Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 29 din 14 ianuarie 2003  privind aplicarea prevederilor   Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 29 din 14 ianuarie 2003 privind aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 28 ianuarie 2003
În temeiul prevederilor <>art. 14 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, ale <>art. 4 alin. (1) din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, şi ale <>art. 1 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiarã şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Activitãţile de livrãri de bunuri şi prestãri de servicii efectuate direct cãtre populaţie, pentru care agenţii economici sunt obligaţi sa emita facturi fiscale, sunt urmãtoarele:
a) vânzarea bunurilor de folosinta îndelungatã, definite potrivit legii;
b) comerţul cu amãnuntul prin comis-voiajori, precum şi prin corespondenta, cu excepţia livrãrilor de bunuri la domiciliu efectuate de cãtre magazine;
c) serviciile de reparaţii şi întreţinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
d) vânzarea pachetelor de servicii turistice sau componente ale acestora de cãtre agenţiile de turism, definite potrivit legii;
e) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice şi termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta şi curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;
f) efectuarea lucrãrilor de construcţii, reparaţii, amenajãri şi întreţinere de locuinţe;
g) serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului.
ART. 2
Persoanele juridice prevãzute la <>art. 1 din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, precum şi persoanele fizice autorizate sa desfãşoare activitãţi independente şi care nu sunt impuse pe baza de norme de venit sau în sistem forfetar, care au relaţii contractuale cu persoane juridice pentru livrãri de bunuri, închirieri sau prestãri de servicii, vor întocmi pentru sumele primite sau de primit, în condiţiile stabilite prin contractele respective, factura, factura fiscalã sau alt document legal aprobat.
ART. 3
(1) În situaţia în care bunurile nu se livreaza de la sediul social înscris în antetul facturii fiscale sau al altui document legal aprobat pentru livrarea bunurilor, se vor mentiona pe factura fiscalã sau pe documentul respectiv, în mod suplimentar, elementele de identificare a locului de expediere a bunurilor, şi anume: denumirea sucursalei, punctului de lucru etc., localitatea, strada şi numãrul, sectorul/judeţul.
(2) În partea stanga jos a facturii fiscale vor fi menţionate şi datele de identificare a persoanei care efectueazã livrarea bunurilor, şi anume: numele şi prenumele, seria şi numãrul actului de identitate (buletin de identitate, carte de identitate sau pasaport), codul numeric personal.
(3) Persoanele juridice care utilizeazã facturi fiscale specifice, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice, care nu au rubrica specialã pentru înscrierea datelor de identificare prevãzute la alin. (2), pana la modificarea (adaptarea) formularelor respective vor înscrie (completa) în partea de jos a formularului datele persoanei autorizate sa efectueze livrarea bunurilor.
(4) Pe facturile fiscale care se utilizeazã pentru prestãri de servicii se vor mentiona, în mod expres, numãrul şi data contractului, respectiv ale comenzii, în cazul prestãrilor de servicii ocazionale care nu au la baza un contract.
(5) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplica pentru livrãrile de bunuri în sistem cash & carry.
ART. 4
În cazul pierderii sau sustragerii formularelor cu regim special, agenţii economici sunt obligaţi:
a) sa anunţe, în termen de 24 de ore de la constatare, pierderea sau sustragerea formularelor cu regim special la direcţia generalã a finanţelor publice judeteana, a municipiului Bucureşti, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, dupã caz; pentru sustragere vor fi anunţate şi organele de poliţie;
b) sa transmitã Companiei Naţionale "Imprimeria Nationala" - S.A. lista seriilor şi plajelor de numere ale formularelor cu regim special pierdute sau sustrase, în termen de 48 de ore de la constatarea pierderii sau sustragerii.
ART. 5
(1) Persoanele juridice care presteazã servicii de morarit, pentru serviciile prestate atât cãtre persoane juridice, cat şi cãtre persoane fizice, vor întocmi Bonul de macinis cod 6-3-10/A, prevãzut în anexa la prezentul ordin, şi Factura fiscalã cod 14-4-10/A.
(2) Persoanele juridice beneficiare ale serviciilor de morarit vor întocmi factura fiscalã pentru contravaloarea produselor cedate prestatorului sub forma de uium.
ART. 6
Persoanele juridice care au primit codul unic de înregistrare de la registrul comerţului vor inregistra pe documentele financiar-contabile acest cod în rubrica alocata pana în prezent codului de înregistrare fiscalã.
ART. 7
Direcţia de reglementãri contabile, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 8
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 14 ianuarie 2003.
Nr. 29.




ANEXA 1


Prestator ........................ Beneficiar ........................
(denumirea, forma juridicã) (denumirea, forma juridicã/
numele şi prenumele)
Codul unic de înregistrare ....... Codul unic de înregistrare/CNP ....
Sediul (localitatea, str., nr.) Sediul/domiciliul
................................. (localitatea, str., nr.) ..........
.................................. ...................................
Contul ........................... Contul ............................
Banca ............................ Banca .............................


BON DE MACINIS Nr. .....
data .......


┌────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ├───────┬──────────────┬───────┬──────────────────────────┬───────┤
│Specificaţie│Primit │ Uium reţinut │Macinat│ Produse eliberate │Pier- │
│ │ la ├──────┬───────┤- kg - │ beneficiarului │deri │
│ │macinat│ în │ în │ │ - kg - │din │
│ │- kg - │natura│numerar│ ├─────┬─────┬──────┬───────┤fabri- │
│ │ │- kg -│- kg - │ │Fãina│Malai│Tarate│Corpuri│catie │
│ │ │ │ │ │ │ │ │strãine│- kg - │
├────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────┼─────┼──────┼───────┼───────┤
├────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────┼─────┼──────┼───────┼───────┤
├────────────┼───────┼──────┼───────┼───────┼─────┼─────┼──────┼───────┼───────┤
├────────────┴───────┴──────┴───────┴───────┴─────┼─────┴──────┴───────┴───────┤
│Prestator, │Beneficiar, │
└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────┘

6-3-10/A




BON DE MACINIS Nr. .....
data .......

(cod 6-3-10/A)

Formular cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare
1. Serveşte ca:
- document de primire a cerealelor pentru macinat, în regim de prestaţie, cu plata în natura sau în bani;
- evidentierea uiumului reţinut în natura sau plata prestaţiei în numerar şi a produselor eliberate beneficiarului;
- document de înregistrare în gestiune a veniturilor realizate din activitatea de prestaţii de macinis a uiumului în natura sau a sumelor încasate în numerar.
2. Se întocmeşte, în doua exemplare, de cãtre unitatea prestatoare, înscriindu-se cantitatea adusã la macinat, uiumul reţinut în natura sau preţul prestaţiei în lei, precum şi produsele eliberate beneficiarului.
Se semneazã de prestator şi de beneficiar.
3. Circula:
- la beneficiar, pentru a face dovada pe timpul transportului a produselor rezultate din macinis şi pentru înregistrarea în contabilitate, dupã caz (exemplarul 1);
- la prestator, pentru înregistrarea zilnic, pe baza recapitulatiei, a cantitãţilor de cereale din uium intrate în gestiune sau înregistrarea în registrul de casa a numerarului încasat ca tarif al prestaţiei (exemplarul 2).
Lunar, prestatorul morii întocmeşte raportul de producţie din macinis, document centralizator pentru înregistrarea în contabilitatea sinteticã şi analitica.
4. Se arhiveaza:
- la prestator (exemplarul 2);
- la beneficiar (exemplarul 1).

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016