Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 278 din 9 decembrie 2011  pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 100/2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 278 din 9 decembrie 2011 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 100/2011

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 924 din 27 decembrie 2011

    În temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 100/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 400 din 8 iunie 2011, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 4, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Directorul general, precum şi directorii generali adjuncţi ai direcţiei generale sunt împuterniciţi sã semneze acţiuni în justiţie, cãi de atac, renunţarea la acţiuni şi cãi de atac, precum şi orice mijloace legale de apãrare a intereselor ministerului în faţa instanţelor de judecatã şi a altor organe de jurisdicţie".

    2. La articolul 5, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Direcţia generalã are în structura organizatoricã urmãtoarele componente:
    a) conducerea direcţiei generale;
    b) Serviciul 1 - Reglementãri pentru ordine publicã şi securitate naţionalã;
    c) Serviciul 2 - Reglementãri pentru administraţia publicã;
    d) Serviciul 3 - Contencios;
    e) Serviciul 4 - Contracte, coordonare asistenţã juridicã şi jurisdicţia imputaţiilor;
    f) Serviciul 5 - Relaţia cu Guvernul, evidenţã şi secretariat;
    g) Biroul 1 - Drept european, internaţional, umanitar şi drepturile omului;
    h) Biroul 2 - Relaţia cu Parlamentul;
    i) Structura de securitate/Componenta de securitate pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (la nivel de compartiment)."

    3. La articolul 8 alineatul (1), litera a) se abrogã.

    4. La articolul 8 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) elaboreazã, atunci când este necesar, studii în domeniul juridic şi efectueazã analize în domeniile de competenţã;".

    5. La articolul 8 alineatul (2), litera k) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "k) reprezintã şi apãrã interesele ministerului în faţa autoritãţilor administraţiei publice, instanţelor de judecatã şi a altor organe de jurisdicţie, precum şi în cadrul oricãror proceduri prevãzute de lege, în cauzele în care este citat ministerul, prin consilieri juridici pe care îi desemneazã în acest scop;".

    6. La articolul 8 alineatul (3), litera e) se abrogã.

    7. La articolul 8 alineatul (3), literele c) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "c) asigurã, potrivit legii, în condiţii stabilite prin ordin al ministrului, participarea consilierilor juridici în cadrul Comisiei de Jurisdicţie a Imputaţiilor de pe lângã Ministerul Administraţiei şi Internelor;
    ........................................................................
    f) coordoneazã, la solicitarea conducerii ministerului, elaborarea proiectelor unor documente privind cazurile sau situaţiile reclamate organismelor internaţionale din domeniul drepturilor omului şi asigurã transmiterea acestor documente, dupã aprobarea de cãtre cei în drept, cãtre solicitanţi;".

    8. La articolul 8 alineatul (4), literele b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "b) asigurã depozitarea originalelor ordinelor şi instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor avizate pentru legalitate de direcţia generalã, precum şi a convenţiilor sau documentelor încheiate de minister cu alte ministere sau instituţii din România şi a rezervei acestora, a câte unui exemplar al protocoalelor de colaborare încheiate cu alte ministere din România, precum şi a actelor normative nepublicate în Monitorul Oficial al României comunicate ministerului;
    c) asigurã înregistrarea, evidenţa, multiplicarea prin tipografia Ministerului Administraţiei şi Internelor şi difuzarea actelor normative interne care nu se publicã în Monitorul Oficial al României la celelalte structuri ale ministerului, pãstrând evidenţa difuzãrilor şi dupã abrogarea/ieşirea din vigoare a acestora, şi sesizeazã conducerea ministerului, unitãţile din aparatul central al ministerului, precum şi instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului cu privire la sarcinile ce le revin din aceste acte normative;".

    9. La articolul 8 alineatul (4), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
    "d) asigurã transmiterea actelor normative interne, pentru publicare, Monitorului Oficial al României, potrivit reglementãrilor legale în vigoare."

    10. Titlul capitolului V se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                                   "CAPITOLUL V
             Atribuţiile serviciilor, birourilor şi compartimentelor
                                direcţiei generale"

    11. La capitolul V, titlul secţiunii 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                                  "SECŢIUNEA 1
                Serviciul reglementãri pentru ordine publicã şi
                             securitate naţionalã"

    12. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 14. - Serviciul reglementãri pentru ordine publicã şi securitate naţionalã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
    a) întocmeşte proiectul Planului anual cu propuneri de proiecte de acte normative ce se vor elabora de cãtre minister, precum şi propunerile privind elaborarea planurilor, programelor, strategiilor sau a altor documente programatice ale Guvernului care cuprind obiective referitoare la elaborarea unor proiecte de acte normative ce vizeazã competenţele ministerului în domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale;
    b) propune conducerii direcţiei generale, când este cazul, sesizarea structurilor interesate asupra necesitãţii modificãrii, completãrii, abrogãrii sau emiterii unor acte normative, atunci când constatã cã se impune emiterea unor asemenea acte normative în raport cu evoluţia legislaţiei care vizeazã competenţele ministerului, precum şi cu sarcinile rezultate din documentele programatice aprobate sau asumate de Guvern, în domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale;
    c) informeazã periodic conducerea direcţiei generale cu privire la stadiul elaborãrii proiectelor de acte normative menţionate în documentele prevãzute la lit. a) şi b);
    d) monitorizeazã şi controleazã respectarea prevederilor legale în vigoare privind activitatea normativã în minister, în domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale;
    e) evalueazã eficienţa aplicãrii prevederilor legale în vigoare privind activitatea normativã în minister, în domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale, şi informeazã conducerea direcţiei generale cu privire la concluziile rezultate, formulând propuneri privind eliminarea deficienţelor constatate;
    f) asigurã îndeplinirea atribuţiilor ce revin direcţiei generale în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în domeniul elaborãrii, promovãrii şi avizãrii proiectelor de acte normative pentru ordine publicã şi securitate naţionalã;
    g) participã sau, dupã caz, colaboreazã, din dispoziţia conducerii direcţiei generale, la elaborarea de cãtre structurile iniţiatoare a proiectelor de acte normative pentru ordine publicã şi securitate naţionalã, în limitele competenţelor direcţiei generale;
    h) colaboreazã, din dispoziţia conducerii direcţiei generale, cu structurile similare ale altor autoritãţi publice centrale la întocmirea proiectelor de acte normative care vizeazã competenţele ministerului în domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale;
    i) întocmeşte, cu consultarea instituţiilor şi structurilor interesate din cadrul ministerului, puncte de vedere şi avize la proiectele de acte normative şi alte lucrãri cu caracter juridic din domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale, elaborate de alte autoritãţi publice competente, în limitele competenţelor direcţiei generale şi în condiţiile stabilite potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
    j) redacteazã notele de prezentare la documentele care vizeazã reglementãri din domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale, înscrise pe agendele de lucru ale şedinţelor Guvernului;
    k) elaboreazã puncte de vedere privitoare la interpretarea şi aplicarea unor dispoziţii legale şi, din dispoziţia conducerii direcţiei generale, acordã asistenţã şi consultaţii cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu, dacã acestea vizeazã domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale, în situaţia în care unitatea, instituţia sau structura solicitantã ori structura ierarhic superioarã nu dispune de asistenţã juridicã proprie;
    l) elaboreazã, atunci când este necesar, studii cu privire la cadrul normativ din domeniul ordinii publice şi securitãţii naţionale;
    m) formuleazã, în condiţiile legii, rãspunsuri la petiţiile repartizate spre soluţionare serviciului de conducerea direcţiei generale;
    n) participã la efectuarea unor acţiuni de îndrumare şi control care vizeazã activitatea profesionalã a consilierilor juridici din unitãţile din aparatul central al ministerului, instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi unitãţile subordonate acestora, conform dispoziţiilor conducerii ministerului sau ale conducerii direcţiei generale;
    o) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter juridic prevãzute de lege sau dispuse de conducerea direcţiei generale."

    13. La capitolul V, titlul secţiunii a 2-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                                "SECŢIUNEA a 2-a
              Serviciul reglementãri pentru administraţia publicã"

    14. La articolul 15, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 15. - Serviciul reglementãri pentru administraţia publicã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:".

    15. La capitolul V, titlul secţiunii a 3-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                                "SECŢIUNEA A 3-a
      Biroul drept european, internaţional, umanitar şi drepturile omului"

    16. La articolul 16 alineatul (1), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 16. - (1) În domeniul dreptului european, Biroul drept european, internaţional, umanitar şi drepturile omului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:".

    17. La articolul 16 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) participã, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, alãturi de celelalte structuri din minister, la analiza comparativã şi armonizarea legislaţiei române care vizeazã competenţele ministerului cu dreptul european;".

    18. La articolul 16 alineatul (2), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În domeniul elaborãrii, armonizãrii şi avizãrii documentelor juridice internaţionale, Biroul drept european, internaţional, umanitar şi drepturile omului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:".

    19. La articolul 16 alineatul (2), litera h) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "h) colaboreazã cu structuri similare din cadrul autoritãţilor publice centrale la întocmirea proiectelor de acte normative care privesc activitatea ministerului şi care vizeazã domeniul dreptului internaţional;".

    20. La articolul 16, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În domeniul dreptului umanitar şi al drepturilor omului, Biroul drept european, internaţional, umanitar şi drepturile omului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
    a) elaboreazã proiectele punctelor de vedere solicitate direcţiei generale de cãtre conducerea ministerului privind problematica drepturilor omului şi a dreptului umanitar;
    b) coordoneazã elaborarea proiectelor şi transmiterea, dupã aprobare, a unor documente privind cazurile sau situaţiile ce vizeazã activitatea ministerului, reclamate organismelor internaţionale din domeniul drepturilor omului de cãtre persoane fizice, potrivit drepturilor acestora, repartizate spre soluţionare direcţiei generale de conducerea ministerului;
    c) coordoneazã sau participã la formularea proiectelor de rãspuns la petiţiile cetãţenilor, instituţiilor şi organismelor guvernamentale şi neguvernamentale, interne şi internaţionale, referitoare la drepturile omului şi libertãţile fundamentale, repartizate spre soluţionare direcţiei generale de conducerea ministerului, iar dupã aprobarea acestora ia mãsuri de comunicare a rãspunsurilor cãtre petenţi;
    d) propune promovarea proiectelor de acte normative cu implicaţii asupra protejãrii şi respectãrii drepturilor omului şi dreptului umanitar în activitatea structurilor ministerului;
    e) analizeazã şi ia mãsuri pentru comunicarea cãtre conducerea ministerului a situaţiilor de fapt cu privire la sesizãrile referitoare la pretinse încãlcãri ale drepturilor omului sãvârşite de cãtre personalul ministerului care îi sunt semnalate;
    f) participã, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, la activitãţi din domeniul drepturilor omului şi dreptului umanitar, organizate de cãtre instituţii, organisme sau organizaţii interne sau internaţionale;
    g) realizeazã activitãţi de informare-documentare asupra instrumentelor juridice internaţionale în materia drepturilor omului şi dreptului umanitar la care România, Guvernul sau ministerul este sau poate deveni parte şi face propuneri corespunzãtoare destinate conducerii ministerului sau, dupã caz, structurilor vizate, pentru valorificarea şi aplicarea în activitatea unitãţilor ministerului a normelor juridice incidente;
    h) coordoneazã sau, dupã caz, asigurã difuzarea instrumentelor juridice şi a lucrãrilor de specialitate din domeniul drepturilor omului şi dreptului umanitar în rândul personalului ministerului;
    i) participã la elaborarea documentelor şi a rapoartelor de ţarã în domeniul drepturilor omului şi dreptului umanitar, potrivit competenţelor ministerului şi în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate;
    j) asigurã, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, organizarea şi desfãşurarea unor cursuri, simpozioane, mese rotunde sau a altor activitãţi în domeniul drepturilor omului şi dreptului umanitar, în cadrul structurilor ministerului;
    k) efectueazã, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, acţiuni de control, îndrumare şi sprijin la comitetele şi comisiile de drepturi ale omului şi drept umanitar din unitãţile ministerului;
    l) poate organiza cursuri în vederea pregãtirii personalului ministerului în domeniul respectãrii drepturilor omului sau a dreptului umanitar;
    m) urmãreşte implementarea reglementãrilor privind prevenirea şi combaterea discriminãrii în cadrul ministerului;
    n) analizeazã proiectele de acte normative elaborate de cãtre structurile ministerului, prin raportare la reglementãrile privind prevenirea şi combaterea discriminãrii;
    o) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter juridic prevãzute de lege sau dispuse de conducerea direcţiei generale."

    21. La articolul 16, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Biroul drept european, internaţional, umanitar şi drepturile omului asigurã suportul pentru şedinţele Guvernului şi reuniunile de lucru pregãtitoare ale şedinţelor Guvernului, redactând în acest sens notele de prezentare la documentele care vizeazã reglementãri din domeniul propriu de competenţã, înscrise pe agendele de lucru ale şedinţelor Guvernului."

    22. La capitolul V, titlul secţiunii a 4-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                                "SECŢIUNEA a 4-a
                         Biroul relaţia cu Parlamentul"

    23. La articolul 17, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 17. - Biroul relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:".

    24. La articolul 17, litera m) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "m) formuleazã, în condiţiile legii, rãspunsuri la petiţiile repartizate spre soluţionare de conducerea direcţiei generale;".

    25. La articolul 18, literele h) şi j) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "h) sprijinã activitatea de perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului, la solicitarea unitãţilor aparatului central al ministerului, instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea ministerului sau a unitãţilor subordonate acestora, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, în domeniul de competenţã;
    ...........................................................................
    j) participã la efectuarea unor acţiuni de îndrumare, sprijin şi control care vizeazã activitatea profesionalã a consilierilor juridici din unitãţile din aparatul central al ministerului, instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi unitãţile subordonate acestora, conform dispoziţiilor şi ordinelor conducerii ministerului şi ale conducerii direcţiei generale;".

    26. Articolul 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 19. - Serviciul contracte, coordonare asistenţã juridicã şi jurisdicţia imputaţiilor îndeplineşte, potrivit legii, urmãtoarele atribuţii principale:
    a) participã, prin personalul anume desemnat, la nivel central, în cazuri temeinic justificate, în comisiile de achiziţie publicã sau la negocierea proiectelor de contracte, alãturi de consilierul juridic al unitãţii din aparatul central al ministerului ori al instituţiei sau structurii de specialitate din subordinea ministerului sau prin care se deruleazã proceduri de achiziţie publicã ori care negociazã proiectul contractului sau în situaţia în care acestea ori structura ierarhic superioarã nu dispun, din cauze întemeiate, de asistenţã juridicã proprie;
    b) analizeazã şi propune avizarea pentru legalitate a proiectelor de contracte, înţelegeri, precum şi alte acte juridice care angajeazã rãspunderea juridicã a ministerului sau a unitãţilor aparatului central al ministerului, în situaţia în care unitatea, instituţia ori structura de specialitate sau care a derulat procedura de achiziţie ori care a elaborat proiectul actului sau structura ierarhic superioarã nu dispune, din cauze întemeiate, de asistenţã juridicã proprie;
    c) analizeazã şi avizeazã pentru legalitate proiectele de contracte, înţelegeri, precum şi alte acte juridice care angajeazã rãspunderea juridicã a unitãţilor, instituţiilor sau structurilor aflate în subordinea ministerului, în situaţia în care unitatea, instituţia ori structura de specialitate sau care a derulat procedura de achiziţie ori care a elaborat proiectul actului sau structura ierarhic superioarã nu dispune, din cauze întemeiate, de asistenţã juridicã proprie;
    d) participã, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, în comisiile de specialitate organizate la nivel central sau la nivelul instituţiilor şi structurilor subordonate ministerului;
    e) formuleazã propuneri şi observaţii la proiectele de acte normative care reglementeazã activitatea specificã serviciului;
    f) analizeazã şi verificã propunerile privind darea la scãdere a sumelor reprezentând pagube produse ministerului, pentru care nu se poate angaja rãspunderea materialã a personalului ministerului;
    g) verificã şi propune avizarea pentru legalitate a solicitãrilor de scoatere din funcţiune, valorificare şi casare a bunurilor din dotarea unitãţilor ministerului;
    h) examineazã documentaţiile de constituire a asociaţiilor fãrã scop lucrativ şi a fundaţiilor ale cãror obiect de activitate şi scop se circumscriu domeniilor de activitate ale ministerului şi prezintã propuneri pentru dobândirea statutului de utilitate publicã, la solicitarea acestora, în condiţiile legii;
    i) analizeazã documentaţiile de transfer de bunuri cãtre sau de la minister şi propune avizarea pentru legalitate a acestora;
    j) elaboreazã puncte de vedere privitoare la interpretarea şi aplicarea unor dispoziţii legale şi acordã asistenţã şi consultaţii cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu, în situaţia în care structura solicitantã sau structura ierarhic superioarã acesteia nu dispune de asistenţã juridicã proprie;
    k) coordoneazã şi, dupã caz, poate verifica activitatea de asistenţã juridicã desfãşuratã de cãtre structurile de profil ori de cãtre personalul desemnat în acest scop la nivelul unitãţilor din aparatul central al ministerului, al instituţiilor şi structurilor din subordinea ministerului şi al unitãţilor subordonate acestora;
    l) la solicitarea conducerii direcţiei sau a ministerului efectueazã evaluãri şi analize privind activitatea de asistenţã juridicã desfãşuratã la nivelul structurilor ministerului şi, dupã caz, formuleazã propuneri;
    m) efectueazã, conform dispoziţiei conducerii direcţiei generale, acţiuni cu caracter de îndrumare a activitãţii consilierilor juridici ai unitãţilor din aparatul central al ministerului, din instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi din unitãţile din subordinea acestora;
    n) efectueazã, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, acţiuni de control la unitãţile aparatului central al ministerului, instituţiile şi structurile din subordinea ministerului şi unitãţile subordonate acestora şi participã, din dispoziţia conducerii ministerului, în colective la acţiuni de control sau de verificare în legãturã cu activitatea de asistenţã juridicã;
    o) desfãşoarã activitãţile necesare pentru examinarea candidaţilor în vederea ocupãrii posturilor de consilier juridic vacante din structura aparatului central al ministerului şi structurile subordonate unor unitãţi centrale;
    p) organizeazã şi pãstreazã evidenţa consilierilor juridici din unitãţile aparatului central al ministerului, instituţiile şi structurile din subordinea ministerului şi din unitãţile subordonate acestora;
    q) organizeazã, ori de câte ori este nevoie, întruniri profesionale cu consilierii juridici în vederea consultãrii şi îndrumãrii acestora în probleme de interes comun;
    r) primeşte spre analizã, examineazã şi formuleazã propuneri în consecinţã, pentru obţinerea avizului directorului general, în cazul mãsurilor disciplinare dispuse împotriva consilierilor juridici pentru îndeplinirea necorespunzãtoare a atribuţiilor profesionale;
    s) sprijinã activitatea de perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului cu competenţe în acordarea asistenţei juridice în unitãţile aparatului central al ministerului, instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi unitãţile subordonate acestora şi organizeazã sau participã, dupã caz, la desfãşurarea de cursuri de formare profesionalã, cursuri de capacitate, iniţiere sau avansare în gradul urmãtor, potrivit dispoziţiilor care reglementeazã acest domeniu de activitate;
    ş) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter juridic prevãzute de lege sau dispuse de conducerea direcţiei generale."

    27. La capitolul V, titlul secţiunii a 7-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                              "SECŢIUNEA a 7-a
            Serviciul relaţia cu Guvernul, evidenţã şi secretariat"

    28. Articolul 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 20. - Serviciul relaţia cu Guvernul, evidenţã şi secretariat îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
    a) organizeazã şi coordoneazã activitãţile circumscrise pregãtirii documentelor necesare reprezentãrii ministerului în cadrul şedinţelor Guvernului şi reuniunilor de lucru pregãtitoare ale şedinţelor Guvernului şi gestioneazã evidenţa ordinii de zi a acestora;
    b) din dispoziţia conducerii ministerului, informeazã structurile interesate cu privire la sarcinile rezultate din şedinţele Guvernului;
    c) asigurã transmiterea actelor normative interne, pentru publicare, Monitorului Oficial al României, potrivit reglementãrilor legale în vigoare; asigurã înregistrarea, evidenţa, multiplicarea prin tipografia Ministerului Administraţiei şi Internelor şi difuzarea actelor normative interne care nu se publicã în Monitorul Oficial al României la celelalte structuri ale ministerului, pãstrând evidenţa difuzãrilor şi dupã abrogarea/ieşirea din vigoare a acestora;
    d) ţine evidenţa rãspândirilor personalului din direcţia generalã şi a serviciului de zi pe unitate;
    e) ţine evidenţa, inventariazã şi rãspunde de modul de utilizare a ştampilelor şi sigiliilor direcţiei generale, în limita competenţelor proprii;
    f) redacteazã şi prezintã la semnat dispoziţia zilnicã a directorului general;
    g) asigurã mãsurile organizatorice necesare desfãşurãrii şedinţelor de lucru ale conducerii direcţiei generale şi transmiterea dispoziţiilor acesteia celorlalte structuri ale direcţiei generale;
    h) primeşte, înregistreazã şi prezintã conducerii direcţiei generale corespondenţa adresatã acesteia, inclusiv cea electronicã, iar pe baza rezoluţiei o repartizeazã celorlalte servicii;
    i) ţine evidenţa lucrãrilor înregistrate, asigurã expedierea şi transportul corespondenţei primite/trimise la/de cãtre direcţia generalã;
    j) ţine evidenţa tuturor lucrãrilor cu termen pe baza situaţiilor prezentate de cãtre şefii serviciilor şi prezintã conducerii direcţiei generale stadiul executãrii acestora; verificã situaţia lucrãrilor gestionate de direcţia generalã care nu au fost soluţionate în termenele stabilite şi informeazã conducerea direcţiei generale despre acestea;
    k) asigurã îndosarierea, clasarea şi arhivarea lucrãrilor primite şi soluţionate de directorul general şi de adjuncţii acestuia, respectiv a celor create de aceştia, precum şi a lucrãrilor primite şi soluţionate de serviciile din cadrul direcţiei generale, conform prevederilor actelor normative incidente şi dispoziţiilor directorului general;
    l) întocmeşte nomenclatoarele arhivistice pentru documente neclasificate şi clasificate ale direcţiei generale şi constituie anual arhiva neoperativã şi a documentelor clasificate, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
    m) ţine evidenţa generalã a hotãrârilor Guvernului nepublicate, care au fost comunicate ministerului în calitate de instituţie interesatã în aplicarea prevederilor acestora;
    n) ţine evidenţa şi asigurã depozitarea originalelor ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul administraţiei şi internelor, convenţiilor sau altor documente încheiate de minister cu alte ministere sau instituţii şi a rezervei acestora, a câte unui exemplar al protocoalelor de colaborare interministerialã la care ministerul este parte, precum şi a actelor normative nepublicate în Monitorul Oficial al României comunicate ministerului;
    o) difuzeazã actele normative nepublicate la unitãţile ministerului interesate de aplicarea acestora şi le transmite altor instituţii, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei generale, în condiţiile legii;
    p) asigurã, la cererea personalului direcţiei generale, multiplicarea documentelor repartizate acestuia;
    q) desfãşoarã activitãţile specifice cu prilejul retragerii actelor normative interne abrogate, a sigiliilor şi ştampilelor scoase din uz şi asigurã distrugerea acestora în condiţiile prevãzute de ordinele în vigoare;
    r) organizeazã activitatea de primire în audienţã la directorul general şi ţine evidenţa modului de soluţionare a problemelor sesizate;
    s) înregistreazã şi ţine evidenţa agendelor de lucru, a caietelor de pregãtire de specialitate a personalului, a registrelor şi a materialelor cu regim special, precum şi a altor documente privind organizarea serviciului;
    ş) formuleazã rãspunsuri la petiţiile adresate ministerului şi elaboreazã puncte de vedere cu caracter juridic pentru lucrãrile care privesc aspecte din sfera proprie de competenţã."

    29. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.

    30. La anexa nr. 3, la litera A punctul 5, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) ierarhice: se subordoneazã direct ministrului administraţiei şi internelor şi nemijlocit secretarului general al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister, şi are în subordine directã întregul personal al direcţiei generale;".

    31. La anexa nr. 3, la litera E, dupã punctul 28 se introduce un nou punct, punctul 29, cu urmãtorul cuprins:
    "29. aprobã aprecierile de serviciu anuale ale personalului din structurile pe care le coordoneazã şi întocmeşte fişele posturilor directorilor generali adjuncţi şi şefilor structurilor pe care le coordoneazã."

    32. La anexa nr. 4, la litera A punctul 5, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului general; coordoneazã în mod nemijlocit activitatea Serviciului reglementãri pentru ordine publicã şi securitate naţionalã, Serviciului reglementãri pentru administraţia publicã, Serviciului relaţia cu Guvernul, evidenţã şi secretariat, Biroului drept european, internaţional, umanitar şi drepturile omului şi a Biroului relaţia cu Parlamentul; are în subordine nemijlocitã pe şefii structurilor pe care le coordoneazã;".

    33. La anexa nr. 5, la litera A punctul 5, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului general; coordoneazã în mod nemijlocit activitatea Serviciului contencios, Serviciului contracte, coordonare asistenţã juridicã şi jurisdicţia imputaţiilor şi a Structurii de securitate/Componenta de securitate pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor; are în subordine nemijlocitã pe şefii structurilor pe care le coordoneazã;".
    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

    Bucureşti, 9 decembrie 2011.
    Nr. 278.


    ANEXĂ
    (Anexa nr. 1 la regulament)

                                  ORGANIGRAMA
                          Direcţiei generale juridice



                           ┌─────────────────────┐
                           │ Director general │
                           └─────────────────────┘
        ┌──────────────────────────┐ ┌──────────────────────────┐
        │ Director general adjunct │ │ Director general adjunct │
        └──────────────────────────┘ └──────────────────────────┘
  ┌─────────────────┐ ┌────────────────────┐ ┌──────────────────┐
  │ Biroul 1 │ │ Serviciul 1 │ │ Serviciul 3 │
  │ Drept european, │ │ Reglementãri pentru│ │ Contencios │
  │ internaţional, │ │ ordine publicã şi │ └──────────────────┘
  │ umanitar şi │ │ securitate │
  │drepturile omului│ │ naţionalã │ ┌──────────────────┐
  └─────────────────┘ │ │ │ Serviciul 4 │
                         └────────────────────┘ │ Contracte, │
  ┌─────────────────┐ ┌────────────────────┐ │ coordonare │
  │ Biroul 2 │ │ Serviciul 2 │ │asistenţã juridicã│
  │ Relaţia cu │ │Reglementãri pentru │ │ şi jurisdicţia │
  │ Parlamentul │ │ administraţia │ │ imputaţilor │
  └─────────────────┘ │ publicã │ └──────────────────┘
                         │ │ ┌──────────────────┐
                         └────────────────────┘ │ Structura de │
                        ┌──────────────────────┐ │ securitate/ │
                        │ Serviciul 5 │ │ Componenţa de │
                        │ Relaţia cu Guvernul, │ │ securitate pentru│
                        │ evidenţã şi │ │ tehnologia │
                        │ secretariat │ │ informaţiei şi │
                        └──────────────────────┘ │ comunicaţiilor │
                                                        └──────────────────┘



                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016