Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 280 din 11 aprilie 2006  privind aprobarea Procedurii de lucru in vederea constituirii, actualizarii si accesarii Registrului electronic unic al serviciilor sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 280 din 11 aprilie 2006 privind aprobarea Procedurii de lucru in vederea constituirii, actualizarii si accesarii Registrului electronic unic al serviciilor sociale

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 12 aprilie 2006
Având în vedere prevederile <>art. 16 din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 11 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului instituţiilor de asistenţã socialã şi a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţã socialã, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de lucru în vederea constituirii, actualizãrii şi accesãrii Registrului electronic unic al serviciilor sociale înfiinţat la nivelul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, denumit în continuare e-Registru.
ART. 2
(1) În scopul realizãrii evidenţei furnizorilor de servicii sociale şi a serviciilor acordate de aceştia, la nivelul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei este creatã o aplicaţie informaticã ce poate fi accesatã direct de pe pagina de Internet a Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, respectiv a Departamentului de Asistenţã Socialã şi Incluziune Socialã.
(2) Aplicaţia informaticã prevãzutã la alin. (1) este construitã modular astfel:
a) modulul de administrare - oferã posibilitatea administratorului sã deţinã o imagine completã asupra întregului proces de colectare a datelor;
b) modulul de utilizare - oferã posibilitatea utilizatorului de a accesa aplicaţia şi de a introduce informaţiile în baza de date;
c) modulul de raportare - furnizeazã informaţiile şi statisticile generale şi este accesibil tuturor celor interesaţi.
ART. 3
(1) Registrul electronic are urmãtoarele câmpuri:
a) informaţii generale despre furnizor:
(i) denumirea furnizorului (numele, codul fiscal, tipul organizaţiei);
(ii) actul de înfiinţare (tipul actului, data constituirii, instituţia emitentã);
(iii) adresa furnizorului (strada, numãrul, localitatea, judeţul, codul poştal);
(iv) datele de contract (codul fiscal, numãrul de înregistrare, contul bancar, adresa bãncii unde este înscris contul);
(v) persoana de contact (numele, prenumele, funcţia, telefonul, e-mail);
b) informaţii despre serviciile sociale oferite de furnizor:
(i) criteriile de încadrare a serviciilor sociale în diverse categorii (tipuri de beneficiari, situaţia în care aceştia se aflã, tipuri de servicii acordate, forma de organizare şi locul în care se acordã serviciile);
(ii) datele de identificare privind forma de organizare şi locul unde se acordã serviciile sociale (strada, numãrul, oraşul, judeţul, codul poştal);
(iii) categoriile de personal implicate în acordarea serviciilor sociale.
(2) Pentru facilitarea colectãrii şi accesãrii datelor se codificã serviciile acordate; codurile şi criteriile prevãzute la alin. (1) lit. b) pct. (i) sunt prevãzute în anexa la prezentul ordin.
ART. 4
(1) În cadrul Direcţiei generale politici asistenţã socialã se nominalizeazã douã persoane pentru administrarea e-Registrului, denumite în continuare administratori e-Registru.
(2) Atribuţiile administratorilor e-Registrului sunt:
a) monitorizarea şi evaluarea datelor introduse în e-Registru;
b) asigurarea bunei funcţionãri a aplicaţiei informatice;
c) coordonarea activitãţii de actualizare şi accesare a e-Registrului;
d) acordarea avizului asupra realizãrii unor operaţii ce revin direcţiilor de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale, cum ar fi ştergerea datelor, furnizarea informaţiilor şi altele asemenea;
e) prelucrarea datelor din e-Registru şi întocmirea de rapoarte în conformitate cu solicitãrile departamentului de specialitate;
f) colaborarea permanentã cu Direcţia strategie şi sinteze din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei pentru funcţionarea e-Registrului din punct de vedere tehnic.
ART. 5
(1) Pentru constituirea şi actualizarea bazei de date a e-Registrului, directorul executiv al direcţiei teritoriale va desemna prin decizie douã persoane din cadrul secretariatului tehnic al Comisiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale.
(2) Persoanele nominalizate, denumite în continuare responsabili e-Registru, au urmãtoarele atribuţii:
a) introducerea datelor referitoare la furnizorii de servicii sociale şi serviciile acordate de aceştia în conformitate cu aplicaţia informaticã realizatã la nivelul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
b) actualizarea şi modificarea datelor prevãzute la lit. a);
c) notificarea solicitãrii de ştergere a datelor referitoare la un anume furnizor sau serviciu social;
d) verificarea periodicã a veridicitãţii datelor înscrise în e-Registru;
e) relaţionarea permanentã cu administratorul e-Registrului de la nivelul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
f) pãstrarea confidenţialitãţii datelor introduse în e-Registru.
ART. 6
Pentru actualizarea/reactualizarea cu date a e-Registrului, direcţiile teritoriale au urmãtoarele atribuţii:
a) pun la dispoziţie responsabililor e-Registrului un calculator cu conectare permanentã la Internet;
b) creeazã o adresã de e-mail utilizatã de cei doi responsabili e-Registru pentru comunicarea permanentã cu administratorii e-Registrului şi cu furnizorii de servicii sociale.
ART. 7
Pentru accesarea şi constituirea bazei de date a e-Registrului şi pentru asigurarea confidenţialitãţii unor date referitoare la furnizorii de servicii sociale şi la serviciile acordate de aceştia, administratorii e-Registrului furnizeazã responsabililor e-Registrului un nume de utilizator şi o parolã.
ART. 8
(1) Datele de interes public referitoare la furnizori şi la serviciile sociale acordate de aceştia sunt disponibile pe pagina de Internet a Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, respectiv a Departamentului de asistenţã socialã şi incluziune socialã.
(2) Responsabilii e-Registrului au obligaţia de a informa furnizorii de servicii sociale asupra datelor care sunt colectate în vederea publicãrii acestora pe pagina de Internet menţionatã la alin. (1), precum şi de a solicita acordul acestora pentru publicare.
(3) În condiţiile în care furnizorii nu sunt de acord cu publicarea datelor prelucrate de e-Registru, acestea se consemneazã doar pe suport hârtie şi se vor utiliza nepersonalizat pentru realizarea de rapoarte, analize şi studii de specialitate.
ART. 9
(1) Introducerea datelor de cãtre responsabilii e-Registrului se realizeazã doar pentru furnizorii de servicii sociale acreditaţi.
(2) Pentru facilitarea realizãrii e-Registrului şi pentru asigurarea corectitudinii datelor, secretariatul tehnic al Comisiei de acreditare emite certificatul de acreditare numai dupã ce responsabilii e-Registrului, în baza deciziei emise de Comisia de acreditare, au introdus datele referitoare la furnizorii acreditaţi şi la serviciile acordate de aceştia.
ART. 10
(1) Alimentarea cu date a e-Registrului reprezintã un proces continuu şi dinamic.
(2) Pentru realizarea unei baze de date cu privire la furnizorii acreditaţi de servicii sociale şi la serviciile acordate de aceştia, responsabilii e-Registrului colecteazã datele disponibile şi le introduc în aplicaţia informaticã pânã la sfârşitul trimestrului III al anului 2006.
(3) Începând cu trimestrul IV al anului 2006, e-Registrul va fi alimentat cu date referitoare la furnizorii ce vor fi acreditaţi dupã aceastã datã, precum şi cu noi informaţii destinate actualizãrii datelor existente.
ART. 11
Direcţia generalã politici asistenţã socialã, Direcţia generalã economicã şi financiarã, Direcţia politici, strategii, programe de incluziune socialã, Direcţia management resurse umane, Direcţia strategie şi sinteze şi direcţiile de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Bucureşti, 11 aprilie 2006.
Nr. 280.

ANEXĂ





─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
FORMA DE ORGANIZARE
BENEFICIARI SITUAŢII TIPURI DE SERVICII SOCIALE ŞI LOCUL DE
ACORDARE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B.1. Copii S.1 Dependenţã datoratã: T.1 Identificare şi evaluare L.1. Servicii
B.1.1. 0-6 ani S.1.1 Vârstã T.2 Informare în domeniu publice
B.1.2. 7-16 ani S.1.2 Handicap T.3 Orientare specializate
B.1.3. 17-18 ani S.1.3 Boalã cronicã T.3.1 Profesionalã L.2. Birouri
S.1.4 Boalã incurabilã T.3.2 Psihologicã particulare
B.2. Adulţi S.2 Handicap T.3.3 Socialã Autorizate
B.2.1 Tineri S.2.1 Mintal T.4 Consiliere L.3 La domiciliu
18-26 S.2.2 Psihic T.4.1 Juridicã
B.2.2 Adulţi S.2.3 Senzorial: vizual, T.4.2 Psihologicã L.4. Centre sociale
auditiv, (denumite, sub
B.3. Bãtrâni S.2.4 Fizic(somatic) T.4.3 Socialã categoria
S.2.5 Neuromotor T.5 Mediere socialã specificã, respectiv
B.4. Familie S.2.6 Boli rare T.5.1 Persoane 4.1, 4.2, 4.3, în
S.2.7 HIV/SIDA T.5.2 Familie conformitate cu
B.5. Grupuri S.3 Izolare socialã T.5.3 Grupuri Nomenclatorul
S.4 Dependenţã de consum T.5.4 Comunitate Instituţiilor de
B.6. Comunitãţi de substanţe de tip: T.6 Sprijin de urgenţã în vederea asistenţã socialã)
S.4.1 Droguri reducerii efectelor situaţiilor de crizã L.4.1 Centre de zi,
S.4.2 Alcool T.7 Reintegrare publice sau private
S.4.3 Alte substanţe T.7.1 Familie L.4.2 Centre
toxice rezidenţiale,
S.5 Abuz (Violenţã) şi T.7.2 Comunitate publice sau private
neglijare T.7.3 Profesionalã, pe piaţa muncii L.4.3 Altele
S.5.1 Abuz fizic T.8 Servicii de îngrijire L.5. Alte locaţii
S.5.2 Abuz psihic T.8.1 Servicii de bazã pentru L.5.1 Stradã
S.5.3 Alte forme de activitãţile zilnice L.5.2 Penitenciare
violenţã şi abuz T.8.2 Servicii de suport pentru L.5.3 Spitale şi
S.5.4 Neglijare activitãţile instrumentale ale centre medicale
vieţii de zi cu zi L.5.4 Şcoli
S.6. Situaţie de T.8.3 Servicii de reabilitare şi L.5.5 Centre de
dificultate în Familie amenajare a mediului de viaţã- recrutare
ambientului L.5.6 Altele
S.6.1 Risc de separare T.9 Servicii de îngrijire de naturã
de pãrinţi medicalã
S.6.2 Separare de pãrinţi
S.6.3 Abandon T.10 Servicii de îngrijire paleativã
S.6.4 Situaţie T.11 Servicii de recuperare şi
conflictualã reabilitare
S.6.5 Violenţã în familie T.11.1 Kinetoterapie
S.6.6 Altele T.11.2 Fizioterapie
S.7 Sãrãcie T.11.3 Ergoterapie sau terapie
ocupaţionalã
S.7.1.Sãrãeie extremã T.11.4 Psihoterapie
S.7.2. Sãrãcie T.11.5 Logopedie
T.11.6 Hidroterapie
T.11.7 Termoterapie
T.11.8 Masaj
S.8 Exploatare T.11.9 Altele
S.8.1 Trafic de persoane
S.8.2 Exploatare prin T.12 Suport şi acompaniament
muncã
S.8.3 Exploatare sexualã T.13 Gãzduire
S.9 Discriminare T.13.1 Gãzduire pe timp de zi
S.9.1 Etnicã T.13.2 Gãzduire pe timp de noapte
S.9.2 De gen T.13.3 Gãzduire pe perioada determinatã
S.9.3 De orientare sexualã T 13.4 Gãzduire pe perioadã nedeterminatã
S.9.4 Religioasã T.14 Educaţie
S.9.5 De vârstã T.14.1 Educaţie socialã
S.9.6 Alte situaţii T.14.2 Educaţie specialã.
S.10 Şomaj de lunga duratã T.15 Dinamizarea grupurilor şi
S.11 Condiţii de muncã sub comunitãţilor
standardele legale T.16 Promovare si cooperare sociala
S.12 Lipsa unei locuinţe T.17 Promovare relaţii sociale
S.13 Persoane care trãiesc (Socializare)
în stradã T.17.1 Timp liber
S.14 Delincventã T.17.2 Activitãţi, socio-culturale
S.15 Urgenţã socialã T.18 Servicii de asigurare a hranei şi
S.16 Lipsa de acces la suplimentelor nutritive
drepturile sociale (prepararea, servirea şi distribuirea
hranei)
S.17 Imigrare T.19 Alte servicii de suport pentru
S.18 Repatriere diferite situaţii de dificultate
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016