Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 28 din 31 ianuarie 2018  pentru aprobarea documentului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 28 din 31 ianuarie 2018 pentru aprobarea documentului "Propunerea tuturor OPEED pentru produsele care pot fi luate în considerare de OPEED-uri în procesul de cuplare unică pentru ziua următoare în conformitate cu articolul 40 din Regulamentul (UE) al Comisiei 2015/1.222 din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor"

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 137 din 13 februarie 2018
    Având în vedere prevederile art. 9 alin. (5), alin. (6) lit. l) şi alin. (10) şi ale art. 40 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor şi prevederile art. 23 alin. (2), art. 36 alin. (7) lit. g) şi art. 43 alin. (1) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând seama de acordul tuturor autorităţilor de reglementare exprimat în Forumul Reglementatorilor în Energie din data de 23 ianuarie 2018, de aprobare a propunerii tuturor operatorilor pieţei de energie electrică desemnaţi privind produsele care pot fi avute în vedere de OPEED-uri în procesul unic de cuplare a pieţelor pentru ziua următoare în conformitate cu articolul 40 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor,
    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) lit. c) şi f) şi alin. (5) şi ale art. 9 alin. (1) lit. h) şi lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă documentul „Propunerea tuturor OPEED pentru produsele care pot fi luate în considerare de OPEED-uri în procesul de cuplare unică pentru ziua următoare în conformitate cu articolul 40 din Regulamentul (UE) al Comisiei 2015/1.222 din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor“, prevăzut în anexa la prezentul ordin.

    ART. 2
    Prevederile din anexa la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 82/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a pieţei pentru ziua următoare de energie electrică cu respectarea mecanismului de cuplare prin preţ a pieţelor şi modificarea unor acte normative care reglementează piaţa pentru ziua următoare de energie electrică, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la condiţiile aplicabile ofertelor pe PZU, se modifică şi se completează în conformitate cu prevederile din anexa la prezentul ordin.

    ART. 3
    Societatea Operatorul Pieţei de Energie Electrică şi Gaze Naturale „Opcom“ - S.A. publică pe pagina proprie de internet documentul prevăzut la art. 1.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,
                    Dumitru Chiriţă

    Bucureşti, 31 ianuarie 2018.
    Nr. 28.
    ANEXA 1

    Propunerea tuturor OPEED pentru produsele care pot fi luate în considerare de OPEED-uri
    în procesul de cuplare unică pentru ziua următoare în conformitate cu
articolul 40 din Regulamentul (UE) al Comisiei 2015/1.222 din 24 iulie 2015
    de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor
    OPEED-urile, luând în considerare următoarele:
    Întrucât

    Context
    (1) Acest document reprezintă o propunere comună concepută de toţi operatorii pieţei de energie electrică desemnaţi („OPEED“) pentru produsele care pot fi luate în considerare în cuplarea unică pentru ziua următoare (denumită în continuare „Propunerea privind produsele pentru ZU“) în conformitate cu articolele 40 şi 53 din Regulamentul Comisiei (UE) 2015/1.222 din 24 iulie 2015, care stabileşte o linie directoare privind alocarea capacităţilor şi gestionarea congestiilor (denumit în continuare „Regulamentul ACGC“).
    (2) În conformitate cu articolul 40(1) din Regulamentul ACGC „În termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, OPEED-urile transmit o propunere comună privind produsele care pot fi luate în considerare în cuplarea unică a pieţelor pentru ziua următoare. OPEED-urile se asigură că ofertele generate de aceste produse, transmise pentru algoritmul de cuplare prin preţ, sunt exprimate în euro şi se referă la timpul pieţei. Toate OPEED-urile se asigură că algoritmul de cuplare prin preţ este în măsură să gestioneze oferte generate de aceste produse şi care acoperă o unitate de timp a pieţei şi mai multe unităţi de timp ale pieţei.“
    (3) În conformitate cu articolul 40(4) şi 40(5) din Regulamentul ACGC: „În termen de doi ani de la intrarea în vigoare a prezentului regulament şi ulterior din doi în doi ani, toate OPEED-urile consultă, în conformitate cu articolul 12: (a) participanţii la piaţă, pentru a se asigura că produsele disponibile corespund nevoilor lor; (b) toate OTS-urile, pentru a se asigura că produsele ţin seama în mod corespunzător de siguranţa în funcţionare; (c) toate autorităţile de reglementare, pentru a se asigura că produsele disponibile sunt în conformitate cu obiectivele prezentului regulament. Toate OPEED-urile modifică produsele, dacă este necesar, în conformitate cu rezultatele consultării.“
    (4) Toate OPEED-urile transmit propunerea pentru produsele ZU spre aprobare autorităţilor de reglementare în termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a regulamentului ACGC. OPEED-urile nu sunt obligate prin Regulamentul ACGC să se consulte cu privire la Propunerea de produse ZU înainte de a o transmite autorităţilor de reglementare. Însă OPEED-urile apreciază răspunsul părţilor interesate privind valoarea propunerilor şi s-au decis să se consulte.
    (5) În conformitate cu paragraful (14) din Regulamentul ACGC „Din motive de eficienţă şi pentru a implementa cuplarea unică a pieţelor pentru ziua următoare şi a pieţelor intrazilnice cât mai curând posibil, cuplarea unică a pieţelor pentru ziua următoare şi a pieţelor intrazilnice ar trebui să utilizeze operatorii pieţei existenţi şi soluţii deja puse în aplicare, după caz, fără a exclude concurenţa din partea noilor operatori“, produsele propuse în Propunerea produselor ZU se bazează pe soluţiile actuale de cuplare, fie implementate, fie în curs de dezvoltare şi actualizate sau modificate unde se consideră de cuviinţă.
    (6) OPEED-urile vor stabili, în conformitate cu planul OCP, printr-un Acord de colaborare al OPEED-urilor, încheiat de toate OPEED-urile, un Comitet al OPEED-urilor conform Regulamentului ACGC. Deciziile comune ale OPEED-urilor şi responsabilităţile privind această propunere pentru produsele ZU vor fi luate prin Comitetul OPEED şi prin aranjamente de guvernanţă asociate. Deoarece introducerea unor produse noi sau modificate poate necesita o modificare a algoritmului de cuplare prin preţ, orice modificare se va supune Principiilor de gestionare a schimbărilor stabilite în conformitate cu propunerea OPEED-urilor privind algoritmul de cuplare prin preţ şi privind algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă (denumită în continuare „Propunerea de algoritmi“).
    (7) Deciziile Comitetului OPEED-urilor din această propunere se referă la deciziile tuturor OPEED-urilor coordonate prin Comitetul OPEED-urilor.

    Impactul asupra obiectivelor Regulamentului ACGC
    (8) Propunerea de produse ZU sugerată ia în considerare obiectivele generale ale cooperării în domeniul alocării capacităţilor şi al gestionării congestiilor, descrise în articolul 3 din Regulamentul ACGC.
    (1) Impunând disponibilitatea unei game ample de produse pe care OPEED-urile să le poată pună la dispoziţia participanţilor la piaţă ca parte din Cuplarea unică pentru ziua următoare (CUPZU), Propunerea pentru produsele ZU promovează concurenţa eficientă în generarea, tranzacţionarea şi furnizarea de electricitate pentru a se asigura că Propunerea pentru produsele ZU continuă să promoveze concurenţa eficientă, OPEED-urile pot consulta participanţii la piaţă cel puţin o dată la 2 ani pentru a se asigura că produsele disponibile reflectă nevoile lor.
    (2) Gama de produse pe care OPEED-urile le pot pune la dispoziţia participanţilor la piaţă ca parte din CUPZU reflectă nevoile exprimate de participanţii la piaţă de-a lungul anilor. Ca atare, gama propusă de produse susţine lichiditatea globală cu privire la tranzacţionarea OTC şi Propunerea pentru produsele ZU promovează rezilienţa preţurilor şi maximizarea bunăstării.
    (3) Deoarece ofertele ce rezultă din produse sunt compatibile cu caracteristicile capacităţii interzonale, Propunerea pentru produsele ZU ajută la promovarea alocării optime a capacităţii interzonale şi la asigurarea utilizării optime a infrastructurii de transport. Deoarece toate ofertele reflectând produsele disponibile vor putea accesa capacitatea interzonală disponibilă prin Funcţia OCP ZU, Propunerea pentru produsele ZU asigură accesul nediscriminatoriu la capacitatea interzonală.
    (4) Propunerea pentru produsele ZU va asigura securitatea operaţională, deoarece OPEED-urilor li se cere să se consulte cu OTS-urile cel puţin o dată la 2 ani pentru a se asigura că produsele disponibile ţin cont de securitatea operaţională. Mai mult, dacă OTS-urile identifică orice provocare cu privire la securitatea operaţională, au dreptul să ceară OPEED-urilor să propună o modificare în Propunerea pentru produsele ZU.
    (5) Produsele enumerate în Propunerea pentru produsele ZU vor fi disponibile OPEED-urilor pentru ca aceşti operatori să le ofere participanţilor la piaţă şi toate sunt compatibile cu CUZU. Drept urmare, Propunerea pentru produsele ZU asigură tratamentul echitabil şi nediscriminatoriu al OTS-urilor, OPEED-urilor, Agenţiei, autorităţilor de reglementare şi participanţilor la piaţă. Pentru a se asigura că Propunerea pentru produsele ZU continuă să promoveze tratamentul echitabil şi nediscriminatoriu, OPEED-urile vor consulta toate părţile cel puţin o dată la 2 ani cu privire la produsele disponibile.
    (6) În plus, orice modificări în produsele disponibile vor fi gestionate în conformitate cu Principiile de gestionare a schimbărilor şi cu procesul descris în propunerea de algoritmi. Aceste principii:
    a) asigură o manieră deschisă, transparentă, nediscriminatorie de gestionare a cererilor de schimbare, inclusiv opiniile părţilor interesate, unde este cazul;
    b) asigură că performanţa algoritmului va fi menţinută la niveluri acceptabile în prezent şi pentru o perioadă rezonabilă de timp în viitor, presupunând creşterea şi dezvoltarea plauzibilă a pieţei;
    c) facilitează susţinerea cererilor individuale ale OPEED-urilor şi OTS-urilor atunci când aceasta nu îi afectează pe ceilalţi sau include măsurile de micşorare a oricărui prejudiciu;
    d) stabilesc un proces echitabil şi eficient care susţine dezvoltarea la timp a pieţei.

    (7) Respectând Principiile de monitorizare a algoritmilor, pentru a monitoriza calitatea rezultatelor pieţei şi pentru a identifica posibila deteriorare în performanţa algoritmilor, şi Principiile de gestionare a schimbării şi procesul descris în propunerea tuturor OPEED-urilor pentru algoritmul de cuplare prin preţ şi pentru algoritmul de tranzacţionare prin corelare continuă atunci când introduc modificări în produsele disponibile, OPEED-urile se vor asigura că Propunerea pentru produsele ZU respectă necesitatea de a avea o piaţă echitabilă şi ordonată şi o stabilire echitabilă şi ordonată a preţurilor.
    (8) Cerând OPEED-urilor să publice şi să menţină o descriere publică detaliată a produselor susţinute pentru CUZU, Propunerea pentru produsele ZU va asigura şi spori transparenţa şi fiabilitatea informaţiilor. Mai mult, OPEED-urile vor implica toate părţile interesate în orice consultaţie necesară pentru a gestiona modificările la Propunerea pentru produsele ZU sau produsele disponibile.
    (9) Propunerea pentru produsele ZU creează un cadru nediscriminatoriu pentru OPEED-uri deoarece toate produsele enumerate în Propunerea pentru produsele ZU vor fi disponibile pentru toate OPEED-urile şi orice modificare operată în produsele disponibile va fi guvernată de Principiile de gestionare a modificărilor în propunerea de algoritmi.
    (10) Consultându-se cu toate părţile cel puţin o dată la 2 ani cu privire la produsele disponibile, toate OPEED-urile se vor asigura că Propunerea pentru produsele ZU continuă să contribuie la operarea eficientă pe termen lung şi la dezvoltarea sistemului de transport al energiei electrice şi la sectorul de energie electrică în Uniune.
    (11) Fiecare produs individual poate avea impact asupra performanţei algoritmului, care depinde de utilizarea lor efectivă şi de compoziţia efectivă a ofertelor. În mod deosebit, impactul asupra performanţei algoritmului depinde de, printre altele:
    (i) numărul de oferte transmise cu privire la produsul respectiv;
    (ii) valorile specifice ale parametrilor precizaţi în ofertele transmise cu privire la produsul respectiv, inclusiv preţurile şi cantităţile şi relaţia blocuri , în ceea ce priveşte produsele bloc;
    (iii) utilizarea în acelaşi timp cu alte produse şi cerinţele OTS-urilor.

    ART. 1
    Subiectul şi scopul
    1. Produsele prezentate în CUPZU aşa cum sunt determinate în Propunerea de produse ZU reprezintă propunerea comună a tuturor OPEED-urilor în conformitate cu articolul 40 din Regulamentul (UE) 2015/1.222.

    ART. 2
    Definiţii
    În scopul acestei propuneri, termenii folosiţi au înţelesul stabilit în definiţiile incluse în articolul 2 al Regulamentului 2015/1.222, în celelalte articole ale legislaţiei menţionate în prezenta şi în Planul OCP. În plus, se vor aplica următoarele definiţii:
    1. Cererea de schimbare: se referă la o cerere formală a uneia sau mai multor părţi pentru orice modificare ce urmează a fi operată în algoritmii de cuplare prin preţ sau de tranzacţionare prin corelare continuă sau pentru folosirea în producţie.
    2. Condiţia maximă de plată (CMP): se referă la condiţia economică ce poate fi asociată ofertelor complexe de cumpărare care au ca scop asigurarea că plata aferentă ofertei din orice perioadă nu trebuie să depăşească un cost fix de consum, care este global pentru întregul set de perioade, şi un cost de consum per MWh.
    3. Condiţia venitului minim (CVM): se referă la condiţia economică ce poate fi asociată unor oferte de vânzare complexe menite să se asigure că venitul aferent ofertei în orice perioadă trebuie să acopere cel puţin costurile de producţie de bază, cuantificate în funcţie de costul de punere în funcţiune a unei centrale electrice şi de costurile operaţionale per MWh ale aceleiaşi centrale electrice.
    4. Oprirea planificată: se referă la condiţia ce poate fi adăugată unei CVM şi se aplică atunci când oferta CVM este dezactivată. Se aplică doar acelor perioade definite în condiţie şi se referă la cea mai ieftină subofertă din aceste perioade ca ofertă bazată pe o unitate standard (totală) de timp al pieţei. Scopul acestei condiţii este de a evita oprirea bruscă de generare a energiei electrice.
    5. Raportul de acceptare: se referă la procentajul minim din volumul oferit pentru care poate fi acceptată o ofertă în bloc. Nu poate fi diferit pentru perioadele referitoare la acelaşi bloc.
    6. UTP: înseamnă unitate de timp a pieţei.
    7. Ofertă PUN: pentru fiecare UTP, se referă la media preţurilor de închidere în zonele de ofertare unde sunt active ofertele din ordinea de merit PUN (volumul oferit din ofertele din ordinea de merit PUN mai mari decât 0), stabilite ca pondere pentru totalul achiziţiilor acceptate din ofertele din ordinea de merit PUN.


    ART. 3
    Cerinţe generale
    1. Fiecare OPEED va publica, pentru participanţii la piaţă, lista de produse disponibile în conformitate cu regulile de piaţă relevante ale OPEED-urilor.
    2. Toate ofertele ce rezultă din aceste produse supuse algoritmului de cuplare prin preţ vor fi exprimate în euro şi vor face referire la timpul pieţei. OPEED-urile au dreptul să ceară ca ofertele transmise de participanţii la piaţă să fie exprimate şi decontate în valutele locale sau în euro.
    3. Produsele noi sau modificate se supun cererii de schimbare. O astfel de cerere de schimbare va fi supusă Principiilor de gestionare a modificărilor stabilite în propunerea de algoritmi.

    ART. 4
    Produse de cuplare unică pentru ziua următoare
    1. Algoritmul de cuplare prin preţ va susţine următoarele produse, acoperind una sau mai multe UTP:
    Oferte totale UTP
    2. Cererea (respectiv oferta) de oferte totale UTP reprezintă toate ofertele indicate ale tuturor participanţilor la piaţă, depuse în aceeaşi zonă de ofertare şi cumulate într-o singură curbă denumită curba cererii (respectiv ofertei) totale stabilită pentru fiecare perioadă din zi. Ofertele sunt sortate în funcţie de preţ:
    a) Ofertele de cumpărare sunt sortate de la cel mai mare preţ la cel mai mic;
    b) Ofertele de vânzare sunt sortate de la cel mai mic preţ la cel mai mare.

    3. În funcţie de natura ofertelor totale UTP, există:
    a) Curbe liniare pe porţiuni ce conţin doar oferte interpolate (curbele trebuie să fie strict monotone, adică două puncte consecutive ale aceleiaşi curbe nu pot avea acelaşi preţ, exceptând primele două puncte definite la preţul maxim/minim din zona de ofertare);
    b) Curbele în trepte ce conţin doar oferte în trepte (curbele trebuie să fie monotone, adică două puncte consecutive au mereu fie acelaşi preţ, fie aceeaşi cantitate).
    c) Curbele hibrid care conţin ambele tipuri de oferte (alcătuite din segmente atât liniare, cât şi în trepte).

    4. O ofertă UTP din cerere (respectiv ofertă) este în limitele sumelor de bani stabilite atunci când preţul de închidere al pieţei este mai mic (respectiv mai mare) decât preţul ofertei UTP. Orice ofertă în limitele sumelor de bani trebuie să fie acceptată în totalitate.
    5. O ofertă UTP din cerere (respectiv ofertă) este în afara limitelor sumelor de bani stabilite atunci când preţul de închidere al pieţei este mai mare (respectiv mai mic) decât preţul ofertei UTP. Orice ofertă în afara limitelor sumelor de bani trebuie să fie respinsă.
    6. O ofertă UTP din cerere sau din ofertă este la limita sumelor de bani stabilite atunci când preţul ofertei UTP este egal cu preţul de închidere al pieţei. Orice ofertă la limita sumelor de bani poate fi fie acceptată (integral sau parţial), fie respinsă.

    Oferte complexe
    7. Ofertele complexe includ ofertele ce ţin de condiţia venitului minim (respectiv ofertele CMP) şi ofertele ce ţin de panta sarcinii.
    8. Ofertele MIC (respectiv ofertele CMP) sunt alcătuite din:
    a) N seturi de suboferte UTP (vânzare pentru oferte CVM; cumpărare pentru oferte CMP, având în vedere că N este numărul de UTP incluse într-o zi), un set per UTP;
    b) o condiţie economică, ce reprezintă venitul minim (respectiv plata maximă) estimat de titularul ofertei, definită prin:
    (i) un termen fix (Tf) în euro;
    (ii) un termen variabil (Tv) în euro per MWh acceptat.


    9. Dacă acea condiţie economică nu a fost îndeplinită, CVM (CMP) trebuie respinsă. Dacă acea condiţie economică a fost îndeplinită, oferta CVM (CMP) poate fi acceptată. Dacă acea condiţie economică a fost îndeplinită, dar CVM (respectiv CMP) este respinsă, CVM (CMP) se defineşte ca fiind „respinsă în mod paradoxal“.
    10. Condiţia de oprire programată se aplică doar ofertelor CVM dezactivate şi doar în perioadele declarate ca parte din intervalul de oprire planificat până la oferta CVM. În cazul în care CVM este dezactivată, prima subofertă pe oră din setul de oferte aparţinând ofertei CVM dezactivate în perioadă va rămâne activată şi va fi (ar putea fi) acceptată dacă se încadrează în limitele sumelor de bani (la limita sumelor de bani) stabilite.
    11. Ofertele ce ţin de panta sarcinii: (oferte complexe de vânzare cu sau fără condiţia CVM) condiţia limitează variaţiile dintre volumul acceptat al unei oferte într-o perioadă şi volumul acceptat al aceleiaşi oferte în perioadele adiacente, conform unei pante ascendente şi/sau unei pante descendente. Între două perioade consecutive, volumul acceptat de oferte ce ţin de panta sarcinii nu poate creşte peste pantele definite.

    Oferte bloc
    12. O ofertă bloc este alcătuită dintr-o limită de preţ fix (preţul minim pentru blocul de vânzare şi preţul maxim pentru blocul de cumpărare), un raport minim de acceptare şi un volum pentru un anumit număr de perioade. Dacă volumul nu este acelaşi pentru toate perioadele, blocul poate fi definit şi ca profil.
    13. Ofertele bloc nu pot fi acceptate pentru un volum mai mic decât raportul minim de acceptare al acestora. Raportul de acceptare trebuie să fie identic pentru toate perioadele aferente blocului.
    14. Pentru ofertele bloc se va calcula un singur preţ la media ponderată a volumului dintre preţurile respective pentru UTP.
    15. Condiţia de respingere a unei oferte bloc depinde de preţurile de închidere a pieţei cu marjă medie ponderată ale volumului blocurilor în toate perioadele:
    a) ofertele bloc de vânzare trebuie respinse dacă media ponderată a volumului blocurilor MCP (preţul de închidere al pieţei) este mai mică decât preţul ofertelor bloc;
    b) ofertele bloc de cumpărare trebuie respinse dacă media ponderată a volumului blocurilor MCP (preţul de închidere al pieţei) este mai mare decât preţul ofertelor bloc;
    c) un bloc poate fi respins în mod paradoxal (neacceptat în blocul monetar), dar nu poate fi acceptat în mod paradoxal (acceptat din exteriorul blocului monetar).

    16. Ofertele bloc asociate: oferte bloc în acelaşi domeniu de ofertare pot fi asociate într-o relaţie de părinte-copil. Un bloc-copil nu poate fi acceptat dacă blocul-părinte este respins. Un bloc-părinte din exteriorul blocului monetar poate fi salvat de unul sau mai multe blocuri-copii monetare (dacă acceptarea blocului-copil compensează, în materie de bunăstare, pierderea asociată cu acceptarea blocului-părinte).
    17. Grupuri exclusive de oferte bloc: este un set de oferte bloc pentru care suma rapoartelor de acceptare nu poate depăşi 1.
    18. Oferte flexibile UTP: o ofertă flexibilă UTP este o ofertă bloc normală cu durata de o singură perioadă unică, dar pentru care perioada este lăsată liberă (nu este definită de participant). Perioada în care oferta flexibilă pe oră este acceptată se calculează prin algoritm şi este determinată prin criteriul de optimizare.

    Oferte de merit şi oferte PUN
    19. Oferte de merit şi oferte PUN: o ofertă în trepte normală pe oră pentru fiecare domeniu de ofertare care include un număr de oferte de merit. Acest număr de oferte de merit va acţiona ca regulă de partaj, stabilind prioritatea de acceptare dintre ofertele de merit la acelaşi preţ (nu se aplică criteriile pro-quota pentru ofertele de merit). Ofertele de merit pot fi împărţite în:
    a) oferte de merit de vânzare/cumpărare:
    (i) sunt tranzacţionate la propriul preţ de închidere al zonei de ofertare;
    (ii) trebuie acceptate dacă se încadrează în limitele sumelor de bani stabilite;
    (iii) trebuie respinse dacă nu se încadrează în limitele sumelor de bani stabilite;
    (iv) pot fi acceptate sau respinse dacă se află la limita sumelor de bani stabilite;
    (v) nu pot fi acceptate sau respinse în mod paradoxal;

    b) oferte de merit PUN:
    (i) oferte de merit de cumpărare tranzacţionate la preţul PUN;
    (ii) trebuie acceptate dacă se încadrează în limitele sumelor de bani stabilite;
    (iii) trebuie respinse dacă nu se încadrează în limitele sumelor de bani stabilite;
    (iv) pot fi acceptate sau respinse dacă se află la limita sumelor de bani stabilite;
    (v) nu pot fi acceptate sau respinse în mod paradoxal.


    20. Utilizarea şi parametrizarea unui produs individual este decizia fiecărui OPEED individual, conform, în măsura în care are un impact asupra rezultatelor algoritmului, aplicării Procedurii de control al schimbărilor stabilite în conformitate cu Propunerea de algoritmi.


    ART. 5
    Termenul pentru implementare
    1. În urma aprobării Propunerii de produse IZ, fiecare OPEED o va publica pe internet în conformitate cu articolul 9(14) din Regulamentul ACGC.
    2. a) OPEED-urile vor implementa propunerea de produse IZ în ceea ce priveşte implementarea CUPZU, imediat după aprobarea de către ANR-uri a propunerii de produse IZ şi în ceea ce priveşte operarea CUPZU, imediat după implementarea funcţiei OCP în conformitate cu Planul OCP, în acord cu articolul 7(3) din Regulamentul ACGC.

    ART. 6
    Limba
    1. Limba de referinţă pentru această propunere va fi limba engleză. Pentru a evita orice dubiu, în situaţia în care OPEED-urile au nevoie să traducă această propunere în limbile lor naţionale, în caz de discrepanţe între varianta în limba engleză publicată de OPEED-uri în conformitate cu articolul 9(14) din Regulamentul ACGC şi orice versiune într-o altă limbă, OPEED-urile vor fi obligate să le elimine, revizuind traducerea propunerii şi trimiţând o versiune finală corectă autorităţilor naţionale de reglementare relevante.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016