Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 280 din 23 ianuarie 2024  privind modificarea anexelor nr. 1-4 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.196/2013 pentru aprobarea componenţei nominale a Comisiei superioare medico-legale, a Comisiei de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 280 din 23 ianuarie 2024 privind modificarea anexelor nr. 1-4 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.196/2013 pentru aprobarea componenţei nominale a Comisiei superioare medico-legale, a Comisiei de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală "Mina Minovici" Bucureşti, a componenţelor nominale ale comisiilor de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova, precum şi a modului de funcţionare a acestor comisii

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 85 din 30 ianuarie 2024
    Văzând Referatul de aprobare nr. AR 1.099/2024 al Direcţiei generale de asistenţă medicală din cadrul Ministrului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile art. 13 lit. e) şi art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activităţii şi funcţionarea instituţiilor de medicină legală, republicată, cu modificările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexele nr. 1-4 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.196/2013 pentru aprobarea componenţei nominale a Comisiei superioare medico-legale, a Comisiei de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti, a componenţelor nominale ale comisiilor de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova, precum şi a modului de funcţionare a acestor comisii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 24 octombrie 2013, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    2. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    3. În anexa nr. 3, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Şedinţa de lucru se poate desfăşura numai în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din membrii permanenţi ai Comisiei superioare medico-legale.
    Şedinţa de lucru se poate desfăşura fizic sau online, pe o platformă video securizată.
    Lucrările şedinţei de lucru se consemnează într-un proces-verbal, semnat de către toţi membrii Comisiei superioare medico-legale prezenţi."

    4. În anexa nr. 3, punctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6. Comisia superioară medico-legală se poate pronunţa prin aviz asupra tuturor actelor medico-legale întocmite de medicii legişti, indiferent de tipul acestora şi de modul de desfăşurare a activităţii."

    5. În anexa nr. 3, punctele 7 şi 9 se abrogă.
    6. În anexa nr. 3, punctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11. În situaţiile în care există puncte de vedere diferite asupra unui caz analizat, membrii Comisiei superioare medico-legale care au opinia minoritară pot formula opinie separată, semnată şi parafată în cadrul aceluiaşi aviz, care este tehnoredactată sub opinia majoritară."

    7. În anexa nr. 3, punctul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "12. (1) Avizul Comisiei superioare medico-legale trebuie eliberat în cel mai scurt timp de la data solicitării. Trimiterea acestuia la organul judiciar care l-a solicitat se realizează în cel mult 40 de zile de la finalizarea avizului.
    (2) Atunci când şedinţele Comisiei superioare medico-legale se desfăşoară online, pentru celeritate şi doar la solicitarea expresă a organului judiciar, se poate emite o copie a avizului semnată şi parafată doar de către preşedintele comisiei, din care să reiasă conţinutul avizului şi membrii care au participat la analiza cazului.
    (3) În situaţia prevăzută la alin. (2), după ce avizul este semnat şi parafat de către toţi membrii care au participat la analiza cazului respectiv, acesta va fi eliberat în original organului judiciar care a dispus efectuarea avizului."

    8. În anexa nr. 4, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. (1) În cadrul fiecărui institut de medicină legală funcţionează câte o comisie de avizare şi control al actelor medico-legale.
    (2) Şedinţele de lucru se pot desfăşura fizic sau online, pe o platformă video securizată.
    (3) Înainte de începerea fiecărei şedinţe se realizează un proces-verbal de prezenţă, semnat de către preşedintele Comisiei de avizare şi control al actelor medico-legale."

    9. În anexa nr. 4, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale, denumită în continuare Comisie de avizare şi control, evaluează din punct de vedere ştiinţific, cu respectarea competenţei teritoriale şi la solicitarea organelor judiciare, documentele întocmite în cadrul institutului respectiv de medicină legală şi al judeţelor arondate teritorial."

    10. În anexa nr. 4, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5. Comisia de avizare şi control se poate pronunţa prin aviz asupra tuturor actelor medico-legale emise de instituţiile medico-legale, cu excepţia avizelor Comisiei superioare medico-legale."

    11. În anexa nr. 4, punctele 7 şi 8 se abrogă.
    12. În anexa nr. 4, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "10. În situaţiile în care există puncte de vedere diferite asupra unui caz analizat, membrii Comisiei de avizare şi control care au opinia minoritară vor formula opinie separată, semnată şi parafată în cadrul aceluiaşi aviz, care este tehnoredactată sub opinia majoritară."

    13. În anexa nr. 4, punctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11. (1) Avizul Comisiei de avizare şi control trebuie eliberat în cel mai scurt timp de la data solicitării. Trimiterea acestuia la organul judiciar care l-a solicitat se realizează în cel mult 10 zile de la finalizarea avizului.
    (2) Atunci când şedinţele Comisiei de avizare şi control se desfăşoară online, pentru celeritate, şi doar la solicitarea expresă a organului judiciar, se poate emite o copie a avizului semnată şi parafată doar de către preşedintele Comisiei de avizare şi control, din care să reiasă conţinutul avizului şi membrii care au participat la analiza cazului.
    (3) Atunci când şedinţele Comisiei de avizare şi control se desfăşoară online, după ce avizul este semnat şi parafat de către toţi membrii care au participat la analiza cazului respectiv, acesta va fi eliberat în original organului judiciar care a dispus efectuarea avizului."



    ART. II
    Direcţia generală de asistenţă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii, Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti şi institutele de medicină legală din Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru-Florin Rogobete,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 23 ianuarie 2024.
    Nr. 280.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.196/2013)
    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a Comisiei superioare medico-legale
    Membri permanenţi:
    1. directorul general al Institutului Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti, prof. univ. dr. Curcă George Cristian;
    2. directorul general adjunct al Institutului Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti, prof. univ. dr. Hostiuc Iulian Sorin;
    3. directorii institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare:
    3.1. prof. univ. dr. Alexandra Enache, Institutul de Medicină Legală Timişoara;
    3.2. prof. univ. dr. Roxana Eugenia Zăvoi, Institutul de Medicină Legală Craiova;
    3.3. prof. univ. dr. Diana Bulgaru-Iliescu, Institutul de Medicină Legală Iaşi;
    3.4. conf. univ. dr. Carmen Corina Radu, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureş;
    3.5. conf. univ. dr. Costel-Vasile Siserman, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;

    4. şefii disciplinelor de profil (medicină legală) coordonatori de activitate didactică din facultăţile acreditate din cadrul centrelor medicale universitare:
    4.1. prof. univ. dr. Beatrice Gabriela Ioan, şef disciplină/ coordonator activitate Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa“ Iaşi;
    4.2. prof. univ. dr. Camelia Liana Buhaş, şef disciplină/ coordonator activitate Facultatea de Medicină şi Farmacie din cadrul Universităţii Oradea;
    4.3. prof. univ. dr. Silviu Morar, şef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii „Lucian Blaga“ din Sibiu;
    4.4. prof. univ. dr. Iuliu Fulga, şef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos“ din Galaţi;
    4.5. prof. univ. dr. Marius Popa, şef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii „Ovidius“ din Constanţa;

    5. şeful disciplinei/coordonator de activitate didactică de morfopatologie Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ Bucureşti:
    5.1. prof. univ. dr. Mariana Costache, Facultatea de Medicină;
    5.2. prof. univ. dr. Sabina Andrada Zurac, Facultatea de Stomatologie;

    6. patru medici primari cu experienţă în specialitatea de medicină legală, desemnaţi la propunerea directorului general al Institutului Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti:
    6.1. dr. Adriana Francisc, doctor în ştiinţe medicale, Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti;
    6.2. dr. Corneliu Octavian Căpăţînă, doctor în ştiinţe medicale, Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti;
    6.3. prof. univ. dr. Cătălin Scripcaru, Institutul de Medicină Legală Iaşi;
    6.4. dr. Lucian Pintea, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Bistriţa-Năsăud.



    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.196/2013)
    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a comisiilor de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul
    Institutului Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti
    şi din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale
    universitare Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş şi Craiova
    I. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti:
    1. prof. univ. dr. George Cristian Curcă, directorul general al Institutului Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti;
    2. dr. Ştefan Gabriel Dumitriu, medic primar medicină legală, Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti;
    3. şef lucrări dr. Virgil Filip Perde, medic primar medicină legală, Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ Bucureşti;
    4. conf. univ. dr. Marius Florentin Popa, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Constanţa;
    5. dr. Radu Streulea, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Argeş.

    II. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Cluj-Napoca:
    1. conf. univ. dr. Costel Vasile Siserman, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Cluj-Napoca;
    2. prof. univ. dr. Silviu Morar, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Sibiu;
    3. şef lucrări dr. Ştefan Mihai Aniţian, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;
    4. şef lucrări dr. Cristian Puiu Gherman, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;
    5. dr. Lucian Vasile Pintea, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Bistriţa-Năsăud.

    III. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Iaşi:
    1. prof. univ. dr. Diana Bulgaru-Iliescu, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Iaşi;
    2. prof. univ. dr. Beatrice Gabriela Ioan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală din Iaşi;
    3. conf. univ. dr. Anton Knieling, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală din Iaşi;
    4. dr. Carmen Marcu, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Botoşani;
    5. dr. Nory Weisselberg, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Bacău.

    IV. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Timişoara:
    1. prof. univ. dr. Alexandra Enache, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Timişoara;
    2. prof. univ. dr. Camelia Liana Buhaş, medic primar medicină, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Bihor;
    3. conf. univ. dr. Cris Virgiliu Precup, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Arad;
    4. conf. univ. dr. Camelia Oana Mureşan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Timişoara;
    5. şef lucrări dr. Veronica Ciocan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Timişoara.

    V. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Târgu Mureş:
    1. conf. univ. dr. Radu Carmen Corina, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Târgu Mureş;
    2. dr. Harald Jung, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureş;
    3. dr. Lucian Croitorescu, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureş;
    4. dr. Carmen Marcela Barbu, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Covasna;
    5. dr. Janos Sinko, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Harghita.

    VI. Comisia de avizare şi control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Craiova:
    1. prof. univ. dr. Roxana Zăvoi, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Craiova;
    2. şef lucrări dr. Liliana Stanca, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Craiova;
    3. dr. Mihail Ştefănescu, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Craiova;
    4. dr. Liviu Radu, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Olt;
    5. dr. Florin Daniel Dijmărescu, medic primar medicină legală, Serviciul Judeţean de Medicină Legală Gorj.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016