioadã de cel mult 3 luni. În cazuri excepţionale, cu aprobarea ministrului administraţiei şi internelor, perioada poate fi prelungitã cu cel mult 3 luni.
    (3) Poliţistul faţã de care s-a pus în mişcare acţiunea penalã sau a fost trimis în judecatã în stare de libertate, este pus la dispoziţia unitãţii, de la data înregistrãrii la secretariatul unitãţii a comunicãrii organului de urmãrire penalã.
    ART. 39
    Procedura privind punerea la dispoziţie
    (1) Ordinul/dispoziţia de punere la dispoziţie se emite potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane la momentul apariţiei situaţiei care determinã punerea la dispoziţie şi se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    (2) În situaţia prevãzutã la art. 38 alin. (3), ulterior luãrii la cunoştinţã despre punerea în mişcare a acţiunii penale sau trimiterea în judecatã a poliţistului, şeful unitãţii repartizeazã lucrarea compartimentului de resurse umane în vederea emiterii ordinului/dispoziţiei de punere la dispoziţie, care se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    ART. 40
    Obligaţii pe timpul punerii la dispoziţie
    (1) Pe perioada punerii la dispoziţie poliţistul îndeplineşte sarcinile şi atribuţiile stabilite în scris de şeful unitãţii, care vor fi comunicate poliţistului, sub semnãturã.
    (2) În cazul poliţiştilor prevãzuţi la art. 38 alin. (3) se stabilesc sarcini şi atribuţii de serviciu care nu sunt de naturã a împieta buna desfãşurare a procesului penal.
    ART. 41
    Încetarea mãsurii de punere la dispoziţie
    (1) În situaţiile prevãzute la art. 38 alin. (1) mãsura punerii la dispoziţie înceteazã la numirea în funcţie sau, dupã caz, la încetarea raporturilor de serviciu ca urmare a expirãrii perioadei de punere la dispoziţie.
    (2) În situaţiile prevãzute la art. 38 alin. (3), atunci când s-a dispus scoaterea de sub urmãrire penalã, ori încetarea urmãririi penale sau, dupã caz, achitarea ori încetarea procesului penal, se emite, potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, ordinul/dispoziţia de repunere a poliţistului în toate drepturile anterioare avute la data punerii la dispoziţie, inclusiv de compensare a celor de care a fost privat pe perioada punerii la dispoziţie, care se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    (3) În situaţia condamnãrii prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, la pedeapsa închisorii cu suspendarea executãrii pedepsei sau amenzii penale pentru infracţiuni sãvârşite din culpã, menţinerea în activitate a poliţistului, se analizeazã la nivelul unitãţii din care acesta face parte.
    (4) Propunerea se înainteazã pe cale ierarhicã, spre aprobare, persoanelor competente sã acorde gradele profesionale, potrivit legii.
    (5) În situaţia aprobãrii menţinerii în activitate a poliţistului, mãsura punerii la dispoziţie înceteazã, poliţistul fiind numit în funcţia deţinutã anterior. În situaţia în care aceasta nu este vacantã, este numit, cu acordul sãu, luând în considerare, succesiv, o funcţie echivalentã în unitatea în care a fost încadrat sau în altã unitate a MAI, o funcţie corespunzãtoare gradului profesional deţinut având în vedere pregãtirea profesionalã a poliţistului în unitatea în care a fost încadrat sau în altã unitate a MAI ori, în condiţiile art. 22 alin. (6) din Legea nr. 360/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, o funcţie inferioarã gradului profesional pe care îl deţine, în unitatea din care a fost încadrat sau în altã unitate a MAI, prin ordin/dispoziţie emis/emisã potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, care se comunicã poliţistului, sub semnãturã.
    (6) Poliţistul care dupã parcurgerea etapelor prevãzute la alin. (5) nu a fost numit în funcţie, se pune la dispoziţia unitãţii, în condiţiile art. 38 alin. (1) şi (2).

    CAP. III
    Procedura şi cazurile de suspendare a raporturilor de serviciu ale poliţiştilor

    ART. 42
    Efectele suspendãrii
    Suspendarea raporturilor de serviciu are ca efect suspendarea îndeplinirii atribuţiilor de cãtre poliţist şi poate interveni de drept sau la iniţiativa poliţistului.
    ART. 43
    Suspendarea de drept
    Raportul de serviciu al poliţistului se suspendã de drept în urmãtoarele situaţii:
    a) este arestat preventiv;
    b) îndeplineşte o funcţie de conducere salarizatã în cadrul organizaţiilor sindicale, constituite potrivit legii;
    c) este numit într-o funcţie în cadrul cabinetului demnitarului, în condiţiile legii;
    d) este dispãrut, iar dispariţia a fost constatatã prin hotãrâre judecãtoreascã irevocabilã;
    e) a fost instituitã carantina, în condiţiile legii;
    f) forţã majorã;
    g) în alte cazuri expres prevãzute de lege.
    ART. 44
    Suspendarea la iniţiativa poliţistului
    (1) Raportul de serviciu al poliţistului se poate suspenda, la iniţiativa sa, în urmãtoarele situaţii:
    a) pentru efectuarea concediului de creştere a copilului în vârstã de pânã la un an sau, dupã caz, 2 ani ori, în cazul copilului cu handicap, pânã la împlinirea vârstei de 3 ani sau, dupã caz, 7 ani, potrivit legii;
    b) pentru efectuarea concediului de îngrijire a copilului bolnav în vârstã de pânã la 7 ani sau în cazul copilului cu handicap pentru afecţiuni intercurente, pânã la împlinirea vârstei de 18 ani, potrivit legii;
    c) pentru desfãşurarea unei activitãţi în cadrul unor organisme sau instituţii internaţionale;
    d) pentru efectuarea concediului paternal, potrivit legii;
    (2) Raportul de serviciu se poate suspenda la cererea motivatã a poliţistului, pentru un interes personal legitim, în alte cazuri decât cele prevãzute la alin. (1), pe o perioadã cuprinsã între o lunã şi 3 ani.
    ART. 45
    Procedura privind suspendarea raporturilor de serviciu
    (1) În cazurile prevãzute la art. 44, cererea de suspendare a raportului de serviciu se face în scris, cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de data de la care se solicitã suspendarea.
    (2) Prin excepţie, în cazul prevãzut la art. 44 alin. (1) lit. d) cererea de suspendare a raportului de serviciu se face în scris, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data de la care se solicitã suspendarea.
    (3) Suspendarea raportului de serviciu al poliţistului se constatã în situaţiile prevãzute la art. 43 şi 44 alin. (1), respectiv se aprobã în cazul prevãzut la art. 44 alin. (2), prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
    (4) În situaţia în care prin acte normative de nivel superior incidente situaţiilor de suspendare sunt stabilite proceduri speciale, se aplicã acestea.
    ART. 46
    Încetarea suspendãrii
    (1) La data încetãrii motivelor prevãzute la art. 43 lit. a), b) şi d), art. 44 lit. a)-c) şi a situaţiei care constituie interes personal legitim, poliţistul este obligat sã informeze în scris unitatea din care face parte despre acest fapt.
    (2) În termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data primirii informãrii, potrivit alin. (1), şeful unitãţii are obligaţia sã asigure poliţistului condiţiile necesare reluãrii activitãţii.
    (3) Încetarea suspendãrii raportului de serviciu şi reluarea activitãţii se dispun prin dispoziţie/ordin emisã/emis potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane.
    ART. 47
    Modificarea raportului de serviciu suspendat
    (1) Pe perioada suspendãrii, raportul de serviciu al poliţistului nu poate înceta şi nu poate fi modificat decât din iniţiativa sau cu acordul scris al acestuia.
    (2) Pe perioada suspendãrii raportului de serviciu unitatea are obligaţia de a rezerva postul ocupat de cãtre poliţist anterior suspendãrii.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 48
    Aplicarea unor dispoziţii
    Prevederile art. 9 şi 21 se aplicã în mod corespunzãtor şi în situaţiile prevãzute la art. 6 alin. (2) din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 665/2008 privind unele activitãţi de management resurse umane în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificãrile ulterioare.
    ART. 49
    Corelarea cu alte reglementãri
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 300/2004 privind unele activitãţi specifice domeniului resurse umane în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor*), cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
    1. Articolele 94, 96, 97, 98, 101, 103,104, secţiunea a 2-a din capitolul VII şi secţiunea 1 din capitolul VIII îşi înceteazã aplicabilitatea asupra poliţiştilor încadraţi în Ministerul Administraţiei şi Internelor.
    2. Secţiunea a 2-a din capitolul VIII şi secţiunea a 4-a din capitolul VII se abrogã.
--------
    *) Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 300/2004 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece are ca obiect reglementãri din sectorul naţional de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã.

    ART. 50
    Publicitatea
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 51
    Intrarea în vigoare
    Prezentul ordin intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2012.


                  p. Ministrul administraţiei şi internelor,
                                 Mihai Caprã,
                               secretar de stat

    Bucureşti, 23 decembrie 2011.
    Nr. 298.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016