Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 296 din 20 februarie 2004  privind modificarea si completarea   Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.170/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere - Metodologia de licentiere a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri in regim de taxi, a transporturilor rutiere publice de persoane in regim de inchiriere, conditiile privind agrearea si inspectia tehnica periodica a autovehiculelor care efectueaza transport in regim de taxi, precum si metodologia de eliberare a certificatului de atestare a pregatirii profesionale a taximetristilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 296 din 20 februarie 2004 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.170/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere - Metodologia de licentiere a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri in regim de taxi, a transporturilor rutiere publice de persoane in regim de inchiriere, conditiile privind agrearea si inspectia tehnica periodica a autovehiculelor care efectueaza transport in regim de taxi, precum si metodologia de eliberare a certificatului de atestare a pregatirii profesionale a taximetristilor

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 13 aprilie 2004

În temeiul prevederilor <>art. 62 alin. (1) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 93/2003 pentru prorogarea termenului prevãzut la <>art. 59 alin. (1) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.170/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere Metodologia de licenţiere a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri în regim de taxi, a transporturilor rutiere publice de persoane în regim de închiriere, condiţiile privind agrearea şi inspecţia tehnicã periodicã a autovehiculelor care efectueazã transport în regim de taxi, precum şi metodologia de eliberare a certificatului de atestare a pregãtirii profesionale a taximetriştilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 12 august 2003, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Titlul ordinului va avea urmãtorul cuprins:

"ORDIN
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere - Metodologia de licenţiere a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri în regim de taxi, a transporturilor rutiere publice de persoane în regim de închiriere, condiţiile privind agrearea autovehiculelor care efectueazã transport în regim de taxi, precum şi metodologia de eliberare a certificatului de atestare a pregãtirii profesionale a taximetriştilor"

2. Articolul 1 va avea urmãtoarul cuprins:
"<>Art. 1. - Se aprobã Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere - Metodologia de licenţiere a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri în regim de taxi, a transporturilor rutiere publice de persoane în regim de închiriere, condiţiile privind agrearea autovehiculelor care efectueazã transport în regim de taxi, precum şi metodologia de eliberare a certificatului de atestare a pregãtirii profesionale a taximetriştilor, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin."
ART. II
Anexa la ordinul prevãzut la <>art. I, al cãrei titlu este "Norme metodologice de aplicare a Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere Metodologia de licenţiere a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri în regim de taxi, a transporturilor rutiere publice de persoane în regim de închiriere, condiţiile privind agrearea autovehiculelor care efectueazã transport în regim de taxi, precum şi metodologia de eliberare a certificatului de atestare a pregãtirii profesionale a taximetriştilor, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezentele norme metodologice reglementeazã metodologia de licenţiere a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri în regim de taxi, a transporturilor rutiere publice de persoane în regim de închiriere, condiţiile privind agrearea autovehiculelor care efectueazã transport în regim de taxi, precum şi metodologia de eliberare a certificatului de atestare a pregãtirii profesionale a taximetriştilor."
2. Alineatul (1) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Licenţa de transport rutier public în regim de taxi se elibereazã de cãtre agenţia teritorialã a Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., în aceleaşi condiţii în care se acordã la transportul public local de cãlãtori, operatorilor de transport taxi, persoane juridice, care urmeazã sã desfãşoare activitãţi de transport rutier în regim de taxi, care deţin în proprietate sau cu orice alt titlu (cu excepţia comodatului) autovehicule şi care îndeplinesc condiţiile privind baza tehnico-materialã, competenţa profesionalã, capacitatea financiarã şi onorabilitatea."
3. Litera e) a alineatului (2) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"e) dovada cã îndeplineşte condiţiile privind capacitatea financiarã, doveditã prin raportul unui auditor autorizat, întocmit pe baza ultimului bilanţ contabil vizat de direcţia finanţelor publice, din care sã reiasã cã societatea prezintã solvabilitate determinatã de valoarea patrimoniului prin care asigurã un nivel de 500 euro pentru fiecare licenţã de execuţie pentru vehicul eliberatã. Raportul auditorului va fi însoţit de o copie de pe bilanţul contabil respectiv.
În cazul în care operatorul de transport obţine pentru prima oarã licenţã de transport public în regim de taxi, dovada capacitãţii financiare se considerã îndeplinitã temporar dacã pentru fiecare licenţã de execuţie pentru vehicul solicitatã prezintã dovada cã deţine autovehiculul respectiv în proprietate.
Vizarea anualã a licenţei de transport în regim de taxi se realizeazã în condiţiile respectãrii prevederilor primului alineat."
4. Alineatul (4) al articolului 23 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Licenţele de execuţie pentru vehicul se elibereazã de cãtre agenţiile teritoriale ale Autoritãţii Rutiere Române A.R.R. operatorilor de transport taxi deţinãtori de licenţã de transport rutier public în regim de taxi sau de exemplare de serviciu ale licenţei de transport rutier public în regim de taxi, precum şi taximetriştilor independenţi deţinãtori de licenţã taxi, pentru parcul deţinut în condiţiile legii, pentru o perioadã de 5 ani, şi îşi pãstreazã valabilitatea numai în condiţiile vizãrii anuale de cãtre emitent, cu plata tarifelor aferente."
5. Dupã alineatul (4) al articolului 23 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Perioada de valabilitate pentru care este eliberatã licenţa de execuţie pentru vehicul nu poate depãşi perioada de valabilitate a licenţei de transport rutier public în regim de taxi sau a licenţei taxi, dupã caz."
6. Alineatul (1) al articolului 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Licenţa de execuţie pentru vehicul se suspendã în cazul în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberãrii ei, precum şi în cazul suspendãrii licenţei de transport rutier public în regim de taxi sau a licenţei taxi."
7. Litera d) a articolului 28 va avea urmãtorul cuprins:
"d) în cazul anulãrii licenţei de transport rutier public în regim de taxi sau a licenţei taxi."
8. Titlul pãrţii a II-a va avea urmãtorul cuprins:

"PARTEA II
Condiţii privind agrearea autovehiculelor de transport în regim de taxi"

9. Alineatul (1) al articolului 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Eliberarea certificatului de agreare pentru autovehiculele destinate transportului de persoane sau bunuri în regim de taxi se face contra cost de cãtre RAR, prin reprezentanţele sale judeţene, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti."
10. Litera c) a alineatului (2) al articolului 29 va avea urmãtorul cuprins:
"c) autoturismul are dotãrile stabilite, conform legii, în stare de funcţionare, respectiv:
- este dotat cu aparat de taxat, pentru care se face dovada cã distribuitorul, autorizat de Ministerul Finanţelor Publice, are aprobare de model din partea Biroului Român de Metrologie Legalã care atestã cã aparatul corespunde prevederilor <>Legii nr. 38/2003 şi normelor în vigoare; pânã la 30 iunie 2004 se acceptã şi aparatele de taxat care nu corespund prevederilor <>Legii nr. 38/2003 ;
- este dotat legal cu staţie radio de emisie-recepţie; prevederea este obligatorie pentru taxiurile autorizate de primãriile municipiilor şi opţionalã pentru taxiurile autorizate de primãriile celorlalte localitãţi, precum şi pentru taxiurile cu autorizaţie sezonierã, situaţie care se va menţiona în certificatul de agreare, dupã caz;
- este dotat cu dispozitiv de alarmã la dispoziţia şoferului, pentru protecţia sa. Dispozitivul trebuie sã poatã transmite, prin acţionare discretã, semnale de alarmã prin sistem de radio sau GPS; dispozitivul de alarmare poate fi încorporat în staţia radio de emisie-recepţie.
Regimul opţional al dotãrii cu staţia radio de emisierecepţie, prevãzut la a doua liniuţã, se aplicã şi pentru dispozitivul de alarmã în mod similar;
- este dotat cu lampã taxi certificatã de RAR, care funcţioneazã în concordanţã cu poziţiile de operare în care lucreazã aparatul de taxat, respectiv <<Liber>> şi <<Ocupat>>; pânã la 30 iunie 2004 se acceptã şi lãmpile taxi care nu corespund prevederilor <>Legii nr. 38/2003 ;
- poziţiile de lucru ale lãmpii taxi, <<Liber>> şi <<Ocupat>>, trebuie sã aibã corespondent vizibil în afişajul client al aparatului de taxat; prevederea nu este obligatorie pânã la 30 iunie 2004;"
11. Litera c) a alineatului (3) al articolului 29 va avea urmãtorul cuprins:
"c) autovehiculul are dotãrile stabilite conform legii, în stare de funcţionare, respectiv:
- este dotat cu aparat de taxat, pentru care se face dovada cã distribuitorul, autorizat de Ministerul Finanţelor Publice, are aprobare de model din partea Biroului Român de Metrologie Legalã care atestã cã aparatul corespunde prevederilor <>Legii nr. 38/2003 şi normelor în vigoare; pânã la 30 iunie 2004 se acceptã şi aparatele de taxat care nu corespund prevederilor <>Legii nr. 38/2003 ;
- este dotat cu lampã taxi certificatã de RAR, care funcţioneazã în concordanţã cu poziţiile de operare în care lucreazã aparatul de taxat, respectiv <<Liber>> şi <<Ocupat>>; pânã la 30 iunie 2004 se acceptã şi lãmpile taxi care nu corespund prevederilor <>Legii nr. 38/2003 ;
- poziţiile de lucru ale lãmpii taxi, <<Liber>> şi <<Ocupat>>, trebuie sã aibã corespondent vizibil în afişajul client al aparatului de taxat; prevederea nu este obligatorie pânã la 30 iunie 2004;
- este dotat legal cu staţie radio de emisie-recepţie; prevederea este obligatorie pentru autovehiculele destinate transportului de bunuri în regim de taxi, autorizate de primãriile municipiilor, şi opţionalã pentru autovehiculele destinate transportului de bunuri în regim de taxi, autorizate de primãriile celorlalte localitãţi, situaţie care se va menţiona în certificatul de agreare, dupã caz;
- este dotat cu dispozitiv de alarmã la dispoziţia şoferului, pentru protecţia sa. Dispozitivul trebuie sã poatã transmite, prin acţionare discretã, semnale de alarmã prin sistem de radio sau GPS; dispozitivul de alarmare poate fi încorporat în staţia radio de emisie-recepţie.
Regimul opţional al dotãrii cu staţia radio de emisierecepţie, prevãzut la a patra liniuţã, se aplicã şi pentru dispozitivul de alarmã în mod similar;"
12. Litera f) a alineatului (3) al articolului 29 va avea urmãtorul cuprins:
"f) are elementele de caroserie de culoarea stabilitã prin hotãrâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz.
În cazul în care consiliul local sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti a stabilit culoarea taxiului obligatorie numai pentru partea de deasupra benzii duble tip şah, aceasta va fi aplicatã cel puţin pe stâlpii şi pe cupola caroseriei, de la nivelul benzii în sus."
13. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Inspecţia tehnicã periodicã a autovehiculelor agreate, licenţiate şi autorizate pentru transportul rutier în regim de taxi se face de cãtre RAR, în reprezentanţele sale, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti, sau de cãtre staţiile de inspecţie tehnicã periodicã autorizate, deţinãtoare de contract de francizã încheiat cu RAR în condiţiile legii şi monitorizate de cãtre acesta. Prin derogare de la prevederile <>art. 7 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 , modificat prin <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 61/2003 , inspecţia tehnicã periodicã la autovehiculele agreate, licenţiate şi autorizate pentru transportul rutier în regim de taxi, echipate cu instalaţii de alimentare cu GPL, se face de cãtre RAR, în reprezentanţele sale, respectiv reprezentanţa municipiului Bucureşti, sau în staţiile de inspecţie tehnicã periodicã autorizate, deţinãtoare de contract de francizã încheiat cu RAR în condiţiile legii şi monitorizate de cãtre acesta.
(2) Certificatele de agreare definitive se atribuie pentru o perioadã de 5 ani de la data eliberãrii şi sunt valabile numai în condiţiile vizãrii anuale de cãtre RAR, cu plata tarifelor aferente.
(3) Viza anualã a certificatelor de agreare se acordã numai dacã autovehiculele prezentate îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au inspecţia tehnicã periodicã efectuatã şi în termenul de valabilitate, conform reglementãrilor privind încadrarea vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţã conform destinaţiei RNTR 1;
b) sunt menţinute condiţiile de agreare stabilite la art. 29;
c) sunt îndeplinite cerinţele referitoare la dotãrile suplimentare cerute prin <>Legea nr. 38/2003 , ulterioare agreãrii iniţiale.
(4) Autovehiculul prezentat pentru verificarea dotãrilor prevãzute la alin. (3) lit. c) trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are aplicate pe cele douã portiere spate, iar în cazul transportului de bunuri în regim de taxi, pe pãrţile laterale ale cabinei sau caroseriei cele douã indicatoare marcate, stabilite ca model unic la nivelul localitãţii prin hotãrâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care trebuie sã conţinã:
- numãrul autorizaţiei taxi;
- localitatea de autorizare;
- data expirãrii autorizaţiei taxi;
b) are aplicatã pe cele douã portiere faţã valoarea tarifului pe kilometru, a tarifului pe orã şi a tarifului de pornire;
c) nu are pe geamuri aplicate înscrisuri, colante sau altele asemenea, care ar putea afecta vizibilitatea din şi înspre interior."
14. Alineatele (6), (7) şi (8) ale articolului 31 vor avea urmãtorul cuprins:
"(6) Toate aparatele de taxat şi lãmpile taxi existente pe taxiuri vor putea fi utilizate pânã la înlocuirea lor, conform legii, dar nu mai târziu de 30 iunie 2004. Toate staţiile radio existente pe taxiuri şi a cãror înlocuire se impune prin reglementãrile în vigoare vor putea fi utilizate pânã la înlocuirea lor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2003.
(7) Certificatele de agreare existente la data de 28 aprilie 2003 vor fi valabile pânã la 31 decembrie 2003. Valabilitatea poate fi prelungitã pânã la 30 iunie 2004, în condiţiile prezentelor norme metodologice, perioadã în care aparatul de taxat şi lampa taxi existente vor fi înlocuite cu noile tipuri prevãzute de <>Legea nr. 38/2003 .
(8) Pânã la eliberarea autorizaţiilor taxi de cãtre consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, se vor realiza urmãtoarele:
a) operatorii de transport taxi, taximetriştii independenţi şi operatorii pentru activitatea de dispecerat taxi vor solicita de la agenţia Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. eliberarea licenţelor de transport rutier public în regim de taxi, a licenţelor taxi şi a licenţelor de execuţie pentru activitatea de dispecerat taxi, în condiţiile stabilite de lege;
b) RAR şi agenţia Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. vor elibera certificate de agreare şi, respectiv, licenţe de execuţie pentru vehicul, temporare, în condiţiile în care nu au avut loc dotarea şi amenajarea taxiurilor, conform legii, pânã la 31 decembrie 2003, respectiv dotarea cu aparat de taxat şi lampã taxi pânã la 30 iunie 2004, acestea urmând sã fie preschimbate în definitive dupã reverificarea agreãrii de cãtre RAR. Pe baza certificatelor de agreare temporare se pot elibera licenţe de execuţie temporare pentru vehicul şi pe baza acestora se pot elibera autorizaţiile taxi de cãtre primãrie;
c) pânã la 30 iunie 2004, RAR va agrea temporar autoturismele prezentate pentru activitate de taxi dacã acestea îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii minimale:
- au inspecţia tehnicã periodicã în termenul de valabilitate;
- sunt dotate cu aparate de taxat şi staţie radio de emisie-recepţie în stare de funcţionare;
- au în dotare caseta taxi;
- au însemnele, înscrisurile, elementele de culoare ale caroseriei conform prevederilor <>Legii nr. 38/2003 şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare a taximetriei, stabilit de consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
- sunt dotate cu portiere de acces şi evacuare în dreptul fiecãrei banchete sau fiecãrui scaun pentru clienţi, dupã caz, precum şi cu spaţiu de 100 dm 3 necesar transportului bagajelor de mânã, în condiţiile prezentelor norme metodologice, şi nu pot transporta mai mult de 4 persoane în afara conducãtorului auto;
d) RAR va agrea temporar autovehicule pentru activitatea de taxi pânã la 30 iunie 2004, în condiţiile în care acestea nu au finalizat înlocuirea aparatelor de taxat şi casetelor taxi, conform prevederilor <>Legii nr. 38/2003 ; dupã aceastã datã certificatele de agreare temporare se vor preschimba, contra cost, în certificate de agreare definitive, în condiţiile art. 30 alin. (2), numai dacã au fost finalizate dotãrile respective. Dupã 30 iunie 2004 certificatele de agreare temporare, eliberate de cãtre RAR, îşi pierd valabilitatea;
e) operaţiunea de pregãtire a parcului de autoturisme pentru agreare definitivã ca taxiuri de cãtre RAR începe cu data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice şi se finalizeazã la 30 iunie 2004, urmând ca procedura de agreare definitivã sã se efectueze pe baza unor programãri stabilite de comun acord între RAR şi camera taximetriştilor, ca filialã judeţeanã, sau cu asociaţiile profesionale reprezentative, prin filialele judeţene."
15. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - Planul de operaţii privind desfãşurarea procedurii de agreare, procedura de omologare/certificare a lãmpilor taxi, planul de operaţii privind verificarea anualã în vederea acordãrii vizei certificatului de agreare definitiv pentru autovehiculele taxi, precum şi modelul certificatului de agreare se stabilesc de RAR."
16. La articolul 34, dupã litera e) se introduce o nouã literã, litera f), cu urmãtorul cuprins:
"f) sã prezinte recomandarea gratuitã din partea camerelor taximetriştilor, ca filiale judeţene, sau din partea unei asociaţii profesionale reprezentative la nivel naţional, prin filialele judeţene."
17. Dupã alineatul (4) al articolului 39 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Vizarea anualã a certificatului de atestare a pregãtirii profesionale este condiţionatã de menţinerea îndeplinirii condiţiilor şi a valabilitãţii documentelor prevãzute la art. 34."
18. La alineatul (2) al articolului 40, dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera l), cu urmãtorul cuprins:
"l) taximetristul nu s-a prezentat pentru vizarea certificatului de atestare a pregãtirii profesionale în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data expirãrii vizei precedente."
ART. III
Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. şi Regia Autonomã "Registrul Auto Român" vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. IV
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat

Bucureşti, 20 februarie 2004.
Nr. 296.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016