Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 289 din 16 februarie 2004  privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 289 din 16 februarie 2004 privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 148 din 19 februarie 2004
În temeiul <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare, în baza prevederilor <>art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pentru aplicarea unitarã a prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adãugatã, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscalã centralã la nivelul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 2
(1) Comisia fiscalã centralã emite decizii fiscale, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin ordin al ministrului finanţelor publice, pentru probleme de naturã fiscalã, prin coroborarea legislaţiei fiscale cu legislaţia conexã, dupã caz, pentru care se impune o soluţionare unitarã în vederea eliminãrii confuziilor şi interpretãrilor diferite în aplicarea legislaţiei fiscale.
(2) Comisia fiscalã centralã soluţioneazã şi cazurile în care aplicarea scutirii de taxã pe valoarea adãugatã pentru bunurile şi serviciile finanţate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform art. 8 din Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţarã, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, prevãzutã la <>art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004 .
(3) Comisia fiscalã centralã este formatã din 13 persoane cu drept de vot, din care un preşedinte, un locţiitor al preşedintelui şi 11 membri, în componenţa prevãzutã în anexã.
(4) Comisia fiscalã centralã este coordonatã de secretarul de stat care rãspunde de politica şi legislaţia fiscalã.
ART. 3
În cadrul Comisiei fiscale centrale funcţioneazã un secretariat format din 3 persoane, din care douã persoane din cadrul Direcţiei generale de politici şi legislaţie fiscalã privind veniturile bugetului general consolidat şi o persoanã din cadrul Direcţiei generale juridice.
ART. 4
(1) Directorii generali şi/sau adjuncţi în ale cãror atribuţii se regãseşte coordonarea impozitelor prevãzute la art. 1, denumiţi în continuare directori coordonatori, selecteazã problematica rezultatã din corespondenţa primitã, care este de competenţa Comisiei fiscale centrale.
(2) Ceilalţi membri ai Comisiei fiscale centrale, alţii decât directorii coordonatori, pot propune spre dezbatere, în vederea adoptãrii unor soluţii unitare, probleme din domeniul legislaţiei fiscale prevãzute la art. 1.
(3) Directorii coordonatori, pentru problematica selectatã, precum şi ceilalţi membri ai Comisiei fiscale centrale, pentru problemele pe care le supun spre dezbatere, asigurã elaborarea notei de prezentare şi a soluţiei propuse. Înscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare şi a soluţiilor propuse se supune aprobãrii preşedintelui Comisiei fiscale centrale.
ART. 5
(1) Comisia fiscalã centralã se întruneşte o datã pe sãptãmânã sau ori de câte ori este nevoie. Comisia fiscalã centralã se poate întruni şi poate lua decizii în prezenţa a cel puţin 9 membri, dintre care nu pot sã lipseascã preşedintele comisiei sau locţiitorul acestuia, directorul general al Direcţiei generale juridice şi directorul coordonator sau înlocuitorii de drept ai acestora pe problematica specificã fiecãrui impozit care face obiectul analizei. Deciziile se iau cu votul a jumãtate plus unu din membrii prezenţi şi sunt valabile indiferent de poziţia ulterioarã a persoanelor absente de la lucrãrile Comisiei fiscale centrale.
(2) La lucrãrile şedinţei pot fi invitaţi sã participe fãrã drept de vot specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate.
(3) Comisia fiscalã centralã analizeazã notele de prezentare şi soluţiile propuse, înscrise pe ordinea de zi, şi aprobã prin decizii soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupã caz, resping soluţiile propuse dacã acestea contravin prevederilor legale sau dacã nu sunt de competenţa Comisiei fiscale centrale în sensul art. 2 alin. (1).
(4) Comisia fiscalã centralã nu soluţioneazã probleme punctuale care nu presupun adoptarea unor soluţii unitare general aplicabile de cãtre toţi agenţii economici, acestea rezolvându-se potrivit fişei posturilor din organigrama Ministerului Finanţelor Publice şi legislaţiei specifice.
ART. 6
(1) Secretariatul va ţine un registru în care se vor consemna:
- data şedinţei;
- participanţii (nominal);
- ordinea de zi;
- modul de votare a deciziilor;
- numãrul atribuit deciziei Comisiei fiscale centrale.
(2) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei secretariatul distribuie membrilor Comisiei fiscale centrale şi invitaţilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnãtura directorilor coordonatori sau, dupã caz, a celorlalţi membri ai Comisiei fiscale centrale.
(3) Procesul-verbal al şedinţei Comisiei fiscale centrale se redacteazã de secretariat, va fi semnat de membrii prezenţi ai Comisiei fiscale centrale şi va fi pãstrat de secretariatul acesteia.
(4) În termen de 3 zile de la data şedinţei secretariatul Comisiei fiscale centrale redacteazã decizia Comisiei fiscale centrale, care va conţine numai soluţiile aprobate de comisie, şi proiectul de ordin pe care îl va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice.
(5) Prin grija secretariatului şi a directorilor coordonatori, decizia Comisiei fiscale centrale se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã valabilitatea <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.581/2003 privind constituirea Comisiei centrale fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 859 din 3 decembrie 2003.
ART. 8
Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei fiscale centrale şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrãrii în vigoare a actului normativ în baza cãruia au fost date.
ART. 9
Anexa face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 10
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 16 februarie 2004.
Nr. 289.

ANEXĂ


COMPONENŢA COMISIEI FISCALE CENTRALE

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Domeniul Statutul
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Secretar de stat Cu atribuţii în domeniul politicii preşedinte
şi legislaţiei fiscale
2. Secretar de stat Preşedintele Agenţiei Naţionale de locţiitor al
Administrare Fiscalã - ANAF preşedintelui
3. Director general Direcţia generalã de politici şi membru
legislaţie privind veniturile
bugetului general consolidat
4. Director general Direcţia generalã juridicã membru
5. Director general Direcţia generalã de gestiune a membru
impozitelor şi contribuţiilor - ANAF
6. Director general Direcţia generalã de colectare a membru
creanţelor bugetare - ANAF
7. Director general Direcţia generalã de inspecţie membru
fiscalã - ANAF
8. Director general Direcţia generalã de soluţionare a membru
contestaţiilor - ANAF
9. Director general Direcţia generalã de politici şi membru
adjunct care legislaţie privind veniturile
coordoneazã bugetului general consolidat
legislaţia privind
impunerea persoanelor
juridice şi a altor
entitãţi similare
10. Director general Direcţia generalã de politici şi membru
adjunct care legislaţie privind veniturile
coordoneazã bugetului general consolidat
legislaţia privind
taxa pe valoarea
adãugatã
11. Director general Direcţia generalã de politici şi membru
adjunct care legislaţie privind veniturile
cooroneazã bugetului general consolidat
legislaţia privind
accizele
12. Director Direcţia de reglementãri contabile membru
13. Şef serviciu Serviciul legislaţie şi armonizare membru
T.V.A. în regim normal şi regimuri
speciale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016