Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 28 din 5 martie 2008  pentru aprobarea   Regulamentulului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2008 privind implementarea Directivei 2007/14/CE de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispozitii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligatiilor de transparenta in ceea ce priveste informatiile referitoare la emitentii ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 28 din 5 martie 2008 pentru aprobarea Regulamentulului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2008 privind implementarea Directivei 2007/14/CE de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispozitii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligatiilor de transparenta in ceea ce priveste informatiile referitoare la emitentii ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata

EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 11 martie 2008
ORDIN nr. 28 din 5 martie 2008
pentru aprobarea <>Regulamentulului Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2008 privind implementarea Directivei 2007/14/CE de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligaţiilor de transparenţã în ceea ce priveşte informaţiile referitoare la emitenţii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã
EMITENT: COMISIA NAŢIONALÃ A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 11 martie 2008

În conformitate cu prevederile art. 1 şi 2 şi ale art. 7 alin. (3), (10) şi (15) din Statutul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2002 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 514/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare, în şedinţa din data de 28 februarie 2008, a hotãrât emiterea urmãtorului ordin:

ART. 1
Se aprobã <>Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2008 privind implementarea Directivei 2007/14/CE de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligaţiilor de transparenţã în ceea ce priveşte informaţiile referitoare la emitenţii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Regulamentul menţionat la art. 1 intrã în vigoare la data publicãrii acestuia şi a prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicat şi în Buletinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, precum şi pe site-ul acesteia (www.cnvmr.ro).
ART. 3
Direcţia reglementare din cadrul Direcţiei generale autorizare reglementare împreunã cu Secretariatul general şi cu directorul general executiv vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare,
Gabriela Anghelache

Bucureşti, 5 martie 2008.
Nr. 28.


ANEXÃ

<>REGULAMENTUL COMISIEI NAŢIONALE A VALORILOR MOBILIARE Nr. 1/2008
privind implementarea Directivei 2007/14/CE de stabilire a normelor
de aplicare a anumitor dispoziţii ale Directivei 2004/109/CE privind
armonizarea obligaţiilor de transparenţã în ceea ce priveşte
informaţiile referitoare la emitenţii ale cãror valori mobiliare
sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte norme în vederea aplicãrii unor prevederi ale <>Regulamentului Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2006 privind emitenţii şi operaţiunile cu valori mobiliare, aprobat prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 23/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumit în continuare <>Regulamentul nr. 1/2006 , precum şi ale <>Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 297/2004 .
ART. 2
În aplicarea <>art. 122 alin. (1^1) lit. i) pct. 2 din Regulamentul nr. 1/2006 , în cazul în care emitentul alege un stat membru de origine, aceastã alegere se publicã în conformitate cu aceeaşi procedurã aplicabilã rapoartelor întocmite potrivit regulamentului menţionat anterior.
ART. 3
(1) În aplicarea <>art. 113 lit. D alin. (1) lit. a) ultimul paragraf din Regulamentul nr. 1/2006 , conţinutul minim al raportãrii contabile semestriale, în cazul în care aceasta nu este întocmitã în conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate adoptate în conformitate cu procedura prevãzutã la art. 6 din Regulamentul (CE) nr. 1.606/2002, este în conformitate cu alin. (2) şi (3) ale prezentului articol.
(2) Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (bilanţul) şi contul de profit şi pierdere simplificate cuprind fiecare dintre titlurile şi subtotalurile incluse în cele mai recente situaţii financiare anuale ale emitentului. Se includ informaţii suplimentare în cazul în care, dacã acestea ar fi omise, raportãrile contabile semestriale ar oferi o imagine deformatã cu privire la activele, pasivele, poziţia financiarã şi rezultatul financiar ale emitentului. În plus, se includ urmãtoarele informaţii comparative:
a) situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii de la încheierea primelor 6 luni ale anului financiar curent şi bilanţul comparativ de la încheierea anului financiar precedent;
b) contul de profit şi pierdere pentru primele 6 luni ale anului financiar curent, precum şi, dupã 2 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, informaţii comparative pentru perioada similarã a anului financiar precedent.
(3) Notele explicative includ urmãtoarele:
a) informaţii suficiente pentru a asigura comparabilitatea raportãrii contabile semestriale cu situaţiile financiare anuale;
b) informaţii şi explicaţii suficiente pentru a asigura înţelegerea corectã de cãtre utilizator a oricãror modificãri semnificative ale sumelor şi a oricãror evoluţii apãrute pe durata semestrului în cauzã, care se reflectã în situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii şi în contul de profit şi pierdere.
ART. 4
(1) În rapoartele prevãzute la pct. 4 din anexa nr. 31 la <>Regulamentul nr. 1/2006 , emitenţii de acţiuni precizeazã ca tranzacţii majore încheiate de emitent cu persoanele cu care acţioneazã în mod concertat cel puţin urmãtoarele:
a) tranzacţiile încheiate de emitent cu persoanele cu care acţioneazã în mod concertat, care au avut loc în primele 6 luni ale anului financiar curent şi care au afectat substanţial poziţia financiarã sau rezultatele emitentului în acea perioadã;
b) orice modificãri ale tranzacţiilor încheiate de emitent cu persoanele cu care acţioneazã în mod concertat, descrise în ultimul raport anual care ar putea avea un efect substanţial asupra poziţiei financiare sau a rezultatelor emitentului în primele 6 luni ale anului financiar curent.
(2) În cazul în care emitentul de acţiuni nu trebuie sã întocmeascã conturi consolidate, acesta trebuie sã precizeze cel puţin tranzacţiile încheiate de emitent cu persoanele cu care acţioneazã în mod concertat, inclusiv valoarea acestor tranzacţii, natura relaţiei cu persoanele cu care acţioneazã în mod concertat, precum şi alte informaţii referitoare la tranzacţii, necesare pentru o înţelegere a poziţiei financiare a emitentului, dacã asemenea tranzacţii sunt semnificative şi nu au fost încheiate în condiţii normale de piaţã. Informaţiile referitoare la tranzacţiile individuale pot fi agregate dupã natura lor, cu excepţia cazului în care informaţia separatã este necesarã pentru o înţelegere a efectelor tranzacţiilor cu persoanele cu care acţioneazã în mod concertat asupra poziţiei financiare a emitentului.
ART. 5
În aplicarea <>art. 116 alin. (7) lit. a) din Regulamentul nr. 1/2006 , durata maximã a ciclului de decontare obişnuit este de 3 zile de tranzacţionare de la data tranzacţiei.
ART. 6
(1) Formatorul de piaţã care intenţioneazã sã beneficieze de excepţia prevãzutã la <>art. 116 alin. (7) lit. b) din Regulamentul nr. 1/2006 notificã Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (CNVM), în cazul în care România este statul membru de origine al emitentului, cel târziu în termenul prevãzut la art. 116 alin. (1^1) din regulamentul menţionat anterior, cã desfãşoarã sau cã intenţioneazã sã desfãşoare activitãţi de formator de piaţã pentru un anumit emitent. În cazul în care formatorul de piaţã înceteazã sã desfãşoare activitãţi de formator de piaţã pentru emitentul în cauzã, notificã în mod corespunzãtor CNVM.
(2) Fãrã a aduce atingere aplicãrii prevederilor privind competenţele CNVM, în cazul în care formatorului de piaţã care intenţioneazã sã beneficieze de excepţia prevãzutã la <>art. 116 alin. (7) lit. b) din Regulamentul nr. 1/2006 i se solicitã de cãtre CNVM, în calitate de autoritate competentã a emitentului, sã identifice acţiunile sau instrumentele financiare deţinute în scopul activitãţii de formator de piaţã, acestuia i se permite sã efectueze identificarea prin orice mijloace verificabile. Doar în cazul în care formatorul de piaţã nu are capacitatea de a identifica acţiunile sau instrumentele financiare în cauzã, i se poate solicita sã le menţinã într-un cont separat în scopul acelei identificãri.
(3) Fãrã a aduce atingere aplicãrii prevederilor privind competenţele CNVM, în cazul în care un acord de formare de piaţã între formatorul de piaţã şi operatorul de piaţã şi/sau emitent este obligatoriu în temeiul reglementãrilor în vigoare, formatorul de piaţã furnizeazã CNVM, la cererea acesteia, respectivul acord.
ART. 7
(1) Pentru aplicarea <>art. 116 alin. (1^1) şi (4) din Regulamentul nr. 1/2006 şi a <>art. 228 alin. (3) din Legea nr. 297/2004 se utilizeazã calendarul zilelor de tranzacţionare din statul membru de origine al emitentului.
(2) CNVM publicã pe website-ul propriu calendarul zilelor de tranzacţionare ale diferitelor pieţe reglementate situate sau care funcţioneazã pe teritoriul României.
ART. 8
(1) În sensul <>art. 116 alin. (1^1) din Regulamentul nr. 1/2006 , obligaţia de notificare care apare imediat ce procentul de drepturi de vot deţinut atinge, depãşeşte sau scade sub pragurile aplicabile, ca urmare a unor tranzacţii de tipul celor prevãzute la <>art. 116 alin. (2) din Regulamentul nr. 1/2006 , constituie o obligaţie individualã ce revine fiecãrui acţionar sau fiecãrei persoane fizice ori juridice prevãzute la acelaşi alineat sau ambelor categorii, în cazul în care procentul de drepturi de vot deţinute de fiecare parte atinge, depãşeşte sau scade sub pragul aplicabil. În cazurile prevãzute la <>art. 116 alin. (2) lit. c) şi i) din Regulamentul nr. 1/2006 , obligaţia de notificare este o obligaţie colectivã ce revine tuturor pãrţilor la acord.
(2) În cazurile prevãzute la <>art. 116 alin. (2) lit. h) din Regulamentul nr. 1/2006 , în cazul în care un acţionar acordã procurã pentru o adunare a acţionarilor, notificarea se poate face sub forma unei notificãri unice în momentul acordãrii procurii, cu condiţia ca notificarea sã specifice în mod clar situaţia care rezultã în urma operaţiunii, în privinţa drepturilor de vot, la momentul în care mandatarul (reprezentantul) nu va mai putea exercita drepturile de vot cum doreşte. Dacã, în cazurile prevãzute la <>art. 116 alin. (2) lit. h) din Regulamentul nr. 1/2006 , mandatarul primeşte una sau mai multe procuri pentru o adunare a acţionarilor, notificarea se poate face sub forma unei notificãri unice la momentul primirii procurilor, cu condiţia specificãrii în mod clar în cadrul notificãrii a situaţiei ce va rezulta în privinţa drepturilor de vot, la momentul în care mandatarul nu va mai putea exercita drepturile de vot cum doreşte.
(3) Atunci când obligaţia de a efectua o notificare revine mai multor persoane fizice sau juridice, notificarea se poate face sub forma unei notificãri comune unice. Cu toate acestea, utilizarea unei notificãri comune unice nu poate exonera niciuna dintre persoanele fizice sau juridice în cauzã de rãspunderile care îi revin în legãturã cu notificarea.
ART. 9
În sensul <>art. 116 alin. (1^1) lit. a) din Regulamentul nr. 1/2006 , acţionarul ori persoana fizicã sau juridicã menţionatã la art. 116 alin. (2) din regulamentul precizat anterior se considerã cã ia cunoştinţã despre achiziţia, înstrãinarea sau posibilitatea de exercitare a drepturilor de vot în cel mult douã zile de tranzacţionare de la data tranzacţiei.
ART. 10
(1) În vederea aplicãrii excepţiei de la consolidarea participaţiilor prevãzute la art. 116 alin. (9) primul paragraf şi alin. (10) primul paragraf din <>Regulamentul nr. 1/2006 , o entitate-mamã (societate-mamã) a unei societãţi de administrare a investiţiilor sau a unei firme de investiţii respectã urmãtoarele condiţii:
a) nu trebuie sã intervinã prin acordarea de instrucţiuni directe sau indirecte ori prin orice alte mijloace în exercitarea drepturilor de vot deţinute de respectiva societate de administrare a investiţiilor sau firmã de investiţii;
b) respectiva societate de administrare a investiţiilor sau firmã de investiţii trebuie sã fie liberã sã exercite, independent de entitatea-mamã, drepturile de vot aferente activelor pe care le administreazã.
(2) O entitate-mamã care doreşte sã beneficieze de excepţie notificã, fãrã întârziere, CNVM, dacã România este statul membru de origine al emitenţilor ale cãror drepturi de vot sunt aferente participaţiilor administrate de societãţile de administrare a investiţiilor sau de firmele de investiţii, urmãtoarele informaţii:
a) o listã a denumirilor societãţilor de administrare a investiţiilor şi ale firmelor de investiţii respective, indicând autoritãţile competente care le supravegheazã sau lipsa unei autoritãţi competente de supraveghere, dar fãrã referire la emitenţii în cauzã;
b) o declaraţie potrivit cãreia, în cazul fiecãrei asemenea societãţi de administrare a investiţiilor sau firme de investiţii, entitatea-mamã îndeplineşte condiţiile prevãzute la alin. (1). Entitatea-mamã trebuie sã actualizeze continuu lista menţionatã la lit. a).
(3) În cazul în care entitatea-mamã intenţioneazã sã beneficieze de excepţie numai cu privire la instrumentele financiare prevãzute la <>art. 116 alin. (6) din Regulamentul nr. 1/2006 , aceasta notificã CNVM, în calitate de autoritate competentã din statul membru de origine al emitentului, numai lista prevãzutã la alin. (2) lit. a).
(4) Fãrã a aduce atingere aplicãrii prevederilor privind competenţele CNVM, o entitate-mamã a unei societãţi de administrare a investiţiilor sau a unei firme de investiţii trebuie sã poatã demonstra la cerere CNVM, în cazul în care România este statul membru de origine al emitentului, cã:
a) structurile organizatorice ale entitãţii-mamã şi societãţii de administrare a investiţiilor sau firmei de investiţii sunt de aşa naturã încât permit exercitarea drepturilor de vot independent de entitatea-mamã;
b) persoanele care decid asupra modalitãţii de exercitare a drepturilor de vot acţioneazã independent;
c) în cazul în care entitatea-mamã este un client al propriei societãţi de administrare a investiţiilor sau firme de investiţii ori deţine participaţii în activele administrate de societatea de administrare a investiţiilor ori de firma de investiţii, existã un mandat clar, în scris, pentru o relaţie de independenţã reciprocã între entitatea-mamã şi societatea de administrare a investiţiilor sau firma de investiţii.
Obligaţia prevãzutã la lit. a) implicã cel puţin faptul cã entitateamamã şi societatea de administrare a investiţiilor sau firma de investiţii trebuie sã instituie politici şi proceduri scrise, concepute în mod rezonabil pentru a preveni distribuirea de informaţii între entitatea-mamã şi societatea de administrare a investiţiilor sau firma de investiţii în ceea ce priveşte exercitarea drepturilor de vot.
(5) În sensul alin. (1) lit. a), instrucţiune directã înseamnã orice instrucţiune transmisã de entitatea-mamã sau de o altã entitate controlatã de entitatea-mamã, care specificã modalitatea de exercitare a drepturilor de vot de cãtre societatea de administrare a investiţiilor sau de cãtre firma de investiţii în anumite situaţii, iar instrucţiune indirectã înseamnã orice instrucţiune generalã sau particularã, indiferent de forma acesteia, care este transmisã de entitatea-mamã sau de o altã entitate controlatã de entitatea-mamã şi care limiteazã libertatea societãţii de administrare a investiţiilor sau a firmei de investiţii în ceea ce priveşte exercitarea drepturilor de vot pentru a sprijini interesele de afaceri specifice ale entitãţii-mamã sau ale altei entitãţi controlate de entitatea-mamã.
ART. 11
(1) În sensul <>art. 116 alin. (6) din Regulamentul nr. 1/2006 , se considerã instrumente financiare valorile mobiliare şi opţiunile, contractele futures, swapurile, contractele forward pe rata dobânzii şi orice alte contracte derivate, în conformitate cu prevederile <>art. 7 alin. (1) pct. 14^1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 227/2007 , cu condiţia ca acestea sã confere dreptul de a achiziţiona, exclusiv din propria iniţiativã a deţinãtorului, în temeiul unui acord formal, acţiuni cãrora le sunt ataşate drepturi de vot şi care sunt deja emise ale unui emitent ale cãrui acţiuni sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã. Deţinãtorul instrumentului trebuie sã posede la scadenţã fie dreptul necondiţionat de a achiziţiona acţiunile-suport, fie libertatea de a achiziţiona sau nu asemenea acţiuni. Prin acord formal se înţelege un acord în baza cãruia se nasc drepturi şi obligaţii pentru pãrţi, conform legii aplicabile.
(2) În sensul <>art. 116 alin. (6) din Regulamentul nr. 1/2006 , deţinãtorul consolideazã şi notificã toate instrumentele financiare potrivit alin. (1) cu privire la acelaşi emitent de activ-suport.
(3) Notificarea prevãzutã la <>art. 116 alin. (6) din Regulamentul nr. 1/2006 cuprinde urmãtoarele informaţii:
a) situaţia care rezultã în urma operaţiunii, în ceea ce priveşte drepturile de vot;
b) dupã caz, lanţul entitãţilor controlate prin intermediul cãrora instrumentele financiare sunt deţinute efectiv;
c) data atingerii sau depãşirii pragului;
d) pentru instrumentele cu o perioadã de exercitare, o indicare a datei sau a perioadei de timp în care acţiunile vor fi sau vor putea fi achiziţionate, dupã caz;
e) data maturitãţii sau scadenţa instrumentului;
f) identitatea deţinãtorului;
g) denumirea emitentului activului-suport.
În sensul lit. a), procentul de drepturi de vot se calculeazã în funcţie de numãrul total de drepturi de vot şi capital (acţiuni emise), conform ultimului anunţ realizat de emitent în temeiul <>art. 116 alin. (5) din Regulamentul nr. 1/2006 .
(4) Perioada în care se realizeazã notificarea coincide cu cea prevãzutã la <>art. 116 alin. (1^1) din Regulamentul nr. 1/2006 şi în dispoziţiile de punere în aplicare a acestui articol.
(5) Notificarea se face cãtre emitentul acţiunii-suport şi cãtre CNVM, în cazul în care România este statul membru de origine al acestui emitent. În cazul în care un instrument financiar se referã la mai multe acţiuni-suport, se face o notificare separatã cãtre fiecare emitent al acţiunilor-suport.
ART. 12
(1) Difuzarea, în sensul prevederilor referitoare la transmiterea cãtre entitãţile care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea rapoartelor din <>Legea nr. 297/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Regulamentul nr. 1/2006 , a rapoartelor întocmite de emitenţi, în conformitate cu actele normative anterior menţionate, denumite în continuare rapoarte, se efectueazã conform standardelor minime prevãzute la alin. (2)-(5).
(2) Rapoartele se difuzeazã astfel încât sã se asigure difuzarea cãtre un public cât mai larg posibil şi pe cât posibil simultan în statul membru de origine sau, dupã caz, în statul membru gazdã, dacã valorile mobiliare sunt admise la tranzacţionare numai pe piaţa reglementatã din acest stat membru, fãrã a fi admise şi în statul membru de origine, precum şi în celelalte state membre.
(3) Rapoartele se comunicã cãtre entitãţile care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea acestora, sub forma unui text integral, needitat. Cu toate acestea, în cazul rapoartelor şi situaţiilor menţionate la art. 112^1, art. 113 lit. C şi D şi la <>art. 117 lit. B din Regulamentul nr. 1/2006 , aceastã obligaţie se considerã îndeplinitã dacã anunţul referitor la rapoarte este comunicat cãtre entitatea care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea şi indicã, pe lângã sistemul oficial de stocare centralizatã a rapoartelor, menţionat la <>art. 105 alin. (2) din Regulamentul nr. 1/2006 , website-ul pe care sunt disponibile documentele respective.
(4) Rapoartele se comunicã entitãţilor care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea acestora, într-o manierã care asigurã securitatea comunicãrii, reduce la minimum riscul de deteriorare a datelor şi de acces neautorizat şi oferã siguranţã în privinţa sursei rapoartelor. Securitatea primirii rapoartelor este garantatã prin remedierea cât mai rapid posibil a oricãror erori sau întreruperi din fluxul comunicãrii rapoartelor. Emitentul sau persoana care a solicitat admiterea la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã fãrã acordul emitentului nu este responsabilã de erorile sistemice sau de deficienţele din sistemele entitãţilor care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea rapoartelor şi cãtre care au fost comunicate rapoartele.
(5) Rapoartele se comunicã entitãţilor care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea acestora, într-o manierã prin care se menţioneazã în mod clar cã rapoartele sunt întocmite conform legislaţiei pieţei de capital, care identificã în mod clar emitentul în cauzã, subiectul rapoartelor, ora, minutul, precum şi data transmiterii informaţiilor de cãtre emitent sau de cãtre persoana care a solicitat admiterea la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã fãrã acordul emitentului. La cerere, emitentul sau persoana care a solicitat admiterea la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã fãrã acordul emitentului comunicã CNVM, în ceea ce priveşte orice divulgare de rapoarte, urmãtoarele:
a) numele persoanei care a transmis informaţiile cãtre entitãţile care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea rapoartelor;
b) detaliile privind validarea securitãţii;
c) ora, minutul şi data transmiterii informaţiilor cãtre entitãţile care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea rapoartelor;
d) mijlocul prin care informaţiile au fost transmise;
e) dupã caz, detaliile privind orice restricţie impusã de emitent asupra rapoartelor.
(6) În înţelesul prezentului articol, prin entitate care asigurã publicarea, diseminarea sau difuzarea rapoartelor se înţelege entitatea care dispune de şi utilizeazã mijloace tehnice pentru comunicarea cãtre public a informaţiilor, inclusiv operatorul pieţei reglementate care publicã pe site-ul propriu rapoartele transmise de emitenţi.
ART. 13
(1) În aplicarea <>art. 123^1 alin. (2) din Regulamentul nr. 1/2006 , se considerã cã o ţarã terţã stabileşte condiţiile de independenţã echivalente celor prevãzute la art. 116 alin. (9) şi (10) din regulamentul anterior menţionat în cazul în care, conform legislaţiei ţãrii respective, o societate de administrare a investiţiilor sau o firmã de investiţii de tipul celor la care se face referire la art. 123^1 alin. (2) din regulamentul anterior menţionat trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) societatea de administrare a investiţiilor sau firma de investiţii trebuie sã fie liberã, în orice situaţie, sã exercite, independent de entitatea-mamã, drepturile de vot aferente activelor pe care le administreazã;
b) societatea de administrare a investiţiilor sau firma de investiţii trebuie sã ignore interesele entitãţii-mamã sau ale oricãrei alte entitãţi controlate de entitatea-mamã ori de câte ori apar conflicte de interese.
(2) Entitatea-mamã respectã obligaţiile de notificare prevãzute la art. 10 alin. (2) lit. a) şi alin. (3). În plus, aceasta face o declaraţie cã, în cazul fiecãrei societãţi de administrare a investiţiilor sau firme de investiţii în cauzã, entitatea-mamã respectã condiţiile prevãzute la alin. (1).
(3) Fãrã a aduce atingere aplicãrii prevederilor privind competenţele CNVM, entitatea-mamã trebuie sã poatã demonstra la cerere CNVM, în cazul în care România este stat membru de origine al emitentului, cã obligaţiile prevãzute la art. 10 alin. (4) sunt respectate.
ART. 14
(1) Prezentul regulament transpune Directiva 2007/14/CE de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligaţiilor de transparenţã în ceea ce priveşte informaţiile referitoare la emitenţii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 69 din 9 martie 2007.
(2) CNVM transmite Comisiei Europene textul prezentului regulament, adoptat în vederea implementãrii Directivei 2007/14/CE de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligaţiilor de transparenţã în ceea ce priveşte informaţiile referitoare la emitenţii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţã reglementatã.
ART. 15
Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii acestuia şi a ordinului de aprobare în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicat şi în Buletinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, precum şi pe pagina de internet a CNVM.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016