Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 276 din 7 aprilie 2010  privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-RA, Regulile aerului, ediţia 02/2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 276 din 7 aprilie 2010 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-RA, Regulile aerului, ediţia 02/2006

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 262 din 22 aprilie 2010
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,
    în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-RA, Regulile aerului, ediţia 02/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 şi 71 bis din 30 ianuarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul 1 "Definiţii", după punctul 49 se introduce un nou punct, punctul 49^1, cu următorul cuprins:
    "49^1. Plan de zbor simplificat. Informaţii transmise din zbor către unitatea ATS competentă de echipajul unei aeronave aflate în zbor VFR, în scopul obţinerii aprobării de traversare a unui spaţiu controlat sau pentru aterizarea pe un aerodrom controlat."

    2. La capitolul 3 "Reguli generale", articolul RACR-RA 3.030 "Planuri de zbor", punctul 2 "Conţinutul unui plan de zbor" se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Conţinutul unui plan de zbor
    2.1. Planul de zbor trebuie să conţină informaţiile referitoare la acele elemente, prevăzute în lista de mai jos, considerate relevante de către autoritatea ATS corespunzătoare:
    2.1.1. Identificarea aeronavei
    2.1.2. Regulile de zbor şi tipul zborului
    2.1.3. Numărul şi tipul (tipurile) aeronavei (aeronavelor) şi categoria turbulenţei de siaj
    2.1.4. Echipament
    2.1.5. Aerodromul de plecare/Heliportul/Terenul temporar de zbor (poziţia aeronavei la momentul depunerii în timpul zborului a unui nou plan de zbor)
    2.1.6. Ora estimată de plecare de la locul de staţionare (estima survolării primului punct de pe ruta planului de zbor depus în timpul zborului)
    2.1.7. Viteza (vitezele) de croazieră
    2.1.8. Nivelul (nivelurile) de croazieră
    2.1.9. Ruta de urmat
    2.1.10. Aerodromul/Heliportul/Terenul temporar de zbor de destinaţie şi durata totală estimată a zborului
    2.1.11. Aerodromul (aerodromurile) de rezervă
    2.1.12. Autonomia aeronavei
    2.1.13. Numărul total de persoane la bord
    2.1.14. Echipamentul de urgenţă şi supravieţuire
    2.1.15. Alte informaţii
    2.2. Planul de zbor simplificat conţine informaţiile solicitate de unitatea ATS competentă şi se transmite cu cel puţin 10 minute înainte de ora la care se estimează că aeronava va pătrunde în spaţiul aerian controlat."

    3. La capitolul 3, articolul RACR-RA 3.030, punctul 3 "Completarea unui plan de zbor", după paragraful 3.2 se introduce un nou paragraf, paragraful 3.3, cu următorul cuprins:
    "3.3. În cazul planului de zbor simplificat nu este necesară completarea unui formular FPL, iar unitatea ATS competentă nu are obligaţia de a retransmite datele acestuia."

    4. La capitolul 3, articolul RACR-RA 3.030, punctul 5 "Închiderea unui plan de zbor", paragraful 5.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5.2. Planul de zbor simplificat se consideră închis la părăsirea spaţiului aerian controlat sau la aterizarea pe un aerodrom controlat."

    5. La anexa 1 "Semne şi semnale", punctul 5 "Semnale pentru dirijarea la sol", subpunctul 5.1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5.1.2. Mijloacele de semnalizare (paletele, barele luminoase, lanternele electrice etc.) vor fi utilizate de dispecerul de sol/controlorul de trafic aerian dirijare sol (persoană autorizată intern în cazul aerodromurilor) pentru a facilita observarea lor de către pilot. Acesta va fi poziţionat cu faţa la aeronavă după cum urmează:
    a) pentru aeronave cu aripi fixe, în faţa extremităţii planului stâng, unde poate fi văzut cel mai bine de către pilot;
    b) pentru elicoptere, în locul în care este cel mai vizibil de către pilot."

    6. La anexa 1, punctul 5, tabelul A "Semnale obligatorii efectuate de Dispecerul de sol pentru dirijarea aeronavelor precum şi semne făcute de piloţi", paragraful 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1. Liber la deplasarea către/dinspre poziţia de parcare
    Braţul drept întins deasupra capului cu bara îndreptată în sus; mâna stângă se mişcă spre corp cu bara îndreptată în jos. Acest semnal reprezintă indicaţia persoanei poziţionate la capătul planului aeronavei către pilot/dispecer/operator tractare că mişcarea aeronavei către/dinspre poziţia de parcare este obstrucţionată."

    7. La anexa 1, punctul 5, tabelul A, se elimină paragraful 21 şi se dă o nouă numerotare textului.
    8. La anexa 1, după punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 6 "Semnalizare standard, cu mâinile, pentru situaţii de urgenţă", cu următorul cuprins:
    "6. SEMNALIZARE STANDARD, CU MÂINILE, PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
    Următoarele semnale făcute cu mâna sunt stabilite ca minim necesar pentru comunicaţii de urgenţă între personalul implicat în acţiunile de salvare şi de stingere a incendiilor (coordonator/agenţi de salvare şi stingere), echipajele de comandă şi/sau echipajele de cabină ale aeronavelor implicate în incident. Semnalele de urgenţă ar trebui să se facă din partea stângă faţă a aeronavei pentru echipajul aflat în cabină.
    Notă:
    În scopul comunicării eficiente cu echipajul de cabină, semnalizarea cu braţele a situaţiilor de urgenţă poate fi făcută de către agenţi de salvare şi stingere şi de pe alte poziţii.
 (a se vedea imaginea asociată)
    1. RECOMANDĂ EVACUAREA - evacuare recomandată de către coordonatorul situaţiei de urgenţă în scopul salvării ocupanţilor aeronavei şi al intervenţiei contra incendiului, în baza evaluării, din exterior, a stării navei.
    Braţul stâng întins în faţă şi ţinut la orizontală, cu antebraţul ridicat la nivelul ochilor. Executaţi cu braţul un semn de mişcare către înapoi. Mâna dreaptă este lipită de corp.
    Noaptea - la fel, dar cu baghete luminoase.
 (a se vedea imaginea asociată)
    2. RECOMANDĂ OPRIREA - oprirea evacuării aflate în curs de desfăşurare sau oprirea deplasării aeronavei ori oprirea altor activităţi aflate în desfăşurare.
    Mâinile în faţa capului - încrucişate în dreptul încheieturilor.
    Noaptea - la fel, dar cu baghete luminoase.
 (a se vedea imaginea asociată)
    3. URGENŢĂ ÎNLĂTURATĂ - nu sunt evidente condiţii periculoase, în afara aeronavei, sau "totul este în regulă
    Mâinile întinse spre exterior şi în jos, la un unghi de 45 grade. Mâinile se mişcă simultan spre interior mai jos de talie până se încrucişează la nivelul încheieturilor, după care revin la poziţia iniţială.
    Noaptea - la fel, dar cu baghete luminoase.
 (a se vedea imaginea asociată)
    4. INCENDIU
    Se mişcă mâna dreaptă sub forma cifrei 8 (opt), de la umăr către genunchi, indicându-se, în acelaşi timp, cu mana stângă zona incendiului.
    Noaptea - la fel, dar cu baghete luminoase.""

    9. Anexa 3 "Tabele cu niveluri de croazieră" se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    ANEXA 3

    Tabele cu niveluri de croazieră
    Niveluri de croazieră care trebuie respectate
    RVSM - ÎN PICIOARE
    a) În regiunile în care altitudinea este exprimată în picioare, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană şi conform condiţiilor specificate în această reglementare, se aplică o eşalonare minimă pe verticală (VSM) de 1.000 ft între nivelurile de zbor de la FL 290 până la FL 410 inclusiv*):
    DIRECŢIE MAGNETICĂ DE ZBOR**)

┌───────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│De la 000 grade la 179 grade***) │De la 180 grade la 359 grade***) │
├───────────────────┬───────────────────┼──────────────────┬──────────────────┤
│Zboruri IFR │Zboruri VFR │Zboruri IFR │Zboruri VFR │
├───────────────────┼───────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Nivel de zbor │Nivel de zbor │Nivel de zbor │Nivel de zbor │
├────┬────────┬─────┼────┬────────┬─────┼───┬────────┬─────┼───┬────────┬─────┤
│FL │Picioare│Metri│FL │Picioare│Metri│FL │Picioare│Metri│FL │Picioare│Metri│
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│010 │1000 │300 │- │- │- │020│2000 │600 │- │- │- │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│030 │3000 │900 │035 │3500 │1050 │040│4000 │1200 │045│4500 │1350 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│050 │5000 │1500 │055 │5500 │1700 │060│6000 │1850 │065│6500 │2000 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│070 │7000 │2150 │075 │7500 │2300 │080│8000 │2450 │085│8500 │2600 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│090 │9000 │2750 │095 │9500 │2900 │100│10000 │3050 │105│10500 │3200 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│110 │11000 │3350 │115 │11500 │3500 │120│12000 │3650 │125│12500 │3800 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│130 │13000 │3950 │135 │13500 │4100 │140│14000 │4250 │145│14500 │4400 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│150 │15000 │4550 │155 │15500 │4700 │160│16000 │4900 │165│16500 │5050 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│170 │17000 │5200 │175 │17500 │5350 │180│18000 │5500 │185│18500 │5650 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│190 │19000 │5800 │195 │19500 │5950 │200│20000 │6100 │205│20500 │6250 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│210 │21000 │6400 │215 │21500 │6550 │220│22000 │6700 │225│22500 │6850 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│230 │23000 │7000 │235 │23500 │7150 │240│24000 │7300 │245│24500 │7450 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│250 │25000 │7600 │255 │25500 │7750 │260│26000 │7900 │265│26500 │8100 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│270 │27000 │8250 │275 │27500 │8400 │280│28000 │8550 │285│28500 │8700 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│290 │29000 │8850 │300 │30000 │9150 │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│310 │31000 │9450 │320 │32000 │9750 │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│330 │33000 │10050│340 │34000 │10350│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│350 │35000 │10650│360 │36000 │10950│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│370 │37000 │11300│380 │38000 │11600│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│390 │39000 │11900│400 │40000 │12200│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│410 │41000 │12500│430 │43000 │13100│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│450 │45000 │13700│470 │47000 │14350│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│490 │49000 │14950│510 │51000 │15550│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───┼────────┼─────┤
│etc.│etc. │etc. │etc.│etc. │etc. │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴───┴────────┴─────┴───┴────────┴─────┘

──────────
    *) Fac excepţie cazurile în care, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană, este prevăzută utilizarea unui tabel modificat al nivelurilor de zbor, bazat pe o eşalonare minimă verticală nominală de 1.000 ft (300 m), de către aeronave care operează peste FL 410 în zonele desemnate ale spaţiului aerian, în condiţiile specificate.
    **) Direcţia magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade şi în extensiile la aceste zone aşa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcţia de reţea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcţia către nordul magnetic este folosită ca nord reţea (Grid North).
    ***) Cu excepţia cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană, pe direcţiile de la 090 la 269 grade şi de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcţii predominante de trafic şi proceduri de tranziţie corespunzătoare asociate acestora.──────────
──────────
    Materialul de îndrumare referitor la eşalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eşalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 şi FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) şi pentru spaţiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eşalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).──────────

    RVSM - ÎN METRI
    b) În regiunile în care altitudinea este exprimată în metri, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană şi conform condiţiilor specificate în această reglementare, se aplică o eşalonare minimă pe verticală (VSM) de 300 m între 8.900 metri şi 12.500 metri inclusiv*):
    DIRECŢIE MAGNETICĂ DE ZBOR**)

┌───────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│De la 000 grade la 179 grade***) │De la 180 grade la 359 grade***) │
├───────────────────────┬───────────────────────┼───────────────────────┬───────────────────────┤
│Zboruri IFR │Zboruri VFR │Zboruri IFR │Zboruri VFR │
├───────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│Nivel de zbor │Nivel de zbor │Nivel de zbor │Nivel de zbor │
├────────┬─────┬────────┼────────┬─────┬────────┼────────┬─────┬────────┼────────┬─────┬────────┤
│Standard│Metri│Picioare│Standard│Metri│Picioare│Standard│Metri│Picioare│Standard│Metri│Picioare│
│metric │ │ │metric │ │ │metric │ │ │metric │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0030 │300 │1000 │- │- │- │0060 │2000 │600 │- │- │- │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0090 │900 │3000 │0105 │1050 │3500 │0120 │1200 │3900 │0135 │350 │4400 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0150 │1500 │4900 │0165 │1650 │5400 │0180 │1800 │5900 │0195 │1950 │6400 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0210 │2100 │6900 │0225 │2250 │7400 │0240 │2400 │7900 │0255 │2550 │8400 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0270 │2700 │8900 │0285 │2850 │9400 │0300 │3000 │9800 │0315 │3150 │10300 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0330 │3300 │10800 │0345 │3450 │11300 │0360 │3600 │11800 │0375 │3750 │12300 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0390 │3900 │12800 │0405 │4050 │13300 │0420 │4200 │13800 │0435 │4350 │14300 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0450 │4500 │14800 │0465 │4650 │15300 │0480 │4800 │15700 │0495 │4950 │16200 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0510 │5100 │16700 │0525 │5250 │17200 │0540 │5400 │17700 │0555 │5550 │18200 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0570 │5700 │18700 │0585 │5850 │19200 │0600 │6000 │19700 │0615 │6150 │20200 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0630 │6300 │20700 │0645 │6450 │21200 │0660 │6600 │21700 │0675 │6750 │22100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0690 │6900 │22600 │0705 │7050 │23100 │0720 │7200 │23600 │0735 │7350 │24100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0750 │7500 │24600 │0765 │7650 │25100 │0780 │7800 │25600 │0795 │7950 │26100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0810 │8100 │26600 │0825 │8250 │27100 │0840 │8400 │27600 │0855 │8550 │28100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0890 │8900 │29100 │0920 │9200 │30100 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0950 │9500 │31100 │0980 │9800 │32100 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1010 │10100│33100 │1040 │10400│34100 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1070 │10700│35100 │1100 │11000│36100 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1130 │11300│37100 │1160 │11600│38100 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1190 │11900│39100 │1220 │12200│40100 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1250 │12500│41100 │1210 │13100│43000 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1370 │13700│44900 │1430 │14300│46900 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1490 │14900│48900 │1550 │15500│50900 │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│etc. │etc. │etc. │etc. │etc. │etc. │ │ │ │ │ │ │
└────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────────┘

──────────
    *) Fac excepţie cazurile în care, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană, este prevăzută utilizarea unui tabel modificat al nivelurilor de zbor, bazat pe o eşalonare minimă verticală nominală de 1.000 ft (300 m), de către aeronave care operează peste FL 410 în zonele desemnate ale spaţiului aerian, în condiţiile specificate.
    **) Direcţia magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade şi în extensiile la aceste zone aşa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcţia de reţea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcţia către nordul magnetic este folosită ca nord reţea (Grid North).
    ***) Cu excepţia cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană, pe direcţiile de la 090 la 269 grade şi de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcţii predominante de trafic şi proceduri de tranziţie corespunzătoare asociate acestora.──────────
──────────
    Materialul de îndrumare referitor la eşalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eşalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 şi FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) şi pentru spaţiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eşalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).──────────

    NON-RVSM - ÎN PICIOARE
    c) În alte regiuni în care unitatea de măsură primară utilizată este exprimată în picioare:
    DIRECŢIE MAGNETICĂ DE ZBOR*)

┌───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│De la 000 grade la 179 grade***) │De la 180 grade la 359 grade***) │
├───────────────────┬───────────────────┼───────────────────┬───────────────────┤
│Zboruri IFR │Zboruri VFR │Zboruri IFR │Zboruri VFR │
├───────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
│Nivel de zbor │Nivel de zbor │Nivel de zbor │Nivel de zbor │
├────┬────────┬─────┼────┬────────┬─────┼────┬────────┬─────┼────┬────────┬─────┤
│FL │Picioare│Metri│FL │Picioare│Metri│FL │Picioare│Metri│FL │Picioare│Metri│
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│010 │1000 │300 │- │- │- │20 │2000 │600 │- │- │- │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│030 │3000 │900 │035 │3500 │1050 │40 │4000 │1200 │045 │4500 │1350 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│050 │5000 │1500 │055 │5500 │1700 │60 │6000 │1850 │065 │6500 │2000 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│070 │7000 │2150 │075 │7500 │2300 │80 │8000 │2450 │085 │8500 │2600 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│090 │9000 │2750 │095 │9500 │2900 │100 │10000 │3050 │105 │10500 │3200 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│110 │11000 │3350 │115 │11500 │3500 │120 │12000 │3650 │125 │12500 │3800 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│130 │13000 │3950 │135 │13500 │4100 │140 │14000 │4250 │145 │14500 │4400 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│150 │15000 │4550 │155 │15500 │4700 │160 │16000 │4900 │165 │16500 │5050 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│170 │17000 │5200 │175 │17500 │5350 │180 │18000 │5500 │185 │18500 │5650 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│190 │19000 │5800 │195 │19500 │5950 │200 │20000 │6100 │205 │20500 │6250 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│210 │21000 │6400 │215 │21500 │6550 │220 │22000 │6700 │225 │22500 │6850 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│230 │23000 │7000 │235 │23500 │7150 │240 │24000 │7300 │245 │24500 │7450 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│250 │25000 │7600 │255 │25500 │7750 │260 │26000 │7900 │265 │26500 │8100 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│270 │27000 │8250 │275 │27500 │8400 │280 │28000 │8550 │285 │28500 │8700 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│290 │29000 │8850 │300 │30000 │9150 │310 │31000 │9450 │320 │32000 │9750 │
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│330 │33000 │10050│340 │34000 │10350│350 │35000 │10650│360 │36000 │10950│
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│370 │37000 │11300│380 │38000 │11600│390 │39000 │11900│400 │40000 │12200│
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│410 │41000 │12500│420 │42000 │12800│430 │43000 │13100│440 │44000 │13400│
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│450 │45000 │13700│460 │46000 │40004│470 │47000 │14350│480 │48000 │14650│
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│490 │49000 │14950│500 │50000 │15250│510 │51000 │15550│520 │52000 │15850│
├────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┼────┼────────┼─────┤
│etc.│etc. │etc. │etc.│etc. │etc. │etc.│etc. │etc. │etc.│etc. │etc. │
└────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┴────┴────────┴─────┘

──────────
    *) Direcţia magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade şi în extensiile la aceste zone aşa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcţia de reţea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcţia către nordul magnetic este folosită ca nord reţea (Grid North).
    **) Cu excepţia cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană, pe direcţiile de la 090 la 269 grade şi de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcţii predominante de trafic şi proceduri de tranziţie corespunzătoare asociate acestora.──────────
──────────
    Materialul de îndrumare referitor la eşalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eşalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 şi FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) şi pentru spaţiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eşalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).──────────

    NON-RVSM - ÎN METRI
    d) În alte regiuni în care unitatea de măsură primară utilizată este metrul:
    DIRECŢIE MAGNETICĂ DE ZBOR*)

┌───────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│De la 000 grade la 179 grade***) │De la 180 grade la 359 grade***) │
├───────────────────────┬───────────────────────┼───────────────────────┬───────────────────────┤
│Zboruri IFR │Zboruri VFR │Zboruri IFR │Zboruri VFR │
├───────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────────┤
│Nivel de zbor │Nivel de zbor │Nivel de zbor │Nivel de zbor │
├────────┬─────┬────────┼────────┬─────┬────────┼────────┬─────┬────────┼────────┬─────┬────────┤
│Standard│Metri│Picioare│Standard│Metri│Picioare│Standard│Metri│Picioare│Standard│Metri│Picioare│
│metric │ │ │metric │ │ │metric │ │ │metric │ │ │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0030 │300 │1000 │- │- │- │0060 │600 │2000 │- │- │- │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0090 │900 │3000 │0105 │1050 │3500 │0120 │1200 │3900 │0135 │350 │4400 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0150 │1500 │4900 │0165 │1650 │5400 │0180 │1800 │5900 │0195 │1950 │6400 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0210 │2100 │6900 │0225 │2250 │7400 │0240 │2400 │7900 │0255 │2550 │8400 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0270 │2700 │8900 │0285 │2850 │9400 │0300 │3000 │9800 │0315 │3150 │10300 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0330 │3300 │10800 │0345 │3450 │11300 │0360 │3600 │11800 │0375 │3750 │12300 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0390 │3900 │12800 │0405 │4050 │13300 │0420 │4200 │13800 │0435 │4350 │14300 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0450 │4500 │14800 │0465 │4650 │15300 │0480 │4800 │15700 │0495 │4950 │16200 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0510 │5100 │16700 │0525 │5250 │17200 │0540 │5400 │17700 │0555 │5550 │18200 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0570 │5700 │18700 │0585 │5850 │19200 │0600 │6000 │19700 │0615 │6150 │20200 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0630 │6300 │20700 │0645 │6450 │21200 │0660 │6600 │21700 │0675 │6750 │22100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0690 │6900 │22600 │0705 │7050 │23100 │0720 │7200 │23600 │0735 │7350 │24100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0750 │7500 │24600 │0765 │7650 │25100 │0780 │7800 │25600 │0795 │7950 │26100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0810 │8100 │26600 │0825 │8250 │27100 │0840 │8400 │27600 │0855 │8550 │28100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│0890 │8900 │29100 │0920 │9200 │30100 │0950 │9500 │31100 │0980 │9800 │32100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1010 │10100│33100 │1040 │10400│34100 │1070 │10700│35100 │1100 │11000│36100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1130 │11300│37100 │1160 │11600│38100 │1190 │11900│39100 │1220 │12200│40100 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1250 │12500│41100 │1280 │12800│42100 │1310 │13100│43000 │1340 │13400│44000 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1370 │13700│44900 │1400 │14000│46100 │1430 │14300│46900 │1460 │14600│47900 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│1490 │14900│48900 │1520 │15200│49900 │1550 │15500│50900 │1580 │15800│51900 │
├────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┼────────┼─────┼────────┤
│etc. │etc. │etc. │etc. │etc. │etc. │etc. │etc. │etc. │etc. │ │ │
└────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────────┴────────┴─────┴────────┘

──────────
    *) Direcţia magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade şi în extensiile la aceste zone aşa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcţia de reţea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcţia către nordul magnetic este folosită ca nord reţea (Grid North).
    **) Cu excepţia cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigaţie aeriană, pe direcţiile de la 090 la 269 grade şi de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcţii predominante de trafic şi proceduri de tranziţie corespunzătoare asociate acestora.──────────
──────────
    Materialul de îndrumare referitor la eşalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eşalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 şi FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) şi pentru spaţiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eşalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).──────────
"

    10. La anexa 5 "Intervenţia ilicită", punctul 2.2, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) dacă nu au fost stabilite proceduri regionale aplicabile, să continue zborul la un nivel care diferă faţă de nivelurile de croazieră normal utilizate pentru zboruri IFR cu:
    - 150 m (500 ft) în zonele în care este aplicată o eşalonare verticală minimă de 300 m (1000 ft); sau
    – 300 m (1000 ft) în zonele în care este aplicată o eşalonare verticală minimă de 600 m (2000 ft)."


    ART. II
    Autoritatea Aeronautică Civilă Română va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Radu Mircea Berceanu

    Bucureşti, 7 aprilie 2010.
    Nr. 276.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016