Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 279 din 7 decembrie 2009  pentru aprobarea Regulamentului privind recrutarea, promovarea in functii de executie si de conducere si evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 279 din 7 decembrie 2009 pentru aprobarea Regulamentului privind recrutarea, promovarea in functii de executie si de conducere si evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public

EMITENT: MINISTERUL PUBLIC - PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 856 din 9 decembrie 2009
ORDIN nr. 279 din 7 decembrie 2009
pentru aprobarea Regulamentului privind recrutarea, promovarea în funcţii de execuţie şi de conducere şi evaluarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public
EMITENT: MINISTERUL PUBLIC - PARCHETUL DE PE LÂNGÃ ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 856 din 9 decembrie 2009

În temeiul <>art. 62 alin. (1) , <>art. 70 alin. (1), (2) şi (4) , <>art. 76 şi <>art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vãzând şi <>art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind recrutarea, promovarea în funcţii de execuţie şi de conducere şi evaluarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi va fi disponibil spre consultare publicului la sediile parchetelor, prin grija compartimentelor de informare publicã şi relaţii cu presa.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul nr. 236/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Secţia de resurse umane şi documentare din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie va lua mãsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin.

p. Procurorul general al Parchetului de pe lângã
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
Gabriela Scutea

Bucureşti, 7 decembrie 2009.
Nr. 279.

ANEXÃ


REGULAMENT
privind recrutarea, promovarea în funcţii de execuţie şi de
conducere şi evaluarea personalului de specialitate juridicã
asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

CAP. I
Dispoziţii comune

ART. 1
(1) Personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public este numit prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pe bazã de concurs, organizat în condiţiile <>Legii nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
(2) Posturile vacante de execuţie de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi parchetelor de pe lângã curţile de apel se ocupã prin concurs organizat de cãtre Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ART. 2
(1) Ocuparea funcţiilor de conducere de cãtre personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public se face în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
(2) Posturile de conducere care urmeazã a se vacanta se publicã pe pagina de internet a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu 10 de zile înainte de data expirãrii mandatelor.
(3) Promovarea şi evaluarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public se fac în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.

CAP. II
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de execuţie de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

ART. 3
(1) Recrutarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor pentru ocuparea posturilor vacante de execuţie din cadrul Ministerului Public se face numai prin concurs, conform legii şi prezentului regulament.
(2) Concursul se organizeazã ori de câte ori este cazul.
(3) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfãşurare a concursului, constând în: data şi locul organizãrii concursului, numãrul posturilor vacante stabilite pentru concurs, modul de desfãşurare a concursului, calendarul de desfãşurare, tematica şi bibliografia de concurs, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs, precum şi alte date necesare desfãşurãrii acestuia, se aprobã prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului.
(4) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfãşurare a concursului se afişeazã de îndatã la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se publicã pe pagina web a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a parchetelor de pe lângã curţile de apel, prin grija Secţiei de resurse umane şi documentare.
(5) Comisia de elaborare a subiectelor, comisia de organizare a concursului şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu cel puţin 40 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului.
(6) Comisiile sunt formate din câte 4 membri, desemnaţi din rândul procurorilor, personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor sau personalului de instruire al Institutului Naţional al Magistraturii, la propunerea procurorului şef al Secţiei de resurse umane şi documentare. Pentru comisia de organizare a concursului se va numi şi un preşedinte supleant, care va înlocui preşedintele numit în cazul prevãzut la art. 12 alin. (16).
(7) Secretariatul comisiei de elaborare a subiectelor, comisiei de organizare a concursului şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã de cãtre Secţia de resurse umane şi documentare din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ART. 4
Poate fi numitã într-o funcţie de execuţie de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenie românã şi domiciliul în România;
b) are studii superioare juridice;
c) are o vechime de cel puţin 8 ani în funcţiile de judecãtor, procuror, magistrat-asistent, judecãtor financiar, judecãtor financiar inspector, procuror financiar, procuror financiar inspector, avocat, notar, asistent judiciar, jurisconsult, consilier juridic sau în funcţii de specialitate juridicã în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului Poporului, Curţii de Conturi, Consiliului Legislativ;
d) are o bunã reputaţie;
e) este aptã din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;
f) nu are antecedente penale;
g) nu a desfãşurat activitate de poliţie politicã, astfel cum este definitã aceasta prin lege;
h) a promovat concursul organizat potrivit prezentului regulament.
ART. 5
Concursul constã în 3 etape, dupã cum urmeazã:
a) verificarea dosarelor de înscriere;
b) proba scrisã, constând în verificarea cunoştinţelor teoretice la urmãtoarele discipline: drept civil, dreptul muncii, drept procesual civil, drept procesual penal, drept administrativ şi organizare judiciarã;
c) interviul.
ART. 6
(1) În vederea participãrii la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicãrii anunţului cuprinzând condiţiile de desfãşurare a concursului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de organizare a concursului dosarul de înscriere, care va conţine în mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) formularul de înscriere;
c) copiile diplomelor de studii, ale foilor matricole şi ale altor acte care atestã efectuarea unor specializãri;
d) copia carnetului de muncã sau, dupã caz, o adeverinţã care sã ateste vechimea în muncã şi, respectiv, în specialitate;
e) curriculum vitae;
f) cazierul judiciar;
g) adeverinţa medicalã de la medicul de familie care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare;
h) declaraţia pe propria rãspundere autentificatã la notar sau adeverinţa care sã ateste cã nu au desfãşurat activitãţi de poliţie politicã.
(2) Copiile de pe actele prevãzute la alin. (1) se prezintã însoţite de documentele originale şi se certificã spre conformitate de secretariatul comisiei de concurs.
(3) Formularul de înscriere la concurs se pune la dispoziţia candidaţilor prin secretariatul comisiei de organizare a concursului.
ART. 7
(1) În termen de 5 zile de la data expirãrii termenului de depunere prevãzut la art. 6 alin. (1), comisia de organizare a concursului verificã dosarele de înscriere pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare prevãzute la art. 4 şi 6.
(2) Rezultatele verificãrii dosarelor de înscriere se afişeazã, cu menţiunea "admis" sau "respins", la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe site-ul acestuia, în termenul prevãzut la alin. (1).
(3) În termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor, candidaţii respinşi pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 24 de ore.
(4) Rezultatele soluţionãrii contestaţiilor sunt definitive şi se afişeazã, în termen de 24 de ore de la soluţionare, la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe site-ul acestuia.
(5) Pot susţine proba scrisã candidaţii ale cãror dosare de înscriere au fost admise de cãtre comisia de organizare a concursului şi cei ale cãror contestaţii au fost admise.
(6) Comisiile de elaborare a subiectelor au urmãtoarele atribuţii:
1. elaboreazã subiectele pentru testele-grilã, care trebuie sã respecte urmãtoarele criterii:
a) sã fie în concordanţã cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate;
b) sã asigure o cuprindere echilibratã a materiei studiate, sã aibã grad de complexitate corespunzãtor conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
c) sã se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
d) sã asigure o repartizare echilibratã a rãspunsurilor corecte şi a numãrului de rãspunsuri corecte între variantele de rãspuns;
e) timpul necesar rezolvãrii subiectelor sã nu depãşeascã timpul alocat desfãşurãrii probei de concurs;
2. predau comisiei de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probelor scrise, subiectele şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri sigilate.
ART. 8
(1) Proba scrisã constã în redactarea unei lucrãri sau în rezolvarea unor teste-grilã.
(2) Subiectele pentru proba scrisã se stabilesc de comisia de elaborare a subiectelor cu cel mult o zi lucrãtoare înaintea susţinerii probei, pe baza tematicii şi a bibliografiei de concurs, astfel încât sã reflecte capacitatea de analizã şi sintezã a candidaţilor, în concordanţã cu specificul posturilor pentru care se organizeazã concursul.
(3) Se stabilesc cel puţin 3 seturi de subiecte, care se semneazã de fiecare membru al comisiei de elaborare a subiectelor şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila Secţiei de resurse umane şi documentare.
(4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de organizare a concursului în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depãşi 4 ore.
ART. 9
(1) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se va face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã şi a actului de identitate.
(2) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisã.
(3) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii vor primi coli de hârtie având ştampila Secţiei de resurse umane şi documentare. Se va putea folosi numai cernealã de culoare albastrã sau pix cu pastã de culoare albastrã.
(4) Înainte de a se dicta subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã a fi lipit, dupã care se aplicã ştampila Secţiei de resurse umane şi documentare.
(5) Plicul cu subiectele de concurs va fi desfãcut de un candidat care va semna şi procesul-verbal încheiat la sfârşitul susţinerii probei scrise.
(6) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiilor.
(7) La expirarea timpului prevãzut pentru susţinerea probei scrise, candidaţii sunt obligaţi sã predea lucrarea, semnând borderoul special întocmit în acest sens. Ultimii 3 candidaţi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(8) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se poate face numai cu un însoţitor dintre membrii comisiilor.
(9) Orice fraudã sau încercare de fraudã doveditã se sancţioneazã cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri, comisia de organizare a concursului consemneazã în procesulverbal întocmit conform art. 13 constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã".
ART. 10
(1) Corectarea lucrãrilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de elaborare a subiectelor.
(2) Baremul de corectare pentru proba scrisã se afişeazã cu 15 minute înainte de încheierea probei, la sediul parchetului.
(3) În termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionãrii contestaţiilor se afişeazã de îndatã la sediul parchetului şi se publicã pe pagina web.
(4) Proba scrisã se noteazã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei de organizare a concursului.
(5) Nota finalã la proba scrisã este media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei de organizare a concursului.
(6) Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7,00 (şapte).
(7) Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului.
ART. 11
(1) Rezultatele obţinute la proba scrisã, cu menţiunea "admis" sau "respins", se afişeazã la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe pagina web a acestuia, în termen de 48 de ore, dar care sã asigure rãmânerea a cel puţin 24 de ore pânã la susţinerea urmãtoarei probe, dupã rezolvarea unor eventuale contestaţii.
(2) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisã pot depune contestaţie la secretariat în termen de 24 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
(3) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, colţul lucrãrii se lipeşte din nou.
(4) Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la înregistrare. Nota obţinutã la contestaţii nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(5) Prevederile art. 7 alin. (4) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 12
(1) Candidaţii declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice vor susţine un interviu, în cel mult 5 zile de la data susţinerii probei scrise, în baza planului de interviu.
(2) Planul de interviu se stabileşte de membrii comisiei de elaborare a subiectelor şi va conţine elemente care sã evidenţieze în persoana candidatului:
a) abilitãţile de comunicare;
b) factorii care motiveazã sau demotiveazã candidatul;
c) gândirea sinteticã;
d) rezistenţa la stres şi comportamentul în situaţiile de crizã;
e) cunoştinţele teoretice.
(3) Pentru verificarea cunoştinţelor teoretice, tematica şi bibliografia sunt aceleaşi ca şi pentru proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice.
(4) Planul de interviu se întocmeşte în termen de douã zile de la publicarea rezultatelor probei scrise şi va conţine pentru fiecare element cel puţin 5 întrebãri, iar pentru cunoştinţele teoretice minimum 3 întrebãri pentru fiecare candidat.
(5) Planul de interviu va cuprinde posibile variante de rãspuns susceptibile de punctaj maxim, respectiv variantele de rãspuns susceptibile de punctaj minim.
(6) Se vor întocmi bilete de concurs, semnate de preşedintele şi secretarul comisiei de elaborare a subiectelor, cuprinzând întrebãri legate de fiecare obiectiv al interviului.
(7) Planul de interviu şi biletele de concurs se pãstreazã pânã în ziua interviului în plic sigilat, semnat de toţi membrii comisiei de elaborare a subiectelor şi purtând ştampila Secţiei de resurse umane şi documentare.
(8) Desigilarea plicului se efectueazã în prezenţa comisiei de elaborare a subiectelor şi a unui reprezentant al candidaţilor, ales ad-hoc.
(9) Interviul se înregistreazã audio. În acest sens, în cuprinsul formularului de înscriere la concurs candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrãrii interviului, urmând ca aceastã înregistrare sã fie pusã la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dacã este cazul.
(10) Planul interviului se afişeazã la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe pagina web a instituţiei dupã încheierea interviului.
(11) Interviul se noteazã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei de organizare a concursului. Nota finalã a interviului este media aritmeticã a notelor acordate.
(12) Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba interviului dacã obţin minimum nota 7.
(13) Rezultatele interviului pot fi contestate în termen de douã zile lucrãtoare de la afişare. Contestaţia se depune la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, conform art. 3 alin. (7).
(14) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la alin. (13).
(15) Contestaţiile se soluţioneazã în baza actelor întocmite planul de interviu, biletele de concurs şi procesul-verbal privind finalizarea interviului prevãzut la art. 13 - şi înregistrãrii interviului. Comisia de soluţionare a contestaţiilor verificã respectarea dispoziţiilor privind organizarea şi desfãşurarea interviului, precum şi temeinicia notelor acordate, în limita motivelor criticate în contestaţie. Nota obţinutã la contestaţii nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(16) Dacã neregulile constatate nu pot fi îndreptate în procedura contestaţiei, se dispune refacerea interviului, doar pentru candidaţii ale cãror contestaţii au fost admise. Prevederile alin. (1)-(12) se aplicã în mod corespunzãtor. Rezultatul noului interviu este definitiv.
(17) Prevederile art. 7 alin. (4) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 13
La finalizarea fiecãrei probe şi la finalizarea concursului se întocmeşte un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de organizare a concursului, care conţine descrierea modului de desfãşurare a concursului, mãsurile luate şi rezultatele obţinute de candidaţi, dupã caz.
ART. 14
(1) Media generalã de promovare a concursului este cel puţin 7,00 (şapte).
(2) Media generalã a concursului reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice şi la interviu.
(3) Candidaţii care au obţinut media generalã 7,00 (şapte) vor fi declaraţi admişi.
(4) Rezultatele finale ale concursului se afişeazã la sediul parchetului şi se publicã pe pagina web a acestuia în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere ori de soluţionare a contestaţiilor prevãzut la art. 12 alin. (13), respectiv la art. 12 alin. (14), dupã caz, sau de la susţinerea noului interviu potrivit art. 12 alin. (16).
ART. 15
(1) Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi în posturile vacante scoase la concurs, în condiţiile legii, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în ordinea descrescãtoare a mediilor generale (notelor) de promovare obţinute şi în funcţie de opţiune.
(2) La medii egale vor fi numiţi cu prioritate, în urmãtoarea ordine: candidaţii care au obţinut nota cea mai mare la proba scrisã, candidaţii care au titlul ştiinţific de doctor în drept, cei care au vechime mai mare în funcţie sau în magistraturã.
ART. 16
(1) În cazul existenţei unor posturi de personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor vacante temporar, poate fi numitã în funcţie o altã persoanã, prin concurs, în condiţiile prezentului regulament.
(2) Personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor, încadrat pe bazã de concurs pe posturi vacante temporar, poate fi definitivat, la data încetãrii cauzei de vacantare temporarã, într-o funcţie similarã, pe baza unor criterii de apreciere a performanţelor profesionale, avându-se în vedere competenţa profesionalã şi activitatea profesionalã deosebitã, evaluatã cu calificativul "foarte bine", dar nu mai devreme de 6 luni de la numirea în funcţie în condiţiile prezentului articol.

CAP. III
Promovarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

ART. 17
Promovarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul parchetelor de pe lângã curţile de apel în funcţii de execuţie la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se face numai prin concurs, în limita posturilor vacante existente.
ART. 18
Poate participa la concursul de promovare în funcţii de execuţie vacante personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor care are vechime de cel puţin 3 ani în funcţie şi care la ultima evaluare a avut calificativul "foarte bine".
ART. 19
(1) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfãşurare a concursului, constând în: data şi locul organizãrii concursului, numãrul posturilor vacante stabilite pentru concurs, modul de desfãşurare a concursului, calendarul de desfãşurare, precum şi tematica şi bibliografia de concurs, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs, precum şi alte date necesare desfãşurãrii acestuia, se aprobã prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare, şi se publicã pe pagina web a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a parchetelor de pe lângã curţile de apel, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului.
(2) În termen de 5 zile de la data publicãrii datelor prevãzute la alin. (1), cei interesaţi pot depune cereri de înscriere la concurs la registratura Secţiei de resurse umane şi documentare, cu precizarea specializãrii pentru care opteazã, în vederea stabilirii materiilor de concurs.
ART. 20
(1) Comisia de organizare a concursului, comisiile de elaborare a subiectelor şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt numite prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare, cu cel puţin 25 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului, cu avizul Colegiului de conducere al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) În componenţa comisiilor sunt numiţi şi membri supleanţi.
(3) Secretariatul comisiei de organizare a concursului, comisiilor de elaborare a subiectelor şi comisiilor de soluţionare a contestaţiilor se asigurã de cãtre Secţia de resurse umane şi documentare din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ART. 21
(1) Fiecare comisie este alcãtuitã din preşedinte şi 2-3 membri, desemnaţi dintre procurorii de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) Pentru fiecare dintre materiile de concurs prevãzute la art. 26 alin. (2) se numeşte câte o comisie de elaborare a subiectelor şi o comisie de contestaţii la barem.
(3) Pentru jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, respectiv pentru jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene, se numeşte câte o comisie de elaborare a subiectelor şi, respectiv, o comisie de contestaţii la barem, comune, în condiţiile alin. (1).
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este unicã pentru ambele probe scrise.
ART. 22
Comisia de organizare a concursului are urmãtoarele atribuţii:
1. primeşte cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verificã îndeplinirea de cãtre candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi afişeazã lista finalã a candidaţilor;
2. preia de la comisiile de elaborare a subiectelor subiectele pentru testele-grilã şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri sigilate, şi le pãstreazã în condiţii de deplinã siguranţã;
3. distribuie candidaţilor materialele pentru susţinerea testelor-grilã;
4. afişeazã baremele de evaluare şi notare, cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise, şi asigurã publicarea acestora, precum şi a subiectelor de concurs pe pagina web a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
5. asigurã afişarea şi publicarea simultanã pe pagina web a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a listelor cu rezultatele concursului;
6. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale;
7. analizeazã desfãşurarea şi rezultatele concursului şi prezintã concluziile conducerii Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
8. propune conducerii Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie eventualele modificãri în modul de organizare şi desfãşurare a concursului;
9. îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfãşurãri a concursului.
ART. 23
(1) Comisiile de contestaţii la barem constituite pentru disciplinele de concurs examineazã, sub coordonarea preşedintelui comisiilor, contestaţiile la bareme şi adoptã baremele definitive, care se publicã pe pagina web a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor reevalueazã rezultatele verificãrii îndeplinirii condiţiilor legale de participare la concurs şi lucrãrile scrise ale cãror note iniţiale au fost contestate şi acordã note conform baremelor de evaluare şi notare definitive.
ART. 24
(1) Comisiile de elaborare a subiectelor, comisiile de contestaţii la barem şi de soluţionare a contestaţiilor au un preşedinte comun, membru al comisiei de elaborare a subiectelor. Preşedintele vegheazã la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor pentru testele-grilã şi coordoneazã activitatea comisiilor. Preşedintele nu poate soluţiona contestaţii.
(2) Aceeaşi persoanã, cu excepţia preşedintelui comisiilor, nu poate face parte din mai mult de o comisie.
(3) Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţãmântului scris, exprimat anterior.
(4) Membrii comisiilor sunt numiţi, de regulã, dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi au urmat cursurile acestuia privind metodele şi tehnicile de evaluare.
ART. 25
(1) Cu cel puţin 20 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs, o afişeazã la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi o publicã simultan pe pagina web a acestuia.
(2) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea listelor prevãzute la alin. (1).
(3) Contestaţiile se depun la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, conform art. 20 alin. (3).
(4) Contestaţiile vor fi soluţionate de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore.
(5) Comisia de organizare a concursului întocmeşte, de îndatã dupã pronunţarea comisiei de soluţionare a contestaţiilor, lista finalã a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, care se afişeazã la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se publicã simultan pe pagina web a acestuia.
ART. 26
(1) Concursul constã în susţinerea unor probe scrise cu caracter teoretic şi practic.
(2) Probele scrise cu caracter teoretic şi practic se susţin la:
a) una dintre urmãtoarele materii, în funcţie de opţiunea candidatului: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii;
b) drept procesual civil pentru materiile de specialitate: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii şi drept procesual penal;
c) jurisprudenţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi jurisprudenţa Curţii Constituţionale, jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene, indiferent de opţiune.
ART. 27
(1) Testul-grilã pentru verificarea cunoştinţelor teoretice cuprinde 100 de întrebãri din materiile de concurs prevãzute la art. 26 alin. (2), astfel:
a) 50 de întrebãri din urmãtoarele materii, în funcţie de opţiunea candidatului: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii;
b) 20 de întrebãri din dreptul procesual civil şi 10 întrebãri din dreptul procesual penal;
c) 5 întrebãri din jurisprudenţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi 5 întrebãri din jurisprudenţa Curţii Constituţionale;
d) 5 întrebãri din jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi 5 întrebãri din jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene.
(2) La testul-grilã pentru verificarea cunoştinţelor teoretice fiecare rãspuns corect primeşte 0,1 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.
(3) Testul-grilã pentru verificarea cunoştinţelor practice cuprinde 10 subiecte din materiile de concurs prevãzute la art. 26 alin. (2).
(4) La testul-grilã pentru verificarea cunoştinţelor practice fiecare rãspuns corect primeşte 1 punct în sistemul de notare de la 0 la 10.
(5) Nota lucrãrilor care au primit notãri între 0 şi 1 va fi 1.
(6) Evaluarea rãspunsurilor la întrebãrile testului-grilã se realizeazã prin procesare electronicã.
(7) Testele-grilã se susţin în aceeaşi zi, cu o pauzã de o orã între acestea.
ART. 28
(1) Dispoziţiile art. 9 se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) Baremele de evaluare şi notare se afişeazã la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se depun la secretariatul comisiei de organizare a concursului şi se soluţioneazã în termen de 24 de ore potrivit art. 23 alin. (1). Baremele definitive stabilite în urma soluţionãrii contestaţiilor se publicã de îndatã pe pagina web a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ART. 29
Rezultatele concursului de promovare se publicã simultan pe pagina web a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se afişeazã la sediul acestuia.
ART. 30
(1) Candidaţii pot contesta notele obţinute la probele scrise tip grilã.
(2) Contestaţiile se depun la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor.
(3) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, lucrãrile scrise se renumeroteazã şi se sigileazã, fiind înscrise într-un borderou separat.
(4) Lucrãrile se predau comisiei de soluţionare a contestaţiilor, însoţite de un borderou de predare-primire în care se menţioneazã numãrul de ordine al lucrãrilor.
ART. 31
(1) Nota acordatã de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivã şi nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(2) Nota obţinutã la concurs este media aritmeticã a notelor de la cele douã probe scrise tip grilã.
(3) Dupã primirea rezultatelor de la comisia de soluţionare a contestaţiilor, comisia de organizare a concursului recalculeazã, dupã caz, mediile generale ale candidaţilor.
ART. 32
(1) În urma calculãrii mediilor generale ale candidaţilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte listele finale.
(2) Rezultatele finale ale concursului se publicã simultan pe pagina web a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se afişeazã la sediul acestuia.
ART. 33
Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie sã obţinã cel puţin media generalã 7 şi nu mai puţin de 5 la fiecare dintre cele douã probe de concurs menţionate la art. 27.
ART. 34
(1) Rezultatele finale se prezintã procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) În termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie dispune, prin ordin, promovarea candidaţilor declaraţi admişi.
(3) Promovarea în funcţii de execuţie vacante a candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea mediilor obţinute, în limita numãrului de posturi aprobate.
ART. 35
La medii egale se aplicã în mod corespunzãtor prevederile art. 15 alin. (2).
ART. 36
(1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 33, dar care nu au fost promovaţi ca urmare a lipsei posturilor vacante, pot fi promovaţi în posturile ce se vacanteazã în termen de 6 luni de la data comunicãrii rezultatelor finale ale concursului.
(2) Dispoziţiile art. 34 alin. (3) şi ale art. 35 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 37
(1) Pentru cazurile în care în prezentul regulament se prevede afişarea, anunţul respectiv se afişeazã de îndatã pe sau lângã uşa de intrare a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) Procurorul şef al Secţiei de resurse umane şi documentare transmite documentele grefierului-şef ori grefierului însãrcinat cu activitatea de registraturã, pentru a fi afişate, indicând perioada pentru care vor fi afişate. În momentul afişãrii, precum şi al retragerii documentului, grefierul noteazã ora şi data afişãrii sau a retragerii pe document, sub semnãtura sa, transmiţând de îndatã documentul retras procurorului-şef.

CAP. IV
Ocuparea funcţiilor de conducere de cãtre personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

ART. 38
(1) Numirea personalului de specialitate juridicã în funcţii de conducere se face de cãtre procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea procurorului şef al Secţiei de resurse umane şi documentare, pe o perioadã de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singurã datã.
(2) Pot fi numiţi în funcţii de conducere membrii personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor care:
a) au o vechime în funcţie de cel puţin 4 ani;
b) au obţinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare;
c) nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani;
d) îndeplinesc condiţia prevãzutã la <>art. 48 alin. (12) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Îndeplinirea acestei condiţii se stabileşte de Secţia de resurse umane şi documentare prin solicitarea de a efectua verificãrile la Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii.
(3) Nu pot fi numiţi în funcţii de conducere membrii personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor care au fãcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori au un interes personal ce influenţeazã sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevãzute de lege.
(4) Personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor care candideazã este obligat sã dea o declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã nu a fãcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 şi nici nu a colaborat cu acestea, precum şi o declaraţie de interese care se actualizeazã anual ori în termen de 15 zile de la apariţia unei schimbãri sau de la data la care a luat cunoştinţã despre aceasta.
ART. 39
(1) Personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor interesat îşi depune la Secţia de resurse umane şi documentare candidatura însoţitã de declaraţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de 5 zile de la publicarea anunţului privind ocuparea postului.
(2) Candidaturile vor conţine:
a) curriculum vitae;
b) scrisoare de intenţie;
c) ultimul raport de evaluare;
d) orice alte acte considerate relevante de candidat pentru aprecierea performanţelor profesionale.
ART. 40
Revocarea din funcţiile de conducere a personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor se dispune de procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru motivele prevãzute în <>art. 51 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, din oficiu sau la propunerea Colegiului de conducere al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ART. 41
Dispoziţiile art. 16 privind numirea în funcţie pe posturi vacante temporar se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru funcţiile de conducere. Definitivarea persoanelor numite într-o funcţie de conducere vacantã temporar se poate face pe funcţiile de execuţie vacante.
ART. 42
Delegarea în funcţii de conducere sau execuţie se poate face de cãtre procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu acordul scris al persoanei delegate, pe o perioadã de cel mult 6 luni, şi poate fi prelungitã cel mult încã 6 luni.

CAP. V
Evaluarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

ART. 43
Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor este supus la fiecare 3 ani unei evaluãri privind eficienţa, calitatea activitãţii şi integritatea, obligaţia de formare profesionalã continuã şi absolvirea unor cursuri de specializare. În cazul personalului numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
ART. 44
Indicatorii de evaluare a performanţelor profesionale pentru personalul de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor sunt cei prevãzuţi în <>art. 4 -<>24 din Regulamentul privind evaluarea activitãţii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007 , care se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 45
(1) Evaluarea personalului de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor se face de cãtre comisiile constituite pentru evaluarea procurorilor la parchetele de pe lângã curţile de apel, respectiv de cãtre comisia de evaluare a procurorilor din cadrul compartimentelor subordonate direct procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) Dispoziţiile art. 26 alin. (1), (2), (4)-(11), art. 27, 28, art. 29 alin. (1), art. 30, 31, art. 32 alin. (1) şi (5), art. 33-36 din Regulamentul privind evaluarea activitãţii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 46
(1) Personalul nemulţumit de calificativul acordat poate face contestaţie la colegiul de conducere al parchetului, în termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de evaluare, care, în cursul aceleiaşi zile, o transmite colegiului de conducere al parchetului, împreunã cu raportul de evaluare, însoţit de copii ale documentelor avute în vedere la evaluare şi de punctul de vedere al comisiei faţã de contestaţia formulatã.
(3) Pentru soluţionarea contestaţiei, colegiul de conducere al parchetului poate cere comisiei de evaluare orice informaţii pe care le considerã necesare. Contestaţia se soluţioneazã cu citarea obligatorie a persoanei care a formulat-o. Audierea persoanei care a formulat contestaţia nu este obligatorie.
(4) Procurorii care au fãcut parte din comisia de evaluare nu pot participa la soluţionarea contestaţiei.
(5) Hotãrârile colegiului de conducere sunt definitive.
ART. 47
(1) Persoanele care primesc calificativul "Nesatisfãcãtor" sunt obligate sã urmeze, pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) Persoanele care primesc calificativul "Satisfãcãtor" în urma a douã evaluãri consecutive sunt obligate sã urmeze, pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
ART. 48
(1) Cursurile prevãzute la art. 47 alin. (1) şi (2) se încheie cu susţinerea unui examen.
(2) Disciplinele cursurilor ce vor fi urmate de persoanele care au primit calificativul "Nesatisfãcãtor" sau care au primit la douã evaluãri consecutive calificativul "Satisfãcãtor", precum şi tematica şi bibliografia examenului prevãzut la alin. (1) se aprobã de Colegiul de conducere al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare, în funcţie de recomandarea comisiilor de evaluare.
(3) Comisia de examinare este formatã din 2 procurori şi un membru al personalului de instruire din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii, numiţi prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare.
ART. 49
(1) Absenţa nejustificatã echivaleazã cu nepromovarea examenului.
(2) Pentru cei care din motive temeinice nu pot participa la examen, acesta se va susţine în termen de maximum o lunã de la încetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. În aceste situaţii, persoana în cauzã are obligaţia de a înştiinţa Secţia de resurse umane şi documentare atât cu privire la motivul neprezentãrii la examen, cât şi referitor la data încetãrii acestuia, prezentând dovada motivelor invocate.
ART. 50
Pentru persoanele care primesc în urma a douã evaluãri consecutive calificativul "Nesatisfãcãtor" sau care nu au promovat examenul prevãzut la art. 48 alin. (1), comisia de examinare propune procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie eliberarea din funcţie, pentru incapacitate profesionalã.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 51
Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculeazã potrivit art. 101 şi urmãtoarele din Codul de procedurã civilã.
ART. 52
Lucrãrile scrise, procesele-verbale şi celelalte lucrãri privind rezultatele concursurilor de recrutare şi de promovare se anexeazã la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi, respectiv ale candidaţilor.
ART. 53
Dosarele de înscriere şi lucrãrile scrise ale candidaţilor respinşi, precum şi procesele-verbale şi alte lucrãri privind concursul de recrutare, documentele prevãzute la art. 39 alin. (1) şi (2), lucrãrile privind concursul de promovare şi documentele comisiilor de evaluare se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice, în arhiva Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin grija Secţiei de resurse umane şi documentare, respectiv în arhivele parchetelor de pe lângã curţile de apel.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016