Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 29 din 31 ianuarie 2018  pentru aprobarea documentului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 29 din 31 ianuarie 2018 pentru aprobarea documentului "Propunerea tuturor OPEED pentru produsele care pot fi luate în considerare de OPEED-uri în procesul de cuplare intrazilnică, în conformitate cu art. 53 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor"

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 143 din 15 februarie 2018
    Având în vedere prevederile art. 9 alin. (5), alin. (6) lit. l) şi alin. (10) şi ale art. 53 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor şi ale art. 23 alin. (2), art. 36 alin. (7) lit. g) şi art. 43 alin. (1) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând seama de acordul tuturor autorităţilor de reglementare, exprimat în Forumul Reglementatorilor în Energie din data de 23 ianuarie 2018, de aprobare a propunerii tuturor operatorilor pieţei de energie electrică desemnaţi privind produsele care pot fi avute în vedere de operatorii pieţei de energie electrică desemnaţi în procesul unic de cuplare a pieţelor intrazilnice în conformitate cu art. 53 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor,
    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) lit. c) şi f) şi alin. (5) şi ale art. 9 alin. (1) lit. h) şi i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă documentul „Propunerea tuturor OPEED pentru produsele care pot fi luate în considerare de OPEED-uri în procesul de cuplare intrazilnică în conformitate cu art. 53 din Regulamentul Comisiei (UE) 2015/1.222 din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor“, prevăzut în anexa care face parte integrantă din ordin.

    ART. 2
    Societatea Operatorul Pieţei de Energie Electrică şi Gaze Naturale „Opcom“ - S.A. publică pe pagina proprie de internet documentul prevăzut la art. 1.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,
                    Dumitru Chiriţă

    Bucureşti, 31 ianuarie 2018.
    Nr. 29.
    ANEXA 1

    Propunerea tuturor OPEED pentru produsele care pot fi luate în considerare de OPEED-uri
în procesul de cuplare intrazilnică în conformitate cu art. 53 din Regulamentul (UE) al Comisiei 2015/1.222 din 24 iulie 2015
    de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor
    OPEED-urile, luând în considerare următoarele:
    Întrucât

    Context
    (1) Acest document reprezintă o propunere comună concepută de toţi operatorii pieţei de energie electrică desemnaţi („OPEED“) pentru produsele care pot fi luate în considerare în cuplarea unică intrazilnică (denumită în continuare „Propunerea privind produsele pentru IZ“) în conformitate cu art. 53 din Regulamentul Comisiei (UE) 2015/1.222 din 24 iulie 2015 care stabileşte o linie directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor (denumit în continuare „Regulamentul ACGC“).
    (2) În conformitate cu art. 53 din Regulamentul ACGC: „În termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, toate OPEED-urile elaborează o propunere privind produsele care pot fi luate în considerare la cuplarea unică a pieţelor intrazilnice. OPEED-urile se asigură că toate ofertele generate de aceste produse depuse pentru a permite exercitarea funcţiilor de OCP în conformitate cu articolul 7 sunt exprimate în euro şi se referă la timpul pieţei şi la unitatea de timp a pieţei. Toate OPEED-urile se asigură că ofertele generate de aceste produse sunt compatibile cu caracteristicile capacităţii interzonale, care permit corelarea simultană a acestora. Toate OPEED-urile se asigură că algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă este în măsură să gestioneze oferte care acoperă o unitate de timp a pieţei şi mai multe unităţi de timp ale pieţei.“
    (3) În conformitate cu art. 53 alin. (4) din Regulamentul ACGC „În termen de doi ani de la intrarea în vigoare a prezentului regulament şi ulterior din doi în doi ani, toate OPEED-urile consultă, în conformitate cu articolul 12: (a) participanţii la piaţă, pentru a se asigura că produsele disponibile corespund nevoilor lor; (b) toate OTS-urile, pentru a se asigura că produsele ţin seama în mod corespunzător de siguranţa în funcţionare; (c) toate autorităţile de reglementare, pentru a se asigura că produsele disponibile sunt în conformitate cu obiectivele prezentului regulament.“ Toate OPEED-urile modifică produsele, dacă este necesar, în conformitate cu rezultatele consultării.
    (4) Toate OPEED-urile transmit propunerea pentru produse spre aprobare autorităţilor de reglementare în termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a regulamentului ACGC - adică 14 februarie 2017. OPEED-urile nu sunt obligate prin Regulamentul ACGC să se consulte cu privire la propunerea de produse înainte de a o transmite autorităţilor de reglementare. Însă OPEED-urile apreciază răspunsul părţilor interesate privind valoarea propunerilor şi s-au decis deci să consulte.
    (5) În conformitate cu paragraful (14) din Regulamentul ACGC „Din motive de eficienţă şi pentru a implementa cuplarea unică a pieţelor pentru ziua următoare şi a pieţelor intrazilnice cât mai curând posibil, cuplarea unică a pieţelor pentru ziua următoare şi a pieţelor intrazilnice ar trebui să utilizeze operatorii pieţei existenţi şi soluţii deja puse în aplicare, după caz, fără a exclude concurenţa din partea noilor operatori“, produsele propuse în propunerea produselor IZ se bazează pe soluţiile actuale de cuplare, fie implementate, fie în curs de dezvoltare şi actualizate sau modificate unde se consideră de cuviinţă.
    (6) OPEED-urile vor stabili, în conformitate cu planul OCP, printr-un acord de colaborare al OPEED-urilor, încheiat de toate OPEED-urile, un comitet al OPEED-urilor conform cu Regulamentul ACGC. Deciziile comune ale OPEED-urilor şi responsabilităţile privind această propunere pentru produsele ZU vor fi luate prin Comitetul OPEED şi prin aranjamente de guvernare asociate. Deoarece introducerea unor produse noi sau modificate poate necesita o modificare a algoritmului de cuplare prin preţ, orice modificare se va supune principiilor de gestionare a schimbărilor stabilite în conformitate cu propunerea OPEED-urilor privind algoritmul de cuplare prin preţ şi privind algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă (denumită în continuare „Propunerea de algoritmi“).

    Impactul asupra obiectivelor Regulamentului ACGC
    (1) Propunerea de produse IZ sugerată ia în considerare obiectivele cooperării în domeniul alocării capacităţilor şi gestionării congestiilor, descrise în art. 3 din Regulamentul ACGC.
    (2) Impunând disponibilitatea unei game ample de produse pe care OPEED-urile să le poată pune la dispoziţia participanţilor la piaţă ca parte din cuplarea unică intrazilnică (CUIZ), propunerea pentru produsele IZ promovează concurenţa eficientă în generarea, tranzacţionarea şi furnizarea de electricitate pentru a se asigura că propunerea pentru produsele IZ continuă să promoveze concurenţa eficientă, OPEED-urile pot consulta participanţii la piaţă cel puţin o dată la 2 ani pentru a se asigura că produsele disponibile reflectă nevoile lor.
    (3) Deoarece ofertele ce rezultă din produse sunt compatibile cu caracteristicile capacităţii interzonale, propunerea pentru produsele IZ ajută la promovarea alocării optime a capacităţii interzonale şi la asigurarea utilizării optime a infrastructurii de transport. Deoarece toate ofertele produselor disponibile vor putea accesa capacitatea interzonală disponibilă prin funcţia OCP IZ, propunerea pentru produsele IZ asigură accesul nediscriminatoriu la capacitatea interzonală.
    (4) Propunerea pentru produsele IZ va asigura securitatea operaţională, deoarece OPEED-urilor li se cere să se consulte cu OTS-urile cel puţin o dată la 2 ani pentru a se asigura că produsele disponibile ţin cont de securitatea operaţională. Mai mult, dacă OTS-urile identifică orice provocare cu privire la securitatea operaţională, au dreptul să ceară OPEED-urilor să propună o modificare în propunerea pentru produsele IZ.
    (5) Produsele enumerate în propunerea pentru produsele IZ vor fi disponibile OPEED-urilor pentru ca aceşti operatori să le ofere participanţilor la piaţă şi toate sunt compatibile cu CUIZ. Drept urmare, propunerea pentru produsele IZ asigură tratamentul echitabil şi nediscriminatoriu al OTS-urilor, OPEED-urilor, Agenţiei, autorităţilor de reglementare şi participanţilor la piaţă. Pentru a se asigura că propunerea pentru produsele IZ continuă să promoveze tratamentul echitabil şi nediscriminatoriu, OPEED-urile vor consulta toate părţile cel puţin o dată la 2 ani cu privire la produsele disponibile.
    (6) În plus, propunem ca orice modificări în produsele disponibile să fie gestionate în conformitate cu principiile de gestionare a schimbărilor şi cu procesul descris în propunerea de algoritmi. Aceste principii:
    a) asigură o manieră deschisă, transparentă, nediscriminatorie de gestionare a cererilor de schimbare, inclusiv intrările părţilor interesate, unde este cazul;
    b) asigură că performanţa algoritmului va fi menţinută la niveluri acceptabile în prezent şi pentru o perioadă rezonabilă de timp în viitor, presupunând creşterea şi dezvoltarea plauzibilă a pieţei;
    c) facilitează susţinerea cererilor individuale ale OPEED-urilor şi OTS-urilor atunci când aceasta nu îi afectează pe ceilalţi sau include măsurile de micşorare a daunei;
    d) stabilesc un proces echitabil şi eficient care susţine dezvoltarea la timp a pieţei.

    (7) Respectând principiile de monitorizare a modificărilor şi procesul descris în propunerea de algoritmi atunci când introduc modificări în produsele disponibile, OPEED-urile se vor asigura că propunerea pentru produsele IZ respectă necesitatea de a avea o piaţă echitabilă şi ordonată şi o determinare echitabilă şi ordonată a preţurilor.
    (8) Algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă realizează corelarea în conformitate cu principiul de preţ-timp-prioritate pentru ofertele depuse pentru diferitele contracte. Acest lucru înseamnă că ofertele cu un preţ-limită mai bun sunt selectate primele. Dacă două oferte au acelaşi preţ-limită, oferta cu cel mai vechi marcaj al datei şi timpului va fi selectată prima. Acest lucru asigură constituirea echitabilă şi corespunzătoare a preţurilor pentru toate produsele.
    (9) Pentru fiecare tip de produse se vor aplica aceleaşi atribute (aşa cum sunt enumerate în articolul 2) în toate domeniile pieţei. Nu va exista nicio diferenţiere în caracteristicile ofertelor pentru a asigura o piaţă echitabilă.
    (10) OPEED-urile intenţionează să acopere toate nevoile pieţei cu produsele disponibile pentru a maximiza lichiditatea pe pieţele cuplate. Pentru a îndeplini acest obiectiv, tipurile de oferte din articolul 2 sunt disponibile.
    (11) Cerând OPEED-urilor să publice şi să menţină o descriere publică detaliată a produselor susţinute pentru CUIZ, propunerea pentru produsele IZ va asigura şi spori transparenţa şi fiabilitatea informaţiilor. Mai mult, OPEED-urile vor implica toate părţile interesate în orice consultaţie necesară pentru a gestiona modificările la propunerea pentru produsele IZ sau produsele disponibile.
    (12) Propunerea pentru produsele IZ creează cadru nediscriminatoriu pentru OPEED-uri deoarece toate produsele enumerate în propunerea pentru produsele IZ vor fi disponibile pentru toate OPEED-urile şi orice modificare operată în produsele disponibile va fi guvernată de principiile de gestionare a schimbărilor în propunerea de algoritmi.
    (13) Consultându-se cu toate părţile cel puţin o dată la 2 ani cu privire la produsele disponibile, toate OPEED-urile se vor asigura că propunerea pentru produsele IZ continuă să contribuie la operarea eficientă pe termen lung şi la dezvoltarea sistemului de transport al energiei electrice şi la sectorul de energie electrică în Uniune.
    (14) Fiecare produs individual poate avea impact asupra performanţei algoritmului, care depinde de utilizarea lor efectivă şi de compoziţia efectivă a ofertelor. În mod deosebit, impactul asupra performanţei algoritmului depinde de:
    (i) numărul de oferte transmise cu privire la produsul respectiv;
    (ii) valorile specifice ale parametrilor precizaţi în ofertele transmise cu privire la produsul respectiv, inclusiv preţurile şi cantităţile;
    (iii) utilizarea în acelaşi timp cu alte produse şi constrângerile OTS-urilor.

    ART. 1
    Subiectul şi scopul
    1. Produsele prezentate în CUPIZ aşa cum sunt determinate în propunerea de produse IZ reprezintă propunerea comună a tuturor OPEED-urilor în conformitate cu art. 53 din Regulamentul (UE) 2015/1222.

    ART. 2
    Definiţii
    În scopul acestei propuneri, termenii folosiţi au înţelesul stabilit în definiţiile incluse în art. 2 din Regulamentul 2015/1222, în celelalte articole ale legislaţiei menţionate în prezenta şi în Planul OCP. În plus, se vor aplica următoarele definiţii:
    1. Cererea de schimbare: se referă la o cerere formală a uneia sau mai multor părţi pentru orice modificare ce urmează a fi operată în algoritmii de cuplare prin preţ sau de tranzacţionare prin corelare continuă sau pentru folosirea în producţie.
    2. Zona de planificare: se referă la o zonă în care obligaţiile OTS-urilor cu privire la planificare se aplică datorită nevoilor operaţionale şi organizaţionale.


    ART. 3
    Cerinţe generale
    1. Fiecare OPEED va publica, pentru participanţii la piaţă, lista de produse disponibile în conformitate cu regulile de piaţă relevante ale OPEED-urilor.
    2. Toate ofertele ce rezultă din aceste produse supuse algoritmului de cuplare prin preţ vor fi exprimate în euro şi vor face referire la timpul pieţei. OPEED-urile au dreptul să ceară ca ofertele transmise de participanţii la piaţă să fie exprimate şi decontate în valutele locale sau în euro.
    3. Produsele noi sau modificate se supun cererii de schimbare. O astfel de cerere de schimbare va fi supusă principiilor de gestionare a modificărilor stabilite în propunerea de algoritmi.

    ART. 4
    Produse de cuplare unică intrazilnică
    1. În cadrul CUPIZ, tranzacţia are loc pe baza unei serii de caracteristici definite într-un contract. Contractul se referă la instrumentul folosit de părţile care tranzacţionează pentru a încheia un acord de vânzare/cumpărare a unei anumite cantităţi de energie cu un timp predefinit de livrare.
    Un produs defineşte liniile directoare care guvernează asupra generării contractelor. Produsul este un şablon folosit ca standard pentru generarea contractelor cu comportamente de natura celor definite în şablonul produselor. Relaţia dintre produse şi contracte este la fel ca aceea dintre 1 şi „n“. Adică fiecare produs va avea mai multe contracte şi fiecare contract va aparţine unuia şi aceluiaşi produs.

    2. Algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă va susţine următoarele produse sau o combinaţie a acestora, care pot fi implementate în conformitate cu principiile de gestionare a schimbărilor şi cu procesele descrise în propunerea de algoritmi:
    a) pe oră: produsul susţine tranzacţionarea în 24 de contracte de energie electrică, câte unul pentru fiecare oră din zi. Sistemul generează în mod automat aceste contracte şi le pune la dispoziţie pentru tranzacţionare cu o zi înainte de ziua de livrare la o anumită oră;
    b) per jumătate de oră: produsul susţine tranzacţionarea în 48 de contracte de energie electrică, câte unul pentru fiecare jumătate de oră din zi. Sistemul generează în mod automat aceste contracte şi le pune la dispoziţie pentru tranzacţionare cu o zi înainte de ziua de livrare la o anumită oră;
    c) per sfert de oră: produsul susţine tranzacţionarea în 96 de contracte de energie electrică, câte unul pentru fiecare sfert de oră din zi. Sistemul generează în mod automat aceste contracte şi le pune la dispoziţie pentru tranzacţionare cu o zi înainte de ziua de livrare la o anumită oră;
    d) blocuri definite de utilizatori: acestea sunt combinaţii la cerere de contracte pe oră, per jumătate de oră sau per sfert de oră definite de participantul la piaţă. Perioada de livrare a blocurilor definite de utilizatori trebuie să fie întotdeauna acoperită de mai multe contracte definite pe perioadele de piaţă ale produsului şi cu timpi de livrare consecutivi, care trebuie executate împreună. O ofertă bloc definită de utilizator nu poate fi o ofertă de tip iceberg.

    3. Algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă va susţine următoarele restricţii de execuţie a ofertelor:
    a) NON - o ofertă depusă cu restricţia de execuţie NON este fie executată imediat, fie, dacă oferta nu poate fi corelată imediat, este înregistrată în registrul de oferte. Se permite executarea parţială a ofertelor şi ofertele NON pot fi corelate cu ofertele existente şi pot crea mai multe tranzacţii;
    b) fill or kill (FOK) - oferta este tranzacţionată integral la un moment imediat după ce oferta este depusă la cantitatea sa integrală sau ştearsă fără a fi înregistrată în registrul de oferte. Ofertele FOK pot fi corelate cu oferte multiple existente în registrul de oferte. Ofertele FOK nu pot avea o restricţie de valabilitate;
    c) imediat sau anulat (IOC) - oferta este fie tranzacţionată (în orice sumă) la un moment imediat după ce oferta este depusă sau, dacă oferta nu poate fi corelată, ştearsă fără a fi înregistrată în registrul de oferte. Se permite executarea parţială şi ofertele IOC pot fi executate pe baza mai multor oferte şi pot crea mai multe tranzacţii. O ofertă cu restricţia de execuţie IOC nu poate avea o restricţie de valabilitate;
    d) totul sau nimic (AON) - o ofertă depusă cu restricţia de execuţie AON este fie executată exact pe baza unei alte oferte cu cantitatea sa completă, fie este înregistrată în registrul de oferte. Nu sunt permise execuţii parţiale. Restricţia de execuţie AON este permisă doar pentru ofertele de pe piaţa definită de utilizator.

    4. Algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă va susţine următoarele restricţii de valabilitate a ofertelor:
    a) good for session (GFS) (Bun pentru sesiune) - valabilitatea în timp a ofertei este determinată de valabilitatea sesiunii de tranzacţionare corespunzătoare a ofertei. Oferta este anulată în mod automat în momentul în care valabilitatea definită în timp a sesiunii de tranzacţionare corespunzătoare expiră;
    b) good till date (GTD) (bun până la termen) - valabilitatea în timp a ofertei este determinată de dată şi oră. Oferta este anulată în mod automat în momentul în care valabilitatea definită în timp expiră.

    5. Algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă va susţine următoarele tipuri de oferte:
    a) oferte simple (cunoscute de asemenea drept oferte-limită): oferte de cumpărare sau vânzare cu o cantitate şi cu un preţ specificate, unde ofertele de cumpărare pot fi executate la acel preţ sau la un preţ mai mic şi unde ofertele de vânzare pot fi executate la acel preţ sau la un preţ mai mare. Ofertele simple pentru piaţa predefinită pot fi înregistrate cu restricţii de execuţie NON, FOK sau IOC. Ofertele simple pentru piaţa definită de utilizator au întotdeauna restricţia de execuţie AON. Toate ofertele simple pot fi înregistrate cu restricţii de valabilitate GFS şi GTD;
    b) oferte corelate: în cazul depunerii de oferte corelate, fie toate ofertele pot fi executate integral, fie nicio ofertă nu va fi executată. Un grup de oferte poate fi depus cu această restricţie de depunere, dacă include oferte care au doar restricţia de execuţie FOK şi dacă toate ofertele au fost înregistrate pentru aceeaşi zonă de tranzacţionare a OPEED-urilor;
    c) ofertele iceberg sunt oferte simple care pot fi vizibile cu o parte din cantitatea lor totală de pe piaţă, în timp ce cantitatea lor completă este expusă pe piaţă pentru corelare. Parte din cantitatea ascunsă va fi vizibilă pentru tranzacţionare de îndată ce partea care a fost deja vizibilă a fost executată.

    6. Sistemul de tranzacţionare intrazilnică va genera în mod automat contracte tranzacţionabile bazate pe definirea produselor.
    7. Timpii de schimbare a orei (23 şi 25 ore) sunt implementaţi în cazul produselor de cuplare unică intrazilnică.
    8. Produsele sunt disponibile pentru tranzacţionare în funcţie de zona de planificare; aşadar, OPEED-urile vor defini setul de produse tranzacţionabile în fiecare zonă de planificare.
    9. Tranzacţionarea produselor se face în EUR şi MW.
    10. Utilizarea şi parametrizarea unui produs individual sunt decizia fiecărui OPEED individual, conform, în măsura în care au un impact asupra rezultatelor algoritmului de tranzacţionare prin corelare continuă, aplicării procedurii de gestionare a schimbărilor stabilite în conformitate cu propunerea de algoritmi.

    ART. 5
    Termenul pentru implementare
    1. În urma aprobării propunerii de produse IZ, fiecare OPEED o va publica pe internet în conformitate cu art. 9(14) din Regulamentul ACGC.
    2. OPEED-urile vor implementa propunerea de produse IZ în ceea ce priveşte implementarea CUPZU, imediat după aprobarea de către ANR-uri a propunerii de produse IZ şi în ceea ce priveşte operarea CUPZU, imediat după implementarea funcţiei OCP în conformitate cu planul OCP, în acord cu articolul 7(3) din Regulamentul ACGC.

    ART. 6
    Limba
    1. Limba de referinţă pentru această propunere va fi limba engleză. Pentru a evita orice dubiu, în situaţia în care OPEED-urile au nevoie să traducă această propunere în limbile lor naţionale, în caz de discrepanţe între varianta în limba engleză publicată de OPEED-uri în conformitate cu art. 9 alin. (14) din Regulamentul ACGC şi orice versiune într-o altă limbă, OPEEDurile vor fi obligate să le elimine, revizuind traducerea propunerii şi trimiţând o versiune finală corectă autorităţilor naţionale de reglementare relevante.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016