Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 291 din 26 februarie 2010  privind instituirea si aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si a regulamentului de organizare si functionare a acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 291 din 26 februarie 2010 privind instituirea si aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si a regulamentului de organizare si functionare a acesteia

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 141 din 3 martie 2010
ORDIN nr. 291 din 26 februarie 2010
privind instituirea şi aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 141 din 3 martie 2010


Având în vedere prevederile titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale<>Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , aferente titlului VII "Accize şi alte taxe speciale", aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se instituie Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate. Comisia este formatã din 7 membri, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, dispoziţiile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.499/2009 privind instituirea şi aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate şi a <>regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 3 iunie 2009, se abrogã.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 26 februarie 2010.
Nr. 291.


ANEXA 1
COMPONENŢA
Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse
supuse accizelor armonizate

1. Director al Direcţiei de politici şi legislaţie în domeniile vamal şi nefiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - membru preşedinte
2. Directorul general al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - membru vicepreşedinte
3. Director al Direcţiei de legislaţie în domeniul TVA din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - membru
4. Director în cadrul Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - membru
5. Director al Direcţiei de legislaţie în domeniul accizelor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice - membru
6. Directorul general al Direcţiei generale de informaţii fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã - membru
7. Directorul general al Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã - membru

NOTÃ:
În cazuri justificate, preşedintele Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate este înlocuit de vicepreşedinte, care exercitã toate atribuţiile preşedintelui, conform ordinului.
În cazuri justificate, membrii Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate pot desemna în scris un alt membru al comisiei care sã exercite drepturile derivate din calitatea de membru.
Un membru al Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate nu poate primi decât o singurã împuternicire în baza cãreia sã reprezinte un alt membru al comisiei.

ANEXA 2
REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru
autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Atribuţiile prevãzute în sarcina autoritãţii fiscale centrale, conform prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din <>Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Normelor metodologice aferente titlului VII şi titlului VIII, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi celor ale <>art. 234 alin. (5) şi (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, denumitã în continuare Comisia.
ART. 2
(1) Activitatea curentã a Comisiei se realizeazã pânã la data de 1 aprilie 2010 prin intermediul Direcţiei de autorizãri din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, ca direcţie de specialitate. Dupã aceastã datã, activitatea Comisiei se realizeazã prin intermediul Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, denumitã în continuare direcţia de specialitate.
(2) Începând cu data de 1 aprilie 2010, direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice are drept de utilizare a sistemului pentru schimbul de date privind accizele (SEED).
(3) Predarea dosarelor, documentelor şi evidenţelor de la nivelul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor cãtre Ministerul Finanţelor Publice se va realiza începând cu data de 1 aprilie 2010, pe bazã de procese-verbale de predare-primire, care vor fi încheiate dupã cum urmeazã:
a) la nivelul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor predarea se va realiza prin Direcţia de autorizãri;
b) la nivelul Ministerului Finanţelor Publice preluarea se va realiza prin Direcţia generalã management al domeniilor reglementate specific.
ART. 3
(1) Comisia funcţioneazã în prezenţa tuturor membrilor, prin participarea acestora în mod direct sau în baza desemnãrii realizate în condiţiile prevãzute în anexa nr. 1 la ordin.
(2) Lucrãrile Comisiei vor fi conduse de preşedintele acesteia. În cazul în care preşedintele Comisiei lipseşte, acesta îl va desemna pe vicepreşedinte pentru a conduce lucrãrile.
(3) Deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toţi operatorii de produse supuse accizelor armonizate - persoane juridice, asociaţii familiale, persoane fizice autorizate şi întreprinderi individuale - care desfãşoarã pe teritoriul României activitãţile prevãzute la titlul VII "Accize şi alte taxe speciale" şi titlul VIII "Mãsuri speciale privind supravegherea producţiei, importului şi circulaţiei unor produse accizabile" din <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi la <>art. 234 alin. (5) şi (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. II
Organizarea şedinţelor de lucru ale Comisiei

ART. 4
(1) Comisia se întruneşte de cel mult douã ori pe lunã, pentru analiza situaţiilor care impun luarea unei decizii.
(2) Comisia va fi convocatã de preşedinte sau de vicepreşedinte, la propunerea direcţiei de specialitate, în scris, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data la care va avea loc şedinţa Comisiei. Odatã cu aprobarea ordinii de zi, preşedintele sau vicepreşedintele, la propunerea direcţiei de specialitate, va stabili şi persoanele ce urmeazã a fi invitate la şedinţã.
(3) Convocarea Comisiei poate fi fãcutã în mod extraordinar şi fãrã respectarea dispoziţiilor alin. (1) şi (2), cu prezentarea de cãtre direcţia de specialitate a unei motivãri însuşite de preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, dupã caz, cu privire la situaţia extraordinarã apãrutã.
ART. 5
(1) Direcţia de specialitate va pune la dispoziţia membrilor Comisiei, cu 3 zile lucrãtoare înaintea şedinţei, ordinea de zi şi notele de prezentare întocmite de direcţia de specialitate.
(2) În situaţiile prevãzute la art. 4 alin. (3), termenul în care se vor pune la dispoziţia membrilor Comisiei notele de prezentare va putea fi redus.
(3) Notele de prezentare vor fi întocmite de direcţia de specialitate în urma analizãrii documentaţiei, care constã, în principal, din solicitãri în vederea autorizãrii şi/sau alte solicitãri privind produsele accizabile, precum şi din sesizãri primite de la organele cu atribuţii de control referitoare la activitatea operatorilor economici care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul produselor accizabile.
(4) Direcţia de specialitate analizeazã documentele prevãzute la alin. (3) sub aspectul conţinutului legal obligatoriu al dosarului, înaintând Comisiei note de prezentare care conţin propuneri motivate de soluţionare.
(5) În situaţia în care din analiza documentelor şi a legislaţiei în vigoare direcţia de specialitate nu poate face o propunere motivatã pe care sã o supunã spre dezbatere Comisiei, aceasta din urmã va analiza nota de prezentare şi în absenţa unei propuneri.
ART. 6
(1) Notele de prezentare întocmite de direcţia de specialitate vor fi prezentate în plenul Comisiei de cãtre preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, dupã caz.
(2) Suplimentar faţã de nota de prezentare întocmitã de direcţia de specialitate, pot fi puse la dispoziţia membrilor Comisiei, la cerere, orice acte care se aflã în documentaţia prevãzutã la art. 5 alin. (3).
ART. 7
(1) Comisia va analiza situaţia prezentatã, cu respectarea prevederilor prezentului regulament şi a legislaţiei incidente în vigoare, având în vedere competenţele Comisiei.
(2) Direcţia de specialitate sau Comisia are dreptul de a solicita orice alte documente, declaraţii sau informaţii atât de la operatorii economici solicitanţi, cât şi de la instituţii ale statului.
(3) Informaţiile suplimentare oferite de membrii Comisiei sau de alte organe sau instituţii ale statului în cadrul termenului de 3 zile lucrãtoare, de naturã sã schimbe propunerile fãcute de direcţia de specialitate, prin nota de prezentare, duc la amânarea soluţionãrii notei de prezentare şi, implicit, la reanalizarea situaţiei de fapt, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 5 alin. (2).
(4) În cazuri excepţionale, analiza informaţiilor suplimentare de naturã a schimba propunerile direcţiei de specialitate prin nota de prezentare se poate face fãrã amânarea soluţionãrii cererii, cu obligativitatea menţionãrii în procesul-verbal de şedinţã a motivelor care au impus soluţionarea cu celeritate.
ART. 8
(1) Comisia ia hotãrâri cu votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor şi vor fi validate prin semnarea de cãtre toţi membrii prezenţi în mod direct sau în baza împuternicirii acordate conform anexei nr. 1 la ordin a procesului-verbal în care sunt menţionate acestea.
(2) În baza hotãrârilor Comisiei se emit deciziile, care se semneazã de cãtre preşedintele Comisiei, indiferent dacã a condus sau nu şedinţa la care s-au luat respective hotãrâri.
(3) În cazuri justificate preşedintele poate delega vicepreşedintelui atribuţia prevãzutã la alin. (2).
ART. 9
(1) La şedinţele Comisiei participã funcţionari din cadrul direcţiei de specialitate, care vor consemna într-un registru de procese-verbale aspectele analizate şi toate deciziile adoptate în cadrul şedinţei.
(2) La lucrãrile Comisiei va fi invitat, dupã caz, în funcţie de ordinea de zi a Comisiei, câte un reprezentant din partea:
a) Ministerului Administraţiei şi Internelor;
b) Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
c) Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;
d) Direcţiei generale politicã industrialã şi competitivitate din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;
e) Gãrzii Financiare;
f) Direcţiei supraveghere accize şi operaţiuni vamale din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor;
g) patronatelor producãtorilor de produse accizabile sau depozitarilor de astfel de produse, legal înfiinţate.
(3) La lucrãrile Comisiei pot fi invitaţi reprezentanţii autoritãţilor care pot oferi informaţii relevante asupra aspectelor supuse dezbaterii Comisiei, precum şi persoanele fizice sau juridice ale cãror situaţii de fapt şi de drept sunt supuse analizei Comisiei în mod direct sau prin reprezentant.
(4) Invitaţii participã la analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, punctele de vedere exprimate de aceştia în cadrul lucrãrilor Comisiei având caracter consultativ. Invitaţii nu participã la luarea deciziei de cãtre Comisie.

CAP. III
Deciziile Comisiei

ART. 10
(1) Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai în formã scrisã.
(2) Deciziile cuprind urmãtoarele elemente:
a) denumirea Comisiei;
b) numãrul deciziei şi data la care a fost emisã;
c) datele de identificare ale operatorului de produse supuse accizelor armonizate;
d) obiectul deciziei;
e) motivele de fapt;
f) temeiul de drept;
g) numele şi semnãtura preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei, dupã caz;
h) ştampila Comisiei;
i) indicarea posibilitãţii de a fi contestatã, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitatã.
ART. 11
(1) Decizia trebuie comunicatã operatorului de produse supuse accizelor armonizate cãruia îi este destinatã.
(2) Deciziile Comisiei vor fi comunicate în una dintre urmãtoarele forme:
a) prin prezentarea operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau a persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, la sediul direcţiei de specialitate ori la sediul autoritãţii fiscale teritoriale, dupã caz, şi primirea actului administrativ de cãtre acesta/aceasta, sub semnãturã, data comunicãrii fiind data ridicãrii sub semnãturã a actului;
b) prin remiterea, sub semnãturã, a actului administrativ de cãtre persoanele împuternicite de autoritãţile fiscale teritoriale, data comunicãrii fiind data remiterii sub semnãturã a actului;
c) prin poştã, la domiciliul fiscal al operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau al persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, precum şi prin alte mijloace, cum sunt: fax, e-mail, dacã se asigurã transmiterea textului actului administrativ şi confirmarea primirii acestuia, data comunicãrii fiind data confirmãrii primirii actului administrativ;
d) prin publicitate.
(3) În cazul în care comunicarea deciziei nu a fost posibilã potrivit dispoziţiilor prevãzute la alin. (2) lit. a)-c), se va recurge la comunicarea prin publicitate, prin afişarea la sediul autoritãţii fiscale teritoriale de care aparţine operatorul de produse accizabile supuse accizelor armonizate a unei copii a deciziei emise pe numele acestuia sau pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. Decizia se considerã comunicatã dupã expirarea unui termen de 15 zile de la data afişãrii sau a publicãrii pe pagina de internet.
ART. 12
Decizia produce efecte din momentul în care este comunicatã operatorului de produse accizabile supuse accizelor armonizate sau persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, ori la o datã ulterioarã menţionatã în actul administrativ comunicat, potrivit legii.
ART. 13
Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la calitatea persoanei care semneazã actul administrativ, numele şi prenumele ori denumirea operatorului de produse supuse accizelor armonizate, a obiectului deciziei sau a semnãturii preşedintelui ori vicepreşedintelui Comisiei, dupã caz, atrage nulitatea actului administrativ. Nulitatea se constatã de instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ, în condiţiile legii.
ART. 14
Comisia poate îndrepta erorile materiale din decizie din oficiu sau la cererea operatorului de produse supuse accizelor armonizate ori a persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz. Decizia corectatã se va comunica potrivit prevederilor art. 11.

CAP. IV
Cãi de atac

ART. 15
(1) Împotriva deciziei Comisiei se poate formula plângere prealabilã în condiţiile <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Plângerea prealabilã formulatã împotriva deciziei Comisiei, în condiţiile prezentului regulament, este calea administrativã de atac prin care se solicitã autoritãţii publice emitente reexaminarea deciziei.
ART. 16
În situaţia în care operatorul de produse supuse accizelor armonizate sau persoana împuternicitã de cãtre acesta, dupã caz, contestã decizia de suspendare, revocare ori anulare a autorizaţiei sau orice alte decizii emise de Comisie, efectul deciziei se suspendã de drept pânã la soluţionarea contestaţiei de cãtre Comisie în cadrul procedurii prealabile prevãzute de legislaţia în domeniu, potrivit <>art. 185 alin. (8) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
(1) Plângerea prealabilã se formuleazã în scris şi va cuprinde:
a) datele de identificare ale contestatarului;
b) obiectul acesteia;
c) motivele de fapt şi de drept;
d) dovezile pe care se întemeiazã;
e) semnãtura contestatarului sau a împuternicitului acestuia, precum şi ştampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calitãţii de împuternicit a contestatarului, persoanã fizicã sau juridicã, se face potrivit legii.
(2) Plângerea prealabilã se depune la sediul Ministerului Finanţelor Publice, în termenele prevãzute la <>art. 7 din Legea nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În cazul în care plângerea prealabilã este depusã la un organ necompetent din cadrul autoritãţii fiscale, aceasta va fi înaintatã, în termen de maximum 5 zile de la data primirii, direcţiei de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor pânã la data de 1 aprilie 2010 şi, respectiv, direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice dupã data de 1 aprilie 2010.
ART. 18
Plângerea prealabilã poate fi retrasã de contestatar pânã la soluţionarea acesteia. Comisia va comunica contestatarului decizia prin care se ia act de renunţarea la plângerea prealabilã.
ART. 19
(1) Comisia analizeazã plângerile prealabile în raport cu susţinerile formulate de contestatar, cu dispoziţiile legale invocate de acesta şi cu documentele existente la dosarul cauzei. Soluţionarea plângerii prealabile se face în limitele sesizãrii.
(2) Comisia poate solicita, pentru lãmurirea cauzei, punctul de vedere al direcţiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor instituţii şi autoritãţi.
(3) Prin soluţionarea plângerii prealabile nu se poate crea o situaţie mai grea contestatarului în propria cale de atac.
(4) Contestatarul sau împuterniciţii acestuia, dupã caz, pot sã depunã probe noi în susţinerea cauzei pe tot parcursul soluţionãrii plângerii prealabile.
ART. 20
(1) În soluţionarea plângerii prealabile, Comisia se pronunţã prin decizie.
(2) Decizia emisã în soluţionarea plângerii prealabile este definitivã în sistemul cãilor administrative de atac.
ART. 21
(1) Decizia de soluţionare a plângerii prealabile se emite în formã scrisã şi va cuprinde: preambulul, considerentele şi dispozitivul.
(2) Preambulul cuprinde: denumirea Comisiei, numele şi prenumele sau denumirea contestatarului, domiciliul fiscal al acestuia, numãrul de înregistrare al plângerii prealabile la Ministerul Finanţelor Publice şi obiectul cauzei.
(3) Considerentele cuprind motivele de fapt şi de drept care au format convingerea Comisiei în emiterea deciziei.
(4) Dispozitivul cuprinde soluţia pronunţatã, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitatã.
(5) Decizia se semneazã de cãtre preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, dupã caz.
ART. 22
(1) Prin decizie, plângerea prealabilã va putea fi admisã, în totalitate sau în parte, ori respinsã.
(2) În cazul admiterii plângerii prealabile se decide, dupã caz, anularea totalã sau parţialã a actului atacat.
(3) Dacã se constatã neîndeplinirea unei condiţii procedurale la învestirea Comisiei cu soluţionarea plângerii prealabile, aceasta va fi respinsã fãrã a se proceda la analiza pe fond a cauzei.
ART. 23
(1) Decizia privind soluţionarea plângerii prealabile se comunicã contestatarului în formã scrisã, în condiţiile prevãzute la art. 11.
(2) Deciziile emise în soluţionarea plângerilor prealabile pot fi atacate la instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ competentã, în termenul prevãzut de legislaţia în vigoare.
----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016